Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
Flappie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:01:
Zijn er hier gebruikers van de Broadlink RM apparaten ivm Domoticz?
Ik zit er aan te denken een RM Mini 3 te kopen om zo mijn airco te kunnen bedienen.
Er is een plugin voor Broadlink zag ik, maar ik zie nergens staan of de RM Mini 3 ook wordt ondersteund. Iemand ervaringen mee?
Die werkt gewoon met de RM mini 3.
Twee weken geleden was er iemand met dezelfde vraag.
Ik zit ook nog naar dat ding te kijken. Op zich leuk speelgoed

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:30
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Verder niets, mijn log loopt vol met:

2019-06-17 16:54:47.609 (gBridge) Heartbeating...
2019-06-17 16:54:47.610 (gBridge) Reconnecting
2019-06-17 16:54:47.610 (gBridge) MqttClient::Open
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) onConnect called
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) MQTT connected !!!!successfully.
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) MqttClient::Connect
2019-06-17 16:54:47.715 (gBridge) MQTT CONNECT ID: 'Domoticz_1577'
2019-06-17 16:54:47.766 (gBridge) MqttClient::onDisonnect Disconnected from: mqtt.gbridge.io:8883
2019-06-17 16:54:47.767 (gBridge) MqttClient::Close
2019-06-17 16:54:47.767 (gBridge) onMQTTDisconnected
2019-06-17 16:54:47.730 Error: (gBridge): Async Secure Read Exception: 1, stream truncated

En dat is het.
Ik heb hetzelf ook even geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding. Blijkbaar is er iets gewijzigd aan de kant van gBridge. Ik vraag het de developer even.

Edit: Een tijdelijke workaround is het gebruiken van poort 1883 ipv 8883 maar dit is wel een non-secure poort.

thecompany wijzigde deze reactie 19-06-2019 18:43 (5%)

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:13
Staan je stroom en gaskosten niet verkeerd om?

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:57
plaspvd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Staan je stroom en gaskosten niet verkeerd om?
Nee, dat zijn twee dummies die de kosten van stroom en gas per dag betekenen en verder niet worden betrokken in het script. Of denk je dat het andere gevolgen heeft?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:13
@Rgerr dacht dat het de kosten per kuub en kilowatjes was volgens contract, maar dan heb ik niks gezegd.

• DaRk PoIsOn
thecompany schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:07:
[...]

Ik heb hetzelf ook even geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding. Blijkbaar is er iets gewijzigd aan de kant van gBridge. Ik vraag het de developer even.

Edit: Een tijdelijke workaround is het gebruiken van poort 1883 ipv 8883 maar dit is wel een non-secure poort.
Ik had eerst een lading python errors in mijn laag, maar alles werkte gewoon. Uiteindelijk na het toevoegen van zigbee2mqtt een git pull gedaan omdat de hue lampen niet werkten.
Sindsdien kreeg ik de foutmeldingen.

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
@Rgerr
Ik zie bij jou "usage" en "electric" staan. Dat is een dummy "verbruik - Elektra"
Je moet "general" en "kWh" hebben staan. Dat is een dummy "Elektra (actueel + teller)"
Sorry in het nederlands

Vandaar dat je "nil" waardes krijgt waarschijnlijk. Heb je wel de goede dummys aangemaakt?
En waarom heb je 8 devices genaamd "P1 slimme meter" ? Hoe moet het script weten welke te nemen? Ze heten immers allemaal hetzelfde. Oh P1 is dan "Stroom" waarschijnlijk.

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 19-06-2019 19:36 (24%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• BizzieBis
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-08 20:13
Flappie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:01:
Zijn er hier gebruikers van de Broadlink RM apparaten ivm Domoticz?
Ik zit er aan te denken een RM Mini 3 te kopen om zo mijn airco te kunnen bedienen.
Er is een plugin voor Broadlink zag ik, maar ik zie nergens staan of de RM Mini 3 ook wordt ondersteund. Iemand ervaringen mee?
Ik heb sinds twee weken een RM Mini 3 in gebruik om mijn mobiele airco mee te bedienen. Met de daarvoor bestemde python plugin werkt het zaakje zeer goed. Commando's van de afstandsbediening zijn direct via Domoticz in te leren; een kind kan de was doen 8)

Bij onze oosterburen heb ik het dingetje voor €24 gekocht en binnen 3 dagen geleverd gekregen. Ik zou hem zeker aanraden.

Één ding waar je wel rekening mee moet houden, is dat elke knop op de afstandsbediening de complete instelling naar de airco stuurt. Dus de ingestelde temperatuur, ventilatie stand, snelheid etc. Even een knopje aanmaken om enkel de temperatuur aan te passen zit er niet in. Je maakt dus als het ware een aantal presents aan.

Misschien dat jouw airco anders werkt, maar ik denk dat ze allemaal wel op deze manier functioneren.

BizzieBis wijzigde deze reactie 19-06-2019 21:40 (3%)

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-08 19:07
Helaas vandaag niet aan toe gekomen morgen nieuwe poging

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-08 22:59
Ik krijg en zie hier zo nu en dan de vraag waarom er gekozen wordt voor Domoticz en niet voor HA. Zijn er hier mensen die van of naar HA zijn overgestapt en waarom?

Ik ben ergens een beetje bang dat Domoticz op den duur niet meer gesupport wordt als Home Assistant straks meer gemeengoed is geworden bij velen en dat ik met een 'verouderd' systeem zit. Aan de andere kant zit ik totaal niet te wachten om een compleet nieuw systeem op te gaan bouwen, lijkt mij dat je huidige scripts en settings niet 1 op 1 over kan nemen. Wat ik zo een beetje kan zien van HA is het out of the box niet zo user vriendelijk als Domoticz wel is, maar ik kan er naast zitten. Misschien maar eens een RPI met HA installeren en er mee gaan spelen.

vwtune wijzigde deze reactie 20-06-2019 11:21 (5%)

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vwtune schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:17:
Ik krijg en zie hier zo nu en dan de vraag waarom er gekozen wordt voor Domoticz en niet voor HA.
Er zijn redelijk wat artikelen te vinden waarin beide platforms vergeleken worden. Bijvoorbeeld hier.

Zelf heb ik alleen ervaring met Domoticz, dus ik kan geen ervaringen of overwegingen delen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-08 19:07
1 van de dingen die je hebt geadviseerd werken hij maakt nu auto back-ups

Top bedankt voor de hulp
Mijn vriendin heeft een plafond ventilator gekocht van het merk LEDS-C4.

Ik heb alle protocollen op de RFXtrx433E aangezet maar er wordt niets geregistreerd. Detectie staat aan. Op de site van Rfxcom vind ik eigenlijk ook niets over LEDS-C4.

Nu vind ik wel iets over Homey integratie maar verder niet al te veel.
https://github.com/eriks5/com.leds-c4

Nu vrees ik dat het niet gaat lukken om de ventilator in Domoticz op te nemen maar ik vraag het voor alle zekerheid nog even... Iemand nog een tip of idee?

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
kraades schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:

Ik heb alle protocollen op de RFXtrx433E aangezet maar er wordt niets geregistreerd. Detectie staat aan. Op de site van Rfxcom vind ik eigenlijk ook niets over LEDS-C4.

Nu vrees ik dat het niet gaat lukken om de ventilator in Domoticz op te nemen maar ik vraag het voor alle zekerheid nog even... Iemand nog een tip of idee?
Welk model heeft ze gekocht? Er staan een aantal verschillende modellen op de site..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-08 23:19
kraades schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:

Mocht het niet werken met de RFXtrx433E zou je ook extra afstandsbediening kunnen kopen en deze koppelen aan een arduino net zo als dit project: https://www.hackster.io/beejayf/somfyduino-io-3d8283
Als je een esp32 gebruikt kun je dit zelfs nog steeds draadloos houden. Het blijft valsspelen maar het werkt wel. Ik heb dit ook voor mijn zonnescherm in elkaar geknutseld en werkt prima. Nu nog een sensor erop en ik weet de positie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Perlian schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Mocht het niet werken met de RFXtrx433E zou je ook extra afstansbediening kunnen kopen en deze koppelen aan een arduino net zo als dit project: https://www.hackster.io/beejayf/somfyduino-io-3d8283
Als je een esp32 gebruikt kun je dit zelfs nog steeds draadloos houden. Het blijft valsspelen maar het werkt wel. Ik heb dit ook voor mijn zonnescherm in elkaar geknutseld en werkt prima. Nu nog een sensor erop en ik weet de positie.
Wat is valsspelen? Hebben we domotica regels die we nu overtreden? :)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

@DaRk PoIsOn
Het is een BORNEO maar volgens mij gebruiken ze overal dezelfde wireless module. De specs zijn door mij helaas nergens te vinden.

Ik heb Rfxcom even een berichtje gestuurd of men er iets van weet.

@Perlian
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken.

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:33:
[...]

App volledig verwijderen of cache + data verwijderen en even opnieuw instellen. Dat was bij mij de enige optie om de poorten aan te passen.
Bedankt, had beide appart geprobeerd maar niet samen.
cache + gegevens verwijderen + herstart + herinstallatie was ok!

• dnacid
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:32
vonkkie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:38:
[...]

1 van de dingen die je hebt geadviseerd werken hij maakt nu auto back-ups

Top bedankt voor de hulp
Graag gedaan! Mooi dat het weer werkt :)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:23
Ik heb een Yoosee Besder ipcamera geinstalleerd in Surveillance Station. Nu wil ik deze ook binnen domoticz gebruiken in combinatie met de draadloze deurbel, om een screenshot te ontvangen op het moment dat de bel gaat. Daar is veel over te lezen, alleen het lijkt erop dat dat met deze camera met alleen een rtsp url niet gaat werken. Iemand tips?

• ocmer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:05
pfff...eindelijk de gok genomen om te upgraden, maar nu komt domoticz niet meer op.
pi@raspberrypi ~/domoticz $ ./domoticz
./domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libudev.so.1: no version information available (required by ./domoticz)
./domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.17' not found (required by ./domoticz)

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Edit: ik wil een rollback. Ik heb backups van mijn db. Maar waar kan ik ergens de vorige stable vinden.

ocmer wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:32 (23%)

Sony A77ii, Tamron 17-50/2.8, Sigma 18-125/3.5-5.6, Minolta 70-210/4, Minolta 50/1.7, Minolta 28/2.0, Sony F56 | RPI, Rfxcom @ Domoticz | HP Envy-13 | Sonos Play 1 x2, Play 3 | Fondriest TF4 | Sensa Merano | Burton Custom Wide, GNU Freedom, DC Control

GVR schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:29:
Ik heb een Yoosee Besder ipcamera geinstalleerd in Surveillance Station. Nu wil ik deze ook binnen domoticz gebruiken in combinatie met de draadloze deurbel, om een screenshot te ontvangen op het moment dat de bel gaat. Daar is veel over te lezen, alleen het lijkt erop dat dat met deze camera met alleen een rtsp url niet gaat werken. Iemand tips?
Hier al gekeken?
https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Yoosee

En je via Synology geen public URL krijgen voor een snapshot?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-08 23:07

flexje

got-father

GVR schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 23:29:
Hoeft ook niet per se, je kunt het op diverse manieren doen.

Hoe wil je de notificatie ontvangen? Als je telegram gebruikt kun je gewoon de rtsp url opgeven als je snapshot adres (dzvents in domoticz).

code:
1
os.execute('curl -s -X POST "https://api.telegram.org/BOT_API/sendPhoto" -F chat_id=CHATID -F photo="RTSP adres')

Lees een "aantal" pagina's terug, staan genoeg voorbeelden.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Dacuuu
Na 2 jaar tevreden gebruik te maken van mijn Sonoff S20 icm Espeasy, nu mijn nieuwe Sonoff S26 geflasht met Tasmota.

Heb het volgende gedaan, het werkt, maar is dit ook de juiste setup anno 2019??

-Tasmota geflasht op de Sonoff S26

Op de raspberry Pi:
Mosquito geïnstalleerd - sudo apt-get install mosquitto mosquitto-clients
-MQTT Client Gateway toegevoegd in Domoticz
-Vervolgens Op de Tasmota de MQTT parameters ingesteld.
-Domoticz MQTT Discovery Plugin geïnstalleerd

Nu kan ik de Sonoff S26 schakelen in Domoticz, op deze manier doet iedereen het?

Dacuuu wijzigde deze reactie 22-06-2019 17:08 (12%)

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:36
Als ik een ventilator wil aansturen als de wp aangaat om te koelen kan ik dit dan automatiseren met dzevents? De ventilator blaast over de vloer zodat er een betere dt ontstaat bij het koelen. Ik stuur de aan/ uit schakelaar van de action nu handmatig met domoticz aan.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

• flexje

flexje

got-father

Dacuuu schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:04:
Na 2 jaar tevreden gebruik te maken van mijn Sonoff S20 icm Espeasy, nu mijn nieuwe Sonoff S26 geflasht met Tasmota.

Heb het volgende gedaan, het werkt, maar is dit ook de juiste setup anno 2019??

-Tasmota geflasht op de Sonoff S26

Op de raspberry Pi:
Mosquito geïnstalleerd - sudo apt-get install mosquitto mosquitto-clients
-MQTT Client Gateway toegevoegd in Domoticz
-Vervolgens Op de Tasmota de MQTT parameters ingesteld.
-Domoticz MQTT Discovery Plugin geïnstalleerd

Nu kan ik de Sonoff S26 schakelen in Domoticz, op deze manier doet iedereen het?
Kan, maar je hhebt niet per se de discovery plugin nodig als je de domoticz idx instelt in tasmota.

• Dacuuu
flexje schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:02:
[...]

Kan, maar je hhebt niet per se de discovery plugin nodig als je de domoticz idx instelt in tasmota.
Thanks. En dan bedoel je dat ik bij de domoticz parameters in tasmota het idx nr moet invoeren bij idx1 op de 1e regel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Dacuuu schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:23:
[...]

Thanks. En dan bedoel je dat ik bij de domoticz parameters in tasmota het idx nr moet invoeren bij idx1 op de 1e regel?
Jup, van bijvoorbeeld een virtual switch

Als je de IDX invult, dan zou je MQTT niet eens nodig hebben. Ik heb zelf de IDX niet ingevuld en gebruik MQTT, je moet dan wel in de Sonoffs nog het volgende commando eenmaling ingeven:

SetOption19 1 (MQTT discovery inschakelen)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GVR
flexje schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:59:
[...]

Hoe wil je de notificatie ontvangen? Als je telegram gebruikt kun je gewoon de rtsp url opgeven als je snapshot adres (dzvents in domoticz).

code:
1
os.execute('curl -s -X POST "https://api.telegram.org/BOT_API/sendPhoto" -F chat_id=CHATID -F photo="RTSP adres')

Toppe schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Hier al gekeken?
https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Yoosee

En je via Synology geen public URL krijgen voor een snapshot?
Dank voor de info! Ik ga weer verder op onderzoek uit.

• Zuluman
  • Laatst online: 06:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik zit hier al de hele avond te verdoen om mijn 433 devices werkend te krijgen met de rfxcom. kika prima maar alle temp, weer en bewegingsmelders stoppen er mee na een minuut of 10. op de pc met rfxmgr werkt het prima. ik heb ext1 ext2 pro1 en pr02 geprobeerd. allemaal t zelfde resultaat. de rfxcom deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. eerste 20 min signaal daarna registreert domoticz niks meer.

domoticz bleef vastlopen na de laatste stable.noodgedwongen naar de laatste beta geupgrade om m weer werkend te krijgen. mijn lyric T6, hue bridge, logitech harmony hub, youless, envoy (solar) en easton sdm120c werken allemaal prima.

ik vermoed dat t met domoticz te maken heeft maar wat is de vraag. iemand een idee?

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10:53
bbn_ldp schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:56:
Als ik een ventilator wil aansturen als de wp aangaat om te koelen kan ik dit dan automatiseren met dzevents? De ventilator blaast over de vloer zodat er een betere dt ontstaat bij het koelen. Ik stuur de aan/ uit schakelaar van de action nu handmatig met domoticz aan.
Ik heb dat opgelost (gelijksoortige probleem: aanzetten vv pompen) met een simpel blockly script.

If verbruik wp meer dan 50 watt en pompen staan uit, zet dan aan else if verbruik minder dan 50 watt zet uit

2 regels en alles is geregeld, is niet heel ingewikkeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
M.v.Veelen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:15:
Als je de IDX invult, dan zou je MQTT niet eens nodig hebben. Ik heb zelf de IDX niet ingevuld en gebruik MQTT, je moet dan wel in de Sonoffs nog het volgende commando eenmaling ingeven:

SetOption19 1 (MQTT discovery inschakelen)
Thanks, ondertussen zit ik een beetje te prullen met MQTT. En dan wel hoe je direct de sonoff aanzet via de command line.

Op https://github.com/arends...mands#how-to-use-commands lees ik het volgende:
code:
1
mosquitto_pub -h control_central -t cmnd/my_house_living_room/power -m 1

Daar maak ik van
code:
1
mosquitto_pub -h 192.168.1.76 -t cmnd/sonoffs26/power -m 1

Maar dit werkt niet, ik krijg ook geen feedback in de Tasmota console.
Met een command zoals deze werkt het ook niet, maar krijg wel feedback in de tasmota console

code:
1
mosquitto_pub -h 192.168.1.76 -t sonoffs26/cmnd/ -m {"Power":"Off"}

met als feedback:
code:
1
20:14:49 MQT: sonoffs26/stat/RESULT = {"Command":"Unknown"}

Dit zijn mijn gegevens, maar het werkt nog niet, ik doe wat fout. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Toppe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:33:
nieuws: Raspberry Pi 4 met Cortex A72-quadcore, usb 3.0 en tot 4GB ram versch...

Opzich positief alleen nog steeds geen flash geheugen oid. Dat is wel een beetje minder
ik had het gezien.
Het belangrijkste zijn ze weer vergeten :'(

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:43
Zou het wat bijdragen om een RPi4 in te zetten voor Domoticz?

Ik heb PiVPN, PiHole en Domoticz samen draaien op een RPi3 met een SSD, maar die lijkt dat allemaal prima af te kunnen handelen.

• DaRk PoIsOn
FunFair schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:40:

Ik heb PiVPN, PiHole en Domoticz samen draaien op een RPi3 met een SSD, maar die lijkt dat allemaal prima af te kunnen handelen.
Hier hetzelfde op een Pi2 met zigbee2mqtt, gBridge en temperatuursensor erbij. Average load is 1,7%.
Ik denk dat die die Pi4 pure overkill is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-08 10:09
DaRk PoIsOn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Hier hetzelfde op een Pi2 met zigbee2mqtt, gBridge en temperatuursensor erbij. Average load is 1,7%.
Ik denk dat die die Pi4 pure overkill is
Domoticz, mosquitto, rfxcom op een RPi1B, doet wel 26% cpu gemiddeld (load 49%) maar werkt goed genoeg...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

• bbn_ldp
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:36
jerh schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Ik heb dat opgelost (gelijksoortige probleem: aanzetten vv pompen) met een simpel blockly script.

If verbruik wp meer dan 50 watt en pompen staan uit, zet dan aan else if verbruik minder dan 50 watt zet uit

2 regels en alles is geregeld, is niet heel ingewikkeld
Bedankt ga ik proberen. Heb nog niet met scripts gewerkt👍 Wil zelf wat meer van domoticz snappen zodat ik niet steeds anderen hoef lastig te vallen.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

Het is me gelukt alles werkend te krijgen. Ik heb alle usb devices persistant gemaakt en alles werkt weer prima. Ik heb ook een milight ibox2 toegevoegd. De logitech harmony hub en hue hub werken ook goed.

Zuluman wijzigde deze reactie 24-06-2019 22:19 (44%)

• p.castel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-07 04:36
Hallo allemaal

Is er soms iemand die de Fibaro roller shutter 3 aan de gang heeft in domoticz, hij werkt bij wel maar hij valt ieder keer uit als ik de schuifbalk gebruik,

wie kan mij helpen met de settings

peter

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@DaRk PoIsOn en @Wiley99 ik twijfel ook, maar als je een ssd gebruikt op usb3 ipv usb2 zal al schelen denk ik maar of het echt merkbaar is?

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vwtune
Toppe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:33:
nieuws: Raspberry Pi 4 met Cortex A72-quadcore, usb 3.0 en tot 4GB ram versch...

Opzich positief alleen nog steeds geen flash geheugen oid. Dat is wel een beetje minder
Hij komt toch ook met 4 GB intern geheugen? Daar past een volwaardig domoticz image toch wel op? Of heb ik het mis?

edit: ow het is RAM geheugen... laat maar.... 8)7

vwtune wijzigde deze reactie 25-06-2019 11:15 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vwtune
Ja ik was te snel met mijn bericht te posten haha, maar idd wat een gemiste kans weer :O (toch hoor je mij niet klagen, ik draai al 2 jaar met hetzelfde sd kaartje (Sandisk) op mijn rpi3)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
FunFair schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:40:
Ik heb Domoticz + Caddy + Plugins samen draaien op een RPi3 en dat werkt prima. Net even in de logs gekeken en de CPU draait tussen de 1 en 5% load, Domoticz gebruikt gemiddeld zon 40MB ram met een totaal ram gebruik van gemiddeld zo'n 22%. HIj staat dus redelijk uit zijn neus te eten.

Ik heb nog een Pi draaien: een Pi 3B+ en daar draait een Bestandsserver (NAS), Apache, MySQL, Sonarr, Radarr, Bazarr, NZBGet, PiHole, Unifi Controller op en ook dat werkt eigenlijk ook prima. Je ziet die echter wel tegen de temperatuur limiet aanlopen zo af en toe. Vanwege USB3.0 is die nog wel interessant om een keer te vervangen voor een Pi4 model. (ik heb die echter net een paar maanden geleden gekocht om Domoticz op een losse Pi te draaien)

Een Pi4 halen puur voor Domoticz is echt overkill, hence een Pi3 is eigenlijk al overkill als je hierboven kijkt.

rens-br wijzigde deze reactie 25-06-2019 11:28 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• exootdus
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 28-06 11:54
[b]Toppe in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

Op je Pi log je in via SSH en tik crontab -e
Helemaal onderop plak je de regel die je niet gekopieerd hebt en sla het bestand op ctrl+x en dan y waarna je op enter drukt.

Het is dan even wachten tot hij voor het eerst uitgevoerd gaat worden... dit hangt ook af van de tijd die je hebt ingesteld onder 'Schedule' op de website van healthchecks ;)
Deel 1 van de Healtcheak is gelukt _/-\o_

Ik gebruik een vooraf geïnstalleerde pi waar domoticz reeds op draaide. Tot daar dus mijn kennis.... :/
Het inloggen op de pi doe ik dit via putty of hoe kom ik aan de ssh? Ik had vroeger inderdaad de mogelijkheid om scrips in te voeren maar nu vind ik dit nergens meer in Domoticz.

exootdus wijzigde deze reactie 25-06-2019 18:35 (15%)

exootdus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:33:
[...]

Deel 1 van de Healtcheak is gelukt _/-\o_

Ik gebruik een vooraf geïnstalleerde pi waar domoticz reeds op draaide. Tot daar dus mijn kennis.... :/
Het inloggen op de pi doe ik dit via putty of hoe kom ik aan de ssh? Ik had vroeger inderdaad de mogelijkheid om scrips in te voeren maar nu vind ik dit nergens meer in Domoticz.
Ja, even Putty installeren en dan verbinding maken met je Pi. Gebruikersnaam is vaak ‘pi’ wachtwoord is zelf gekozen natuurlijk :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Zuluman

Zuluman

Ik dacht dat het probleem was opgelost. is vannaocht om 01:30 domoticz weer gestopt met het ontvangen van signalen van de RFXCOM. ik kan wel reeds opgenomen kika schakelaars bedienen. Ik wordt een beetje moedeloos van. ...

• b_weijenberg
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:11
Zuluman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:04:
Ik dacht dat het probleem was opgelost. is vannaocht om 01:30 domoticz weer gestopt met het ontvangen van signalen van de RFXCOM. ik kan wel reeds opgenomen kika schakelaars bedienen. Ik wordt een beetje moedeloos van. ...
Als de RFXtrx nog wel kan zenden dan is het geen USB probleem.
Knippert de gele LED dan nog wel als je een signaal met een remote of sensor verstuurt? In dat geval wordt het signaal.nog wel ontvangen.

• Zuluman

Zuluman

b_weijenberg schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Als de RFXtrx nog wel kan zenden dan is het geen USB probleem.
Knippert de gele LED dan nog wel als je een signaal met een remote of sensor verstuurt? In dat geval wordt het signaal.nog wel ontvangen.
ik denk ook niet dat de rfxcom het probleem is maar domoticz. want op de pc doet hij het prima met rfxmngr. Ik heb net de usbpoort in domoticz op id geselecteerd en domoticz registreert weer maar niet alle apparaten. maar de vraag is voor hoelang. ik moet mijn rs485 usb adapter persistant maken anders werkt het script niet om mijn easton uit te lezen. ik kijk het aan hoe lang hij het nu doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GVR
flexje schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:59:
[...]

code:
1

Het heeft nog niets met domoticz te maken, maar stap voor stap uitzoeken werkt wat beter, ik wil vaak te snel ;). Na wat zoekwerk het juiste commando gevonden om een snapshot te ontvangen:
avconv -loglevel quiet -y -i rtsp://[user]:[pass]@[ip]:554/onvif1 -vframes 1 /tmp/snapshot.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zuluman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:21:
[...]

ik denk ook niet dat de rfxcom het probleem is maar domoticz. want op de pc doet hij het prima met rfxmngr. Ik heb net de usbpoort in domoticz op id geselecteerd en domoticz registreert weer maar niet alle apparaten. maar de vraag is voor hoelang. ik moet mijn rs485 usb adapter persistant maken anders werkt het script niet om mijn easton uit te lezen. ik kijk het aan hoe lang hij het nu doet.
Kun je het niet testen zonder verdere USB aansluitingen en alleen de RFXCom aangesloten .
Mogelijk dat het in die hoek zit. Gebruik je de USB poorten van de Rasp zelf of gebruik je een usb switch.

Voor het eerst kan het zijn dat je voeding van je Rasp het niet trekt. Voor het laatste kun je eens kijken naar een usb switch met eigen voeding.

Persistant maken heb ik in het verleden ook eens gebruikt maar was nooit een succes. Uiteindelijk klopte het weer niet.

Log bestanden kun je daar niets in vinden op het moment dat het fout gaat ?

Draai je Domoticz van SD of iets anders. Kan zijn dat het corrupt raakt en misschien de opslag eens controleren op fouten.

Check je DB eens mogelijk dat daar fouten in zitten waarop het niet goed gaat.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"
Puur wat ideeën om mee te denken ;)

MikeOO wijzigde deze reactie 26-06-2019 08:17 (11%)

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-08 15:01
Ik loop al een tijdje met het idee om mijn 'slimme deurbel' uit te rusten met een camera. Ik heb al een geruime tijd geleden dit projectje uitgevoerd: https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Nu twijfel ik echter of ik een (kleine) camera bij de voordeur moet gaan hangen boven de drukknop of in de hoek bij de deur of misschien zelfs toch maar overwegen voor een 'kant-en-klare' oplossing zoals Ring, Nest Hello of nog iets anders. Zijn er hier mensen met een soort gelijke oplossing en hoe is de ervaring m.b.t. de integratie in Domoticz?

Ik heb nog niet echt een camera gevonden voor bij de voordeur (onder een balkon, dus droog, maar wel buiten) die er netjes uitziet (niet te groot) en goede ondersteuning/opties heeft voor dit. Iemand daar nog tips voor? Vind bijvoorbeeld deze:
Hikvision DS-2CD6W32FWD-IVSD 3 Megapixel Network Indoor/Outdoor IR Corner Camera, 2mm Lens
Axis P9106-V 3MP Corner Mount Camera 01620-001
wel leuk, maar ook prijzig.

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:51
Om verlichting te schakelen via Domoticz gebruik ik de lichtsensoren in de Xiaomi Aqara Motion-sensoren.
Helaas updaten deze hun status te weinig, als er geen beweging is, om er goed gebruik van te kunnen maken in mijn automatisering.

Gebruiken jullie ook licht/donker-sensoren in jullie automatisering en hoe lossen jullie dit op?
Is er iets mogelijk met de Aqara-sensoren of zijn er goede alternatieven?

Thx!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vwtune
mbuurman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:24:
Om verlichting te schakelen via Domoticz gebruik ik de lichtsensoren in de Xiaomi Aqara Motion-sensoren.
Helaas updaten deze hun status te weinig, als er geen beweging is, om er goed gebruik van te kunnen maken in mijn automatisering.

Gebruiken jullie ook licht/donker-sensoren in jullie automatisering en hoe lossen jullie dit op?

Thx!
Ja, een Wemos D1 Mini (of ander esp8266 boardje) met Tasmota erop en een LUX module (in mijn geval een BH1750)
Ben je voor nog geen 8 euro klaar en werkt perfect.
kraades schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:25:
@DaRk PoIsOn
Het is een BORNEO maar volgens mij gebruiken ze overal dezelfde wireless module. De specs zijn door mij helaas nergens te vinden.

Ik heb Rfxcom even een berichtje gestuurd of men er iets van weet.

@Perlian
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken.
erg goede ervaring met de support van RFXcom _/-\o_
Witlof schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:07:
Ik loop al een tijdje met het idee om mijn 'slimme deurbel' uit te rusten met een camera. Ik heb al een geruime tijd geleden dit projectje uitgevoerd: https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Nu twijfel ik echter of ik een (kleine) camera bij de voordeur moet gaan hangen boven de drukknop of in de hoek bij de deur of misschien zelfs toch maar overwegen voor een 'kant-en-klare' oplossing zoals Ring, Nest Hello of nog iets anders. Zijn er hier mensen met een soort gelijke oplossing en hoe is de ervaring m.b.t. de integratie in Domoticz?

Ik heb nog niet echt een camera gevonden voor bij de voordeur (onder een balkon, dus droog, maar wel buiten) die er netjes uitziet (niet te groot) en goede ondersteuning/opties heeft voor dit. Iemand daar nog tips voor? Vind bijvoorbeeld deze:
Hikvision DS-2CD6W32FWD-IVSD 3 Megapixel Network Indoor/Outdoor IR Corner Camera, 2mm Lens
Axis P9106-V 3MP Corner Mount Camera 01620-001
wel leuk, maar ook prijzig.
de NIP-61

of deze, die in de aanbieding is:
NIP-12 dome camera

die laatste weet ik niet of die hetzelfde in Domoticz te krijgen is, maar de eerste werkt perfect. heb er daar 3 van hangen in huis en buiten en in vogelhuisjes, prima te doen.

fabstar81 wijzigde deze reactie 26-06-2019 14:32 (64%)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Witlof
fabstar81 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:28:
[...]

erg goede ervaring met de support van RFXcom _/-\o_

[...]

de NIP-61

of deze, die in de aanbieding is:
NIP-12 dome camera

die laatste weet ik niet of die hetzelfde in Domoticz te krijgen is, maar de eerste werkt perfect. heb er daar 3 van hangen in huis en buiten en in vogelhuisjes, prima te doen.
Het kost inderdaad weinig, maar aan de reacties te zien niet een geweldige keuze.

Die Axis P91 is trouwens helaas niet voor nacht. Die is voornamelijk bedoeld voor in liften. Op zich was het een mooie oplossing, maar niet voor buiten te hangen bij de voordeur in het donker.

Ik ben nu toch maar aan het kijken naar een Dome Camera. Oog is gevallen op HiLook (goedkopere variant van de Hikvision): IPC-D640H-V/Z
@Witlof, welke reacties waar? Ik moet zeggen dat voor de doelen ik het gebruik, prima is. Ik kan duidelijk onderscheiden wie mijn vrouw allemaal binnen laat als ik niet thuis ben of hoe vaak de vogel het huisje in vliegt. :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Witlof
fabstar81 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:45:
@Witlof, welke reacties waar? Ik moet zeggen dat voor de doelen ik het gebruik, prima is. Ik kan duidelijk onderscheiden wie mijn vrouw allemaal binnen laat als ik niet thuis ben of hoe vaak de vogel het huisje in vliegt. :+
De recenties bij AliExpress. Er staan er 11, maar niet allemaal even positief.

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-08 21:47

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Zuluman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:04:
Wat voor voeding heb je? Ik heb iets vergelijkbaar meegemaakt, zwaardere voeding en dat loste bij mij het probleem op. Alleen gebeurde het bij mij vaak om 06:30 uur.

niki_lauda wijzigde deze reactie 26-06-2019 22:23 (4%)

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 10:58
@Witlof neus eens rond in het camera topic hier, daar zijn ook leuke camera’s te vinden voor niet extreem veel geld, waarbij je ook nog goed kan zien wie er voor de deur staat, zowel dag als nacht ;-)
Witlof schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:21:
[...]
Het kost inderdaad weinig, maar aan de reacties te zien niet een geweldige keuze.

Die Axis P91 is trouwens helaas niet voor nacht. Die is voornamelijk bedoeld voor in liften. Op zich was het een mooie oplossing, maar niet voor buiten te hangen bij de voordeur in het donker.

Ik ben nu toch maar aan het kijken naar een Dome Camera. Oog is gevallen op HiLook (goedkopere variant van de Hikvision): IPC-D640H-V/Z
Zelf gebruik ik een Dahua Easy4ip IPC-HDBW1320EP

Bevalt uitstekend. Groot voordeel is de grote kijkhoek waardoor hij ook vlak boven de deur alles overziet.
Werkt ook prima met Synology als je dat toevallig gebruikt.
Heb wel de montangebox erbij genomen zodat je de kabels netjes weg kunt werken zonder dat je een losse lasdoos naast je camera moet maken. Maar dat hangt van je eigen omgeving af of je dit wel/niet nodig hebt.

Nu in de aanbieding en daarvoor helemaal een prima deal zeker omdat hij ook PoE ondersteunt. Wel moet je de PoE apart bestellen.

Zelf gebruik ik meestal een PoE Adapter RJ45 wat zelf moet niet PoE camera's goed werkt. ;)

Alleen goed opletten dat de stroom adapter plug dezelfde diameter heeft als je RJ45 adapter. Meestal is het gelijk maar soms is de diameter toch anders.

• Dacuuu
vwtune schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Ja, een Wemos D1 Mini (of ander esp8266 boardje) met Tasmota erop en een LUX module (in mijn geval een BH1750)
Ben je voor nog geen 8 euro klaar en werkt perfect.
En waar pak je dan het stroom vandaan? Vind een normale 5v adapter altijd zo groot..

• vwtune
Dacuuu schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:44:
[...]

En waar pak je dan het stroom vandaan? Vind een normale 5v adapter altijd zo groot..
Gewoon een simpele (oude) usb telefoon oplader ;)

• Zuluman

Zuluman

MikeOO schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:15:
[...]

Kun je het niet testen zonder verdere USB aansluitingen en alleen de RFXCom aangesloten .
Mogelijk dat het in die hoek zit. Gebruik je de USB poorten van de Rasp zelf of gebruik je een usb switch.

Voor het eerst kan het zijn dat je voeding van je Rasp het niet trekt. Voor het laatste kun je eens kijken naar een usb switch met eigen voeding.

Persistant maken heb ik in het verleden ook eens gebruikt maar was nooit een succes. Uiteindelijk klopte het weer niet.

Log bestanden kun je daar niets in vinden op het moment dat het fout gaat ?

Draai je Domoticz van SD of iets anders. Kan zijn dat het corrupt raakt en misschien de opslag eens controleren op fouten.

Check je DB eens mogelijk dat daar fouten in zitten waarop het niet goed gaat.
MikeOO in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"
Puur wat ideeën om mee te denken ;)
niki_lauda schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:22:
[...]

Wat voor voeding heb je? Ik heb iets vergelijkbaar meegemaakt, zwaardere voeding en dat loste bij mij het probleem op. Alleen gebeurde het bij mij vaak om 06:30 uur.
Voeding is nooit een probleem geweest. Ik sluit de RFXCOM en de RS485 modbusadapter rechtstreeks aan op de PI. Ik had al voor de zekerheid een andere voeding gepakt en kabel waarvan ik zeker weet dat ze werken en ook echt 2,5A leveren.

Database heb ik gechecked en is ok.

USB persistant heb ik verwijderd. En de RS485 adapter ook. Hij draait nu alsnog prima al voor een uur. Alleen wil 1 kerui adapter niet verbinden. die deed het wel vanochtend via RFXmngr op de pc. maar dat is een detail.

Waar ik wel mee zit is nu het script voor de RS485 adapter. die heb ik niet als hardware toegevoegd maar als dummy device. in het script moet je usb serial port benoemen waar de info vandaag gehaald moet worden. ik zat er aan te denken om de serial by-id code te gebruiken. Heb echter geen idee welk deel van de id je moet gebruiken.

Dit is mijn script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/bin/bash
 #title :solar
 #description :Read current from sdm120 and sends it to Domoticz.
 #author :JM
 #date :20160605
 #version :0.1
 #usage :./solar
 #notes :
 #bash_version :
 #==============================================================================
 SERVER="http://192.168.0.101:8080" #Je domoticz server lokatie. (127.0.0.1 werkt vaak ook)
 IDX=8 #IDX of your dummy virtual device Electric(Instant+counter) in domoticz

#SDM120C
 SDM120C="/home/pi/SDM120C/sdm120c" #location sdm120c script
 TTY="/dev/ttyUSB0" #USB port sdm120c

CURRENT=$($sdm120c /dev/ttyUSB0 -p -q -z 10 | awk '{print $1}') #get current from sdm120c

# echo "$SERVER/json.htm?type=command&param=udevice&IDX=$IDX&nvalue=$CURRENT&svalue=POWER;ENERGY"

x=0 
 for gelezenWaardE in $($sdm120c /dev/ttyUSB0 -z 10 -ip|awk -F ":" '!/OK/ {print $2} '|sed 's/[ a-zA-Z]//g') ; do 

if [ ! $x -eq 1 ]; then
 watt=$gelezenWaardE
 x=1
 else
 kilowattuur=$(($gelezenWaardE/1000))
 fi 

done

curl -s {"$SERVER/json.htm?type=command&param=udevice&IDX=$IDX&nvalue=0&svalue=${watt};${kilowattuur}"} #send current to domoticz
 curl -s {"$SERVER/json.htm?type=command&param=addlogmessage&message=SolarSDM120Update"} #send current to domoticz

volgens moet het worden

code:
1
TTY="/dev/serial/by-id/[devicename]"

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-08 11:51
Ik heb fibaro shutters maar ik denk dat ze sinds de laatste update niet meer goed functioneren.
Tot een maand geleden kon ik 2x op omlaag drukken en alle rolluiken gingen omlaag ipv alleen degene waar de knop op aangesloten zat.

Nu registreert hij echter de verschillende knoppen niet meer (1 tot 3x drukken, lang inhouden) en registreert alleen nog maar 1x drukken wat alleen het lokale rolluik bedient.
De scene die alle rolluiken bedient werkt echter nog wel als ik hem software matig gebruik.
Echter de 2x drukken switch gebruiken in de software resulteert in een foutmelding: cannot send the command.

Meer mensen hier last van en oplossingen voor?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• vwtune
Meer mensen hier lang moeten wachten op je bestelling bij Shelly zelf? De verzendtijd dat het daadwerkelijk onderweg is, is bij mij bijna 3 weken. Vind ik toch vrij lang voor uit Bulgarije

• Copitano
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16-08 15:47

Copitano

Hoorn NH

Heeft iemand ervaring met het volgende probleem?
In Domoticz heb ik per verdieping een platte grond aangemaakt. Daar kon ik eerder met icoontjes waardes tonen van bijvoorbeeld temperatuur en vochtigheid. Die kon ik dan na het aanmaken verslepen naar de exacte plek waar ik die wilde tonen. Na de laatste update lukt het niet meer om bestaande icoontjes te verslepen of om nieuwe toe te voegen. Ik heb de volgende versie op dit moment draaien op een RPi 3B met Raspbian
Version: 4.10717
Build Hash: b38b49e5
Compile Date: 2019-05-09 13:04:08
dzVents Version: 2.4.19
Python Version: 3.5.3 (default, Sep 27 2018, 17:25:39) [GCC 6.3.0 20170516]
Zijn er meer mensen op dit forum die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen? Hoe opgelost?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+

• Wiley99
vwtune schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:38:
Meer mensen hier lang moeten wachten op je bestelling bij Shelly zelf? De verzendtijd dat het daadwerkelijk onderweg is, is bij mij bijna 3 weken. Vind ik toch vrij lang voor uit Bulgarije
Binnen 2 dagen bij een NL webshop (domotica-shop). Waarom bestel je in Bulgarije, is dat zoveel goedkoper?

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:27
Iemand al ervaring met de Tradfri van IKEA in combinatie met Domoticz?
Ik ben van plan om daar mee mijn lampen in huis te gaan vervangen.

En wie kan mij vertellen of dat die gateway van IKEA ook overweg kan met andere aparaten op het zigbee protocol?

Of moet ik dan beter een Trust Zigbee Control Station Z1 aanschaffen en daar alles mee schakelen op het zigbee protocol?

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 10:58
Is zo’n “Shelly” module ook direct te koppelen binnen Domoticz zonder de Shelly app / cloud functies te gebruiken? Vind het concept leuk, maar voel er weinig voor om a) extra apps icm accounts te maken en b) deze data ergens te delen via een online cloud...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 13:40
RR46 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:38:
Is zo’n “Shelly” module ook direct te koppelen binnen Domoticz zonder de Shelly app / cloud functies te gebruiken? Vind het concept leuk, maar voel er weinig voor om a) extra apps icm accounts te maken en b) deze data ergens te delen via een online cloud...
Ja, zoals je overal terug kan lezen ondersteund hij mqtt, geen app nodig dus

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zuluman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:47:
[...]

[...]

Voeding is nooit een probleem geweest. Ik sluit de RFXCOM en de RS485 modbusadapter rechtstreeks aan op de PI. Ik had al voor de zekerheid een andere voeding gepakt en kabel waarvan ik zeker weet dat ze werken en ook echt 2,5A leveren.

Database heb ik gechecked en is ok.

USB persistant heb ik verwijderd. En de RS485 adapter ook. Hij draait nu alsnog prima al voor een uur. Alleen wil 1 kerui adapter niet verbinden. die deed het wel vanochtend via RFXmngr op de pc. maar dat is een detail.

Waar ik wel mee zit is nu het script voor de RS485 adapter. die heb ik niet als hardware toegevoegd maar als dummy device. in het script moet je usb serial port benoemen waar de info vandaag gehaald moet worden. ik zat er aan te denken om de serial by-id code te gebruiken. Heb echter geen idee welk deel van de id je moet gebruiken.

Dit is mijn script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/bin/bash
 #title :solar
 #description :Read current from sdm120 and sends it to Domoticz.
 #author :JM
 #date :20160605
 #version :0.1
 #usage :./solar
 #notes :
 #bash_version :
 #==============================================================================
 SERVER="http://192.168.0.101:8080" #Je domoticz server lokatie. (127.0.0.1 werkt vaak ook)
 IDX=8 #IDX of your dummy virtual device Electric(Instant+counter) in domoticz

#SDM120C
 SDM120C="/home/pi/SDM120C/sdm120c" #location sdm120c script
 TTY="/dev/ttyUSB0" #USB port sdm120c

CURRENT=$($sdm120c /dev/ttyUSB0 -p -q -z 10 | awk '{print $1}') #get current from sdm120c

# echo "$SERVER/json.htm?type=command&param=udevice&IDX=$IDX&nvalue=$CURRENT&svalue=POWER;ENERGY"

x=0 
 for gelezenWaardE in $($sdm120c /dev/ttyUSB0 -z 10 -ip|awk -F ":" '!/OK/ {print $2} '|sed 's/[ a-zA-Z]//g') ; do 

if [ ! $x -eq 1 ]; then
 watt=$gelezenWaardE
 x=1
 else
 kilowattuur=$(($gelezenWaardE/1000))
 fi 

done

curl -s {"$SERVER/json.htm?type=command&param=udevice&IDX=$IDX&nvalue=0&svalue=${watt};${kilowattuur}"} #send current to domoticz
 curl -s {"$SERVER/json.htm?type=command&param=addlogmessage&message=SolarSDM120Update"} #send current to domoticz

volgens moet het worden

code:
1
TTY="/dev/serial/by-id/[devicename]"

Toch zou ik niet teveel te gelijk proberen. Nu draait het maar als het later weer onderuit gaat weet je niet wat de oorzaak is. Laat het systeem eerst eens paar dagen draaien. Blijft het dan goed gaan sluit je weer 1 ding aan en weer testen.

Kun je hier iets mee: https://www.domoticz.com/...d_device_name_to_USB_port

• rens-br
  • Nu online
marcel19 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 06:46:
Iemand al ervaring met de Tradfri van IKEA in combinatie met Domoticz?
Ik ben van plan om daar mee mijn lampen in huis te gaan vervangen.
Domoticz heeft er ondersteuning voor.
En wie kan mij vertellen of dat die gateway van IKEA ook overweg kan met andere aparaten op het zigbee protocol?
Dat kan je beter even bekijken in: Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie
Of moet ik dan beter een Trust Zigbee Control Station Z1 aanschaffen en daar alles mee schakelen op het zigbee protocol?
Als je veel verschillende Zigbee apparaten wilt koppelen, kan ik ook Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge aanraden. Gebruik die zelf ook in combinatie met Xiaomi sensoren/switches en Ikea spul.

• vwtune
Wiley99 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Binnen 2 dagen bij een NL webshop (domotica-shop). Waarom bestel je in Bulgarije, is dat zoveel goedkoper?
Ja dat doe ik de volgende keer wel idd, het scheelt per shelly wel 3 euro ongeveer.

• max209
  • Laatst online: 15-08 08:44
Vraagje voor de "specialisten" onder ons.
Ik draai Domoticz op een Pi met een rfxcom voor KaKu, een Philips Hue voor 2 livingcolours en een Logitech Harmony Hub.
Deze laatste wilde in eerste instantie niet koppelen met Domoticz tot dat ik zag dat Logitech had zitten rommelen. De oplossing die door hun is aangedragen (andere firmware) werkt wel, maar gedeeltelijk.
https://community.logitec...ate-fixes-vulnerabilities

Alle scenes werken vanuit de harmonyapp en zijn te zien in Domoticz, hoezee, maar werken geen van allen vanuit domoticz. Heeft Iemand hier eventueel een oplossing voor? (google was niet mijn beste vriend in dit geval)

Edit:
Ik zie nu de volgende melding in de Log
Harmony Hub: Received a switch command but we are not connected - attempting connect now

Ik heb alles volgens mij correct ingevoerd. Ik kan alleen ip adres en port (5222) invoeren

Edit 2
De XMPP bleek nog ingeschakeld te moeten worden 8)7
Deze link beschrijft hoe of wat: https://community.home-as...-update-v-4-15-250/100418

Thanks

max209 wijzigde deze reactie 28-06-2019 16:57 (23%)

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:32
Heeft iemand een Panasonic airco aan domoticz weten te hangen? Ik heb 'm wel gekoppeld met Comfort Cloud app, maar zou ook graag de koppeling met Domoticz willen leggen.

Daarnaast wil ik het energieverbruik bijhouden. Daarvoor heb ik aangeschaft:
Eastron SDM120D, 1 Fase kWh meter met puls uitgang - https://webshop.cedel.nl/1-Fase-kWh-meter-met-puls-uitgang
En S0 Pulse Counter Module (5 Poorten) https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop

Heb ik een logische combi gevonden en weet iemand hoe ik deze nu het beste moet aansluiten? Of heb ik de verkeerde materialen gekocht. Er zit wel een pulsuitgang op, maar de kWh meter moet volgens mij ook gevoed worden voor de puls op te wekken. Ik kom er zelf niet helemaal uit. Iemand tips?
vwtune schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:38:
link?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
I-King schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:57:
Daarnaast wil ik het energieverbruik bijhouden. Daarvoor heb ik aangeschaft:
Eastron SDM120D, 1 Fase kWh meter met puls uitgang - https://webshop.cedel.nl/1-Fase-kWh-meter-met-puls-uitgang
En S0 Pulse Counter Module (5 Poorten) https://sites.google.com/site/nta8130p1smartmeter/webshop

Heb ik een logische combi gevonden en weet iemand hoe ik deze nu het beste moet aansluiten? Of heb ik de verkeerde materialen gekocht. Er zit wel een pulsuitgang op, maar de kWh meter moet volgens mij ook gevoed worden voor de puls op te wekken. Ik kom er zelf niet helemaal uit. Iemand tips?
Om de Eastron kWh meter te loggen kun je inderdaad prima die pulse counter module gebruiken. Je hoeft geen voeding aan te bieden om pulsen te tellen. Je verbind een draad van de G aansluiting van de module met de S0- van de kWh meter en een van de genummerde aansluitingen van de module met de S0+ van de kWh meter. Die S0 aansluiting is eigenlijk gewoon een soort schakelaar (heel kort door de bocht) en in de pulse counting module zit een Arduino die telt hoevaak die schakelaar open/dicht gaat en dat logt op de seriele USB aansluiting.

• Knielen
  • Laatst online: 13:40

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• I-King
tsjoender schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Om de Eastron kWh meter te loggen kun je inderdaad prima die pulse counter module gebruiken. Je hoeft geen voeding aan te bieden om pulsen te tellen. Je verbind een draad van de G aansluiting van de module met de S0- van de kWh meter en een van de genummerde aansluitingen van de module met de S0+ van de kWh meter. Die S0 aansluiting is eigenlijk gewoon een soort schakelaar (heel kort door de bocht) en in de pulse counting module zit een Arduino die telt hoevaak die schakelaar open/dicht gaat en dat logt op de seriele USB aansluiting.
Werkt perfect, bedankt voor de hulp!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:30

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

fabstar81 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:58:
[...]

En ondersteunt Domoticz alle shelly producten?
De schakelaars wel met plugins voor http en mqtt.die ook het verbruik registreren.
Ik weet niet of het al is veranderd, maar de cloud functie vervalt als je mqtt inschakelt.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:43
mbuurman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:24:

Thx!
Ik gebruik in de huiskamer nog een kaku lichtsensor, werkt uit de kunst. In de gang een beweging schakelaar incl. lux meter van Aqara. Ook deze werkt uit de kunst

Bing

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij mijn Aeotec multisensor is vorige maand de helft van de functionaliteit uitgevallen. Ik probeer dat nu te repareren, maar kom er niet uit.

Wat werkt nog wel:
  • Temperatuur + Humidity
  • Lux
  • UV
Sinds 6 mei 20:06 voor het laatst gezien aldus Domoticz:
  • Alarm Type
  • Alarm Level
  • Burglar
  • Bewegingssensor
Vooral de bewegingssensor gebruik ik vaak, want die zet(te) het licht aan in mijn keuken. Opvallend is dat de bewegingssensor zelf nog wel lijkt te werken: het groene lampje op de multisensor licht op zodra ik de keuken in loop.

Geprobeerd:
  1. Sensor van de voeding afgekoppeld en een half uur later weer aangesloten
  2. Soft reset van de controller
  3. Heal node
  4. Heal network
  5. Node excluded en weer toegevoegd
  6. Domoticz opnieuw gestart
Het heeft helaas niet mogen baten. Iemand nog andere ideeën?

edit: zojuist nogmaals geëxclude in OpenZWave Control Panel en toegevoegd in Domoticz (ipv ook het toevoegen doen in OZWCP) en nu doet mijn sensor het opeens weer :? Mooi, maar helemaal begrijpen doe ik het niet :)

Gizz wijzigde deze reactie 29-06-2019 17:43 (11%)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DaRk PoIsOn
thecompany schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:07:
[...]

Is hier ondertussen al iets uitgekomen? Ik draai nu nog op poort 1883 om het te laten werken.

Watersensor via een ESP8226, draait vanaf halverwege december en had er in eerste instantie een hard hoofd in, veel afwijkingen en niet stabiel te krijgen... dacht ik.

Vanmiddag kwam ik er achter dat de watersensor sinds gister middag al niet meer werkte, module een reset gegeven en moest natuurlijk ook de waardes aanpassen om hem kloppend te krijgen. Kwam uit op een verschil van 586 liter, maar het verbruik van 24 uur niet mee genomen. Hierin hebben 2 volwassen gedoucht, vaatwasser gedraaid, wasmachine gedraaid. Planten water gegeven en het zwembad voorzien van extra water.

Ben eigelijk heel erg verbaasd over de hele werking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
vwtune schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Ja dat doe ik de volgende keer wel idd, het scheelt per shelly wel 3 euro ongeveer.
2,50/2,60, daarvoor wacht ik niet voor maar een paar Shelly's :) Had er eerst één om te testen gekocht, daarna een paar meer toen bleek dat het goed werkt (zolang je wifi bereik hebt, berging is ietsje lastiger hier vanwege enorm 2,5/5GHz stralingwerend dubbelglas...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 18:25
Mijn welgemeende excuus als deze vraag al vaker is gesteld en beantwoord maar ik zoek mij rot en kan het nergens vinden: Ik zoek een simpele duidelijke tutorial hoe Domoticz op mijn Synology NAS van buiten te benaderen middels de Domoticz App op mijn iPhone.

Ik kan prima lokaal inloggen via http://10.0.1.3:8084/#/Dashboard (Vastgezet IP in Airport Time Capsule met Ziggo modem in Bridge.)
Ik heb een account aangemaakt binnen MyDOmoticz, een API ontvangen en alles ingevuld onder Instellingen van Domoticz.

Als ik binnen de Domoticz iOS App het locale IP adres ingeef met mijn user/password voor Synology dan heb ik verbinding en werkt alles prima maar als ik Wifi uitzet op de iPhone en via 4G verder wil dan is de verbinding weg. Vanzelfsprekend zal ik iets moeten regelen m.b.t. externe toegang maar ik kom er niet uit. In de Domoticz app moet ik onder Verbindingsinstellingen de volgende gegevens invullen:

Server adres: dit is nu 10.0.1.3 (lokaal)
Protocol: Ik gok bij voorkeur HTTPS
Poort: Volgens Domoticz - Instellingen - Remote shared poort (Voor remote Domoticz clients): 6144
Map: geen idee
Gebruikersnaam: van Synology of Domoticz?
Wachtwoord: van Synology of Domoticz?

Als ik 10.0.1.3 moet Port Forwarden, moet dit binnen mijn Airport Time Capsule omdat mijn Ziggo modem in Bridge staat. Ik gok binnen het Airport Configuratie Programma onder de tab Netwerk - Poortinstellingen. (Heb geen ervaring met Port Forwarding binnen de Airport Time Capsule.)

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Iemand hier die een Xiaomi Mi Flora sensor in gebruik heeft icm Domoticz en een RPi 3B+ zoals HIER behandeld?

Ik lees veel problemen mbt stabiliteit en ook dat het op een RPI 3B+ bij iemand niet werkt, maar misschien heeft hier iemand tips&tricks of misschien betere ervaringen ermee.

Zou voor m'n niet-zo-groene vingers wel zo'n 'hulpje' als een dergelijke sensor wel kunnen gebruiken ;-).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
Hebben jullie er ook last van dat je gemiddeld iedere week een keer alle cookies weg moet gooien? Ik kan dan wel nog inloggen in incognito modus, maar via de normale route kom ik op de 'Offline' pagina.
Op de desktop weet ik inmiddels hoe ik de cookies per site makkelijk weg gooi, maar op Chrome op IOS moet ik alle cookies wissen, waardoor ik overal weer opnieuw moet inloggen.

Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:44
https://www.domoticz.com/wiki/Mi_Flora_Bluetooth_LE

2. Script werkt het beste, bereik is belangrijk
M.v.Veelen schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:30:
Iemand hier die een Xiaomi Mi Flora sensor in gebruik heeft icm Domoticz en een RPi 3B+ zoals HIER behandeld?

Ik lees veel problemen mbt stabiliteit en ook dat het op een RPI 3B+ bij iemand niet werkt, maar misschien heeft hier iemand tips&tricks of misschien betere ervaringen ermee.

Zou voor m'n niet-zo-groene vingers wel zo'n 'hulpje' als een dergelijke sensor wel kunnen gebruiken ;-).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GVR
Theo74 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:36:
Mijn welgemeende excuus als deze vraag al vaker is gesteld en beantwoord maar ik zoek mij rot en kan het nergens vinden: Ik zoek een simpele duidelijke tutorial hoe Domoticz op mijn Synology NAS van buiten te benaderen middels de Domoticz App op mijn iPhone.

Ik kan prima lokaal inloggen via http://10.0.1.3:8084/#/Dashboard (Vastgezet IP in Airport Time Capsule met Ziggo modem in Bridge.)
Ik heb een account aangemaakt binnen MyDOmoticz, een API ontvangen en alles ingevuld onder Instellingen van Domoticz.

Als ik binnen de Domoticz iOS App het locale IP adres ingeef met mijn user/password voor Synology dan heb ik verbinding en werkt alles prima maar als ik Wifi uitzet op de iPhone en via 4G verder wil dan is de verbinding weg. Vanzelfsprekend zal ik iets moeten regelen m.b.t. externe toegang maar ik kom er niet uit. In de Domoticz app moet ik onder Verbindingsinstellingen de volgende gegevens invullen:

Poort: Volgens Domoticz - Instellingen - Remote shared poort (Voor remote Domoticz clients): 6144

Als ik 10.0.1.3 moet Port Forwarden, moet dit binnen mijn Airport Time Capsule omdat mijn Ziggo modem in Bridge staat. Ik gok binnen het Airport Configuratie Programma onder de tab Netwerk - Poortinstellingen. (Heb geen ervaring met Port Forwarding binnen de Airport Time Capsule.)
Ip moet je wan ip zijn (www.whatismyip.com). User en wachtwoord van domoticz, en in je router moet je de poort forwarden naar je interne ip (ervoor gezorgd dat je NAS een vast ip heeft?).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Theo74 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:36:

Persoonlijk zou ik Domoticz niet direct beschikbaar stellen van buitenaf.
Veiliger is om dit via VPN te laten verlopen.

Op je Synology OpenVPN installeren en je hoeft verder geen port of forward in te stellen.
Dit stappenplan geeft een goede uitleg hoe je dit goed op kunt zetten.
https://www.synology-foru...72cb1e4bkrudi3gnv0ttjvqf0

Lijkt heel wat werkt maar valt erg mee. Rustig lezen, en nog eens lezen en dan gaat het meestal in 1x goed >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
hallooo, ben ik weer.

gisteren mijn eerste Yeelight RGB lamp aangesloten. eerst toegevoegd in de Yeelight app, vervolgens LAN Control aangezet. Hardware in Domoticz toegevoegd, gezorgd dat IP adres wat lamp heeft verkregen vanaf dat moment fixed is gebaseerd op mac adres. Daarna Domoticz handmatig de lamp op dat ip adres toevoegd want zag niets in de devices tab. En voila, 13 uur later nog steeds geen lamp in Domoticz, devices tab, of waar dan ook.

wat ik wel vind in de log is:

code:
1
2
2019-07-01 09:10:47.880 Status: YeeLight: New Light Found (192.168.69.20/YeeLight LED (Color))
2019-07-01 09:11:48.037 Status: YeeLight: New Light Found (192.168.69.20/YeeLight LED (Color))

dus hij vindt hem wel, alleen zie ik hem nergens. iemand die iets weet om te helpen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 18:25
MikeOO schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:21:
[...]

Persoonlijk zou ik Domoticz niet direct beschikbaar stellen van buitenaf.
Veiliger is om dit via VPN te laten verlopen.

Op je Synology OpenVPN installeren en je hoeft verder geen port of forward in te stellen.
Dit stappenplan geeft een goede uitleg hoe je dit goed op kunt zetten.
https://www.synology-foru...72cb1e4bkrudi3gnv0ttjvqf0

Lijkt heel wat werkt maar valt erg mee. Rustig lezen, en nog eens lezen en dan gaat het meestal in 1x goed >:)
Grote dank!

Ik las inderdaad vaker dat Domoticz gebruikers het afraden om simpel porten open te zetten in de router om van buitenaf op de Domoticz/NAS server te komen. Ik kan mij daar wel in vinden.

Maar hoe zit het dan met de DS packages van Synology zelf? Deze installeer je simpel op je telefoon waarna je zonder VPN de NAS kunt bereiken. En ook de externe webbrowser toegang via "mysynology".
Zijn dit mogelijk P2P, of Synology intern VPN verbindingen?

De instructies via jouw link lijken inderdaad een heel boekwerk maar dit komt omdat het echt heel duidelijk stapje voor stapje is uitgegeld.
Alleen stap 4 is onmogelijk met een iPhone. 5 jaar na deze instructies en zonder Android telefoon moet ik dit waarschijnlijk anders aanpakken. Heb jij mogelijk een idee?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Theo74 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:19:
Ik las inderdaad vaker dat Domoticz gebruikers het afraden om simpel porten open te zetten in de router om van buitenaf op de Domoticz/NAS server te komen. Ik kan mij daar wel in vinden.
Ik heb mijn poorten van Domoticz niet open gezet, maar ik maak gebruik van een reverse proxy server. Op die manier hangt Domoticz niet direct naar buiten, maar kan je er wel bij. Uitleg vind je in: rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:08
ik wil graag wat meer inzicht krijgen in mijn energie gebruik / verbruik en de kosten hiervan door domoticz.
Ik heb mijn slimme meter aangesloten, en dat werkt prima.

Vandaag worden ook zonnepanelen geïnstalleerd, dus het is tijd om even alles goed in te stellen.
Nu heb ik een vraag over de kosten instellen in domoticz.
Dit kan via instellingen -> Meters / tellers.

Ik zie de volgende waardes, en vraag me af wat het allemaal inhoud.
Kosten T1, Kosten R1, kosten T2, kosten R2 ?
zie hieronder het screenshot:
https://prnt.sc/o8y3yj

Androo wijzigde deze reactie 01-07-2019 11:31 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-07 12:43
Kosten T1 = de energie die je in tarief 1 (laag dacht ik) inkoopt, (Wat kost jou 1 KWH in T1)
Kosten R1 = de energie die je in tafrief 1 (laag) Retour stuurt (dus eigenlijk opbrengst), (Wat levert jou 1 KWH op in R1)
Kosten T2 = de energie die je in tarief 1 (hoog dacht ik) inkoopt, (Wat kost jou 1 KWH in T2)
Kosten R1 = de energie die je in tafrief 2 (hoog) Retour stuurt (dus eigenlijk opbrengst), (Wat levert jou 1 KWH op in R2)

soepah wijzigde deze reactie 01-07-2019 11:36 (16%)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True