• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is weer een update uitgebracht :)
changelog: https://discourse.pi-hole...ore-v6-4-2-released/85843

[ Voor 36% gewijzigd door Toet3r op 25-04-2026 00:19 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Zijn er meer mensen, waarop in eens de web-pagina van Pi-Hole niet meer lekker werkt?

Ik draai versie Core v6.4.2, FTL v6.6.1, Web interface v6.5

het probleem is alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-qkMpAgs9IqbkVdDMAdQGfGxv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwUSkDjuiri6xmQjy3QSX8GX.jpg?f=fotoalbum_large

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:25
MAdD schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:26:
Zijn er meer mensen, waarop in eens de web-pagina van Pi-Hole niet meer lekker werkt?

[Afbeelding]
Dat is een mooie afbeelding, maar ik ben meer van de "plaatjes met een praatje". Oftewel wat wil je en wat is het probleem ?

btw: ik heb die versies ook, gisteren geinstalleerd. Had je bij de vorige versie ook het probleem ?

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2026 11:44 ]

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online

[Afbeelding]
Ik kan wel "ongeveer" hetzelfde scherm produceren, maar - wat werkt er dan niet goed???

Ik ga naar query log, klik dan op het plusje voor advanced filtering, vervolgens op de 3 streepjes rechtsboven om de info te krijgen. Klik in dat blokje om de info weer weg te halen en op het minnetje in advanced filtering om het scherm weer "normaal" te krijgen.

Ik "zie" je probleem nog niet?

=> Aanvulling: Ah, gaat het erom dat je paginering verticaal staat ipv horizontaal?

Ik zie ook het "draaiwiel" bij jou inclusief wat lijkt op een "close" knop? Dat heb ik nog nooit gezien....

[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 05-05-2026 12:12 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:50

[Afbeelding]
Lijkt erop alsof bepaalde css o.i.d. niet geladen wordt.
In het linkermenu bij Tools en bovenaan bij '<<' zie je een oranje balkje wat bij mij rond is met een getal erin.
Ook de opmaak van de statistieken aan de linkerkant is verkeerd.
Als je via de browser tools kijkt, zie je dan wat geblokkeerd worden?
Niet toevallig uBlock Origin die iets blokkeert ofzo?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hebben jullie deze al gezien?

Iemand op Reddit heeft een soort Space Invaders gemaakt.
Alle geblockte queries worden door een ruimteschip met een laserstraal kapotgeschoten terwijl de andere queries worden doorgelaten. De sterrenhemel is real life met 12,200 sterren en af en toe komt het ISS voorbij

https://www.reddit.com/r/pihole/s/oGm69B5Xxk

who put a "stop payment" on my reality check

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 18:22
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 01:24:
Hebben jullie deze al gezien?

Iemand op Reddit heeft een soort Space Invaders gemaakt.
Alle geblockte queries worden door een ruimteschip met een laserstraal kapotgeschoten terwijl de andere queries worden doorgelaten. De sterrenhemel is real life met 12,200 sterren en af en toe komt het ISS voorbij

https://www.reddit.com/r/pihole/s/oGm69B5Xxk
GE NI AAL!!!!😂

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Lizard schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:25:
[...]

Lijkt erop alsof bepaalde css o.i.d. niet geladen wordt.
In het linkermenu bij Tools en bovenaan bij '<<' zie je een oranje balkje wat bij mij rond is met een getal erin.
Ook de opmaak van de statistieken aan de linkerkant is verkeerd.
Als je via de browser tools kijkt, zie je dan wat geblokkeerd worden?
Niet toevallig uBlock Origin die iets blokkeert ofzo?
Het probleem lijkt weer opgelost.... ik draai alleen Pi-Hole ... merk dat er meerdere zaken op mijn machine in Edge niet goed gaan.... zal wel een omgevallen bitje/byteje zijn die nu weer goed staat....

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

• Toet3r
  • Niet online
Er is weer een update uitgebracht met een aantal CVE fixes.

https://github.com/pi-hole/FTL/releases/tag/v6.6.2
CVE-2026-2291 — Heap OOB write in struct bigname. The on-heap namebuffer was sized for the wire form of a domain name (MAXDNAME) rather than its escaped internal form (MAXDNAME*2 + 1). A remote peer that can send or answer DNS queries could cause a large out-of-bounds write on the heap. Reported by Andrew S. Fasano.

CVE-2026-4890 — DNSSEC denial of service via NSEC bitmap parsing.The window-iteration step omitted the 2-byte window header, so a crafted NSEC record with bitmap_length == 0 produced an infinite loop and dnsmasq stopped answering queries. Reachable before RRSIG validation,so no valid signatures are required to trigger it. Reported by Royce M.

CVE-2026-4891 — DNSSEC crash via crafted RRSIG. A packet declaring an rdlen smaller than the fixed RRSIG header plus signer's name produced a negative signature length and a subsequent crash. Reported by Royce M.

CVE-2026-4892 — Privileged buffer overflow in the DHCP helper.When --dhcp-script is configured, hex-encoded DHCPv6 client identifiers (up to 65535 bytes) were written into a 5131-byte buffer in the root-privileged helper. Reported by Royce M.

CVE-2026-4893 — EDNS Client Subnet validation bypass. With--add-subnet enabled, process_reply() passed the OPT record length(~23 bytes) to check_source() instead of the packet length, causing every internal bounds check to fail and the validation routine to always return success. ECS source validation per RFC 7871 §9.2 was effectively disabled. Reported by Royce M.

CVE-2026-5172 — Heap OOB read in extract_addresses(). A mismatched RR rdlen allowed extract_name() to advance past the computed end of the record, underflowing the remaining-bytes calculation and producing a large OOB read with certain crash.Reported by Hugo Martinez Ray.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Toet3r schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:36:
Er is weer een update uitgebracht met een aantal CVE fixes.

https://github.com/pi-hole/FTL/releases/tag/v6.6.2

[...]
Lijkt erop dat de maker(s) dus deze aangepakt hebben :)
De problemen lijken dus in dnsmasq te zitten. Wat best bijzonder is: Pihole gebruikt dnsmasq toch niet? Tenzij pihole-FTL een fork is van dnsmasq natuurlijk.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:29
Pietervs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:23:
[...]

De problemen lijken dus in dnsmasq te zitten. Wat best bijzonder is: Pihole gebruikt dnsmasq toch niet? Tenzij pihole-FTL een fork is van dnsmasq natuurlijk.
Jawel hoor - sterker nog - zonder dnsmasq geen pihole...

makes it run like clockwork

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Airw0lf schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:27:
[...]

Jawel hoor - sterker nog - zonder dnsmasq geen pihole...
weet je dat zeker?
Als ik dit lees (is wel uit 2020, dus misschien verouderd?) zie ik dat het ook znder dnsmasq zou kunnen werken: If you decide to keep your existing dnsmasq, have it distribute your Pi-hole's IP address as the sole DNS server via DHCP, and configure Pi-hole to use your dnsmasq instance as its sole upstream.

Maar ook de documentatie van Pihole zegt: FTLDNS comes with a lightweight but powerful inbuilt DNS/DHCP/TFTP/... server eliminating the need to install dnsmasq separately

edit:
overigens lees ik daar nu ook "As we maintain our own fork of dnsmasq". Dus pihole-FTL is inderdaad een fork wat de kwetsbaarheid verklaart die nu gefixed is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pietervs op 12-05-2026 12:34 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus E V1 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40; HomeAssistant

• Toet3r
  • Niet online
Pietervs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:23:
[...]

Pi-hole gebruikt een gemodificeerde versie van dnsmasq die ze FTL dns hebben genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Toet3r op 12-05-2026 12:56 ]

pihole-FTL heeft een aantal onderdelen die je vroeger apart moest installeren (voorbeeld sqlite3) nu zelf aan boord (embedded).

Als je het commando pihole-FTL -vv uitvoert, krijg je een overzicht van de onderdelen en de versie ervan.

Alle functionaliteit die dnsmasq bied (zie dnsmasq man page) is beschikbaar voor gebruik wanneer pihole-FTL draait. Je zal echter zelden ook de dnsmasq binary op dat systeem vinden (which dnsmasq), vind je die wel, dan is die naar alle waarschijnlijkheid disabled.
Pagina: 1 ... 111 112 Laatste

Let op:
Let op. Pi-Hole werkt niet voor het blokkeren van YouTube reclames.

Bekijkt eerst je eigen logs, voordat je hier een vraag stelt.