Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 112 Laatste
Acties:
  • 575.673 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:39

Atmoz

Techno!!

vwtune schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:59:
Schijnbaar gaat de WIFI wel in een soort slaapstand van onze telefoons wanneer wij het een paar minuten niet gebruiken, in mijn test case, krijg ik nu dus mooi een bericht dat we niet meer thuis zijn, terwijl wij op de bank zitten, wanneer ik de telefoon weer unlock, en de wifi dus schijnbaar ook weer wakker wordt, dan krijg ik weer de melding dat ik weer thuis ben... dit is natuurlijk niet wat ik wil. Is er hier een slimme oplossing voor? In de instellingen van mijn telefoon kan ik niets terugvinden over wifi slaap modus oid...
Ik heb ditzelfde probleem opgelost door met Bluetooth te checken.
Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar gaat de WIFI wel in een soort slaapstand van onze telefoons wanneer wij het een paar minuten niet gebruiken, in mijn test case, krijg ik nu dus mooi een bericht dat we niet meer thuis zijn, terwijl wij op de bank zitten, wanneer ik de telefoon weer unlock, en de wifi dus schijnbaar ook weer wakker wordt, dan krijg ik weer de melding dat ik weer thuis ben... dit is natuurlijk niet wat ik wil. Is er hier een slimme oplossing voor? In de instellingen van mijn telefoon kan ik niets terugvinden over wifi slaap modus oid...
Is denk ik toch iets van een bespaarmodus. Ik heb in Android 10 toch ook wat foefjes moeten uithalen om de Lyric app wakker te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 18:31
Android heeft een always on functie van de wifi..

Je zou ook een dummy met een timer kunnen maken
als wif aan dan timer voor 5 minuten aan..
Je kunt bij het pingen zien hoe lang uit blijft..
Kan soms zijn dat je niet helemaal actueel bent
Maar ach die paar minuten?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:31
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:47:
[...]

Heb je toevallig active gps ook nog aan? Dus mbh van zendmasten en wifi?
Ik heb bij mij in de buurt 2 zendmasten, ik zit meestal op die op 120 meter afstand. Als ik bij mijn buurvrouw 80 meter verderop zit aan de overkant van de straat wordt ik alsnog door Google als thuis geregistreerd, terwijl ik thuis in de slaapkamer naar de zendmast 80 meter verderop ga en mij dan ineens buiten de geofence bevind.
Ik kan mijn telefoon bij de buurvrouw zonder vingerafdruk of patroon unlocken en thuis op de slaapkamer zegt hij dat ik niet thuis ben.
Had dus eerst scenes ingesteld met geofence, maar dat werkt voor geen meter als ik door het huis loop met de telefoon....
Dus je zegt netwerk GPS eens uitzetten juist? Ga het proberen...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kijk anders eens naar iDetect. Gebruik ik behoorlijk lang en werkt feilloos. Zodra telefoon zich aanmeld op de Wifi wordt de status ook direct veranderd in Domoticz.

Gebruik het icm met 3 Android GMS's van verschillende merken en gaat nooit fout.

Nu zag ik dat er sinds kort versie 2 is uitgekomen en hier zelf nog geen ervaring mee. Binnenkort maar eens upgraden om te zien hoe die het doet.

Is iets meer werkt maar zeker een dikke aanrader en goede ondersteuning in het topic als je er niet uitkomt. >:)

Dit zou eigenlijk in Domoticz zelf moeten worden opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:41
Zelf gebruik ik een script wat iedere minuut inlogt met ssh op mijn access point en dan kijkt of bepaalde mac adressen in de lijst met aangemelde devices staat. Dit werkt ook als die devices slapen. Op basis daarvan worden user variabelen bijgewerkt. Een lua script leest die user variabelen dan uit en een paar pir sensoren en bepaalt dan of iemand thuis is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
MikeOO schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:41:
[...]

Kijk anders eens naar iDetect. Gebruik ik behoorlijk lang en werkt feilloos. Zodra telefoon zich aanmeld op de Wifi wordt de status ook direct veranderd in Domoticz.

Gebruik het icm met 3 Android GMS's van verschillende merken en gaat nooit fout.

Nu zag ik dat er sinds kort versie 2 is uitgekomen en hier zelf nog geen ervaring mee. Binnenkort maar eens upgraden om te zien hoe die het doet.

Is iets meer werkt maar zeker een dikke aanrader en goede ondersteuning in het topic als je er niet uitkomt. >:)

Dit zou eigenlijk in Domoticz zelf moeten worden opgenomen.
Mss iets om bij gizmocuz aan te melden
Maar phyton en plugins icm Domoticz, krijg ik wel een beetj jeuk van..

Als hij hardcore zou zijn erg mooi!!!

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:54:
[...]

Mss iets om bij gizmocuz aan te melden
Maar phyton en plugins icm Domoticz, krijg ik wel een beetj jeuk van..

Als hij hardcore zou zijn erg mooi!!!
Je moet inderdaad niet 3 plug-ins tegelijk gaan inzetten. Maar als je er steeds 1 inzet en dan tijdje test weet je meestal wel of het problemen geeft. Bij problemen is het zo weer verwijderd, Maar wil niet anders meer.

Maar kan je meegeven dat , versie 1 voor mij nog, zeer stabiel werkt en Domoticz kan er goed meer overweg Lees ook geen problemen met v2 dus ook dat zal ongetwijfeld ook weer goed verlopen maar ga ik volgend jaar pas testen.

Je moet voor een vakantie nooit dingen gaan bijwerken want achteraf krijg je daar altijd spijt van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
MikeOO schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:07:
[...]

Je moet inderdaad niet 3 plug-ins tegelijk gaan inzetten. Maar als je er steeds 1 inzet en dan tijdje test weet je meestal wel of het problemen geeft. Bij problemen is het zo weer verwijderd, Maar wil niet anders meer.

Maar kan je meegeven dat , versie 1 voor mij nog, zeer stabiel werkt en Domoticz kan er goed meer overweg Lees ook geen problemen met v2 dus ook dat zal ongetwijfeld ook weer goed verlopen maar ga ik volgend jaar pas testen.

Je moet voor een vakantie nooit dingen gaan bijwerken want achteraf krijg je daar altijd spijt van >:)
Tsja..
Geen 3 plugins...
Wat als....

En daarom zei ik plugins en jeuk...

of je doet het voor een vakantie omdat je dan tijd hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:31
Ik heb nu een Xiaomi hub als deurbel en alarm ingesteld in Domoticz. Nu zou ik graag een tweede deurbel/alarm willen plaatsen in huis. Heeft iemand nog andere opties welke goed is te combineren met Domoticz. Het jammere van deze Xiaomi optie vind ik dat ik er geen eigen geluid meldingen over kan laten afspelen of een internet radio stream. Dus tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylantje2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:21:
[...]

Tsja..
Geen 3 plugins...
Wat als....

En daarom zei ik plugins en jeuk...

of je doet het voor een vakantie omdat je dan tijd hebt..
Dat bedoelde ik ook hé, Heb inmiddels 5 plug-ins draaien en gaat prima. Dus het hangt sterk af van je omgeving wat er allemaal opdraait. Draait hier vrij veel naast Domoticz incl Unify Console en op een HDD en gaat nooit onderuit.

Maar goed zoals met alles je moet het stap voor stap doen en dan is het bij problemen snel te herleiden.

Tijd of niet gemiddeld stop ik zeker 1 week voor vertrek met zaken bijwerken als het goed draait. Dingen gaan dan juist fout als je net weg bent : :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

ProfaNe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb er twee in gebruik met de default firmware. Je kan dan "lan" modes aanzetten en een MQTT server opgeven. Zie https://shelly-api-docs.shelly.cloud/#mqtt-support

En https://www.domoticz.com/...t=25656&start=120#p222054

Ik zou niet weten waarom je dan nog zou moeten flashen met custom firmware ;) Je moet dan nog wel een plugin installeren in Domoticz: https://github.com/enesbcs/Shelly_MQTT

Werkt perfect hier. Naar mijn weten kan je je lamp dan nog ook gewoon op de normale manier schakelen. Ik kan dit niet testen want ik heb heb bij beide shelly's geen schakelaar tussen zitten.
Zojuist ingebouwd en getest, plugin gedownload en geïnstalleerd, verder in de Shelly ingesteld dat het een Edge switch is, en werkt nu perfect!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Hoe kan ik het beste een lux-meter van een Fibaro beweginsmelder in Domoticz integreren om verlichting aan te sturen binnenshuis?

De sensor bevind zich in de ruimte die ik zou willen verlichten. Het idee is om de verlichting automatisch aan te zetten wanneer het te donker wordt. Ik wil echter voorkomen dat er een feedback loop ontstaat bij het inschakelen van de verlichting. Dan zou de lux meter weer boven zijn drempelwaarde uitkomen en ontstaat er een disco effect.

De enige opties die ik nu kon bedenken:
  1. Sensor in andere ruimte ophangen
  2. Sensor alleen gebruiken om verlichting aan te schakelen en uitschakelen op een nader te bepalen conditie
  3. Slim algoritme inpassen
Optie 1: Sensor in andere ruimte ophangen
Dit lijkt de meest pragmatische oplossing. Met blockly kan ik dit makkelijk realiseren maar het nadeel is dat de verlichting niet echt geschakeld zal worden op de hoeveelheid licht in de ruimte waar de verlichting hangt. Een andere ruimte met meer of minder ramen zou wel eens een heel ander lichtbeeld kunnen hebben. De verlichting zou dan dus onnodig aan of uit kunnen worden geschakeld.

Optie 2: Sensor alleen gebruiken om verlichting aan te schakelen en uitschakelen op een nader te bepalen conditie
Mogelijk even simpel te realiseren als bovenstaande optie en de verlichting wordt wel op de juiste momenten ingeschakeld. De uitdaging zit er hier echter in dat er een goede stop conditie gevonden moet worden wanneer het licht weer uit mag. Sommige mensen gebruiken tijd maar ik wil niet dat na elk tijd interval X de verlichting uit gaan om vervolgens direct na de onderbreking weer aan te gaan. Die onderbreking is niet wenselijk.

Optie 3: Slim algoritme inpassen
Nog geen idee of dit wel kan met mijn huidige opstelling.

Kan ik met mijn huidige opstelling realiseren wat ik voor ogen heb of moet ik andere / extra sensoren aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
tsjoender schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:23:
Zelf gebruik ik een script wat iedere minuut inlogt met ssh op mijn access point en dan kijkt of bepaalde mac adressen in de lijst met aangemelde devices staat. Dit werkt ook als die devices slapen. Op basis daarvan worden user variabelen bijgewerkt. Een lua script leest die user variabelen dan uit en een paar pir sensoren en bepaalt dan of iemand thuis is of niet.
Waarschijnlijk werkt arping dan ook wel bij jouw. Hoef je niet in te loggen op je AP.
Werkt ook als device slaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Thats Me.. schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:23:
Ik heb nu een Xiaomi hub als deurbel en alarm ingesteld in Domoticz. Nu zou ik graag een tweede deurbel/alarm willen plaatsen in huis. Heeft iemand nog andere opties welke goed is te combineren met Domoticz. Het jammere van deze Xiaomi optie vind ik dat ik er geen eigen geluid meldingen over kan laten afspelen of een internet radio stream. Dus tips zijn welkom :)
Je kan toch gewoon een recording als ringtone toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:24

luigi87

Domotica Fanaticus

Kan iemand mij helpen?

Ik heb 9 spots die via MQTT worden aangestuurd. Nu wil ik eigenlijk 1 virtuele dimmer hebben die ik in Domoticz kan bedienen en dan op de achtergrond de 9 spots volgen.
Met groepen of Scene lukt dit helaas niet, want dat is alleen aan of uit en ik wil graag dimmen.
Een Dummy dimmer aanmaken en de spots als sub/slave toevoegen werkt helaas ook niet.

Iemand een idee?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:09
Ik draai al jaren Domoticz op een RPi 1B , dus vond ik het nu eens tijd om voor wat snellers te gaan .
Dit is een RPi 4 2GB geworden.
Nu is mijn vraag :wat is op heden de beste software om op de sd kaart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:41
HyperH schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:44:
Hoe kan ik het beste een lux-meter van een Fibaro beweginsmelder in Domoticz integreren om verlichting aan te sturen binnenshuis?

De sensor bevind zich in de ruimte die ik zou willen verlichten. Het idee is om de verlichting automatisch aan te zetten wanneer het te donker wordt. Ik wil echter voorkomen dat er een feedback loop ontstaat bij het inschakelen van de verlichting. Dan zou de lux meter weer boven zijn drempelwaarde uitkomen en ontstaat er een disco effect.

...
Kan ik met mijn huidige opstelling realiseren wat ik voor ogen heb of moet ik andere / extra sensoren aanschaffen?
Virtuele schakelaar "donker" die door je lux waarde op aan gezet wordt en op timer "After Sunrise" weer op uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
19roland70 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:39:
Ik draai al jaren Domoticz op een RPi 1B , dus vond ik het nu eens tijd om voor wat snellers te gaan .
Dit is een RPi 4 2GB geworden.
Nu is mijn vraag :wat is op heden de beste software om op de sd kaart te zetten?
https://www.balena.io/etcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
commentator schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:38:
[...]
Virtuele schakelaar "donker" die door je lux waarde op aan gezet wordt en op timer "After Sunrise" weer op uit?
Je bedoelt eigenlijk dat er een boolean variabele wordt bijgehouden om te kunnen gebruiken als schakel conditie.
Het is een interessante gedachte. Ik weet alleen niet of "After Sunrise" de goede trigger is.

Doel is om verlichting na een bepaalde tijd automatisch aan te schakelen als het te donker wordt in huis. Als er bij wijze van spreke er een half uurtje donkere wolken voor de zon heen bewegen dan moet daarna de verlichting niet onnodig lang blijven branden. Ik wil echter ook de feedback-loop voorkomen.

Misschien kan hetgeen dat ik wil wel niet en moet ik meerdere sensoren gaan gebruiken in verschillende ruimtes? Dan kan ik misschien met gemiddelden van die sensoren over de tijd een robuuste trigger-conditie bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
HyperH schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:38:
[...]

Je bedoelt eigenlijk dat er een boolean variabele wordt bijgehouden om te kunnen gebruiken als schakel conditie.
Het is een interessante gedachte. Ik weet alleen niet of "After Sunrise" de goede trigger is.

Doel is om verlichting na een bepaalde tijd automatisch aan te schakelen als het te donker wordt in huis. Als er bij wijze van spreke er een half uurtje donkere wolken voor de zon heen bewegen dan moet daarna de verlichting niet onnodig lang blijven branden. Ik wil echter ook de feedback-loop voorkomen.

Misschien kan hetgeen dat ik wil wel niet en moet ik meerdere sensoren gaan gebruiken in verschillende ruimtes? Dan kan ik misschien met gemiddelden van die sensoren over de tijd een robuuste trigger-conditie bepalen?
Ik heb gewoon een schakelaar aangemaakt en gebruik daar geen variabele voor. Die schakelaar gaat alleen om als het een uur (of minder) voor zonsondergang te donker is
code:
1
2
3
4
        if((tijd.min + tijd.hour * 60 >= timeofday['SunsetInMinutes'] - 60) and tonumber(otherdevices_svalues['Lichtmeter woonkamer']) <= 10) then
                commandArray['Donker']='On'
                print('Minder dan een uur voor zonsondergang en al donker -> Lampen aan')
        end

Dan voorkom je dat onnodig de lampen aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik heb een vaag probleem en ik krijg de oplossing niet via Google. Voor de kerstboom wil ik een extra FIBARO System FGWPE/F Wall Plug Gen5+ toevoegen. Het toevoegen lukt alleen de devices verschijnen niet.

* Ik heb in de instellingen staan dat devices toegevoegd mogen worden
* Ik heb het zowel via Domoticz geprobeerd als via koppelen met de Aeotec Zwave stick (uiteraard wel eerst weer verwijderd)

Iemand die een idee heeft?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
ephymerous schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:08:
Ik heb een vaag probleem en ik krijg de oplossing niet via Google. Voor de kerstboom wil ik een extra FIBARO System FGWPE/F Wall Plug Gen5+ toevoegen. Het toevoegen lukt alleen de devices verschijnen niet.

* Ik heb in de instellingen staan dat devices toegevoegd mogen worden
* Ik heb het zowel via Domoticz geprobeerd als via koppelen met de Aeotec Zwave stick (uiteraard wel eerst weer verwijderd)

Iemand die een idee heeft?
Stop domoticz via putty: sudo service domoticz.sh stop
Zwave stick eruit
Eerst device afleren [ stick knopje indrukken tot hij geel knippert ] dan 3x snel op leer knopje
Doe dit 2x

Dan indien mogelijk device resetten. [ rtfm ]

Dan stick 1x dat bij blauw knippert
device leren

stick erin

In putty:
sudo shutdown -r now

En dan?
Kan tot 12 uur duren, voordat alles compleet geleerd is, dus soms pas de volgende dag

Kun je een plaatje erbij doen van je mesh [ neighbours ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 15:38
Ik heb in huis zo'n gashaard en achter het service luikje vind ik een "mertik maxitrol b6r-r8u". Is dat iets wat ik zou kunnen aansturen met Domoticz? Voor het schakelen gebruik ik momenteel de 433MHz RFXtrx433E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
grrrr
Iemand die weet hoe je de gmail settings moet zetten om ene mail vanuit domoticz te versturen?
Heb meerdere systemen werkend, maar ik dacht dat er in gmail iets aangepast moest worden.. ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvP1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 19:03
luigi87 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:13:
Kan iemand mij helpen?

Ik heb 9 spots die via MQTT worden aangestuurd. Nu wil ik eigenlijk 1 virtuele dimmer hebben die ik in Domoticz kan bedienen en dan op de achtergrond de 9 spots volgen.
Met groepen of Scene lukt dit helaas niet, want dat is alleen aan of uit en ik wil graag dimmen.
Een Dummy dimmer aanmaken en de spots als sub/slave toevoegen werkt helaas ook niet.

Iemand een idee?
Ik werk pas een paar weekenden met domoticz, maar dit leek mij het proberen waard: Bij 'events' een aantal regels aanmaken van als dimmer 1 ("hoofddimmer") naar stand % wordt gezet dan de rest ook naar stand %. Per percentage een event aanmaken. Bijvoorbeeld 10%, 20%, etc. Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 23:24

luigi87

Domotica Fanaticus

PvP1985 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:22:
[...]

Ik werk pas een paar weekenden met domoticz, maar dit leek mij het proberen waard: Bij 'events' een aantal regels aanmaken van als dimmer 1 ("hoofddimmer") naar stand % wordt gezet dan de rest ook naar stand %. Per percentage een event aanmaken. Bijvoorbeeld 10%, 20%, etc. Snap je wat ik bedoel?
Is wel een idee ja. Alleen krijg ik dan ongeveer 10 statussen. En een draak van een blocky met 9 spotjes.
Heb nu een script gevonden van iemand. Ga eens testen ermee.. anders wordt het toch zoiets wat jij noemt

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
Dylantje2 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:05:
grrrr
Iemand die weet hoe je de gmail settings moet zetten om ene mail vanuit domoticz te versturen?
Heb meerdere systemen werkend, maar ik dacht dat er in gmail iets aangepast moest worden.. ???
Ja, ergens in de pop/imap instellingen moet je legacy/unsave devices (weet niet meer hoe het heet) aanzetten. Dan werkt het ook vanuit domoticz

Scratch that, dit hoeft dus niet meer.

Hiermee zou het moeten werken, zo heb ik domoticz ook ingesteld!

https://support.google.co...2766836744-696994794&rd=1

[ Voor 19% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 16-12-2019 01:53 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
DaRk PoIsOn schreef op maandag 16 december 2019 @ 01:46:
[...]

Ja, ergens in de pop/imap instellingen moet je legacy/unsave devices (weet niet meer hoe het heet) aanzetten. Dan werkt het ook vanuit domoticz

Scratch that, dit hoeft dus niet meer.

Hiermee zou het moeten werken, zo heb ik domoticz ook ingesteld!

https://support.google.co...2766836744-696994794&rd=1
Thanks dat wa sie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 15:38
Toppe schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:59:
[...]

https://fccid.io/RTD-B6R/...structions-part-1-2206529

Pagina 7, afbeelding 10. Als je ook zo’n ontvanger hebt dan kan je er een schakelaar op aansluiten en dus ook een printplaatje dat een relais aanzet :)
De blauw lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:47

de Peer

under peer review

2. Sensor alleen gebruiken om verlichting aan te schakelen en uitschakelen op een nader te bepalen conditie
Dit lijkt de meest pragmatische oplossing. Met blockly kan ik dit makkelijk realiseren maar het nadeel is dat de verlichting niet echt geschakeld zal worden op de hoeveelheid licht in de ruimte waar de verlichting hangt. Een andere ruimte met meer of minder ramen zou wel eens een heel ander lichtbeeld kunnen hebben. De verlichting zou dan dus onnodig aan of uit kunnen worden geschakeld.

Optie 2: Sensor alleen gebruiken om verlichting aan te schakelen en uitschakelen op een nader te bepalen conditie
Mogelijk even simpel te realiseren als bovenstaande optie en de verlichting wordt wel op de juiste momenten ingeschakeld. De uitdaging zit er hier echter in dat er een goede stop conditie gevonden moet worden wanneer het licht weer uit mag. Sommige mensen gebruiken tijd maar ik wil niet dat na elk tijd interval X de verlichting uit gaan om vervolgens direct na de onderbreking weer aan te gaan. Die onderbreking is niet wenselijk.

Mijn ervaring is dat daglicht al snel een stuk sterker is dan je lampverlichting. Oftewel je kunt je drempelwaardes zo kiezen dat lampverlichting nooit sterk genoeg gaat zijn om de trigger "licht mag weer uit" te veroorzaken.
Daarnaast instellen dat er sowieso maar 1 x per X minuten geschakeld mag worden, dat maakt het ook al rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
@HyperH De gangbare oplossing is natuurlijk een combinatie met een PIR.
Als het te donker is en er is beweging dan lamp aan voor een half uur (bijvoorbeeld) en bij elke beweging de tijd resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spoiler:
Praat voornamelijk poep...

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 16-12-2019 11:21 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 12:33
@HyperH Ik heb een lux-meter buiten gehangen en bepaal/schakel daarmee de lampen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Welke apps op smartphones gebruiken jullie om Domoticz te bedienen?
Ik vind de Domoticz Lite app qua functionaliteit wel prima, qua look-and-feel beetje oubollig..
Heb ondertussen HomeHabit ontdekt.. heeft volgens de makers experimentele ondersteuning voor Domoticz, maar voor de switches en wat waardes uitlezen werkt het bij mij prima, en vind het er wat sjieker uit zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55
DaRoot schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:56:
Ik hoef bijna niks te bedienen, meeste dingen gaan automatisch. Maar voor het sporadisch bedienen gebruik ik gewoon de mobiele website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 13:17
Meestal pak ik gewoon de Harmony. voor bijzonderheden gebruik ik de betaalde Domoticz app. voor configuratie dingetjes log ik met de laptop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Ik vind de Domoticz Lite app qua functionaliteit wel prima, qua look-and-feel beetje oubollig..
Heb ondertussen HomeHabit ontdekt.. heeft volgens de makers experimentele ondersteuning voor Domoticz, maar voor de switches en wat waardes uitlezen werkt het bij mij prima, en vind het er wat sjieker uit zien..
Eerste tabblad in Firefox; Tweede is Grafana, derde PiHole, vierde PVOutput en vijfde Tweakers ;-)
Al het andere interneppen in DuckDuckGo browser.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
je kan in de hardware een timeout kiezen. die heb ik voor mijn partners telefoon op 5 minuten gezet.
in die 5 minuten heeft ze echt wel weer op de telefoon gekeken :+
HyperH schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:38:
[...]

bijvoorbeeld:
if LUX < 10 --> lamp aan
if LUX > 20 --> lamp uit

zorg dus dat de waardes een beetje uit elkaar liggen.

scheelt de helft van aantal schakelingen. en inderdaad eerder genoemde tip, zorg dat het script maar eens per x minuten afgaat.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Dylantje2 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:58:
[...]

Stop domoticz via putty: sudo service domoticz.sh stop
Zwave stick eruit
Eerst device afleren [ stick knopje indrukken tot hij geel knippert ] dan 3x snel op leer knopje
Doe dit 2x

Dan indien mogelijk device resetten. [ rtfm ]

Dan stick 1x dat bij blauw knippert
device leren

stick erin

In putty:
sudo shutdown -r now

En dan?
Kan tot 12 uur duren, voordat alles compleet geleerd is, dus soms pas de volgende dag

Kun je een plaatje erbij doen van je mesh [ neighbours ]
Dan is mijn Domoticz dus 12 uur offline? Even wachten totdat mijn vriendin van huis is :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/28mgXmr/zwavemesh.png

Overigens lijkt het probleem hardnekkig te zijn. Ook een recent toegevoegde Hue lamp komt niet onder apparaten terug. :?

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 16-12-2019 20:13 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
ephymerous schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:07:
[...]

Dan is mijn Domoticz dus 12 uur offline? Even wachten totdat mijn vriendin van huis is :)

Overigens lijkt het probleem hardnekkig te zijn. Ook een recent toegevoegde Hue lamp komt niet onder apparaten terug. :?
Nee je Zwave doet er na het aanzetten ongeveer 12 H over om alles te lezen

Heb je hardware/apparaten toevoegen wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Dylantje2 schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:10:
[...]

Nee je Zwave doet er na het aanzetten ongeveer 12 H over om alles te lezen

Heb je hardware/apparaten toevoegen wel aan staan?
Voorheen waren de apparaten/sensors direct beschikbaar.

Het volgende bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4Sq4PRY/zwave-apparaten-aan.png

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
ephymerous schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:15:
[...]

Voorheen waren de apparaten/sensors direct beschikbaar.

Het volgende bedoel je?

[Afbeelding]
Tsja

En dan voor Zwave 12 uur wachten
Dus beter aan laten ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcc
  • Niet online

pcc

Weet er iemand hoe je in Domoticz Somfy IO rolluiken kan aansturen via de Connexoon IO / Somfy API ?
In Home Assistant gaat dit zonder problemen (maar HA heeft dan weer een heel pak andere problemen).
Voor Domoticz kan ik nergens een plugin of degelijke documentatie terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
pcc schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:59:
Weet er iemand hoe je in Domoticz Somfy IO rolluiken kan aansturen via de Connexoon IO / Somfy API ?
In Home Assistant gaat dit zonder problemen (maar HA heeft dan weer een heel pak andere problemen).
Voor Domoticz kan ik nergens een plugin of degelijke documentatie terugvinden.
api weet ik niet maar via de RFXcom volgens mij allang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcc
  • Niet online

pcc

RFXcom is voor de RTS versie en niet voor de IO versie van Somfy (866 mhz vs 433mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
ephymerous schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]

Je nodes zijn niet goed geleerd..
login in met putty
stop domoticz
Login met FTP
verwijder je config map helemaal
cd domoticz
./updatebeta
En dan paar uutjes wachten
Zet dan alles in groep 1
Polling paar uurtjes aan bij alle nodes
Doe een netwerk heal.

En dan nog eens kijken na een dag

Wat zie je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
Uit interesse (heb geen zwave) maar waarom die login met FTP? Als je met "putty inlogt" heb je een SSH sessie waarmee je alles kan?
Je kan ook niet updaten in een FTP sessie.

[ Voor 14% gewijzigd door Wiley99 op 17-12-2019 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28
Ik gebruik zelf op mijn mobiel de webinterface die ik als shortcut op mijn homescreen heb.

Ik heb HomeHabit ook eens geprobeerd. Ziet er wel slick uit, maar kan alleen mijn slimme meter waardes weergeven. Switches kan ik niet zien. Ik neem aan dat je b.v. je lampen bedoeld?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Beefhead schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:05:
[...]

Ik gebruik zelf op mijn mobiel de webinterface die ik als shortcut op mijn homescreen heb.

Ik heb HomeHabit ook eens geprobeerd. Ziet er wel slick uit, maar kan alleen mijn slimme meter waardes weergeven. Switches kan ik niet zien. Ik neem aan dat je b.v. je lampen bedoeld?
ik heb de switches er gewoon inzitten: 4x Tradfri, 1x Sonoff en 1x Shelly.. Actuele status geeft ie ook keurig aan.
Daarnaast ook idd de slimme meter waardes, en temp & luchtvochtigheid van de Sonoff TH16 buiten..
ik heb ook een Scene toegevoegd, die niet helemaal goed lijkt te werken, maar bij nader inzien lijkt dat in Domoticz zelf te zitten, aangezien het vanuit de webinterface ook niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28
DaRoot schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:08:
[...]

ik heb de switches er gewoon inzitten: 4x Tradfri, 1x Sonoff en 1x Shelly.. Actuele status geeft ie ook keurig aan.
Daarnaast ook idd de slimme meter waardes, en temp & luchtvochtigheid van de Sonoff TH16 buiten..
ik heb ook een Scene toegevoegd, die niet helemaal goed lijkt te werken, maar bij nader inzien lijkt dat in Domoticz zelf te zitten, aangezien het vanuit de webinterface ook niet goed werkt.
Hmmm. Thanks. Dan moet ik nog eens proberen. Heb ook Tradfri (wel via een Hue hub), Hue lampen en een aantal lampen van de Action (LSC).

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Beefhead schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:22:
[...]

Hmmm. Thanks. Dan moet ik nog eens proberen. Heb ook Tradfri (wel via een Hue hub), Hue lampen en een aantal lampen van de Action (LSC).
Ik heb trafdri zonder IKEA hub en zonder Hue hub o.i.d., ik heb zo'n CC2531 usb stick in de Raspberry zitten..
Die lampen van de Action heb ik ook wel wat over gelezen.. moet ik me ook eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Wiley99 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:23:
Uit interesse (heb geen zwave) maar waarom die login met FTP? Als je met "putty inlogt" heb je een SSH sessie waarmee je alles kan?
Je kan ook niet updaten in een FTP sessie.
Uhm

Ik weet niet hoe je hele map Config wilt gooien via Putty...
Vandaar..
Mss kan het wel.
Maar ik doe het zo zodat ik ook zeker weet, da het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Toppe schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:42:
Op het wek een codeslot met touchscreen uit de kliko gered. De Sygonix 20812V. Hij is ongebruikt en volgens mij is ook de code nooit ingevoerd. Zou als spelletje worden ingezet.

Volgens de handleiding.

We sluiten natuurlijk rood en zwart aan voor de spanning. Via de witte kabel zou je een NC contact kunnen aansluiten. Als de code dus juist is ingevoerd zou deze spanningsloos moeten worden?
Ik denk dat je wel een spanning op de com moet zetten, lijkt dat het een potentiaalvrij contact is.
Zou daar ook gewoon een 24 volt op zetten, en dan meten wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
Dylantje2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:26:
[...]
Uhm

Ik weet niet hoe je hele map Config wilt gooien via Putty...
Vandaar..
Mss kan het wel.
Maar ik doe het zo zodat ik ook zeker weet, da het werkt..
Via Putty krijg je dus een SSH sessie. Dat is gewoon een volledige 'terminal' voor je Pi (alsof je een scherm erop aangesloten hebt en opstart zonder desktop).
Dus je config leeg gooien doe je door
code:
1
2
cd ~/domoticz/Config 
rm -rf .

Pas wel op dat je dat
code:
1
rm -rf
niet op de verkeerde plek doet want je raakt onherroepelijk alles kwijt. Vandaar dat ik altijd eerst even 'cd' naar de juiste plek en dan 'ls' om te zien wat ik ga weggooien. Better safe than sorry.

Als het om zwave gaat (wederom: geen ervaring mee) kun je wellicht ook volstaan met
code:
1
2
cd ~/domoticz/Config 
rm -rf zwave.me
?

[ Voor 7% gewijzigd door Wiley99 op 17-12-2019 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Wiley99 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:48:
[...]

Via Putty krijg je dus een SSH sessie. Dat is gewoon een volledige 'terminal' voor je Pi (alsof je een scherm erop aangesloten hebt en opstart zonder desktop).
Dus je config leeg gooien doe je door
code:
1
2
cd ~/domoticz/Config 
rm -rf .

Pas wel op dat je dat
code:
1
rm -rf
niet op de verkeerde plek doet want je raakt onherroepelijk alles kwijt. Vandaar dat ik altijd eerst even 'cd' naar de juiste plek en dan 'ls' om te zien wat ik ga weggooien. Better safe than sorry.

Als het om zwave gaat (wederom: geen ervaring mee) kun je wellicht ook volstaan met
code:
1
2
cd ~/domoticz/Config 
rm -rf zwave.me
?
Thanks
Maar de reden dat het via ftp gaat geef je zelf eigenlijk al aan.
Pas op
En doe dit

Ik zeg verwijder de Config map das totaal iets anders dan zwave

Ik ben een windows noob die zich met linux behelpt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de "echte Domo app" erop gezet. Werkt helemaal top inclusief stembediening zonder dat Google meeluistert.

Kan je verder ook werken met interne en externe benadering. Daarvoor gebruik ik het wel eens buitenshuis want alles schakelt hier automatisch en werk niet met aanwezigheidsdectectie. Teveel wisselingen met mensen die uit en thuis zijn.
PvP1985 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:22:
[...]

Dat is het fijne van Hue in Domo. Scenes aanmaken in Hue app. Die komen ook in Domo en met een klik of timer verandert het percentage en/of kleur van een groep. Uitbreiden met goedkope lampen van Ikea en je bent gesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2019 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
Dylantje2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:51:
[...]

Thanks
Maar de reden dat het via ftp gaat geef je zelf eigenlijk al aan.
Pas op
En doe dit

Ik zeg verwijder de Config map das totaal iets anders dan zwave

Ik ben een windows noob die zich met linux behelpt :-)
Met ftp moet je op dezelfde manier oppassen, daar 'rm' je vast ook. Of wacht: Windows... Filezilla ofzo, grafische ftp O-)
Dan is het risico een stukje kleiner.

In de Config map zit een zwave.me map, ik dacht dat die misschien zou volstaan. Er staat zoveel in, zomaar hele mappen verwijderen en updaten naar bèta's komt bij mij altijd een beetje als de botte bijl methode over.

Maar goed, maakt ook niet uit hoe je het doet, resultaat telt. En soms iets leren (ik lees mee met jullie zwave perikelen en denk dan dat ik nog maar gewoon wat nieuw Shelly spul bestel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylantje2
Wiley99 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:07:
[...]

Met ftp moet je op dezelfde manier oppassen, daar 'rm' je vast ook. Of wacht: Windows... Filezilla ofzo, grafische ftp O-)
Dan is het risico een stukje kleiner.

In de Config map zit een zwave.me map, ik dacht dat die misschien zou volstaan. Er staat zoveel in, zomaar hele mappen verwijderen en updaten naar bèta's komt bij mij altijd een beetje als de botte bijl methode over.

Maar goed, maakt ook niet uit hoe je het doet, resultaat telt. En soms iets leren (ik lees mee met jullie zwave perikelen en denk dan dat ik nog maar gewoon wat nieuw Shelly spul bestel)
Klopt is DE bottebijl zonder opnieuw te starten
Wat sommig niet snappen is dat de Stick eigenlijk een hardware op zich is.
Domoticz is de doorgever.
Dus Config verwijderen verwijder je alle evt broken shit in Domoticz, terwijl je nodes op je stick helemaal in tackt blijven...

Zwave is mooi spul, maar heeft me de meeste ellende gekost met alles in Domoticz.

Dus de shelly ZEKER doen.
Vooral het mooie spul wat er nu is..

Alleen ja in 2012 was Zwave HET spul.... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:41
Toppe schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:42:
Op het wek een codeslot met touchscreen uit de kliko gered. De Sygonix 20812V. Hij is ongebruikt en volgens mij is ook de code nooit ingevoerd. Zou als spelletje worden ingezet.

Volgens de handleiding.

We sluiten natuurlijk rood en zwart aan voor de spanning. Via de witte kabel zou je een NC contact kunnen aansluiten. Als de code dus juist is ingevoerd zou deze spanningsloos moeten worden?
Leuk speeltje :) Ik heb de hele handleiding niet gelezen en er even snel doorheen gescand, maar ik lees dat het een potentiaal vrij contact is. Dus er staat geen spanning op. In rust zullen de witte draad en de gele draad met elkaar verbonden zijn (NC - normally closed). Als het relais bekrachtigd wordt (juiste code neem ik aan) dan wordt die verbinding verbroken en worden de gele en de oranje draad met elkaar verbonden (NO - normally open). Op de gele kun je een spanning aansluiten die bij het sluiten ook op de oranje staat of juist op de witte wegvalt. Je kan er ook een IO van een Arduino/ESP/Raspberry etc. op aansluiten en die zal dan registreren dat het relais schakelt en daar kan dan weer een actie op volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 10:42

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dylantje2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:26:
[...]

Klopt is DE bottebijl zonder opnieuw te starten
Wat sommig niet snappen is dat de Stick eigenlijk een hardware op zich is.
Domoticz is de doorgever.
Dus Config verwijderen verwijder je alle evt broken shit in Domoticz, terwijl je nodes op je stick helemaal in tackt blijven...

Zwave is mooi spul, maar heeft me de meeste ellende gekost met alles in Domoticz.

Dus de shelly ZEKER doen.
Vooral het mooie spul wat er nu is..

Alleen ja in 2012 was Zwave HET spul.... _/-\o_ _/-\o_
Hier heb ik inderdaad problemen met de AEOTEC Zwave stick Gen5.
Er staat nog steeds een oude node op onder NodeId 24.
Vermoedelijk van een vervallen draadloze wandschakelaar.
Als ik deze verwijder en dan DZ stop en start is die weer gewoon terug. Voorlopig draait alles redelijk.
Pas als ik problemen krijg of nog verder Zwave ga uitbouwen zal ik de stick resetten om helemaal opnieuw te beginnen.
Ook wanneer ik op RPi overga.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

sander817 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:44:
even een vraag over de action lsc pir sensor: heeft het zin hier tasmota op te flashen?
Want ik begrijp dat hij alleen een wifi verbinding opzet als er beweging gesignaleerd wordt?
En zodoende niet te configureren is, omdat hij maar een paar seconden online is?
Hier heb ik ook interesse in, en dan liefst ook flashen via Wifi / software.
Ben je hier al wat verder mee?
Anders schroef ik hem gewoon open, heb wel een programmer liggen, en solderen lukt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tsjoender schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:47:
[...]

Leuk speeltje :) Ik heb de hele handleiding niet gelezen en er even snel doorheen gescand, maar ik lees dat het een potentiaal vrij contact is. Dus er staat geen spanning op. In rust zullen de witte draad en de gele draad met elkaar verbonden zijn (NC - normally closed). Als het relais bekrachtigd wordt (juiste code neem ik aan) dan wordt die verbinding verbroken en worden de gele en de oranje draad met elkaar verbonden (NO - normally open). Op de gele kun je een spanning aansluiten die bij het sluiten ook op de oranje staat of juist op de witte wegvalt. Je kan er ook een IO van een Arduino/ESP/Raspberry etc. op aansluiten en die zal dan registreren dat het relais schakelt en daar kan dan weer een actie op volgen.
Hmmm nog even op onderzoek uit dus.

Weet nog niet helemaal wat ik er mee moet maar weg gooien is zonde. Helemaal gezien te prijs...

Mocht iemand dus nog een te gek idee hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:21

Q-bone

Dusss...

Heeft iemand nog een goed alternatief voor de qubino 0-10v z-wave adaptor die werkt in domoticz?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
KroontjesPen schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:02:
[...]

Hier heb ik inderdaad problemen met de AEOTEC Zwave stick Gen5.
Er staat nog steeds een oude node op onder NodeId 24.
Vermoedelijk van een vervallen draadloze wandschakelaar.
Als ik deze verwijder en dan DZ stop en start is die weer gewoon terug. Voorlopig draait alles redelijk.
Pas als ik problemen krijg of nog verder Zwave ga uitbouwen zal ik de stick resetten om helemaal opnieuw te beginnen.
Ook wanneer ik op RPi overga.
Stop en dan je config map verwijderd?
En dan?
In je config map staat een zwcfg file...
Dat is wat domoticz leest vanuit je zwavestick
als je domoticz stopt
En je zoekt daar je dode node.
Save the file

Dan restart
Dan in domoticz je dode node verwijderen
Dan een restart en dan?

Zou goed lezen welke Rpi.. oid:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

DaRoot schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:03:
[...]

Hier heb ik ook interesse in, en dan liefst ook flashen via Wifi / software.
Ben je hier al wat verder mee?
Anders schroef ik hem gewoon open, heb wel een programmer liggen, en solderen lukt ook wel.
Openschroeven en solderen is de enige optie
Ik heb er 2 geflashed nu, een derde is gesneuveld

Ze komen nu online bij beweging, voor een seconde of 10, en gaan dan weer offline
Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe ik dit in domoticz kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

sander817 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:22:
[...]

Openschroeven en solderen is de enige optie
Ik heb er 2 geflashed nu, een derde is gesneuveld

Ze komen nu online bij beweging, voor een seconde of 10, en gaan dan weer offline
Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe ik dit in domoticz kan gebruiken
ah ok.. dus bij elke beweging komt ie direct online en geeft de boodschap door?
Ik las her en der dat ie om de 5 minuten online komt.
Maar dat zal dus het reguliere online komen zijn om te melden dat ie er nog is?
Bij elke beweging instant online dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 10:42

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dylantje2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:29:
[...]

Stop en dan je config map verwijderd?
En dan?
In je config map staat een zwcfg file...
Dat is wat domoticz leest vanuit je zwavestick
als je domoticz stopt
En je zoekt daar je dode node.
Save the file

Dan restart
Dan in domoticz je dode node verwijderen
Dan een restart en dan?

Zou goed lezen welke Rpi.. oid:-)
Wanneer ik die config map verwijder dan is er toch ook geen zwcfg file .... meer? ;)
Waarom wordt die file dan niet overschreven als ik die dode node onder ' hardware → OpenZwave USB [setup] → dode node → delete ' niet aangepast?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Laatst online: 12:02
Hallo, ik ben mijn Blocky's om aan het zetten naar DZVentz. Nu loop ik vast op waarschijnlijk iets heel simpels (ben geen held in scripting).

Mijn huidige blocky doet:

Wanneer de voordeur opengaat tussen sunset en sunrise (nighttime) en het licht in de gang staat uit is minder dan 30% gedimd, zet het licht in de gang dan op 100% voor 2 minuten

Daarvoor heb ik zoiets gefabriceerd, op basis van de scripts die wel werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
-- 245 = Front door
-- 229 = Hallway light
return {
    active = true,
        on = {
            devices = {245},
        },
    execute = function(domoticz, switch)
        if domoticz.devices(245).state == "Open" and domoticz.devices(229).state == "Off" or domoticz.devices(229).level <= 30 and timeofday['Nighttime'] then
            domoticz.devices(229).dimTo(100)
        end
    end
}
Hierbij krijg ik de melding in de log: Error: EventSystem: Lua script Hallway light did not return a commandArray

Uiteindelijk wil ik die in 1 script combineren met het volgende:
Wanneer de deur open gaat en er is niemand thuis, maak screenshot via webcam en stuur door via Telegram.

Het grappige, dit onderdeel heb ik nu prima los werken in een script. Namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
return {
    active = true,
        on = {
            devices = {245},
        },
    execute = function(domoticz, switch)
        if domoticz.devices(245).state == "Open" and domoticz.devices(30).state == "Off" then     
            local teleTok   = '[Telegram API]'
            local chatId    = '[chatidhier invullen]'
            local snapFile  = '/home/pi/domoticz/scripts/camera_'
            local domoReq   = 'http://127.0.0.1:8080/camsnapshot.jpg?idx=3'
            local camName   = 'Hallway-door'
            local textMess  = 'Frontdoor is opened!'
            os.execute('wget -O "'..snapFile..camName..'.jpg" "'..domoReq..'"')
            os.execute('curl -s -X POST "https://api.telegram.org/bot'..teleTok..'/sendPhoto?chat_id='..chatId..'" -F photo="@'..snapFile..camName..'.jpg" -F caption="'..textMess..'"')
            os.execute("rm " ..snapFile..camName..'.jpg')
        end
    end
}
Kan iemand mij verder op weg helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55
KiefDelicious schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:08:
Hierbij krijg ik de melding in de log: Error: EventSystem: Lua script Hallway light did not return a commandArray
Je hebt een LUA script geselecteerd i.p.v. een dzvents script. Veel voorkomende fout in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Laatst online: 12:02
rens-br schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:35:
[...]

Je hebt een LUA script geselecteerd i.p.v. een dzvents script. Veel voorkomende fout in dit topic. :)
OMG 8)7 8)7 8)7

thx, haha, nu kan ik weer verder prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:14:
[...]

Mocht je de MH-Z19 met het kabeltje besteld hebben: daarvan is de pinout slecht vindbaar online. Hierbij alvast de oplossing :P

Zwart = ground
Rood = 5 volt
Groen = TX GPIO in ESPeasy
Blauw = RX GPIO in ESPeasy

Alle andere draden van het kabeltje zijn niet nodig, die heb ik zelf afgeknipt om ruimte te besparen.
Heb hem net aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://esp8266-shop.com/wp-content/uploads/2018/06/9b85dc9ed38064469d67b07e9beb598e.jpg

GND aangesloten
5V op de VIN
TX op GPIO1
RX op GPIO3

De juiste poorten in de software gezet en nu krijgt hij geen data?

Gek genoeg moet je eerst onder advanced de seriële poort uit zetten voordat je de poorten in de configuratie kan kiezen...

En en toe zie je dit voorbij komen:
1151905: MHZ19: Read error: checksum = 128 / 0 bytes read => 0/0/0/0/0/128/0/0/0/
1151905: MHZ19: Shifted 2 bytes to attempt to fix buffer alignment
Edit: heb er nu Tasmota op gezet en ook daar geen data. Lijkt een kapotte sensor...?

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 18-12-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
KroontjesPen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:17:
[...]

Wanneer ik die config map verwijder dan is er toch ook geen zwcfg file .... meer? ;)
Waarom wordt die file dan niet overschreven als ik die dode node onder ' hardware → OpenZwave USB [setup] → dode node → delete ' niet aangepast?
reageer dan gewoon niet....

[ Voor 32% gewijzigd door teacher op 18-12-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:39:
[...]
GND aangesloten
5V op de VIN
TX op GPIO1
RX op GPIO3

De juiste poorten in de software gezet en nu krijgt hij geen data?

Gek genoeg moet je eerst onder advanced de seriële poort uit zetten voordat je de poorten in de configuratie kan kiezen...
Sommige poorten zijn inderdaad standaard niet te selecteren, omdat die al voor andere functies worden gebruikt. GPIO1 is er meestal zo eentje.

Kun je de boel aansluiten op GPIO's die zonder extra truukjes te selecteren zijn? Dan heb je de kleinste kans op gedoe omdat een GPIO al voor iets anders gebruikt wordt.

Op mijn Wemos D1 heb ik ze op GPIO 13 (RX) en 14 (TX) aangesloten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:28:
[...]

Sommige poorten zijn inderdaad standaard niet te selecteren, omdat die al voor andere functies worden gebruikt. GPIO1 is er meestal zo eentje.

Kun je de boel aansluiten op GPIO's die zonder extra truukjes te selecteren zijn? Dan heb je de kleinste kans op gedoe omdat een GPIO al voor iets anders gebruikt wordt.

Op mijn Wemos D1 heb ik ze op GPIO 13 (RX) en 14 (TX) aangesloten.
De VIN geeft blijkbaar geen spanning. Nu aangesloten op 3V en die doet het wel, alleen nu heb ik een constante waarde van 4999 ppm. Dus of we gaan zo dood of ik doe iets niet goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:31:
[...]

De VIN geeft blijkbaar geen spanning. Nu aangesloten op 3V en die doet het wel, alleen nu heb ik een constante waarde van 4999 ppm. Dus of we gaan zo dood of ik doe iets niet goed :+
Daarom heet het ook Vin ipv Vout :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:57:
[...]

Schijnt dat je 5v van de VIN kan pakken op die NodeMCU bordjes maar niet dus.

Nu nog een oplossing voor het 5000ppm...
Sorry, ik was even in de war met iets anders.
Die 5V van de USB zit via een diode verbonden met de Vin. Je kan daar dus wel 5V aftappen.
Sterker nog: ik heb ook een MHZ19 die daar op zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:14:
[...]

Sorry, ik was even in de war met iets anders.
Die 5V van de USB zit via een diode verbonden met de Vin. Je kan daar dus wel 5V aftappen.
Sterker nog: ik heb ook een MHZ19 die daar op zit aangesloten.
Op VIN gebeurt niets, op 3V krijg ik data, alleen na een aantal minuten springt hij richting de 5000. Herstarten lost het probleem tijdelijk op

Edit: kwam een issue op Github tegen waarin @ThinkPad met de oplossing kwam door HD en GND 7 seconden met elkaar te verbinden :+

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 18-12-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FgxyFZ7/Screen-Shot375.png

Of miss
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FmRT9T2/Screen-Shot376.png

[ Voor 12% gewijzigd door Dylantje2 op 18-12-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:04:
[...]

Hij is ook zo aangesloten :+
https://arduino.stackexch...in-pin-as-5v-output/51878
Toppe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:04:
[...]

Hij is ook zo aangesloten :+
Misschien dit schema aanhouden?
https://www.letscontrolit...p/%22CO2_Sensor_MH-Z19%22
Ik zie vin niet gebruikt

Vin is een apart soort pin:

@Gizz (en andere gebruikers)

Ik heb hem nu 12 uur op zolder hangen en heb altijd 400ppm. Dit lijkt mij bijna niet te kloppen, maar zeker weten doe ik het niet.

Zal het helpen door de sensor 20 minuten buiten te leggen met HD & GND 7 seconde met elkaar te verbinden? In theorie wordt de sensor dan opnieuw gekalibreerd maar de nieuwe waarde zal ook niet tot nauwelijks wijzigen?

En iemand een idee hoe de connector heet die deze sensor heeft? https://www.aliexpress.co...042311.0.0.35874c4dZdT7D0

Wil in de toekomst namelijk meer van dit soort sensoren gaan opnemen in Domoticz en het liefst soldeer ik namelijk een contra stekker op de printplaat zodat ik de sensor heel eenvoudig kan aansluiten op de printplaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 19-12-2019 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 14:27
Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:12:

En iemand een idee hoe de connector heet die deze sensor heeft? https://www.aliexpress.co...042311.0.0.35874c4dZdT7D0
Waarschijnlijk een jst type. Let op er zijn heel veel verschillende pin pitch en versies van.

[ Voor 8% gewijzigd door DjAntoon op 19-12-2019 10:41 ]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:12:

Ik heb hem nu 12 uur op zolder hangen en heb altijd 400ppm. Dit lijkt mij bijna niet te kloppen, maar zeker weten doe ik het niet.

Zal het helpen door de sensor 20 minuten buiten te leggen met HD & GND 7 seconde met elkaar te verbinden? In theorie wordt de sensor dan opnieuw gekalibreerd maar de nieuwe waarde zal ook niet tot nauwelijks wijzigen?
Ik heb elke sensor de eerste 24 uur op een plek gelegd met veel ventilatie en geen personen. Na 24 uur bepaalt de sensor aan de hand van de laagst gemeten waarde wat het nulpunt (dus ongeveer 400ppm) moet zijn.

Buiten leggen zou ik nu niet doen. De IR-sensor wordt enigszins beïnvloed voor de omgevingstemperatuur en hoewel het een zachte dag is lijkt mij 12 graden en behoorlijk vochtig niet de ideale omstandigheid om hem te kalibreren. In het verleden heb ik her en der ervaringen gelezen van mensen die hem in de herfst / winter buiten probeerde te kalibreren en dat was geen succes.

Heb nog even geduld, ik denk dat hij vanaf vanavond goed gaat meten als de eerste 24 uur zijn verstreken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Gizz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:42:
[...]

Ik heb elke sensor de eerste 24 uur op een plek gelegd met veel ventilatie en geen personen. Na 24 uur bepaalt de sensor aan de hand van de laagst gemeten waarde wat het nulpunt (dus ongeveer 400ppm) moet zijn.

Buiten leggen zou ik nu niet doen. De IR-sensor wordt enigszins beïnvloed voor de omgevingstemperatuur en hoewel het een zachte dag is lijkt mij 12 graden en behoorlijk vochtig niet de ideale omstandigheid om hem te kalibreren. In het verleden heb ik her en der ervaringen gelezen van mensen die hem in de herfst / winter buiten probeerde te kalibreren en dat was geen succes.

Heb nog even geduld, ik denk dat hij vanaf vanavond goed gaat meten als de eerste 24 uur zijn verstreken :)
Buiten leggen is duidelijk inderdaad. Heb eventueel een schuurtje die niet vochtig is waar hij zou kunnen kalibreren.

Wat betreft de juiste waardes; je zou verwachten dat er nu ook metingen komen die niet accuraat zijn, dat is alleen niet het geval: elke meting is gewoon 400ppm en dat vindt ik toch vreemd.

Maar ik zal even de 24 uur afwachten en hem anders eens verplaatsen naar de schuur, kijken wat hij daar doet.

2 volwassenen, een baby en 4 katten zou toch een sensor wel moeten laten uitslaan? Als is het maar 10ppm lijkt me?

@DjAntoon dank! Vergeet steeds de naam ;)
Eens bedenken hoe ik een ‘standaard’ in huis kan gaan maken waardoor je eenvoudig en snel extra sensoren kan aan en af koppelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 19-12-2019 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:42:
[...]
2 volwassenen, een baby en 4 katten zou toch een sensor wel moeten laten uitslaan? Als is het maar 10ppm
Normaliter wel. Ik heb je voorgaande posts nog even goed gelezen en wellicht zit het probleem in het volgende: het voeden met 3,3 volt in plaats van 5 volt.

Volgens de datasheet werkt hij goed van 4,5 tot 5,5 volt, daar zit jij nu significant onder. Ik redeneer dan vrij simpel: er zal vast een reden achter die 4,5 tot 5,5 volt zitten :) Misschien dat de IR-LED nu niet fel genoeg schijnt en daardoor de receptor geen CO2 denkt te zien, wat weer leidt tot een default nulwaarde van 400ppm.
Eens bedenken hoe ik een ‘standaard’ in huis kan gaan maken waardoor je eenvoudig en snel extra sensoren kan aan en af koppelen.
Meest eenvoudige is met pin headers. Male-pinnetjes die je als strook aan je ESP-bordje soldeert. Vervolgens prik je daar met female-headers je sensoren op. Filmpje :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 19-12-2019 13:51 ]

Gizz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:47:
[...]

Normaliter wel. Ik heb je voorgaande posts nog even goed gelezen en wellicht zit het probleem in het volgende: het voeden met 3,3 volt in plaats van 5 volt.

Volgens de datasheet werkt hij goed van 4,5 tot 5,5 volt, daar zit jij nu significant onder. Ik redeneer dan vrij simpel: er zal vast een reden achter die 4,5 tot 5,5 volt zitten :) Misschien dat de IR-LED nu niet fel genoeg schijnt en daardoor de receptor geen CO2 denkt te zien, wat weer leidt tot een default nulwaarde van 400ppm.
Hmmm klinkt logisch, alleen waar haal ik 5v op een NodeMCU vandaan? En zodra je de sensor wilt triggeren door er op te ademen reageert hij wel.

Baal nog steeds dat ik de VIN niet kan gebruiken als 5v pin, snapt ook niet helemaal waarom dat niet wilt werken.

Wellicht dat ik hem toch nog een keer moet kalibreren?

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Sinds een week heb ik het probleem dat in Google Chrome en op mijn Android telefoon het dashboard van Domoticz niet automatisch meer wordt refreshed. Na wat Google werk heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, heeft één van jullie toevallig dit probleem ook gehad?

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Toppe: online vind ik vooral terug dat je wel 5v van die pin op de NodeMCU moet kunnen halen. Als je de sensor niet aansluit maar gewoon met een multimeter de VIN en ground meet, geeft hij dan echt geen waarde? Natuurlijk wel meten met de NodeMCU aangesloten op een usb-aansluiting voor de spanning :P

Andere optie: de VIN-pin op je bordje is stuk / niet goed verbonden. Het blijven goedkope producten, met ook gigantisch veel gekopieerde designs van de NodeMCU en Wemos D1 mini op Aliexpress. Je kunt je afvragen of die allemaal dezelfde kwaliteitscontroles ondergaan. En zelfs bij de 'orginele' fabrikanten gaat er wel iets stuk.

Anders even hier proberen? Het grote ESP topic

Gizz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:58:
@Toppe: online vind ik vooral terug dat je wel 5v van die pin op de NodeMCU moet kunnen halen. Als je de sensor niet aansluit maar gewoon met een multimeter de VIN en ground meet, geeft hij dan echt geen waarde? Natuurlijk wel meten met de NodeMCU aangesloten op een usb-aansluiting voor de spanning :P

Andere optie: de VIN-pin op je bordje is stuk / niet goed verbonden. Het blijven goedkope producten, met ook gigantisch veel gekopieerde designs van de NodeMCU en Wemos D1 mini op Aliexpress. Je kunt je afvragen of die allemaal dezelfde kwaliteitscontroles ondergaan. En zelfs bij de 'orginele' fabrikanten gaat er wel iets stuk.

Anders even hier proberen? Het grote ESP topic
De VIN geeft 0.25v, blijkbaar heb ik een speciale edition met een VU poort die wél 5v geeft.. nu even solderen, laat het je zo weten ;)

@Gizz hij heeft nu netjes 5v :) alleen jammer dat de temp sensor wordt afgerond, de DS18B20 is 22.6 graden en de CO2 sensor geeft 23 of 22 aan

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 19-12-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:05:
[...]

De VIN geeft 0.25v, blijkbaar heb ik een speciale edition met een VU poort die wél 5v geeft.. nu even solderen, laat het je zo weten ;)

@Gizz hij heeft nu netjes 5v :) alleen jammer dat de temp sensor wordt afgerond, de DS18B20 is 22.6 graden en de CO2 sensor geeft 23 of 22 aan
Mooi dat jij hiermee aan het kloten bent... scheelt mij weer uitzoek werk straks wanneer ik die sensor binnen heb ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Toppe Mijn ervaring is dat je niet heel veel aan die waarde hebt, zeker als je de sensor in een doosje stopt. Hij heeft een piekverbruik van 150mA @ 5 volt (een factor 100 meer dan je DS18B20) en dat wordt natuurlijk allemaal warmte. Combineer dat ook nog eens met je NodeMCU die voor warmte zorgt en je hebt een lekker warm doosje ontwikkeld.

Volgens mij gebruikt hij de intern gemeten temperatuur vooral bij het berekenen van de CO2-waarde, omdat daarbij de temperatuur van invloed is.

Maar om hem zelf als betrouwbare thermometer te gebruiken? Dat gaat je niet lukken, zelfs al zou hij wel decimalen doorgeven :) Om een voorbeeld te geven: in mijn huiskamer is het nu op anderhalve meter hoogte (thermostaat) 20 graden. De MH-Z19B die in een doosje, samen met de Wemos D1 mini, op plinthoogte ligt geeft 25 graden aan. En nee, ik heb geen vloerverwarming.

[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 19-12-2019 14:36 ]

Gizz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:31:
@Toppe Mijn ervaring is dat je niet heel veel aan die waarde hebt, zeker als je de sensor in een doosje stopt. Hij heeft een piekverbruik van 150mA @ 5 volt (een factor 100 meer dan je DS18B20) en dat wordt natuurlijk allemaal warmte. Combineer dat ook nog eens met je NodeMCU die voor warmte zorgt en je hebt een lekker warm doosje ontwikkeld.

Volgens mij gebruikt hij de intern gemeten temperatuur vooral bij het berekenen van de CO2-waarde, omdat daarbij de temperatuur van invloed is.

Maar om hem zelf als betrouwbare thermometer te gebruiken? Dat gaat je niet lukken, zelfs al zou hij wel decimalen doorgeven :) Om een voorbeeld te geven: in mijn huiskamer is het nu op anderhalve meter hoogte (thermostaat) 20 graden. De MH-Z19B die in een doosje, samen met de Wemos D1 mini, op plinthoogte ligt geeft 25 graden aan. En nee, ik heb geen vloerverwarming.
Duidelijk. Alleen heb ik er nu Tasmota op draaien (werkt prima) maar die stuurt te temperatuur door naar Domoticz terwijl ik wil dat de DS18B20 dat doet. Die mogelijkheid heb je niet om in te stellen.

@vwtune vooral de VU gebruiken op een NodeMCU ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:45:
[...]

Duidelijk. Alleen heb ik er nu Tasmota op draaien (werkt prima) maar die stuurt te temperatuur door naar Domoticz terwijl ik wil dat de DS18B20 dat doet. Die mogelijkheid heb je niet om in te stellen.

@vwtune vooral de VU gebruiken op een NodeMCU ;)
Ik ben mij wel bewust van de pin-out problemen op die boardjes, ik moet wel zeggen dat er per productie/ brand, best wel wat verschil zit in pin-out 'problemen'.

Zelf heb ik het 'probleem' dat wanneer ik 5volt via de VIN voedt, de nodemcu of niets doet of het lijkt dat ie niet genoeg power krijgt, maar wanneer ik dit: https://nl.aliexpress.com...BEgImMPD_BwE&gclsrc=aw.ds
boardje gebruik en hierop de nodemcu plaats, dan zijn opeens alle problemen met de pin-out verholpen, wellicht ook voor jou interessant? Het zijn mooie extensie boardjes voor dat geld en je kan hem met een hoger wattage voeden dan (ook 12volt).
vwtune schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:59:
[...]

Ik ben mij wel bewust van de pin-out problemen op die boardjes, ik moet wel zeggen dat er per productie/ brand, best wel wat verschil zit in pin-out 'problemen'.

Zelf heb ik het 'probleem' dat wanneer ik 5volt via de VIN voedt, de nodemcu of niets doet of het lijkt dat ie niet genoeg power krijgt, maar wanneer ik dit: https://nl.aliexpress.com...BEgImMPD_BwE&gclsrc=aw.ds
boardje gebruik en hierop de nodemcu plaats, dan zijn opeens alle problemen met de pin-out verholpen, wellicht ook voor jou interessant? Het zijn mooie extensie boardjes voor dat geld en je kan hem met een hoger wattage voeden dan (ook 12volt).
Het maakt mij vooral duidelijk dat ik eerst moet testen ipv gelijk gaan solderen :+

Pagina: 1 ... 64 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
  • dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
  • Lees ook de openingspost door!
  • Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!