• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Pietervs schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:44:
Leuke vraag voor de experts hier.

Ik draai al een aantal jaren Pihole in combinatie met Unbound.
Unbound draait standaard op poort 5335.

Af en toe (iedere paar dagen of zo) verschijnt er in het dashboard van Pihole de melding:
Connection error (127.0.0.1#5335): TCP connection failed while receiving payload length from upstream (Connection prematurely closed by remote server)
De ene keer midden in de nacht, de andere keer overdag, dus niet op tijdstippen waarvan je bij voorbaat weet dat er veel verkeer is.

Natuurlijk werkt unbound:
vanaf een ubuntu werkstation kan ik (bijvoorbeeld) Tweakers resolven met "dig tweakers.net @<ip pihole> -p 5335": dat geeft een mooi lijstje met 8 IP adressen in de range 104.110.191.x.
Dezelfde query over poort 53 werkt overigens ook.

Op de Raspberry Pi is ook te zien dat porot 5335 openstaat, zowel voor TCP als voor UDP.
UFW staat uit.

Zoals gezegd: het komt eens in de paar dagen voor, dus het is geen groot probleem. Maar ik ben nieuwsgierig of meer mensen daar tegenaan gelopen zijn en wat ze er aangedaan hebben?
Toevallig deze melding vanmorgen onderzocht. kwam op een toppic uit dat dit te maken kon hebben met een upgrade van V5 naar V6.
Maar ik had dezelfde melding en een verse install. Toen ik nog eens goed ging kijken zag ik dat de host machine nog een verwijzing had naar de oude DNS (vorige pihole) in de vaste IP settings. toen ik deze naar de router had gezet heb ik geen melding meer gezien.

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pietervs schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:44:
Leuke vraag voor de experts hier.

Ik draai al een aantal jaren Pihole in combinatie met Unbound.
Unbound draait standaard op poort 5335.

Af en toe (iedere paar dagen of zo) verschijnt er in het dashboard van Pihole de melding:
Connection error (127.0.0.1#5335): TCP connection failed while receiving payload length from upstream (Connection prematurely closed by remote server)
De ene keer midden in de nacht, de andere keer overdag, dus niet op tijdstippen waarvan je bij voorbaat weet dat er veel verkeer is.

Natuurlijk werkt unbound:
vanaf een ubuntu werkstation kan ik (bijvoorbeeld) Tweakers resolven met "dig tweakers.net @<ip pihole> -p 5335": dat geeft een mooi lijstje met 8 IP adressen in de range 104.110.191.x.
Dezelfde query over poort 53 werkt overigens ook.

Op de Raspberry Pi is ook te zien dat porot 5335 openstaat, zowel voor TCP als voor UDP.
UFW staat uit.

Zoals gezegd: het komt eens in de paar dagen voor, dus het is geen groot probleem. Maar ik ben nieuwsgierig of meer mensen daar tegenaan gelopen zijn en wat ze er aangedaan hebben?
Errors heb ik ook, soms 1 of 2 per dag, dan weer 1 p/w.
Zie https://github.com/NLnetL...7#issuecomment-2736281222

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is, zoals in de comments staat, in ieder geval geen Unbound issue. Ik zie ze ook heel soms voorbij komen en ik draai geen Unbound.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dank voor alle reacties.
In ieder geval goed om te zien dat ik niet de enige ben :)

@sweetdude aangezien er bij mij in de log echt een verwijzing staat naar 127.0.0.1 (zichzelf dus) vrees ik dat jouw oplossing voor mij in ieder geval niet zal helpen. Maar misschien anderen wel?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Pietervs schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:04:
Dank voor alle reacties.
In ieder geval goed om te zien dat ik niet de enige ben :)

@sweetdude aangezien er bij mij in de log echt een verwijzing staat naar 127.0.0.1 (zichzelf dus) vrees ik dat jouw oplossing voor mij in ieder geval niet zal helpen. Maar misschien anderen wel?
klopt.
Ik kreeg nu juist weer exact dezelfde melding. Ik las ook juist dat het mogelijk met een hikje in de internetverbinding te maken kan hebben, aangezien het specifiek om "upstream" verkeer gaat

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 17:59

GG85

.......

Heb hem hier sinds v6 ook.
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Let op:
Let op. Pi-Hole werkt niet voor het blokkeren van YouTube reclames.

Bekijkt eerst je eigen logs, voordat je hier een vraag stelt.