Je kan in de settings de "ruimteverwarming" (zoals het element heet) in- en uitschakelen en instellen vanaf welke Tb hij mag meehelpen. Je kan vervolgens bij de systeemcheck waar ook de COP en het verbruik staan het aantal actieve uren teruglezen. Je kan zelfs in het gebruikers menu de ruimteverwarming forceren op de mijne.Grolsch schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:00:
[...]
![]()
Wat is je stooklijn nu
Ik neem aan dat jij met je Pana ook je 3KW element mee kunt laten helpen op zware dagen als op dit moment met matige tot strenge vorst om wel de gewenste Ta te kunnen halen om verdere afkoeling van je woning te voorkomen?
Dit heb jij uitgeschakeld op dit moment neem ik aan ?
Het dal was hier -4 en piek 3 graden. Tijdens die piek toch behoorlijk wat warmte binnen gekregen en ook een uur lang 1kw van de panelenIn Twente vandaag al ruim 30kWh in de WP gegaan, het is vies koud vandaag. Vanmorgen vroeg was het -9,7 volgens de buurman zijn WU station en vanmiddag +1,7 graad. Op dit moment alweer -4,8, dus heerlijk winterweer
Nu is het -2 en begint gaat de WP weer wat werken, smart Cloud zegt 18kwh verbruikt tegen een COP van 2,5 tot 3 uit de datalogger
@CreBa, dat gedrag zie ik dus ook en dat gaat gelukkig iets milder met stiltestand 3. Welke dT instelling gebruik je en wat voor liters per minuut laat je WP zien?
De WP lijkt sowieso door te verwarmen tot 1 á 1,5 graad voorbij de ingestelde Ta, Al is me niet duidelijk waarom. T.z.t. gaat de Wp wel terugmoduleren, tenzij de Ta te hard oploopt of de Tr de Ta aantikt.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?