Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +9Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10-12 07:49
Mede-auteur:
  • Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:24

Heijmenberg99

Klik hier om naar het einde van de OP te springen

Inleiding

Pi-Hole is een stuk software dat je op een Raspberry Pi (hence the name Pi-Hole) kunt installeren. De software werkt als een DNS waardoor alle advertenties in je lokale netwerk worden geblokkeerd. Dus ook in apps.

Installatie

curl -sSL https://install.pi-hole.net | bash

Our code is completely open, but piping to bash can be dangerous. For a safer install, review the code and then run the installer locally.

Custom lists

FAQ

Pi-hole as All-Around DNS Solution? https://docs.pi-hole.net/guides/unbound

Specifiek whitelisten bij problemen

Videoland (thanks @Maarten60):
Whitelist
cdns.gigya.com
cdns.eu1.gigya.com
accounts.eu1.gigya.com
gscounters.eu1.gigya.com

RTL Nieuws:
gigya.com
crwdcntrl.net
ad.crwdcntrl.net
bcp.crwdcntrl.net
www.googletagmanager.com
googletagmanager.com

Nu.nl:
cts.snmmd.nl
sss.snmmd.nl
consent.snmmd.nl
jwplatform.com

Office 365
mobile.pipe.aria.microsoft.com

Heijmenberg99 wijzigde deze reactie 22-05-2019 13:20 (98%)

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:07

Pazo

Miauw?

quote:
grote_oever schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:51:
[...]

Er gaat dan iets niet goed met je Harmony hub. Hier namelijk geen last van. Harmony hub is geeneens in de pihole te zien.
De Harmony Hub maakt contact via het domein ps-<cijfer>.pubnub.com, bijvoorbeeld ps-58.pubnub.com. Die blokkeerde ik dus. Vervolgens pakt ie een andere, bijvoorbeeld ps-207.pubnub.com. Toen dacht ik, dan blokkeer ik wel via de wildcard, dus .pubnub.com. Gevolg: de Harmony probeert via allerlei servers contact te krijgen, want dus steeds geblokkeerd wordt. Iedere 2 seconden, 2x dezelfde server...

To the windooooow!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:52

j1nx

Geek - Enjoying life

quote:
grote_oever schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:03:
[...]

- Is het gewoon die URL toevoegen aan de block lists in settings?
PI web admin -> Settings -> Blocklist

en dan kun je de content geheel copy&paste van; https://v.firebog.net/hosts/lists.php?type=nocross

in het text boxje plakken -> Save & update (text boxje al is het laag/small is een multi lijn text box waar je per lijn 1 link naar een hosts type file kan zetten.)

....geduld...

voila

EDIT:

Voor de strevertjes onder ons;
https://discourse.pi-hole...list-i-could-find/5184/64

j1nx wijzigde deze reactie 04-04-2018 15:57 (32%)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:55

Domino

30 Watts and overheating...

quote:
4M op de blocklist, christus.
Ben ik nog zuinig:

Maar wel ruim een derde gefilterd 🤪

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:40

mr.DJ95

Boost!

Ga ik toch even overheen met mijn procentjes :9
https://i.imgur.com/LN9aD1wl.png

Zie dat er inmiddels een update is naar 3.3.1. > https://github.com/pi-hole/pi-hole/releases

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-12 21:02
Sinds vandaag kan ik de interface van mijn pi-hole (http://pi-hole/) niet meer op naam bereiken, ik heb een eigen interne dns, dat geeft een pagina dat deze geblokkeerd wordt door de pi-hole....
pi-hole error
Dit was eerder niet, het lijkt mij ook niet de bedoeling..
Kan deze wel op de whitelist zetten natuurlijk maar waarom wordt deze "ineens"geblokkeerd??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

quote:
Sennamph1938 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:07:
als je in Pi-Hole in de setting kijkt heb je een een Pi-Hole IPv4 address staan 192.168.xx.xx/24 bijvoorbeeld die stel je in bij het installeren en kijkt pi-hole naar.

nu heb ik een guest netwerk op vlan 10 met een ander subnet bijvoorbeeld 193.168.xx.xx/24 die ook als dns naar pi-hole gaat maar dit subnet zie ik niet in het dachboard terug komen, ik den dat dit komt omdat dit subnet niet bekens is bij Pi-Hole bij settings .

daar wil ik dus 2 subnets hebben staan
Ik denk dat je oplossing in deze config zit, onder Settings > DNS en dan de onderste optie of beter, als het kan, de bovenste:

quote:
Piebas schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:56:
Sinds vandaag kan ik de interface van mijn pi-hole (http://pi-hole/) niet meer op naam bereiken, ik heb een eigen interne dns, dat geeft een pagina dat deze geblokkeerd wordt door de pi-hole....
[afbeelding]
Dit was eerder niet, het lijkt mij ook niet de bedoeling..
Dat bepaal je zelf :z
quote:
Kan deze wel op de whitelist zetten natuurlijk maar waarom wordt deze "ineens"geblokkeerd??
Dat kun je controleren in de admin panel via tools > Query adlists

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:21
quote:
Cyberpope schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:11:
Het is natuurlijk geen wedstrijd
Geen wedstrijdje? Tuurlijk wel!

Vond ik op internet:

hier de blocklist van hem: https://pastebin.com/YnuJYPqG
quote:
route99 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Ook als je de Rpi / pi-Hole de DHCP laat doen? En die van de router dan uitzet.
Ik vermoed dat ik wat fout doe dan.. want had echt het idee dat de pi het niet aankon. Ik laat PI inderdaad niet de DHCP doen, maar gebruik hem alleen als DNS server. DHCP server is gewoon mijn router. Ik zeg wel mijn, maar het is eigenlijk bij mijn ouders. Daar wil ik ook geen gekloot hebben, dus misschien heb ik te snel geconcludeerd dat het aan de PI lag.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig of Pi-Hole deze ondingen kan blocken?

Ik kom regelmatig video's tegen waar je gewoon aardig wat mist doordat dat soort dingen er minimaal een halve minuut boven staan.

De webinterface van Pi-Hole staat het in ieder geval niet toe om
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
youtube.com##.ytp-ce-covering-overlay
youtube.com##.ytp-ce-element-shadow
youtube.com##.ytp-ce-covering-image
youtube.com##.ytp-ce-expanding-image
youtube.com##.ytp-ce-element.ytp-ce-video.ytp-ce-element-show
youtube.com##.ytp-ce-element.ytp-ce-channel.ytp-ce-channel-this
youtube.com##.ytp-cards-teaser
youtube.com##.ytp-ce-element
youtube.com##.ytp-cards-button
youtube.com##.iv-click-target

toe te voegen en Google levert alleen referenties naar ABP/uBlock e.d. op.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10-12 11:54
Iemand ervaring met de Experiabox v10 geleverd door NLE en een Pi-Hole? Ik kan de dns in mijn experiabox wijzigen maar er worden nog steeds twee dns adressen uitgegeven, namelijk die van de experiabox zelf en mijn static adres voor de pi-hole. Het apparaat kiest nu dus zelf een van de twee adressen uit en dan werkt het dus niet altijd. Terwijl als ik bij het apparaat een static dns aangeef ads perfect gefiltered worden.

https://image.ibb.co/c9oo8o/Knipsel2.png

Vaenir wijzigde deze reactie 29-07-2018 22:23 (12%)

• iAR
  • Laatst online: 10-12 07:49
Er gaat toch nog iets mis in mijn configuratie... ik heb een aantal sites gewhitelist... maar die zijn niet zichtbaar! :(

Maar ze staan wel in etc/pihole/whitelist.txt, maar die mag ik vervolgens niet wijzigen.

En ik zie ook dat https://s3-us-west-2.amazonaws.com/*** geblokkeerd wordt, althans ik zie in Safari een ? icoontje. Hoe voeg ik alles *.amazones.com toe?

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:47

Klippy

Still Game

Als je maar één DNS server ziet, dan zal dat wel in orde zijn. Het UUID dat je ziet staat is niet van belang hierbij.

Kijk eens in je PiHole admin portal (in je webbrowser navigeren naar <DNS server IP>/admin, bijv 192.168.178.100/admin ) of je daar wel in je query logs data ziet, bij sorteren op kolom Status moet je wat rode (Pi-Holed) regels zien zoals hier.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:26

TRaSH

Koffie ?

@Black Piet

als ik jouw aanwijzingen volg voor de pihole-FTL.conf
krijg ik de volgende melding in de setings page

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:26

TRaSH

Koffie ?

https://my.jetscreenshot.com/13737/m_20190103-9soy-25kb.png

In een standaard behuizing

TRaSH wijzigde deze reactie 03-01-2019 20:28 (17%)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:42

DaRoot

Some say...

Pazo schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:26:
[...]

Ik heb Pi-Hole al tijden op een 3B draaien. Blocklist van circa 640K, circa 45% wordt geblocked. Temperatuur op ca 50 graden, geheugen gebruik ca 58%.
Raspberry Pi 2 met PiHole en Unifi controller, standaard SOS solutions behuizing volgens mij, in de meterkast in de gang:

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tomovich schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:37:
Om een Pi-Hole werkende te krijgen met een Telenet modem/router combo, moet er dan een router achter de Telenet hangen waarop je de Pi-Hole aansluit of kan deze direct aan de Telenet hangen? Of aan een switch achter de Telenet?
De Pi-Hole is gewoon een DNS server voor je lokale clients dus als je straks dit hebt gedaan :
Tomovich in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Effe het IP van de Pi-Hole hier invullen :

Tegenwoordig ziet dit er wat anders uit en heb je maar liefst !! 4 !! DNS velden om in te vullen!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ninjazx9r98 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Hoe heb je dit gedaan in de V8?
Hier ook een V8 (van KPN) maar kan nergens terug vinden en/of aanpassen wat de DNS servers zijn van dat ding zelf. Kan ook geen DNS configureren voor clients, verder dan een IP range, lease time en domain name kom je niet op dat ding.
Heb nu op de clients die ik via de pi-hole wil laten lopen handmatig de DNS ingesteld.
Kijk eens onder "DATA" bij "DNS & DDNS".

EDIT:
Ik heb de IP range van de V8 aan de bovenkant behoorlijk afgeknepen en een aantal apparaten daarin een vast IP gegeven (via de instellingen van het apparaat zelf).
Het modem heeft zelf 192.168.2.254 in gebruik en claimt ook 253 voor shares op de USB. Op 252 en 251 draait de Raspberry Pi zelf (ethernet en wireless), op 250 draait een TP-Link switch, de Pi-hole draait op 249 en de recursive DNS-server draait op 248. Daarnaast draait op 241 nog een access point (EAP225-Wall van TP-Link) en is het de bedoeling dat op 242 nog een access point komt.

Freee!! wijzigde deze reactie 10-02-2019 14:24 (32%)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-12 14:19
Re-FleX_NL schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 01:04:
[...]

Waar ik wel eens benieuwd naar ben zijn cijfers omtrent de Query Times als je gebruik maakt van DNS over HTTPS. Heb je dit toevallig wel eens vergeleken met een traditionele situatie?
Ondertussen ook maar eens even zoeken op het grote boze internet naar meer informatie, ik kan me toch zo voorstellen dat het gebruik van SSL/TLS de nodige vertraging geeft bij het resolven.
Laat ik voorop stellen dat ik niet geheel bekend ben met DNS over HTTPS dus wellicht dat ik mezelf eerst moet verdiepen voordat ik dit soort vragen stel 8)7

edit:
Grappig dat een google search me meer vragen geeft dan antwoorden (omtrent performance)

De 1 zegt A & de ander B
Het is natuurlijk van meerdere factoren afhankelijk welke snelheid je haalt met je DNS, denk aan de hardware die je gebruikt, maar ook de internetlijn die je hebt thuis. Heb je een ADSL lijntje of glasvezel, dat maakt een enorm verschil.

Mijn test set-up:
- Virtuele machine
- Ubuntu Server 16.04.5 LTS
- Pi-Hole 4.1 (toen heb ik de test uitgevoerd)
- Domains on blocklist: 5.5 mil
- CPU: 2 cores i3-5010u (draait op een Intel NUC)
- RAM: 3GB
- Bedraad aangesloten, internet via glasvezel 400/400 down/upload
- Test 1: schone installatie Pi-Hole + blocklists en Cloudflare als upstream DNS op 1.1.1.1 en 1.0.0.1
- Test 2: schone installatie Pi-Hole + blocklists en Cloudflare DOH als upstream op 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Info over hard reload, hierbij wordt het record nogmaals aan Pi-Hole opgevraagd, nu zit het record in de cache en is daardoor instant: https://www.getfilecloud....hard-refresh-in-browsers/

Aanvulling: ik merk in dagelijks gebruik vrijwel geen verschil.

crypt0rr wijzigde deze reactie 21-02-2019 09:33 (6%)

Pi-Hole | Pi-hole

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:17

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Ik snap iets niet helemaal.

Ik kijk eens in de zoveel tijd in de developer console van Chrome (F12 drukken) en dan bij het tabje 'Network' wat er allemaal wordt geladen bij het openen van een website. Beetje controleren of Pi-hole z'n werk doet ;)

Een goede test is Marktplaats, daar wordt veel meuk ingeladen. Gelukkig wordt dit tegengehouden door Pi-hole, maar schijnbaar niet alles.

*.adomik.com wordt gewoon ingeladen

Domein staat op blacklist(s) (geklikt op 'Search partial match', ik wil immers dat deze als wildcard erin staat):

En kan ook niet geresolved worden

Het betreffende domein wordt echter wél geresolved:

Ik kan het Javascript bestand daardoor ook gewoon openen: https://967422-hb.adomik.com/ahba.js :?

Wat gaat hier mis? Heb al een ipconfig /flushdns gedaan, maar ik kan het domein nog steeds gewoon openen (ook in Firefox en Edge).

ThinkPad wijzigde deze reactie 23-02-2019 12:27 (10%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-12 18:25
@Jeltel wat moet ik aanpassen

Probleem is dat er niet veel aangepast kan worden. Ik lees wel dat bij Asus laptops pi-hole niet echt super is qua DHCP: is het verstandig om de DHCP van me router uit te zetten en de DHCP van me pi-hole te gebruiken of

theduke1989 wijzigde deze reactie 27-04-2019 10:34 (33%)

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-12 12:40
@theduke1989 waarom ben je nu eigenlijk de ganse tijd bezig over DHCP. Je kan pihole wel instellen als dhcp maar dat is voor niets nodig. Laat gewoon je router werken als dhcp.
Het enigste wat je moet instellen is de DNS server en dat moet je helemaal niet zoeken op het tabblad DHCP maar bij WAN

Daar stel je DNS 1 op het ip adres van je pihole en DNS 2 op dns van Google, Cloudflare of iets dergelijks.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:58
Op mijn RT-AC88U zie ik wat meer. Maar misschien komt dat omdat ik Merlin Firmware gebruik.

https://i.postimg.cc/FftjrmPz/rtac88u.png

• theduke1989
@hp-got Ik doe volgens mij iets verkeerds,

Wanneer ik maak niet uit een van de twee pak en daar de DNS server invoer, heb ik al geen verbinding meer.
Mijn Asus is ook me modem meteen. Het is niet dus een router maar echt me modem ook. De standaard fritzbox vondt ik qua instellingen minder.

Dus al die ik op een van die 2 dan meteen is me default gateway niet meer bereikbaar.
Of mijn pi-hole doet echt vage dingen dan??

• theduke1989
Kaspers schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:55:
@theduke1989, volg anders eens wat tutorials op internet. Dit betreft basic router configuratie. Zie ook deze link.
Of mijn modem / router is niet 100% maar elke keer als ik de WAN aanpas vervalt mijn router toegang. Kan het niet meer bereiken.

Wan connections

PPoE

Automatic IP

Ongeacht waar ik ook de DNS wil aanpassen, wanneer ik op Apply doe werkt het niet. Dus mijn Pi-Hole doet iets verkeerds of iets anders. Maar goed. Ga denk ik een andere topic openen om deze niet te vervuilen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-12 13:37

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

blavlaa schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 14:20:
Op mijn RT-AC88U zie ik wat meer. Maar misschien komt dat omdat ik Merlin Firmware gebruik.

[Afbeelding]
Even een Off-topic maar ik zie dat er Tweakers zijn met een asus router. Een tip voor diegene met een Asus router:

Voor Asus routers en Asus routers met Merlin firmware is ook ad block software beschikbaar waar ik in het verleden goede ervaring mee had, namelijk: AB-Solution Diversion, zie het officiële topic.

Het blokkeert ook ads op basis van de zelfde Pi-Hole domain lijsten. Het heeft alleen geen Grafische interface en mooie grafiekjes zoals Pi-Hole (tenzij dat er sinds kort is bijgekomen). We zijn alle statistieken via een ssh menu in te zien en als export naar een csv file.

Het is een prima alternatief als je nog geen Pi hardware hebt maar wel een Asus router. Ik heb de software in het verleden op mijn Asus N66U gedraaid. Inmiddels staat mijn N66u in de kast vanwege een upgrade naar pFsense.

MuVo wijzigde deze reactie 01-05-2019 15:47 (8%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nero355

nero355

Chrisje1983 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 02:36:
Omdat alle devices in huis nu de pihole als dns server gebruiken, zie ik in de pihole lijst dat bijvoorbeeld camera's weer verbinding maken naar huis/cloud. Dat wil ik dus net niet!
Ik heb even een testje gedaan en mijn telefoon uit de uitzonderingen lijst van mijn router gehaald zodat hij dus niet het internet op mag, en inderdaad mijn telefoon kan niet meer het internet op, dus dat werkt nog wel. Dus ik ga er vanuit dat alles wat niet in de exceptions list staat van mijn router dus ook niet het internet op kan zoals mijn telefoon het ook niet kon toen ik hem eruit haalde.

Hoe kan het dan dat in pihole allerlei IOT devices in huis die geblocked zijn in de router toch weer via de dns van pihole connecties maken naar huis? In de router zijn ze geblocked dus in principe kan dit toch niet?
Of is het alleen een dns aanvraag via pi-hole die het goedkeurt en blokkeert de router het alsnog? Ik denk en neem aan dit laatste?

EDIT> ik heb inmiddels alle communicatie naar "huis" van de desbetreffende IOT devices ook in de blacklist gezet, zodat dat niet meer gaat maar ik ben wel benieuwd naar een uitleg, bedankt!!
Paar dingen die je kan checken :
- Is er iets van IPv6 aanwezig dat roet in het eten gooit ?
- Als je op de router een tcpdump doet op de desbetreffende interface : Komt er dan ook een reply naar die IoT apparaten toe ?
- Als je vanaf die IoT apparaten ping of traceroute doet naar buiten toe waar stopt het verkeer dan ?
En kan je via nslookup of dig inderdaad DNS resolven ?

En dan nog één ding dat ik me afvraag in dit soort situaties : Waarom zitten die apparaten niet in een apart VLAN dat geen toegang tot het internet heeft ?! :P
In één keer al je problemen opgelost! :+
icecreamfarmer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:23:
Dus dit weghalen?

static routers=192.168.0.1
static domain_name_servers=127.0.0.1
Zal ik het dan maar voorkauwen ?! Ja, laten we dat maar eens doen! :P

In je /etc/dhcpd.conf zet je dit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
interface eth0
static ip_address=192.168.0.115/24
static routers=192.168.0.1
static domain_name_servers=192.168.0.1

interface wlan0
static ip_address=192.168.0.108/24

En in je /etc/resolv.conf staat het volgende als het goed is, nadat je Pi-Hole had geinstalleerd :

code:
1
nameserver 127.0.0.1

En wat je dus ook nog moet doen is Pi-Hole vertellen dat die ook op beide interfaces moet draaien!
Dat kan hier :

Of door in /etc/dnsmasq.d/ een bestandje te maken dat laten we zeggen 101-guest-dns.mijn.config heet met de volgende inhoud :

code:
1
listen=wlan0

Nog een kleine disclaimer :
Linux is case sensitive dus maak er niet per ongeluk WLAN0 van of zoiets!
En bewerk alle bestanden gewoon via SSH met nano of de editor van mc (Midnight Commander) en ga niet buiten het OS om bestanden bewerken in Windows!

#JustInCase! :+

Zo... als je er nu nog niet uitkomt dan weet ik het ook niet meer en ligt het aan jou of je router of zo... SUCCES! :)

nero355 wijzigde deze reactie 10-05-2019 14:06 (28%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:18

Aardige percentage zo.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989

Gaat bij mij echt helaas alles over de WAN.
Moet echt een router er tussen gaan plaatsen en de modem aanpassen als bridge.

Want 5000 queries gaan alleen via de gateway.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:18
Gaat helemaal nergens over. Ik heb mn tv al naar een nep SSID laten verbinden. Toch maar even een reset doen zodat wifi helemaal niet getriggered wordt.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eärendil
  • Laatst online: 23:44
Als je betere koeling wilt kan je ook zoiets halen:

https://www.aliexpress.com/item/32954586584.html

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:21
Misschien ben ik een idioot die blindelings update zonder te kijken wat update inhoud, maar het valt me op dat ik sinds kort allemaal PTR type's in mijn query log heb staan. types A en AAAA zijn gewone IPv4 en IPv6 DNS requests, maar bij PTR zet hij een ipadres om naar een DNS. Nu zie ik allemaal vage PTR query's vanaf mijn unifi secure gateway voorbij komen. Iemand enig idee wat dit precies inhoud?

Ik zie namelijk dat ik meerdere keren in de nacht binnen één uur ongeveer 200 van deze requests doe. Zelfs om precies 2:00:04 doe ik een stuk of 100 van deze requests binnen 1 seconden.

grote_oever wijzigde deze reactie 30-05-2019 17:39 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:27

Kecin

Je keek.

Meer mensen die last hebben (met USG?) dat je de rest van het netwerk niet ziet? Voorbeeld:

Settings:

Als ik "Interface listening behavior" aanpas dan heb ik geen DNS meer voor zover ik kan testen. Zelfde geld voor "Conditional forwarding" naar 192.168.1.1 (USG), 192.168.1.2 is een CloudKey.

De Pi.hole doet niet de DHCP, dat doet de USG met Cloudkey. Daar heb ik dan weer de DNS ingesteld voor WAN1 (edit; had hier Lan1 staan, is WAN).

Opgelost door het volgende te doen:
https://www.reddit.com/r/...ay_to_do_dnsdhcp/e50afq5/
level 1
c0nsumer
11 points ·
9 months ago

I did this recently, this way:

Put Pi-hole on your network at some static IP.

In Pi-hole, under Settings -> DNS, turn on Conditional Forwarding with the IP of your router as the USG, and Local domain name your local domain name. (Also turn on DNSSEC because why not.)

Let the USG continue to do DHCP as before, but set DHCP Name Server to the Pi-hole IP.

In USG, under Services -> DHCP -> DHCP Server, be sure Register client hostname from DHCP requests in USG DNS forwarder is On*.*

I left the WAN interface using 8.8.8.8 and 8.8.4.4 because I want the USG itself to get DNS from something upstream.

And... that's it. Clients will then use Pi-hole for DNS, except for things for the local domain, which'll get forwarded to the USG. This ensures that internal resolution works fine, while clients get their DNS Pi-hole'd properly. No, I did not configure the USG to use Pi-hole, and this is intentional. I want it to have upstream DNS on it's own, and really, I only care about the Pi-hole benefits for my clients. (Note, clients will begin moving to Pi-hole for DNS as their DHCP leases get renewed -- you can't initiate a renewal from the USG side.)

This is a very simple setup, works fine, and can easily be moved away from if you have Pi-hole problems or just decide you no longer want it.

Kecin wijzigde deze reactie 02-06-2019 23:09 (61%)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

Kecin schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:30:
Meer mensen die last hebben (met USG?) dat je de rest van het netwerk niet ziet? Voorbeeld:
[Afbeelding]

Settings:
[Afbeelding]

Als ik "Interface listening behavior" aanpas dan heb ik geen DNS meer voor zover ik kan testen. Zelfde geld voor "Conditional forwarding" naar 192.168.1.1 (USG), 192.168.1.2 is een CloudKey.

De Pi.hole doet niet de DHCP, dat doet de USG met Cloudkey. Daar heb ik dan weer de DNS ingesteld voor WAN1 (edit; had hier Lan1 staan, is WAN).
[Afbeelding]

Opgelost door het volgende te doen:
https://www.reddit.com/r/...ay_to_do_dnsdhcp/e50afq5/
level 1
c0nsumer
11 points ·
9 months ago

I did this recently, this way:

Put Pi-hole on your network at some static IP.

In Pi-hole, under Settings -> DNS, turn on Conditional Forwarding with the IP of your router as the USG, and Local domain name your local domain name. (Also turn on DNSSEC because why not.)

Let the USG continue to do DHCP as before, but set DHCP Name Server to the Pi-hole IP.

In USG, under Services -> DHCP -> DHCP Server, be sure Register client hostname from DHCP requests in USG DNS forwarder is On*.*

I left the WAN interface using 8.8.8.8 and 8.8.4.4 because I want the USG itself to get DNS from something upstream.

And... that's it. Clients will then use Pi-hole for DNS, except for things for the local domain, which'll get forwarded to the USG. This ensures that internal resolution works fine, while clients get their DNS Pi-hole'd properly. No, I did not configure the USG to use Pi-hole, and this is intentional. I want it to have upstream DNS on it's own, and really, I only care about the Pi-hole benefits for my clients. (Note, clients will begin moving to Pi-hole for DNS as their DHCP leases get renewed -- you can't initiate a renewal from the USG side.)

This is a very simple setup, works fine, and can easily be moved away from if you have Pi-hole problems or just decide you no longer want it.
Ik heb dat gewoon zo gedaan :

Is een oudere UniFi Controller screenshot, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel :)

In de nieuwere versies heb je 4 DNS velden en in alle 4 heb ik het Pi-Hole IP adres ingevuld!
Mijn Pi-Hole heeft ook een pootje in meerdere VLANs :Y)
westlym schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:17:
heb ik al gekeken, en zelfs geïnstalleerd en daarna uninstall, omdat ik niet zeker was of pivpn gebruik zou maken van pi hole. dat wil ik heel graag, dus dat pivpn gebruikt maakt van de pi hole op mijn andere raspberry.

maar hoe kan ik pivpn instellen zodat ie gebruikt maakt van mijn dns van mijn pi hole?
Als ik jou was dan zou ik eerst eens gaan lezen over hetgene waarmee je bezig bent, want op deze manier kan het alleen maar een puinhoop worden en met een beetje pech ligt straks je hele netwerk op het internet... ;) :/

• jordi.c
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:12
ik zie nu wat het probleem kan zijn. Op mijn wifi verbind ik met mijn externe IP (94.x.x.x.) adres van Ziggo.

Iemand enig idee hoe ik dus ook op mijn wifi kan verbinden? Ik gebruik OpenVPN voor Android.

jordi.c wijzigde deze reactie 15-06-2019 22:19 (29%)

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:48
Moet Pi-hole zijn, Pi-Pass heb ik niet.
Wat bevestigd wordt in:
https://www.smarthomebegi...l-whole-home-ad-blocking/

En... het lijkt toch echt dat je hem onder Pi-Pass ook nodig hebt. Lees verder op GitHub.

https://github.com/Matthew-Hsu/PiPass
Most of the features controlled by PiPass can actually be ran through the PiPass Dashboard. Since your Raspberry Pi will act as a web server as well, you will need to make sure it has the permissions to do so. The following commands can grant execution:

code:
1
2
sudo chmod -R 755 /opt/PiPass/
sudo chmod -R 755 /var/www/

route99 wijzigde deze reactie 17-06-2019 15:45 (50%)

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-11 09:32
hp-got schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:00:
[...]

- Het is een Windows instelling, staat helemaal los van de browser
- Als je proxy detect uitzet (dat doe ik al jaren) doet Windows nog steeds elke 10 minuten een wpad request.
Ik ga niet zeggen dat je ongelijk heb...

Maar zelfs als ik zoek op "WPAD" uitzetten

Komt ik op die detect proxy settings uit...

https://www.howtogeek.com...on-public-wi-fi-networks/

Windows 10

Windows 7:
How to Disable WPAD on Windows 7
On Windows 7, you can disable WPAD through the Internet Options window. Head to Control Panel > Network and Internet > Internet Options. Note that you can also use this method on Windows 8 or 10, if you like.
https://www.reddit.com/r/...bling_wpad_on_windows_10/

Dutch2007 wijzigde deze reactie 25-06-2019 16:10 (26%)

• amaterasu
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-12 06:55

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb sinds een week pi-hole draaien op een externe server. Deze thuis op mijn modem/router ingesteld als DNS en dit werkt perfect.

Nu zie ik sinds gisteren vreemde "Top Clients" staan. De IP's van deze clients linken naar de website van Ukrainian cyberpolice en de Ukrainian police website.

Iemand anders dit eerder meegemaakt?

Xbox one: itsumaterasu Ps4:amaterasu09

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

nero355 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:21:
Dat klopt helemaal en betekent in feite dat je alles goed hebt ingesteld! :*)
Hoe kan je het fout instellen eigenlijk? Het is toch erg straight-forward? Installer draaien, upstream DNS kiezen voor OpenDNS heb ik gekozen en je clients instellen, pi als DNS.....
Novarion schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:51:
Ik zie bij Network binnen het adminpanel van Pi-Hole verschillende actieve queries op apparaten, echter zijn er nooit queries gekomen vanaf het router IP-adres. Ik neem aan dat dit klopt omdat alle verbonden apparaten de blokkades krijgen niet de router?
Bedoel je dit?

https://tweakers.net/ext/f/1FSDfpkxE5rAuzzKkaXkYpYZ/full.png

* Gunner is ook sinds gister aan de taart na ook de USG en wil ook ff weten of het goed gaat :$

Gunner wijzigde deze reactie 01-07-2019 17:07 (5%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 22:32

mswp

Wie Niet?

@hp-got @PerlinNoise @TRaSH
De reboot heeft het denk ik verholpen. websites worden geblokkeerd en bij nslookup zie ik nu de pi-hole server staan.

Ik zie nu ook wel 66! clients gebruik maken van Pi, volgens mij hebben wij geeneens 66 toestellen in huis. De zoektoch is begonnen :)

Binnen 24 uur 66000 query's naar ntp.pool.org 8)7, er staat een IPv6 adres bij dus even zoeken welk apparaat het is.

Kent iemand iets van custprd.****.reverse.kpn.net?

mswp wijzigde deze reactie 28-07-2019 16:39 (34%)

😲

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-12 14:08
Vorige week nav een nieuw modem van Ziggo op advies van hier de Dhcp naar de Pi-Hole gezet, werkt uit de kunst echter.... ivm met de kleinkinderen gebruikte ik OpenDns en blokkeerde sites als sex.com etc.
Jammer genoeg werkt dat sinds het wisselen van de Dhcp server nier meer. Alles 10 keer nagekeken maar zie de fout niet. Wellicht kan iemand me op weg helpen??
----------
Zie zojuist op mijn windows pc dat de DNS naar Ziggo blijft verwijzen, ben ik nu verplicht om op elk device de DNS met de hand in te vullen??
---------
en maar zoeken, heb de indruk dat het aan ipv6 ligt.
Als ik op de Ipad kijken krijgt behalve de Pi als Dns ook nog een paar IPv6 adressen, haal ik deze weg dan wordt inderdaad het zaakje geblokkeerd. Op automatisch komen ze er weer bij net als op mijn mac.

---------

bing69 wijzigde deze reactie 30-07-2019 12:17 (29%)

Bing

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-12 14:08
hp-got schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:03:
[...]

Als je DHCP server (Pi-hole) geen IPv6 serveert maar je apparaten denken dat het wel zo is zou ik eerst de router eens laten re-booten en daarna de apparaten.
Helaas werkt dat niet :(
Heb het idee dat het nieuwe modem ondanks het uitzetten van de DHCP toch DHCP speelt voor IPV6 adressen. Kan nergens een optie ontdekken om dat uit te zetten.

Bing

• nero355

nero355

geenwindows schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:08:
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om HA (High Availability) goed werkend te krijgen op Rasbian Buster?
heb deze handleiding gevold.
enkel wordt libipset3 niet geïnstalleerd.

grotendeels werkt het prima, dns staat hier ingesteld op de virtuele dns van HA en dat werkt ook prima (getest door raspi omstebeurt uit te zetten, schakeld mooi heen en weer.
enkel werkt de sync. niet wanneer ik handmatig pihole -g (gravity update) intik loopt 't bij de sync. helemaal vol fout meldingen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2019-09-16 18:48:07 - Comparing local to remote black.list and updating if neccesary.
Permission denied, please try again.
pi@192.168.1.10@192.168.1.10: Permission denied (publickey,password).
rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes received so far) [sender]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(235) [sender=3.1.3]
2019-09-16 18:48:08 - Local file black.list matches black.list on 192.168.1.10. Remote file was not updated.
2019-09-16 18:48:08 - Comparing local to remote blacklist.txt and updating if neccesary.

(dit is op de master pi)

wat mij opvalt is dat er 2 keer het ip adres staat...
Volgens mij moet je wat sudo'en of in ieder geval met de juiste user het geheel uitvoeren :?

Kijk anders eens naar dit Topic : https://discourse.pi-hole...-pihole-ive-done-it/12716
Dat was de eerste Tutorial voor High Availability die ik ooit op het Pi-Hole Forum heb gezien :)
Operations schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:53:
Ik zit dit issue al een paar keer min of meer voorbij komen maar niet helemaal, ik gebruik interne windows DNS servers (ivm windows domein en exchange enzo). Die heb ik nu doorgestuurd (Forwarders) naar mijn VM waar Ubuntu met pi hole opdraait. Maar dan zie je dus logischerwijs alleen maar vermeldingen van die twee DNS servers staan.Dus opzich werkt het geheel :)

Als ik mijn devices de pi hole als DNS laat gebruiken dan loop ik tegen allerlei problemen (bijvoorbeeld Nextcloud Client/Unifi Controller die ineens met een SSL error komt). Ook als ik de condiftional forwarder gebruik.

Is er dan echt geen manier om toch te zien van welk device het verkeer af komt? (Zonder de pi hole als DNS/DHCP te hoeven gebruiken)
Kan je niks met deze optie : https://discourse.pi-hole...ng-entry-in-the-gui/11359
of gewoon de standaard optie :
(die eene onderaan) :)

Het is allemaal wat gevogel, maar het moet te doen zijn! :)
Kecin schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:43:
Sindskort weer Google reclame bij search en Youtube, in-video en naast de video.

iemand een idee?
Zoek effe op de RegEx oplossing in dit Topic! ;)

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

hp-got schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:24:
[...]

Mooi, je hebt dus geen 'bypass' van je DNS requests naar een andere resolver, dat werkt dus zoals het hoort.
het kan van alles zijn.....
Zou je hier iets meer over willen vertellen? Als ik deze test doe zie ik bovenin gewoon m'n externe IP en op het andere m'n interne IP. Pi-hole staat gewoon default die OpenDNS gebruikt.

Ik gebruik geen Unbound btw of VPN.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:47
Ik wilde graag de blocklijst van @hp-got, in mijn Pi-Hole blocklist proberen, maar wist niet hoe.
Ik ben dus even aan het spitten geweest, en zover ik begrijp kan je complete lijsten zoals onderstaand in een keer toevoegingen in de webinterface van Pi-Hole. Je hoeft hiervoor dus geen lijsten meer te maken via SSH klopt dat?

Ik ben dus in de websinterface van Pi-Hole naar settings gegaan, toen naar blocklist, en heb letterlijk onderstaande code erin geplakt en op Save & Update geklikt. Daarna zag ik in het dashboard dat er circa 330.000 extra domains zijn geblokkeerd. Dat lijkt dus zo te werken als ik het goed heb....

https://tweakers.net/ext/f/OQWPOyWfjUj0WXv9tV3W7D9C/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/9uYBGb5UdUWqzJaBPdgn3iWG/thumb.png

Mocht ik het goed hebben, dan helpt dit wellicht anderen weer dit net zo weinig verstand ervan hebben als ik. Mocht iemand het dus kunnen bevestigen of het klopt, dan heel graag :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
# ---------------------------------------------------------------------------------------
#
# Malware countermeasures
#
# Malware Domain List @ https://www.malwaredomainlist.com/
https://www.malwaredomainlist.com/hostslist/hosts.txt
#
# hpHosts malware sites @ https://hosts-file.net/?s=Download
https://hosts-file.net/emd.txt
#
# hpHosts exploit domains @ https://hosts-file.net/?s=Download
https://hosts-file.net/exp.txt
#
# hpHosts hijack sites @ https://hosts-file.net/?s=Download
https://hosts-file.net/hjk.txt
#
# Ransomware tracker @  https://ransomwaretracker.abuse.ch/blocklist/
https://ransomwaretracker.abuse.ch/downloads/RW_DOMBL.txt
#
# SANS Suspected Domains @ https://isc.sans.edu/suspicious_domains.html
https://isc.sans.edu/feeds/suspiciousdomains_High.txt
#
# ---------------------------------------------------------------------------------------
#
# Phishing countermeasures
#
# Phishing army extended block list @ https://phishing.army/
https://phishing.army/download/phishing_army_blocklist_extended.txt
#
#
# Cryptominer countermeasures
#
# NoCoin filter list @ https://github.com/hoshsadiq/adblock-nocoin-list
https://raw.githubusercontent.com/hoshsadiq/adblock-nocoin-list/master/hosts.txt
#
# Akamaru Pi-Hole-Lists cryptomine @ https://github.com/Akamaru/Pi-Hole-Lists/
https://raw.githubusercontent.com/Akamaru/Pi-Hole-Lists/master/cryptomine.txt
#
# Browser based coin mining @ https://zerodot1.gitlab.io/CoinBlockerListsWeb/
https://zerodot1.gitlab.io/CoinBlockerLists/hosts
#

ivootjuh wijzigde deze reactie 12-10-2019 23:12 (4%)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• seninha
  • Laatst online: 06-12 15:57

seninha

god's right foot

Begrijp er niets van.
Gister overgegaan van Rasbian naar Libreelec omdat ik de Rasberry 2 naast pi-hole DNS server deze ook als Kodi wilde laten werken.

Deze idee heb ik snel laten varen omdat ik vond dat de Pi2 niet zo lekker draait als de 3 die ik hier ook heb.
Daarom terug gegaan naar Rasbian en pi-hole.
Setup van pi-hole afgewerkt zoals alle eerste keer.
Op mijn Ziggo modem DHCP uitgezet, en deze door Pi-hole laten overnemen.

Dit werkt goed, iMac waar ik nu achter zit heeft als DNS de IP van de Pi.

Maar op de een of ander manier wordt er nu helemaal niets geblokt :/

Heb voor de zekerheid lijst toegevoegd van mede tweaker ivootjuh (even naar boven scrollen), en domeinen zijn welvan 100K naar ruim 400K gegaan,maar nog steeds komt alles door

Heb even Telegraaf .nl getest en daar zie alle ads

Iemand een idee wat ik fout doe? Zoals ik al zei, heb alles default gelaten zoals pi-hole tijdens installatie aangeeft.

Gebruik trouwens DNS van google. Heb ook OpenDNS geprobeerd (mocht dat wat uitmaken, denk zelf van niet)

seninha wijzigde deze reactie 14-10-2019 11:27 (4%)

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb mn DNS cache geleegd en nog krijg ik ads door..Geen idee waarom.

Bv bij eenBMW forum,daar zie ik twee ads die er eerst niet stonden:

Alles komt gewoon door:

DNS aanvragen gaan gewoon via de PI:

En die heeft Google als DNS server

seninha wijzigde deze reactie 14-10-2019 13:03 (73%)

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Dat is volgens mij IPV6

Stond eerst op STATELESS en toen kreeg ik bv bij Aparata.nl wel ads, en nu op STATEFUL gezet, en nu geen ads.
Maar op het BMW forum nog wel.

Heb als DNS cache geleegd, en mode een herstart gegeven

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

DNS staat nu alleen op de PI:

Zoals ik al hierboven zei, er wordt nu wel geblockt maar niet alles. Bij volgende pagina http://www.bimmerportal.nl/forum/viewforum.php?f=62

Heb ik twee banners, die blijven terugkomen. En in de logs van pi hole kom ik ze niet tegen. Ook niet als ik alleen die pagina als enig open heb, en dan refresh.
Veder bij youtube hoofdpagina (dus niet in een video) heb ik ook veel ads

iRacing Profile Flickr

• legioen12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 03-12 19:26
Gunner schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:02:
Wel wat meer dan de helft is mijn ervaring. Gebruik een router als secondaire dns ivm evt downtime van m’n pi. Af en toe zie je ads ja maar pi-hole doet zeker wel meer dan 95% is mijn ervaring

@legioen12 maak eens wat screenshots? In theorie zou het moeten werken maar je mist een detail denk ik
https://tweakers.net/ext/f/Lez2LBFKu7IiOtvd5lwozGG3/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/JhhpxqWcLC7V1skmHPZ2HzUr/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/ALaSn92hHlqiRypRgvXxC35i/thumb.png
MJV schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:46:
[...]

Heb je wel blocklists toegevoegd aan je pihole? Hoewel dat tegenwoordig automatisch gaat tijdens de install meen ik.

Probeer even met Start -> Uitvoeren -> Cmd -> ipconfig /flushdns

Heb je je pihole als enige DNS-server ingesteld? Als er nog een alternatieve DNS staat werkt het niet (of maar in de helft van de gevallen).
Ja heb de Pi Hole als enigste DNS Server geinstalleerd. Heb geen Blocklists toegevoegd omdat hij dat automatisch doet dacht ik.

• ivootjuh
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17:47
hp-got schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Ehhhhh.......

Het adres van de DHCP server is hetzelfde als het adres van de gateway.

Als je Pi-hole op 192.168.0.90 zit zou de DHCP server toch ook dat adres moeten hebben?

Je PC heeft het dus nog niet goed begrepen, OF er zit iets fout in je netwerk.

Doe op de PC eens een ipconfig /renew en ipconfig /all
Als de DHCP server dan nog niet het Pi-hole adres heeft is er in het netwerk iets mis......
Tja geen idee, ik had alleen de DHCP uitgezet op de router, Moet ik dan de default gateway gebruiken van de pihole in mijn router? Zoals ik namelijk al aan

Laat ik even terug gaan naar het begin. Ik heb de DHCP op de router uitgezet. er staat nu het volgende:

https://tweakers.net/ext/f/9owIBJsaz2vmOJbOMzUyUGW0/thumb.png

Vervolgens heb ik in mijn Pi-Hole de DHCP ingeschakeld:

https://tweakers.net/ext/f/kTyi9nZ9L4er8YT84LqCrebw/thumb.png

Zoals eerder gezegd ken ik wel de basis wat betreft IP adressen e.d. echter ken ik niet alles ins en outs en wat voor gevolg bepaalde dingen op elkaar hebben.

Ik ben dan ook onwijs blij dat je me er mee helpt en leer hier ook weer van :D Mijn dank daarvoor!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:59

loewie1984

music addict! pizza monster!!

MJV schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:50:
[...]

Dit is wel heel vreemd. Wat als je eerst ipconfig /flushdns doet?

Welk resultaat levert een nslookup docker.io op je PC op?

vreemd toch?

discogs

• nero355

nero355

Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:44:
Iemand enig idee?

heb Pi-Hole geïnstalleerd en het leek erop alsof hij het zou moeten doen maar de status is volgends de admin pagina "Offline" en ik zie nu wél ads die ik tijdens het testen niet zag...?

Kwestie van aanzetten.

Nu nog kijken hoe ik de DNS in UniFI kan krijgen :+
Gewoon zo :

Oude screenshot met maar 2 i.p.v. 4 hokjes voor DNS Server IP, maar je komt er wel uit denk ik :)
Comp User schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:19:
Gewoon het ip adres van de Pi-hole in het dns veld invullen.

Kijk verder anders eens hier naar.
Beetje een raar topic met een ander onderwerp IMHO, want hij wil iets met 1.1.1.1 doen en niet een alternatieve Interne DNS Server gebruiken ;)
loewie1984 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:30:
Hoe ik het heb gedaan is in elk ubiquiti apparaat mijn pihole als DNS server aangegeven.
Statische IP adressen voor alle UniFi apparaten samen met Pi-Hole als DNS Server hier, maar mijn bedraade en WiFi Clients krijgen gewoon via DHCP de juiste instellingen :)
Toppe schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:34:
Heb in de WAN verbinding de Pi als DNS ingegeven, werkt prima :)
Sommige routers kunnen daarmee niet omgaan en zo krijg je ook nog eens alleen je Router als Client te zien in de Pi-Hole WebGUI dus al met al niet echt de meest handige optie... ;)

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 18:30
nou ik heb een stalker gevonden, events.gfe.nvidia.com, ruim 4duizend requests meer van blocked domains dan andere

juliank wijzigde deze reactie 06-12-2019 18:48 (32%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True