Google en Chrome is altijd een probleem.Fleshi schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:55:
Sinds een week heb ik het probleem dat in Google Chrome en op mijn Android telefoon het dashboard van Domoticz niet automatisch meer wordt refreshed. Na wat Google werk heb ik nog geen oplossing kunnen vinden, heeft één van jullie toevallig dit probleem ook gehad?
Zeker wel. Hier ook 2 personen. Als we uit het werk komen staat deze op 400 en dan einde avond op 800 (in de huiskamer). Meer personen in huis merk ik onmiddellijk.Toppe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:42:
2 volwassenen, een baby en 4 katten zou toch een sensor wel moeten laten uitslaan? Als is het maar 10ppm lijkt me?
Er is trouwens ook een Co2 topic waar deze sensor veel is behandeld.
Let op dat niet elke nodemcu bordje even breed is. Er zijn er die bijv niet op een breadboard passen, dwz er passen dan geen draadje meer naast. En er zijn er waar wel aan beide kanten nog een draadje past.vwtune schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:59:
[...]
Ik ben mij wel bewust van de pin-out problemen op die boardjes, ik moet wel zeggen dat er per productie/ brand, best wel wat verschil zit in pin-out 'problemen'.
Zelf heb ik het 'probleem' dat wanneer ik 5volt via de VIN voedt, de nodemcu of niets doet of het lijkt dat ie niet genoeg power krijgt, maar wanneer ik dit: https://nl.aliexpress.com...BEgImMPD_BwE&gclsrc=aw.ds
boardje gebruik en hierop de nodemcu plaats, dan zijn opeens alle problemen met de pin-out verholpen, wellicht ook voor jou interessant? Het zijn mooie extensie boardjes voor dat geld en je kan hem met een hoger wattage voeden dan (ook 12volt).
DUs niet elke zal passen in dat bordje
- Toppe
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 12:00
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Coco International KlikAanKlikUit
- Ikea Trådfri E27 LED 980lm
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Ikea Trådfri Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum
- Ikea Trådfri E14 Led 400lm
- Ikea Trådfri E27 LED 1000lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Door and Window Sensor T1
- Aqara Water Leak Sensor
- Aqara Cube
- Aqara Temperature and Humidity Sensor
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Domoticz Home Automation System
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
:strip_icc():strip_exif()/u/101621/apple.jpg?f=community)
Laat hem nu maar even 24 uur met rust en verplaats hem morgen naar de woonkamer om eens te kijken wat er gebeurt. Maar goed om te lezen dat het dus wel duidelijk zichtbaar is!jobr schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:29:
[...]
Zeker wel. Hier ook 2 personen. Als we uit het werk komen staat deze op 400 en dan einde avond op 800 (in de huiskamer). Meer personen in huis merk ik onmiddellijk.
Er is trouwens ook een Co2 topic waar deze sensor veel is behandeld.
[...]
Let op dat niet elke nodemcu bordje even breed is. Er zijn er die bijv niet op een breadboard passen, dwz er passen dan geen draadje meer naast. En er zijn er waar wel aan beide kanten nog een draadje past.
DUs niet elke zal passen in dat bordje
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Instant niet, een seconde of 5DaRoot schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:24:
[...]
ah ok.. dus bij elke beweging komt ie direct online en geeft de boodschap door?
Ik las her en der dat ie om de 5 minuten online komt.
Maar dat zal dus het reguliere online komen zijn om te melden dat ie er nog is?
Bij elke beweging instant online dus?
heeft iemand een idee wat het overzicht in "Mobile devices" doet in het menu? ik zie daar wel wat devices staan die hier in huis aanwezig zijn, maar heb ik nooit ingericht daar. Wat doet dit?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Is dat niet voor de app?fabstar81 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:19:
heeft iemand een idee wat het overzicht in "Mobile devices" doet in het menu? ik zie daar wel wat devices staan die hier in huis aanwezig zijn, maar heb ik nooit ingericht daar. Wat doet dit?
Verwijderd
Domoticz is watching you.fabstar81 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:19:
In het menu zie je ook de idx van je phone staan. Je zou dus vanuit een script m.b.v. het idx een notification kunnen sturen. Niet dat het werkt bij mij, maar het idee is leukfabstar81 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:38:
denk het, @Toppe. Alleen in dat menu kan je er niet veel mee, anders dan handmatig een notification sturen of zo. Als dat enige is wat kan, waarom is dit menu niet gewoon onzichtbaar?
Ik geloof nooit dat dit het is...Knielen schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:24:
[...]
In het menu zie je ook de idx van je phone staan. Je zou dus vanuit een script m.b.v. het idx een notification kunnen sturen. Niet dat het werkt bij mij, maar het idee is leuk
Aangezien mijn IDX die de mobiel hebben al in gebruik zijn door andere devices.
Alleen ik weet ook niet wat er anders mee gedaan kan worden
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Een maand geleden heb ik een crash gehad in Domoticz systeem waardoor er een/enkele foutjes in de database zitten.
Error melding (mbt P1 sensor):
(ondanks de crash ligt al al enige tijd een 2e RPI klaar met SSD schijf... ivm tijdgebrek nog niet aan toegekomen maar nu moet ik er toch aan geloven, nadat de database gefixt is)
Nu staat er op het domoticz forum een handleding hoe dit probleem op te lossen is, echter loop ik min of meer vast bij het volgende:SQL Query("INSERT INTO Meter (DeviceRowID, Value, [Usage]) VALUES ('128', '0', '0')") : database disk image is malformed
Hoe kan ik in Putty dit downloaden naar mijn PC? Of moet ik dit vanuit een andere omgeving doen?Now you need to download "dump.sql" to your PC. You can find it in your domoticz dir.
You open this file with notepad on yout PC and remove only the first line of the file and save this.
(ondanks de crash ligt al al enige tijd een 2e RPI klaar met SSD schijf... ivm tijdgebrek nog niet aan toegekomen maar nu moet ik er toch aan geloven, nadat de database gefixt is)
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
@Gizz @jobr we zijn nu ruim 24 uur verder. Sensor staat nog steeds vast op 400ppm. Enig idee hoe ik de sensor wél kan laten werken?
Je kan het bestand met sftp of pscp (bij putty downloads) kopiëren naar je Windows machine.RR46 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:44:
Een maand geleden heb ik een crash gehad in Domoticz systeem waardoor er een/enkele foutjes in de database zitten.
[...]
Nu staat er op het domoticz forum een handleding hoe dit probleem op te lossen is, echter loop ik min of meer vast bij het volgende:
[...]
Hoe kan ik in Putty dit downloaden naar mijn PC? Of moet ik dit vanuit een andere omgeving doen?
Of je kan het gewoon op de Pi doen met nano.
Uit het hoofd:
code:
1
2
3
4
5
| nano dump.sql (Cursor op regel 1) Ctrl-k (verwijdert één regel) Ctrl-x (afsluiten) Y (bij vraag om op te slaan) |
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Kijk ook eens in dit.Toppe schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:10:
@Gizz @jobr we zijn nu ruim 24 uur verder. Sensor staat nog steeds vast op 400ppm. Enig idee hoe ik de sensor wél kan laten werken?
Ook de rest van het topic even kijken (zoeken op je sensor).
Misschien heb je daar ook nog iets aan.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Thanks. Ik heb de vraag even in dat topic gepost!jobr schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:29:
[...]
Kijk ook eens in dit.
Ook de rest van het topic even kijken (zoeken op je sensor).
Misschien heb je daar ook nog iets aan.
Helaas ik heb Firefox geprobeerd echter is dit toch niet de oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:10:
[...]
Google en Chrome is altijd een probleem.Firefox jongen.
Welke Tasmota template heb je gebruikt voor die PIR sensor?
Heb je hem überhaupt al aan de praat gekregen in Domoticz?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik ben hier inmiddels mee aan de slag. Nu bij de status een paar uurtjes wachtenDylantje2 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:10:
[...]
Je nodes zijn niet goed geleerd..
login in met putty
stop domoticz
Login met FTP
verwijder je config map helemaal
cd domoticz
./updatebeta
En dan paar uutjes wachten
Zet dan alles in groep 1
Polling paar uurtjes aan bij alle nodes
Doe een netwerk heal.
En dan nog eens kijken na een dag
Wat zie je dan?
Hoe zet ik alles in groep 1? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
XXXVI
Meeste loopt er zelf in..ephymerous schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:32:
[...]
Ik ben hier inmiddels mee aan de slag. Nu bij de status een paar uurtjes wachten
Hoe zet ik alles in groep 1? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
En soms op het plusje en dan 1
Dan opslaan
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Hmmm jammer. DzVents geeft de kleur van een RGBWZ apparaat niet bij de event trigger. De kleur, die je dan met .getColor() krijgt, lijkt de kleur te zijn waar het apparaat op stond, maar niet de zojuist veranderde waarde. Na moet ik dus 2 keer de kleur veranderen om bij een specifieke kleur uit te komen.
Als dat wel goed zou gaan dan zou mijn RGBWZ naar Fibaro RGBW controller 2 (die ook nog niet binnen Domoticz zit met params) en stuk beter werken!
Hopelijk dat dat in een toekomstige update beter gaat. v4.11590 werkt dat nog net niet helemaal lekker.
Heeft iemand hier daar een work-around voor?
Als iemand ook lijp wordt van 5 dimmer bedienen voor een Fibaro RGBW controller 2, dan kunnen we best kijken of dat scriptje op github kan, voor de mensen die dit zelfde luxe probleem hebben.
Als dat wel goed zou gaan dan zou mijn RGBWZ naar Fibaro RGBW controller 2 (die ook nog niet binnen Domoticz zit met params) en stuk beter werken!
Hopelijk dat dat in een toekomstige update beter gaat. v4.11590 werkt dat nog net niet helemaal lekker.
Heeft iemand hier daar een work-around voor?
Als iemand ook lijp wordt van 5 dimmer bedienen voor een Fibaro RGBW controller 2, dan kunnen we best kijken of dat scriptje op github kan, voor de mensen die dit zelfde luxe probleem hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 22-12-2019 15:21 ]
Ik heb vandaag een wijziging in mijn IP adres van mijn domoticz server gemaakt via armbian config.
Na deze wijziging krijg ik steeds domoticz offline ervoor terwijl domoticz gewoon up en running is.
Ik heb de ip wijziging al terug gezet maar helaas geen resultaat.
Ziet iemand een optie zonder herinstallatie?

Na deze wijziging krijg ik steeds domoticz offline ervoor terwijl domoticz gewoon up en running is.
Ziet iemand een optie zonder herinstallatie?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| * domoticz.service - LSB: Home Automation System Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated) Active: active (exited) since Sun 2019-12-22 15:15:01 CET; 25min ago Docs: man:systemd-sysv-generator(8) Process: 1586 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S Dec 22 15:15:01 orangepi3 systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.562 Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.562 Status: Build Hash: b38b49e52, Date: 2019-05-09 13:04:08 Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.563 Status: Startup Path: /home/domoticz/ Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: domoticz: Domoticz is starting up.... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz[1591]: Domoticz is starting up.... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz[1592]: Domoticz running... Dec 22 15:15:01 orangepi3 systemd[1]: Started LSB: Home Automation System. |
[ Voor 63% gewijzigd door Chris96 op 22-12-2019 15:42 ]
'Active: active (exited)' moet 'Active: active (running)' zijn. Dan pas draait Domoticz.Chris96 schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:39:
Ik heb vandaag een wijziging in mijn IP adres van mijn domoticz server gemaakt via armbian config.
Ziet iemand een optie zonder herinstallatie?![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 * domoticz.service - LSB: Home Automation System Loaded: loaded (/etc/init.d/domoticz.sh; generated) Active: active (exited) since Sun 2019-12-22 15:15:01 CET; 25min ago Docs: man:systemd-sysv-generator(8) Process: 1586 ExecStart=/etc/init.d/domoticz.sh start (code=exited, status=0/S Dec 22 15:15:01 orangepi3 systemd[1]: Starting LSB: Home Automation System... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.562 Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.562 Status: Build Hash: b38b49e52, Date: 2019-05-09 13:04:08 Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: 2019-12-22 15:15:01.563 Status: Startup Path: /home/domoticz/ Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz.sh[1586]: domoticz: Domoticz is starting up.... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz[1591]: Domoticz is starting up.... Dec 22 15:15:01 orangepi3 domoticz[1592]: Domoticz running... Dec 22 15:15:01 orangepi3 systemd[1]: Started LSB: Home Automation System.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Het gebeurt soms of is het consequent zo?
Bij mij gebeurde het sporadisch dat Domoticz ook 'active (exited)' was. Ik heb toen zelf hiervoor onderstaand script in elkaar gefrommeld welke elk half uur afgevuurd wordt middels een cronjob. Het is misschien meer een lapmiddel maar het zorgt er in ieder geval voor dat Domoticz nooit langer dan een half uur plat ligt. Ik heb hem ook nog uitgebreid met een notificatie via Telegram en ik moet zeggen dat hij maximaal eens per maand in werking treedt.
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #!/bin/bash statusdomoticz="$(sudo service domoticz.sh status)" if [[ "$statusdomoticz" = *"Active: active (running)"* ]] then date +%d-%m-%y/%H:%M:%S echo "Yes! Domoticz is still up and running :)" echo " " else date +%d-%m-%y/%H:%M:%S echo "Oh dear, Domoticz seems to be down :(" echo "Following commands are being executed:" echo "--------------------------------------" echo "step 1: sleep 10" sleep 10 echo "step 2: sudo service domoticz.sh stop" sudo service domoticz.sh stop echo "step 3: sleep 30" sleep 30 echo "step 4: sudo service domoticz.sh start" sudo service domoticz.sh start echo " " fi |
Ik heb inmiddels de de hele Domoticz dir een rename gegeven en een herinstall in een andere map gedaan.tozzke schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:51:
[...]
'Active: active (exited)' moet 'Active: active (running)' zijn. Dan pas draait Domoticz.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Het gebeurt soms of is het consequent zo?
Bij mij gebeurde het sporadisch dat Domoticz ook 'active (exited)' was. Ik heb toen zelf hiervoor onderstaand script in elkaar gefrommeld welke elk half uur afgevuurd wordt middels een cronjob. Het is misschien meer een lapmiddel maar het zorgt er in ieder geval voor dat Domoticz nooit langer dan een half uur plat ligt. Ik heb hem ook nog uitgebreid met een notificatie via Telegram en ik moet zeggen dat hij maximaal eens per maand in werking treedt.
Bash:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 #!/bin/bash statusdomoticz="$(sudo service domoticz.sh status)" if [[ "$statusdomoticz" = *"Active: active (running)"* ]] then date +%d-%m-%y/%H:%M:%S echo "Yes! Domoticz is still up and running :)" echo " " else date +%d-%m-%y/%H:%M:%S echo "Oh dear, Domoticz seems to be down :(" echo "Following commands are being executed:" echo "--------------------------------------" echo "step 1: sleep 10" sleep 10 echo "step 2: sudo service domoticz.sh stop" sudo service domoticz.sh stop echo "step 3: sleep 30" sleep 30 echo "step 4: sudo service domoticz.sh start" sudo service domoticz.sh start echo " " fi
Nu krijg ik domoticz weer aan de praat. Maar als ik de laatste backup database terug zet loopt hij weer vast.
Edit: d.m.v. workaround werkend gekregen, zie onderaan deze post.
Loop tegen een issue aan met een ikea tradfri button on/off in combinatie met zigbee2mqtt/domoticz-zigbee2mqtt-plugin/domoticz.
Zodra ik de knop bedien (aan of uit) dan krijg ik de volgende meldingen in het log van domoticz:
Dat komt overeen met wat ik in zigbee2mqtt voorbij zie komen:
Een klik geeft dus twee meldingen waarbij de laatste melding leeg is. Nu lees ik hier https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/2334 dat dit expected behaviour is. Dit zal dus in domoticz-zigbee2mqtt-plugin opgelost moeten worden naar ik aanneem?
Ik heb al even in de file domoticz-zigbee2mqtt-plugin/adapters/ikea/tradfri_switch_on_off.py zitten hobby-en maar nog niet veel verder gekomen. Als ik bijvoorbeeld self.switch.add_level('', '') toevoeg aan deze file dan ben ik van de fout in de logging af, echter blijft de switch in domoticz altijd terug naar "Off" schakelen. Ik ben geen held met python maar is er een mogelijkheid om het commando niet naar domoticz te sturen als de 'click' leeg is? Dus dat alleen de eerste regel verwerkt wordt door domoticz.
Edit: Grappig, al uren aan het prutsen maar het opstellen van deze post heeft mezelf verder geholpen:
Na het verwijderen van index=0 in onderstaande code van /devices/switch/selector_switch.py werkt het nu wel (krijg wel weer een foutmelding). Het zal wel een ranzige workaround zijn maar voor nu werkt het
Loop tegen een issue aan met een ikea tradfri button on/off in combinatie met zigbee2mqtt/domoticz-zigbee2mqtt-plugin/domoticz.
Zodra ik de knop bedien (aan of uit) dan krijg ik de volgende meldingen in het log van domoticz:
code:
1
2
3
4
| 2019-12-22 18:51:41.779 (Zigbee) MQTT message: zigbee2mqtt/0x90fd9ffffea7fddd {'linkquality': 0, 'battery': 87, 'click': 'on'} 2019-12-22 18:51:41.786 (Zigbee) MQTT message: zigbee2mqtt/0x90fd9ffffea7fddd {'linkquality': 0, 'battery': 87, 'click': ''} 2019-12-22 18:51:41.786 (Zigbee) Unable to find selector switch level for value "", device: Kerstboom schakelaar 2019-12-22 18:51:41.786 (Zigbee) Unable to find selector switch level for value "", device: Kerstboom schakelaar |
Dat komt overeen met wat ik in zigbee2mqtt voorbij zie komen:
code:
1
2
| dec 22 18:51:41 usbserver npm[477]: zigbee2mqtt:info 2019-12-22 18:51:41: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/0x90fd9ffffea7fddd', payload '{"linkquality":0,"battery":87,"click":"on"}' dec 22 18:51:41 usbserver npm[477]: zigbee2mqtt:info 2019-12-22 18:51:41: MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/0x90fd9ffffea7fddd', payload '{"linkquality":0,"battery":87,"click":""}' |
Een klik geeft dus twee meldingen waarbij de laatste melding leeg is. Nu lees ik hier https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/2334 dat dit expected behaviour is. Dit zal dus in domoticz-zigbee2mqtt-plugin opgelost moeten worden naar ik aanneem?
Ik heb al even in de file domoticz-zigbee2mqtt-plugin/adapters/ikea/tradfri_switch_on_off.py zitten hobby-en maar nog niet veel verder gekomen. Als ik bijvoorbeeld self.switch.add_level('', '') toevoeg aan deze file dan ben ik van de fout in de logging af, echter blijft de switch in domoticz altijd terug naar "Off" schakelen. Ik ben geen held met python maar is er een mogelijkheid om het commando niet naar domoticz te sturen als de 'click' leeg is? Dus dat alleen de eerste regel verwerkt wordt door domoticz.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| from adapters.adapter_with_battery import AdapterWithBattery from devices.switch.selector_switch import SelectorSwitch class TradfriRemoteSwitchOnOff(AdapterWithBattery): def __init__(self, devices): super().__init__(devices) self.switch = SelectorSwitch(devices, 'switch', 'click') self.switch.add_level('Off', 'off') self.switch.add_level('On', 'on') self.switch.add_level('Up', 'brightness_up') self.switch.add_level('Down', 'brightness_down') self.switch.add_level('Stop', 'brightness_stop') self.switch.set_selector_style(SelectorSwitch.SELECTOR_TYPE_BUTTONS) self.switch.disable_value_check_on_update() self.devices.append(self.switch) def handleCommand(self, alias, device, device_data, command, level, color): self.switch.handle_command(device_data, command, level, color) |
Edit: Grappig, al uren aan het prutsen maar het opstellen van deze post heeft mezelf verder geholpen:
Na het verwijderen van index=0 in onderstaande code van /devices/switch/selector_switch.py werkt het nu wel (krijg wel weer een foutmelding). Het zal wel een ranzige workaround zijn maar voor nu werkt het
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| def get_string_value(self, value, device): try: index = self.level_values.index(value) except: Domoticz.Debug('Unable to find selector switch level for value "' + value + '", device: ' + device.Name) index = 0 return str(index * 10) |
[ Voor 12% gewijzigd door WouterG op 22-12-2019 19:14 ]
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
grrrr
Mijn IKEA Trådfri is er mee gestopt en krijg het niet meer werken.... Hij wilt niet meer verbinden, 100 dingen geprobeerd maar geen oplossing!
Mijn IKEA Trådfri is er mee gestopt en krijg het niet meer werken.... Hij wilt niet meer verbinden, 100 dingen geprobeerd maar geen oplossing!
Goedenavond
Een aantal avonden ben ik aan het prullen met het werkend krijgen van een deurbel script die op basis van de deurbel een foto van mijn voordeurcamera via telegram naar mij en mijn vrouw stuurt.
-Ip camera snapshot werkt
-De deurbel knop kan een notificatie via telegram afleveren
Ik heb nu een doorbell.sh script welke niet via domoticz te triggeren is. Via de terminal middels bash <script> geen probleem
Nu wil ik het liefst een script maken die embedded is in domoticz. Zodat dit met een regulieren backup van domoticz mee gaat.
Ik ben nogal een linux noob en wil eigenlijk niet onnodig 'gaten' creeeren in mijn OS.
Een aantal avonden ben ik aan het prullen met het werkend krijgen van een deurbel script die op basis van de deurbel een foto van mijn voordeurcamera via telegram naar mij en mijn vrouw stuurt.
-Ip camera snapshot werkt
-De deurbel knop kan een notificatie via telegram afleveren
Ik heb nu een doorbell.sh script welke niet via domoticz te triggeren is. Via de terminal middels bash <script> geen probleem
Nu wil ik het liefst een script maken die embedded is in domoticz. Zodat dit met een regulieren backup van domoticz mee gaat.
Ik ben nogal een linux noob en wil eigenlijk niet onnodig 'gaten' creeeren in mijn OS.
[ Voor 31% gewijzigd door Moffin op 22-12-2019 23:41 ]
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Volgens mij kan je .sh scripts gewoon uitvoeren in Domoticz. Zo voer ik via een virtuele schakelaar wat scripts uit via:Moffin schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:23:
Zoiets zou jij ook kunnen doen met dat script.script:///home/pi/domoticz/scripts/vacuum/vacuum_dock.sh
Als je inderdaad een python script hebt, kan je deze eenvoudig plaatsen in:Nu wil ik het liefst een script maken die embedded is in domoticz. Zodat dit met een regulieren backup van domoticz mee gaat.
'Instellingen' -> 'Meer opties' -> 'Gebeurtenissen'
Je kan daar een nieuw script toevoegen en kiezen voor Python.
Post je script anders eventjes, dan kunnen we mee kijken.
Had hem al via een app werken (Domotix) maar op de iphone van de vrouw werkte het heel soms niet. Heb het nu ook op jouw manier (had er niet aan gedacht) gedaan. Ben benieuwd....Toppe schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:44:
[...]
Omdat je daar niet afhankelijk bent van externe app’s of instellingen. Heb gewoon in Domoticz een schakelaar gemaakt en HomeKit schakelt deze aan of uit. Weet precies waar ik een app krijg als ik de wijk verlaat, soms een seconde later maar nooit meer
Bing
Vanmorgen is er een Fibaro wall plug stuk gegaan.
Deze was het die al regelmatig een commando zelf weer terug zette.
Soms nog na 5 seconden pas.
Nu was het heel erg en de ring knipperde als een gek met alle kleuren.
Zonder belasting ging deze vanzelf steeds uit. Ook met de eigen witte knop.
Nu ben ik bang dat het komt door de halogeen trafo (12 v 105 VA) i.c.m. alle toeters en bellen in de plug.
De belasting er op is ~15 watt led verlichting.
Geeft mij maar de degelijkheid van de KaKu plug's en de mesh van Zwave.
Deze was het die al regelmatig een commando zelf weer terug zette.
Soms nog na 5 seconden pas.
Nu was het heel erg en de ring knipperde als een gek met alle kleuren.
Zonder belasting ging deze vanzelf steeds uit. Ook met de eigen witte knop.
Nu ben ik bang dat het komt door de halogeen trafo (12 v 105 VA) i.c.m. alle toeters en bellen in de plug.
De belasting er op is ~15 watt led verlichting.
Geeft mij maar de degelijkheid van de KaKu plug's en de mesh van Zwave.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
Via Marktplaats een Hue Hub op de kop tikken en daaraan je Ikea handeltje koppelen. Draait hier probleemloos.Toppe schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:28:
grrrr
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Ik heb een Ikea gateway en een Hue hub hoor. Ik doelde op de Domoticz pluginVerwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:48:
[...]
Via Marktplaats een Hue Hub op de kop tikken en daaraan je Ikea handeltje koppelen. Draait hier probleemloos.
zoek even op mijn naam in dit topic. ik heb dit stap voor stap ook gevolgd. ook nog met een complete herinstallatie, maar liep tegen die probleem aan en met behulp van dit forum weer werkend gekregen.RR46 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:44:
[...]
Nu staat er op het domoticz forum een handleding hoe dit probleem op te lossen is, echter loop ik min of meer vast bij het volgende:
[...]
Hoe kan ik in Putty dit downloaden naar mijn PC? Of moet ik dit vanuit een andere omgeving doen?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Via Domoticz heb ik mijn slimme meter uitgelezen (P1 kabel) en deze gegevens zijn zichtbaar in Domoticz.
Echter, ik wil deze data overzichtelijker maken in een grafana dashboard.
De data wil ik nu in influxdb zetten en dit laten uitlezen door grafana.
Is het mogelijk om de data die Domoticz de afgelopen tijd verzamelt heeft te extporteren en dit te importeren in influxdb?
Is het mogelijk om de data die Domoticz de afgelopen tijd verzamelt heeft te extporteren en dit te importeren in influxdb?
Verwijderd
Kan ik niet volgen. Je gebruikt dus en Ikea en Hue hub door elkaar? Hue zit toch gewoon standaard in Domo? Ik gebruik geen plugin en de Ikea lampen werken altijd. Ik bedoel knoop al die Ikea spullen aan je Hue hub.Toppe schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:55:
[...]
Ik heb een Ikea gateway en een Hue hub hoor. Ik doelde op de Domoticz pluginondertussen werkt hij wel weer maar de service start dus niet automatisch meer op
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Ik gebruik Trådfri en hue naast Domoticz. De plug-in van Ikea voor Domoticz gebruik ik ook om de lampen aan te zetten met een zwave bewegingsmelder.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:30:
[...]
Kan ik niet volgen. Je gebruikt dus en Ikea en Hue hub door elkaar? Hue zit toch gewoon standaard in Domo? Ik gebruik geen plugin en de Ikea lampen werken altijd. Ik bedoel knoop al die Ikea spullen aan je Hue hub.
Door het op deze manier te doen ben ik altijd verzekerd van een fatsoenlijk systeem, ook als Domoticz zou uitvallen.
Verwijderd
Valt hier nooit uit. Maar draai het op een Synology Nas. Top. Nooit gezeur.Toppe schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:35:
[...]
Ik gebruik Trådfri en hue naast Domoticz. De plug-in van Ikea voor Domoticz gebruik ik ook om de lampen aan te zetten met een zwave bewegingsmelder.
Door het op deze manier te doen ben ik altijd verzekerd van een fatsoenlijk systeem, ook als Domoticz zou uitvallen.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Het maakt (op een corrupt sd kaartje na) weinig uit op wat voor hardware het draait. Het is en blijft software die tijd nodig heeft in het geval van een crash. Domoticz opzich is prima, alleen als er wat gebeurt dan ben je echt lang aan het zoeken. Juist omdat de software best fout gevoelig is, dat ga ik tegen door twee systemen naast elkaar te draaien.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:40:
[...]
Valt hier nooit uit. Maar draai het op een Synology Nas. Top. Nooit gezeur.
Ondertussen heb ik een aardig lijstje met software wat draait op m’n Pi:
- Domoticz
- HomeBridge
- UniFI Cloud controller
- PiHole
- Monit
- Grafana (in combinatie met Influxdb)
- MQTT broker
- Caddy server
Een aantal items zitten zo in elkaar verworven dat het heel erg zoeken is op het moment dat één van bovengenoemde componenten uitvalt.
Zojuist geupdate naar laatste beta versie. Cash leeg gemaakt en domoticz extra keer restarted.
Ziet er goed uit.
Ik ben nu wel mijn verbinding met de xiaomi bridge kwijt.
Dit is wel vaker gebeurd dus ik dacht opnieuw de code / password instellen en klaar.
Nu krijg ik in de laatste app van xiaomi 5.6.34 het lan gateway protocol password niet gevonden. Waar is dat gebleven?
Edit: Gevonden.
Ziet er goed uit.
Ik ben nu wel mijn verbinding met de xiaomi bridge kwijt.
Dit is wel vaker gebeurd dus ik dacht opnieuw de code / password instellen en klaar.
Nu krijg ik in de laatste app van xiaomi 5.6.34 het lan gateway protocol password niet gevonden. Waar is dat gebleven?
Edit: Gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 23-12-2019 17:51 ]
Ik weet niet of dit het ideale topic is, maar ik heb een vraagje en het leunde het hardst hierbij aan! Ik heb momenteel niets, nul van domotica. Ik heb ook allemaal gewone schakelaars.
Ik had al wat research gedaan en kwam heel wat opties tegen Fibaro/shelly/Qubino/aeotec. Als ik ergens mee start dan doe ik het liefst goed! (Kwa IT materiaal heb ik alles op order (zit zelf in IT). Heb Alles op UniFi draaien thuis.
Eerste domotica use-case zou de verlichting zijn onder m'n afdakje. Ik heb aan m'n living aan grote schuifraam die volledig openkan en er is een afdak van +/- 2 meter breed zodat je overdekt buiten kan zitten. Plafond moet nog afgewerkt worden en dus ik kan hier nog lampen insteken. Ik wou hier dimbare spots insteken die ik via een app kon regelen.
Maar wat heb ik hier voor exact nodig?
- Lampen wellicht (CU10 Hue? of heeft iemand iets beter?)
- Dimswitch (welk merk?)
- Domoticz (rasp pi?)
Alvast bedankt voor al jullie reacties
Ik had al wat research gedaan en kwam heel wat opties tegen Fibaro/shelly/Qubino/aeotec. Als ik ergens mee start dan doe ik het liefst goed! (Kwa IT materiaal heb ik alles op order (zit zelf in IT). Heb Alles op UniFi draaien thuis.
Eerste domotica use-case zou de verlichting zijn onder m'n afdakje. Ik heb aan m'n living aan grote schuifraam die volledig openkan en er is een afdak van +/- 2 meter breed zodat je overdekt buiten kan zitten. Plafond moet nog afgewerkt worden en dus ik kan hier nog lampen insteken. Ik wou hier dimbare spots insteken die ik via een app kon regelen.
Maar wat heb ik hier voor exact nodig?
- Lampen wellicht (CU10 Hue? of heeft iemand iets beter?)
- Dimswitch (welk merk?)
- Domoticz (rasp pi?)
Alvast bedankt voor al jullie reacties
Als je wifi goed op orde is, dan zijn wifi schakelaars een overweging. Dat kan shelly zijn.
Ik heb veel z wave (Fibaro/Qunino prijzig) zigbee (xiaomi) goedkoper maar dik ok.
Ik draai probleemloos op een RPI3, daar hangt ook veel direct bedraad aan.
Ik heb veel z wave (Fibaro/Qunino prijzig) zigbee (xiaomi) goedkoper maar dik ok.
Ik draai probleemloos op een RPI3, daar hangt ook veel direct bedraad aan.
Ik kan uiteraard een shellytje bestellen om het te testen : ))
Ik las dat je voor philipps hue ook een bridge nodig hebt, of vervalt dit wanneer je WiFi switches hebt?
Of zijn er gewoon betere/andere alternatieven op de markt kwa verlichting.
//edit// Shelly kan overweg met alle lampen precies, dus volstaat het om goede dim lampen te kopen.
Ik las dat je voor philipps hue ook een bridge nodig hebt, of vervalt dit wanneer je WiFi switches hebt?
//edit// Shelly kan overweg met alle lampen precies, dus volstaat het om goede dim lampen te kopen.
[ Voor 17% gewijzigd door MetalG op 23-12-2019 17:29 ]
cc2531 is een zigbee oplossing welke via mqtt zowel xiaomi, hue als anderen kan aansturen. Zie het andere mqtt2zigbee topic
Verwijderd
Ik heb Hue juist omdat het zo mooi dimt en verder mooi licht geeft. Heb slechte ervaringen met goedkope led al is Tradfi die ik enkele aan de Hue heb gekoppeld wel acceptabel, maar wel iets minder.MetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:27:
Ik kan uiteraard een shellytje bestellen om het te testen : ))
Ik denk dat ik Shelly ga gebruiken voor gewone aan/uit led. Ik twijfel daar dan weer over omdat ik boven waar die lampen hangen eigenlijk domotica niet mis op mijn lampen. Ik wil bijvoorbeeld in de nacht geen auto schakelingen met sensoren om bijv even te plassen (licht verstoort de slaap) en tijd gestuurd heb ik daar ook niet nodig, Zoveel kom ik niet boven. Wellicht is Shelly makkelijk voor de tuin al schakel ik daar al jaren probleemloos Kaku met een extra sterke antenne (weet het, is illegaal maar werkt top). Nooit 1 misser gehad.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Als de lampen goed gekalibreerd zijn voordat ze de fabriek verlaten van is 2700 kelvin bij Ikea en Philips exact gelijk hoor. Dat de Hue’s verder kunnen dimmen klopt dan weer welVerwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:15:
[...]
Ik heb Hue juist omdat het zo mooi dimt en verder mooi licht geeft. Heb slechte ervaringen met goedkope led al is Tradfi die ik enkele aan de Hue heb gekoppeld wel acceptabel, maar wel iets minder.
Ik denk dat ik Shelly ga gebruiken voor gewone aan/uit led. Ik twijfel daar dan weer over omdat ik boven waar die lampen hangen eigenlijk domotica niet mis op mijn lampen. Ik wil bijvoorbeeld in de nacht geen auto schakelingen met sensoren om bijv even te plassen (licht verstoort de slaap) en tijd gestuurd heb ik daar ook niet nodig, Zoveel kom ik niet boven. Wellicht is Shelly makkelijk voor de tuin al schakel ik daar al jaren probleemloos Kaku met een extra sterke antenne (weet het, is illegaal maar werkt top). Nooit 1 misser gehad.
Ik weet niet of deze nog voldoende detail bevat.larsiey schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:39:
Via Domoticz heb ik mijn slimme meter uitgelezen (P1 kabel) en deze gegevens zijn zichtbaar in Domoticz.
Maar je kunt in de grafieken een export doen naar csv of excel. Misschien heb je daar wat aan.
Als ik zo'n Shelly met WiFi heb, dan kan ik evengoed dezeVerwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:15:
[...]
Ik heb Hue juist omdat het zo mooi dimt en verder mooi licht geeft. Heb slechte ervaringen met goedkope led al is Tradfi die ik enkele aan de Hue heb gekoppeld wel acceptabel, maar wel iets minder.
https://www.ikea.com/be/n...-dimmen-dimbaar-80363228/
of
https://www.lampdirect.be...imbaar-vervangt-50w?qcd=1
kopen?
Ik ben toch juist als ik stel dat de 'smart' in mijn switch zit en dus geen smart lamp meer nodig heb?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Klopt. Met shelly geen slimme lampen gebruikenMetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:12:
[...]
Als ik zo'n Shelly met WiFi heb, dan kan ik evengoed deze
of
kopen?
Ik ben toch juist als ik stel dat de 'smart' in mijn switch zit en dus geen smart lamp meer nodig heb?
Ik ben zuur...
Weet niet meer wie mij geholpen heeft met de ds18b20 sensoren, maar die zijn er vanmiddag mee uitgescheiden. Had perfecte logging voor elkaar. Er zijn er nu 9 op aangesloten. Tot vanmorgen uur of 8 hielden ze er allemaal mee op.
Kijk ik in /sys/bus/w1/devices dan vind ik geen sensoren. Ben weer terug bij af.
Weet niet meer wie mij geholpen heeft met de ds18b20 sensoren, maar die zijn er vanmiddag mee uitgescheiden. Had perfecte logging voor elkaar. Er zijn er nu 9 op aangesloten. Tot vanmorgen uur of 8 hielden ze er allemaal mee op.
Kijk ik in /sys/bus/w1/devices dan vind ik geen sensoren. Ben weer terug bij af.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Dan zijn die van Ikea niet goed gedaan. Heb hier Hue en Ikea in 1 ruimte en die dingen van Ikea hebben toch echt een iets andere kleur. Het is minimaal, maar toch. Ik heb de versie die alleen in wit tint kunnen veranderen. Sorry,kan het niet mooier maken.Toppe schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:44:
[...]
Als de lampen goed gekalibreerd zijn voordat ze de fabriek verlaten van is 2700 kelvin bij Ikea en Philips exact gelijk hoor. Dat de Hue’s verder kunnen dimmen klopt dan weer wel
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat de oude dimmers die niet specifiek voor led zijn niet ver kunnen terug dimmen en/of gaan knipperen. Vandaar dat met Hue ben gaan werken beneden. Alle dimmers vervangen is ook kostbaar.MetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:12:
[...]
Als ik zo'n Shelly met WiFi heb, dan kan ik evengoed deze
of
kopen?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Waar heb je ze op aangesloten? Die 1-Wire sensoren zijn relatief simpel. Probeer eens een andere GPIO pin?fabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:15:
Ik ben zuur...
Ik dacht de shelly met dimmer te nemen :<Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:26:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de oude dimmers die niet specifiek voor led zijn niet ver kunnen terug dimmen en/of gaan knipperen. Vandaar dat met Hue ben gaan werken beneden. Alle dimmers vervangen is ook kostbaar.
https://shelly.cloud/wifi...automation-shelly-dimmer/
Inderdaad op de GPIO. Volgens dit schema exact.Toppe schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:36:
[...]
Waar heb je ze op aangesloten? Die 1-Wire sensoren zijn relatief simpel. Probeer eens een andere GPIO pin?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Zit het wel goed vast, zitten de draden netjes bij elkaar. No offence maar ik zie tegenwoordig vaak allemaal losse touwtjes, niet gesoldeerd, niet goed vast gezet, niet goed geïsoleerd.fabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:15:
Ik ben zuur...
Niet strak langs mogelijke stoorbronnen?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
ls /sys/bus/ staat daar wel w1 in?fabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:39:
[...]
Inderdaad op de GPIO. Volgens dit schema exact.
En wat gebeurt er als je de boel op een andere GPIO pen zet?
@DjAntoon gesoldeerd of niet: if it aint broke dont fix it
@Toppe, ja w1 bestaat wel. Er staan enkele folders in met hééél veel nullen in de naam en die wisselen ook telkens.
@DjAntoon, begrijpelijk dat je dat zegt. Nu soldeer ik bijna nooit dus ik zal niet beweren dat het mooi is, maar dit is wel iets wat ik netjes heb gebundeld bij elkaar, vervolgens soldeerlaag erover en met isolatietape afgeplakt. En dat x 3, netjes per kleur. Ik heb zelfs hetzelfde kleur tape gebruikt voor de draadjes.
Enige wat niet mooi is, zijn de kabeltjes op de GPIO, daar heb ik geen goede connectoren voor dus zitten met ijzeren pinnetjes die niet echt goed recht blijven zitten.
Afijn, ineens doet het het niet, dus ik zal eerst eens een andere pin proberen.
@DjAntoon, begrijpelijk dat je dat zegt. Nu soldeer ik bijna nooit dus ik zal niet beweren dat het mooi is, maar dit is wel iets wat ik netjes heb gebundeld bij elkaar, vervolgens soldeerlaag erover en met isolatietape afgeplakt. En dat x 3, netjes per kleur. Ik heb zelfs hetzelfde kleur tape gebruikt voor de draadjes.
Enige wat niet mooi is, zijn de kabeltjes op de GPIO, daar heb ik geen goede connectoren voor dus zitten met ijzeren pinnetjes die niet echt goed recht blijven zitten.
Afijn, ineens doet het het niet, dus ik zal eerst eens een andere pin proberen.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Ik weet niet wat die dingen kosten. Ik heb me nog niet heel veel in Shelly verdiept.MetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:36:
[...]
Ik dacht de shelly met dimmer te nemen :<
Ander voordeel met Hue bridge. Je kunt heel makkelijk scenes maken in de Hue app en die komen dan ook weer in Domo. Die kan je dan weer met timers makkelijk schakelen. En zoals gezegd, je kan er de goedkope Tradfi van Ikea aan koppelen. Ach, alles heeft zijn voor en nadelen.
Succes met de keuze.
21 euroVerwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:01:
[...]
Ik weet niet wat die dingen kosten. Ik heb me nog niet heel veel in Shelly verdiept.
Ander voordeel met Hue bridge. Je kunt heel makkelijk scenes maken in de Hue app en die komen dan ook weer in Domo. Die kan je dan weer met timers makkelijk schakelen. En zoals gezegd, je kan er de goedkope Tradfi van Ikea aan koppelen. Ach, alles heeft zijn voor en nadelen.
Succes met de keuze.
Shelly Dimmer/SL will automatically follow the sunrise and sunset and can control your lighting accordingly.
Ik ga het een kans geven, even goed nadenken over wat ik nog allemaal zoal wil slim maken en dan ga ik ervoor!
Verwijderd
Maar geen kleur scenes.MetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:06:
[...]
21 euro
Shelly Dimmer/SL will automatically follow the sunrise and sunset and can control your lighting accordingly.
Ik ga het een kans geven, even goed nadenken over wat ik nog allemaal zoal wil slim maken en dan ga ik ervoor!
Ik heb de connectors even opnieuw aangesloten. Warempel heb ik nu de 9 sensoren weer terug. Ik snap hier niks van. Hoeveel sensoren kan je maximaal op 1 kabel aansluiten?!
Zitten er nu 9 op, maar heb er nog 2 over waar ik in de nabijheid van de ketel wel wat voor kan verzinnen. Dan zou het totaal op 11 komen.
Zitten er nu 9 op, maar heb er nog 2 over waar ik in de nabijheid van de ketel wel wat voor kan verzinnen. Dan zou het totaal op 11 komen.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Tja, kijk ik niet van op... Die losse connectortjes kunnen ooit problemen geven. En maar zoeken. Ik weet niet wat het maximum is, ik had er 14 of zo.fabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:
Ik heb de connectors even opnieuw aangesloten. Warempel heb ik nu de 9 sensoren weer terug. Ik snap hier niks van. Hoeveel sensoren kan je maximaal op 1 kabel aansluiten?!
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Er zit vrijwel geen limiet op... 70 stuks moet wel lukkenfabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:

14 en 70 ligt wel erg ver van elkaar
En dat allemaal op 1 weerstand?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
1 Wire zegt al voldoende. Maar zeg eens 15 per GPIO, met 15 standaard pinnen op een Pi 4 praat je toch al over 225 sensorenfabstar81 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:40:
14 en 70 ligt wel erg ver van elkaar![]()
![]()
Een dZvents vraagje: ik gebruik sinds kort een switch selector. Op de wiki staat dat command options beschikbaar zijn:
Echter werkt dit in de praktijk niet wanneer ik dit gebruik er volgt dan een fout:switchSelector(<[level]|[levelname] 2.4.22 >): Function. Switches a selector switch to a specific level ( levelname or level(numeric) required ) levelname must be exact, for level the closest fit will be picked. See the edit page in Domoticz for such a switch to get a list of the values). Levelname is only supported when level 0 (“Off”) is not removed Supports command options.
code:
1
2
3
| domoticz.devices(290).switchSelector(30).checkFirst() .. attempt to call a nil value (field 'checkFirst') |
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Checkfirst weghalen, dan werkt het wel.Peutpeut schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:49:
Een dZvents vraagje: ik gebruik sinds kort een switch selector. Op de wiki staat dat command options beschikbaar zijn:
[...]
Echter werkt dit in de praktijk niet wanneer ik dit gebruik er volgt dan een fout:
code:
1 2 3 domoticz.devices(290).switchSelector(30).checkFirst() .. attempt to call a nil value (field 'checkFirst')
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Iemand hier ervaring met een goeie en losse LUX sensor voorop een NodeMCU?
Heb er nu 1tje aangeknoopt zitten maar die lijkt me niet helemaal te kloppen. Lijkt wel alsof de meet afstand te kort is ofzo, hij schoot tegen 17:00 naar 0 en daar blijft hij op hangen.
Dit is even van Wikipedia:
Donkere schemering: 1 lux
Volle maan: 0,1 lux
Die 0,1 kan niet gemeten worden met die simpele sensoren, daarom ben ik opzoek naar een sensor die betrouwbaar werkt en het liefst ook achter de komma kan meten
Heb er nu 1tje aangeknoopt zitten maar die lijkt me niet helemaal te kloppen. Lijkt wel alsof de meet afstand te kort is ofzo, hij schoot tegen 17:00 naar 0 en daar blijft hij op hangen.
Die 0,1 kan niet gemeten worden met die simpele sensoren, daarom ben ik opzoek naar een sensor die betrouwbaar werkt en het liefst ook achter de komma kan meten
[ Voor 34% gewijzigd door Toppe op 24-12-2019 07:43 ]
Daar was ik al achter maar ik wil die functie juist wel gebruiken.
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Kan niet:Peutpeut schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:25:
[...]
Daar was ik al achter maar ik wil die functie juist wel gebruiken.
checkFirst(): Function. Checks if the current state of the device is different than the desired new state. If the target state is the same, no command is sent. If you do mySwitch.switchOn().checkFirst(), then no switch command is sent if the switch is already on. This command only works with switch-like devices. It is not available for toggle and dim commands, either.
Zie ook de wiki– switch the device on but only if the current state isn’t already on: device.switchOn().checkFirst() – this is a short for: if (device.state == ‘Off’) then devices.switchOn() end
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 24-12-2019 08:33 ]
Heb je deze al gezien?188 uLux tot 88,000 Lux.Toppe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:17:
Iemand hier ervaring met een goeie en losse LUX sensor voorop een NodeMCU?
https://www.kiwi-electron...ange-digital-light-sensor
Hier hetzelfde issue met een Tradfri hub en domoticz op een Raspberry Pi. Gisteren alles van scratch af aan opnieuw geïnstalleerd en het werkte weer. Voor een paar uur. Gisteravond geen reactie meer van de Tradfri hub op commando's van domoticz. Lijkt bijna alsof er een update is geweest van de Tradfri hub die het zaakje verstiert...Toppe schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:28:
grrrr
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Er zit een .sh bestand in de plugin map, die moet je starten dan werkt het weer...mrwolf schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:56:
[...]
Hier hetzelfde issue met een Tradfri hub en domoticz op een Raspberry Pi. Gisteren alles van scratch af aan opnieuw geïnstalleerd en het werkte weer. Voor een paar uur. Gisteravond geen reactie meer van de Tradfri hub op commando's van domoticz. Lijkt bijna alsof er een update is geweest van de Tradfri hub die het zaakje verstiert...
@Dacuuu ik moet thuis even kijken welke sensor ik er nu exact aan heb hangen, maar je zou verwachten dat de TSL2591 toch de zelfde specs heeft onderling? Zit even te denken of het een instelling in ESPEasy zou kunnen zijn maar dat kan ik op afstand niet bekijken
[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 24-12-2019 09:00 ]
Ik kan geen .sh-bestand vinden in die map?Toppe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:59:
[...]
Er zit een .sh bestand in de plugin map, die moet je starten dan werkt het weer...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| pi@domoticz:~/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri $ ls -l total 64 drwxr-xr-x 3 pi pi 4096 Nov 24 08:44 build -rw-r--r-- 1 pi pi 2519 Nov 24 08:35 colors.py drwxr-xr-x 2 pi pi 4096 Nov 24 08:44 dist drwxr-xr-x 6 pi pi 4096 Nov 24 08:36 env drwxr-xr-x 2 pi pi 4096 Dec 23 08:40 IKEA_Tradfri_plugin.egg-info -rw-r--r-- 1 pi pi 213 Dec 23 08:45 ikea-tradfri.service -rw-r--r-- 1 pi pi 20324 Nov 24 08:35 plugin.py drwxr-x--- 2 root root 4096 Nov 24 09:10 __pycache__ -rw-r--r-- 1 pi pi 6231 Nov 24 08:35 README.md -rw-r--r-- 1 pi pi 187 Nov 24 08:35 requirements.txt -rw-r--r-- 1 pi pi 506 Nov 24 08:35 setup.py pi@domoticz:~/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri $ |
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
En in de map van je ikea-tradfri py map? Die van deze plugin: https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-pluginmrwolf schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:16:
[...]
Ik kan geen .sh-bestand vinden in die map?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 pi@domoticz:~/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri $ ls -l total 64 drwxr-xr-x 3 pi pi 4096 Nov 24 08:44 build -rw-r--r-- 1 pi pi 2519 Nov 24 08:35 colors.py drwxr-xr-x 2 pi pi 4096 Nov 24 08:44 dist drwxr-xr-x 6 pi pi 4096 Nov 24 08:36 env drwxr-xr-x 2 pi pi 4096 Dec 23 08:40 IKEA_Tradfri_plugin.egg-info -rw-r--r-- 1 pi pi 213 Dec 23 08:45 ikea-tradfri.service -rw-r--r-- 1 pi pi 20324 Nov 24 08:35 plugin.py drwxr-x--- 2 root root 4096 Nov 24 09:10 __pycache__ -rw-r--r-- 1 pi pi 6231 Nov 24 08:35 README.md -rw-r--r-- 1 pi pi 187 Nov 24 08:35 requirements.txt -rw-r--r-- 1 pi pi 506 Nov 24 08:35 setup.py pi@domoticz:~/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri $
Voor de Grafana kenners

Alle data komt door, behalve iDX 22 (de watermeter) welk type measurement je ook kiest.... Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik wel een werkende grafiek ga krijgen?
Verder werkt Grafana wel top: https://snapshot.raintank...38B2YXP5hVxhP9h5sYl475mgg
[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 24-12-2019 11:34 ]
Het voor mij allergrootste voordeel is dat ik het bestaande schakelmateriaal kan blijven gebruiken. En dat je dus geen losse afstandsbedieningen of opplak schakelaars met batterij gebruikt. Iedereen die bij je thuis is snapt hoe de boel werkt, maar tegelijk kan je alsnog scenes gebruiken. Met de Shelly app of, zoals ik zelf liever heb, in Domoticz waar het met de plugin meteen gevonden wordt via MQTT. Ook kun je gewoon alle dimbare ledlampen gebruiken.
Dus inderdaad alles heeft voor en nadelen, maar voor mij wegen de nadelen van Hue niet op tegen de voordelen (ik zie ze voor mij niet namelijk).
Iemand een shelly met MQTT werkend in Domoticz?
Please help me..
Ik wil hem eigenlijk niet flashen met thasmota oid
Gewoon out of the box...
Please help me..
Ik wil hem eigenlijk niet flashen met thasmota oid
Gewoon out of the box...
Out of the box...?
Graaaaaag
Shelly plug-in installeren in domoticz,
Dan shelly verbinden met je netwerk, en dan bij dev instellingen Mqtt aanzetten, even je gegevens invullen en dan komt hij vanzelf in domoticz.
Let wel op, hij voegt ze gelijk toe, dus ze staan niet bij ongebruikt.
Werkt echt supersimpel, vanmiddag net een 4channel toegevoegd, binnen 1 minuut klaar.
Maar die plugin kan er weer af dan??hendrik12345678 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:13:
[...]
Shelly plug-in installeren in domoticz,
Dan shelly verbinden met je netwerk, en dan bij dev instellingen Mqtt aanzetten, even je gegevens invullen en dan komt hij vanzelf in domoticz.
Let wel op, hij voegt ze gelijk toe, dus ze staan niet bij ongebruikt.
Werkt echt supersimpel, vanmiddag net een 4channel toegevoegd, binnen 1 minuut klaar.
ben niet zo van plugins.
Even je gegevens
maar welke en waar..
[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 24-12-2019 16:14 ]
Die plug-in moet blijven draaien, daar je mqtt server invullen.Dylantje2 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:13:
[...]
Maar die plugin kan er weer af dan??
ben niet zo van plugins.
Even je gegevens
maar welke en waar..
Dan bij de shelly, interner&security, advanced-developer settings, die aanvinken en dan daar je mqtt server invullen.
Werkt perfect.
Misschien kan het wel zonder die plug-in, maar dat weet ik niet, vind dit eigenlijk wel makkelijk
Ik heb ondertussen alle lampen in huis vervangen door Tradfri's en Hue's. De 52 lampen zorgen nu wel voor een sluimerverbruik van ongeveer een 20watt continu (gemeten met een Smappee, dus zeker niet correct). Deze zitten allemaal op dezelfde zekering dus mijn idee is om in de stoppenkast een schakelaar te plaatsen. Eventueel zijn er nog 3 andere zekeringen die uit mogen van zodra ik ik het huis verlaat (toch alweer 15 x 0.5watt besparing van Tradfri plugs die volledig uitgeschakeld zijn).
Na een heel pak zoekwerk ben ik bij de Shelly 4 Pro uitgekomen. Volgens de specificaties zou deze slechts 1 watt verbruiken. Ideaal dus.
Voordat ik deze bestel heb ik nog enkele vragen of er iemand ervaring hiermee heeft:
Werkt deze stabiel met Domoticz?
Deze beschikt ook over een verbruiksmeter, is deze ook uit te lezen via Domoticz?
Aangezien mijn ervaringen met elektriciteit beperkt is tot het installeren van standaard zekeringen, stopcontacten en een ampere tang te gebruiken heb ik nog enkele vragen:
Hoe krijgt Shelly stroom?
Is het moeilijk om deze aan te sluiten, mijn bedoeling is om direct na de zekering naar Shelly te gaan en dan huidige uitgaande kabels op de Shelly aan te sluiten, zit ik hiermee correct?
Nog even wat randinformatie: het betreft een enkel-fasige installatie en de groepen die ik op de Shelly wens aan te sluiten verbruiken maximum 1000 watt per groep.
Na een heel pak zoekwerk ben ik bij de Shelly 4 Pro uitgekomen. Volgens de specificaties zou deze slechts 1 watt verbruiken. Ideaal dus.
Voordat ik deze bestel heb ik nog enkele vragen of er iemand ervaring hiermee heeft:
Deze beschikt ook over een verbruiksmeter, is deze ook uit te lezen via Domoticz?
Aangezien mijn ervaringen met elektriciteit beperkt is tot het installeren van standaard zekeringen, stopcontacten en een ampere tang te gebruiken heb ik nog enkele vragen:
Is het moeilijk om deze aan te sluiten, mijn bedoeling is om direct na de zekering naar Shelly te gaan en dan huidige uitgaande kabels op de Shelly aan te sluiten, zit ik hiermee correct?
Nog even wat randinformatie: het betreft een enkel-fasige installatie en de groepen die ik op de Shelly wens aan te sluiten verbruiken maximum 1000 watt per groep.
Werkt deze Shelly (er zijn meer types?) ook met de ouderwetse bouwmarkt-halogeenset-met-trafo ? Want dat zou voor mij een mooie oplossing zijn, dan kan ik de laatste KaKu dimmer uitfaseren.MetalG schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:36:
[...]
Ik dacht de shelly met dimmer te nemen :<
¯\_(ツ)_/¯
Shelly werkt goed met domoticz, verbruik kun je uitlezen.pcc schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:54:
Ik heb ondertussen alle lampen in huis vervangen door Tradfri's en Hue's. De 52 lampen zorgen nu wel voor een sluimerverbruik van ongeveer een 20watt continu (gemeten met een Smappee, dus zeker niet correct). Deze zitten allemaal op dezelfde zekering dus mijn idee is om in de stoppenkast een schakelaar te plaatsen. Eventueel zijn er nog 3 andere zekeringen die uit mogen van zodra ik ik het huis verlaat (toch alweer 15 x 0.5watt besparing van Tradfri plugs die volledig uitgeschakeld zijn).
Alleen kun je niet verschillende groepen erop aansluiten, alles moet op 1 groep zitten
Ok, nu snap ik ook het aansluitschema en stoomaansluiting perfect. Eigenlijk enkel handig product bij nieuwbouw. Bij een bestaande aansluiting is er (normaal) telkens maar 1 stroomgroep per zekering.hendrik12345678 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:50:
[...]
Shelly werkt goed met domoticz, verbruik kun je uitlezen.
Alleen kun je niet verschillende groepen erop aansluiten, alles moet op 1 groep zitten
Mijn zoektocht gaat verder, toevallig iemand enkele aanbevelingen?
Klopt, counter incremental werkt al een hele tijd niet met data push influxdb.Toppe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:46:
[...]
Voor de Grafana kenners
[Afbeelding]
Alle data komt door, behalve iDX 22 (de watermeter) welk type measurement je ook kiest.... Iemand enig idee hoe dit kan komen en hoe ik wel een werkende grafiek ga krijgen?
Met domoticz.openURL kun je deze eventueel zelf naar influxdb pushen.
.py is geen map, of ik begrijp je niet? Het wordt als service gestart, niet via een shell-script.Toppe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:46:
[...]
En in de map van je ikea-tradfri py map? Die van deze plugin: https://github.com/moroen/IKEA-Tradfri-plugin
Als ik de status van de service check krijg ik wel feedback
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| pi@domoticz:~ $ sudo service ikea-tradfri status ● ikea-tradfri.service - IKEA Tradfri COAP-adapter Loaded: loaded (/etc/systemd/system/ikea-tradfri.service; enabled; vendor pre Active: active (running) since Tue 2019-12-24 16:17:10 CET; 4h 3min ago Main PID: 240 (tradfri) CGroup: /system.slice/ikea-tradfri.service └─240 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri/env/bin/python3 /home/pi Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expecte lines 1-17/17 (END) ● ikea-tradfri.service - IKEA Tradfri COAP-adapter Loaded: loaded (/etc/systemd/system/ikea-tradfri.service; enabled; vendor preset: enabled) Active: active (running) since Tue 2019-12-24 16:17:10 CET; 4h 3min ago Main PID: 240 (tradfri) CGroup: /system.slice/ikea-tradfri.service └─240 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri/env/bin/python3 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfr Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 |
[ Voor 79% gewijzigd door mrwolf op 24-12-2019 20:22 ]
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Het bestand heet ‘adapter_start.py’ en sir in de map ‘IKEA-Trådfri-plugin’mrwolf schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:16:
[...]
.py is geen map, of ik begrijp je niet? Het wordt als service gestart, niet via een shell-script.
Als ik de status van de service check krijg ik wel feedback
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 pi@domoticz:~ $ sudo service ikea-tradfri status ● ikea-tradfri.service - IKEA Tradfri COAP-adapter Loaded: loaded (/etc/systemd/system/ikea-tradfri.service; enabled; vendor pre Active: active (running) since Tue 2019-12-24 16:17:10 CET; 4h 3min ago Main PID: 240 (tradfri) CGroup: /system.slice/ikea-tradfri.service └─240 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri/env/bin/python3 /home/pi Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expecte Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expecte lines 1-17/17 (END) ● ikea-tradfri.service - IKEA Tradfri COAP-adapter Loaded: loaded (/etc/systemd/system/ikea-tradfri.service; enabled; vendor preset: enabled) Active: active (running) since Tue 2019-12-24 16:17:10 CET; 4h 3min ago Main PID: 240 (tradfri) CGroup: /system.slice/ikea-tradfri.service └─240 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfri/env/bin/python3 /home/pi/domoticz/plugins/IKEA-Tradfr Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:20 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:20 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:22 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:22 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:26 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:26 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:34 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:34 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0 Dec 24 18:11:50 domoticz tradfri[240]: Dec 24 18:11:50 WARN Wrong epoch, expected 1, got: 0
De 2591 wordt niet ondersteund in ESPEasy...Dacuuu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:45:
[...]
Heb je deze al gezien?188 uLux tot 88,000 Lux.
https://www.kiwi-electron...ange-digital-light-sensor
Lekker danjobr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:31:
[...]
Klopt, counter incremental werkt al een hele tijd niet met data push influxdb.
Met domoticz.openURL kun je deze eventueel zelf naar influxdb pushen.
[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 24-12-2019 23:09 ]
Heb een simpele Kaku schemerschakelaar die naar buiten kijkt, ik gebruik dit script al jaren en dat werkt fantastisch!!de Peer schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:56:
[...]
Mijn ervaring is dat daglicht al snel een stuk sterker is dan je lampverlichting. Oftewel je kunt je drempelwaardes zo kiezen dat lampverlichting nooit sterk genoeg gaat zijn om de trigger "licht mag weer uit" te veroorzaken.
Daarnaast instellen dat er sowieso maar 1 x per X minuten geschakeld mag worden, dat maakt het ook al rustiger.
https://pastebin.com/1pdEXg46
Bing
Maak zelf al een aantal jaren gebruik van een bh-1750 lux meter met een php script om een virtuele schakelaar te schakelen werkt perfect.
https://www.tinytronics.n...e-i2c-licht-sensor-module
https://www.tinytronics.n...e-i2c-licht-sensor-module
rens-br schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:38:
[...]
Volgens mij kan je .sh scripts gewoon uitvoeren in Domoticz. Zo voer ik via een virtuele schakelaar wat scripts uit via:
[...]
Zoiets zou jij ook kunnen doen met dat script.
[...]
Als je inderdaad een python script hebt, kan je deze eenvoudig plaatsen in:
'Instellingen' -> 'Meer opties' -> 'Gebeurtenissen'
Je kan daar een nieuw script toevoegen en kiezen voor Python.
Post je script anders eventjes, dan kunnen we mee kijken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| #!/bin/sh ############################################################################## IP="http://usernaamCam:wachtwoordcam@192.168.1.7/Streaming/channels/1/picture" # IP address$ bot_id="botid" api_key="api key" chat_id="chatid" action="sendMessage" ############################################################################## SnapFile="/tmp/camsnapshot.jpg" # Get snapshot via Domoticz server wget -O $SnapFile "http://192.168.1.8:8080/camsnapshot.jpg?idx=2" # Send Telegram message with image curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/$action?chat_id=$chat_id&text=Er is zojuist aangebeld!" curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/sendPhoto" -F chat_id=$chat_id -F photo="@$SnapFile" # Remove Image /bin/rm /tmp/camsnapshot.jpg |
Dit is een script dat ik van een mede tweaker heb gevonden aangepast heb aan mijn configuratie. Wanneer ik het script via de terminal uitvoer, krijg ik netjes een foto van mijn camera via telegram binnen.
Het chmod +x doorbell.sh heb ik uitgevoerd nadat ik in de map van mijn script stond.
Ik krijg bij een poging domoticz te installeren de onderstaande melding:
Connecting to www.domoticz.com (www.domoticz.com)|104.31.78.142|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 403 Forbidden
2019-12-25 09:43:00 ERROR 403: Forbidden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan het komen omdat ik in China zit en de Pi gebruikt geen VPN..
Connecting to www.domoticz.com (www.domoticz.com)|104.31.78.142|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 403 Forbidden
2019-12-25 09:43:00 ERROR 403: Forbidden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan het komen omdat ik in China zit en de Pi gebruikt geen VPN..
Je zal het niet geloven, maar ondank dat ik al een week hiermee aan het prullen ben, heb ik een paar minuten na de post het probleem gevonden.Moffin schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:44:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 #!/bin/sh ############################################################################## IP="http://usernaamCam:wachtwoordcam@192.168.1.7/Streaming/channels/1/picture" # IP address$ bot_id="botid" api_key="api key" chat_id="chatid" action="sendMessage" ############################################################################## SnapFile="/tmp/camsnapshot.jpg" # Get snapshot via Domoticz server wget -O $SnapFile "http://192.168.1.8:8080/camsnapshot.jpg?idx=2" # Send Telegram message with image curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/$action?chat_id=$chat_id&text=Er is zojuist aangebeld!" curl -s -X POST "https://api.telegram.org/$bot_id:$api_key/sendPhoto" -F chat_id=$chat_id -F photo="@$SnapFile" # Remove Image /bin/rm /tmp/camsnapshot.jpg
Dit is een script dat ik van een mede tweaker heb gevonden aangepast heb aan mijn configuratie. Wanneer ik het script via de terminal uitvoer, krijg ik netjes een foto van mijn camera via telegram binnen.
Het chmod +x doorbell.sh heb ik uitgevoerd nadat ik in de map van mijn script stond.
Ik had blijkbaar de rechten niet goed staan.
Omdat een on action niet werkte, had ik een blockly script aangemaakt in plaats van een simpele 'on action' aan de deurbell:
script:///home/pi/domoticz/scripts/doorbell.sh
Nadat ik dit weer terug heb gezet naar een 'on action' werkt het.
je quote de verkeerde denk ik?bing69 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:23:
[...]
Heb een simpele Kaku schemerschakelaar die naar buiten kijkt, ik gebruik dit script al jaren en dat werkt fantastisch!!
https://pastebin.com/1pdEXg46
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
@jobr het gas verbruik loggen lukt om die zelfde reden dan ook niet? Ik krijg namelijk wel het totaal gebruik (wat dus op de meter staat) maar geen huidig gebruik. Had graag namelijk per dag willen zien wat ik verbruik in Grafan
@Dacuuu mijn sensor kan wel achter de comma meten, alleen Domoticz accepteert geen cijfers achter de comma
@Dacuuu mijn sensor kan wel achter de comma meten, alleen Domoticz accepteert geen cijfers achter de comma
[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 25-12-2019 11:36 ]
Gezien inderdaad, daaruit maakte ik niet zozeer op dat het niet mogelijk was. Anyway, is er een andere manier om te checken of iets ongelijk is in dZvents?
Gelijk aan, groter dan, kleiner dan; is allemaal mogelijk. In PHP kan het met $a !== $b, bestaat er ook zoiets in dZvents? De vergelijking met ==!, =!, != of !== werkt niet in dZvents. Het is nu namelijk zo dat ik een dummyswitch alleen geupdate wil hebben als deze veranderd is.
Opgelost! Ik kon het in de wiki niet vinden, na wat zoekwerk kwam ik op het volgende: $a ~= $b
Prettige kerstdagen!
[ Voor 10% gewijzigd door Peutpeut op 25-12-2019 11:46 ]
Ik heb een temperatuursensor die gemiddeld 1.23°C hoger is dan mijn thermostaat. Ik probeer dat te corrigeren bij edit en adjustment, maar dat veranderd niet. Iemand enig idee hoe ik de meting kan corrigeren?
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Wat voor sensor is het? Hoe is hij aangesloten?JorisV schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:54:
Ik heb een temperatuursensor die gemiddeld 1.23°C hoger is dan mijn thermostaat. Ik probeer dat te corrigeren bij edit en adjustment, maar dat veranderd niet. Iemand enig idee hoe ik de meting kan corrigeren?
Dat heb ik ook.Toppe schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:30:
@jobr het gas verbruik loggen lukt om die zelfde reden dan ook niet? Ik krijg namelijk wel het totaal gebruik (wat dus op de meter staat) maar geen huidig gebruik. Had graag namelijk per dag willen zien wat ik verbruik in Grafan
Maar je kunt toch gewoon huidig gebruik berekenen aan de hand van het totaal gebruik.
Bijv per dag:
select sum("gasverbruik") from (SELECT non_negative_derivative(max("value"), 1m) as "gasverbruik" FROM "domoticz"."autogen"."Gas-usage" WHERE $timeFilter AND "name"='GasVerbruik-P1' GROUP BY time(1m) fill(previous)) where $timeFilter group by time(1d) TZ('Europe/Amsterdam')
of per uur:
select min(gasverbruik) as "gasverbruik" from (SELECT non_negative_derivative(min("value")) as "gasverbruik" FROM "domoticz"."autogen"."Gas-usage" WHERE $timeFilter AND "name"='GasVerbruik-P1' GROUP BY time(1h) fill(previous) ) WHERE $timeFilter group by time(1h,-59m)
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
Hogere wiskunde, moet ik eens even wat dieper induiken. Heb nu wel wat resultaat:jobr schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:56:
[...]
Dat heb ik ook.
Maar je kunt toch gewoon huidig gebruik berekenen aan de hand van het totaal gebruik.
Bijv per dag:
select sum("gasverbruik") from (SELECT non_negative_derivative(max("value"), 1m) as "gasverbruik" FROM "domoticz"."autogen"."Gas-usage" WHERE $timeFilter AND "name"='GasVerbruik-P1' GROUP BY time(1m) fill(previous)) where $timeFilter group by time(1d) TZ('Europe/Amsterdam')
of per uur:
select min(gasverbruik) as "gasverbruik" from (SELECT non_negative_derivative(min("value")) as "gasverbruik" FROM "domoticz"."autogen"."Gas-usage" WHERE $timeFilter AND "name"='GasVerbruik-P1' GROUP BY time(1h) fill(previous) ) WHERE $timeFilter group by time(1h,-59m)
Nu nog kijken hoe ik de dag op 0 laat beginnenSELECT non_negative_derivative(sum("value"), 5m) FROM "Gas-usage" WHERE ("name" = 'Gas') AND $timeFilter GROUP BY time($__interval) fill(null)
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 25-12-2019 14:39 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
- dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
- Lees ook de openingspost door!
- Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!