Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-07 15:41
soepah schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Ik kan niet in jouw eco systeem kijken, maar afhankelijk van wifi bereik / andere beschikbare hubs (Z-Wave) kan een shelly een betere of minder goede keuze zijn ;).
Ze zijn inderdaad goedkoper maar alleen via wifi te bedienen, dus ben je afhankelijk van je locale wifi systeem thuis. Indien dit betrouwbaar is is dit een prima keuze.
Snap ik, op zich heb ik ook Zwave, ware het niet dat ik alleen thermostaatkranen (Spirit Eurotronic) daarmee aanstuur. Persoonlijk vind ik Zwave gewoon te duur en heb ik een beter en betrouwbaarder gevoel bij mijn wifi netwerk thuis, maar dat is een persoonlijk iets.

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:24
rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Ah ok. Ik maak gebruik van een reverse proxy server met daarbij Fail2ban.
Top ga ik even naar kijken.. Inmiddels thuis en is idd m'n Raspberry voor wat ik kan zien.
M'n crontab zag er zo uit:

http://i68.tinypic.com/szfmdd.png

Nu zojuist om de schade te beperken, UFW geinstalleerd tevens fail2ban.
Ga nog even kijken naar jou post thanks

ELGA Toshiba Standalone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:32
Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:53:
Top ga ik even naar kijken.. Inmiddels thuis en is idd m'n Raspberry voor wat ik kan zien.
M'n crontab zag er zo uit:

[Afbeelding]
Op het ip-adres begint hier de virusscanner in ieder geval te sputteren, dus is wel duidelijk om te zien dat daar inderdaad je probleem zit.

• brnbtc
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:27
India Sierra schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:58:
[...]

heb zelf geen verstand van z-wave apparaten maar vgm heb je altijd een controller / hub ding nodig omdat z-wave encrypted is.
Ik heb het op de website nog goed bekeken, en het schijnt ook dat met name afstandsbedieningen https://www.slimnest.nl/afstandsbedieningen/ deze ook als soort mini controller werkt. Dus dat je een knop direct kan verbinden aan een lamp zonder tussenkomst van een homecenter. Waarschijnlijk is de controller ook zo.

Dus met een afstandsbediening kan je direct een slimme lamp schakelen?

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16-07 15:49
brnbtc schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:44:
[...]
Dus met een afstandsbediening kan je direct een slimme lamp schakelen?
Je kunt associaties maken, dan heb je geen controller nodig inderdaad. Of dat in alle gevallen werkt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:46

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:50:
Hoi,

Gisteren afgesloten bij xs4all omdat er op mijn publieke IP het welgehete Mirai botnet zich verspreid.
Uitendelijk gevonden dat m'n foscam vulnerable was dus deze een FW update gegeven.

Gister niet veel tijd gehad om er verder naar te kijken, wel heb ik vrijwel alle IOT devices geblokkeerd richting internet.

Echter vanmorgen weer geblokkeerd en er was tevens een uitbraak te zien via https://www.abuseat.org/lookup.cgi vanuit mijn IP Adres.

Middels contact met Xs4all blijkt een verhoogd aantal infecties te zijn opgetreden afgelopen weken waar een patroon is van gebruikers met een PI (of derglijke) icm domoticz..

Iemand van hier toevallig met soortgelijke ervaringen?

//Daniel
Afgelopen maandag een paar failed logins gezien op mijn PI heb Fail2ban draaien dus moet goed zijn.
Daarna geen activiteit meer gezien
De regel in de log was
3:50:09.433 Error: [web:8080] Failed authentication attempt, ignoring client request (remote address: 202.144.193.167)

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:33
benkruk schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:42:
Klopt, ik heb oa een RFlink 433mhz, werkt goed.
Dan ga ik die binnenkort bestellen als ik even wat meer tijd heb.
Zit ook een beetje in lwijfel of ik niet beter alles naar Zwave kan omzetten:S

mrbert

• Daannn1987
niki_lauda schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:55:
[...]

Afgelopen maandag een paar failed logins gezien op mijn PI heb Fail2ban draaien dus moet goed zijn.
Daarna geen activiteit meer gezien
De regel in de log was
3:50:09.433 Error: [web:8080] Failed authentication attempt, ignoring client request (remote address: 202.144.193.167)
@rens-br

't was een hardnekkige en ik ben er nog niet helemaal vanaf...

In contrab zat deze rule verwerkt, tevens wanneer ik de conrtab rules aanpastte werdt er gelijk een reboot getriggerd. Sowieso als je mirai om zeep probeert te helpen gaat wordt er ergens een sudo reboot -r getriggered (ben er nog niet achter hoe dit getriggered wordt..).

Na deze reboot was de contrab rule gelijk weer terug, totdat ik UFW (f/w) heb geimplementeerd toen bleeft het bij oneindig rebooten.

Voor nu heb ik even shutdown chown 0 (smerig) gegeven zodat m'n machine niet elke minuut na opstarten reboot (erg vervelend)...
Morgen maar weer verder kijken..

Dergelijke mallware / botnets vindt ik op windows interessant om uit te zoeken en uit te pluizen hoe iet in elkaar steekt, maar m'n linux kennis is toch wel een stuk beperkter waardoor ik dit nog niet onder de noemer amusant kan gooien :')

Echter zit het wel mooi in elkaar :9 :9 Er is jammer genoeg weinig publiekelijk bekend omtrent Mirai, daar dit meestal op embedded devices optreedt..

Daannn1987 wijzigde deze reactie 12-06-2019 22:49 (16%)

ELGA Toshiba Standalone

• Knielen
  • Laatst online: 20:45
mrbert schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:28:
[...]

Dan ga ik die binnenkort bestellen als ik even wat meer tijd heb.
Zit ook een beetje in lwijfel of ik niet beter alles naar Zwave kan omzetten:S
Ik heb er wel voor gekozen om dit te doen, maar bedenk wel dat het dan een vrij dure hobby wordt. Zwave is niet goedkoop.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• rens-br
Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:46:
't was een hardnekkige en ik ben er nog niet helemaal vanaf...
Is het geen idee om je kaartje te formatteren en gewoon opnieuw te beginnen? De kans is erg klein dat je alles te pakken krijgt.

• Daannn1987
rens-br schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Is het geen idee om je kaartje te formatteren en gewoon opnieuw te beginnen? De kans is erg klein dat je alles te pakken krijgt.
Ja je hebt gelijk die beslissing had ik vanmorgen ook al genomen.. in die vorm ga ik het ook doen..
FW Technisch staat hij nu vrijwel dicht, kan er alleen nog met ssh heen vanuit m'n mbook.

Heb een Asus Tinker board besteld met EMMC, ga alles opnieuw opbouwen daarop.
Vrijwel alles gedocumenteerd en heb recente backups dus dat wordt weer een middagje pielen :+

Fail2ban + UFW gelijk erbij en ik kijk ook nog even naar je reverse proxy.
Zit zelfs te denken het IOT netwerk los te koppelen van het "normale" netwerk.

ELGA Toshiba Standalone

• JJnJ
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-07 17:30
GVR schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:13:
Of je begint spotgoedkoop met een breadboardje en een 433mhz transceiver. Het heeft me een hoop gegoogle en proberen gekost, maar als het dan voor die paar euro werkt is het leuk :) een duurder alternatief kopen kan dan altijd nog
Kan je uitleggen wat je uiteindelijk voor software hebt gebruikt?

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:01

JdM

Gas?Gas!

Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:50:
[....]

Iemand van hier toevallig met soortgelijke ervaringen?

//Daniel
Same here, maar dan op een synology icm domoticz. Ben al twee dagen bezig om hier iedereen weer aan het werk te krijgen en dan weer verder te kijken (heb op de betreffende syno ook een mailserver draaien }:| )

Gisteren door XS4all afgesloten, gisteravond gebruik gemaakt van de startup.
Zo te zien komt het door een niet ge-update versie van domoticz (<4.10 ik draai 4.09 of iets dergelijks).
Geen idee nog hoe ik dit uit mijn syno gesloopt krijg :N

N54 powered

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:55
vwtune schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:10:
In mijn keuken heb ik een wandstopcontact met een lichtschakelaar erin (https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8852426326046-424-424.jpg) . Er komt zeer binnenkort op de plek waar deze zit, een koelkast voor te staan, de koelkast zal dan gebruik gaan maken van dat stopcontact, maar het probleem wat ik dan krijg is dat ik niet meer bij de schakelaar kan om het licht aan te doen van de inbouwlampen. Heeft iemand een idee wat ik hiermee zou kunnen doen om die schakelaar (en desnoods die hele unit te vervangen door???) slim te maken?
Ik zou gewoon de schakelaar doorslussen, dan heb je permanent stroom op de lampen. Ikea Tradfri lampen erin en probleem opgelost.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:26
JJnJ schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:52:
[...]

Kan je uitleggen wat je uiteindelijk voor software hebt gebruikt?
Pimatic ontvangt en verzend de signalen. Vanuit pimatic worden de schakelaars in domoticz bijgewerkt. Andersom wordt vanuit domoticz de pimatic api aangeroepen om een lamp aan of uit te zetten.

De 433hmz transceiver zijn via een arduino nano verbonden, en de arduino dmv usb met de raspberry.

• Daannn1987
JdM schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 18:49:
[...]

Same here, maar dan op een synology icm domoticz. Ben al twee dagen bezig om hier iedereen weer aan het werk te krijgen en dan weer verder te kijken (heb op de betreffende syno ook een mailserver draaien }:| )

Gisteren door XS4all afgesloten, gisteravond gebruik gemaakt van de startup.
Zo te zien komt het door een niet ge-update versie van domoticz (<4.10 ik draai 4.09 of iets dergelijks).
Geen idee nog hoe ik dit uit mijn syno gesloopt krijg :N
Oh crap.. op je synology is nog vervelender..
Je heb meerdere crontabs waarin een download url staat naar een sh file die je eruit moet halen.
/etc/crontab.hourly
/etc/crontab.daily
/etc/crontab.startup

Toen ik dat alleen gedaan had had ik oneindige reboots... via chown 0 op shutdown de hele shutdown functionaliteit uitgezet..
Mijn domoticz was redelijk recent.. ga ik eens naar kijken

ELGA Toshiba Standalone

• GVR
Ben ik blij dat m'n domoticz nog alleen vanaf intern netwerk te benaderen was. Wil dit wel gaan openstellen maar dan in ieder geval met goede beveiliging. Wat is aan te raden? Fail2ban heb ik hier al vaker voorbij zien komen.

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:43
Als je router openvpn heeft zou ik dat gebruiken. Heb je de rest allemaal niet nodig.
Ik heb asus merlin firm ware op mijn r7000 gezet

• GVR
joostnl schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:00:
Als je router openvpn heeft zou ik dat gebruiken. Heb je de rest allemaal niet nodig.
Ik heb asus merlin firm ware op mijn r7000 gezet
Mijn router (experia box) niet, maar heb wel openvpn draaien op mijn synogy NAS. Zo maak ik tot nu toe ook verbinding met domoticz met mijn telefoon van buitenaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Daannn1987 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:36:
[...]
Oh crap.. op je synology is nog vervelender..
Je heb meerdere crontabs waarin een download url staat naar een sh file die je eruit moet halen.
/etc/crontab.hourly
/etc/crontab.daily
/etc/crontab.startup

Toen ik dat alleen gedaan had had ik oneindige reboots... via chown 0 op shutdown de hele shutdown functionaliteit uitgezet..
Geen idee of het nóg vervelender is, maar het is hier zeker wel vervelend :+
Cronjobs zien er hier op de syno vanaf de user-interface gewoon legitiem uit. Ik heb net mijn andere synology ingericht zodat deze alle taken (uitgezonderd domoticz :P ) kan overnemen die op de besmette syno draaiden.
Ben vanaf gisterochtend bezig met dit euvel en ga eens goed nadenken hoe ik dit in de toekomst ga voorkomen als ik hier de zaak definitief draaiende heb :') .
Call ingeschoten voor vrijgeven van mijn verbinding nu, nu abusenet maar weer in de gaten houden en hopen dat de infectie tot die ene syno gebleven is.
Mijn domoticz was redelijk recent.. ga ik eens naar kijken
zie https://www.exploit-db.com/exploits/46773

JdM wijzigde deze reactie 14-06-2019 01:25 (8%)

N54 powered

• rens-br
GVR schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:51:
Ben ik blij dat m'n domoticz nog alleen vanaf intern netwerk te benaderen was. Wil dit wel gaan openstellen maar dan in ieder geval met goede beveiliging. Wat is aan te raden? Fail2ban heb ik hier al vaker voorbij zien komen.
Zelf maak ik gebruik van een reverse proxy, daardoor staan de poorten van Domoticz niet open, 'maar' alleen 80 en 443. Tevens is dan ook je verbinding meteen verrsleuteld. In hoeverre deze setup voorkomt dat er gebruik gemaakt wordt van lekken weet ik niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daannn1987
rens-br schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:49:
[...]

Zelf maak ik gebruik van een reverse proxy, daardoor staan de poorten van Domoticz niet open, 'maar' alleen 80 en 443. Tevens is dan ook je verbinding meteen verrsleuteld. In hoeverre deze setup voorkomt dat er gebruik gemaakt wordt van lekken weet ik niet.
Reverse proxy moet dit inderdaad tegengaan... De exploit wordt direct tegen domoticz aangehouden wat jij ondervangt.

ELGA Toshiba Standalone

• rens-br
Daannn1987 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:00:
Reverse proxy moet dit inderdaad tegengaan... De exploit wordt direct tegen domoticz aangehouden wat jij ondervangt.
Daar lijkt het inderdaad wel op nu ik de exploit heb bekeken via mijn telefoon.

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:43
Dit geeft zeker het voordeel dat je niet los vpn app hoeft te openen en sluiten?

Bij jou is het een kwestie van de domoticz app starten
rens-br schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op nu ik de exploit heb bekeken via mijn telefoon.

• rens-br
joostnl schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:19:
Dit geeft zeker het voordeel dat je niet los vpn app hoeft te openen en sluiten?

Bij jou is het een kwestie van de domoticz app starten.
Gebruik de app zelf niet echt, vind de website beter / uitgebreider. Maar het is inderdaad een kwestie van openen en het werkt. :)

rens-br wijzigde deze reactie 14-06-2019 09:20 (6%)

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-07 17:00
nou, heb mijn traag reagerende zwave netwerk opgelost. weet niet welke, maar er is telkens wel een greenwave ding wat raar doet. Vroeger toen ik nog een vera lite had veel van die greenwave dingen gekocht maar die vallen nu 1 voor 1 uit. afgelopen jaren telkens wel paar weg kunnen knikkeren. maar om nou het resterend aantal te vervangen door neo coolcams of zo, is ook weer zoveel geld.

tot nu toe in ieder geval redelijk opgelost.

en zoals het gaat, springt er weer een ander probleem op. Mijn zigbee2mqtt doet het ineens niet meer. npm wilt niet meer starten, of de zigbee2qwtt daemon niet. hierdoor krijgt domoticz niets meer binnen.

iemand tips? :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:04
Weer lekker lopen hobbieen.

Heb een set Gosund wifi smartsockets gekocht; met de hoop dat ik die met tuyaconvert kon flashen naar Tasmota. Helaas niet gelukt omdat er een te nieuwe versie van de firmware op stond.

Ik wilde deze sockets gebruiken om de ventilator te schakelen in het washok (heb al een domoticz script welke een sudden increase detecteert adhv een temp/hum sensor).
Omdat ik even niet wilde klooien met een Tuya plugin ding met Domoticz (aangezien ik ze toch een keer ga flashen), heb ik IFTTT er tussen gezet die wel met Tuya/Smartlife kan praten.

Via IFTTT een webhook gemaakt welke de schakelaar aan en uit zet na een call vanuit domoticz (On en Off Action), en een loopback van IFTTT naar een webcall naar Domoticz zodra de schakelaar met het knopje of de app wordt aan/uitgezet.Hierdoor krijg ik wel een duplicate in mijn log, maar functioneel is het prima.

Ventilator wordt nu mooi aan en uit gezet als het te vochtig is. Win nummer 1.

Daarna een stapje verder; ik heb nog een oude HP Laserjet 2550n. Maar vind het veverlend om dat ding continu aan te laten staan (ding wil at random weer eens gaan rammelen, en zo midden in de nacht is dat niet handig). En aangezien ik toch een RPi met CUPS en GCPConnect heb draaien, heb ik er maar een cronjob op gezet welke de queue uitleest van CUPS, en als er iets staat dan geeft ie via een wget een opdracht aan domoticz om de schakelaar voor de printer aan te zetten (en na een half uur gaat die weer uit dmv een dzevents trigger op het aan schakelen)
Aangezien dit ook met een Gosund werkt, dat geheel weer via IFTTT aan elkaar geknoopt.

Ik kan nu ongestoord printjes eruit duwen (via laptop, tablet of telefoon); en wordt het netjes uitgeprind. Win nummer 2.

Ik zou het printer stukje wel via MQTT kunnen doen; maar dit was even handiger :)

Pvouput live

• Thijs
  • Laatst online: 08-07 17:41
Ik heb een beginnersvraag. Ik wil graag gaan beginnen met het kunnen bedienen op afstand (via telefoon) van een wandschakelaar. Ik wil dit meteen goed opzetten omdat ik denk dat ik op korte termijn meer wil schakelen en mogelijk ook de thermostaat e.d. wil koppelen aan één systeem.

Domoticz lijkt me dan een mooi systeem gezien daar veel aan gekoppeld wordt en dit ondersteund wordt door een actieve community.

Klopt het dan dat ik dan het volgende nodig heb:
- Raspberry Pi
- Z-Wave relay switch
- Z-Wave USB stick

Ik wil liever geen KaKu gezien dat niet gegarandeerd overkomt en ik weet dat ik me daar aan ga ergeren.

Of zijn er nog andere/betere alternatieven?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-07 16:21
Thijs schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:26:
Ik heb een beginnersvraag. Ik wil graag gaan beginnen met het kunnen bedienen op afstand (via telefoon) van een wandschakelaar. Ik wil dit meteen goed opzetten omdat ik denk dat ik op korte termijn meer wil schakelen en mogelijk ook de thermostaat e.d. wil koppelen aan één systeem.

Domoticz lijkt me dan een mooi systeem gezien daar veel aan gekoppeld wordt en dit ondersteund wordt door een actieve community.

Klopt het dan dat ik dan het volgende nodig heb:
- Raspberry Pi
- Z-Wave relay switch
- Z-Wave USB stick

Ik wil liever geen KaKu gezien dat niet gegarandeerd overkomt en ik weet dat ik me daar aan ga ergeren.

Of zijn er nog andere/betere alternatieven?
https://www.home-assistant.io/
https://www.openhab.org/

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

Vindt dit een beetje een gekke opmerking aangezien @Thijs hier specifiek vraagt naar een alternatief voor de hardware... Maar goed, het zal aan mij liggen.

@Thijs: Je zou ook eens kunnen kijken naar Shelly.cloud, dit is een aparte module die je inbouwt achter een bestaande schakelaar. Voordeel van Shelly is de prijs, de modules kosten een tientje per stuk en dus makkelijk groot schaalbaar.

Eventueel zou je hem kunnen flashen met ESPEasy of Tasmota, hierdoor werkt hij via MQTT en heb je dus ook geen speciale ontvangers voor nodig :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16-07 16:21
Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Vindt dit een beetje een gekke opmerking aangezien @Thijs hier specifiek vraagt naar een alternatief voor de hardware... Maar goed, het zal aan mij liggen.
Hahaha, je hebt helemaal gelijk. Schijnbaar nog niet helemaal opgestart.

Maar feit blijft dat Home Assistant een beter alternatief is voor Domoticz ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Retro Arcadekast op basis van Retropie te koop

• Emilie2
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 27-06 20:33
Hi,

Weet iemand of je arduino sensoren kan koppelen aan domoticz.

Ik heb domotciz nu op de Rasberry Pi runnen. Ik heb Philips Hue lampen en wil deze graag besturen met Arduino sensoren zoals licht sensoren. Als iemand hierover idëeen heeft hoor ik het graag!
Emilie2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:48:
Hi,

Ik heb domotciz nu op de Rasberry Pi runnen. Ik heb Philips Hue lampen en wil deze graag besturen met Arduino sensoren zoals licht sensoren. Als iemand hierover idëeen heeft hoor ik het graag!
Je kan ook kijken naar die ESP’s modules. Zet Tasmota er op en je bent klaar. Als Arduino MQTT ondersteund ben je er ook al

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Thijs
Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:12:
[...]

@Thijs: Je zou ook eens kunnen kijken naar Shelly.cloud, dit is een aparte module die je inbouwt achter een bestaande schakelaar. Voordeel van Shelly is de prijs, de modules kosten een tientje per stuk en dus makkelijk groot schaalbaar.

Eventueel zou je hem kunnen flashen met ESPEasy of Tasmota, hierdoor werkt hij via MQTT en heb je dus ook geen speciale ontvangers voor nodig :)
Thanks, is idd een stuk goedkoper. Maar als ik het zo bekijk heb ik sowieso geen speciale ontvanger nodig omdat het via WiFi gaat?
Thijs schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:42:
[...]

Thanks, is idd een stuk goedkoper. Maar als ik het zo bekijk heb ik sowieso geen speciale ontvanger nodig omdat het via WiFi gaat?
Correct! Echter werkt Shelly niet standaard met Domoticz en zou je hem dus moeten flashen naar Tasmota oid, dit kost je 4 kabeltjes en een usb naar TTL adaptertje :)

Ontvanger bedoelde ik een zwave versie mee :)

Toppe wijzigde deze reactie 15-06-2019 12:45 (7%)

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-07 08:38
Emilie2 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:48:
Hi,

Met MySensors kan dit: http://mysensors.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs
Toppe schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Correct! Echter werkt Shelly niet standaard met Domoticz en zou je hem dus moeten flashen naar Tasmota oid, dit kost je 4 kabeltjes en een usb naar TTL adaptertje :)

Ontvanger bedoelde ik een zwave versie mee :)
Ok nu snap ik 'm. Denk dat ik daar dan maar eens mee ga experimenteren. Bedankt voor de info!

• Emilie2
@Toppe Wat zijn ESP's modules? Ik heb sensoren van Seeed studio (Grove). Hoopte dat ik deze kon gebruiken zodat ik geen nieuwe hoef te kopen.

• Emilie2
Heb ik dan genoeg aan een arduino, my sensors en een rasberry pi. Wordt de informatie van de sensoren dan direct naar de rasberry pi of domoticz gestuurd of heb ik dan nog iets van een gateway nodig?

En kan ik dan 1 sensor aansluiten op 1 arduino of meerdere sensoren op 1 arduino?

• 88Gamer88
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 11:50
Zit met een raar probleem.

Als ik op me PC wil inloggen via de internetbrowser (Chrome).
Blijf ik de melding krijgen "Onjuiste Gebruikersnaam/Wachtwoord!"
Terwijl de gebruikersnaam + wachtwoord 100% klopt.

Kan op elk apparaat inloggen, telefoon, tablet, behalve vanaf me PC.
Net een andere Win 10 PC geprobeerd maar ook hierbij kan niet mee inloggen.

Hopelijk weet iemand wat het kan zijn ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fabstar81
fabstar81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:59:

en zoals het gaat, springt er weer een ander probleem op. Mijn zigbee2mqtt doet het ineens niet meer. npm wilt niet meer starten, of de zigbee2qwtt daemon niet. hierdoor krijgt domoticz niets meer binnen.

iemand tips? :+
Dit geeft de log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt $ sudo journalctl -u zigbee2mqtt.service -f
-- Logs begin at Sat 2019-06-15 02:19:13 CEST. --
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: Started zigbee2mqtt.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Main process exited, code=exited, status=203/EXEC
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Unit entered failed state.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Failed with result 'exit-code'.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Service hold-off time over, scheduling restart.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: Stopped zigbee2mqtt.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Start request repeated too quickly.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: Failed to start zigbee2mqtt.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Unit entered failed state.
Jun 15 22:36:08 pi-domo systemd[1]: zigbee2mqtt.service: Failed with result 'exit-code'.
sudo ^C

Op github wel iets gelezen over vergelijkbaar issue/foutmelding en dan spreekt men over herinstallatie van npm en nodejs, maar npm uninstall doet helemaal niets:

code:
1
2
3
4
5
pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt $ sudo npm uninstall
pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt $ ls
data    docs    index.js  LICENSE              package.json  scripts  update.sh
docker  images  lib       npm-shrinkwrap.json  README.md     test
pi@pi-domo:/opt/zigbee2mqtt $

Iemand die mij kan helpen npm netjes te uninstalleren zodat ik npm opnieuw kan installeren? Npm updaten of npm eroverheen nogmaals installeren biedt ook geen soelaas. Of het issue oplossen. :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29
JorisV schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:39:
Ik heb 2 shelly 1 met tasmota 6.3 en aangesloten op lampen. Ze verliezen regelmatig verbinding. De schakelaar blijft werken, maar geen wifi contact meer. De enige manier om ze weer aan de gang te krijgen voor een paar dagen is de stroom er af. Hebben meer mensen hier last van? Iemand een suggestie voor een oplossing?
Een oplossing heb ik niet, echter met twee Sonoff's met Tasmota had ik hetzelfde.
Met Yeelight lampen, ook op wifi, nooit problemen gehad.

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!
88Gamer88 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:44:
Zit met een raar probleem.

Als ik op me PC wil inloggen via de internetbrowser (Chrome).
Blijf ik de melding krijgen "Onjuiste Gebruikersnaam/Wachtwoord!"
Terwijl de gebruikersnaam + wachtwoord 100% klopt.

Kan op elk apparaat inloggen, telefoon, tablet, behalve vanaf me PC.
Net een andere Win 10 PC geprobeerd maar ook hierbij kan niet mee inloggen.

Hopelijk weet iemand wat het kan zijn ?
Andere IP range? Anders je cache legen of een private window proberen, wilt ook nog wel eens helpen namelijk.

Gister nog wat sensoren binnen gekregen en wil eigelijk wat gaan spelen met sensor statussen op het moment dat ik naar bed ga of weg ga. Nu wil ik deze tijden niet hard programmeren maar afhankelijk laten zijn van de scènes die ik er aan koppel. Nu is het van huis gaan op dit moment geen issue want ik heb 2 apparaten in Domoticz staan die aan en uit gaan als we van huis gaan, het stukje naar bed is wel een uitdaging want ik wil liever niet nog eens een rits virtuele schakelaars aanmaken. Iemand een idee hoe ik dit goed en eenvoudig kan oplossen?

Toppe wijzigde deze reactie 16-06-2019 08:28 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:26:
[...]

Andere IP range? Anders je cache legen of een private window proberen, wilt ook nog wel eens helpen namelijk.

Gister nog wat sensoren binnen gekregen en wil eigelijk wat gaan spelen met sensor statussen op het moment dat ik naar bed ga of weg ga. Nu wil ik deze tijden niet hard programmeren maar afhankelijk laten zijn van de scènes die ik er aan koppel. Nu is het van huis gaan op dit moment geen issue want ik heb 2 apparaten in Domoticz staan die aan en uit gaan als we van huis gaan, het stukje naar bed is wel een uitdaging want ik wil liever niet nog eens een rits virtuele schakelaars aanmaken. Iemand een idee hoe ik dit goed en eenvoudig kan oplossen?
Ik heb dit vrij simpel opgelost eigenlijk.
Alle lampen uit? > Slaapstand aan.
1 group gemaakt met alle lampen er in, als die op OFF staat na zonsondergang dan gaat slaapstand na 1minuut aan.
Wanneer de group op ON of MIXED staat dan slaapstand = uit

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • 0Henk 'm!
TerrorSource schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Ik heb dit vrij simpel opgelost eigenlijk.
Alle lampen uit? > Slaapstand aan.
1 group gemaakt met alle lampen er in, als die op OFF staat na zonsondergang dan gaat slaapstand na 1minuut aan.
Wanneer de group op ON of MIXED staat dan slaapstand = uit
Dat gaat bij mij niet werken omdat niet alle lampen in Domoticz staan, ik gebruik een combinatie van Domoticz met HomeBridge en HomeKit (Ikea Trådfri, Philips Hue)... ik denk dat ik er niet aan ontkom door een aantal aparte schakelaars aan te maken die ik vanuit Domoticz kan uitlezen... Voor nu kan het met een enkele schakelaar aangezien ik altijd "Goodnight" roep tegen de HomePods en ik die scene kan ik een aparte schakelaar opnemen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 08:26:
[...]

Zijn wel oplossingen voor, het is maar hoe gek je het wilt maken >:)
Schakelaar naast je bed is goedkoper maar minder spectaculair natuurlijk

https://www.robbshop.nl/drukmat-aanwezigheids-sensor#

Wat goedkoper maar moet je er zelf nog wat creativiteit in stoppen
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15502

of zelf wat bouwen met een ESP
https://www.openhardware.io/view/65/Bed-Occupancy-Sensor

Acties:
  • 0Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Zijn wel oplossingen voor, het is maar hoe gek je het wilt maken >:)
Schakelaar naast je bed is goedkoper maar minder spectaculair natuurlijk

https://www.robbshop.nl/drukmat-aanwezigheids-sensor#

Wat goedkoper maar moet je er zelf nog wat creativiteit in stoppen
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=15502

of zelf wat bouwen met een ESP
https://www.openhardware.io/view/65/Bed-Occupancy-Sensor
Dit bedoel ik niet, het gaat er om dat ik goodnight zeg tegen HomeKit en dus juist geen extra stappen hoef uit te voeren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Dit bedoel ik niet, het gaat er om dat ik goodnight zeg tegen HomeKit en dus juist geen extra stappen hoef uit te voeren :)
8)7 nou ja met mijn linkjes hoe je niets te zeggen maar kun je direct in slaap vallen in welke staat dan ook >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:49:
[...]

8)7 nou ja met mijn linkjes hoe je niets te zeggen maar kun je direct in slaap vallen in welke staat dan ook >:)
Haha, ik snap je ook wel maar als ik mijn tekst terug lees dan snap in de verwarring.

Er zijn twee situaties die ik wil kunnen controleren:
Mijn vrouw en ik zijn allebei van huis
We gaan naar bed (hey Siri, goodnight)

En daarbij heb ik een aantal apparaten die moeten luisteren:
Raam achtergevel BG, prio hoog
Raam achtergevel baby kamer, prio hoog
Raam voorgevel BG, prio middel
Raam voorgevel slaapkamer, prio laag

Als dus de situatie gestart is (wij gaan slapen of weg) dan wil ik dat Domoticz dit mee krijgt en kijkt welke ramen er nog open staan en aan de hand daarvan de juiste berichten stuurt. Bij prio hoog wil ik dat hij om de 5 minuten een bericht stuurt met een maximum van 30 minuten (dus 6 berichten), prio middel wil ik om de 15 minuten een bericht (dus 2 berichten) en bij prio laag wil ik maar 1 appje.

Vanuit HomeKit is deze mogelijkheid er volgens mij niet, dus ik val automatisch terug op Domoticz...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Haha, ik snap je ook wel maar als ik mijn tekst terug lees dan snap in de verwarring.

Er zijn twee situaties die ik wil kunnen controleren:
Mijn vrouw en ik zijn allebei van huis
We gaan naar bed (hey Siri, goodnight)

En daarbij heb ik een aantal apparaten die moeten luisteren:
Raam achtergevel BG, prio hoog
Raam achtergevel baby kamer, prio hoog
Raam voorgevel BG, prio middel
Raam voorgevel slaapkamer, prio laag

Als dus de situatie gestart is (wij gaan slapen of weg) dan wil ik dat Domoticz dit mee krijgt en kijkt welke ramen er nog open staan en aan de hand daarvan de juiste berichten stuurt. Bij prio hoog wil ik dat hij om de 5 minuten een bericht stuurt met een maximum van 30 minuten (dus 6 berichten), prio middel wil ik om de 15 minuten een bericht (dus 2 berichten) en bij prio laag wil ik maar 1 appje.

Vanuit HomeKit is deze mogelijkheid er volgens mij niet, dus ik val automatisch terug op Domoticz...
Geen ervaring met HomeKit etc. Ben nog niet om zeg maar om te gaan praten tegen mijn huis ;)

Maar hier zie ik iemand toch diverse actie laten uitvoeren door het roepen van Goodnight
YouTube: Apple HomeKit "Goodnight" Scene

Alleen in hoeverre dat precies werkt en of dat voldoende is geen idee.

Maar op zich lijkt mij dit pook rima te doen met een script en denk ik met veel meer mogelijkheden al weet ik niet of het nut heeft om 6 berichten te krijgen als iets niet voldoet. Als je bij de eerste niet reageert dan ben of al in slaap gevallen of je bent niet meer thuis.

Maar met een vorm van een counter in het script zou je dit wel kunnen verwerken lijkt mij. Zou eerst zonder maken en als dat werkt kun je dat er makkelijk in maken. En zover ik kan inschatten ben je aardig bedreven in scripten.

Denk gewoon mee hoor meer niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Geen ervaring met HomeKit etc. Ben nog niet om zeg maar om te gaan praten tegen mijn huis ;)

Maar hier zie ik iemand toch diverse actie laten uitvoeren door het roepen van Goodnight
YouTube: Apple HomeKit "Goodnight" Scene

Alleen in hoeverre dat precies werkt en of dat voldoende is geen idee.

Maar op zich lijkt mij dit pook rima te doen met een script en denk ik met veel meer mogelijkheden al weet ik niet of het nut heeft om 6 berichten te krijgen als iets niet voldoet. Als je bij de eerste niet reageert dan ben of al in slaap gevallen of je bent niet meer thuis.

Maar met een vorm van een counter in het script zou je dit wel kunnen verwerken lijkt mij. Zou eerst zonder maken en als dat werkt kun je dat er makkelijk in maken. En zover ik kan inschatten ben je aardig bedreven in scripten.

Denk gewoon mee hoor meer niet :)
Haha, scripting is inderdaad het probleem niet direct, probleem blijft voor mij de uitdaging om de juiste balans te vinden tussen gemak en duidelijkheid, ik kan wel heel veel gemak hebben van 25 virtuele schakelaars maar dan is het weer niet duidelijk. Andersom wil ik niet 1 schakelaar hebben wat duidelijk is maar daaraan dus ook geen gemak.

Overigens werk ik 3 minuten van huis en mijn vrouw gaat altijd als laatste weg dus als ik even naar huis zou moeten om een raam dicht te doen dan kan dat gewoon

Dat filmpje is wel erg basic trouwens :+ ik heb een goodnight scene die een stuk uitgebreider is. Zo heb ik 2 lampen op de BG die met de goodnight scene aangaan op 10% en die na 10 minuten automatisch uitgaan. Ik loop namelijk nog wel eens naar beneden omdat ik wat vergeten ben.

Ondertussen is mijn goodnight scene:
Verlichting op de overloop aan op 5%
Verlichting in de slaapkamer aan op 15%
Verlichting voordeur naar 35% (ipv 25% als ik wakker ben)
Verlichting achterdeur naar 1% (ipv 25% als ik wakker ben)
Verlichting overkapping aan op 10%
Verlichting onder de TV aan op 10% voor 10 minuten
Verlichting onder de keukenkast aan op 10% voor 10 minuten

Overigens worden alle lampen ook weer terug gezet naar de standaard ingestelde kleuren, op die manier kan ik dus alles met de verlichting doen maar is deze autist weer blij als hij naar bed gaat :9~

Of te wel: Het is niet gemakkelijk om duidelijkheid te creëren :o

Edit:
Heb mogelijk een oplossing voor het 'probleem', ik heb nu één extra virtuele sensor aangemaakt met de naam "Verify", op het moment dat de laatste van huis gaat dan wordt deze schakelaar ook aangezet (dit gebeurt al met de thermostaat) maar ook als we naar bed gaan dan start ik deze schakelaar gewoon mee. Op de achtergrond kan ik in Domoticz een script uitvoeren die het een en ander gaat controleren voor ons en eventuele misstanden verstuurt via Telegram.

Net ook geprobeerd om de persoonlijke schakelaar als "doorlock" in te voeren maar HomeKit reageert hier heel erg traag op, toch maar eens kijken wat er nog meer mogelijk is hiervoor naast z'n lelijke standaard aan/uit schakelaar 8)

Edit 2: na een herstart van HomeBridge werkt het opzich prima met de deur sloten als apparaat type (en dit staat ook netter als je het mij vraagt) maar nu krijg je op elk apparaat een notificatie en dat willen we ook weer niet. Het uitschakelen van de notificatie moet per apparaat en per schakelaar, het kan niet in één keer... dus type wordt toch maar gewoon een aan/uit schakelaar...

Toppe wijzigde deze reactie 16-06-2019 13:55 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GVR
Daannn1987 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Dank voor de tip, daar ga ik mee aan de slag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:55
Vandaag eens de beganegrond overgezet naar Domoticz, ongeveer 25 devices. 15 Zigbee en 10 zwave.
Van de 10 zwave zijn er 5 aeon door sensoren.

Alles werkte prima, tot een moment dat een lamp niet reageerde.
reboot redaan, en daarna werken alle zwave deur sensoren niet meer. 10 minuten later werkt nog maar de helft van alle devices.
Niks te vinden in de log.

Pfff... wordt er wel wat sippig van..

Edit
Na een herstart werkt het meeste weer, behalve de zwave deursensoren. Geen enkele werkt.
Als ik kijk bij "laatst gezien" ziet alles er netjes uit, vrij recentelijke tijden (0-20 minuten)

Edit2
Ik krijg ze weer tot leven door op de pairing knop op de sensor te drukken.
Bij een aantal is dat goed te doen, maar bij een aantal anderen niet.

Edit3
Ter test nog een reboot gedaan, en idd: de aeon sensoren die het eerst weer deden reageren niet meer.
Ik zal bij die sensoren weer eens op t knopje klikken.

rinkel wijzigde deze reactie 16-06-2019 23:05 (38%)

• exootdus
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 28-06 11:54
Is het mogelijk om via Domoticz een push melding te sturen naar een mobiel apparaat indien deze niet bereikbaar is?

(Stroomuitval detectie, vastlopen software)

Volgens mij kan ik via: https://healthchecks.io een ping sturen naar Domoticz en indien er geen reactie is via pushover een bericht ontvangen.

Maar de grote vraag is: hoe doe ik dit :)

Peter
...

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:49
Van de week heb ik een update gedaan van de gbridge plugin van giejay. Sindsdien is gBridge compleet over de zeik.
Mijn log loopt vol met: async secure read exception: 1, stream truncated.
Ok google, zet vloer aan werkt niet.
Ok google, bedtime: vloerverlichting en tv lamp gaan uit en de lampen op de slaapkamer gaan aan.
Ok google, bedtime is een routine uit de google assistant.

Heb de plugin opnieuw geïnstalleerd, alle devices uit gbridge.io verwijderd, niets helpt

who put a "stop payment" on my reality check

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12-07 20:04
Eindelijk, eindelijk de Kappelt Bridge voor elkaar zodat mijn Google home nu kan praten met Domoticz! Nu kan ik via mijn Google Home mijn milights aansturen en kan ik ook eindelijk mijn abbonnement bij Controllicz opzeggen.

Gedaan met behulp van de Kappelt Bridge plugin voor Domoticz en daarna bij omschrijving van de lamp
de volgende tekst gezet: gBridge-.... ( bij woonkamerlamp dan gBridge-Woonkamerlamp). Werkt fantastisch!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
EvJd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:38:
Eindelijk, eindelijk de Kappelt Bridge voor elkaar zodat mijn Google home nu kan praten met Domoticz! Nu kan ik via mijn Google Home mijn milights aansturen en kan ik ook eindelijk mijn abbonnement bij Controllicz opzeggen.

Gedaan met behulp van de Kappelt Bridge plugin voor Domoticz en daarna bij omschrijving van de lamp
de volgende tekst gezet: gBridge-.... ( bij woonkamerlamp dan gBridge-Woonkamerlamp). Werkt fantastisch!
Die ga ik dan ook maar even proberen.
Eerst was het gewoon gBridge, dat werkt na de git pull niet meer.
Bij mijn foutmelding werd er als oplossing gBridge:Woonkamerlamp gebruikt en jij gebruikt dus gBridge-Woonkamerlamp. Word vervolgd!

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:30
DaRk PoIsOn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:58:
Van de week heb ik een update gedaan van de gbridge plugin van giejay. Sindsdien is gBridge compleet over de zeik.
Mijn log loopt vol met: async secure read exception: 1, stream truncated.
Ok google, zet vloer aan werkt niet.
Ok google, bedtime: vloerverlichting en tv lamp gaan uit en de lampen op de slaapkamer gaan aan.
Ok google, bedtime is een routine uit de google assistant.

Heb de plugin opnieuw geïnstalleerd, alle devices uit gbridge.io verwijderd, niets helpt
Ik ben giejay en ik heb de laatste tijd geen update meer gepushed. Vreemd dat het in 1 keer niet meer werkt. Gebruik je de lokale gbridge of de remote?
DaRk PoIsOn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Bij mijn foutmelding werd er als oplossing gBridge:Woonkamerlamp gebruikt en jij gebruikt dus gBridge-Woonkamerlamp. Word vervolgd!
Dit zou nog steeds gewoon gBridge: naam moeten zijn. Wat is de foutmelding die je krijgt?

thecompany wijzigde deze reactie 17-06-2019 16:08 (23%)

• DaRk PoIsOn
thecompany schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Ik ben giejay en ik heb de laatste tijd geen update meer gepushed. Vreemd dat het in 1 keer niet meer werkt. Gebruik je de lokale gbridge of de remote?

[...]

Dit zou nog steeds gewoon gBridge: naam moeten zijn. Wat is de foutmelding die je krijgt?
Hey hoi,

De foutmelding die ik krijg is: async secure read exception: 1, stream truncated.

Edit: de remote
Edit2: even de volledige log:

2019-06-17 16:54:47.609 (gBridge) Heartbeating...
2019-06-17 16:54:47.610 (gBridge) Reconnecting
2019-06-17 16:54:47.610 (gBridge) MqttClient::Open
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) onConnect called
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) MQTT connected !!!!successfully.
2019-06-17 16:54:47.714 (gBridge) MqttClient::Connect
2019-06-17 16:54:47.715 (gBridge) MQTT CONNECT ID: 'Domoticz_1577'
2019-06-17 16:54:47.766 (gBridge) MqttClient::onDisonnect Disconnected from: mqtt.gbridge.io:8883
2019-06-17 16:54:47.767 (gBridge) MqttClient::Close
2019-06-17 16:54:47.767 (gBridge) onMQTTDisconnected
2019-06-17 16:54:47.730 Error: (gBridge): Async Secure Read Exception: 1, stream truncated

Dit blijft zich herhalen

DaRk PoIsOn wijzigde deze reactie 17-06-2019 16:57 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
exootdus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:57:
Is het mogelijk om via Domoticz een push melding te sturen naar een mobiel apparaat indien deze niet bereikbaar is?

(Stroomuitval detectie, vastlopen software)

Volgens mij kan ik via: https://healthchecks.io een ping sturen naar Domoticz en indien er geen reactie is via pushover een bericht ontvangen.

Maar de grote vraag is: hoe doe ik dit :)

Peter
...
Precies zoals het daar staat, gewoon een account aanmaken en dan een cronjob toevoegen in je systeem. Op het moment dat het te lang duurt voordat je Pi wat zegt dan stuurt hij een notificatie

• exootdus
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 28-06 11:54
[b]
Precies zoals het daar staat, gewoon een account aanmaken en dan een cronjob toevoegen in je systeem. Op het moment dat het te lang duurt voordat je Pi wat zegt dan stuurt hij een notificatie
Dit is juist wat ik niet weet :)

Ik heb een API sleutel, moet ik deze ergens invullen?
Waar vind ik de Chronjob en waar moet ik deze plaatsen?

Ik heb de healtcheak en de pushover al wel aan elkaar kunnen koppelen.

Alvast bedankt.

Peter

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-07 21:03
iemand een idee hoe ik een back-up kan maken van domoticz draaiend op Windows ??/

• EvJd
DaRk PoIsOn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Heb je in instellingen ook 127.0.0.1 bij lokale netwerken ingevuld?

Acties:
  • +1Henk 'm!
exootdus schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:09:
[...]

Dit is juist wat ik niet weet :)

Ik heb een API sleutel, moet ik deze ergens invullen?
Waar vind ik de Chronjob en waar moet ik deze plaatsen?

Ik heb de healtcheak en de pushover al wel aan elkaar kunnen koppelen.

Alvast bedankt.

Peter
Als je bent ingelogd dan klik je rechts boven in op 'Account' en dan je mail adres. Je ziet als het goed is een regel staan met helemaal rechts een tandwiel (bij meerdere regels: die waar een pushover icoon bij staat) en klik op dat tandwiel.

Als het goed is zie je links 'How To Ping' staan en iets daaronder staan 'Usage example', klik daarop.

Als alles goed is gegaan staat er zoiets:

code:
1
2
# m h dom mon dow command
  8 6 *   *   *   /home/user/backup.sh && curl -fsS --retry 3 https://hc-ping.com/a743a029-6012-5734-9aa8-56e9a09831c1 > /dev/null

Ik heb mijn crontab elke 15 minuten lopen:

code:
1
*/15 * * * * curl -fsS --retry 3 https://hc-ping.com/a743a029-6012-5734-9aa8-56e9a09831c1 > /dev/null

Let op! Verwijder dit: /home/user/backup.sh &&

Op je Pi log je in via SSH en tik crontab -e
Helemaal onderop plak je de regel die je niet gekopieerd hebt en sla het bestand op ctrl+x en dan y waarna je op enter drukt.

Het is dan even wachten tot hij voor het eerst uitgevoerd gaat worden... dit hangt ook af van de tijd die je hebt ingesteld onder 'Schedule' op de website van healthchecks ;)

Toppe wijzigde deze reactie 18-06-2019 16:18 (8%)

• DaRk PoIsOn
EvJd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:28:
[...]

Heb je in instellingen ook 127.0.0.1 bij lokale netwerken ingevuld?
Die heb ik idd ingesteld, oa voor mindergas

• EvJd
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Die heb ik idd ingesteld, oa voor mindergas
Wat krijg je nog qua foutmelding?

• DaRk PoIsOn
EvJd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Wat krijg je nog qua foutmelding?
Verder niets, mijn log loopt vol met:

2019-06-17 16:54:47.766 (gBridge) MqttClient::onDisonnect Disconnected from: mqtt.gbridge.io:8883
2019-06-17 16:54:47.730 Error: (gBridge): Async Secure Read Exception: 1, stream truncated

En dat is het.

• EvJd
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Verder niets, mijn log loopt vol met:

En dat is het.
Heb je je mqtt gegevens wel goed ingevuld?

• DaRk PoIsOn
EvJd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Heb je je mqtt gegevens wel goed ingevuld?
Jup, had ik al gecontroleerd.
Nadat ik de plugin opnieuw had geïnstalleerd nog een keer gecontroleerd, maar hij blijft dus deze meldingen geven.

• dnacid
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15-07 22:39
vonkkie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:47:
iemand een idee hoe ik een back-up kan maken van domoticz draaiend op Windows ??/
Ik draai elke nacht een powershell script die de mappen van domoticz wegschrijft naar OneDrive. Maakt eerst een kopie van het bestaande bestand en schrijft vervolgens het nieuwe bestand.
Als het goed is, maakt domoticz automatisch al backups aan in je c:\program files (x86)\Domoticz folder... Hier staan maandelijkse, wekelijkse, dagelijks en per uur backup bestanden van je database.
Let wel op dat eventuele extra scripts ed hier niet in staan. Vandaar dat ik gewoon de gehele domoticz map pak...
Tevens heb ik bijgehouden welke extra software ik heb geïnstalleerd om alles draaiend te maken. Curl bijvoorbeeld. Dit heb ik allemaal (incl de laatst geïnstalleerde domoticz setup) ook opgeslagen in een aparte map.

• vonkkie
dnacid schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:19:
[...]

Ik draai elke nacht een powershell script die de mappen van domoticz wegschrijft naar OneDrive. Maakt eerst een kopie van het bestaande bestand en schrijft vervolgens het nieuwe bestand.
Als het goed is, maakt domoticz automatisch al backups aan in je c:\program files (x86)\Domoticz folder... Hier staan maandelijkse, wekelijkse, dagelijks en per uur backup bestanden van je database.
Let wel op dat eventuele extra scripts ed hier niet in staan. Vandaar dat ik gewoon de gehele domoticz map pak...
Tevens heb ik bijgehouden welke extra software ik heb geïnstalleerd om alles draaiend te maken. Curl bijvoorbeeld. Dit heb ik allemaal (incl de laatst geïnstalleerde domoticz setup) ook opgeslagen in een aparte map.
ik heb wel aan gezet dat hij backups maakt alleen krijg fout melding

Error writing automatic hourly backup file
2019-06-18 16:00:01.192 Error: Error writing automatic daily backup file
2019-06-18 16:00:01.439 Error: Error writing automatic monthly backup file

alleen weet niet wat er fout gaat

• fabstar81
Toppe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Haha, scripting is inderdaad het probleem niet direct, probleem blijft voor mij de uitdaging om de juiste balans te vinden tussen gemak en duidelijkheid, ik kan wel heel veel gemak hebben van 25 virtuele schakelaars maar dan is het weer niet duidelijk. Andersom wil ik niet 1 schakelaar hebben wat duidelijk is maar daaraan dus ook geen gemak.

Overigens werk ik 3 minuten van huis en mijn vrouw gaat altijd als laatste weg dus als ik even naar huis zou moeten om een raam dicht te doen dan kan dat gewoon

Dat filmpje is wel erg basic trouwens :+ ik heb een goodnight scene die een stuk uitgebreider is. Zo heb ik 2 lampen op de BG die met de goodnight scene aangaan op 10% en die na 10 minuten automatisch uitgaan. Ik loop namelijk nog wel eens naar beneden omdat ik wat vergeten ben.

Ondertussen is mijn goodnight scene:
Verlichting op de overloop aan op 5%
Verlichting in de slaapkamer aan op 15%
Verlichting voordeur naar 35% (ipv 25% als ik wakker ben)
Verlichting achterdeur naar 1% (ipv 25% als ik wakker ben)
Verlichting overkapping aan op 10%
Verlichting onder de TV aan op 10% voor 10 minuten
Verlichting onder de keukenkast aan op 10% voor 10 minuten

Overigens worden alle lampen ook weer terug gezet naar de standaard ingestelde kleuren, op die manier kan ik dus alles met de verlichting doen maar is deze autist weer blij als hij naar bed gaat :9~

Of te wel: Het is niet gemakkelijk om duidelijkheid te creëren :o

Edit:
Heb mogelijk een oplossing voor het 'probleem', ik heb nu één extra virtuele sensor aangemaakt met de naam "Verify", op het moment dat de laatste van huis gaat dan wordt deze schakelaar ook aangezet (dit gebeurt al met de thermostaat) maar ook als we naar bed gaan dan start ik deze schakelaar gewoon mee. Op de achtergrond kan ik in Domoticz een script uitvoeren die het een en ander gaat controleren voor ons en eventuele misstanden verstuurt via Telegram.

Net ook geprobeerd om de persoonlijke schakelaar als "doorlock" in te voeren maar HomeKit reageert hier heel erg traag op, toch maar eens kijken wat er nog meer mogelijk is hiervoor naast z'n lelijke standaard aan/uit schakelaar 8)

Edit 2: na een herstart van HomeBridge werkt het opzich prima met de deur sloten als apparaat type (en dit staat ook netter als je het mij vraagt) maar nu krijg je op elk apparaat een notificatie en dat willen we ook weer niet. Het uitschakelen van de notificatie moet per apparaat en per schakelaar, het kan niet in één keer... dus type wordt toch maar gewoon een aan/uit schakelaar...
bewegingsschakelaar :? O-)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
vonkkie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:22:
[...]

ik heb precies datzelfde probleem. handmatige backups gaan wel goed. en de laatste keer dat ik checkte, ging er 1 backup per dag wel goed, maar de hourly's sowieso niet.

ben er ook nog niet achter wat het is.

maar goed, zijn wel meer rare dingen aan de hand met mijn domoticz. zuchttt

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• vonkkie
fabstar81 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:43:
[...]

ik heb precies datzelfde probleem. handmatige backups gaan wel goed. en de laatste keer dat ik checkte, ging er 1 backup per dag wel goed, maar de hourly's sowieso niet.

ben er ook nog niet achter wat het is.

maar goed, zijn wel meer rare dingen aan de hand met mijn domoticz. zuchttt
handmatig werkt ook niet bestand van 0kb grrrrrrrr

• dnacid
vonkkie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:22:
[...]

Heb je de rechten van de map backup in de map c:\program files (x86)\Domoticz gecontroleerd?
Evt jezelf eigenaar maken van die map...

Edit: en 127.0.0.1 toegevoegd aan je "lokale netwerken" onder de domoticz instellingen?

dnacid wijzigde deze reactie 18-06-2019 19:49 (7%)

• vonkkie
dnacid schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Heb je de rechten van de map backup in de map c:\program files (x86)\Domoticz gecontroleerd?
Evt jezelf eigenaar maken van die map...

Edit: en 127.0.0.1 toegevoegd aan je "lokale netwerken" onder de domoticz instellingen?
waar moet ik op letten bij tab beveiliging heeft de administrator en gebruiker alle rechten

• dnacid
Dat staat dan wel goed denk ik.
Ik zal even een screenshot maken van mijn instellingen.
Wat staat als eigenaar onder geavanceerd?
Draai je domoticz als een service of niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dnacid
Domoticz_Backup_Folder
Hoop dat dat is gelukt. Ben op mobiel....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Meer mensen last van een worm/virus ?
Zojuist 2 pi's op afstand "gereinigd"
https://www.domoticz.com/...c.php?f=6&t=28329#p217121

Oh, paar paginas terug al. :$
Daannn1987 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 18-06-2019 22:20 (31%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:26
Ik probeer een lua script te het een en ander te laten berekenen voor mijn zonnepanelen, om dit vervolgens te uploaden naar PVoutput. (https://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput)

Zie hieronder het script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
-- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua
-- This script collects the values below from Domoticz
--   * The Power and energy values (import and export) from a smartmeter 
--   * The Power and energy values from a Solar power inverter
-- It then calculates the consumed power and energy from the values above with the formula's
--   * EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport
--   * PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport
-- It then updates a virtual device which displays the consumed power and energy in Domoticz

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- Domoticz IDX and names of the needed devices
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
local GenerationDeviceName = "Bruto opbrengst"      -- Device name of the Generated energy
local EnergyDeviceName = "Stroom"       -- Name of the energy device that shows imported and exported energy
local ConsumptionIDX = 414              -- IDX of the energy device that shows calculated Consumption
local ConsumptionDeviceName = "Consumption"         -- Name of the energy device that shows calculated Consumption

-- Require parameters
local http = require("socket.http")

-- Script parameters
EnergyImportLow = 0 -- in Watt hours
EnergyImportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyExportLow = 0 -- in Watt hours
EnergyExportHigh = 0    -- in Watt hours
EnergyGeneration = 0    -- in Watt hours
PowerGeneration = 0     -- in Watts
EnergyImport = 0    -- in Watt hours
PowerImport = 0     -- in Watts
EnergyConsumption = 0   -- in Watt hours
PowerConsumption = 0    -- in Watts
Debug = "NO"        -- Turn debugging on ("YES") or off ("NO")

-- Lua Functions
function update(device, id, power, energy, index)
    commandArray[index] = {['UpdateDevice'] = id .. "|0|" .. power .. ";" .. energy}
end 

-- CommandArray
commandArray = {}
    -- Generated
    PowerGeneration, EnergyGeneration = otherdevices_svalues[GenerationDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+)")
    if Debug=="YES" then
        print("  ----- PowerGeneration = " .. PowerGeneration .. " W");
        print("  ----- EnergyGeneration = " .. EnergyGeneration .. " Wh");
    end

EnergyImportLow, EnergyImportHigh, EnergyExportLow, EnergyExportHigh, PowerImport, PowerExport = otherdevices_svalues[EnergyDeviceName]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
    EnergyImport = EnergyImportLow + EnergyImportHigh
    EnergyExport = EnergyExportLow + EnergyExportHigh
    if Debug=="YES" then
        print("  ----- PowerImport = " .. PowerImport .. " W");
        print("  ----- EnergyImportLow = " .. EnergyImportLow .. " Wh");
        print("  ----- EnergyImportHigh = " .. EnergyImportHigh .. " Wh");
        print("  ----- EnergyImport = " .. EnergyImport .. " Wh");
        print("  ----- PowerExport = " .. PowerExport .. " W");
        print("  ----- EnergyExportLow = " .. EnergyExportLow .. " Wh");
        print("  ----- EnergyExportHigh = " .. EnergyExportHigh .. " Wh");
        print("  ----- EnergyExport = " .. EnergyExport .. " Wh");
    end

-- Calculate consumption
    PowerConsumption = PowerGeneration + PowerImport - PowerExport
    if Debug=="YES" then
        print("  ----- PowerConsumption = " .. PowerConsumption .. " W");
    end
    EnergyConsumption = EnergyGeneration + EnergyImport - EnergyExport
    if Debug=="YES" then
        print("  ----- EnergyConsumption = " .. EnergyConsumption .. " Wh");
    end

-- Update comsumption device in Domoticz
    if devicechanged[EnergyDeviceName] then
        update(ConsumptionDeviceName, ConsumptionIDX, PowerConsumption, EnergyConsumption, 1)
    end

return commandArray

In het log van domoticz zie ik het volgende verschijnen:

code:
1
2019-06-18 21:15:33.497 Error: EventSystem: in /home/rob/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua: ...ticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua:54: attempt to concatenate global 'PowerGeneration' (a nil value)

Wanneer ik debug op "yes" zet, krijg ik de volgende error:

code:
1
2019-06-18 21:12:44.629 Error: EventSystem: in /home/rob/domoticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua: ...ticz/scripts/lua/script_device_calculate_consumption.lua:73: attempt to perform arithmetic on global 'PowerGeneration' (a nil value)

Ik heb de hele handleiding gevolgt en een uitgebreide zoektocht op google gehad, echter kom ik niets tegen wat helpt. Ik snap dat de error te maken heeft met een mismatch, alleen kan ik er niet achter komen wat dat nu exact is. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Edit: devices van P1:

http://i67.tinypic.com/k0lvkn.jpg

• Knielen
Heb je 'Bruto opbrengst' juist gespeld? Deze zie ik niet in je lijst staan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fabstar81
heb van hele andere dingen last op mijn rpi, kan je daar niet mee helpen?! :D :D :D

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Rgerr
Knielen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:37:
Heb je 'Bruto opbrengst' juist gespeld? Deze zie ik niet in je lijst staan
http://i63.tinypic.com/2ajw13q.png

Ja, juist gespeld.

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-07 23:48
ik heb al een lekker uitgebreide domoticz installatie thuis. Nu lees ik hier over de Shelly modules. Hebben jullie hier ervaring mee? ik lees namelijk op hun site dat ze met de nieuwe firmware al standaard MQTT hebben. Werkt dit ook met domiticz?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JdM

JdM

Gas?Gas!

Met deze link ben ik heel blij :)
Nu is me duidelijk waar de worm zich vestigde en kan ik toch wel enigszins zeker zijn dat met een nieuwe DSM install, de nieuwste versie van domoticz en het slopen van de waarde uit de tabel, de worm verdwenen moet zijn.
(dit probleem speelde bij mij op een 216play)

N54 powered

• vwtune
anconakip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:31:
ik heb al een lekker uitgebreide domoticz installatie thuis. Nu lees ik hier over de Shelly modules. Hebben jullie hier ervaring mee? ik lees namelijk op hun site dat ze met de nieuwe firmware al standaard MQTT hebben. Werkt dit ook met domiticz?
Ik wacht ook op 4 stuks uit Bulgarije, wat ik begrijp is dat je ze zelf eerst nog moet flashen met Tasmota. Dan werken ze in Domoticz. Schijnt allemaal vrij simpel te zijn. :)

• Knielen
Hmm, ziet er verder hetzelfde uit als bij mij. Enig verschil is dat ik geen spaties gebruik in namen om vage fouten voor te zijn.

• anconakip
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-07 23:48
vwtune schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Ik wacht ook op 4 stuks uit Bulgarije, wat ik begrijp is dat je ze zelf eerst nog moet flashen met Tasmota. Dan werken ze in Domoticz. Schijnt allemaal vrij simpel te zijn. :)
ALs dit net zo simpel is als met de sonoff modules, ben je klaar met 10 minuten. ik hoor graag hou het je vergaat.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• Rgerr
Knielen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Hmm, ziet er verder hetzelfde uit als bij mij. Enig verschil is dat ik geen spaties gebruik in namen om vage fouten voor te zijn.
Ook al geprobeerd de device naam te veranderen zonder spatie, maar mocht ook niet baten. Kun je eens kijken welke device types je hebt van je zonnepanelen om de waardes te berekenen en de dummy? Misschien zit daar een verschil in?

• Knielen
Rgerr schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Ook al geprobeerd de device naam te veranderen zonder spatie, maar mocht ook niet baten. Kun je eens kijken welke device types je hebt van je zonnepanelen om de waardes te berekenen en de dummy? Misschien zit daar een verschil in?
Panelen en calculation zijn type general en subtype kWh, meter is P1

• HenriM
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-07 10:36
anconakip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:33:
[...]

ALs dit net zo simpel is als met de sonoff modules, ben je klaar met 10 minuten. ik hoor graag hou het je vergaat.
Ik heb het zo gedaan thuis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:14
MQTT werkt in Shelly out-of-the-box, heb je geen Tasmota voor nodig

• vwtune
robvanu schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:51:
MQTT werkt in Shelly out-of-the-box, heb je geen Tasmota voor nodig
Hoe krijg je hem zonder Tasmota dan in Domoticz?

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Ik heb deze week een upgrade gedaan op mijn synology van mijn domoticz.
Hiervoor heb eens nieuwe poorten genomen (nrs die beter passen in mijn netwerk...)

Mijn vrouw heeft nu gewoon de domoticz lite app, maar ik krijg die maar niet meer opnieuw geconfigureerd.
Die blijft maar naar de oude poorten gaan,delete ook geen oplossing...

iemand een idee wat ik nog kan doen?
ergens een config op de telefoon (andriod A7 2018 + laatste update)

• rens-br
Repi3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:28:
ergens een config op de telefoon (andriod A7 2018 + laatste update)
App volledig verwijderen of cache + data verwijderen en even opnieuw instellen. Dat was bij mij de enige optie om de poorten aan te passen.

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Zijn er hier gebruikers van de Broadlink RM apparaten ivm Domoticz?
Ik zit er aan te denken een RM Mini 3 te kopen om zo mijn airco te kunnen bedienen.
Er is een plugin voor Broadlink zag ik, maar ik zie nergens staan of de RM Mini 3 ook wordt ondersteund. Iemand ervaringen mee?

• Zuluman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:51

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik heb gister een honeywell T6 Lyric geinstalleerd en toegevoegd aan domoticz. Hardware aansluiting ging vlot en het toevoegen aan domoticz ook maar de honeywell app gebruiken om te installeren heeft me wel wat frustratie bezorgd.

Wat heeft geholpen is om de mobiele gegevens van mijn telefoon waarmee ik probeerde te installeren uit te zetten. Je maakt nl eerst verbinding met de lyric. Vervolgens wil de app de lyric connectie laten maken met je wifi netwerk. Dat mag geen 5G zijn. Ik heb onder mijn Unifi 2,4Ghz en 5Ghza onder 1 SSID. Dat moest ik dus eerst corrigeren.

Op het moment dat de app de lyric met je wifi netwerk wil laten verbinden verbreekt hij de verbiding met de Lyric en gaat zelf op hetzelfde wifi netwerk. maar als je mobiele gegevens aan staat gaat ie eerst over op je mobiele gegevens en daarna pas op je wifi netwerk. en daar ging het elke keer fout. Uiteindelijk is het gelukt.

Ik had de lyric 2e hands op amazon gekocht voor 55,-. Ik twijfelde vanwege al die slechte recensies over de honeywell software maar voor die 55 wou ik best die gok wagen. en ik kon m zelfs terugsturen.

En ik heb een gebruikte Philips hue hub gekocht en die gebruik ik nu met de osram smart+ voor 11, per stuk 2e hands bij amazon.

Ik heb van mijn RFXCOM433e de software teruggezet naar de EXT2. mijn weerstation werkte opeens niet meer net als mijn bewegingsmelders. en mijn lucci air dc II ging spontaan achteruit, harder en zachter randomly.

edit: weerstation en bewegingsmelders doen het weer niet. ze doen het een paar uur en krijg ik geen signalen meer binnen. op het basisstation van de weerstation krijg ik wel data binnen.

Zuluman wijzigde deze reactie 19-06-2019 20:54 (11%)

3600Wp Oost/West 12x LG Bifacial + Enphase M250 PVOutput

• Rgerr
Knielen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Panelen en calculation zijn type general en subtype kWh, meter is P1
http://i66.tinypic.com/b4w1s6.png

Zo dus? Dan blijft de dummy 'leeg' bij mij. Hoewel die wel een waarde laat zien in het overzicht (486,0).

http://i68.tinypic.com/21ad6ye.png
Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True