Beste Allen, ik heb een vraag m.b.t. blocky en het uitlezen van de status van een hue lamp (dimmer)
Ik heb een coolcam pir gekocht en in domoticz opgenomen,.
Nu zou ik willen, dat als de verlichting in de keuken aan is, & de pir (switch) beweging detecteerd. de lampen naar level 60 gaan. en als de pir (switch) weer uit is de verlichting terug springt naar 10%.
Als ik enkel kijk naar de status van de pir (switch) aan of uit dan werkt dit perfect. (bovenste if/elseif)
Echter als ik vervolgens ook check d.m.v. een AND logic of de Hue groep keuken aan is (of een enkele spot) werkt dit niet.(onderste if/elseif)
Zover ik online heb kunnen vinden heeft dit ermee te maken dat Blocky de status van een dimmer (wat de hue lampen zijn) niet kan uitlezen.
Is er nog een mogelijkheid om dit in Blocky voor elkaar te krijgen? of moet ik mij un lua of DzVents gaan richten/leren?
Bij voorkeur kijk ik naar de specifieke stand (level) van de lampen om zo wel de mogelijkheid te houden om de lampen op een andere sterkte aan te laten. Nu tijdelijk opgelost door te kijken naar de tijd (na zonsondergang, en voor 24:00 uur) maar dan werkt de poetst stand niet meer met de afstandbediening (lampen 100% aan)
[
Voor 29% gewijzigd door
Tieske op 19-10-2020 21:58
. Reden: afbeelding toegevoegd ]