Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.676 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Dylantje2 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:54:
[...]

Verleng kan niet, dan moet je een powerhub usb hebben
Draait hier probleemloos, gewone kabel, wel fatsoenlijke kwaliteit.

Xiaomi zigbee is prima, ben ik ook erg tevreden over. Heb een CC2531 klaar liggen, maar door ook wat negatieve reacties indien veel devices durf ik niet zo goed te switchen.
Pas recentelijk zijn er zigbee alternatieven voor de dimmer inbouw modules, een paar jaar geleden was dat enkel van z wave fatsoenlijk. Fibaro prima op zich, maar qubino is mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11
DjAntoon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:07:
[...]

Draait hier probleemloos, gewone kabel, wel fatsoenlijke kwaliteit.

Xiaomi zigbee is prima, ben ik ook erg tevreden over. Heb een CC2531 klaar liggen, maar door ook wat negatieve reacties indien veel devices durf ik niet zo goed te switchen.
Pas recentelijk zijn er zigbee alternatieven voor de dimmer inbouw modules, een paar jaar geleden was dat enkel van z wave fatsoenlijk. Fibaro prima op zich, maar qubino is mijn voorkeur.
heb je er mee rop zitten?
Ik heb een:
RFXcom
P1
Zwave
Co2

zonder powerhub werkt[te] er niet veel goed,

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
@Dylantje2 P1, z wave, usb stick
Het heeft waarschijnlijk meer te maken met de voeding van de RPI, die heb ik wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:19
Toppe schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:17:
[...]

PiHole houdt advertenties tegen :)

Heb unifi geprobeerd met Monit, lukt mij niet.... :(
Pi-Hole inmiddels ook geïnstalleerd, alleen werkt het niet lekker samen met de Caddyserver vermoed ik. Ik kan de webUI niet bereiken. Hoe is jouw ervaring hier mee? Heb de vraag ook gesteld in het Pi-Hole topic.
Als ik nu naar het ip-adres van de Pi ga: bijvoorbeeld 192.168.1.1/admin dan krijg ik de melding dat dit niet wordt beheerd:
code:
1
404 Site 192.168.1.1 is not served on this interface

Op poort 80 wordt immers Caddy aangeroepen maar er is zojuist ook lighttpd geïnstalleerd, op diezelfde poort?

[ Voor 23% gewijzigd door Peutpeut op 10-12-2019 22:12 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Nou.. ik ben weer een avontuur verder.

Tevreden raspberry pi 1 owner. 2 jaar lang domoticz redelijk stabiel gedraaid met zwave en aeotec stick 5 gen.

Nu maar eens een upgrade gedaan naar een Raspberry pi 4 met daaronder een SSD op usb3. Lekker snel was m'n gedachte.

En dat klopt!

Here we go:
- SSD draait helaas nog niet solo, dus je hebt altijd nog een SD card nodig voor alleen de boot partitie.
- ik wilde graag inplace doen en dus geen fresh install
- helaas, eerst dus ff stretch updaten naar buster. Paar uur verder op m'n rpi 1.
- clone gemaakt van de SD card, gecloned naar m'n 120 GB golden fir ssd van Ali (hopen dat hij t volhoud)
- Boot aangepast naar de SSD. Works!

Nha ja, eerst de juiste USB poorten zoeken voor de P1 kabel. Gevonden, werkt ook. Valt weer mee.

Aeotec stick wil niet werken. Damn.. blijkbaar werkt een rpi 4 niet met die stick. Oplossing: een cheapo USB hub ertussen. Gelukkig! Network heal, helemaal goed weer.

Hmm instabiel, elk uur klapt domoticz eruit. Status geeft aan running, logging zegt niet veel. Debug aangezet. Laatste statement buienradar plugin daarna een sigint.

Blijkbaar werkt de buienradar plugin niet op buster. Disabled.

Alles weer flex, alleen geen buienradar meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
fabstar81 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:15:
[...]

Bovendien, mijn ziggo modem raakt al van slag van alle dhcp reserveringen, laat staan als ik daar ook nog dat soort dingen aan ga hangen.
Lekker tweedehands UNIFI routertje en switch scoren op V&A. modem van ziggo in bridgemodus.
Sindsdien nergens meer last van! wel prijzige hobby maarja :9

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xanderk89, heb hier al twee Netgear routers hangen en een switch. Ook 2 rpi's die ik kan inzetten voor dhcp stuk. Kreeg dat tijd geleden echter niet aan de gang.

Nog eens keer proberen binnenkort. Met al die WiFi lampen en andere dingen wordt ip-adres management steeds belangrijker.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
Chielos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:22:
Nou.. ik ben weer een avontuur verder.

Tevreden raspberry pi 1 owner. 2 jaar lang domoticz redelijk stabiel gedraaid met zwave en aeotec stick 5 gen.

Nu maar eens een upgrade gedaan naar een Raspberry pi 4 met daaronder een SSD op usb3. Lekker snel was m'n gedachte.

En dat klopt!

Here we go:
- SSD draait helaas nog niet solo, dus je hebt altijd nog een SD card nodig voor alleen de boot partitie.
- ik wilde graag inplace doen en dus geen fresh install
- helaas, eerst dus ff stretch updaten naar buster. Paar uur verder op m'n rpi 1.
- clone gemaakt van de SD card, gecloned naar m'n 120 GB golden fir ssd van Ali (hopen dat hij t volhoud)
- Boot aangepast naar de SSD. Works!

Nha ja, eerst de juiste USB poorten zoeken voor de P1 kabel. Gevonden, werkt ook. Valt weer mee.

Aeotec stick wil niet werken. Damn.. blijkbaar werkt een rpi 4 niet met die stick. Oplossing: een cheapo USB hub ertussen. Gelukkig! Network heal, helemaal goed weer.

Hmm instabiel, elk uur klapt domoticz eruit. Status geeft aan running, logging zegt niet veel. Debug aangezet. Laatste statement buienradar plugin daarna een sigint.

Blijkbaar werkt de buienradar plugin niet op buster. Disabled.

Alles weer flex, alleen geen buienradar meer.
Buienradar is tegenwoordig hardcore in Domoticz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:37
Peutpeut schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:01:
[...]

Pi-Hole inmiddels ook geïnstalleerd, alleen werkt het niet lekker samen met de Caddyserver vermoed ik. Ik kan de webUI niet bereiken. Hoe is jouw ervaring hier mee? Heb de vraag ook gesteld in het Pi-Hole topic.
Als ik nu naar het ip-adres van de Pi ga: bijvoorbeeld 192.168.1.1/admin dan krijg ik de melding dat dit niet wordt beheerd:
code:
1
404 Site 192.168.1.1 is not served on this interface

Op poort 80 wordt immers Caddy aangeroepen maar er is zojuist ook lighttpd geïnstalleerd, op diezelfde poort?
Poort aanpassen van Pihole, bij mij zit ie op 31415 ;)
Heb m niet onder Caddy, nergens voor nodig

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Wiley99 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:34:
[...]

Poort aanpassen van Pihole, bij mij zit ie op 31415 ;)
Heb m niet onder Caddy, nergens voor nodig
Hoeft inderdaad niet perse via caddy maar krijg niet gevonden waar ik in piHole de poort kan aanpassen. Ik ga straks nog eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
Peutpeut schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:16:
[...]

Hoeft inderdaad niet perse via caddy maar krijg niet gevonden waar ik in piHole de poort kan aanpassen. Ik ga straks nog eens kijken.
Uit het hoofd: /etc/lighttpd/lighttpd.conf de poort aanpassen, dan de service herstarten.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Xanderk89 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 06:01:
[...]

Lekker tweedehands UNIFI routertje en switch scoren op V&A. modem van ziggo in bridgemodus.
Sindsdien nergens meer last van! wel prijzige hobby maarja :9
Lange tijd een tp link archer c7 achter een ziggo gehad, op een gegeven moment dagelijks een vastloper. Probleem kreeg ik helaas niet gevonden. Een ubiquiti edgerouter geplaatst, standaard instellingen, nooit geen problemen meer gehad, stuk sneller en ook veel meer informatie. Had ik een jaar eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 12:53
Misschien een hele makkelijke vraag, maar krijg het online eigenlijk niet gevonden?

Ik wil via HTTP notify graag een variable meesturen (dzvents), is dit uberhaubt mogelijk?

Onderstaande werkt, maar dan krijg ik natuulijk subject en message via HTTP gestuurd.
Wil graag om de tijd een push melding krijgen van de status van een schakelaar.

domoticz.notify("subject", "message", my_msg, domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_NONE,0,domoticz.NSS_HTTP)

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Iemand die al een opstelling heeft Domoticz icm een LG TV 2019 en Google Home?

Kan wel vinden dat je op de TV zelf Google Assistant kan instellen, maar dan kun je hem alleen uitzetten en niet aanzetten.
Ik wil de TV juist kunnen aanzetten door te praten tegen mn Google mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Wiley99 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:33:
[...]

Uit het hoofd: /etc/lighttpd/lighttpd.conf de poort aanpassen, dan de service herstarten.
Gelukt! Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:42
Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Via het HUE systeem werkt het zo dat als een motion sensor een beweging ziet hij een lamp aanzet en een countdown timer aanzet van laten we zeggen 15minuten. Mocht hij in die 15minuten opnieuw een beweging zien. Dan begint de 15 minuten opnieuw.

Zoiets wil ik ook in domoticz, En heb al iets geprobeerd met de functie:

myDevice.lastUpdate

Ik wil een script maken dat controleert over er na 15minuten geen beweging is geweest en dan een dummy schakelaar uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litlleme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-10-2020
*Knip* reclame maken via het forum is niet de bedoeling. Welke mogelijkheden wel beschikbaar zijn is te vinden via https://tweakers.net/info/advertising/.

[ Voor 85% gewijzigd door Zeehond op 11-12-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige waterdichte systeem ter wereld is geen camera, en daarna is het meest veilige het dicht zetten van de streams richting het WWW. Je zou dan als oplossing een VPN kunnen gebruiken.

Het garanderen van een camera pakket is gevaarlijk. Ik zou dat wel zwart op wit willen zien. Als er dan een zero exploit day beschikbaar komt heb je mij wat uit te leggen en zou ik de koop alsnog volledig ontboden, na 2 weken of 5 jaar... ;)

Genoeg off-topic :9

iemand nog toffe ideeën qua sensoren voor binnen gebruik?

[ Voor 41% gewijzigd door teacher op 12-12-2019 00:18 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Skoefel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:55:
Misschien een hele makkelijke vraag, maar krijg het online eigenlijk niet gevonden?

Ik wil via HTTP notify graag een variable meesturen (dzvents), is dit uberhaubt mogelijk?

Onderstaande werkt, maar dan krijg ik natuulijk subject en message via HTTP gestuurd.
Wil graag om de tijd een push melding krijgen van de status van een schakelaar.

domoticz.notify("subject", "message", my_msg, domoticz.PRIORITY_NORMAL,domoticz.SOUND_NONE,0,domoticz.NSS_HTTP)

iemand een idee?
Zo bijv:

domoticz.notify('Stand schakelaar',
'De stand van de schakelaar is ' .. domoticz.devices('Schakelaar').state .. ' en dat is mooi',
domoticz.PRIORITY_HIGH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:15:
[...]

Buienradar is tegenwoordig hardcore in Domoticz
Kan ik dan dit eraf gooien: https://ehoco.nl/domoticz-weerstation/ ?

Bijna alles werkt behalve:
rainForecast_1_hour = 320; — Custom sensor — Regen in mm/h, komend uur
rainForecast_2_hours = 321; — Custom sensor — Regen in mm/h, komende 2 uren
rainAlarmText = 322; — Text sensor — Regenalarm als text sensor
rainAlarm = 323; — Alert sensor — Regenalarm als alert sensor
rainAlarmSwitch = 324; — Switch sensor — Regelalarm als switch (handig voor bv. zonnescherm)
weatherForecastFiveDays = 325; — Text sensor — Weersverwachting voor dag 1 t/m 5
weatherForecastTwoWeeks = 326; — Text sensor — Weersverwachting voor dag 6 t/m 10

Krijg de data wel binnen volgens het log maar de virtuele sensoren reageren niet.

Ik wil ook graag mijn Somfy RTS zonnescherm hier straks op laten schakelen. Iemand daar wellicht nog goede foefjes voor?

NB; draai volgens mij de Beta van oktober 2018. Werkt nog steeds stabiel vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:02:
[...]

rainAlarmSwitch = 324; — Switch sensor — Regelalarm als switch (handig voor bv. zonnescherm)
weatherForecastFiveDays = 325; — Text sensor — Weersverwachting voor dag 1 t/m 5
weatherForecastTwoWeeks = 326; — Text sensor — Weersverwachting voor dag 6 t/m 10

Krijg de data wel binnen volgens het log maar de virtuele sensoren reageren niet.

Ik wil ook graag mijn Somfy RTS zonnescherm hier straks op laten schakelen. Iemand daar wellicht nog goede foefjes voor?

NB; draai volgens mij de Beta van oktober 2018. Werkt nog steeds stabiel vandaar.
Ja, de buienradar plug-in is aardig accuraat en vrij uitgebreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:02:
[...]

Weerstation zou je kunnen doen.... maar kun je volgens mij ook aanpassen.. Is aan jou de keuze.

Sommige buienradar devices worden maar 1x in de zoveel tijd geupdate, of zelfs alleen als wijzigingen zijn
Geduld soms

Somfy RFXcom zoek maar eens

En zou toch eens updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dylantje2 Ik zie gewoon geen tekst in de sensoren. Wel in het log

Waarom updaten? Zolang alles functioneert werkt het toch? Heb in het verleden nog al eens ellende gehad na updaten.

En bedoelde een script voor zonnescherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:30:
@Dylantje2 Ik zie gewoon geen tekst in de sensoren. Wel in het log

Waarom updaten? Zolang alles functioneert werkt het toch? Heb in het verleden nog al eens ellende gehad na updaten.

En bedoelde een script voor zonnescherm.
Okeeeee.

Je hebt nu een plugin er op gezet.
Die geeft heeel veel ellende...

Wat ik bedoel in latere versie domoticz is buienradar gewoon hardware wat automatisch op je ingestelde gps coördinaten werkt.

En tsja niet updaten is het wss nooit weten..
Als je stable aanklikt, zou het niet zomaar een probleem moeten zijn.
Ik draai[de] meestal laatste beta...
Zo weinig ellende dat beta best goed te noemen is..

Zwave is mijn zorgenkindje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
De laatste updates met open z wave 1.6 zijn mijn zorgenkindjes, af en toe probeer ik het en de dag erop zit ik weer terug op 1.4 In mijn geval domoticz version: 4.10602
Dan draait Z wave weer gewoon als vanouds.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 08:39

Atmoz

Techno!!

Ik ben sinds deze week overgestapt van Domoticz op de Raspberry naar Domoticz op een mini-PC met Windows 10 erop. Het importeren van de database is goed gelukt, dus al vrij snel werkte alles weer. Maar nu is er een ander probleem: hij vergeet steeds op welke COM-port de Z-wave dongle (AEOTEC_Gen5) zit.

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/AEOTEC_Gen5.png

Hier staat nu COM3 (en dat klopt ook) maar dit springt dus vanzelf weer terug naar COM0 (dacht ik).

Hoe kan ik dit oplossen? _/-\o_
Atmoz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:46:
Ik ben sinds deze week overgestapt van Domoticz op de Raspberry naar Domoticz op een mini-PC met Windows 10 erop. Het importeren van de database is goed gelukt, dus al vrij snel werkte alles weer. Maar nu is er een ander probleem: hij vergeet steeds op welke COM-port de Z-wave dongle (AEOTEC_Gen5) zit.

[Afbeelding]

Hier staat nu COM3 (en dat klopt ook) maar dit springt dus vanzelf weer terug naar COM0 (dacht ik).

Hoe kan ik dit oplossen? _/-\o_
Normaal gesproken stel je dit in bij hardware, toch?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:15:
[...]

Normaal gesproken stel je dit in bij hardware, toch?
Klopt. Daar doe ik dat ook. Maar dan "vergeet" hij dat na een tijdje (paar uur ofzo :?) weer...
Daardoor werken alle sensoren enzo natuurlijk niet meer. Dus dat is een redelijk groot probleem :P

• Spikkerm
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 10:59
Ik wilde de buienradar plugin instellen vandaag omdat ik deze nog niet had maar kan deze niet in de lijst vinden.
Dus wilde domoticz even updaten naar de laatste versie aangezien ik dat al een tijdje niet had gedaan.
Echter geeft domoticz aan dat er geen update beschikbaar is.
Ik zit nu op V4.10717 en zie in de wiki dat V4.11563 al beschikbaar is, hoe krijg ik domoticz weer naar de laatste stable versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spikkerm schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:46:
Ik wilde de buienradar plugin instellen vandaag omdat ik deze nog niet had maar kan deze niet in de lijst vinden.
Dus wilde domoticz even updaten naar de laatste versie aangezien ik dat al een tijdje niet had gedaan.
Echter geeft domoticz aan dat er geen update beschikbaar is.
Ik zit nu op V4.10717 en zie in de wiki dat V4.11563 al beschikbaar is, hoe krijg ik domoticz weer naar de laatste stable versie?
V4.11563 is een beta versie, dat kan je aanzetten onder je instellingen. Zie hier de laatste versies: https://www.domoticz.com/downloads/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spikkerm
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 10:59
Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:51:
[...]

V4.11563 is een beta versie, dat kan je aanzetten onder je instellingen. Zie hier de laatste versies: https://www.domoticz.com/downloads/
Aah duidelijk, had ik overheen gekeken |:(

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:45:
@Atmoz Staat hij onder je Windows instellingen nog wél met de juiste COM poort?
Ja, daar staat gewoon de hele tijd COM3.

Maar ik heb nu (ineens, ik heb alleen de "plugins" directory aangemaakt en daar iets in gezet) een ander probleem: de "hardware-pagina" ziet er ineens totaal anders uit:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Domoticz_hardware.png

Dit zijn dingen die ik nog nooit tegen ben gekomen... Dus geen idee wat ik hiermee moet verder?! :?
Ik kom nu dus ook niet meer in het gedeelte waar ik de COM-poort weer kan terugzetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Atmoz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:25:
[...]

Ja, daar staat gewoon de hele tijd COM3.

Maar ik heb nu (ineens, ik heb alleen de "plugins" directory aangemaakt en daar iets in gezet) een ander probleem: de "hardware-pagina" ziet er ineens totaal anders uit:

[Afbeelding]

Dit zijn dingen die ik nog nooit tegen ben gekomen... Dus geen idee wat ik hiermee moet verder?! :?
Ik kom nu dus ook niet meer in het gedeelte waar ik de COM-poort weer kan terugzetten...
Heb ik ook wel eens gehad, restart van het volledige systeem loste het bij mij op

• Skoefel
Nog een noob vraagje over een alarm script, waar ik niet direct uit kom?
Ik heb een alarm script gemaakt in dzvents, dit werkt opzich wel goed. Echter schakelt deze meteen de dummy schakelaar alarm in als de deuren open gaan. Hier wil ik een 30 seconden wacht tijd in hebben om het alarm uit te schakelen. Heb al geprobeerd om een .afterSec(30) na Alarm.switchOn(), maar dit heeft niet het gewenste effect.. iemand hier een logische oplossing voor?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
return {
    on = {
        devices = {
            'Deur1', -- als een van ons thuis komt of weg gaat
            'Deur2',
            'Deur3'
        },
        timer = {
            'every 3 minutes' -- om de 3 minuten check
            }

},
    execute = function(domoticz,dz, dv, _)          

local IL = domoticz.devices('iPhone L')
        local IF = domoticz.devices('iPhone F')
        local deur1 = domoticz.devices('Deur1')
        local deur2 = domoticz.devices('Deur2')
        local deur3 = domoticz.devices('Deur3')
        local Alarm = domoticz.devices('Alarm Status')
        local Security = domoticz.devices('Security Panel')
        local tijd = domoticz.time.rawTime

--  if (Security.state == 'Armed Away') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
    --  Alarm.switchOn()
    --  end

--  if (Security.state == 'Disamred') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
    --  Alarm.switchOff()
    --  end

if (Security.state == 'Armed Home') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
        Alarm.switchOn()
        end

end
}

• DjAntoon
Atmoz schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:25:
[...]
een ander probleem: de "hardware-pagina" ziet er ineens totaal anders uit:

[Afbeelding]

Ik zag dat afgelopen week ook bij een experiment onder windows 7 met de laatste versie. Ook ik was verrast.
Maar je kunt wel degelijk op die zeer uitgebreide pagina een com poort instellen.
Ik was wat meer verrast door de rest wat er nu allemaal bij staat.

@Toppe Het is met een restart dus weer goed te krijgen?

Ik zie op jouw screenshot open z wave 1.4****
Is er bij de laatste beta weer terug gegaan van 1.6 naar 1.4?
Of heb je dit handmatig gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door DjAntoon op 12-12-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 21:58
Tip: zet code tussen code-brackets, maakt het een stuk leesbaarder.

En wat wil je precies bereiken? Dat als binnen 30 seconden de deuren weer dicht zijn het alarm niet afgaat? Of dat het alarm sowieso gaat, maar met 30 seconden vertraging?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DjAntoon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:25:
[...]

Ik zag dat afgelopen week ook bij een experiment onder windows 7 met de laatste versie. Ook ik was verrast.
Maar je kunt wel degelijk op die zeer uitgebreide pagina een com poort instellen.
Ik was wat meer verrast door de rest wat er nu allemaal bij staat.

@Toppe Het is met een restart dus weer goed te krijgen?
Bij mij werkte dit (in eerste instantie) niet.
Ik heb eerst de plugins directory verwijderd en toen opnieuw opgestart.
Daarna was die "uitgebreide" hardware-pagina ineens weer weg.
Vervolgens heb ik de plugins dir. weer terug gezet en nu blijft (gelukkig) de hardware-pagina weer "normaal".

Ik kon daar namelijk niets opslaan of wijzigen... (dat pakte hij niet)
Ik zie op jouw screenshot open z wave 1.4****
Is er bij de laatste beta weer terug gegaan van 1.6 naar 1.4?
Of heb je dit handmatig gedaan?
Nee, ik heb niets handmatig gedaan. Zou niet weten hoe dat moet O-)

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:51:
[...]

Ik ga na anderhalf jaar ook maar eens updaten (ook ivm tip hier Buienradar). Welke kan je nu het beste pakken. De stable of Beta? Ik werk overigens met: http://www.jadahl.com/index.html Draait hier al jaren naar tevredenheid op een Synology.

• Skoefel
Knielen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:35:
[...]

Tip: zet code tussen code-brackets, maakt het een stuk leesbaarder.

En wat wil je precies bereiken? Dat als binnen 30 seconden de deuren weer dicht zijn het alarm niet afgaat? Of dat het alarm sowieso gaat, maar met 30 seconden vertraging?
Ik wil bereiken dat als de deuren open gaan, ik 30 seconden heb om het alarm af te zetten. Lukt dat niet binnen 30 seconden, dat het alarm alsnog afgaat.

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:15:
[...]

Bij elke code wijziging wordt er een nieuwe beta gereleased. Stable duurt altijd wel even bij ze.

Ikzelf draai de beta en heb weinig problemen met het geheel moet ik toegeven...
Ga ik de laatste beta ermaar eens opzetten. Tnkx!

Verwijderd

@Toppe En dat bedoel ik dus. Geupdate naar de laatste beta en nu wil Domoticz niet meer starten. Begint het gelazer weer.

Edit: beta zonder python start dan gelukkig wel, maar nu zie ik op het Dashboard wel alles maar onder schakelaar, temperatuur is alles weg. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2019 13:01 ]

• Peutpeut
Hier ook de laatste beta zonder problemen.

Heeft er iemand succesvol een bestaande hotelschakeling kunnen ombouwen? Ik heb het vandaag geprobeerd met een Qubino Flush Relay, op zowel I1 als I2 heb ik een schakelaar gezet maar alleen de schakelaar op I1 zet de lamp aan.

• DjAntoon
Peutpeut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:39:
Heeft er iemand succesvol een bestaande hotelschakeling kunnen ombouwen? Ik heb het vandaag geprobeerd met een Qubino Flush Relay, op zowel I1 als I2 heb ik een schakelaar gezet maar alleen de schakelaar op I1 zet de lamp aan.
Eh probeer je een bestaande situatie aan te sluiten op een qubino?
Als je de hotel schakeling intakt laat dan is het I1 op de plek van de originele lamp.

Als je 2 pulsdrukkers hebt in plaats van de originele schakelaars dan zet je ze simpel parallel.

Je kunt ook een script maken dat als I2 verandert de lamp geschakeld (toggle) word. In dzvents is dat erg simpel.

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:12:
[...]

Na een update doe ik altijd even een volledige reboot, nog nooit problemen gehad. Update vaak om de 6 weken.
Was blijkbaar een kwestie van geduld hebben. Alles staat nu na thuiskomst weer op zijn plek.

Heb alleen nu een volgend probleem want na tips hier wilde ik Buienradar toevoegen. Als ik dat doe bij apparaten en klik op toevoegen gebeurt er helemaal niets. Apparaat wordt niet toegevoegd. Heb een ander apparaat geprobeerd en dat lukt gewoon wel. Vaag toch?

• Dylantje2
DjAntoon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:51:
[...]

Als je de hotel schakeling intakt laat dan is het I1 op de plek van de originele lamp.

Als je 2 pulsdrukkers hebt in plaats van de originele schakelaars dan zet je ze simpel parallel.

Je kunt ook een script maken dat als I2 verandert de lamp geschakeld (toggle) word. In dzvents is dat erg simpel.
Nog simpeler...
Koop 2x xiaomi deurcontacten,
Koop een yeelight of een hue
Sleutel even je bestaande switch aan je deurcontact.
En je hebt een bijna versie van hotel
1 klein nadeeltje je moet de stan van je schakelaar voor en uit aanpassen telkens.

Nog vele malen makkelijker
Koop een pir
En sluit yeelights aan
Ik gebruik bijna geen schakelaars meer in huis

In china ff kleine goedkope 360 pir.
Ff wat solderen
En je hebt geen schakelaar meer nodig.

Of koop shellys...
Erg goedkoop en met tasmota erop die wel via mqqt terugkoppeling geven,t kun je in domoticz master/slave maken..

//

@Greenisthebest
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:42:
@Toppe En dat bedoel ik dus. Geupdate naar de laatste beta en nu wil Domoticz niet meer starten. Begint het gelazer weer.

Edit: beta zonder python start dan gelukkig wel, maar nu zie ik op het Dashboard wel alles maar onder schakelaar, temperatuur is alles weg. 8)7
Ik had toch eerst een paar dagen op de laaste stable gedraaid...
Daarvan een paar backups
En eens over naar een beta...

Maar te laat dus

Wat geeft je log?

[ Voor 20% gewijzigd door Dylantje2 op 12-12-2019 15:55 ]

Verwijderd

@Dylantje2 Draai nu op V4.11558 Laatste stable voor Synology. Alles is weer in orde maar de reden tot upgrade Buienradar krijg ik met geen mogelijkheid erin. De knop toevoegen doet niets onder Buienradar. Bij andere apparaten toevoegen dan weer gewoon wel. ???????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31

flexje

got-father

Skoefel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:21:
Nog een noob vraagje over een alarm script, waar ik niet direct uit kom?
Ik heb een alarm script gemaakt in dzvents, dit werkt opzich wel goed. Echter schakelt deze meteen de dummy schakelaar alarm in als de deuren open gaan. Hier wil ik een 30 seconden wacht tijd in hebben om het alarm uit te schakelen. Heb al geprobeerd om een .afterSec(30) na Alarm.switchOn(), maar dit heeft niet het gewenste effect.. iemand hier een logische oplossing voor?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
return {
    on = {
        devices = {
            'Deur1', -- als een van ons thuis komt of weg gaat
            'Deur2',
            'Deur3'
        },
        timer = {
            'every 3 minutes' -- om de 3 minuten check
            }

},
    execute = function(domoticz,dz, dv, _)          

local IL = domoticz.devices('iPhone L')
        local IF = domoticz.devices('iPhone F')
        local deur1 = domoticz.devices('Deur1')
        local deur2 = domoticz.devices('Deur2')
        local deur3 = domoticz.devices('Deur3')
        local Alarm = domoticz.devices('Alarm Status')
        local Security = domoticz.devices('Security Panel')
        local tijd = domoticz.time.rawTime

--  if (Security.state == 'Armed Away') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
    --  Alarm.switchOn()
    --  end

--  if (Security.state == 'Disamred') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
    --  Alarm.switchOff()
    --  end

if (Security.state == 'Armed Home') and (deur1.state == 'On' or deur2.state == 'On' or deur3.state == 'On')  then 
        Alarm.switchOn()
        end

end
}
Mits je deur state op 'On' gaat ipv op 'Open' kun je dit doen:
(maar naar mijn weten denk ik dat je hem op Open moet triggeren...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
        local delay = 30        -- 'Seconden vertraging voor activeren alarm'

if ((deur1.state == 'On' and deur2.state == 'On' and deur3.state == 'On') and domoticz.security ~= domoticz.SECURITY_DISARMED) then 
            Alarm.switchOn().afterSec(delay)
        elseif (domoticz.security == domoticz.SECURITY_DISARMED) then
            Alarm.switchOff().afterSec(delay)
        end

@Toppe Ben een hele tijd in het buitenland geweest voor werk. Nog helemaal geen tijd gehad om eraan te werken man. :D:D:D

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Iemand toevallig dit eerder gezien?

- Raspberry Pi 3B+
- Boot van USB SSD
- Raspbian Buster
- Domoticz Stable
- Zigbee2MQTT

Het lijkt erop dat Zigbee2MQTT "later" start dan Domoticz start met de Zigbee2MQTT plugin. Hierdoor updaten de temperatuur sensoren niet en werken schakelaars niet.
Als ik onder "hardware" de Zigbee2MQTT plugin even "uitzet" en weer "aanzet" werkt het weer.

Ik zie in Domoticz:
code:
1
2
2019-12-12 16:02:34.706 Status: (Zigbee2MQTT Interface) Entering work loop.
2019-12-12 16:02:34.706 Status: (Zigbee2MQTT Interface) Initialized version 0.0.19

Echter de Zigbee2MQTT service lijkt later te starten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@domoticz-pihole:~/scripts $ ./zigbee2mqqt_status.sh
● zigbee2mqtt.service - zigbee2mqtt
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/zigbee2mqtt.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: active (running) since Thu 2019-12-12 16:06:14 CET; 5min ago
 Main PID: 1069 (npm)
    Tasks: 23 (limit: 2319)
   Memory: 34.6M
   CGroup: /system.slice/zigbee2mqtt.service
           ├─1069 npm
           ├─1080 sh -c node index.js
           └─1081 node index.js

• rens-br
  • Laatst online: 22:19
Flappie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:20:

[...]
Yes. Ik heb precies hetzelfde probleem wat ik dus ook verhelp met:
Als ik onder "hardware" de Zigbee2MQTT plugin even "uitzet" en weer "aanzet" werkt het weer.
Heb zelf nog niet echt gezocht / gekeken naar een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 21:58
Skoefel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:16:
[...]

Ik wil bereiken dat als de deuren open gaan, ik 30 seconden heb om het alarm af te zetten. Lukt dat niet binnen 30 seconden, dat het alarm alsnog afgaat.
wat je dan met afterSec() krijgt is dat je het signaal alleen maar uitsteld, dus ook als je het alarm hebt uitgeschakeld gaat alsnog na 30 seconden het alarm af. Maar dat had je waarschijnlijk al ontdekt ;)

Je zal nu bij het openen van een deur een variabele moeten schrijven die na 30 seconden op bijvoorbeeld 1 wordt gezet. Door te controleren of deze variabele op 1 staat en of je alarm nog aan staat kan je het alarm activeren. Vergeet niet je variabele weer naar 0 te schrijven na bijvoorbeeld een minuut, anders gaat je alarm direct bij de volgende activatie af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Knielen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:39:
[...]

wat je dan met afterSec() krijgt is dat je het signaal alleen maar uitsteld, dus ook als je het alarm hebt uitgeschakeld gaat alsnog na 30 seconden het alarm af. Maar dat had je waarschijnlijk al ontdekt ;)
Dat of je stuurt binnen die 30 seconden een 'cancelQueuedCommands()' commando, zie ook: https://www.domoticz.com/...on.2C_event_triggering.29. @Skoefel .

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31

flexje

got-father

Knielen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:39:
[...]

Je zal nu bij het openen van een deur een variabele moeten schrijven die na 30 seconden op bijvoorbeeld 1 wordt gezet. Door te controleren of deze variabele op 1 staat en of je alarm nog aan staat kan je het alarm activeren. Vergeet niet je variabele weer naar 0 te schrijven na bijvoorbeeld een minuut, anders gaat je alarm direct bij de volgende activatie af.
Tuurlijk niet, als je je security panel status aanpast zet ie je alarm toch uit
Flappie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:20:

- Raspberry Pi 3B+
- Boot van USB SSD
- Raspbian Buster
- Domoticz Stable
- Zigbee2MQTT

Het lijkt erop dat Zigbee2MQTT "later" start dan Domoticz start met de Zigbee2MQTT plugin. Hierdoor updaten de temperatuur sensoren niet en werken schakelaars niet.

Ik zie in Domoticz:
code:
1
2
2019-12-12 16:02:34.706 Status: (Zigbee2MQTT Interface) Entering work loop.
2019-12-12 16:02:34.706 Status: (Zigbee2MQTT Interface) Initialized version 0.0.19

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@domoticz-pihole:~/scripts $ ./zigbee2mqqt_status.sh
● zigbee2mqtt.service - zigbee2mqtt
   Loaded: loaded (/etc/systemd/system/zigbee2mqtt.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: active (running) since Thu 2019-12-12 16:06:14 CET; 5min ago
 Main PID: 1069 (npm)
    Tasks: 23 (limit: 2319)
   Memory: 34.6M
   CGroup: /system.slice/zigbee2mqtt.service
           ├─1069 npm
           ├─1080 sh -c node index.js
           └─1081 node index.js
Je kunt je systemd dependencies aanpassen of:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 48% gewijzigd door flexje op 12-12-2019 17:02 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Dylantje2
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:10:
@Dylantje2 Draai nu op V4.11558 Laatste stable voor Synology. Alles is weer in orde maar de reden tot upgrade Buienradar krijg ik met geen mogelijkheid erin. De knop toevoegen doet niets onder Buienradar. Bij andere apparaten toevoegen dan weer gewoon wel. ???????
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/28ovwfen4s.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
DjAntoon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:51:
[...]

Ah, nu begrijp ik wat de bedoeling is :) Ik heb iets te ingewikkeld gedacht vermoed ik..

@Dylantje2, de bedoeling is dat de huidige schakeling intact blijft omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een stukje techniek wat kan falen. Ondanks dat zijn mijn ervaringen met Zwave positief :) PIR sensoren gebruik ik ook, naast de huidige schakeling. Ik raak de schakelaar ook niet veel meer aan sinds die er hangen >:)

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:10:
Heb je in de LOG gekeken of er geen foutmelding in staat, ik heb nl. gisteravond ook buienradar geinstalleerd in Domoticz, met succes :*)

Ik kreeg dus ook netjes in hardware de buienradar, maar bij apparaten gebeurde niks, in de LOG staat je foutmelding!!!

Daarna bleek bij mij Python3, Python3-PIP en Python3-resources niet geinstalleerd te zijn.

Pas als dat allemaal geinstalleerd is kun je buienradar gebruiken, maar daar staat niks over op de GitHub-pagina. :(

Bij mij werkt dit allemaal nog op een oude RPi2-B met Raspbian-Stretch.

[ Voor 8% gewijzigd door roches op 12-12-2019 20:40 ]

Verwijderd

Die vind ik wel. Klik het aan en moet dan op "Toevoegen" klikken. Geen response. Zal morgen eens Domo helemaal verwijderen, nas rebooten en opnieuw installeren. Lijkt wel of er oude rommel ergens in cache hangt of zo. Gelukkig schakelt de verlichting wel nog met alle kerstlichtjes. Waf. O-)

• Dylantje2
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:27:
[...]

Die vind ik wel. Klik het aan en moet dan op "Toevoegen" klikken. Geen response. Zal morgen eens Domo helemaal verwijderen, nas rebooten en opnieuw installeren. Lijkt wel of er oude rommel ergens in cache hangt of zo. Gelukkig schakelt de verlichting wel nog met alle kerstlichtjes. Waf. O-)
Inloggen met putty
naar domoticz map gaan
./updatebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
flexje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:10:
[...]

Mits je deur state op 'On' gaat ipv op 'Open' kun je dit doen:
(maar naar mijn weten denk ik dat je hem op Open moet triggeren...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
        local delay = 30        -- 'Seconden vertraging voor activeren alarm'

if ((deur1.state == 'On' and deur2.state == 'On' and deur3.state == 'On') and domoticz.security ~= domoticz.SECURITY_DISARMED) then 
            Alarm.switchOn().afterSec(delay)
        elseif (domoticz.security == domoticz.SECURITY_DISARMED) then
            Alarm.switchOff().afterSec(delay)
        end

@Toppe Ben een hele tijd in het buitenland geweest voor werk. Nog helemaal geen tijd gehad om eraan te werken man. :D:D:D
Inderdaad is het command Open bij een deur, maar heb voor nu even dummy switches gemaakt zodat ik niet elke keer naar de deur hoef te lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hi ya'll,
ik heb even geen ideeën meer. ik doe hier presence detection van personen op basis van GPS in combinatie met PING. Dit werkte feilloos omdat GPS 200 meter uit huis altijd wel goed ging. Wat extra GPS zones ingesteld mocht de eerste niet werken en voila, bijna altijd op GPS presence of niet.

Mocht GPS tóch falen dan zodra er gepingt kan worden op de telefoon, schakelt ie de GPS switch ook aan en dientengevolge ook de "thuis" device.

Maar, van 1 telefoon doet de domoticz app het verlaten/binnenkomen van de GPS-zones niet meer goed updaten. Die telefoon gaat ook nog wel eens van WIFI af. Als de GPS werkt geen probleem, want als er geen PING mogelijk is, had in ieder geval de GPS bepaald dat je binnen 200 meter van het huis was. Nu die ook niet meer feilloos werkt zakt het systeem in elkaar.

Bewegingssensoren is te algemeen dus niet inzetbaar.

Aangezien o.a. de verwarming wordt aangestuurd op wie er thuis is, en het steeds kouder wordt, wordt het nogal een dingetje de komende tijd.

Iemand nog ideeën om op meerdere manieren te bepalen wie er thuis is?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
fabstar81 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:44:
hi ya'll,
Maar, van 1 telefoon doet de domoticz app het verlaten/binnenkomen van de GPS-zones niet meer goed updaten. Die telefoon gaat ook nog wel eens van WIFI af. Als de GPS werkt geen probleem, want als er geen PING mogelijk is, had in ieder geval de GPS bepaald dat je binnen 200 meter van het huis was. Nu die ook niet meer feilloos werkt zakt het systeem in elkaar.
Wat voor telefoon is dit?
Aantal (out of the box) opties:
- Werken met NCF-tags om 'in te klokken'?
- Een schakelaar maken die je moet indrukken.
- Een slot kopen die aan de hand van 'op slot' snapt dat er (n)iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is een Xiaomi Pocophone F1. Heeft tot voor kort altijd goed gewerkt. Hoop zelf dat met herinstall van Domoticz app gefixt is.

NFC-tags niet betrouwbaar, want meerdere jassen en al volle sleutelbos.
Schakelaar is allemaal handmatig. Bovendien dan zou ik aan iedereen moeten vragen hun schakelaar aan te zetten zodra ze thuis zijn/weg gaan. Wordt vergeten.
Zo een automatisch slot, net als bewegingsmelder is te generiek. Dan zie je niet "wie" er thuis is.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1: Apple komt er hier niet in
2: Wat maakt het dan, dat de iphones hun signaal 100% doorgeven?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

fabstar81 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:53:
het is een Xiaomi Pocophone F1. Heeft tot voor kort altijd goed gewerkt. Hoop zelf dat met herinstall van Domoticz app gefixt is.

NFC-tags niet betrouwbaar, want meerdere jassen en al volle sleutelbos.
Schakelaar is allemaal handmatig. Bovendien dan zou ik aan iedereen moeten vragen hun schakelaar aan te zetten zodra ze thuis zijn/weg gaan. Wordt vergeten.
Zo een automatisch slot, net als bewegingsmelder is te generiek. Dan zie je niet "wie" er thuis is.
Had hier ook last van met mijn nieuwe telefoon... wat mij zojuist net opviel, in Android 10 zijn de locatie permissies uitgebreid. Voor de Domoticz app stond toestemming voor location op "only when app is in use". Voor mij dus ook geen wonder dat die geofence niet werkt, die springt pas aan las ik de app open. Nu dus maar op always gezet, eens zien vandeweek of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-09 20:45
rens-br schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:30:
[...]
Maar de iBox1 heeft wel wifi of jij hebt iets heel anders dan wat ze tegenwoordig de Ibox1 noemen.
Hmmm, blijkbaar ben ik helemaal in de war.
Ik heb een Fut039, heb deze in het verleden aangeschaft in de veronderstelling dat 'ie direct met een arduino rflink kon koppelen en ik de lightstrip met domoticz kan bedienen.
De rfxcom heb ik recent werkend en nu lukt het koppelen niet.
http://www.rflink.nl/blog2/faq
Blijkbaar heb ik toch niet helemaal het juiste produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DizzyWeb schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:32:
[...]

Had hier ook last van met mijn nieuwe telefoon... wat mij zojuist net opviel, in Android 10 zijn de locatie permissies uitgebreid. Voor de Domoticz app stond toestemming voor location op "only when app is in use". Voor mij dus ook geen wonder dat die geofence niet werkt, die springt pas aan las ik de app open. Nu dus maar op always gezet, eens zien vandeweek of dat verschil maakt.
kijk, dat zou het wel eens kunnen zijn. die telefoon is inderdaad laatst geupdate. ik zal eens kijken in de permissions later vandaag. goeie tip!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Zou gbridge ook werken op Domoticz onder Windows?

Ik kom het nergens tegen dat het zou moeten werken. Maar aan de andere kant: als het maar wat scripts zijn, dan zouden die toch ook gewoon onder Domoticz in Windows draaien, right?

Zelf krijg ik het niet werkend: gbridge komt niet in de lijst (bij "type") erbij te staan :/

Weet iemand dit toevallig? Of beter nog: heeft iemand dit misschien al wel werkend? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is er ergens een makkelijke (niet omslachtig) tut om de aanwezigheid van je telefoon (Android) in te stellen in Domoticz? Degene welke ik tegenkom op het domoticz forum vind ik nogal omslachtig :/

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 13-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:57:
Is er ergens een makkelijke (niet omslachtig) tut om de aanwezigheid van je telefoon (Android) in te stellen in Domoticz? Degene welke ik tegenkom op het domoticz forum vind ik nogal omslachtig :/
Onder apparaten System Alive Checker en dan je Anrdoid een vast IP geven? Ben er ooit eens mee bezig geweest maar mee gestopt omdat hier toch altijd wel iemand thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 09:35
fabstar81 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:44:

pingen via bluetooth ipv wifi/ip. https://linux.die.net/man/1/l2ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:05:
[...]

Onder apparaten System Alive Checker en dan je Anrdoid een vast IP geven? Ben er ooit eens mee bezig geweest maar mee gestopt omdat hier toch altijd wel iemand thuis.
System Alive Checker in domoticz? zo simpel?
Net even gekeken, maar ik kan het wel aanzetten en een naampje geven, maar verder zie ik niets waar ik en ip adres kan ingeven?

[ Voor 15% gewijzigd door vwtune op 13-12-2019 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:00:
[...]

System Alive Checker in domoticz? zo simpel?
Net even gekeken, maar ik kan het wel aanzetten en een naampje geven, maar verder zie ik niets waar ik en ip adres kan ingeven?
Je kan toch onder de instellingen van de Alive checker een Ip adres ingeven wat hij dan gaat pingen? Vandaar dat je je telefoon dan een vast ip moet geven. Maar zoals ik al zei. Ik ben er mee bezig geweest maar gestopt ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Buienradar kon ik eindelijk toevoegen. Waarom de knop toevoegen het gisteren niet wilde doen? Mij nog steeds een raadsel. Bedankt voor het meedenken en de tips!!!

Andere vraag. Ben me aan het orienteren op een Airco en weet dat Daikin gemakkelijk is te integreren maar heb ook een aanbieding voor Mitsubutschi Heavy en kom er niet uit hoe je een ander merk kan integreren. Iemand hier toevallig kennis van?

Verder heb ik ook nog een Lyric T6 en krijg die met de handleiding: https://www.domoticz.com/wiki/HoneywellDeveloperApiKey er met geen mogelijkheid meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
miles schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:44:
Hmmm, blijkbaar ben ik helemaal in de war.
Ik heb een Fut039, heb deze in het verleden aangeschaft in de veronderstelling dat 'ie direct met een arduino rflink kon koppelen en ik de lightstrip met domoticz kan bedienen.
Dat is zo te zien gewoon een Mi Light Ledcontroller en ik zou verwachten dat die dan wel zou moeten werken met RF-link en concorten. Zoiets zou bijvoorbeeld prima werken met: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie. Die heb ik namelijk zelf.

Helaas heb ik geen ervaring het product wat jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
vwtune schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:57:
De Sysalive tracker zoals @Greenisthebest ook aangeeft werkt hier erg goed. Het duurt alleen een klein beetje te lang (1 tot 2 minuten), zo af en toe voordat hij door heeft dat ik thuis ben, maar verder werkt het prima.

Onder 'Hardware' kun je deze toevoegen. Wanneer deze toegevoegd is staat daar een knop instellingen bij en daar kun je de verschillende devices toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 13-12-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:38:
Update: Buienradar kon ik eindelijk toevoegen. Waarom de knop toevoegen het gisteren niet wilde doen? Mij nog steeds een raadsel. Bedankt voor het meedenken en de tips!!!

Andere vraag. Ben me aan het orienteren op een Airco en weet dat Daikin gemakkelijk is te integreren maar heb ook een aanbieding voor Mitsubutschi Heavy en kom er niet uit hoe je een ander merk kan integreren. Iemand hier toevallig kennis van?

Verder heb ik ook nog een Lyric T6 en krijg die met de handleiding: https://www.domoticz.com/wiki/HoneywellDeveloperApiKey er met geen mogelijkheid meer in.
Kijk naar de hardcored hardware in je lijst zijn er verschillende die werken in domoticz
Ook verschillende plugins werken.

Wss moest je een Ctrl F5 doen of je browser cache..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 00:43

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb een arduino RF-link werkend met de 868mhz, maar krijg de Visonic MCT-302 (deur sensor) en Visonic k-980 MCV (bewegingsmelder) niet gekoppeld :(
Is er een code om ze handmatig te koppelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Rouwette op 13-12-2019 16:39 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:20:
[...]

Kijk naar de hardcored hardware in je lijst zijn er verschillende die werken in domoticz
Ook verschillende plugins werken.
Geen Pana, geen MHI, geen ME, etc etc, Ik zie alleen Daikin. Dus waar jij die vandaan haalt bij Hardware is mij een raadsel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:53:
[...]

Geen Pana, geen MHI, geen ME, etc etc, Ik zie alleen Daikin. Dus waar jij die vandaan haalt bij Hardware is mij een raadsel. :?
Er zijn meer manieren.. bedoel
Ik heb geen verstand van airco's..
Maar er zijn verschillende plugins op Github
Maar er zijn ook universele opties, een ir optie om je ab van de airco te bedienen
En verschillende thermostaten enz enz
Plugins schrijven staat in de wiki.

En wat ik bedoelde zoek in het lijstje hardware en op git de plugins.
En dan koop je mss een airco die al werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvP1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 19:03
Met blocky wil ik Domoticz een event maken. Ik heb reeds 2 fibaro switch double en een Qubino Flush Dimmer 0-10v in mijn 'netwerk'. Alles werkt via het dashboard als losse eenheid, maar het fijne van Domoticz is natuurlijk om alles 'slim' te maken. Events dus.

In het kort wil ik een 'event' voor voor de badkamer en voor het toilet. Beide is het vrij simpel: als licht aan gaat dan moet de mechanische ventilatie opschroeven na 50% en als het licht uit gaat dan moet deze weer terug naar 10%. Ik dacht dat dit wel vrij simpel zou zijn, maar het werkt toch niet.

Ik heb een event aangemaakt, naam gegeven, blockjes gebouwd, en 'on' gezet, en opgeslagen. Vervolgens getest door de lichtknop aan te zetten en er gebeurd niets. Ook niet als ik hier een tijdseenheid aan vastzet. Bijvoorbeeld na 1 min.

Mijn blocky:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/d4w85475cj065.png

Wat doe ik fout?
PS: De flushdimmer is aangesloten met de mechanische ventilatie en via 0-10v wordt deze aangestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door PvP1985 op 13-12-2019 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
DizzyWeb schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:32:
[...]

Goede tip, al die instellingen maken het veilig maar ondoorzichtig.
Helaas niet van toepassing op mijn P20. Alle instellingen staan open, soms werkt het een tijd en nu alweer een tijdje niet.
Ik heb wel maar 1 zone van 200m.
Ook notificaties van de app hebben het nooit gedaan, ook als ze switch wel werkte.

Nog steeds geen fan van de app. Sysalive werkt redelijk goed maar inderdaad niet supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

tozzke

aka tozzert

PvP1985 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:01:
Met blocky wil ik Domoticz een event maken. Ik heb reeds 2 fibaro switch double en een Qubino Flush Dimmer 0-10v in mijn 'netwerk'. Alles werkt via het dashboard als losse eenheid, maar het fijne van Domoticz is natuurlijk om alles 'slim' te maken. Events dus.

In het kort wil ik een 'event' voor voor de badkamer en voor het toilet. Beide is het vrij simpel: als licht aan gaat dan moet de mechanische ventilatie opschroeven na 50% en als het licht uit gaat dan moet deze weer terug naar 10%. Ik dacht dat dit wel vrij simpel zou zijn, maar het werkt toch niet.

Ik heb een event aangemaakt, naam gegeven, blockjes gebouwd, en 'on' gezet, en opgeslagen. Vervolgens getest door de lichtknop aan te zetten en er gebeurd niets. Ook niet als ik hier een tijdseenheid aan vastzet. Bijvoorbeeld na 1 min.

Mijn blocky:
[Afbeelding]

Wat doe ik fout?
PS: De flushdimmer is aangesloten met de mechanische ventilatie en via 0-10v wordt deze aangestuurd.
de zogenaamde nested IF's werken niet in Blockly (al ontelbare keren voorbij gekomen; je moet alleen weten dat dit 'nested' heet :)). Je moet op het gear icoontje linksboven in het If-block klikken en dan een 'Else if' onder de 'If' slepen en daar je 2e statement maken.
Maak deze blockly wel van het type 'Device' anders blijft deze triggeren (meerdere keren per seconde) waardoor Domoticz over z'n nek kan gaan. Het statement 'if switch x = on' blijft namelijk true zolang deze aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Atmoz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:40:
Zou gbridge ook werken op Domoticz onder Windows?

Ik kom het nergens tegen dat het zou moeten werken. Maar aan de andere kant: als het maar wat scripts zijn, dan zouden die toch ook gewoon onder Domoticz in Windows draaien, right?

Zelf krijg ik het niet werkend: gbridge komt niet in de lijst (bij "type") erbij te staan :/

Weet iemand dit toevallig? Of beter nog: heeft iemand dit misschien al wel werkend? _/-\o_
Wel werkend, niet op Windows. Er is een plugin die je gBridge koppelt aan Domoticz. Het is het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Wiley99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:10:
[...]

Goede tip, al die instellingen maken het veilig maar ondoorzichtig.
Helaas niet van toepassing op mijn P20. Alle instellingen staan open, soms werkt het een tijd en nu alweer een tijdje niet.
Ik heb wel maar 1 zone van 200m.
Ook notificaties van de app hebben het nooit gedaan, ook als ze switch wel werkte.

Nog steeds geen fan van de app. Sysalive werkt redelijk goed maar inderdaad niet supersnel.
Heb je toevallig active gps ook nog aan? Dus mbh van zendmasten en wifi?
Ik heb bij mij in de buurt 2 zendmasten, ik zit meestal op die op 120 meter afstand. Als ik bij mijn buurvrouw 80 meter verderop zit aan de overkant van de straat wordt ik alsnog door Google als thuis geregistreerd, terwijl ik thuis in de slaapkamer naar de zendmast 80 meter verderop ga en mij dan ineens buiten de geofence bevind.
Ik kan mijn telefoon bij de buurvrouw zonder vingerafdruk of patroon unlocken en thuis op de slaapkamer zegt hij dat ik niet thuis ben.
Had dus eerst scenes ingesteld met geofence, maar dat werkt voor geen meter als ik door het huis loop met de telefoon....

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvP1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 19:03
tozzke schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:40:
[...]

de zogenaamde nested IF's werken niet in Blockly (al ontelbare keren voorbij gekomen; je moet alleen weten dat dit 'nested' heet :)). Je moet op het gear icoontje linksboven in het If-block klikken en dan een 'Else if' onder de 'If' slepen en daar je 2e statement maken.
Maak deze blockly wel van het type 'Device' anders blijft deze triggeren (meerdere keren per seconde) waardoor Domoticz over z'n nek kan gaan. Het statement 'if switch x = on' blijft namelijk true zolang deze aan is.
Zoiets zou dan wel moeten werken?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yinxwwj3gxz0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Peutpeut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:47:
[...]

Wel werkend, niet op Windows. Er is een plugin die je gBridge koppelt aan Domoticz. Het is het proberen waard lijkt me.
Ik had het ook goed werkend op m'n Raspberry Pi, maar gebruik nu Windows. Daar krijg ik het niet werkend omdat -volgens mij- die plugin niet gevonden wordt... "gbridge" komt namelijk niet bij "types" erbij te staan. En dan kun je hem dus ook niet toevoegen (laat staan configureren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Atmoz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:09:
[...]

Ik had het ook goed werkend op m'n Raspberry Pi, maar gebruik nu Windows. Daar krijg ik het niet werkend omdat -volgens mij- die plugin niet gevonden wordt... "gbridge" komt namelijk niet bij "types" erbij te staan. En dan kun je hem dus ook niet toevoegen (laat staan configureren).
Werken de andere python plugins wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05

tozzke

aka tozzert

PvP1985 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:52:
[...]

Zoiets zou dan wel moeten werken?
[Afbeelding]
Dat ziet er beter uit inderdaad.
Tip: in het begin hield ik zelf een aparte tab open met het log van Domoticz om in de gaten te houden of er geen fouten of retriggers optraden. Zo kun je snel troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:12:
[...]

Werken de andere python plugins wel?
Ik heb geen andere.

Heb pas sinds vanmiddag Python erop gezet (dacht dat dat wel handig zou zijn als ik Python scripts wilde draaien :P). Dus eerst dacht ik dat dat misschien de reden was dat het niet werkte. Maar na Python te hebben geïnstalleerd werkt het helaas dus nog steeds niet.

De "plugins" directory heb ik zelf moeten aanmaken omdat die er nog niet was.

Ik heb daarna op Github die zipfile gedownload en de inhoud daarvan in een mapje "gbridge" in de plugins-directory gezet. Is dat de juiste manier?

Dus de files staan er gewoon zo in zoals hier in de lijst:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/gbridge_Github.png

Maar dan dus in het mapje "gbridge".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Atmoz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:17:
[...]

Ik heb geen andere.

Heb pas sinds vanmiddag Python erop gezet (dacht dat dat wel handig zou zijn als ik Python scripts wilde draaien :P). Dus eerst dacht ik dat dat misschien de reden was dat het niet werkte. Maar na Python te hebben geïnstalleerd werkt het helaas dus nog steeds niet.

De "plugins" directory heb ik zelf moeten aanmaken omdat die er nog niet was.

Ik heb daarna op Github die zipfile gedownload en de inhoud daarvan in een mapje "gbridge" in de plugins-directory gezet. Is dat de juiste manier?

Dus de files staan er gewoon zo in zoals hier in de lijst:
[Afbeelding]

Maar dan dus in het mapje "gbridge".
Hmmm, die plugin directory is raar. Die was er bij met de windows installatie meteen.
Welke windows versie is het.
En als je bijvoorbeeld onder hardware even buienradar of internal sensors installeert, dan een reboot en dan in de map kijkt. Krijg je dan een plugin directory erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:38:
[...]

Hmmm, die plugin directory is raar. Die was er bij met de windows installatie meteen.
Heb zojuist nog even getest door op een andere computer (Windows 10 x64) een "frisse" installatie van Domoticz te doen, en daar komt ook geen "plugins" directory:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Domoticz_install-dir.png
Welke windows versie is het.
De PC waarover het gaat is een Mini-PC met Windows 10 (maar ik weet niet of dit misschien een "uitgeklede" of "light" versie ofzo is?!)
En als je bijvoorbeeld onder hardware even buienradar of internal sensors installeert, dan een reboot en dan in de map kijkt. Krijg je dan een plugin directory erbij?
Dat kan ik pas morgen weer testen helaas...

[edit]

Ik bedenk met trouwens net wel dat ik beide keren voor de optie "install as a service" heb gekozen... Misschien dat 't daar aan ligt?

[edit2]

Nope, dat is het ook niet. (net getest met nieuwe install)

[ Voor 9% gewijzigd door Atmoz op 13-12-2019 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vwtune
rens-br schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:28:
[...]

De Sysalive tracker zoals @Greenisthebest ook aangeeft werkt hier erg goed. Het duurt alleen een klein beetje te lang (1 tot 2 minuten), zo af en toe voordat hij door heeft dat ik thuis ben, maar verder werkt het prima.

Onder 'Hardware' kun je deze toevoegen. Wanneer deze toegevoegd is staat daar een knop instellingen bij en daar kun je de verschillende devices toevoegen.
@rens-br En @Greenisthebest
Bedankt, ik moet zeggen dat het heel goed werkt eigenlijk! zo simpel, maar erg doeltreffend!

Over de snelheid ben ik nu eigenlijk best tevreden. Wanneer ik als test mijn wifi op de telefoon uitzet en vice versa, dan reageert mijn test-blockly binnen 10 seconden erop :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
Wij hadden twee strengen kerstverlichting gekocht met zo'n kastje ertussen waarmee ze in 8 verschillende modi kunnen branden. Degene welke we het meest gebruiken (constant aan) was natuurlijk nummer acht, dus bij het aanzetten van de kerstboom moesten we dan op twee kastjes zeven keer een knopje ingedrukt worden.

Vorig jaar heb ik dat aangepast met MySensors en draadjes op de contactpunten van de knopjes zodat een relais deze achterelkaar in kon drukken. Netjes een meerkeuze schakelaar in Domoticz gemaakt zodat ik kon switchen van modus naar modus. Werkte redelijk goed, maar sommige schakelingen werden niet altijd opgepakt waardoor de ene streng bijvoorbeeld knipperde en de andere constant brandde. De Arduino sketch had ook geen mogelijkheid om te controleren in welke stand de strengen stonden en kon alleen maar bijhouden hoevaak het relais gesloten en geopend was. Verschillende timings geprobeerd en condensatoren om denderen te verminderen, maar zonder resultaat. Gewoon het kastje ertussenuit halen werkte ook niet.

Dit jaar kwam alles weer in beeld met het optuigen van de kerstboom. De afgelopen dagen er weer eens in gedoken en toen kwam ik een pagina tegen welke beschreef hoe die lichtjes verbonden waren. De polariteit van de helft van de leds is omgekeerd ten opzichte van de andere helft. Met gewoon 31V DC aangesloten brandt maar een helft. Bij het omkeren van de polariteit de andere helft. Met een H-bridge ertussen en iets wat heel snel de beide inputs van de H-bridge schakelt wordt de polariteit snel gewisseld en als dit maar snel genoeg is dan branden beide helften (althans zo lijkt het voor het menselijk oog).

Dus voor dit jaar een printje gekocht met zo'n H-bridge en nu springt de verlichting meteen trefzeker aan. Ik heb er een XL6009 boost converter tussen gehangen zodat ik het met een 12V adapter kan voeden en een Arduino Nano schakelt de beide inputs van de H-bridge. De gekozen H-bridge is deze:

https://learn.adafruit.co...-driver-breakout/overview

De Arduino sketch is super eenvoudig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#define IN1 10
#define IN2 11

void setup() {
  pinMode(IN1, OUTPUT);
  pinMode(IN2, OUTPUT);
}

void loop() {
  digitalWrite(IN1, HIGH);
  digitalWrite(IN2, LOW);
  delay(6);
  digitalWrite(IN1, LOW);
  digitalWrite(IN2, HIGH);
  delay(6);
}

Het eindresultaat:
Kerstverlichting01

Straks als de kerst geweest is dan ga ik eens kijken of ik zelf nog wat dim effecten toe kan voegen wat prima moet kunnen met PWM. Voor nu is de WAF weer hersteld :) Bovendien heb ik weer iets geleerd (ik had hiervoor nog nooit van een H-bridge gehoord). Allen een fijne kerst toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:00:
[...]

@rens-br En @Greenisthebest
Bedankt, ik moet zeggen dat het heel goed werkt eigenlijk! zo simpel, maar erg doeltreffend!

Over de snelheid ben ik nu eigenlijk best tevreden. Wanneer ik als test mijn wifi op de telefoon uitzet en vice versa, dan reageert mijn test-blockly binnen 10 seconden erop :)
Nooit gedacht dat ik met mijn minimale kennis iemand in dit topic kon helpen. 8)

Als iemand mij dan eens aan de hand kan nemen wbt scripts en plug ins. Ik kan daarbij wel merken dat ik niet uit de ICT kom. Als ik eenmaal de weg weet lukken zaken wel maar er is geen Tom Tom in deze wereld. O-) Binnenkort mijn zoon maar eens gaan betrekken want dit doet sinds een half jaar applicatie ontwikkeling. Werk aan de winkel zoon lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Schijnbaar gaat de WIFI wel in een soort slaapstand van onze telefoons wanneer wij het een paar minuten niet gebruiken, in mijn test case, krijg ik nu dus mooi een bericht dat we niet meer thuis zijn, terwijl wij op de bank zitten, wanneer ik de telefoon weer unlock, en de wifi dus schijnbaar ook weer wakker wordt, dan krijg ik weer de melding dat ik weer thuis ben... dit is natuurlijk niet wat ik wil. Is er hier een slimme oplossing voor? In de instellingen van mijn telefoon kan ik niets terugvinden over wifi slaap modus oid...
Pagina: 1 ... 63 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!