6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Is voor mij alweer een tijd geleden dat ik protocollen heb aangepast, maar misschien heb je meer opties met rfxmngr?Zuluman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:50:
[...]
Dat had ik al begrepen alleen zie ik het protocol er niet tussen staan bij modes.
Als ik naar een screenshot kijk zie ik bij main de standaard protcollen, maar er zijn nog veel meer tabbladen. Waaronder 'fan'.
[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 02-06-2019 12:07 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Is ook alleen "T" in de tabel dus alleen Transmit.. Dus moet je volgens mij een schakelaar handmatig aanmaken.Zuluman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:50:
[...]
Dat had ik al begrepen alleen zie ik het protocol er niet tussen staan bij modes.
[Afbeelding]
Zie 5.1 van het document. Transmit protocols staan standaard aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 02-06-2019 12:13 ]
Ik heb aparte schakelaar aangemaakt maar daar reageert ie niet op en als ik learn gebruik registreert ie geen signaal.Shaggie_NB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:07:
[...]
Is ook alleen "T" in de tabel dus alleen Transmit.. Dus moet je volgens mij een schakelaar handmatig aanmaken.
Ik probeer in domoticz het protocol aan te zetten. helemaal vergeten dat ik rfxmngr moet gebruiken. ga t meteen proberen.Gizz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:04:
[...]
Is voor mij alweer een tijd geleden dat ik protocollen heb aangepast, maar misschien heb je meer opties met rfxmngr?
Als ik naar een screenshot kijk zie ik bij main de standaard protcollen, maar er zijn nog veel meer tabbladen. Waaronder 'fan'.
[ Voor 44% gewijzigd door Zuluman op 02-06-2019 12:19 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Transmit protocols staan standaard aan... Zie 5.1Gizz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:13:
Eerst zorgen dat het protocol aan staat lijkt mij. Daarna pas zorgen maken over knoppen
Zie pag 44 bij 11. Daar zijn alle codes uitgeschreven.Zuluman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:11:
[...]
Ik heb aparte schakelaar aangemaakt maar daar reageert ie niet op en als ik learn gebruik registreert ie geen signaal.
[...]
Ik probeer in domoticz het protocol aan te zetten. helemaal vergeten dat ik rfxmngr moet gebruiken. ga t meteen proberen.
Hij received niets dus kun je ook niet leren. zie mijn vorige post...Gizz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:19:
Dat klopt, maar Zuluman wil de afstandsbediening aanleren. Daarvoor zal eerst het protocol ontvangen moeten worden. Je zult toch op de een of andere manier specifiek deze fan moeten koppelen? Iets van een identifier, channel?
Die handleiding komt niet altijd overeen met de praktijk. Bij mijn Somfy rolgordijnen staat ook alleen een T, toch koppel je daadwerkelijk door het signaal van de afstandsbediening te leren. Iets wat onmogelijk zou moeten zijn met een T in de tabel.Shaggie_NB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:21:
[...]
Hij received niets dus kun je ook niet leren. zie mijn vorige post...
Anyway, hier nog een post met screenshot. Van 0 tot en met f proberen dus, dat is redelijk snel te doen.
LucciAir kan je alleen aansturen. Dit wordt met een T in de tabel van hfdstk 2.2.2 aangegeven.Zuluman schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:36:
Een vraag over de RFXCOM 433E. ik heb nu EXT2 als firmware. Ik heb een lucci air dc plafondventilator gekocht. die alleen ondersteun wordt door Pro1, Pro 2 en Pro XL firmware. Nu wil ik de pro1 firmware gebruiken maar weet ik niet of mijn bestaande apparaten blijven werken. ik kan nergens de verschillen vinden. iemand een idee?
edit: toch maar geinstalleerd de pro1 versie. alles werkt gewoon maar de fan niet. ik kan nergens vinden welk protocol ik moet gebruiken voor de fan. morgen maar stuk voor stuk proberen.
Maak in Domoticz een LucciAir device aan en kies de juiste ID.
Zie hfdstk 11 in de RFXtrx User Guide hoe je de ID van de LucciAir remote kunt vinden.
Als ik on/off kies dan krijg ik maar 3 velden en bij selector 4 wat overeenkomt met mijn ab die maar switches heeft heb ik t geprobeerd en niks werkt helaas. In rfxmngr is een tabblad fan waar ik de lucci air heb geprobeerd maar die werkt ook niet.Gizz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:25:
[...]
Die handleiding komt niet altijd overeen met de praktijk. Bij mijn Somfy rolgordijnen staat ook alleen een T, toch koppel je toch daadwerkelijk door het signaal van de afstandsbediening te leren. Iets wat onmogelijk zou moeten zijn met een T in de tabel.
Anyway, hier nog een post met screenshot. Van 0 tot en met f proberen dus, dat is redelijk snel te doen.
Iemand ervaring met het verbinden van deze wekker aan Domoticz?
IK wil met name de temperatuur sensor gebruiken om de temp op de slaapkamer te monitoren.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hmmm, denk dat het goed is gegaan, maar kan geen kwaad te checken. Is voor 1 sensor de weerstand noodzakelijk? Anders probeer ik het eerst zonder en rechtstreeks op de gpio ipv via breadboard.klump4u schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:28:
[...]
Met de weerstand tussen de 3,3v en de datalijn?
Je zou niet de eerste zijn die de weerstand alleen op de datalijn heeft.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ja voor een of voor 10 stuks, en moet een weerstand tussen 3,3v en de gpio4fabstar81 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:32:
[...]
Hmmm, denk dat het goed is gegaan, maar kan geen kwaad te checken. Is voor 1 sensor de weerstand noodzakelijk? Anders probeer ik het eerst zonder en rechtstreeks op de gpio ipv via breadboard.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Volgens mij ligt het eraan dat de tijd meer dan 1000 seconden uit de pas loopt, zie https://askubuntu.com/a/443077 Misschien werk ‘tinker panic 0’ ook op een raspberry.
Zelf heb ik date ingetypt en die string met date -s “” goed gezet.
- Toppe
- Registratie: Januari 2004
- Nu online
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Coco International KlikAanKlikUit
- Ikea Trådfri E27 LED 980lm
- Ikea Trådfri E14 Led 400lm
- Ikea Trådfri Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum
- Ikea Trådfri E27 LED 1000lm
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Door and Window Sensor T1
- Aqara Water Leak Sensor
- Aqara Temperature and Humidity Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Domoticz Home Automation System
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
:strip_icc():strip_exif()/u/101621/apple.jpg?f=community)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Na jaren tevrede gebruik van Domoticz vindt ik het tijd worden om enigzins te gaan uitbreiden.
op dit moment wordt het licht in de woonkamer , keuken .Gang beganegrond en gang 1e verdieping perfect geschakeld bij beweging en op tijd.
Deurbel wordt ontvangen en deze geeft trigger aan ganglicht om aan te gaan en leest camera uit 1 minuut terug tot op bel moment en bewaard deze beelden op nas.
uiteraard sinds er slimme meters zijn gemonteerd en zonnepanelen zijn deze ook gekoppeld aan Domoticz.
Maar nu komt het grote dilemma:
Ik wil ook de centrale verwarming (radiatoren en vloerverwarming) gaan koppelen.
Er is nog geen keuze gemaakt voor welke termostaat knoppen er gebruikt gaan worden het moet wel Z Wave worden.
iemand positieve of negatieve ervaringen met type's/merken ?
tevens zullen er raamcontacten moeten komen (raam in kamer open geen activering van termostaatknop)
Maar nu mijn grote dilemma: hoe weet mijn CV ketel nou precies wanneer er warmte vraag is ?
Of zijn er ook Z wave module's te vinden die in opdracht van een Z wave termostaatknop de ketel schakelen ?
Simpel vertaal dus kan de kamerthermostaat verdwijnen en neemt Domoticz de functie van kamerthermostaat over.
Gaat het niet worden volgens mij. Want deze wekker stuurt geen signaal de ether in. Dus kan je dat ook niet afvangenicecreamfarmer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:05:
https://www.alibaba.com/p...rmalList.7.60a01136wPAcDp
Iemand ervaring met het verbinden van deze wekker aan Domoticz?
IK wil met name de temperatuur sensor gebruiken om de temp op de slaapkamer te monitoren.
Edit:
Ik lees niet goed, heeft bleutooth. Dan zou je hem via bluetooth moeten koppelen aan je systeem waar donoticz op draait. Maar is wel lastig binnen halen en vertalen in domoticz
[ Voor 16% gewijzigd door luigi87 op 02-06-2019 22:53 ]
- leeg -
Uiteindelijk inderdaad maar handmatig aangepast, dat lukte wel:ikke_ schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:54:
Ik had hetzelfde probleem. Ook service ntp stop en dan updaten werkte niet.
Volgens mij ligt het eraan dat de tijd meer dan 1000 seconden uit de pas loopt, zie https://askubuntu.com/a/443077 Misschien werk ‘tinker panic 0’ ook op een raspberry.
Zelf heb ik date ingetypt en die string met date -s “” goed gezet.
1
| sudo date --set="2019-06-02 23:39:00.000" && date --rfc-3339=ns |
[ Voor 3% gewijzigd door PaPa op 02-06-2019 23:50 ]
Hoe word je c.v. nu aangestuurd?rc5proxy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:09:
Maar nu mijn grote dilemma: hoe weet mijn CV ketel nou precies wanneer er warmte vraag is ?
Of zijn er ook Z wave module's te vinden die in opdracht van een Z wave termostaatknop de ketel schakelen ?
Simpel vertaal dus kan de kamerthermostaat verdwijnen en neemt Domoticz de functie van kamerthermostaat over.
Ik zou het met aan/uit doen dan.
Dat kan je met een zwave schakelaar laten doen.
Zodra er in een ruimte de temperatuur lager is dan de ingestelde temperatuur kan je de c.v. starten.
Volgens mij meten de radiator thermostaten de ruimte temperatuur sommige met een losse temperatuur meter.
En anders kan je in elke ruimte een losse zwave temperatuur meter plaatsten.
[ Voor 12% gewijzigd door SpikeHome op 03-06-2019 08:32 ]
Connecten gaat denk ik idd wel lukken maar uitlezen en vertalen is idd vraag 2.luigi87 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:51:
[...]
Gaat het niet worden volgens mij. Want deze wekker stuurt geen signaal de ether in. Dus kan je dat ook niet afvangen
Edit:
Ik lees niet goed, heeft bleutooth. Dan zou je hem via bluetooth moeten koppelen aan je systeem waar donoticz op draait. Maar is wel lastig binnen halen en vertalen in domoticz
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik wil met de linker knop een lamp stapsgewijs dimmen, dit is gelukt, alleen maakt het niet uit welke knop ik gebruik, hij reageert op alle 3 knoppen.
Hoe moet onderstaande code aangepast worden zodat de lamp alleen dimt bij het indrukken van de knop Links (en niet bij Rechts of Both)?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| return { on = { devices = {'XDuo' --34---Nummer XiaomiDuoSwitch } }, execute = function(domoticz, device) -- Declaraties local Light1 = domoticz.devices('IkeaLamp') ---Nummer 31 --Function if(Light1.state~=Off) then if (Light1.level>=0 and Light1.level<91) then Light1.dimTo(Light1.level + 34) domoticz.log(Light1.level, domoticz.LOG_INFO) elseif (Light1.level > 90)then Light1.dimTo(34) domoticz.log(Light1.level, domoticz.LOG_INFO) end end end } |
@Thats Me.. Of, voor dit soort kleine scriptjes, nog simpeler: direct het domoticz object (uit 'execute') aanspreken:Knielen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:36:
[...]
Je kan binnen je script gewoon meerdere locals aanmaken, dus dan krijg je bijvoorbeeld huelamp2, met bijbehorende idx eronder in het lijstje
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| return { on = { devices = { 23 } -- Knop van de deurbel }, execute = function(domoticz, triggeredItem) domoticz.devices(35).dimTo(20).forSec(0.7).repeatAfterSec(0.8, 2) -- 35 is Huelamp in keuken domoticz.devices(36).dimTo(20).forSec(0.7).repeatAfterSec(0.8, 2) -- 36 is Huelamp naast TV --etc... end } |
Cool als je ze zo laat knipperen dat ze je de weg naar de deurbel wijzen
<disclaimer> als je langere scripts maakt zijn variabelen vaak wel duidelijker.
@Toppe Ook een index fan! Snap die scripts met namen nooit. Als ik een temp meter verplaats van de berging naar de zolder en in de UI even snel de naam van het device wijzig, wil ik mijn scripts toch niet moeten aanpassen? (Behalve om de commentaren bij te werken misschien)
[ Voor 5% gewijzigd door Wiley99 op 03-06-2019 14:58 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Toppe
- Registratie: Januari 2004
- Nu online
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Synology RackStation
- Coco International KlikAanKlikUit
- Ikea Trådfri E27 LED 980lm
- Ikea Trådfri E14 Led 400lm
- Ikea Trådfri Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum
- Ikea Trådfri E27 LED 1000lm
- Ikea Trådfri Led 950lm
- RobotDyn
- Aqara Motion Sensor
- Aqara Door and Window Sensor T1
- Aqara Water Leak Sensor
- Aqara Temperature and Humidity Sensor
- Aqara Cube
- Coco International
- Lua
- dzVents
- Smarthome
- Domoticz
- Aqara
- Zigbee2MQTT
- Bediening
- Honeywell
- e-Domotica
- FTDI
- Domoticz Home Automation System
- Rfxcom
- Philips Hue
- Schakelaars
- Smarthome accessoires
- Thermostaten
- Sensors
:strip_icc():strip_exif()/u/101621/apple.jpg?f=community)
Ik gebruik de volgende regel voor notificatie:
domoticz.notify('Thermostaat stond ingesteld op ' .. setpointValue)
1
2
3
4
| 2019-06-03 15:15:00.362 Status: Notification: Thermostaat stond ingesteld op 23 2019-06-03 15:15:06.390 Notification sent (telegram) => Failed 2019-06-03 15:15:06.644 Notification sent (email) => Success 2019-06-03 15:15:06.390 Error: Telegram: {"ok":false,"error_code":400,"description":"Bad Request: message must be non-empty"} |
In de mail komt het wel aan, maar staat de tekst in het onderwerp. Wat doe ik fout?
Inderdaad

Opgelost door dit te gebruiken:
domoticz.notify('Domoticz: Thermostaat!#Thermostaat stond ingesteld op ' .. setpointValue,domoticz.PRIORITY_HIGH)
[ Voor 9% gewijzigd door Witlof op 03-06-2019 15:30 ]
Ik heb php draaien, maar ik krijg longfonds en calendar niet meer werkend in dashticz
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
mmm Er is nog bijna niemand gelukt om daar eens verbetering in te krijgen.Toppe schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:35:
[...]
Je kan altijd een idee opperen in de juiste forums hiervoor
Ik zit op verschillende fora maar zo antiek als hier.....
Geen mail
geen plaatje
geen code
enz enz
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Omdat je nu nergens heb ingesteld dat je alleen naar de linkerknop wilt kijken. Hij triggert nu namelijk op elke wijziging. Mijn script, voor het inschakelen van de lampen en het maximaal zetten is als volgt:elebroek schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:48:
Ik ben begonnen met dzVentz en stuit op een probleem bij het aanspreken van een draadloze Xiaomi Dual Switch 'XDuo' (WXKG02LM) . Ik wil de linker toets gaan gebruiken. Ik heb de switch als selector-schakelaar in domoticz. (Off, Links, Rechts en Both).
Ik wil met de linker knop een lamp stapsgewijs dimmen, dit is gelukt, alleen maakt het niet uit welke knop ik gebruik, hij reageert op alle 3 knoppen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 --*------------------------------------------------------------------------------------*-- --Creator: Rens --Date: 26-04-2019 --Last update: 26-04-2019 --Source: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58490276#58490276 --Description: Used to switch on lights with an Xiaomi Switch --*------------------------------------------------------------------------------------*-- return { on = { devices = { 98 -- Woonkamer Schakelaar } }, execute = function(domoticz, device) --Declerations local Switch = domoticz.devices(98) --Woonkamer Schakelaar local LightWoon = domoticz.devices(139) --Lampen Woonkamer local LightKeuken = domoticz.devices(172) -- Lampen Keuken --Function if (Switch.state == 'Switch 1') then LightWoon.toggleSwitch() -- Toggle on Switch 1 elseif (Switch.state == 'Switch 1 Double Click') then LightWoon.dimTo(100) -- 100% on Switch 1 Double elseif (Switch.state == 'Switch 2') then LightKeuken.toggleSwitch() -- Toggle on Switch 2 elseif (Switch.state == 'Switch 2 Double Click') then LightKeuken.dimTo(100) -- 100% on Switch 2 Double end end }
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 04-06-2019 10:21 ]
RPi + IQaudio DigiAMP
Arduino mega + RFLink via usb
Hier draai ik op:
Rasbian
Raspotify (RPi is mn spotify connect badkamer speakerset)
PiHole
Domoticz
Domoticz gebruik ik om mn slimme meter (elektra + gas) en sinds vandaag een de temperatuur en luchtvochtigheid in een paar kamers te loggen.
Maar... Domoticz heeft vaker een paar keer, of een paar dagen gewoonweg niks gelogd en nu weer.
M'n energieverbuik staat op 0, de temperatuursensoren staan al de hele tijd op de zelfde waarden.
Domoticz via SSH uit/aan zetten helpt niet, de RPi rebooten ook niet...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Nu ben ik aanbeland bij het backup script. Dit script draait lokaal op de Domoticz machine. Ik dacht eraan om dit op een andere machine te laten draaien (pull i.p.v. push). Door gebruik te maken van rsync en ssh. Heeft iemand daar misschien al een voorbeeld van?
👉🏻 Blog 👈🏻
mmm je P1 met een kabeltje?? welke?DropjesLover schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:41:
Hoi, ik heb de volgende setup:
RPi + IQaudio DigiAMP
Arduino mega + RFLink via usb
Hier draai ik op:
Rasbian
Raspotify (RPi is mn spotify connect badkamer speakerset)
PiHole
Domoticz
Domoticz gebruik ik om mn slimme meter (elektra + gas) en sinds vandaag een de temperatuur en luchtvochtigheid in een paar kamers te loggen.
Maar... Domoticz heeft vaker een paar keer, of een paar dagen gewoonweg niks gelogd en nu weer.
M'n energieverbuik staat op 0, de temperatuursensoren staan al de hele tijd op de zelfde waarden.
Domoticz via SSH uit/aan zetten helpt niet, de RPi rebooten ook niet...
Usb vast gezet?
Goede voeding voor je usb hub? min 2amp.
je rflink ook een goede voeding?
Andere sensoren, bijv de interen wat doen die?
Heb je ruimte op je sd?
Wat zegt je log?
Iets meer info?
De RPi krijgt z'n stroom via de IQaudio, 19V, 3,4ADylantje2 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:03:
[...]
mmm je P1 met een kabeltje?? welke?
Usb vast gezet?
Goede voeding voor je usb hub? min 2amp.
je rflink ook een goede voeding?
Andere sensoren, bijv de interen wat doen die?
Heb je ruimte op je sd?
Wat zegt je log?
Iets meer info?
de Arduino krijgt z'n stroom via de usb van de RPi. Geen USB hub er tussen.
P1 kabeltje via een bekende / hier aangeraden persoon op marktplaats, en doet het imho goed. Het spul (minus de rflink) draait al een jaar, met dus een paar hickups.
Log zegt niks behalve
1
| 2019-06-04 18:19:03.839 Error: Energy hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly |
3 van de 4 weerstationnetjes geeft wel verschillende / verlopende data, 1 blijft constant het zelfde.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zou toch een voeding probleem kunnen zijn. Je zou de Arduino Mega eens via een powered USB hub aan kunnen sluiten, zodat de Pi verder geen devices meer hoeft te voeden.DropjesLover schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:24:
[...]
De RPi krijgt z'n stroom via de IQaudio, 19V, 3,4A
de Arduino krijgt z'n stroom via de usb van de RPi. Geen USB hub er tussen.
P1 kabeltje via een bekende / hier aangeraden persoon op marktplaats, en doet het imho goed. Het spul (minus de rflink) draait al een jaar, met dus een paar hickups.
Log zegt niks behalve
code:
1 2019-06-04 18:19:03.839 Error: Energy hardware (3) thread seems to have ended unexpectedly
3 van de 4 weerstationnetjes geeft wel verschillende / verlopende data, 1 blijft constant het zelfde.
De arduino heb ik vanochtend pas voor het eerst aangesloten, de hiccups heb ik afgelopen jaar een keer of 3 gehad.tsjoender schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:02:
[...]
Zou toch een voeding probleem kunnen zijn. Je zou de Arduino Mega eens via een powered USB hub aan kunnen sluiten, zodat de Pi verder geen devices meer hoeft te voeden.
Ff kijken wat voor voeding de Arduino moet hebben en of ik wat heb liggen...
12V, 4500mA voeding gevonden, altijd handig om die dingen te houden
Edit
Nope, ik krijg de P1 niet herstart

RPi reset (vanuit domoticz), hardware disabled/enabled, noppes
edit
Gepriegeld met wat settings en de P1 slimme meter uitlezing werkt weer.
Maar nu is de uitlezing van de rflink weer sinds 22:50 gestopt. De arduino van de usb en z'n voeding afhalen, voeding weer in, usb weer in, werkt niet

Wel lijkt er wel data binnen te komen, want de ene temperatuursensor die de hele dag constant bleef had rond 20:30 ineens contact, en kreeg de grafiek ook een net verloop van de dag
Alsof het bij Domoticz in een buffer hangt / niet verwerkt wordt...
SD kaart heeft nog 850MB vrije ruimte.
[ Voor 44% gewijzigd door DropjesLover op 05-06-2019 08:45 ]
BThGvNeOA
en hoe krijgen jullie dat grafiekje met alle verbindingen tussen de nodes? ik heb veel timeouts nog steeds en zwave nodes die niet of traag reageren, en bovendien het verbruik niet rapporteren. ik moet maar eens wat meer onderzoek gaan doen.
[ Voor 69% gewijzigd door fabstar81 op 05-06-2019 09:10 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Hier inderdaad ook nooit gewerktfabstar81 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:03:
doet bij iedereen de regen sensor het niet van darksky?
Setup --> Hardware --> Z-wave Stick Setup --> Node Management --> Groups & Networken hoe krijgen jullie dat grafiekje met alle verbindingen tussen de nodes? ik heb veel timeouts nog steeds en zwave nodes die niet of traag reageren, en bovendien het verbruik niet rapporteren. ik moet maar eens wat meer onderzoek gaan doen.
heb je een alternatief gevonden voor de rain sensor?Knielen schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:24:
[...]
Hier inderdaad ook nooit gewerkt
[...]
Setup --> Hardware --> Z-wave Stick Setup --> Node Management --> Groups & Network
thanks! gevonden. maar wat zegt het?!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Maar als je een temp meter verplaatst van de berging naar de zolder, dan heeft deze toch een andere functie?Wiley99 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:48:
[...]
@Toppe Ook een index fan! Snap die scripts met namen nooit. Als ik een temp meter verplaats van de berging naar de zolder en in de UI even snel de naam van het device wijzig, wil ik mijn scripts toch niet moeten aanpassen? (Behalve om de commentaren bij te werken misschien)
Ik heb een aantal keren een sensor verplaatst, ik verander de naam naar de juiste en al mijn scripts blijven werken.
Het is natuurlijk ook maar wat je gewend bent.
Misschien is de vraag al eens gesteld maar excuus kan hem niet zo snel vinden, op mijn PI draait Domoticz en deze is aan een slimme meter bevestigd met USB kabel. krijg netjes gegevens van elektra en Gas binnen maar nu heb ik hoog en laag tarief, hoe kan ik dat instellen dat ik dat apart zie ? of kan dit niet
Dat bedoel ik ook: ik verander de naam in de Domoticz userinterface zonder in de scripts te (moeten) duiken. Daar staan namelijk onveranderlijke indexnummers.DjAntoon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:00:
[...]
Maar als je een temp meter verplaatst van de berging naar de zolder, dan heeft deze toch een andere functie?
Ik heb een aantal keren een sensor verplaatst, ik verander de naam naar de juiste en al mijn scripts blijven werken.
Het is natuurlijk ook maar wat je gewend bent.
Snap natuurlijk dat als je spannender dingen doet met je sensoren dat het dan welhaast onvermijdelijk is, maar gewoon de luchttemperatuur van een ruimte meten is dat niet.
Maar je hebt gelijk, wat je gewend bent. En ook: de gustibus non disputandum est
@Sennamph1938
Zie je dat niet in de grafiekjes? Bij mij verandert de kleur als het andere tarief ingaat. Ik heb er een Youless tussen zitten maar lijkt me sterk dat dit verschil maakt.Sennamph1938 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:08:
Goedemiddag
Misschien is de vraag al eens gesteld maar excuus kan hem niet zo snel vinden, op mijn PI draait Domoticz en deze is aan een slimme meter bevestigd met USB kabel. krijg netjes gegevens van elektra en Gas binnen maar nu heb ik hoog en laag tarief, hoe kan ik dat instellen dat ik dat apart zie ? of kan dit niet
Bij mij doet hij het wel (er was laatst eens iets met een update / nieuw device na de nieuwe stable), maar hij laat altijd wat anders zien dan de regenmeter van de buren (fabstar81 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:03:
doet bij iedereen de regen sensor het niet van darksky?

Vandaag hele dag droog, Darksky zegt 0,03mm/h regen.
[ Voor 40% gewijzigd door Wiley99 op 05-06-2019 17:44 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
[ Voor 99% gewijzigd door Wiley99 op 05-06-2019 17:39 . Reden: clutter ]
Als het goed is gaat dit automatisch? Bij instellingen / “meters/tellers” kan je wel eea instellen van kosten mbt t1 en t2.Sennamph1938 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:08:
Goedemiddag
Als je bij de grafieken kijkt, heb je daar een legenda onder staan waarmee je hoog en/of laag aan/uit kunt zetten (door erop te klikken)?
Ik wil in mijn huis alles "dubbel" uitvoeren met domotica. Daarmee bedoel ik dat ik alsnog alles wil kunnen bedienen als mijn domoticz / nas niet werken. Gaat opzich vrij makkelijk met normale schakelaars dmv xiaomi spul. Dimmers is echter vrij lastig.
Weet iemand een inbouw dimmer die zowel zigbee / wifi / maaktnietuit is als handmatig te bedienen is via draaiknop oid? Ik krijg het niet gevonden

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Ja, Fibaro Walli. Al komt dat pas "ergens deze maand" uit en is het best prijzig.India Sierra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:29:
Ik heb een redelijk specifiek vraagje en ik kan het niet vinden via search dus here we go.
Ik wil in mijn huis alles "dubbel" uitvoeren met domotica. Daarmee bedoel ik dat ik alsnog alles wil kunnen bedienen als mijn domoticz / nas niet werken. Gaat opzich vrij makkelijk met normale schakelaars dmv xiaomi spul. Dimmers is echter vrij lastig.
Weet iemand een inbouw dimmer die zowel zigbee / wifi / maaktnietuit is als handmatig te bedienen is via draaiknop oid? Ik krijg het niet gevonden
Hm interessant. Prijzig is dan een nadeel maar als het goed werkt..TerrorSource schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Ja, Fibaro Walli. Al komt dat pas "ergens deze maand" uit en is het best prijzig.
Verder heb ik nog deze op ali gevonden. Dat is geen zigbee maar iets anders op 2.4ghz. Misschien dat ik dat werkend krijg via een rflink ofzo.
Helaas geen draaiknop, maar een pulsschakelaar, maar blijft wel werken zonder internet: pricewatch: iCasa Dimmer. Gebruik hem zelf ook: rens-br in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge".India Sierra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:29:
Echter is dit wel Zigbee, als je daar nog niks voor hebt moet je ook een controller voor halen, bijv: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge.
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 06-06-2019 11:55 ]
Hoe werkt deze dan? Door meerdere keren de schakelaar te schakelen krijg je verschillende helderheid niveaus?rens-br schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Helaas geen draaiknop, maar een pulsschakelaar, maar blijft wel werken zonder internet: pricewatch: iCasa Dimmer. Gebruik hem zelf ook: rens-br in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge".
Echter is dit wel Zigbee, als je daar nog niks voor hebt moet je ook een controller voor halen, bijv: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge.
Zigbee2mqtt heb ik al actief
Nee, bij het indrukken dimt de lamp totdat die uit is, bij het opnieuw inhouden gaat de lamp weer aan en feller branden.India Sierra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:06:
Hoe werkt deze dan? Door meerdere keren de schakelaar te schakelen krijg je verschillende helderheid niveaus?
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 06-06-2019 12:08 ]
Voor elke 'else' of 'elseif' bereken ik dit gemiddelde opnieuw, maar dat wordt nu wat onoverzichtelijk (begin nu niet over het gebruik van idx'en):
1
| if domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux /2 <= 15 then |
Ik zou nu graag eenmaal dit gemiddelde willen bepalen aan het begin van het script en deze variabele hergebruiken. In de DzVents documentatie vindt ik iets over 'Script level persistent variables', maar daar staat ook 'Just don't put something in there with functions (well, they are filtered out actually).'
Kan iemand mij op weg helpen met het maken van een bruikbare variabele met als inhoud het berekende gemiddelde?
ehhhh..HOI
Zo iets bedoel je?mbuurman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:15:
In een dzVents script bereken ik het gemiddelde van 2 lux-waarden. De uitkomst gebruik ik vervolgens meerdere keren in dit script.
Voor elke 'else' of 'elseif' bereken ik dit gemiddelde opnieuw, maar dat wordt nu wat onoverzichtelijk (begin nu niet over het gebruik van idx'en):
code:
1 if domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux /2 <= 15 then
Ik zou nu graag eenmaal dit gemiddelde willen bepalen aan het begin van het script en deze variabele hergebruiken. In de DzVents documentatie vindt ik iets over 'Script level persistent variables', maar daar staat ook 'Just don't put something in there with functions (well, they are filtered out actually).'
Kan iemand mij op weg helpen met het maken van een bruikbare variabele met als inhoud het berekende gemiddelde?
1
| local average = domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux /2 |
Soms is het zo makkelijk, thx!!Stubby schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:35:
[...]
Zo iets bedoel je?
code:
1 local average = domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux /2

https://github.com/AlbertHakvoort/Melcloud2Domoticz/
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Graag zou ik de huidige waarde van de local variabelen wilen uitlezen/weten.
Voor de local 'lux' werkt dat wel, maar voor de local 'sunset' lukt dat niet:
1
2
3
4
5
6
| execute = function(domoticz, item) local lux = (domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux) /2 local sunset = (domoticz.time == 'between 60 minutes before sunset and 60 minutes after sunset' ) domoticz.log('De uitkomst van local lux is ' .. lux .. ' lux', domoticz.LOG_INFO) domoticz.log('De uitkomst van local sunset ' .. sunset ..' bla ', domoticz.LOG_INFO) |
1
2
3
4
| 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Info: De uitkomst van local lux is 393 lux 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Error (2.4.19): An error occured when calling event handler dzVents - sunset test 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Error (2.4.19): ...ipts/dzVents/generated_scripts/dzVents - sunset test.lua:14: attempt to concatenate local 'sunset' (a boolean value) 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Info: ------ Finished dzVents - sunset test |
Iemand die mij op weg kan helpen? Thx!
Dat weet ik dus helaas niet aangezien ik nog in de oriënterende fase zit. Ik wil beetje zekerheid alvorens een behoorlijke smak geld uit te geven.soepah schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:26:
@Brutuss , Kun jij jouw airco controleren zonder internet toegang dan? (local web), meestal werken dat soort producten via een cloud en hebben ze een (semi) gesloten API
Ik weet dat het met een Daikin wel mogelijk is om deze rechtstreeks te benaderen.
Ik weet het niet 100% zeker, maar dit komt volgens mij omdat je local sunset dus van het type boolean is. Je zal iets moeten doen van:mbuurman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:32:
Ik blijf aan het klooien met dzVents en variablen...
Graag zou ik de huidige waarde van de local variabelen wilen uitlezen/weten.
Voor de local 'lux' werkt dat wel, maar voor de local 'sunset' lukt dat niet:
code:
1 2 3 4 5 6 execute = function(domoticz, item) local lux = (domoticz.devices('0 - Woonkamer - Woonkamer PIR (Lux)').lux + domoticz.devices('0 - Woonkamer - Keuken PIR (Lux)').lux) /2 local sunset = (domoticz.time == 'between 60 minutes before sunset and 60 minutes after sunset' ) domoticz.log('De uitkomst van local lux is ' .. lux .. ' lux', domoticz.LOG_INFO) domoticz.log('De uitkomst van local sunset ' .. sunset ..' bla ', domoticz.LOG_INFO)
code:
1 2 3 4 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Info: De uitkomst van local lux is 393 lux 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Error (2.4.19): An error occured when calling event handler dzVents - sunset test 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Error (2.4.19): ...ipts/dzVents/generated_scripts/dzVents - sunset test.lua:14: attempt to concatenate local 'sunset' (a boolean value) 2019-06-07 15:30:00.459 Status: dzVents: Info: ------ Finished dzVents - sunset test
Iemand die mij op weg kan helpen? Thx!
1
2
3
4
5
| if (local sunset == 'True') then domoticz.log ('de zon is onder') else domoticz.log ('de zon is op') end |
kan bevestigen dat het met meeste Daikins werkt via Domoticz. Voor mitsubishi deze? : https://github.com/roscoe81/Aircon-Controller 😀Brutuss schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:44:
[...]
Dat weet ik dus helaas niet aangezien ik nog in de oriënterende fase zit. Ik wil beetje zekerheid alvorens een behoorlijke smak geld uit te geven.
Ik weet dat het met een Daikin wel mogelijk is om deze rechtstreeks te benaderen.
Ik denk dat het ook de daikin gaat worden. Die is het makkelijkste te implementeren en werkt "Offline".rasper schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:42:
[...]
kan bevestigen dat het met meeste Daikins werkt via Domoticz. Voor mitsubishi deze? : https://github.com/roscoe81/Aircon-Controller 😀
Dat van Mitsubishi ziet er ook indrukwekkend uit iemand veel moeite gedaan! thnx voor de tip.
Ja precies, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee of dzVents / Lua die boolean ook netjes vult, dus ik zou het met code van Knielen eens uitproberen: verandert 'ie ook echt van false naar true en terug op die tijdstippen.Knielen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:49:
[...]
Ik weet het niet 100% zeker, maar dit komt volgens mij omdat je local sunset dus van het type boolean is. Je zal iets moeten doen van:
code:
1 2 3 4 5 if (local sunset == 'True') then domoticz.log ('de zon is onder') else domoticz.log ('de zon is op') end
In de triggers zelf (on...) kun je dat soort teksten gebruiken, maar direct in zo'n statement...?
Dit topic regelmatig gelezen en aardig wat nuttige informatie in kunnen vinden. Waarvoor mijn dank.
Door al deze info loopt mijn domoticz server sinds een paar dagen netjes en is geplaatst in de meterkast.
Op dit moment alleen nog een P1 kabel aan de slimme meter en aan de Pi maar dat gaat in de toekomst uitgebreid worden.
Ik heb wat lopen klooien, maar hij komt niet echt consequent met true of false terug... in ieder geval niet met de juiste waarde waar ik dat verwacht...Wiley99 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:00:
[...]
Ja precies, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee of dzVents / Lua die boolean ook netjes vult, dus ik zou het met code van Knielen eens uitproberen: verandert 'ie ook echt van false naar true en terug op die tijdstippen.
In de triggers zelf (on...) kun je dat soort teksten gebruiken, maar direct in zo'n statement...?

India Sierra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:29:
Ik heb een redelijk specifiek vraagje en ik kan het niet vinden via search dus here we go.
Ik kijk ook uit naar de Walli, heb nu zelf domoticz ook draaien, maar wil de domotica ook graag als 2e laag in mijn huis laten draaien.TerrorSource schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Ja, Fibaro Walli. Al komt dat pas "ergens deze maand" uit en is het best prijzig.
Heb nu nog 2 vragen:
Denk nu toch om wel een home center aan te schaffen? Maar op fibaro website lees ik ook dat Walli een controller krijgt?
https://www.fibaro.com/nl...art-switches-and-outlets/
Nu vindt ik de fibaro Walli wel echt heel gaaf. Denk toch dat dit beter geaccepteerd wordt dan inbouw modules. Ziet er wat gebruikersvriendelijker uit. Heb je de mogelijkheid om een 2e scène te activeren met S2? En past dit 1 op 1 op gira?
Is trouwens al verkrijgbaar hier:
https://www.slimnest.nl/fibaro-walli/
Iemand hier ervaring mee?
Voor degene die geïnteresseerd zijn, dit is de oplossing:mbuurman schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:02:
[...]
Ik heb wat lopen klooien, maar hij komt niet echt consequent met true of false terug... in ieder geval niet met de juiste waarde waar ik dat verwacht...Ik ga er dit weekend even mee spelen.
1
| local sunset = domoticz.time.matchesRule('between 15 minutes before sunset and 15 minutes after sunset') |
Hebben meer mensen dit ondervonden? Is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
hier hetzelfde met outdoor sensorbloedcel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:07:
Gisteren heb ik een Hue motion sensor aangeschaft. Deze werkt perfect via de Hue app, snelle reactie. In Domoticz heb ik een blockly gemaakt en deze functioneert maar met een vertraging van minimaal 3/4 seconden. Dezelfde lampen reageren met Aqara motion sensor direct.
Alvast bedankt.
Omdat ik met Domoticz drie schakelcontacten en via Z-wave de buitenzonwering wil gaan bedienen, ben ik op zoek naar een dinrailbehuizing waarmee de Pi netjes in een schakelkast kan worden weggewerkt. Degene die het meest in de buurt komt en mooi compact is, is de Iono Pi, maar van de prijs (€ 253) schrik ik wel. Nadeel is ook dat er een Pi in zit, en die heb ik al.
Weet iemand een betaalbaar alternatief wat hieraan voldoet?
- Minimaal 3 relaisuitgangen (liefst aan standaard GPIO pins gekoppeld)
- Haaks monteerbaar op din-rail (dus met de USB-aansluitingen aan de onderkant en niet onhandig aan de zijkant)..
- Voorzien van een kap of behuizing.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Een snelle zoektocht zie ik dit:Andrehj schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:19:
Betaalbare Din-Rail behuizing voor Pi met output relais gezocht.
Omdat ik met Domoticz drie schakelcontacten en via Z-wave de buitenzonwering wil gaan bedienen, ben ik op zoek naar een dinrailbehuizing waarmee de Pi netjes in een schakelkast kan worden weggewerkt. Degene die het meest in de buurt komt en mooi compact is, is de Iono Pi, maar van de prijs (€ 253) schrik ik wel. Nadeel is ook dat er een Pi in zit, en die heb ik al.
Weet iemand een betaalbaar alternatief wat hieraan voldoet?Ik hou me aanbevolen!
- Minimaal 3 relaisuitgangen (liefst aan standaard GPIO pins gekoppeld)
- Haaks monteerbaar op din-rail (dus met de USB-aansluitingen aan de onderkant en niet onhandig aan de zijkant)..
- Voorzien van een kap of behuizing.
https://www.sossolutions.nl/relais-bordje-voor-raspberry-pi
En dat eventueel gecombineerd met een printed 3d case?
https://www.thingiverse.c...i+din&dwh=845cfe6c0eb9ae1
Dankjewel, die behuizing heeft weer een iets te hoog knutselgehalte. Ik zoek eigenlijk iets ertussen in...Lizard schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:42:
[...]
Een snelle zoektocht zie ik dit:
https://www.sossolutions.nl/relais-bordje-voor-raspberry-pi
En dat eventueel gecombineerd met een printed 3d case?
https://www.thingiverse.c...i+din&dwh=845cfe6c0eb9ae1
Maar het relaisbordje kende ik nog niet, en zou met deze behuizing zomaar de oplossing kunnen zijn.
Dankjewel!
[ Voor 20% gewijzigd door Andrehj op 10-06-2019 19:19 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Poll interval van de bridge (onder Hardware) op 1 seconde zetten. Een beetje vertraging zul je houden, maar ik vind het acceptabel.bloedcel schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:07:
Gisteren heb ik een Hue motion sensor aangeschaft. Deze werkt perfect via de Hue app, snelle reactie. In Domoticz heb ik een blockly gemaakt en deze functioneert maar met een vertraging van minimaal 3/4 seconden. Dezelfde lampen reageren met Aqara motion sensor direct.
Alvast bedankt.
Ik heb gelezen dat de off delay bepaalt hoe lang een lamp blijft branden als je hem het gestart maar dat lijk niet te lukken.
Ik wil uiteindelijk gaan instellen dat mijn huiskamer lamp uit gaat met een bepaalde random waarde na zonsondergang en dat deel snap ik denk ik wel
Als deze uit gaat zou ik na 30 sec in een andere ruimte een lamp aan willen zetten voor 5 minuten
Nu ben ik even aan het testen en ik dacht ik dat ik dat met onderstaande scene setting
Name State Level On Delay Off Delay Order
Woonkamer Ledstrip - 84 % 0 300
Voor elkaar zou kunnen krijgen, maar bij mijn testjes gaat de lamp niet na 300 seconden uit.
Ik dacht eigenlijk om uiteindelijke een scene of groep te maken met iets als:
Name State Level On Delay Off Delay Order
Woonkamer Ledstrip Off 51 % 0 0
Bovenganglamp On 100% 30 300
en deze op een timer te starten
Maar misschien is dit wel helemaal niet de goeie manier?
Is er iemand die hier enig licht op kan laten schijnen?
mrbert
Ik speel het geluid nu via de xiaomi gateway af alleen die krijg ik niet in een loop en geluid is erg zacht.
Ik bedenkt net... zou ik de sirene niet kunnen aansluiten op een shelly/sonoff?
[ Voor 19% gewijzigd door flexje op 10-06-2019 21:33 ]
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Top, bedankt, ga ik proberenklaas.roelofs schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:27:
[...]
Poll interval van de bridge (onder Hardware) op 1 seconde zetten. Een beetje vertraging zul je houden, maar ik vind het acceptabel.
Een kleine vertraging kan ik ook meeleven, maar het is vooral de wisselvalligheid wat mij irriteerde.
Wat denk je van zoietsAndrehj schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:00:
[...]
Dankjewel, die behuizing heeft weer een iets te hoog knutselgehalte. Ik zoek eigenlijk iets ertussen in...
Maar het relaisbordje kende ik nog niet, en zou met deze behuizing zomaar de oplossing kunnen zijn.
Dankjewel!
https://www.info.kmtronic.com/km-udp-eight-relay-box.html
https://www.info.kmtronic.com/domoticz.html
[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 11-06-2019 08:26 ]
heb zelf geen verstand van z-wave apparaten maar vgm heb je altijd een controller / hub ding nodig omdat z-wave encrypted is.brnbtc schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:51:
[...]
[...]
Ik kijk ook uit naar de Walli, heb nu zelf domoticz ook draaien, maar wil de domotica ook graag als 2e laag in mijn huis laten draaien.
Heb nu nog 2 vragen:
Denk nu toch om wel een home center aan te schaffen? Maar op fibaro website lees ik ook dat Walli een controller krijgt?
https://www.fibaro.com/nl...art-switches-and-outlets/
Nu vindt ik de fibaro Walli wel echt heel gaaf. Denk toch dat dit beter geaccepteerd wordt dan inbouw modules. Ziet er wat gebruikersvriendelijker uit. Heb je de mogelijkheid om een 2e scène te activeren met S2? En past dit 1 op 1 op gira?
Is trouwens al verkrijgbaar hier:
https://www.slimnest.nl/fibaro-walli/
Nu weet ik dat er een RFXtrx433 bestaat maar deze is best al prijzig ivm een PI
Zijn er nog andere goedkopere alternatieven die ik zou kunnen gebruiken?
mrbert
Ik geloof dat http://www.rflink.nl/ dat kan.mrbert schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:31:
Ik wil mijn KaKu schakelaars gaan besturen via Domoticz.
Nu weet ik dat er een RFXtrx433 bestaat maar deze is best al prijzig ivm een PI
Zijn er nog andere goedkopere alternatieven die ik zou kunnen gebruiken?
Gisteren afgesloten bij xs4all omdat er op mijn publieke IP het welgehete Mirai botnet zich verspreid.
Uitendelijk gevonden dat m'n foscam vulnerable was dus deze een FW update gegeven.
Gister niet veel tijd gehad om er verder naar te kijken, wel heb ik vrijwel alle IOT devices geblokkeerd richting internet.
Echter vanmorgen weer geblokkeerd en er was tevens een uitbraak te zien via https://www.abuseat.org/lookup.cgi vanuit mijn IP Adres.
Middels contact met Xs4all blijkt een verhoogd aantal infecties te zijn opgetreden afgelopen weken waar een patroon is van gebruikers met een PI (of derglijke) icm domoticz..
Iemand van hier toevallig met soortgelijke ervaringen?
//Daniel
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Nee, zelf net ook via jou opgegeven link mijn IP gecontroleerd en bij mij is 'niks aan de hand'. Hoe heb je Domoticz openstaan naar buiten?Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:50:
Echter vanmorgen weer geblokkeerd en er was tevens een uitbraak te zien via https://www.abuseat.org/lookup.cgi vanuit mijn IP Adres.
Middels contact met Xs4all blijkt een verhoogd aantal infecties te zijn opgetreden afgelopen weken waar een patroon is van gebruikers met een PI (of derglijke) icm domoticz..
Ben nu niet thuis, dus kan niet kijken maar heb naar mijn weten geen FW geinstallerd op de PI zelf.rens-br schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:59:
[...]
Nee, zelf net ook via jou opgegeven link mijn IP gecontroleerd en bij mij is 'niks aan de hand'. Hoe heb je Domoticz openstaan naar buiten?
Heb slechts 2 IP Forwards EXT > INT voor domoticz (8888) en Grafana (3000).
INT > EXT is open..
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
gewoon zoiets op een 1 channel 12volt sonoffje aansluiten: https://nl.aliexpress.com...c=google&albslr=222424624flexje schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:30:
Kent iemand een goede zigbee sirene voor een alarminstallatie?
Ik speel het geluid nu via de xiaomi gateway af alleen die krijg ik niet in een loop en geluid is erg zacht.
Ik bedenkt net... zou ik de sirene niet kunnen aansluiten op een shelly/sonoff?
Ah ok. Ik maak gebruik van een reverse proxy server met daarbij Fail2ban.Daannn1987 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:39:
Ben nu niet thuis, dus kan niet kijken maar heb naar mijn weten geen FW geinstallerd op de PI zelf.
Heb slechts 2 IP Forwards EXT > INT voor domoticz (8888) en Grafana (3000).
Je zou middels een inbouwschakelaar (bv Fibaro (ZWave) / KaKu voor 433Mhz, afhankelijk van je bestaande smart-home eco-systeem) dit kunnen oplossenvwtune schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:10:
In mijn keuken heb ik een wandstopcontact met een lichtschakelaar erin (https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8852426326046-424-424.jpg) . Er komt zeer binnenkort op de plek waar deze zit, een koelkast voor te staan, de koelkast zal dan gebruik gaan maken van dat stopcontact, maar het probleem wat ik dan krijg is dat ik niet meer bij de schakelaar kan om het licht aan te doen van de inbouwlampen. Heeft iemand een idee wat ik hiermee zou kunnen doen om die schakelaar (en desnoods die hele unit te vervangen door???) slim te maken?
Voorbeeld Fibaro: https://www.robbshop.nl/i...ave-plus-met-stroommeting
voorbeeldje KaKu: https://www.klikaanklikui...ni-inbouw-schakelaar.html
Domoticz stuurt ze in deze niet aan. De ESPs leveren de data aa nvoor bijvoorbeeld de temperatuur en de luchtvochtigheid.Phoolie schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Dat is ook nog een optie, maar dan krijg je NAT achter NAT, dat is geen wenselijke situatie, toch?
[...]
Ok, dus als ik je goed begrijp, heb je met mijn "oplossing" niet de mogelijkheid om de firewall te gebruiken en dus krijg je geen goede scheiding?
[...]
Maar moet Domoticz de boel niet aan kunnen sturen? Hoe doe je dat dan als alles dicht zit?
Op basis van die informatie stuur ik de lampen weer aan en die zijn op z-wave en 433. Die zitten direct aan domoticz.
Is die fibaro een soort alternatief voor de shelly? of zie ik dat verkeerd? De shelly zijn wat goedkoper geloof ik?soepah schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:23:
[...]
Je zou middels een inbouwschakelaar (bv Fibaro (ZWave) / KaKu voor 433Mhz, afhankelijk van je bestaande smart-home eco-systeem) dit kunnen oplossen
Voorbeeld Fibaro: https://www.robbshop.nl/i...ave-plus-met-stroommeting
voorbeeldje KaKu: https://www.klikaanklikui...ni-inbouw-schakelaar.html
Begrijp ik hieruit wel dat ik de gehele unit dan kan laten zitten en die module alleen achter (in de muur) de unit komt?
Het zijn producten met eenzelfde gebruiksdoel, maar met een verschillend protocol erachter:vwtune schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:35:
[...]
Is die fibaro een soort alternatief voor de shelly? of zie ik dat verkeerd? De shelly zijn wat goedkoper geloof ik?
Begrijp ik hieruit wel dat ik de gehele unit dan kan laten zitten en die module alleen achter (in de muur) de unit komt?
Domoticz - open source domotica systeem - deel 4
Thanks, dan bestel ik wel 4 shelly 1 (voor de prijs van 1 fibaro..tsjoender schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:50:
[...]
Het zijn producten met eenzelfde gebruiksdoel, maar met een verschillend protocol erachter:
Domoticz - open source domotica systeem - deel 4

Ik kan niet in jouw eco systeem kijken, maar afhankelijk van wifi bereik / andere beschikbare hubs (Z-Wave) kan een shelly een betere of minder goede keuze zijnvwtune schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:59:
[...]
Thanks, dan bestel ik wel 4 shelly 1 (voor de prijs van 1 fibaro...)
Ze zijn inderdaad goedkoper maar alleen via wifi te bedienen, dus ben je afhankelijk van je locale wifi systeem thuis. Indien dit betrouwbaar is is dit een prima keuze.
Dit topic is gesloten.
- Scripts/code graag tussen ~[code] ~[/code] tags voor de leesbaarheid.
- dzVents vragen? Lees eerst even de wiki door!
- Lees ook de openingspost door!
- Sommige vragen kunnen opgelost worden door zelf even Google te gebruiken, probeer dat eerst voordat je een vraag hier stelt!