Een aardige opsomming van zaken, die op zich waar kunnen zijn in bepaalde situaties.
Aangezien er geen exacte gegevens zijn over jouw situaties kan ik geen verdere zinvolle inhoudelijke aanvulling geven. Aan speculaties doe ik niet.
Dat je met vochtophoping uit moet kijken en nog meer van dat soort zaken zijn zaken waar je altijd voor moet uit kijken.
En als je een nieuw huis bouwt neem je alle punten die je belangijk vind meteen mee; naisoleren doe je imho op basis van kennis van zaken, gemeten zaken en niet opv een opportunistisch regeringsbeleid die niet afgestemd is voor jouw situatie en juist averechts kan werken. Naisoleren is en blijft maatwerk.
Het natuurkundig voorbeeld illustreert alleen dat je de moleculen niet van de zolder naar beneden of andersom de kans moet geven de warmte over te dragen; dat je met vacuum veel beter af bent is alleen in speciale situaties zinvol. En dat geldt voor alle keuzes. Waar iets kan werken bij de een is het mogelijk onhaalbaar bij de ander.
Ik denk zelf liever in realistische mogelijkheden die betaalbaar zijn en die zijn per situaties verschillend, maar dat werkt alleen als ik er open voor sta. En dat betekent dat sommige zaken uiteindelijk wel haalbaar zijn en anderen bij nader inzien toch niet.
En wat er van de regering komt?
Werd er ooit niet gezegd "
gaat u rustig slapen"
Een historische uitspraak, die nooit gezegd had mogen worden...
Ik neem zelf verantwoording voor wat ik elke maand wil gaan besparen tegen welke prijs dat gekost heeft en ik laat me niet zulke uitspraken aanleunen, daar kan ik echt totaal niks mee. Wie betaalt mijn maandelijkse energie nota? Nooit iemand die wat roept... dat ben ik altijd zelf.
Dus ik ga verder waar ik gebleven ben en ik besef heus dat ik van een jaren 80 huis geen modern, nieuw energie neutraal huis kan maken, maar niks doen en alleen maar roepen vind ik zelf geen weg om te gaan.
Veel succes verder toegewenst.