Speedy-Andre schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:15:
[...]
Het wemelde van de constructiefouten zoals aanzuig en afblaas ventielen op 1m afstand van elkaar
Vrijkomende formaldehyde van o.a. spaanplaat en verlijmde materialen (75% boven het maximum) en extra veel luchtvervuiling doordat de wijk tussen 2 snelwegen ligt.
Daardoor vervuilen de filters zo snel dat ze elke maand ipv elke 6 maanden vervangen moeten worden.
Bij de oplevering is het systeem nooit ingeregeld of getest.
Een van de problemen is de herrie van het Stork air systeem, daardoor zetten de mensen hem te zacht of uit.
Met een demper van nog geen €25 werd dit probleem uiteindelijk opgelost, bij de bouw was dat te duur
Ook waren de pijpen zwart van binnen als er een keer onderhoud werd gedaan waar ze dik voor betaalden.
Wie daar en huurwoning heeft kan vrijwel niets zelf doen, verhuizen is de beste optie.
De gemeente is verplicht om bij de oplevering woningen te controleren of ze aan de wettelijke eisen voldoen, dit is nooit gebeurd omdat de gemeente niet controleert en de verantwoordelijke wethouder van niets weet terwijl de gemeente hier voor diverse keren op de vingers werd getikt.
Er zijn filters verzameld voor een onderzoek naar de werking, vanwege te weinig budget gebeurt dat niet.
Mee eens..
Maar weet je hoeveel van dit soort wijken icm met de fouten en en en en er zijn gebouwd... Met goedkeuring van alles en iedereen...
In theorie klopt alles:
nooit een file..
Stilstaande autos vlucht strook
vrachtwagen en auto's tot 80 km eerste
80 - 100 2de rijstrook
harder dan 100 3de rijstrook...
Oplossing klaar....
In de ideale wereld zou een balansventilatie kunnen werken. Maar de werkelijkheid..... volgens mijn longarts..
Steeds meer mensen die van oudere naar nieuwe huizen verhuizen hebben longklachten..
Er zijn landen daar is dit systeem verboden, waarom zou dat zijn..?
De reden van invoering is de epc norm, die klakkeloos van het ene op het andere jaar werd ingevoerd.
Onmogelijk om te doen op de traditionele manier...
Maar de overheid eiste het, dus een creatieve oplossing. een wonder systeem
Overheid weet van vathorst achtige zie schiphol wijken met vele zieken.
Maar de overheid stelt de epc scherper dus nog meer ellende.
De bouw kan niet ineens van x naar YYY heeft daar tijd en kennis voor nodig..
Maar politiek en techniek zijn water en vuur..
Epc schaamte zonnepaneeltjes op huizen..
voor tussenwoningen 2 en voor hoekwoningen 3 en tada je mag bouwen omdat je epc in orde is..
Om maar niet over stikstof te beginnen, een wet die zegt over x jaar hebben we een oplosinge dus gana met die banaan.... Lelystad airport had nooit gebouwd mogen als toen netjes aan de EU stikstof wet was voldaan..Zandvoort racen.., speciale website voor gezonde schoollucht, omdat die net als vele kantoren ook vol zitten met SBS :-) Andere discussie weet ik, maar ik wil aangeven wat de overheid met marktwerking bedoelt..
Kijk naar andere landen, waarom daar andere opties?
Of juist dat overheid kijkt naar het welzijn van de burgers
En tsja als een wet het toestaat waarom zou je iets anders doen?
Wat ik me echt afvraag type C of D wat verdien je er
echt mee?
Met aftrek van stroomverbruik van sommige boxen die veel stroom 24/7/365 verbruiken.
EN het eigenlijk verplichte onderhoud van kanalen en filter.[ denk groot ]
Stel je voor paar tientjes? wil je daarvoor in een ziek huis wonen?
Als ik op een duurzame manier warmte maak, mag ik wat verliezen toch?
Nu wordt alles gemeten aan gas, maar ik heb panelen en een wp dus vele malen beter dan..
Ik verlies echt liever een paar tientjes door balansventilatie te missen, dan ik ooit in zon systeem zal gaan wonen.
Wie verzint het om tussen 2 snelwegen die meer uitstoten dan wat dan ook hele wijken te bouwen
Evenals onder schiphol enz enz enz enz
Klinkt als autodrop toch? Het zou verboden...
Een ander probleem er staan zoveel huizen met dit, dat als je er in woont...
Je wel moet dealen of een andere oplossing verzinnen,..
En dat is weer voor het gros niet weggelegd.
Dus bedankt overheid voor stijgende slechte longen? En met alle sociale kosten, en de micro-fijnstof ellende die leukemie achtig veroorzaakt door .....slechte lucht
Roken mag niet meer door iedereen [ zeer mee eens ] .... maar inademen van allerlei vele slechtere stoffen mag wel. waarom doen we dit?
Zoek maar eens op stadsmens longen en rokerslongen...
Zo heb ik er nog wel 1..:
https://www.duurzaamnieuw...-door-koppeling-gasprijs/
[
Voor 8% gewijzigd door
Dylantje2 op 14-10-2019 21:27
]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520