Mijn welgemeende excuus als deze vraag al vaker is gesteld en beantwoord maar ik zoek mij rot en kan het nergens vinden: Ik zoek een simpele duidelijke tutorial hoe Domoticz op mijn Synology NAS van buiten te benaderen middels de Domoticz App op mijn iPhone.
Ik kan prima lokaal inloggen via
http://10.0.1.3:8084/#/Dashboard (Vastgezet IP in Airport Time Capsule met Ziggo modem in Bridge.)
Ik heb een account aangemaakt binnen MyDOmoticz, een API ontvangen en alles ingevuld onder Instellingen van Domoticz.
Als ik binnen de Domoticz iOS App het locale IP adres ingeef met mijn user/password voor Synology dan heb ik verbinding en werkt alles prima maar als ik Wifi uitzet op de iPhone en via 4G verder wil dan is de verbinding weg. Vanzelfsprekend zal ik iets moeten regelen m.b.t. externe toegang maar ik kom er niet uit. In de Domoticz app moet ik onder Verbindingsinstellingen de volgende gegevens invullen:
Server adres: dit is nu 10.0.1.3 (lokaal)
Protocol: Ik gok bij voorkeur HTTPS
Poort: Volgens Domoticz - Instellingen - Remote shared poort (Voor remote Domoticz clients): 6144
Map: geen idee
Gebruikersnaam: van Synology of Domoticz?
Wachtwoord: van Synology of Domoticz?
Als ik 10.0.1.3 moet Port Forwarden, moet dit binnen mijn Airport Time Capsule omdat mijn Ziggo modem in Bridge staat. Ik gok binnen het Airport Configuratie Programma onder de tab Netwerk - Poortinstellingen. (Heb geen ervaring met Port Forwarding binnen de Airport Time Capsule.)
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.