Allemaal eigenlijk, inmiddels kan ik best veel met dzvents, ik heb er ook al (te)veel inzitten, en omdat ik geen programmeur van beroep ben, geen linux ervaring had, was de leercurve best steil voor me.
rens-br schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:57:
[...]
Dat heb ik ook gedaan, maar dat koste niet heel erg veel tijd bij mij. Denk nog minder dan één minuut. Ik gebruik een 128GB SSD (lekker overkill), maar die had ik nog liggen.
[...]
Ik had twee SSD's geprobeerd en met beide wilde de PI af en toe niet starten en rebooten werkte helemaal niet. Scherm bleef gewoon zwart. Met aanpassing van de config file was ik van beide problemen af.
Bij mij toch veel langer, maar waarschijnlijk omdat ik al mijn images eerst shrink, dan worden ze ongeveer 3,5GB, dat archiveert makkelijker, en ik kan het ook nog eens op een kleine stick zetten. (Al zijn dat helaas wel de traagste...) Door de image op een ander medium te zetten weet ik zeker dat mijn image gewoon goed werkt. Niets vervelender als er achter komen dat je back-ups waardeloos zijn.
Ik ga daar zeker naar kijken als ik nog een issue heb.
rens-br schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:57:
[...]
Dat was dan ook een prima optie geweest, maar was zelf ook wel een beetje klaar met Zigbee2MQTT en het feit dat er veel nog via config files, terminal moest e.d. Heb een aantal vrienden die ook graag Domoticz e.d. willen gebruiken en die zijn wat minder technisch, dan vallen oplossingen zoals Zigbee2mqtt gauw af.
[...]
Ikea verkoopt toch routers? Werken die niet lekker?
Ik geef direct toe, ik heb in het begin ook met Zigbee2mqtt zitten kloten, maar laatst met de herinstallatie liep het wel heel soepel.
Ik ben benieuwd waar de ikea routers op gebaseerd zijn, als dat ook op de CC2531 is, dan zal ik daar niet zoveel mee opschieten vrees ik, de ledvance sockets vallen wat dat betreft ook erg tegen.
Ik heb nu 3x CC2531 router, 2x ledvance socket, 1x icasa dimmer, 1x muller rgb lamp, 22x xiaomi PIR en deurcontact. 1 xiaomi deurcontact zit buiten, en signaal kwaliteit / bereik is niet zo best, ik wil met de muller lamp nog wel gaan testen. Die gaat als visuele verklikker werken voor beweging buiten en de deurbel, misschien helpt deze nog wel als router.