Ik heb zelf 39 euro voor de Conbee stick betaald, dus dat komt dan uiteindelijk op hetzelfde neer.Peutpeut schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:27:
Dank voor je uitgebreide reactie, dat was ook een mooie optie geweest begrijp ik. Ik heb nu een kleine 38 euro betaald. Verder ben ik nieuw met ZigBee dus benieuwd hoe het uitpakt qua functionaliteit.
Omdat je DzVents zo fijn vind? Of omdat je er inmiddels zoveel in gescript hebt dat overstappen meer tijd kost? En dan vraag ik me ook af of je graag wilt overstappen naar iets anders?DjAntoon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:35:
Zonder dzvents was ik waarschijnlijk al met iets anders begonnen als met domoticz.
Dat heb ik ook gedaan, maar dat koste niet heel erg veel tijd bij mij. Denk nog minder dan één minuut. Ik gebruik een 128GB SSD (lekker overkill), maar die had ik nog liggen.Ik heb zelf ook een kleine image op een Adata SSD gezet gisteren, en ik zag in de log van de rpi dat de partitie aan het expanden was.
Ik had twee SSD's geprobeerd en met beide wilde de PI af en toe niet starten en rebooten werkte helemaal niet. Scherm bleef gewoon zwart. Met aanpassing van de config file was ik van beide problemen af.Ik ben benieuwt wat er gebeurt als ik nu opnieuw opstart. Indien dat weer lang duurt gebruik ik je advies.
Dat was dan ook een prima optie geweest, maar was zelf ook wel een beetje klaar met Zigbee2MQTT en het feit dat er veel nog via config files, terminal moest e.d. Heb een aantal vrienden die ook graag Domoticz e.d. willen gebruiken en die zijn wat minder technisch, dan vallen oplossingen zoals Zigbee2mqtt gauw af.Ik denk dat je met de nieuwe C2652 sticks hetzelfde resultaat gehad zou hebben, mijn TI evaluatieboard (beetje groot dat wel) doet het echt heel goed, veel beter als met de CC2531.
Ikea verkoopt toch routers? Werken die niet lekker?Ik zou wel nog graag goede routers willen hebben, mooi zou zijn op basis van de nieuwe sticks. Maar heb nog geen software gevonden daarvoor.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-10-2020 14:00 ]