Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12:42
Toppe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Heel makkelijk; Alle sturende apparaten (=zenders) krijg je er niet in :)
Goed om te weten! Dan ga ik die ook niet aanschaffen van Ikea.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:35
aex351 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:14:
Probeer de beta. Deze gebruik ik ook al sinds jaar en dag en is naar mijn ervaring beter dan de normale versie.
Is het nu niet zo dat Beta = stable? Overigens is Domoticz sinds de update niet een keer 'gecrasht', dus tot nu toe lijkt het allemaal een heel stuk stabieler (*klopt af*)
Foamy schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:06:
Budget maakt mij zelf niet direct uit, maar ik zal het ook aan de vrouw des huizes moeten verkopen. Lampen en/of schakelaars die ik online tegenkom beginnen vaak pas bij 30 euro per stuk.

[...]

Ik zat zelf te denken aan een Pi met Domoticz erop om een en ander aan te sturen. En daarnaast de huidige LED-lampen te vervangen door lampen die via zwave aangestuurd kunnen worden. Is dat een beetje de juiste richting op? Of zijn er betere/goedkopere methodes om de eerste babystapjes te zetten?
Zelf heb ik een aantal jaar geleden gekozen voor 'Mi Light', lampjes zijn, afhankelijk van welke je kiest, zo'n 9 euro per stuk. Meer info daarover: [Mi-Light] Ervaringen & discussie. Enige nadeel van Mi Light is dat ze gericht zijn op lampen en dus geen deursensoren of bewegingsmelders o.i.d. hebben.

Ik heb er sinds het begin van dit jaar inmiddels mijn hele huis mee volgehangen en alles wordt steeds slimmer / handiger. Toiletlamp, hallamp en bergingslamp gaan automatisch aan. De lampen in de woonkamer dimmen op het moment dat we een film kijken, etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Is het nu niet zo dat Beta = stable? Overigens is Domoticz sinds de update niet een keer 'gecrasht', dus tot nu toe lijkt het allemaal een heel stuk stabieler (*klopt af*)

[...]

Zelf heb ik een aantal jaar geleden gekozen voor 'Mi Light', lampjes zijn, afhankelijk van welke je kiest, zo'n 9 euro per stuk. Meer info daarover: [Mi-Light] Ervaringen & discussie. Enige nadeel van Mi Light is dat ze gericht zijn op lampen en dus geen deursensoren of bewegingsmelders o.i.d. hebben.

Ik heb er sinds het begin van dit jaar inmiddels mijn hele huis mee volgehangen en alles wordt steeds slimmer / handiger. Toiletlamp, hallamp en bergingslamp gaan automatisch aan. De lampen in de woonkamer dimmen op het moment dat we een film kijken, etc.
Ikea hanteert ongeveer de zelfde prijzen, scheelt weer wachten :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Toppe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:52:
Ikea hanteert ongeveer de zelfde prijzen, scheelt weer wachten :)
Ikea is per lamp iets goedkoper, maar daarvoor krijg je bij Ikea wel alleen lampen die alleen 'warm wit' weergeven. Bij Mi Light heb je voor hetzelfde geld (of net iets meer) lampen die RGB+CCT (RGB + warm wit + koud wit) kunnen weergeven. Daar soort lampen verkoopt Ikea niet in elke vorm.

Wil je bij Ikea lampen hebben met kleur betaal je daar al gauw 25 euro of meer voor.

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 12:05 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Daar komt als voordeel bij dat je met Mi Lights geen hub nodig hebt. Ik neem aan dat iedereen wel al over wifi beschikt :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Gizz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:12:
Daar komt als voordeel bij dat je met Mi Lights geen hub nodig hebt. Ik neem aan dat iedereen wel al over wifi beschikt :P
Dat is dan (helaas) weer niet waar. Mi Light maakt wel gebruik van de 2,4Ghz band, maar het zijn geen wifi lampen. Ze hebben dus wel degelijk een Hub (ibox nodig). Kost ook zo'n 10 euro of als je echt van hobbyen houdt: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-09 13:28
rens-br schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Dat is dan (helaas) weer niet waar. Mi Light maakt wel gebruik van de 2,4Ghz band, maar het zijn geen wifi lampen. Ze hebben dus wel degelijk een Hub (ibox nodig). Kost ook zo'n 10 euro of als je echt van hobbyen houdt: [ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie.
En daar komt ook nog eens bij dat de Hub icm de mi lights, niet altijd even goed/ snel reageren.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld 6x gu10 RGBCCT lampen, verdeeld over 3 groepen (elk groep 2 lampen) welke ik 3 keer een aan en/ of uit commando moet geven (interval, minuut opvolgend) om er (bijna) zeker van te zijn dat ze ook echt aan of uit gaan. En dan nog heb ik wel eens missers. De tot nu toe betrouwbaarste gebleken wifi lampen zijn tot op heden mijn Yeelights, hier heb ik nog nooit 1 misser op gehad en ik heb er 12 in gebruik (dagelijks). Helaas zijn deze er alleen in e27 :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Dat is dan (helaas) weer niet waar. Mi Light maakt wel gebruik van de 2,4Ghz band, maar het zijn geen wifi lampen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik haal de Mi Light en de Xiaomi Yeelights door elkaar. Komt doordat bijna alles van Xiaomi normaliter wel Mi heet :P
vwtune schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:44:
[...]
De tot nu toe betrouwbaarste gebleken wifi lampen zijn tot op heden mijn Yeelights, hier heb ik nog nooit 1 misser op gehad en ik heb er 12 in gebruik (dagelijks). Helaas zijn deze er alleen in e27 :/
En als led-strip en in allerlei andere vormen (kaarsjes, plafondlampen etc.). Maar voor retrofit inderdaad alleen e27.

Gizz wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:00 (37%)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
vwtune schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:44:
En daar komt ook nog eens bij dat de Hub icm de mi lights, niet altijd even goed/ snel reageren.
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld 6x gu10 RGBCCT lampen, verdeeld over 3 groepen (elk groep 2 lampen) welke ik 3 keer een aan en/ of uit commando moet geven (interval, minuut opvolgend) om er (bijna) zeker van te zijn dat ze ook echt aan of uit gaan.
We beginnen langzaam offtopic te raken, maar dit gedrag herken ik niet meer. Ik heb dit wel gehad met de ibox een lange tijd geleden in combinatie met Domoticz. Maar de afgelopen maanden dit probleem niet meer gezien en nu sinds 2 weken overgestapt op dat ESP ding en ook daar zie ik dit gedrag niet.
Gizz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:56:
Je hebt helemaal gelijk. Ik haal de Mi Light en de Xiaomi Yeelights door elkaar. Komt doordat bijna alles van Xiaomi normaliter wel Mi heet :P
Helemaal mee eens, echt heel duidelijk vind ik het ook niet.

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:21 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
[...]

Je kan ook een Zigbee2MQTT stick nemen, die is ook breder inzetbaar. Je hebt dan geen hub van Ikea, Xiaomi & Philips meer nodig :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Toppe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:59:
Je kan ook een Zigbee2MQTT stick nemen, die is ook breder inzetbaar. Je hebt dan geen hub van Ikea, Xiaomi & Philips meer nodig :)
Werkt inderdaad prima, daarom heb ik die ook voor de Ikea wall plug en Xiaomi Sensoren. Die werkt alleen niet met Mi Light, want dat is geen Zigbee.

rens-br wijzigde deze reactie 08-05-2019 14:03 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-09 18:18
Newbeeee vraagje.
Ik heb hier Domoticz op een raspberry gezet met een RFXtrx433E. Dit werkt prima.
Nu heb ik hier ook nog een Boadlink RM pro liggen.
Er is niets te vinden op het net, althans ik kan niets vinden, om de broadlink te koppelen met de Domoticz.

De omslachtige manier zal wel werken zoals: de broadlink infrarood implusen lezen, deze via rf naar de rrfxcom, Domoticz verwerken, de info weer terug sturen naar de broadlink en dan weer infrarood sturen..

Die omweg is een pokke manier om te werken. Is daar ook een makkelijkere manier voor??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

atomos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:35:
Newbeeee vraagje.
Ik heb hier Domoticz op een raspberry gezet met een RFXtrx433E. Dit werkt prima.
Nu heb ik hier ook nog een Boadlink RM pro liggen.
Er is niets te vinden op het net, althans ik kan niets vinden, om de broadlink te koppelen met de Domoticz.

De omslachtige manier zal wel werken zoals: de broadlink infrarood implusen lezen, deze via rf naar de rrfxcom, Domoticz verwerken, de info weer terug sturen naar de broadlink en dan weer infrarood sturen..

Die omweg is een pokke manier om te werken. Is daar ook een makkelijkere manier voor??
Hoe zoek jij dan?
https://www.domoticz.com/wiki/Plugins/BroadlinkRM2.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• atomos
Oke, Dat is een versie Broadlink RM2 en ik heb Broadlink RM pro.
Zijn die dan compatibele ?? en kan ik die zo op die manier installeren ??

Zo ja, hartelijk dank want dat begreep ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18:23
BlaTieBla schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:14:
[...]

Iets met cookies is dat. Kan geen kwaad qua werking begreep ik. Het is alleen zo vervuilend voor de log.
Jawel hoor, ik kan niet meer inloggen van buiten mijn eigen netwerk. Nog niet gevonden hoe dat gefixt moet worden. Door dat probleem ga je na inloggen direct 'offline'.

Nog wat "feestelijkheden": SolarEdge meters doen het niet meer, een nieuwe maken wel, maar dan ben ik geschiedenis kwijt... (heb ik ook in PVOutput, maar toch)... :(

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
atomos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:38:
Oke, Dat is een versie Broadlink RM2 en ik heb Broadlink RM pro.
Zijn die dan compatibele ?? en kan ik die zo op die manier installeren ??

Zo ja, hartelijk dank want dat begreep ik niet.
Broadlink RM2

This is the integration of the broadlink python project into Domoticz. Python module for controlling Broadlink RM2/3 (Pro) remote controls.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0Henk 'm!

• atomos
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:56:
[...]

Broadlink RM2

This is the integration of the broadlink python project into Domoticz. Python module for controlling Broadlink RM2/3 (Pro) remote controls.
Hartelijk dank. Ga er mee aan de slag..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:43

BlaTieBla

Blake Returns

Wiley99 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:45:
[...]

Jawel hoor, ik kan niet meer inloggen van buiten mijn eigen netwerk. Nog niet gevonden hoe dat gefixt moet worden. Door dat probleem ga je na inloggen direct 'offline'.
Ik heb dat eerder ook gehad en door mijn offline data in Firefox weg te gooien (en alle cookies) werkte het weer.
Nog wat "feestelijkheden": SolarEdge meters doen het niet meer, een nieuwe maken wel, maar dan ben ik geschiedenis kwijt... (heb ik ook in PVOutput, maar toch)... :(
volgens mij wordt de IDX van een device in de database aan de daadwerkelijke data gekoppeld. In theorie zou je daar een search en replace om moeten doen om de oude data aan de nieuwe IDX te koppelen.
Wel eerst een backupje van je DB maken ;)

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:09
Wiley99 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:45:
[...]

Een device kan je replacen met een ander device. History gaat dan mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:20

flexje

got-father

Iemand ervaring in Node-red? Ben nu bezig met een telegram bot en domoticz...

Ik heb een inline-keyboard gemaakt voor Telegram, met vooraf opgegeven idx # en namen van devices uit domoticz.

https://i.ibb.co/6D4NyTT/Schermafbeelding-2019-05-08-om-18-47-15.png

En dit is de Node-red flow
https://i.ibb.co/nj1RLsR/Schermafbeelding-2019-05-08-om-18-45-13.png

En hij laat dus wel netjes de idx output zien in de debug:
https://i.ibb.co/YZ4CVrQ/Schermafbeelding-2019-05-08-om-18-50-51.png

Nu wil ik dus in de flow ervoor zorgen dat de gekozen idx de status van de desbetreffende device ophaald en parsed (en in de toekomst ook kunnen schakelen)...
Iemand enig idee hoe ik dan met de http request node een variabele kan opgeven? of een andere manier?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
jobr schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Een device kan je replacen met een ander device. History gaat dan mee.
Ik was wat snel met de SE situatie. Kennelijk werkt even opnieuw op 'aanpassen' klikken ook, zodat 'ie zichzelf weer opnieuw opslaat. Sorry voor dat deel van de 'rant'.
BlaTieBla schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:23:
[...]

Ik heb dat eerder ook gehad en door mijn offline data in Firefox weg te gooien (en alle cookies) werkte het weer.
Ik heb het in een paar browsers geprobeerd, ook in incognito modus, dan verwacht je toch een schone omgeving, maar helaas. Als ik zo inlog komt ook steeds die CheckAuthToken error.
Domoticz forum levert tot nu toe doodlopende paden op (een andere was: wachtwoordreset uitvoeren met -nowwwpwd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:44

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

rens-br schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Ik heb, net zoals een aantal andere, dat Domoticz aangeeft dat het offline is (of de webpagina is niet bereikbaar), terwijl systemctl status aangeeft dat het gewoon draait. Na een restart werkt ook alles gewoon weer. Dit gedrag gebeurd soms een dag niet en soms dagen achter elkaar.
Heb je een goede voeding??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

aex351 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:14:
[...]

Probeer de beta. Deze gebruik ik ook al sinds jaar en dag en is naar mijn ervaring beter dan de normale versie. Ik ben nog steeds aan het kijken om weg te migreren van Domoticz. Ik vind dit echt een legacy product. De interface, met name het HTML 5 app-cache gebruik, werkt niet vlekkeloos in Firefox. Heeft het nooit goed gedaan. Je kan de pagina refreshen wat je wil, maar de cache blijft behouden. En de mobiele interface is ook niet top.
Heb je dit met ctrl-shift-del gedaan?

Ik gebruik al jaren Domoticz icm Firefox en herken deze problemen niet. Je kunt wel zeggen dat de interface mooier zou kunnen maar dat is voor mij niet zo'n probleem het is functioneel.
Heb wel in 2017 ook problemen gehad met een nieuwe Pi3 maar de oorzaak bleek de voeding te zijn.

Sinds 2013 domoticz gebruiker met een 60-tal schakelaars en sensoren.

niki_lauda wijzigde deze reactie 08-05-2019 19:36 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 20:06
Kan iemand mij vertellen hoe je met een virtuele schakelaar een scene kan opstarten. Ik wil via homekit een virtuele schakelaar die 's avonds bepaalde lichten uitschakelt en andere juist aanschakelt. ik vind alleen niet hoe deze scene zichtbaar te maken in homekit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:08

aex351

I am the one

niki_lauda schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:29:
[...]

Heb je dit met ctrl-shift-del gedaan?

Ik gebruik al jaren Domoticz icm Firefox en herken deze problemen niet. Je kunt wel zeggen dat de interface mooier zou kunnen maar dat is voor mij niet zo'n probleem het is functioneel.
Heb wel in 2017 ook problemen gehad met een nieuwe Pi3 maar de oorzaak bleek de voeding te zijn.

Sinds 2013 domoticz gebruiker met een 60-tal schakelaars en sensoren.
Je bedoeld shift+F5, ja. Maar dat werkt dus niet voor dit probleem. Mijn Domoticz draait trouwens nog op een Pi B+.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-09 15:23
Kan iemand mij helpen,

zojuist de update uitgevoerd van: Domoticz 4.9700 -> Domoticz 4.10659, alleen nu is Domoticz niet meer bereikbaar...

Ben zelf naar de Beta gegaan via command:
cd domoticz
./updatebeta

Helaas zonder resultaat.. Hoop dat iemand mij kan helpen?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

aex351 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Je bedoeld shift+F5, ja. Maar dat werkt dus niet voor dit probleem. Mijn Domoticz draait trouwens nog op een Pi B+.
Met mijn optie kun je ook de offline gegevens van Domoticz wissen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
Ik gebruik de 3-poorts ikea lader, die werkt voor alle overige 3 Raspberry Pi's prima. Daarnaast zou ik dan verwachten dat het helemaal niet meer werkt, i.p.v. alleen Domoticz niet.

Maar goed, nu met de nieuwe stable tot op heden geen problemen. Dus grote kans dat het een software issue was.

rens-br wijzigde deze reactie 09-05-2019 09:34 (15%)

• ElCondor
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

TLDR: Probeer eens te schakelen tussen Basic Auth en Forms Auth in de Domoticz settings. Dat heeft voor mij geholpen.

Goedmorgen allemaal.

Sinds een aantal weken overgestapt van OpenHab naar Domoticz, omdat deze, naar mijn idee, iets meer Z-Wave problemen voor me oplostte. Ik heb het op dit moment op een Windows 10 NUC draaien, naar volle tevredenheid.
Sinds gister, toevallig, ook de boel van buiten eens bereikbaar gemaakt. Dat lijkt allemaal te werken, de Android app doet het goed en ik kan de website ook bereiken van buiten.
Echter, ik heb de update die aangeboden werd ook uitgevoerd, omdat ik dacht, beter op de laatste versie zitten als we de boel van buiten bereikbaar hebben gemaakt. Nu heb ik de website niet extern kunnen testen vóórdat ik de update draaide, maar ik kan op dit moment in ieder geval vanuit geen enkele browser inloggen.
Op verschillende fora wordt er geroepen dat het een cache probleem zou zijn, maar op verschillende manieren de cache geleegd/verwijderd maar nog geen mogelijkheid tot inloggen.

Hij blijft bij een JSON call, getConfig, aangeven dat hier geen permissie voor is. Ik gebruik mijn eigen wildcard certificaat en die lijkt het zonder problemen te doen.
Ik heb de machine ook al een volledige reboot gegeven.

Heeft iemand nog een idee?

-EDIT-

Ah, iets verder. Als ik de authorization naar Basic ipv Form zet, dan kom ik er wel in, echter verloopt de login sessie als een malle 8)7 Twee seconde's later wordt me weer om een wachtwoord gevraagd. Dit lijkt echt op een bugje. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

-EDIT 2-

Weer iets verder: het blijkt dat bij het opvragen van het Floorplan er nog een keer om autorisatie gevraagd wordt. Als je dan nog twee keer met basic auth inlogt, dan werkt het... :?
Ik vind Forms login er wel wat gelikter uit zien en uit de draadjes online zie ik dat het eerst Basic Auth was dat broken was en dat omschakelen naar Forms Auth goed ging. Nu is het precies andersom, lijkt het. ;w

ElCondor wijzigde deze reactie 09-05-2019 10:06 (25%)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Wiley99
ElCondor schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:32:
Op verschillende fora wordt er geroepen dat het een cache probleem zou zijn, maar op verschillende manieren de cache geleegd/verwijderd maar nog geen mogelijkheid tot inloggen.

Hij blijft bij een JSON call, getConfig, aangeven dat hier geen permissie voor is. Ik gebruik mijn eigen wildcard certificaat en die lijkt het zonder problemen te doen.
Ik heb de machine ook al een volledige reboot gegeven.

Heeft iemand nog een idee?

-EDIT-

Ah, iets verder. Als ik de authorization naar Basic ipv Form zet, dan kom ik er wel in, echter verloopt de login sessie als een malle 8)7 Twee seconde's later wordt me weer om een wachtwoord gevraagd. Dit lijkt echt op een bugje. Iemand hier al een oplossing voor gevonden?

-EDIT 2-

Weer iets verder: het blijkt dat bij het opvragen van het Floorplan er nog een keer om autorisatie gevraagd wordt. Als je dan nog twee keer met basic auth inlogt, dan werkt het... :?
Ik vind Forms login er wel wat gelikter uit zien en uit de draadjes online zie ik dat het eerst Basic Auth was dat broken was en dat omschakelen naar Forms Auth goed ging. Nu is het precies andersom, lijkt het. ;w
Voor mij werkt dat ook niet, helaas. Het is inderdaad ook geen cache probleem, lijkt echt iets in de code te zijn. Updaten naar beta zou het ook oplossen, maar dat wil ik (nog) niet. Ik hoop dat ze een hotfix voor de stable uitbrengen.

• ElCondor
  • Laatst online: 19-09 20:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wiley99 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:24:
[...]

Voor mij werkt dat ook niet, helaas. Het is inderdaad ook geen cache probleem, lijkt echt iets in de code te zijn. Updaten naar beta zou het ook oplossen, maar dat wil ik (nog) niet. Ik hoop dat ze een hotfix voor de stable uitbrengen.
Aaw, bummer man! :'( Sterkte er mee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Wiley99
Nog een vreemd display geval:

code:
1
1378    2019-05-09 10:35:59 Bruto verbruik (dz) 537.695;3569    0/537.695;3569

Op het dashboard staat het vermogen goed (537W) maar bij 'Vandaag' opeens 2.472 kWh.
Waar is de rest? (3569 klopt wel, bereken ik ook in een ander device).

1378 is een virtuele kWh meter die ik vul met een dz script. Voor de update werkte dat ook goed, de waardes kloppen nog steeds, alleen het wordt niet goed weergegeven.

• ronjansen87
  • Laatst online: 20-09 19:01
dr.trimble schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:33:
Kan iemand mij vertellen hoe je met een virtuele schakelaar een scene kan opstarten. Ik wil via homekit een virtuele schakelaar die 's avonds bepaalde lichten uitschakelt en andere juist aanschakelt. ik vind alleen niet hoe deze scene zichtbaar te maken in homekit
Scenes zie je helemaal niet in homekit, iig niet in de Home app van Apple (Elgate EVE wel geloof ik). Maak een dummy schakelaar aan, en stel dan bij On Action resp. Off Action (indien van toepassing, ik heb een aparte away scene en een blockly script dat 'm uitzet bij een wissel naar een andere scene) de url van domoticz in:

http://<user>:<pass>@<domoticz ip>:<port>/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=<scene IDX>&switchcmd=<On|Off>

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wiley99
Nieuwe stable (717), CheckAuth probleem opgelost! Yay
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=27867

• rens-br
Hier is de installatie alweer succesvol voltooid.

• dr.trimble
in mijn log zie ik bij status om de paar seconden "Status: Executing script: /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_main" verschijnen. Heeft er iemand een idee wat hiervan de reden is en hoe ik kan opsporen hoe ik dit eventueel kan laten stoppen?
De inhoud van dit bestand is:
!/bin/sh

startup_path=$1
hardware_id=$2
device_id=$3
status=$4
status2=$5
devname=$6

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• rens-br
Naar aanleiding van @renedis zijn tip over Caddy, ben ik daarmee aan de slag gegaan. Dat was nog niet super eenvoudig, maar een hoop support via de DM van @renedis is het uiteindelijk gelukt. Nogmaals super bedankt daarvoor!

Voor de personen die het ook graag willen gebruiken, heb ik hieronder de stappen neergezet die ik heb gebruikt.

Ik heb de volgende setup:
  • Raspberry Pi 3;
  • Domoticz V4.10717;
  • Unifi USG;
  • Domeinnaam bij bepaalde hoster.
De voorbereidingen
  1. Zorg ervoor dat er een wachtwoord is ingesteld onder 'WEBSITEBEVEILIGING' in Domoticz;
  2. Zorg ervoor dat je Pi / Server een vast IP heeft;
  3. Zoek je WAN-IP adres op via www.watismijnip.nl;
  4. Maak een A-record aan in de DNS settings van je hoster en link die aan je WAN-IP. Bijv. domoticz.domein.nl;
  5. Zet in je router poort 443 en 80 open naar buiten en kies als doel je LAN-IP van je Pi / Server;
  6. Verander de SSL poort van Domoticz naar iets anders dan 443 (zelf heb ik 444 gekozen), dan kan door middel van:
    code:
    1
    2

sudo service domoticz.sh stop
    sudo nano /etc/init.d/domoticz.sh

7. Verander dan de onderstaande regel en sla op;

code:
    1

DAEMON_ARGS="$DAEMON_ARGS -sslwww 443"

8. Start Domoticz vervolgens weer door:

code:
    1
    2

sudo systemctl daemon-reload
    sudo service domoticz.sh start

Daarna kan Caddy geïnstalleerd worden. Ik heb hiervoor een stuk van deze website en de Getting Started gebruikt, maar je kan beter de stappen hieronder volgen.

Caddy installeren en configureren
  1. Zorg dat alles up to date is:
    code:
    1
    2

sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade

2. Verwijder apache, indien aanwezig:
    code:
    1

sudo apt-get remove apache2

3. Download en installeer caddy en de hook.service:
    code:
    1

curl https://getcaddy.com | bash -s personal hook.service

4. Maak folder aan voor het caddy config file:
    code:
    1

sudo mkdir /etc/caddy

5. Maak het caddy config file aan:
    code:
    1

sudo nano /etc/caddy/Caddyfile

6. Zet daarin het volgende:

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

domoticz.DOMEIN.nl {
            proxy / https://IP-DOMOTICZ:PORT {
                    insecure_skip_verify
                    websocket
                    transparent
            }
    }

7. Vul bij 'IP-DOMOTICZ' het ip van de Domoticz Pi in en bij 'PORT' de gekozen SSL poort;
  8. Sla op en test of alles goed werkt door middel van:
    code:
    1
    2

cd /etc/caddy
    caddy

9. Als het goed is krijg je dit te zien:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

-- Logs begin at Thu 2016-11-03 18:16:42 CET, end at Thu 2019-05-09 20:29:51 CEST. --
    May 09 17:55:57 raspberrypi systemd[1]: Started Caddy's service.
    May 09 17:55:58 raspberrypi caddy[332]: Activating privacy features... done.
    May 09 17:55:58 raspberrypi caddy[332]: Serving HTTP on port 80
    May 09 17:55:58 raspberrypi caddy[332]: http://domoticz.domein.nl
    May 09 17:55:58 raspberrypi caddy[332]: Serving HTTPS on port 443
    May 09 17:55:58 raspberrypi caddy[332]: https://domoticz.domein.nl

Tevens zou Domoticz ook te benaderen moeten zijn via: https://domoticz.domein.nl;
Als dit goed werkt kan er afgesloten worden met CTRL-C en kan de startup service ingesteld worden.

Instellen Startup service
Er zijn een aantal manieren om Caddy uit te voeren als een service. Ik heb gebruik gemaakt van de hook.service en dat stel je als volgt in:
  1. Installeer de caddy service:
    code:
    1

sudo caddy -service install -agree -email E-MAILADRES -conf /etc/caddy/Caddyfile

2. Vul bij E-MAILADRES je e-mailadres in, hieraan zal het SSL certificaat gekoppeld worden.
  3. Start de service:
    code:
    1

sudo caddy -service start

Dit kan even duren. Op de achtergrond worden er nu namelijk nieuwe certificaten aangemaakt;
  4. De service zou nu gestart moeten zijn en Domoticz zou weer te benaderen moeten zijn via https://domoticz.domein.nl.
Tips & Tricks
  1. Het zou nu kunnen voorkomen dat Domoticz niet vraagt om een wachtwoord wanneer het van buiten af wordt benaderd. Dit komt waarschijnlijk door het feit, dat er bij 'LOKALE NETWERKEN' ingesteld staat dat er geen wachtwoord nodig is bij bepaalde IP-ranges.
    Dit kan opgelost worden door onder 'REMOTEPROXYIPS' het IP adres van de server waar Caddy op draait in te geven.
  2. Door het aanpassen van de Caddy file kunnen er ook andere diensten naar buiten gebracht worden, bijvoorbeeld de Unifi Controller
  3. Wanneer bij het testen van Caddy door het uitvoeren van het commando 'caddy' de volgende error optreedt:

code:
    1
    2
    3

2019/05/09 21:06:44 [INFO] Unable to deactivated authorizations: 
    [domein] failed to obtain certificate: acme: Error -> One or more domains had a problem:
    [domein] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: Cannot negotiate ALPN protocol "acme-tls/1" for tls-alpn-01 challenge, url:

Is het aanpassen van de SSL poort in stap 6 niet goed gegaan.
  4. Dit valt ook te combineren met Fail2ban. Foutieve login pogingen worden dan na een aantal keer afgebroken en de toegang vanuit dat IP wordt dan geblokkeerd. Dit is te installeren door middel van: https://www.domoticz.com/wiki/Setup_fail2ban.

rens-br wijzigde deze reactie 09-05-2019 21:43 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:54:
Naar aanleiding van @renedis zijn tip over Caddy, ben ik daarmee aan de slag gegaan. Dat was nog niet super eenvoudig, maar een hoop support via de DM van @renedis is het uiteindelijk gelukt. Nogmaals super bedankt daarvoor!

Voor de personen die het ook graag willen gebruiken, heb ik hieronder de stappen neergezet die ik heb gebruikt.

• Raspberry Pi 3;
  • Domoticz V4.10717;
  • Unifi USG;
De voorbereidingen
  1. Zorg ervoor dat er een wachtwoord is ingesteld onder 'WEBSITEBEVEILIGING' in Domoticz;
  4. Maak een A-record aan in de DNS settings van je hoster en link die aan je WAN-IP. Bijv. domoticz.domein.nl;
  5. Zet in je router poort 443 en 80 open naar buiten en kies als doel je LAN-IP van je Pi / Server;
  6. Verander de SSL poort van Domoticz naar iets anders dan 443 (zelf heb ik 444 gekozen), dan kan door middel van:
    code:
    1
    2

code:
    1

code:
    1
    2

Daarna kan Caddy geïnstalleerd worden. Ik heb hiervoor een stuk van deze website en de Getting Started gebruikt, maar je kan beter de stappen hieronder volgen.

code:
    1
    2

sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade

code:
    1

code:
    1

code:
    1

sudo mkdir /etc/caddy

code:
    1

6. Zet daarin het volgende: [code]domoticz.DOMEIN.nl { proxy / https://IP-DOMOTICZ:port { insecure_skip_verify websocket transparent } }[/li]
  7. Vul bij IP-DOMOTICZ het ip van de Domoticz Pi in en bij poort de gekozen SSL poort;
    code:
    1
    2

cd /etc/caddy
    caddy

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

-- Logs begin at Thu 2016-11-03 18:16:42 CET, end at Thu 2019-05-09 20:29:51 CEST. --

Tevens zou Domoticz ook te benaderen moeten zijn via: https://domoticz.domein.nl;
Als dit goed werkt kan er afgesloten worden met CTRL-C en kan de startup service ingesteld worden.

Er zijn een aantal manieren om Caddy uit te voeren als een service. Ik heb gebruik gemaakt van de hook.service en dat stel je als volgt in:
    code:
    1

sudo caddy -service install -agree -email E-MAILADRES -conf /etc/caddy/Caddyfile

2. Vul bij E-MAILADRES je e-mailadres in, hieraan zal het SSL certificaat gekoppeld worden.
  3. Start de service:
    code:
    1

caddy -service start

4. De service zou nu gestart moeten zijn en Domoticz zou weer te benaderen moeten zijn via https://domoticz.domein.nl.
Tips
  1. Het zou nu kunnen voorkomen dat Domoticz niet vraagt om een wachtwoord wanneer het van buiten af wordt benaderd. Dit komt waarschijnlijk door het feit, dat er bij 'LOKALE NETWERKEN' ingesteld staat dat er geen wachtwoord nodig is bij bepaalde IP-ranges.
    Dit kan opgelost worden door onder 'REMOTEPROXYIPS' het IP adres van de server waar Caddy op draait in te geven.
  2. Door het aanpassen van de Caddy file kunnen er ook andere diensten naar buiten gebracht worden, bijvoorbeeld de Unifi Controller
Nice! Eerdaags maar eens proberen, is een oplossing voor al mijn problemen :)

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:57:
Nice! Eerdaags maar eens proberen, is een oplossing voor al mijn problemen :)
Het werkt hier in ieder geval perfect en ik vind het ook top dat er meteen een SSL certificaat aan gehangen wordt.
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:00:
[...]

Het werkt hier in ieder geval perfect en ik vind het ook top dat er meteen een SSL certificaat aan gehangen wordt.
Denk dat je stappenplan ergens vast loopt, heb nu even copy-paste gedaan van jou code:

code:
1
2
3
2019/05/09 21:06:44 [INFO] Unable to deactivated authorizations: https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/authz/
[domein] failed to obtain certificate: acme: Error -> One or more domains had a problem:
[domein] acme: error: 403 :: urn:ietf:params:acme:error:unauthorized :: Cannot negotiate ALPN protocol "acme-tls/1" for tls-alpn-01 challenge, url:

• rens-br
Toppe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:07:
Denk dat je stappenplan ergens vast loopt, heb nu even copy-paste gedaan van jou code:

code:
1
2
3
2019/05/09 21:06:44 [INFO] Unable to deactivated authorizations: link

Dit is bij het uivoeren van 'caddy' of niet? Probeer het eens met 'sudo caddy'.

Edit: Ik heb deze error ook gehad zie ik nu, bij mij was poort 443 bezet door Domoticz zelf, waardoor Caddy er geen gebruik van kon maken. Heb jij poort 80 en 443 vrij op je Pi?

rens-br wijzigde deze reactie 09-05-2019 21:12 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Dit is bij het uivoeren van 'caddy' of niet? Probeer het eens met 'sudo caddy'
Ook niet. Zal wel even verder kijken, heb er een UniFI controller opzitten die een eigen SSL certificaat gebruikt en ook Domoticz is reeds voorzien. Mogelijk is dat dus het probleem.

Het ging mij meer specifiek op die proxy optie, SSL zou me hier gestolen kunnen worden

Acties:
  • +6Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Progressie.... domoticz + telegram + node red

flexje wijzigde deze reactie 09-05-2019 22:19 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.trimble
ronjansen87 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Scenes zie je helemaal niet in homekit, iig niet in de Home app van Apple (Elgate EVE wel geloof ik). Maak een dummy schakelaar aan, en stel dan bij On Action resp. Off Action (indien van toepassing, ik heb een aparte away scene en een blockly script dat 'm uitzet bij een wissel naar een andere scene) de url van domoticz in:

http://<user>:<pass>@<domoticz ip>:<port>/json.htm?type=command&param=switchscene&idx=<scene IDX>&switchcmd=<On|Off>
Thx voor de tip, ik zie inderdaad de dummy switch staan in "mijn woning" maar hij blijft grijs en er staat bij dat hij niet geschikt is :-(

hmm, ff gereboot en nu zie ik ze wel, probleem dus opgelost ;-)

dr.trimble wijzigde deze reactie 09-05-2019 21:53 (4%)

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:59

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

code:
1
2
3
[....] Restarting Domoticz Home Automation System: domoticz/home/pi/domoticz/domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libudev.so.1: no version information available (required by /home/pi/domoticz/domoticz)
/home/pi/domoticz/domoticz: /lib/arm-linux-gnueabihf/libc.so.6: version `GLIBC_2.17' not found (required by /home/pi/domoticz/domoticz)
 failed!

Een nieuwe smaak van een crashende Domoticz (nieuwe stable) ;w

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• rens-br
Voor de Mi Vacuum gebruikers onder ons. Ik zag op het forum dat iemand het voor elkaar had gekregen om vaste zones te maken. Op die manier kan je ook een soort van no-go-zones maken.

Tevens heb ik via het goto command ook een optie gemaakt om de Vacuum naar de prullenbak te laten rijden, zodat ik de bak leeg kan maken.

Hier werkt dat in ieder geval echt perfect!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:08

aex351

I am the one

niki_lauda schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:22:
[...]

Met mijn optie kun je ook de offline gegevens van Domoticz wissen.
Ik las ctrl+alt+del. Vond het al vreemd, maar ik dacht laat maar lekker gaan :P. Handige snelkoppeling, die kende ik nog niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!
Voor Ziggo Next is er iemand die een webinterface heeft gemaakt.
https://github.com/basst85/NextRemoteJs

Krijg helaas nog een foutmelding met NPM maar mogelijk dat andere meer succes hebben.
Mogelijk dat via de webinterface dan ook weer via Domoticz zaken geregeld kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:37

• Raspberry Pi 3;
  • Domoticz V4.10717;
  • Unifi USG;
De voorbereidingen
    code:
    1
    2

code:
    1

code:
    1
    2

code:
    1
    2

sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade

code:
    1

code:
    1

code:
    1

sudo mkdir /etc/caddy

code:
    1

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

domoticz.DOMEIN.nl {
                    insecure_skip_verify
                    websocket
                    transparent
            }
    }

7. Vul bij 'IP-DOMOTICZ' het ip van de Domoticz Pi in en bij 'PORT' de gekozen SSL poort;
    code:
    1
    2

cd /etc/caddy
    caddy

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

code:
    1

3. Start de service:
    code:
    1

Dit kan even duren. Op de achtergrond worden er nu namelijk nieuwe certificaten aangemaakt;
Tips & Tricks
  3. Wanneer bij het testen van Caddy door het uitvoeren van het commando 'caddy' de volgende error optreedt:

code:
    1
    2
    3

4. Dit valt ook te combineren met Fail2ban. Foutieve login pogingen worden dan na een aantal keer afgebroken en de toegang vanuit dat IP wordt dan geblokkeerd. Dit is te installeren door middel van: https://www.domoticz.com/wiki/Setup_fail2ban.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Maar had je niet beter VPN kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Heeft iemand al eens geprobeerd om bestaande rookmelders slim te maken?

Ik heb 3x een rm-230 elro hangen die onderling gekoppeld zijn met een 1,5mm2 draad.

Ik heb daar in de behuizing makkelijk plek voor een nodemcu ofzo; maar weet niet hoe ik zelf een galvanisch gescheiden koppeling kan maken. Daarnaast weet ik ook niet wat voor signaal (bij brand) er wordt verstuurd; 230V of 9V of nog iets heel anders.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
Shaggie_NB schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:36:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Maar had je niet beter VPN kunnen gebruiken?
Dat is ook zeker een (goede) optie.

Maar ik had een aantal zaken waardoor VPN niet lekker werkte:
  • Doet het niet op sommige plekken, bijv. mijn werk;
  • Ik krijg het niet stabiel -> verbinding valt constant uit;
  • Telkens mijn VPN verbinding openen als ik, bijv. even mijn stofzuiger wil aanzetten is ook erg vervelend;
  • Voor mijn vriendin moet het ook gewoon simpel en eenvoudig werken.

rens-br wijzigde deze reactie 10-05-2019 10:45 (38%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Ik ben van 1 fase naar 3 fasen stroomlevering gegaan. De netwerkbeheerder heeft bij mij daarom ook een nieuwe stroom meter geplaatst. De oude las ik met Domoticz uit via de P1 poort. Met de nieuwe meter zijn alle standen ook weer op nul gezet.

Hoe gaat Domoticz hier mee om? Zou ik ergens een correctie moeten doen, of zelfs nieuwe apparaten moeten aanmaken? Het mooiste zou zijn als de grafieken e.d. gewoon doorlopen, maar als ik de P1 weer aansluit zit er natuurlijk een hele rare sprong in de data!

Acties:
  • +1Henk 'm!
flexje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:30:
Progressie.... domoticz + telegram + node red

[Afbeelding]
Dit is wel gaaf hoor :o

Hier kan je uiteindelijk hele leuke dingen mee gaan doen natuurlijk, hopelijk komt er nog een duidelijke how-to :)

Toppe wijzigde deze reactie 10-05-2019 11:18 (20%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Dit is wel gaaf hoor :o

Hier kan je uiteindelijk hele leuke dingen mee gaan doen natuurlijk, hopelijk komt er nog een duidelijke how-to :)
Zeker, en gerealiseerd met 1 flow in node red :>
Heb nu wel nog de devices handmatig in een lijst gezet in nodered. Ik zet vanavond de flow wel even online.

Acties:
  • +1Henk 'm!
flexje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:23:
[...]

Zeker, en gerealiseerd met 1 flow in node red :>
Heb nu wel nog de devices handmatig in een lijst gezet in nodered. Ik zet vanavond de flow wel even online.
Nice, zou je misschien een how-to kunnen maken net zoals @rens-br heeft gedaan voor Caddy? Dan is het voor iedereen eenvoudig te volgen en houden we het topic verder een beetje opgeschoond _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Nice, zou je misschien een how-to kunnen maken net zoals @rens-br heeft gedaan voor Caddy? Dan is het voor iedereen eenvoudig te volgen en houden we het topic verder een beetje opgeschoond _/-\o_
Gaan we doen big boss

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-09 19:23
Ooit mee bezig geweest, maar kwam er toen niet uit.
Ben benieuwd naar je how to, dan kan ik dat ook weer eens oppakken :D

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nice, ben benieuwd. Maar dit belooft wel hele toffe dingen... :o :o :o :o

Edit: Krijg je response aan de hand van het apparaat wat je selecteert in dat lijstje? In theorie zou je natuurlijk ook /thermostaat 22 kunnen programmeren?

Toppe wijzigde deze reactie 10-05-2019 12:14 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Toppe schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Nice, ben benieuwd. Maar dit belooft wel hele toffe dingen... :o :o :o :o

Edit: Krijg je response aan de hand van het apparaat wat je selecteert in dat lijstje? In theorie zou je natuurlijk ook /thermostaat 22 kunnen programmeren?
Ik heb in de inline-keyboard de idx opgegeven. Die stop ik met een query in een http request en haal zo de json data op vanuit domoticz en parse de Data object en de Name object eruit en gooi het terug in de telegram chat. Easy. Laat het vanavond wel zien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronjansen87
Vandaahl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:07:
Ik ben van 1 fase naar 3 fasen stroomlevering gegaan. De netwerkbeheerder heeft bij mij daarom ook een nieuwe stroom meter geplaatst. De oude las ik met Domoticz uit via de P1 poort. Met de nieuwe meter zijn alle standen ook weer op nul gezet.

Hoe gaat Domoticz hier mee om? Zou ik ergens een correctie moeten doen, of zelfs nieuwe apparaten moeten aanmaken? Het mooiste zou zijn als de grafieken e.d. gewoon doorlopen, maar als ik de P1 weer aansluit zit er natuurlijk een hele rare sprong in de data!
  • Eerst onder hardware de nieuwe meter toevoegen als extra/nieuw P1 device (de oude laten staan!!!! anders wist ie je historie. Maak anders voor de zekerheid eerst even een backup van de DB).
  • Via Devices de benodigde sub-devices toevoegen.
  • Ga naar de Utility tab en klik bij de bestaande devices op Replace, selecteer de nieuwe devices
  • Nu zet ie de historie netjes over naar het nieuwe device

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ronjansen87 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:54:
[...]
  • Eerst onder hardware de nieuwe meter toevoegen als extra/nieuw P1 device (de oude laten staan!!!! anders wist ie je historie. Maak anders voor de zekerheid eerst even een backup van de DB).
  • Via Devices de benodigde sub-devices toevoegen.
  • Ga naar de Utility tab en klik bij de bestaande devices op Replace, selecteer de nieuwe devices
  • Nu zet ie de historie netjes over naar het nieuwe device
Bedankt, dat lijkt inderdaad de oplossing.
Eerst kwamen de nieuwe devices er nog niet bij, daarvoor moest eerst de kabel worden aangesloten. Die had ik nog even los hangen om te voorkomen dat er 'vreemde' data op de oude hardware terecht zou komen. Beide devices zitten nl. op dezelfde usb device. En hardware inactive zetten heeft weer als resultaat dat de devices niet meer getoond worden. Het is een beetje kip en ei.

De dag grafiek is nu wel in orde, maar de week/maand/jaar grafieken vertonen nu een enorme piek, waarbij het verleden wegvalt. Omdat het niet een piek in de dagmeting is, valt een eventuele waarde dus ook niet met shift-muisklik te verwijderen. Valt daar nog wat aan te doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:38

• Raspberry Pi 3;
  • Domoticz V4.10717;
  • Unifi USG;
De voorbereidingen
    code:
    1
    2

code:
    1

code:
    1
    2

code:
    1
    2

sudo apt-get update
    sudo apt-get upgrade

code:
    1

code:
    1

code:
    1

sudo mkdir /etc/caddy

code:
    1

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

domoticz.DOMEIN.nl {
                    insecure_skip_verify
                    websocket
                    transparent
            }
    }

code:
    1
    2

cd /etc/caddy
    caddy

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

code:
    1

3. Start de service:
    code:
    1

Tips & Tricks

code:
    1
    2
    3

Beginpost is ook aangepast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronjansen87
Vandaahl schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Beide devices zitten nl. op dezelfde usb device. En hardware inactive zetten heeft weer als resultaat dat de devices niet meer getoond worden. Het is een beetje kip en ei.
Je kan niet eerst een andere of geen USB poort instellen bij je bestaande hardware device? Of even een alias aanmaken via de "statische usb udev rules" (zie domoticz wiki)
De dag grafiek is nu wel in orde, maar de week/maand/jaar grafieken vertonen nu een enorme piek, waarbij het verleden wegvalt. Omdat het niet een piek in de dagmeting is, valt een eventuele waarde dus ook niet met shift-muisklik te verwijderen. Valt daar nog wat aan te doen?
Pin me er niet op vast, maar ik meen me te herinneren dat ie dat de volgende dag vanzelf corrigeert. Als het zo blijft zou je eventueel nog met een sqlite editor de historie rijen (vanuit een eerdere backup) handmatig in de database kunnen toevoegen.

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• flexje

flexje

got-father

Zoals eerder vermeld ben ik bezig met een Telegram bot projectje waarmee ik Domoticz wil aansturen.
Om dit te realiseren heb ik ervoor gekozen om Node-Red als 'bridge' te gebruiken. Ik heb niet veel ervaring met Node-Red maar een uitdaging durf ik altijd wel aan.

Mogelijkheid op dit moment:
- Status van een device opvragen dmv een inline-keyboard

To-Do:
- Dynamisch inladen van devices + idx vanuit Domoticz (Floorplan) naar de inline-keyboard node;
(http://domoticzIP:domoticzPort/json.htm?type=command&param=getplandevices&idx=<planID>)
- Status aanpassen (switchen/toggle) met terugkoppeling van status naar TGB;

Hoe werkt het op dit moment?:
Allereerst heb je nodig:
- Domoticz
- Node-Red
- node-red-contrib-telegrambot (https://flows.nodered.org/node/node-red-contrib-telegrambot)
- Een telegram bot (Botfather -> https://core.telegram.org/bots#6-botfather)
- Je chatId van de nieuw aangemaakte telegram bot (Ga naar: https://api.telegram.org/bot**JEBOTAPITOKEN**/getUpdates en vind hier je chatid).

Stap 1:
Allereerst maak je met Botfather een nieuwe bot aan. Zie link hierboven. Zodra je deze hebt aangemaakt en je hebt ertegen "gepraat" vraag je de API token aan. Deze heb je nodig om de telegram bot straks te configureren in Node-Red.

Stap 2:
Ga naar je Node-Red webservice en voeg de node-red-contrib-telegrambot palette:

Stap 3:
Aan de linkerkant zie je nu de nieuwe telegram nodes en voeg dan de volgende flow toe:

Bij het toevoegen van de eerste Command node geef je de /status command op en configureer je je telegram node:

Vul de Botnaam, Token en chatId in (zie bovenin voor instructies).

Stap 4 (dit stuk wil ik dus nog dynamisch maken):
Na de command node -> voeg je een Function node toe (inline-keyboard) met de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
context.global.keyboard = { pending : true };

var opts = {
    //reply_to_message_id: msg.payload.messageId,
    reply_markup: JSON.stringify({
        "inline_keyboard": [[
                {
                    "text": "Voordeur",
                    "callback_data": "21"
                },
                {
                    "text": "Achterdeur",
                    "callback_data": "66"
                },
                {
                    "text": "Keukenraam",
                    "callback_data": "77"
                },
            ],
            [
                {
                    "text": "CV Thermostaat",
                    "callback_data": "153"
                },
                {
                    "text": "Woonkamer temperatuur",
                    "callback_data": "154"
                }                
            ]
            ]
    })
};

msg.payload.content = "Welk apparaat zoek je " + msg.originalMessage.from.first_name +"?";
msg.payload.options = opts;

return msg;

Stap 5:
Koppel aan de inline-keyboard een Sender Node (geef wel weer je bot op in de node config)

Stap 6:
Voeg los van de pas gemaakte flow een aparte flow met een Event node en kies in de node settings voor een Callback Query

Stap 7:
Koppel aan de callback_query node een Change node en configureer deze als volgt:

Stap 8:
Koppel aan de Change node een HTTP request node:

Deze node vraagt de JSON data op vanuit Domoticz met de IDX in de {{{query}}} parameter welke opgegeven is uit de inline-keyboard. Hierna gooit ie de data in objecten.

Stap 9:
Koppel aan de HTTP request weer een Function node en code als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
msg.payload.content = "_'" +msg.payload.result[0].Name+ " is ";
msg.payload.content += "" +msg.payload.result[0].Data+ "'_";
msg.payload.content += "\r\n-- Graag gedaan " + msg.originalMessage.from.first_name;
msg.payload.chatId = JECHATID;
msg.payload.type = 'message';
msg.payload.options = {parse_mode : "Markdown"};
return msg;

Stap 10:
Als laatst koppel je weer een Sender node aan de Function node.

Dit werkt nu voorlopig ok. Alleen soms raakt de bot een beetje overstuur lijkt het. Als je dan de command node verandert naar bijv. /status1 en je vraagt weer de devices op doet ie het weer.

Graaaag, als jullie verbeteringen zien of een mogelijkheid om dit efficienter te krijgen hoor ik het zeer graag.
Nogmaals, heb weinig ervaring met Node-Red maar voor een bouwvakker vind ik dit aardig gelukt tot nu toe! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

hi all,

ik heb problemen met mij domoticz install. kaal blijft ie draaien. Correctie, ook kale installatie van domoticz crasht na tijdje. ik draai op de laatste beta. lijkt fout te zijn gegaan na de build van gisteren.
met mijn back up database krijg ik ook na een minuutje draaien volgende error:

code:
1
2
3
2019-05-11 00:09:00.398 Error: EventSystem: in upload_to_PVoutput: multiple Lua VMs detected
2019-05-11 00:09:00.399 Error: Domoticz(pid:3942, tid:4488('luaThread')) received fatal signal 11 (Segmentation fault)
2019-05-11 00:09:00.399 Error: siginfo address=0xf66, address=(nil)

kan iemand mij op weg helpen? wat is dat pid 3942. de upload_to_PVoutput LUA is niet aangepast. dus dat lijkt me niet de oorzaak.

fabstar81 wijzigde deze reactie 11-05-2019 00:19 (14%)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 16:24
fabstar81 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:11:
hi all,

ik heb problemen met mij domoticz install. kaal blijft ie draaien. Correctie, ook kale installatie van domoticz crasht na tijdje. ik draai op de laatste beta. lijkt fout te zijn gegaan na de build van gisteren.
met mijn back up database krijg ik ook na een minuutje draaien volgende error:

code:
1
2
3
2019-05-11 00:09:00.398 Error: EventSystem: in upload_to_PVoutput: multiple Lua VMs detected
2019-05-11 00:09:00.399 Error: Domoticz(pid:3942, tid:4488('luaThread')) received fatal signal 11 (Segmentation fault)
2019-05-11 00:09:00.399 Error: siginfo address=0xf66, address=(nil)

kan iemand mij op weg helpen? wat is dat pid 3942. de upload_to_PVoutput LUA is niet aangepast. dus dat lijkt me niet de oorzaak.
Corrupte sd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ronjansen87 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:36:
Je kan niet eerst een andere of geen USB poort instellen bij je bestaande hardware device? Of even een alias aanmaken via de "statische usb udev rules" (zie domoticz wiki)
Ja dat had natuurlijk ook gekund 8)7
Even kort aanzetten met de P1 los en het is redelijk goed gekomen. Misschien daardoor wel die rare piek.
Pin me er niet op vast, maar ik meen me te herinneren dat ie dat de volgende dag vanzelf corrigeert. Als het zo blijft zou je eventueel nog met een sqlite editor de historie rijen (vanuit een eerdere backup) handmatig in de database kunnen toevoegen.
Helaas, een dag later nog hetzelfde. Dat wordt inderdaad even met sqllite de reeks corrigeren. Bedankt.

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Sinds de laatste update krijg in de volgende foutmelding:

EventSystem - Python: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.

Hierdoor kan ik mijn verbruik niet teruglezen en ook geen grafieken zien. Ik dacht dat de oplossing zou zijn om python te updaten maar ik heb al de meest recente versie.

pi@raspberrypi:~ $ sudo su
root@raspberrypi:/home/pi# sudo apt-get install python3
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
python3 is already the newest version.

Enige idee hoe ik dit kan herstellen?

jasperj wijzigde deze reactie 11-05-2019 21:41 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
jasperj schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:16:
Sinds de laatste update krijg in de volgende foutmelding:

EventSystem - Python: Failed dynamic library load, install the latest libpython3.x library that is available for your platform.

Hierdoor kan ik mijn verbruik niet teruglezen en ook geen grafieken zien. Ik dacht dat de oplossing zou zijn om python te updaten maar ik heb al de meest recente versie.

pi@raspberrypi:~ $ sudo su
root@raspberrypi:/home/pi# sudo apt-get install python3
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
python3 is already the newest version.

Enige idee hoe ik dit kan herstellen?
Mogelijke moet je nog wat extra's installeren of een beta versie
https://www.domoticz.com/wiki/Using_Python_plugins

Of even melding maken en wordt het waarschijnlijk weer opgelost of uitleg geven hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:08
Ik heb sinds gisteren zonnepanelen en heb deze nu aangesloten gekregen op Domoticz dmv SBFspot. Ook heb ik een P1 meter aangesloten. Ik zou nu graag willen uitrekenen wat het daadwerkelijke verbruik is van mijn interne apparaten, dus energiegebruik-opgewekte energie, maar dit lukt me helaas niet.

Ik heb het eerste deel van deze geprobeerd: https://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput en gecorrigeerd voor de ingebouwde P1 meter. Echter loop ik vast op de 'socket.http' stuk, deze geeft een error in Domoticz.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2019-05-12 19:43:30.630 Error: EventSystem: in C:\Program Files (x86)\Domoticz\scripts\lua\script_device_calculate_consumption.lua: ...ticz\scripts\lua\script_device_calculate_consumption.lua:21: module 'socket.http' not found:
2019-05-12 19:43:30.630 no field package.preload['socket.http']
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\lua\socket\http.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\lua\socket\http\init.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http\init.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file '.\socket\http.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Lua\5.1\lua\socket\http.luac'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http.dll'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\loadall.dll'
2019-05-12 19:43:30.630 no file '.\socket\http.dll'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket.dll'
2019-05-12 19:43:30.630 no file '.\socket.dll'

Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven? Het hoeft btw niet eens actueel verbruik te zijn, statistiek per dag is ook OK.

PS: Heb een SMA Sunny Boy 3.0, voor het geval dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:04
Maar eens mijn Domoticz bijgewerkt naar 4.10717. Na het verwijderen van mijn browser-cache werkt alles weer... Daarnaast mijn Zigate en RFXCom firmwares bijgewerkt.

Mijn Zigate snapt bijna mijn Ikea dimmer (de ontvanger snapt het; de Zigate-plugin lijkt die informatie nog niet helemaal te kunnen verwerken!)

Haha. Mijn buitensensor van willekeurig no-name weerstation en de RFXCom snappen elkaar niet helemaal. (Hebben ze nooit gedaan!) Met de laatste firmware wordt de data van de buitensensor consequent wordt opgevangen, alleen niet goed geïnterpreteerd. Nou ja tenzij het hier binnen -18 is en buiten 146 graden Celsius.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik had het idee om met domiticz ook IR devices aan te sturen en na wat inlezen kom ik elke keer uit op de broadcom rm3 mini, is deze vandaag de dag nog steeds de beste optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Domosapiens
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-09 00:11
@Toppe
Mogelijk past het via een T-stuk op je radiator
elektrisch verwarmingselement 365mm 300W
https://www.toolstation.n...0yjQrWEAQYAiABEgLpdfD_BwE
en dan een Zwave aan/uit schakelaar
plus temp sensor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 20:26
schumi2004 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:40:
Ik had het idee om met domiticz ook IR devices aan te sturen en na wat inlezen kom ik elke keer uit op debroadcom rm3 mini, is deze vandaag de dag nog steeds de beste optie?
Volgens mij wel, werkt hier in ieder geval heel stabiel. Je kan alleen niet heel snel achter elkaar commando's sturen, dus minder geschikt voor 'zappen' op je tv.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Ik had het idee om met domiticz ook IR devices aan te sturen en na wat inlezen kom ik elke keer uit op debroadcom rm3 mini, is deze vandaag de dag nog steeds de beste optie?
mss de harmony

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

Acties:
  • 0Henk 'm!
Die heb ik gehad maar verkocht omdat ik hem te weinig gebruik. Zal ook maar voor incidenteel gebruik zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Domosapiens schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:01:
@Toppe
Mogelijk past het via een T-stuk op je radiator
elektrisch verwarmingselement 365mm 300W
https://www.toolstation.n...0yjQrWEAQYAiABEgLpdfD_BwE
en dan een Zwave aan/uit schakelaar
plus temp sensor
Gister nogal een discussie met de vrouw en van die hormonen ga je het niet winnen dus gister 2 uur bezig geweest met schuren en opnieuw beginnen. Gek genoeg ziet 't er best strak uit. Vanmiddag nog een keer gronden en dan aflakken...

Ander wordt het waarschijnlijk een Adax Neo Wifi ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rroetenberg
  • Laatst online: 17:26
Wie kan mij helpen met dit DZVents Script.. Ik wil graag dat iets gebeurt at civilnighttime echter gebeurt er niets, wat doe ik verkeerd.

Script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
return {
    active = true,
    on = {
        timer = {
            'at civilnighttime'                 -- uses sunset/sunrise info from Domoticz
        }
    },
    execute = function(domoticz, device, timer, trigger)
        if domoticz.devices('iDetect - Anyone') == 'On' then
            domoticz.log("Lampen aan wordt getriggerd")
            domoticz.scenes('Lampen AAN').switchOn()
        end
end
    }

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Sinds de laatste update draait Domoticz weer als een zonnetje. Geen vastlopers meer gehad. Hopelijk blijft het nu zo. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
rroetenberg schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:14:
Wie kan mij helpen met dit DZVents Script.. Ik wil graag dat iets gebeurt at civilnighttime echter gebeurt er niets, wat doe ik verkeerd.

Script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
    execute = function(domoticz, device, timer, trigger)
        if domoticz.devices('iDetect - Anyone') == 'On' then
        end
        end
}

Gooi de code de volgende keer even in [code tags, dan blijft het leesbaar.

Maar probeer dit eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    on = {
        timer = {
        }
    },
    execute = function(domoticz, device)
        if (domoticz.devices('iDetect - Anyone').active) then
        end
end
    }

Ryan_ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:22:
Sinds de laatste update draait Domoticz weer als een zonnetje. Geen vastlopers meer gehad. Hopelijk blijft het nu zo. :)
Dat is mijn ervaring ook. Het systeem draait nu zeer stabiel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
  • Laatst online: 20-09 19:23
Ryan_ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:22:
Mooi zo, ik ga binnen nu en 2 weken updaten om mijn HUE probleem eruit te halen.
altijd vervelend als het meer bugs introduceert dan oplossingen.

Zoals bijv. een update van de het Unifi systeem, wat na een update niet meer remote bereiken was. wegens een outdated java in de RPI.

Hopelijk blijft het ook stabiel, want mijn systeem is nu zo mooi stabiel :D

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:38
Heb ik ook gehad icm Domoticz. Mooi device en werkt opzich goed.

Het opzetten en configureren is wel wat lastig vind ik, maar eenmaal draaiend werkt het goed. Ik deed zelfs mijn toenmalige stofzuigrobot er mee aansturen die enkel via IR werkte. De robot reageerde door de gehele woonkamer met genoeg obstakels.
I-King schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:44:
Ik heb sinds gisteren zonnepanelen en heb deze nu aangesloten gekregen op Domoticz dmv SBFspot. Ook heb ik een P1 meter aangesloten. Ik zou nu graag willen uitrekenen wat het daadwerkelijke verbruik is van mijn interne apparaten, dus energiegebruik-opgewekte energie, maar dit lukt me helaas niet.

Ik heb het eerste deel van deze geprobeerd: https://www.domoticz.com/wiki/Upload_energy_data_to_PVoutput en gecorrigeerd voor de ingebouwde P1 meter. Echter loop ik vast op de 'socket.http' stuk, deze geeft een error in Domoticz.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2019-05-12 19:43:30.630 Error: EventSystem: in C:\Program Files (x86)\Domoticz\scripts\lua\script_device_calculate_consumption.lua: ...ticz\scripts\lua\script_device_calculate_consumption.lua:21: module 'socket.http' not found:
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\lua\socket\http.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\lua\socket\http\init.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http\init.lua'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Lua\5.1\lua\socket\http.luac'
2019-05-12 19:43:30.630 no file 'C:\Program Files (x86)\Domoticz\socket\http.dll'

Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven? Het hoeft btw niet eens actueel verbruik te zijn, statistiek per dag is ook OK.

Eigenlijk wil je met twee waardes binnen domoticz een berekening doen, soort van delta T berekening welke ikzelf gebruik om mijn ketel delta T uit te rekenen.

Virtueel device aanmaken en onderstaand script gebruiken:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
--script_device_deltaT.lua 
--This script subtracts two sensors (aanvoer_dv and retour_dv) from eachother and puts the calculated value in a new sensor (to be configured with 'deltat_idx')
local aanvoer_dv = 'Ketel Aanvoer'
local retour_dv = 'Ketel Retour'
local deltat_idx = 983

commandArray = {}

if devicechanged[aanvoer_dv] then

aanvoer = otherdevices_svalues[aanvoer_dv]
        retour = otherdevices_svalues[retour_dv]
        aanvoer_temp = tonumber(aanvoer)
        retour_temp = tonumber(retour)
        commandArray['UpdateDevice'] = deltat_idx .. '|0|' .. string.format("%." .. 1 .. "f", aanvoer_temp - retour_temp)
end
return commandArray

renedis wijzigde deze reactie 13-05-2019 13:50 (71%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorn
  • Laatst online: 20:31
Iemand hier ervaring met vastlopers icm een P1-reader?
Ik lees mijn P1-poort in de meterkast al een paar jaar uit met DSM-reader d.m.v. een ttl-naar-ethernet converter, dit werkt prima.
Ik heb hierop een extra verbinding aangemaakt welke naar domotiz gaat en geconfigureerd als "P1 smart meter with LAN interface", dit werkt ook, de devices geven keurig het huidige verbruik/opbrengst weer, echter na een tijdje(uur tot een dag) reageerd Domoticz niet meer, Domoticz moet opnieuw gestart worden en dan werkt hij weer even.
In de logfiles is niet terug te vinden, diu houd gewoon op vanaf dat Domoticz niet meer reageerd en gaat weer verder na de restart.
Ik heb al geprobeerd de gegevens-timeout aan/uit te zetten en ook geprobeerd de CRC-message validation aan of uit te zetten, dit haalt niets uit.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:08
Jorn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:09:
Ik lees mijn P1-poort in de meterkast al een paar jaar uit met DSM-reader d.m.v. een ttl-naar-ethernet converter, dit werkt prima.
Ik heb hierop een extra verbinding aangemaakt welke naar domotiz gaat en geconfigureerd als "P1 smart meter with LAN interface", dit werkt ook, de devices geven keurig het huidige verbruik/opbrengst weer, echter na een tijdje(uur tot een dag) reageerd Domoticz niet meer, Domoticz moet opnieuw gestart worden en dan werkt hij weer even.
In de logfiles is niet terug te vinden, diu houd gewoon op vanaf dat Domoticz niet meer reageerd en gaat weer verder na de restart.
Ik heb al geprobeerd de gegevens-timeout aan/uit te zetten en ook geprobeerd de CRC-message validation aan of uit te zetten, dit haalt niets uit.
heb je soms het hue status correctiescript draaien, dat zorgt sinds dit weekend ook voor problemen

Acties:
  • 0Henk 'm!
iemand die weet hoe je gemakkelijk terug gaat van een beta naar de laatste stable? draaide op de nieuwste beta vanwege de support op de RFXtrx XL, maar nu die net stable is geworden, wil ik weer terug naar de laatste stable. niet in de laatste plaats omdat vorige week mijn installatie is gecrasht en ik hem niet meer lekker aan de gang krijg.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!
voeding is heuse rPI voeding. heeft altijd goed gedaan. beter dan die goedkope china meuk. denk ook neit dat het daar aan ligt. heb nu paar dagen kale domoticz draaien en die gaat goed. denk dus dat het aan mijn database ligt.

hoewel een pragma integrity_check gewoon OK geeft.
na het uploaden van de database backup draait ie ongeveer een minuutje, waarna ik status running (excited) krijg.

hopeloos....

fabstar81 wijzigde deze reactie 13-05-2019 19:45 (20%)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorn
  • Laatst online: 20:31
commentator schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:42:
[...]

heb je soms het hue status correctiescript draaien, dat zorgt sinds dit weekend ook voor problemen
Nee, die heb ik ook niet draaien.
Heb het ook al sinds ik hem er bij heb gemaakt(en actief heb staan) dat hij vastloopt, daarom had ik de P1 maar weer uitgeschakeld, maar wil toch uiteindelijk gaan schakelen als teruggeleverd vermogen boven een bepaalde waarde komt.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasperj
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Groentjuh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:39:
Na het verwijderen van mijn browser-cache werkt alles weer...
Dank je, hier werkt alles ook weer na deze oplossing :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
I-King schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:44:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Dat is bedoeld voor op een raspberry pi of iets dergelijks.

En dan zou je dit kunnen uitvoeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
cd /usr/local/share
sudo mkdir lua
cd lua
sudo mkdir 5.2
cd 5.2
sudo wget http://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=1454
sudo mv file.php\?id\=1454 usrlocalsharelua5p2.tar.gz
sudo tar -xzvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz
sudo rm -rf usrlocalsharelua5p2.tar.gz
cd /usr/local/lib
sudo mkdir lua
cd lua
sudo mkdir 5.2
cd 5.2
sudo wget http://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=1453
sudo mv file.php\?id\=1453 usrlocalliblua5p2.tar.gz
sudo tar -xvf usrlocalliblua5p2.tar.gz
sudo rm -rf usrlocalliblua5p2.tar.gz

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:09
Jorn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:09:
Ik weet niet of DSMR en domoticz beide op linux hebt draaien. Je kunt ook softwarematig naar domoticz dupliceren door je USB poort te dupliceren.
Kun je op deze manier doen.
Misschien gaat dat beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:08
AUijtdehaag schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Dat is bedoeld voor op een raspberry pi of iets dergelijks.

En dan zou je dit kunnen uitvoeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
cd /usr/local/share
sudo mkdir lua
cd lua
sudo mkdir 5.2
cd 5.2
sudo wget http://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=1454
sudo mv file.php\?id\=1454 usrlocalsharelua5p2.tar.gz
sudo tar -xzvf usrlocalsharelua5p2.tar.gz
sudo rm -rf usrlocalsharelua5p2.tar.gz
cd /usr/local/lib
sudo mkdir lua
cd lua
sudo mkdir 5.2
cd 5.2
sudo wget http://www.domoticz.com/forum/download/file.php?id=1453
sudo mv file.php\?id\=1453 usrlocalliblua5p2.tar.gz
sudo tar -xvf usrlocalliblua5p2.tar.gz
sudo rm -rf usrlocalliblua5p2.tar.gz

Ik kwam per toeval dit scriptje tegen met uiterst duidelijke uitleg:
https://www.domoticz.com/wiki/Virtual_meter

Lijkt zo op het eerste oog goed te werken, al is de initiële waarde wel gigantisch hoog. Verwacht dat dat de startpositie is van de P1 meter oid, maar nog niet in verdiept hoe en of ik dat kan corrigeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
@I-King
Dat kan. Die waarde kun je morgen wissen, door shift-linkermuistoets in de grafieken (onderste)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 13-05-2019 21:27 (4%)

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

fabstar81 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:22:
iemand die weet hoe je gemakkelijk terug gaat van een beta naar de laatste stable? draaide op de nieuwste beta vanwege de support op de RFXtrx XL, maar nu die net stable is geworden, wil ik weer terug naar de laatste stable. niet in de laatste plaats omdat vorige week mijn installatie is gecrasht en ik hem niet meer lekker aan de gang krijg.
./updaterelease op een RPi

Acties:
  • +1Henk 'm!
Doet iedereen hier ook zijn Linux distro blijven updaten? Ben altijd bang dat ik wat vernachel...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True