Ik lees mijn slimme meter uit mbv een RPI3B met Domoticz en de waardes worden gepushed naar InfluxDB en weergegeven met Grafana. Dat is ongeveer een jaar goed gegaan, totdat het er een paar dagen uitgelegen heeft (ik denk door een crash van Domoticz). Sindsdien krijg ik random vreemde waardes bij het uitlezen van de cumulatieve waardes voor verbruik en levering.
Tijdens periodes van hoog-tarief worden (at random?) ook waardes voor levering en verbruik op laagtarief gemeten. En andersom. Soms zijn de waardes een stuk lager dan de waardes daarvoor, wat niet kan omdat het cumulatieve waardes zijn. Het kan alleen maar meer worden.
Ik heb de slimme meter kabel al vervangen en andere USB poorten op de PI geprobeerd. Maar dat heeft het nog niet opgelost. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Tijdens periodes van hoog-tarief worden (at random?) ook waardes voor levering en verbruik op laagtarief gemeten. En andersom. Soms zijn de waardes een stuk lager dan de waardes daarvoor, wat niet kan omdat het cumulatieve waardes zijn. Het kan alleen maar meer worden.
Ik heb de slimme meter kabel al vervangen en andere USB poorten op de PI geprobeerd. Maar dat heeft het nog niet opgelost. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp