Onder
Edit 2 op
https://www.reddit.com/r/...nges_to_blocklist_syntax/ mijn logica.
Ook schijnt Pi-hole nu
toch weer ABP te gaan ondersteunen. Hoewel ik persoonlijk dát juist eerder tegengehouden zie gaan worden vanwege die vete.
Als ik uiteindelijk een lijst heb met "to block" domains. En ik weet dat alle subdomains daarvan geblokkeerd mogen worden, dan is het geen doen om per subdomain uit te gaan zoeken of die ook geblokkeerd moet worden, want dat is standaard zo.
Dus ram ik gewoon alle bekende subdomains van de "to block" domains eraan vast om de "hosts" en "domains" syntax te genereren. Werden overigens wel gechecked op alive-ness, maargoed, wildcard DNS entry, en alle subdomains resolven.
Nou ben ik met de NSFW list bezig.. en daar vind je zoveel subdomains voor .. daar wordt je akelig van .. maargoed .. dat deed ik dan maar.
Totdat op een gegeven moment je files zo groot worden dat github ze niet meer accepteerd, althans, niet zonder LFS. Dus LFS aangezet. LFS zou geen beperkingen hebben (data traffic etc) op puclic repo's, nou
helaas.
Ik houd allemaal niet van dat halve gedoe. Dus momenteel;
Website zegt: Pi-hole needs a legacy syntax that oisd doesn't support.
De links (behalve nsfw) blijven werken, en files zijn ook nog te vinden op github.
En overigens terugkomend op de VETE .. Het beëindigen van "hosts" en "domains" support heeft niet alleen consequenties voor Pi-hole users, maar ook voor Diversion, PfblockerNG, personalblocklist, adaway, umatrix, dns66, gasmask, hostsfileeditor.
Ook ooit gedacht; "Het is leuk geweest, ik stop er helemaal mee". Maar het hobby projectje op deze manier wat meer naar mijn logica brengen weerhoud me daarvan.
Ken je Energized (blocklist)? Die was van de ene op de andere dag ineens weg.
En nu afsluitend met de zin waar jullie allemaal niet op zitten te wachten;
AdGuard Home is een leuk alternatief voor Pi-Hole