Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:28
Mede-auteur:
  • aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:22

aex351

\[Mi.Light] Ervaringen & discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ylyHnI9Glz6kMZVWj4BhaITn/full.png

Inhoudsopgave

Wie en wat is Mi.Light?

Mi.Light is een reeks aan producten dat zich richt op slimme ledverlichting. Met een combinatie van Mi.Light producten is het mogelijk om een compleet verlichtingssysteem in huis te halen of zelf samen te stellen. Dit kan vervolgens draadloos bedient worden met je smartphone, een afstandsbediening of een home automation systeem zoals Domoticz. Afhankelijk van het type lamp kan dit via Wifi / Bluetooth of Infrarood. De lampen zijn in diverse fittingen verkrijgbaar en variëren van slimme ledlampen tot aan ledstrips.

Mi.Light is een merknaam voor een reeks aan lichtproducten, dat in 2011 is geregistreerd door fabrikant Futlight. Dit is een fabrikant uit China. Het bedrijf Limitless Designs is in 2012 een KickStart Crowdfunding gestart om onder de eigen merknaam LimitlessLED de eigen ontworpen slimme ledverlichting verder de markt in te krijgen, dit in samenwerking met fabrikant Futlight die de ledverlichting fabriceert.

Zowel LimitlessLED als Mi.Light zijn merknamen die door het bedrijf Limitless Design gebruikt worden. Waarbij de merknaam van de fabrikant is, en de elektronische designs van Limitless Design.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nCZhEsxSVQG4tpxoho0NtkuQ/full.png

De verschillende merken en de verschillen

Mi.Light ledverlichting wordt ook aangeboden onder andere merknamen. Voor de consument is dit niet altijd even zichtbaar, maar voor degene die het e.e.a. al is opgevallen: Er zijn inderdaad slimme led lampen op de markt die wel erg op elkaar lijken. Dit kan nogal verwarrend zijn.

De smart led verlichting van Limitless Designs/Futlight is beschikbaar via diverse merken. De twee eigen merken (voor zover bekend) zijn: LimitlessLED (huismerk) en de nu meer populaire merk Mi.Light. Limitless Design hanteert voor zover bekend een strategie waar ze gebruik maken van resellers/distributeurs en partners. Afhankelijk van de rol, stelt dit partners in staat om aanpassingen te doen. Veelal betekend dit een eigen naam, z.g.n. whitelabel model, op het product zonder technische aanpassingen te doen.

Een aantal van dit soortondernemingen zijn: ShopLords BV (met merknaam Applamp), dit is een Nederlandse onderneming die de Mi.Light producten onder eigen naam verkoopt. SureCart (met merknaam Easybulb) een Engelse onderneming die de Mi.Light producten onder de naam Easybulb verkoopt.

Ruwe informatie:
  • LimitlessLED - AU/NZ/USA/CANADA/GERMANY/Netherlands/Sweden/Worldwide.
  • dekolight en iLight is sold in GERMANY,
  • LEDme in Italy, MiLight in China/HongKong,
  • EasyBulb (formerly SureCart) is sold in United Kingdom,
  • applight and Appamp in Netherlands.
Zodoende worden Mi.Light producten over de hele wereld verkocht
Het hele assortiment staat op deze website.

Welk merk is het best?

Het is niet bekend is of er ondernemingen zijn die de Mi.Light producten op technisch vlak hebben aangepast en onder een eigen merknaam verkopen. Wel heeft Easybulb bijvoorbeeld een aangepaste 9W lamp (qua vormgeving). Wat verder bekend is dat er diverse smart phone apps beschikbaar zijn. Zowel Mi.Light als EasyBulb hebben een eigen app, en beide zijn uitwisselbaar.

Het systeem

Mi.Light led lampen werken hetzelfde als normale led lampen. Het grote verschil is dat ze slim zijn. Je kan ze draadloos bedienen, dimmen en afhankelijk van het type lamp kan je ook de kleur instellen. Er zijn grofweg twee typen lampen: kleur met wit en alleen wit.

Een lamp die alleen wit weergeeft is veelal goedkoper dan een lamp die ook kleur kan weergeven. Kijkend naar de lampen die alleen wit weergeven, zijn er lampen die of alleen 1 kleur wit kunnen weergeven of de zogenoemde dual wit. Dit is een lamp waarbij je de kleurtemperatuur kan aanpassen tussen een warmere en een koudere wit.

Een lamp van het type kleur kan ook wit licht weergeven. Sommige lampen beperken zich tot koud licht, terwijl een andere type zich beperkt tot warm licht. De nieuwere type lampen kunnen zowel koud als warm weergeven. Voor zover bekend is er nog maar één lamp op de markt die dit kan, en dat is de 8W variant.

De volgende type lampen zijn beschikbaar:
  • White WW of CW
  • Dual WW en CW
  • RGB WW of CW
  • RGB WW en CW Nieuwe type: momenteel alleen beschikbaar in 8W
WW = Warm White
CW = Cold White

Om de lampen met de app op je telefoon te kunnen bedienen heb je een bridge nodig. Een bridge is een klein apparaat dat verbonden is met je Wifi netwerk en de lampen. Ook de Wifi bridges gaan door het leven onder verschillende namen. Technisch gezien wordt de volgende standaard gehanteerd.
  • LimitlessLED Wifi Bridge v5 <2016 model
  • LimitlessLED Wifi Bridge v6 >2016 model - nieuw uitgebracht in oktober
Het nieuwe 2016 model is beschikbaar onder de naam 'Mi.Light WIFI iBox'. Dit is naast een Wifi bridge ook een kleine led lamp. Een 2-in-1 product dus. Er zijn ook oudere Wifi bridges op de markt die zich richten op een bepaald productgroep. Bijvoorbeeld RGB, RGBW of Dual WW+CW. Deze bridges zijn niet altijd compatibel met elkaar. Het nieuwe 2016 model ondersteund alle apparaten en is een vereiste om de 'RGB WW en CW - 8W' lamp draadloos met een smartphone te kunnen bedienen.

Verder is het mogelijk om met een afstandsbediening de lampen te bedienen. Ook deze kunnen onder diverse merknamen verkocht worden. Maar vooralsnog zijn er geen verschillende varianten gevonden ten opzichte van hetgeen dat onder Mi.Light aangeboden wordt.

Een Mi.Light led lamp kost ongeveer tussen de 5 (4,5 euro) en de 18 dollar (16 euro). Het hangt er achter wel vanaf waar je deze koopt.

Handig om te weten

MiLights.com is niet van LimitlessLED, maar van SureCart (merknaam: EasyBulb). Mi.Light producten zijn veelal via diverse distributeurs/resellers direct te bestellen op AliExpress, Ebay of Banggood. Verder zijn Mi.Light producten onder de merknaam LimitlessLed, van Limitless Design, te bestellen via limitlessled.com.

Ook handig is de volgende website waar alle producten van Mi.Light staan, ook staan hier de nieuwe producten die nog niet altijd zijn aangekondigd. Als je iets nieuws zoekt kan je dus goed Futlight bezoeken

Nederlandse/Europese verkopers vragen veelal een additionele premium bedrag ten opzichte van wat het je zou kosten wanneer je het direct op bijvoorbeeld AliExpress koopt. Soms veelal meer dan het dubbele van het oorspronkelijke bedrag. Het voordeel is de snelle levering (vandaag besteld, is morgen in huis). En het gemak dat daar mee gemoeid gaat. Een voorbeeld van een Nederlandse verkoper is https://milights.nl/

Kan je wat langer wachten (1-3 weken) dat loont het om direct via LimitlessLed.com, AliExpress of Banggood te bestellen.

Het voordeel van Mi.Light

In vergelijking met Philips Hue zijn de Mi.Light led lampen een stuk goedkoper. Veelal 50 tot 80% (wanneer het het direct uit China koopt). Desondanks vertaald dit zich niet naar een minderwaardig product. Met Philips Hue betaal je voor gemak en eenvoud, al wil ook dit niet zeggen dat Mi.Light moeilijk en complex is. Kort door de bocht gezegd: Philips Hue is duur.

De opzet van Limitless Designs en het distributiemodel dat wordt gehanteerd (en de mogelijkheden) zorgt er voor dat er niet met kracht een sterke merk de markt in wordt gebracht. Immers een zelfde product verkopen onder diverse merknamen is niet handig. Hierdoor wordt de markt versplinterd, en zeker voor de minder technische consument is het onduidelijk wat nu precies het verschil is tussen een EasyBulb, Applamp of een Mi.Light. Anders dan dat de afbeeldingen wel erg opvallend op elkaar lijken.

Los hiervan, zit het prijstechnisch gezien goed in elkaar. Verder hebben de lampen van Limitless Designs een paar grote voordelen ten opzichte van de Philips Hue lampen. 1) Primaire kleuren worden goed weergeven. Bij de <2016 oktober Philips Hue lampen worden de kleuren groen en blauw niet goed weergeven. 2) De instellingen van de lamp wordt onthouden bij gebruik van de fysieke schakelaar. Bij de Philips Hue lampen wordt de laatste instelling vergeten (bijvoorbeeld de gedimde staat). Dit zorgt er tevens voor dat je bij Philips wel een Philips afstandsbediening moet gebruiken wil je dit voorkomen.

Developer API

De developer API kan je hier vinden: http://www.limitlessled.com/dev/

[ Voor 255% gewijzigd door Jochemd13 op 05-09-2017 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Changelog

18/9/2015: Topic begonnen
23/5/2016: Milight FX verwijdert, afbeeldingen aangepast
12/8/2016: Begin Topicstart 2.0, wordt de komende tijd aangevuld voor een duidelijker verhaal
03/9/2016: Topicstart nieuw verhaal door aex351
05/9/2016: Nieuwe lay-out
07/9/2017: Topicstart vernieuwd en lay-out verbeterd

[ Voor 255% gewijzigd door Jochemd13 op 07-09-2017 12:28 ]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
De 6 watt versies die ik in huis heb zien er heel anders uit. :P

Ik gebruik voornamelijk de dual white versies van deze lamp om het licht in de huiskamer te kunnen dimmen. Maar deze hebben wel een aanpassing nodig om er gezellig licht van te maken. Ik zal binnenkort hier plaatsen hoe ik dat heb gedaan.

De GU10 heb ik ook getest, maar deze past niet goed in de meeste armaturen. Dat is wel jammer.
FunFair schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:51:
De 6 watt versies die ik in huis heb zien er heel anders uit. :P

Ik gebruik voornamelijk de dual white versies van deze lamp om het licht in de huiskamer te kunnen dimmen. Maar deze hebben wel een aanpassing nodig om er gezellig licht van te maken. Ik zal binnenkort hier plaatsen hoe ik dat heb gedaan.

De GU10 heb ik ook getest, maar deze past niet goed in de meeste armaturen. Dat is wel jammer.
Ik heb de afbeelding aangepast, het plaatje dat er eerst zat was een oudere versie ;)

Ik wil wel graag zien met die dualwhite lampen ;), ik voeg die ook zo snel mogelijk toe als ik een keer tijd heb.

Hoeveel steekt de GU10 ongeveer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
User Pazzoppe van Tweakers heeft in het Led verlichting topic aardig wat informatie geplaatst over de mi light. Deze review van hem staat op een site, waar ook verwezen wordt naar de 'ballon hack'. http://www.odipoes.com/milight/

Meer interessante reacties van Pazzoppe:
Pazzoppe in "LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen deel II"
Pazzoppe in "LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen deel II"

Dit is de Mi Light DW GU10 in vergelijking met een normale halogeen spot (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sSSPROmm.jpg

En dit is de binnenkant van de Mi Light DW GU10 (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8UwVrhHm.jpg

Schaamteloze crosspost van mij uit het topic betreffende licht filters i.c.m. de DW E27 lamp.
FunFair schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:22:
Het resultaat van mijn Mi Light met kleurcorrectie d.m.v. een lichtfilter in plaats van een ballon.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vmVZ6nQm.jpg

Beetje lijmresten aan de zijkant, heb een aantal ontwerpjes moeten testen, tot ik tot de ring variant kwam.
Heb uiteindelijk deze gebruikt

http://www.ebay.nl/itm/20...ain_3&hash=item231f34121b
Ik zou nu een Full Orange lichtfilter adviseren.

Filmpje van de Mi Light DW E27
YouTube: Banggood Mi-Light DualWhite version

[ Voor 4% gewijzigd door FunFair op 20-09-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Nog een interessante site: http://www.limitlessled.com/ en dan met name http://www.limitlessled.com/dev/
Daar kun diverse software vinden om de Wifi bridge mee aan te sturen.

Wat wel opvallend is dat meerdere fabrikanten de MiLight onder hun eigen merk verkopen.
- Applamp
- Thorfire
- Limitless LED
- Easybulb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik zit dit met interesse te volgen. Begrijp ik het nu goed dat Mi-light geen eigen LED-strip aanbiedt, maar dat je iedere willekeurige RGB LED-strip kunt aansluiten op hun controller en zodoende het apparaat kunt bedienen via de App (indien je de Wifi-box ingebruik hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:29:
Nog een interessante site: http://www.limitlessled.com/ en dan met name http://www.limitlessled.com/dev/
Daar kun diverse software vinden om de Wifi bridge mee aan te sturen.

Wat wel opvallend is dat meerdere fabrikanten de MiLight onder hun eigen merk verkopen.
- Applamp
- Thorfire
- Limitless LED
- Easybulb
Ik zal een aantal linkjes wel toevoegen aan de ts, bedankt voor de info ;)
meintje schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:52:
Ik zit dit met interesse te volgen. Begrijp ik het nu goed dat Mi-light geen eigen LED-strip aanbiedt, maar dat je iedere willekeurige RGB LED-strip kunt aansluiten op hun controller en zodoende het apparaat kunt bedienen via de App (indien je de Wifi-box ingebruik hebt)?
Milight verkoopt geen ledstrips inderdaad alleen de controller die je aansluit op de Wifi-box of de remote ;) de controller verbind de ledstrip ermee.
Je kan elke rgb of rgbw ledstrip gebruiken. Je hebt zelf ook nog wel een 12-24 voor voeding nodig.

Het bericht onder mij is duidelijker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunFair
meintje schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:52:
Klopt!

De controller sluit je een willekeurige led strip op tussen 12V en 24V. De controller kun je vervolgens besturen met de RF afstandsbediening of met de Wifi bridge en je smartphone. Die laatste is een leuke gimmick, maar de afstandsbediening werkt een stuk prettiger.

De controller doet niets anders dan het juiste voltage op de juiste output schakelen. Met een 24V voeding is het bereik 7V - 24V, wat dus de intensiteit bepaald.

Let wel op dat je de juiste afstandsbediening koopt. Hier zijn 4 types voor te krijgen, waarbij er 2 zijn die met kleur werken. Ik heb de Touch Color remote, maar zou liever de button remote hebben.
Ook de Strip controller is in 3! smaken te krijgen. Er is een RGBW, RGB en DW (DualWhite) versie te koop. Als je een RGB strip hebt, moet je de RGB controller gebruiken. Het werkt ook wel met een RGBW controller, maar dan kun je geen wit licht uitsturen d.m.v. RGB mixed door de aanknop van de afstandsbediening in te houden.

Met de dualwhite versie heb je een speciale ledstrip nodig die zowel warm als koud witte led's heeft. Daarmee kun je natuurlijk ook een enkele witte strip op aansluiten, maar dan gebruik je maar de helft van de functionaliteit.

RGB
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/igDFocx.jpg

RGBW
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LYSjajs.jpg

DW
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lOIS5ap.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door FunFair op 21-09-2015 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk, een milight/limitlessled topic. Ik heb hier ook e.e.a aangesloten. In mijn geval had ik wel steeds enorme moeite de wireless bridge in te stellen. Uiteindelijk lijkt de oorzaak een nogal volle 2,4GHz band te zijn.
Ik heb de bridge nu goed ingesteld, maar de default gateway even leeg gelaten (of op localhost gezet ofzo), het is voor mij niet nodig dat de brigde met internet verbindt. Als ik buitenshuis ben en mijn lichten wil bedienen gebruik ik daarvoor een vpn.

Ik heb zelf een paar knoppen in heel simpele webpagina gemaakt (scriptjes erachter die wat udp versturen) maar ben nog wel op zoek naar iets mooiers, maar nog niet veel gevonden daarvoor.

Edit:
Ik heb versie 4.0 van de bridge, en heb de tool van http://www.limitlessled.com/dev/ gebruikt om een statisch ipadres en niet werkende gateway in te stellen. Deze tool werkte ook prima onder wine , ik was al bang dat ik Windows nodig had, maar dat viel mee.

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 21-09-2015 12:18 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
u_nix_we_all schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:15:
Edit:
Ik heb versie 4.0 van de bridge, en heb de tool van http://www.limitlessled.com/dev/ gebruikt om een statisch ipadres en niet werkende gateway in te stellen. Deze tool werkte ook prima onder wine , ik was al bang dat ik Windows nodig had, maar dat viel mee.
Die tool is inderdaad mooi als je als dev aan de gang wilt. Heb je toevallig ook een manier gevonden om de bridge te hernoemen? Dat ding heeft in mijn router een hele vreemde naam gekregen.

Ik heb overigens berichten gelezen op internet, dat het niet verstandig is om zomaar de firmware te upgraden van de wifi bridge. Schijnbaar verlies je dan functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
FunFair schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:00:
[...]

Die tool is inderdaad mooi als je als dev aan de gang wilt. Heb je toevallig ook een manier gevonden om de bridge te hernoemen? Dat ding heeft in mijn router een hele vreemde naam gekregen.

Ik heb overigens berichten gelezen op internet, dat het niet verstandig is om zomaar de firmware te upgraden van de wifi bridge. Schijnbaar verlies je dan functionaliteit.
Op de naam heb ik niet zo gelet, volgens mij heet hij bij mij gewoon "milight"
De firmware klopt, de versie 3 kon via de webinterface geconfigureerd worden (als je een statisch ip wilt instellen), de v4 heeft die interface niet meer, en dan moet je met die tool aan de gang.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens even contact gehad met Applamp met de vraag of ze contact willen nemen met Tweakers om in de Pricewatch te komen, en dit was het antwoord:
Beste (naam).

Dat is zeker een goede tip en daar gaan we mee aan de slag!
Bedankt.

Vriendelijke groet,
(naam)
Dus er zullen prijzen verschijnen hopelijk binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04 13:36
Ik ga dit draadje eens goed in de gaten houden… dit is echt de informatie waar ik al een tijd naar op zoek was, bedankt! We zijn op 't moment op zoek naar een ander huis, dus investeren in ons huidige huis gaat niet meer gebeuren, maar ik zou 't hartstikke leuk vinden als zo'n MiLight ons volgende huis kan verlichten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33
Ik heb sinds kort ook een setje (4x 6w lamp + bridge)
Met Google Play: UDP Sender kun je ook commando's via je telefoon naar je lampen sturen, voor een overzicht van de commando's (in HEX) zie hier: http://www.limitlessled.com/dev/
Zo kun je dus bijvoorbeeld ook via Tasker je lampen bedienen (lampen uit als je je telefoon 's avonds op stil zet om te gaan slapen of zo)

Verder kun je met dit Windows programma http://www.epocapp.eu/milight je milight als een soort van ambilight laten werken. Hij baseert de kleuren op de kleuren op je monitor, en je kunt daarvoor je scherm opdelen in 4en. Uiteraard werkt dat alleen als het beeld vanaf de computer komt.
Ook kun je daarmee de lampen op basis van de afgespeelde muziek van kleur en intensiteit laten veranderen, leuk voor een feestje :)

[ Voor 1% gewijzigd door TheFes op 15-03-2017 09:11 . Reden: URL milight controller gewijzigd op verzoek van maker software ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:31:
Met Google Play: UDP Sender kun je ook commando's via je telefoon naar je lampen sturen, voor een overzicht van de commando's (in HEX) zie hier: http://www.limitlessled.com/dev/
Zo kun je dus bijvoorbeeld ook via Tasker je lampen bedienen (lampen uit als je je telefoon 's avonds op stil zet om te gaan slapen of zo)
Foto's! :D
Verder kun je met dit Windows programma http://epocapp.bitbucket.org/milight/ je milight als een soort van ambilight laten werken. Hij baseert de kleuren op de kleuren op je monitor, en je kunt daarvoor je scherm opdelen in 4en. Uiteraard werkt dat alleen als het beeld vanaf de computer komt.
Ook kun je daarmee de lampen op basis van de afgespeelde muziek van kleur en intensiteit laten veranderen, leuk voor een feestje :)
Dat programma gebruik ik ook al een tijdje, erg goed programma, staat trouwens ook al in de TS ;)
Wel heb ik dat lampen vaak een grote vertraging hebben, kan ik daar iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Waar zou je foto's van willen zien dan? Op zich ben ik er zelf ook nog mee aan het klooien. Op dit moment ben ik nog niet verder als een task waarmee de lampen in de woonkamer aan gaan, en een task waarmee de slaapkamerlamp aan gaat. En dan een task waarmee alles uit gaat. Heel soepel werkt het nog niet, soms moet ik een task tweemaal uitvoeren omdat er maar één lamp aan of uit gaat bijvoorbeeld. Maar in combinatie met pebble tasker kan ik nu wel mijn lampen met m'n horloge aan en uitzetten.

Wat ik nog van plan ben te doen is mijn slaapkamerlamp in het plafond als wakeup-light in te zetten. Ik heb al een tasker plugin gevonden die je volgende alarm kan uitlezen. Daarmee bepaal ik dan een half uur daarvoor, en vanaf dan moet de lamp langzaam aan gaan. Maar dat komt later nog wel een keer.
Dat programma gebruik ik ook al een tijdje, erg goed programma, staat trouwens ook al in de TS ;)
Wel heb ik dat lampen vaak een grote vertraging hebben, kan ik daar iets aan doen?
Geen idee eigenlijk, heb er nog niet zo veel mee gedaan, alleen even getest. Maar dat was met een computer in de andere kamer dan waar de lampen stonden. En daar zat ik via Remote desktop op te werken. Heb niet veel meer gedaan dan gekeken of het werkte, maar als ik daarmee echt wat wil doen moet ik eerst nog een tweede controller en lampen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:46:
[...]

Waar zou je foto's van willen zien dan? Op zich ben ik er zelf ook nog mee aan het klooien. Op dit moment ben ik nog niet verder dan een task waarmee de lampen in de woonkamer aan gaan, en een task waarmee de slaapkamerlamp aan gaat. En dan een task waarmee alles uit gaat. Heel soepel werkt het nog niet, soms moet ik een task tweemaal uitvoeren omdat er maar één lamp aan of uit gaat bijvoorbeeld. Maar in combinatie met pebble tasker kan ik nu wel mijn lampen met m'n horloge aan en uitzetten.

Wat ik nog van plan ben te doen is mijn slaapkamerlamp in het plafond als wakeup-light in te zetten. Ik heb al een tasker plugin gevonden die je volgende alarm kan uitlezen. Daarmee bepaal ik dan een half uur daarvoor, en vanaf dan moet de lamp langzaam aan gaan. Maar dat komt later nog wel een keer.
Van de lampen in werking ;)
Via wat stuur je de lampen die automatische tasks? Gaat dat ook via de Pebble?
Geen idee eigenlijk, heb er nog niet zo veel mee gedaan, alleen even getest. Maar dat was met een computer in de andere kamer dan waar de lampen stonden. En daar zat ik via Remote desktop op te werken. Heb niet veel meer gedaan dan gekeken of het werkte, maar als ik daarmee echt wat wil doen moet ik eerst nog een tweede controller en lampen kopen.
Ah, ja het is een erg leuk programmaatje waarmee je toch veel leuke dingen kan doen, jammer dat je hem niet echt op een tv kan aansluiten, dan zou je een groot Ambilight systeem kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jochemd13 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:01:
Van de lampen in werking ;)
Via wat stuur je de lampen die automatische tasks? Gaat dat ook via de Pebble?
Die UDP sender werkt ook als Google Play: Tasker plugin. Je kunt in Tasker dus een aantal condities instellen, en als daaraan voldaan wordt een taks uitsturen.
Via Pebble Tasker kun je ook tasks aanroepen, dus dat gebruik ik nu.

ik doe nu nog niets automatisch met de lampen, maar wat ik heb nu bijvoorbeeld wel een task die, zodra ik na 23:00 mijn telefoon aan de lader hang, mijn telefoon op stil zet. Ik zou daar dus ook de task om de lampen uit te zetten aan toe kunnen voegen. (in de praktijk niet handig omdat ik ook wel eens terwijl ik nog op de bank zit mijn telefoon aan de lader hang, maar even puur voor het voorbeeld).
Ah, ja het is een erg leuk programmaatje waarmee je toch veel leuke dingen kan doen, jammer dat je hem niet echt op een tv kan aansluiten, dan zou je een groot Ambilight systeem kunnen hebben :)
Ik kijk vrijwel geen gewone TV, maar vrijwel alleen via de computer die toch al aan de TV hangt met XBMC daarop (ja, heet Kodi tegenwoordig, maar heb nog niet geüpdatet). Dus voor mij zou het nog best leuk kunnen werken. Al moet ik dan wel eerst heel mijn media-pc opnieuw gaan installeren, staat nu nog geen Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ik post even mijn set-up ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control€ 15,-€ 15,-
2Milight RGB LED Controller 12V-24V€ 10,-€ 20,-
2Milight Remote RGBW 4-Zone€ 8,-€ 8,-
2Milight E14 5W RGBW€ 10,-€ 20,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 63,-

Ik zal proberen vanavond foto's toevoegen van de lampen in werking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik mis in je topicstart onder de producten eigenlijk nog de wifi-bridge. Volgens mij is dat voor tweakers juist het leukste onderdeel van het hele spul, omdat je daarmee je lampen aan je thuisnetwerk koppelt.
Dat opent allerlei mogelijkheden, want nu kun je al je apparaten (smartphone met de app, met UDP-sender, PC met ambilight applicatie, zelf dingen scripten) gebruiken om de juiste UDP pakketjes naar de bridge te sturen en zo je lampen te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
u_nix_we_all schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:10:
Ik mis in je topicstart onder de producten eigenlijk nog de wifi-bridge. Volgens mij is dat voor tweakers juist het leukste onderdeel van het hele spul, omdat je daarmee je lampen aan je thuisnetwerk koppelt.
Dat opent allerlei mogelijkheden, want nu kun je al je apparaten (smartphone met de app, met UDP-sender, PC met ambilight applicatie, zelf dingen scripten) gebruiken om de juiste UDP pakketjes naar de bridge te sturen en zo je lampen te bedienen.
Sorry, zoals je in de changelog kan zien wordt alles langzaamaan toegevoegd, ik ben nu klaar met het toevoegen van de remote's en de lampen (als ik niks gemist heb) en zal de bridge z.s.m. toevoegen ;)

Edit: toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 19:17
The_Fes schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:31:

Verder kun je met dit Windows programma http://epocapp.bitbucket.org/milight/ je milight als een soort van ambilight laten werken. Hij baseert de kleuren op de kleuren op je monitor, en je kunt daarvoor je scherm opdelen in 4en. Uiteraard werkt dat alleen als het beeld vanaf de computer komt.
Mm, daarmee zie ik wel leuke scenario's voor mij. Misschien ok, google commands afvangen via een tasker plugin. Als dat via een smartwatch zou kunnen zou dat helemaal futuristisch zijn :+

• TheFes
Cyleo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:08:
[...]

Mm, daarmee zie ik wel leuke scenario's voor mij. Misschien ok, google commands afvangen via een tasker plugin. Als dat via een smartwatch zou kunnen zou dat helemaal futuristisch zijn :+
Dat zou ook moeten kunnen, in ieder geval via de telefoon.. Ik heb ooit een keer voice commands geconfigureerd om met m'n tablet m'n TV aan te zetten en zo (in combinatie met een Harmony Hub). Ik gebruik het alleen nooit (mede omdat mijn tablet eigenlijk te traag is om dit ergernisloos te doen).
Hier een guide voor custom voice commands met tasker, google now en AutoVoice http://lifehacker.com/how...tasker-and-aut-1282209195

[ Voor 25% gewijzigd door TheFes op 23-09-2015 09:01 ]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb al een poosje een MiLight RGBW controller waarmee ik een RGB- icm een witte ledstrip aanstuur. (zitten naast elkaar).
Sinds kort drie 6w RGBW E27 lampen en de Wifi bridge erbij. Nu is alles aan te sturen via Domoticz.
Alleen is het jammer dat mijn rgb ledstrip nét niet helemaal dezelfde kleur geeft als de E27 lampen. Dat komt doordat er een ander soort led in zit denk ik, met een iets andere kleurweergave.
Ik heb de full touch remote, en die is inderdaad wat gevoelig soms. Wanneer de batterijen leeg beginnen te raken, is het lastig om de kleur oranje te kiezen.
Verder een heel fijn systeem, en zeer betaalbaar* (kopen in China en prijs t.o.v. Philips Hue).

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
In het LED topic op milight gewezen door Jochem en zie hier wel wat mogelijkheden in om toch kleur in mijn geschakelde sfeerverlichting te krijgen.

De LED-strip controllers hebben volgens mij ook een solidstate geheugen die na inschakelen de laatste kleur terug aannemen? Dit is in mijn systeem namelijk belangrijk.

Dan is het enkel de vraag of ik de voeding mee kan inbouwen (voor 3 van de 4 strips kan dat lukken) of dat ik de 24VDC kan schakelen. Dat laatste blijkt niet zo heel simpel ivm de 'vlamboog' bij het uitschakelen van DC. Weet niet wat het effect is van telkens een voeding (die in de technische ruimte staat) in-en uit te schakelen.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:45
BounceMeister schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:40:
Ik heb al een poosje een MiLight RGBW controller waarmee ik een RGB- icm een witte ledstrip aanstuur. (zitten naast elkaar).
Sinds kort drie 6w RGBW E27 lampen en de Wifi bridge erbij. Nu is alles aan te sturen via Domoticz.
Alleen is het jammer dat mijn rgb ledstrip nét niet helemaal dezelfde kleur geeft als de E27 lampen. Dat komt doordat er een ander soort led in zit denk ik, met een iets andere kleurweergave.
Ik heb de full touch remote, en die is inderdaad wat gevoelig soms. Wanneer de batterijen leeg beginnen te raken, is het lastig om de kleur oranje te kiezen.
Verder een heel fijn systeem, en zeer betaalbaar* (kopen in China en prijs t.o.v. Philips Hue).
Welke ali-express stores raad je aan? Het zijn er nogal wat en wil geen namaak materiaal ;)

• TheFes
Luuk84 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:04:
[...]

Welke ali-express stores raad je aan? Het zijn er nogal wat en wil geen namaak materiaal ;)
Ik heb laatst deze besteld, die was relatief snel binnen, en in goede staat:
http://www.aliexpress.com...ntroller/32353210043.html

[ Voor 34% gewijzigd door TheFes op 23-09-2015 11:08 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Ik had de lampen en Wifi bridge bij banggood besteld een paar weken geleden, tijdens de vele kortingsacties.
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:01:
In het LED topic op milight gewezen door Jochem en zie hier wel wat mogelijkheden in om toch kleur in mijn geschakelde sfeerverlichting te krijgen.

De LED-strip controllers hebben volgens mij ook een solidstate geheugen die na inschakelen de laatste kleur terug aannemen? Dit is in mijn systeem namelijk belangrijk.

Dan is het enkel de vraag of ik de voeding mee kan inbouwen (voor 3 van de 4 strips kan dat lukken) of dat ik de 24VDC kan schakelen. Dat laatste blijkt niet zo heel simpel ivm de 'vlamboog' bij het uitschakelen van DC. Weet niet wat het effect is van telkens een voeding (die in de technische ruimte staat) in-en uit te schakelen.
Solid-state geheugen klopt, erg makkelijk bij stroomonderbrekingen.

De ledstrip controllers kan je aan een kant aan de ledstrip verbinden, een aan de andere kant moet de voeding (12-24volt) worden aangesloten, dat kan via een plugje of via 2 draadjes die je er in vast schroeft. Zoals te zien aan het plaatje.
Je hebt dus gewoon een 12 of 24 volt adapter nodig (afhankelijk van voltage ledstrip)

Het is erg belangrijk om goede ledstrips te kopen aangezien die erg bepalend zijn voor de kleuren die worden weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 23-09-2015 11:38 ]

• FunFair
Mi light onthoud de stand na spanningswegval. Dat de philips hue dit niet doet, is echt een ontwerpmisser.
Ik heb een schemerschakelaar tussen de 230v AC - 24v DC adapter zitten, voordat deze de Mi Light controller in gaat. Dit werkt perfect! geen stroomverbruik overdag en 's nachts automatisch licht bij de schuur :)

• Engineer Stewie
Ik heb geen schemerschakelaar maar een GPS gebaseerde klok die weet hoelaat de zon op welke dag onder hoort te gaan. Dat zal voor het licht buiten en de LED-strip onder de trapleuning moeten komen (klok heeft 2 kanalen). Maar jij ondervindt dus geen problemen met het schakelen van een voeding?

Ik ga soieso op 24V werken aangezien de beperkte diameter van de kabel. Als ik de voeding op de plaats zelf installeer speelt dat probleem weer niet natuurlijk maar dan mag die maar een 6-7cm breed zijn.

Iemand een suggestie voor het aantal lumen per meter dat je nodig hebt om LED-strips als sfeerverlichting te gebruiken? Vind dat een moeilijke.
Mij lijkt 700 lumen/meter al zéér veel en niet te genieten s'avonds.

De LEDstrip wordt voorzien tegen het plafond zoals in onderstaande afbeelding (excl aparte spots).
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6a/48/2d/6a482d56ea68c2f3354c6ea56d1d9760.jpg
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:57:
Ik heb geen schemerschakelaar maar een GPS gebaseerde klok die weet hoelaat de zon op welke dag onder hoort te gaan. Dat zal voor het licht buiten en de LED-strip onder de trapleuning moeten komen (klok heeft 2 kanalen). Maar jij ondervindt dus geen problemen met het schakelen van een voeding?

Ik ga soieso op 24V werken aangezien de beperkte diameter van de kabel. Als ik de voeding op de plaats zelf installeer speelt dat probleem weer niet natuurlijk maar dan mag die maar een 6-7cm breed zijn.

Iemand een suggestie voor het aantal lumen per meter dat je nodig hebt om LED-strips als sfeerverlichting te gebruiken? Vind dat een moeilijke.
Mij lijkt 700 lumen/meter al zéér veel en niet te genieten s'avonds.

De LEDstrip wordt voorzien tegen het plafond zoals in onderstaande afbeelding (excl aparte spots).
[afbeelding]
Lumen kan je dimmen via de remote dus beter te veel dan te weinig ;)
Je kan de strips van 5 tot 100% dimmen.

• Engineer Stewie
Jochemd13 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:47:
[...]

Lumen kan je dimmen via de remote dus beter te veel dan te weinig ;)
Je kan de strips van 5 tot 100% dimmen.
Minder lumen is minder max wattage en dus minder verlies, minder warmte en goedkopere voeding :).
Dus als 400 lumen genoeg is moet ik er geen 1000 voorzien natuurlijk.

Verder zou ik liever de voedingen in de technische ruimte hebben en met de lengte en draaddoorsnede kan ik op 24V een 175W per LED-strip voeden. Met een max lengte van 5m (De muur van 9m heeft 2 aparte voedingslijnen) betekend dat 35W/meter. Moet genoeg zijn in alle omstandigheden.

Maar ik lees dat je een led-strip hebt? Ik wil foto's en video's zien :P .

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 21:32

tomic

Smexylittlebabe!

Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:11:
[...]

...
En ik zou graag willen weten hoe je een led strip uiteindelijk aansluit op de voeding? Moet je dan zelf gaan solderen ofzo?

Toch maar een weblog?

• BounceMeister
  • Niet online
Meestal zit er aan een ledstrip een kabeltje van ~10cm met connector met pinnen.
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_317331516_00-1.0x0/10pcs-5050-rgb-double-connectors-led-strip.jpg
Zodra je de strip op maat knipt, moet je er zelf draden aan solderen. Misschien zijn er ook klemmetjes voor?
De milight ledstrip controller heeft schroefklemmen, daar moeten dus draden in. Dan gebruik je een soortgelijk kabeltje met contrastekker. (of knipt de connector eraf, maar de kans is groot dat je de controller niet vlak naast de strip monteert).

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 23-09-2015 13:54 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Super, eindelijk een milight topic! (misschien ook even applamp erbij zetten in titel?) Ik heb sinds een paar weken ook een leuk setje Milight lampen, zowel e27, e14 als gu10. Leuk spul, zeker in combinatie met Domoticz en een paar bewegingssensors die ik in elkaar heb gezet (mysensors). Kan je jezelf helemaal in verliezen! Overlooplamp schakelt automatisch aan bij nadering, en ook traplicht wil ik zo schakelen (ledstrip onder trapleuning plakken ipv kerstverlichting wat er nu nog hangt :) )

Ik ben op zoek naar voorbeelden van mensen die met ledstrips en milights in de weer zijn geweest. Zijn er foto's?

• FunFair
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:57:
Ik onderbreek de 230v AC toevoer van de voeding. De voeding is niet van hele hoge kwaliteit en houdt het nu in ider geval al een maandje uit. Ik heb echter geen inschakelpiek gemeten, maar ik mag toch aannemen dat dit geen probleem moet zijn voor een 3m ledstrip.
De milight controller onthoud in ieder geval netjes de laatste stand.

Ook de E27 lampen schakel ik allemaal met de muurschakelaar. Enkel het dimmen doe ik met de afstandsbediening en dat gaat al een half jaar goed. Ik zou ook niet weten waarom het fout zou kunnen gaan :)

• Engineer Stewie
FunFair schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:16:
[...]

Ik onderbreek de 230v AC toevoer van de voeding. De voeding is niet van hele hoge kwaliteit en houdt het nu in ider geval al een maandje uit. Ik heb echter geen inschakelpiek gemeten, maar ik mag toch aannemen dat dit geen probleem moet zijn voor een 3m ledstrip.
De milight controller onthoud in ieder geval netjes de laatste stand.

Ook de E27 lampen schakel ik allemaal met de muurschakelaar. Enkel het dimmen doe ik met de afstandsbediening en dat gaat al een half jaar goed. Ik zou ook niet weten waarom het fout zou kunnen gaan :)
Dat is leuk nieuws, ik had dit altijd in gedachte maar toen vernam ik dat het met Philips Hue niet kon; Dacht verkeerdelijk dat Milight een 1:1 kloon was hiervan. Ik zat al in gedachte met alles warm wit te maken.

Ik zie weer mogelijkheden om toch kleur te gebruiken in de sfeerverlichting. Na de verhuis (Februari wss) zal ik daar eens mee beginnen experimenteren.

Bij mij wordt het dan wss 230V AC schakelen van de voeding langs de meterkast en van daaruit naar de LED-strip. En 230V E27 lampen in de staanlampen op de geschakelde stopcontacten.

Dat de lampen met de afstandsbediening gedimd en van kleur ingesteld moeten worden is niet erg, dat zal ik waarschijnlijk zelden doen.
Wat een achterlijke misser van Philips om dit niet toe te passen in hun lampen, dacht dat mensen die vasthouden aan 'de draad' uit de boot zouden vallen in de toekomst.

• BounceMeister
  • Niet online
Over het schakelen van een milight ontvanger: ik had een e27 bulb achter een kaku ontvanger gezet. Ik drukte op de milight zender vlak nadat ik de bulb met kaku had aangezet. Maar dan is hij dus in leermodus en had ik de verkeerde milight code ingeleerd (van een andere lamp).
Dat is wel een aandachtspuntje als je milight devices "hard" schakelt met bijvoorbeeld kaku (klik aan klik uit) of een wandschakelaar.
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:11:
[...]

Minder lumen is minder max wattage en dus minder verlies, minder warmte en goedkopere voeding :).
Dus als 400 lumen genoeg is moet ik er geen 1000 voorzien natuurlijk.

Verder zou ik liever de voedingen in de technische ruimte hebben en met de lengte en draaddoorsnede kan ik op 24V een 175W per LED-strip voeden. Met een max lengte van 5m (De muur van 9m heeft 2 aparte voedingslijnen) betekend dat 35W/meter. Moet genoeg zijn in alle omstandigheden.

Tja, waar ben je van plan de strips te gaan kopen eigenlijk?

Die foto's zet ik hier wel een keer, alleen 's avonds kan ik goede foto's maken ;)
tomic schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:19:
[...]

En ik zou graag willen weten hoe je een led strip uiteindelijk aansluit op de voeding? Moet je dan zelf gaan solderen ofzo?
Ik gebruik deze om ze met de controller te verbinden, je moet aan een kant wel het klemmetje er af houden.
koelkast schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:47:
Super, eindelijk een milight topic! (misschien ook even applamp erbij zetten in titel?) Ik heb sinds een paar weken ook een leuk setje Milight lampen, zowel e27, e14 als gu10. Leuk spul, zeker in combinatie met Domoticz en een paar bewegingssensors die ik in elkaar heb gezet (mysensors). Kan je jezelf helemaal in verliezen! Overlooplamp schakelt automatisch aan bij nadering, en ook traplicht wil ik zo schakelen (ledstrip onder trapleuning plakken ipv kerstverlichting wat er nu nog hangt :) )

Ik ben op zoek naar voorbeelden van mensen die met ledstrips en milights in de weer zijn geweest. Zijn er foto's?
Waarom Applamp, dat is net als Limitless en Thorfire (en vele anderen) gewoon een winkel die ze onder eigen naam verkoopt ;)

Ik probeer hier foto's te posten z.s.m. ;)
Edit: Hier zijn de lampen overdag en de locaties :p
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4nzY6VkrnNwJHc8BYL24sRyg/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V8fLu1Fq1W0hpyMoqPpuNkzu/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HEZIttj5TN6tNFzxrFUbLyw2/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2gwqL1Ok8Gen8VLaa1soYYgU/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OJfop6j0SyBHrm9N7R7L5qla/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FJoqc6CqSmjy8AY80PHM6PPJ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iplFch6Q4FekkfHofBrfRIdg/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Jochemd13 op 23-09-2015 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Jochemd13 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:46:
[...]

Tja, waar ben je van plan de strips te gaan kopen eigenlijk?
Goede vraag, ik had alles opgezocht om een systeem van Niko te kopen omdat die ook op drukknoppen werken. Maar met Milight ga ik veel meer mogelijkheden hebben.
Ik geef wel liever wat meer uit voor goede kwaliteit dan brol te kopen.

Dus tips zijn altijd welkom :)
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:48:
[...]

Goede vraag, ik had alles opgezocht om een systeem van Niko te kopen omdat die ook op drukknoppen werken. Maar met Milight ga ik veel meer mogelijkheden hebben.
Ik geef wel liever wat meer uit voor goede kwaliteit dan brol te kopen.

Dus tips zijn altijd welkom :)
Probeer ledstrip-specialist. Prima service en redelijke prijzen :)

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:35

Flipmo

OMG !!

Heb in huis ook 4 milight RGBWW lampen en 1 RGBWW ledstrip in de buffetkast hangen.
Alles werkt al een half jaar perfect, bedienen doe ik via de RF controller of via de app op de telefoon.
Ook wel grappig is als er soms iemand oppast je vanaf een andere locatie dan het licht aan en uit kan doen of van kleur laat veranderen ;)

Overigens zijn de lampen niet echt warm wit, daarvoor heb ik ook de "pazzoppe" ballonnen truc toegepast.
Deze ballonnen heb ik er nu een half jaar opzitten en vertonen nu een paar haarscheurtjes (worden overigens niet warm ofzo). Het licht is nu mooi warm. Kortom een tevreden gebruiker van het milight systeem.

Link naar de toegepaste ballonnen: http://www.trouwen-feesta.../ballon-b105-metallic-wit
"Ballon B105 Metallic Wit"

• FunFair
Flipmo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:10:
Overigens zijn de lampen niet echt warm wit, daarvoor heb ik ook de "pazzoppe" ballonnen truc toegepast.
Deze ballonnen heb ik er nu een half jaar opzitten en vertonen nu een paar haarscheurtjes (worden overigens niet warm ofzo). Het licht is nu mooi warm. Kortom een tevreden gebruiker van het milight systeem.

Link naar de toegepaste ballonnen: http://www.trouwen-feesta.../ballon-b105-metallic-wit
"Ballon B105 Metallic Wit"
Ik heb van de week dit lichtfilter gekocht (plaatje op site is fout).
Nu heb ik een half en een kwart C.T.O filter op elkaar gelegd, maar het mag nog wel warmer. Met deze ga ik een nieuw ontwerpje maken. Gezien het 120x50cm is kan ik er heel veel lampen mee voorzien :P

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-04 19:17
Heeft iemand ook de duallight? Ik vroeg mij af of daarbij zo'n filter nog nodig is?

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 15:35

Flipmo

OMG !!

Ook daarvan is het warm wit niet het warme wit wat wij gewend zijn.
Cyleo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:06:
Heeft iemand ook de duallight? Ik vroeg mij af of daarbij zo'n filter nog nodig is?
Het blijkt dat die op warm toch wel erg wit nog is (~2800K) dus het is wel aangeraden als je warm wit licht wilt.

• FunFair
Cyleo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:06:
Zie --> FunFair in "[Milight] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
Net aan het knutselen geweest met full Orange filter. Het licht is nu heel warm. Zo warm dat het met fulltime brightness niet meer mooi is en dat ik er koudwit licht bij moet mengen. Maar dit geeft bij dimmen wel het juiste effect!

Zo ga ik te werk (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AU6TDuvm.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door FunFair op 25-09-2015 09:12 ]

FunFair schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:07:
Net aan het knutselen geweest met full Orange filter. Het licht is nu heel warm. Zo warm dat het met fulltime brightness niet meer mooi is en dat ik er koudwit licht bij moet mengen. Maar dit geeft bij dimmen wel het juiste effect!

Zo ga ik te werk:
[afbeelding]
klikbaar
Goede oplossing!
Heb je foto's van de werkende lampen ;)

Trouwens ik heb nu eindelijk foto's van mijn slaapkamer met verlichting :)
Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FSnCWgQ3Z7cGqsHA6RbuXXkK/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6OwBvTmtiOz2gNTYuIHPtr8p/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZqDM1LLBwMYo3yaHBmM3Se2k/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cD5eDVwmAuff8J2QEoxpLiZO/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JPcKFq0xVXeEUO0x7G1LhZvm/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CxwBj0qdqA7MPkvE4isJkDLM/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mZQuLIOczGltRKDvNC8I5vcl/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/j5Yh94FZWi2PXfbryuGso3Fy/medium.jpg

• FunFair
Warm wit of koud wit is moeilijk te fotograferen. De camera past namelijk de witbalans automatisch aan. In 1 van mijn eerdere post staat een link naar een YouTube filmpje van me waar je het verloop van koud naar warm ziet.

Of wil je iets specifieks zien?
FunFair schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:42:
Warm wit of koud wit is moeilijk te fotograferen. De camera past namelijk de witbalans automatisch aan. In 1 van mijn eerdere post staat een link naar een YouTube filmpje van me waar je het verloop van koud naar warm ziet.

Of wil je iets specifieks zien?
Als je een foto hebt van de leds zelf (dus zonder plastic kap) met filter, dan wil ik die wel graag zien.
Mijn ouders zoeken warm wit dimbaar licht dus dit zou wel een optie kunnen zijn :)

• FunFair
Een voorbeeld van een MiLight "DualWhite E27 6w Lamp" zonder plastic kap, met een Lee 204 Full Color to Orange (C.T.O.) lichtfilter. De vermelde kleur temperatuur is naar eigen inschatting, dus geen objectieve meting!!!

Klik hier voor mijn vorige post met voorbeeld hoe ik een lichtfilter op maat maak.

Foto's
Koud ca. 3500K-4000KWarm, ca. 2700K-2800KExtra warm ca. 2100K-2400K
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lIrZfEdm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dn1dY5om.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQGsazBm.jpg
Foto's zijn klikbaar

Specificaties lichtfilters:
204 Full C.T. orange205 Half C.T. orange206 Quarter C.T. orange
http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#204http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#205http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#206
Converts daylight (6500K) to tungsten light (3200K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (3800K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (4600K)

Mijn persoonlijke ervaringen:
  • Filter 204 geeft een heel warm effect bij half dim licht.
  • Filter 205 geeft een redelijk warm effect bij half dim licht.
  • Filter 206 geeft onvoldoende warm effect bij gedimd licht, maakt het licht iets zachter en bij full brightness is de Mi Light op warmste stand zo'n 2700K (Deze is standaard 3000K, ook al wordt er op verschillende sites geadverteerd met 2700K)
  • Filters 205+206 geven gecombineerd een goed warm effect bij half dim licht. Maar door ze te combineren verlies je wel meer licht.
Bij sterk dimlicht, ofwel sfeerverlichting, geeft enkel filter 204 voor mij het gewenste effect. Hier zit echter ook weer een nadeel aan, dat bij 100% lichtsterkte het licht veel te warm is. Dus als je wilt dimmen moet je zowel de sterkte als de kleur aanpassen voor het gewenste effect.

Ps. Mocht je een DW lamp hebben en een stukje filter willen om te testen stuur mij dan even DM. Voor een euro wil ik wel een stukje ter grote van een evellop opsturen via briefpost. Ik heb nu een rol van 120x50cm in huis voor ca. 11 euro incll. verzending gekocht bij bax-shop, waarmee ik nu 4 lampen mee heb voorzien met 5x5 cm filter. Ofwel ik heb nog een heleboel over :P

[ Voor 73% gewijzigd door FunFair op 25-09-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:09:
Een voorbeeld van een MiLight "DualWhite E27 6w Lamp" zonder plastic kap, met een Lee 204 Full Color to Orange (C.T.O.) lichtfilter. De vermelde kleur temperatuur is naar eigen inschatting, dus geen objectieve meting!!!

Klik hier voor mijn vorige post met voorbeeld hoe ik een lichtfilter op maat maak.

Foto's
Koud ca. 3500K-4000KWarm, ca. 2700K-2800KExtra warm ca. 2100K-2400K
[afbeelding] [afbeelding][afbeelding]
Foto's zijn klikbaar

Specificaties lichtfilters:
204 Full C.T. orange205 Half C.T. orange206 Quarter C.T. orange
http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#204http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#205http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#206
Converts daylight (6500K) to tungsten light (3200K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (3800K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (4600K)

Mijn persoonlijke ervaringen:
  • Filter 204 geeft een heel warm effect bij half dim licht.
  • Filter 205 geeft een redelijk warm effect bij half dim licht.
  • Filter 206 geeft onvoldoende warm effect bij gedimd licht, maakt het licht iets zachter en bij full brightness is de Mi Light op warmste stand zo'n 2700K (Deze is standaard 3000K, ook al wordt er op verschillende sites geadverteerd met 2700K)
  • Filters 205+206 geven gecombineerd een goed warm effect bij half dim licht. Maar door ze te combineren verlies je wel meer licht.
Bij sterk dimlicht, ofwel sfeerverlichting, geeft enkel filter 204 voor mij het gewenste effect. Hier zit echter ook weer een nadeel aan, dat bij 100% lichtsterkte het licht veel te warm is. Dus als je wilt dimmen moet je zowel de sterkte als de kleur aanpassen voor het gewenste effect.

Ps. Mocht je een DW lamp hebben en een stukje filter willen om te testen stuur mij dan even DM. Voor een euro wil ik wel een stukje ter grote van een evellop opsturen via briefpost. Ik heb nu een rol van 120x50cm in huis voor ca. 11 euro incll. verzending gekocht bij bax-shop, waarmee ik nu 4 lampen mee heb voorzien met 5x5 cm filter. Ofwel ik heb nog een heleboel over :P
Thanks voor de informatie ;)
Wij gaan hier er over nadenken of we ook de dualwhite hier willen in de woonkamer. Op dit moment zijn er een aantal Hue Lux die toch iets te wit zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Gemiste kans van Philips. Want ze verkopen zelf ook een zogenoemde dimtone die bij het dimmen automatsch warmer licht geeft, ook d.m.v. het combineren van extra warme en warme leds. Waarom deze techniek dan niet gelijk in hun Hue systeem inbouwen, snap ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:42:
Gemiste kans van Philips. Want ze verkopen zelf ook een zogenoemde dimtone die bij het dimmen automatsch warmer licht geeft, ook d.m.v. het combineren van extra warme en warme leds. Waarom deze techniek dan niet gelijk in hun Hue systeem inbouwen, snap ik niet...
Toevallig heb ik die lampjes hier in de keuken. 12 stuks en erg mooie verlichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Jochem, welke LED strip heb jij?

Het licht lijkt mooi verdeeld, heb jij daar een difuus kapje over of naakt?
Ik ga ze sowieso op een alu profiel zetten, dus een kapje kan erover indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:08:
Jochem, welke LED strip heb jij?

Het licht lijkt mooi verdeeld, heb jij daar een difuus kapje over of naakt?
Ik ga ze sowieso op een alu profiel zetten, dus een kapje kan erover indien nodig.
Ik gebruik een TDII ledstrip die ik ooit bij de Aldi heb gekocht, volgens mij zijn ze daar nu ook weer te koop voor 25 euro voor 5 meter.

Ik gebruik geen diffuser, gewoon er op geplakt ;)
Het is wel zo dat je een grotere gloed op de foto ziet dan in het echt, maar de ledjes apart kan je niet zien als je het als indirecte verlichting gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jochemd13 op 25-09-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben ook met de mi light hobby gestart :). Ik heb nu een RGBWW 9W E27 en de DW 9W E27. Ook ik vind de warmste stand te koud. Ik wil dus een filter 204 of 205 op de DW plaatsen en een 205 of 206 op de RGBWW. Aangezien de wit warmte niet is in te stellen bij de RGBWW, lijkt mij een 204 filter te warm,

Helaas krijg ik de lamp niet geopend. Heeft iemand met succes een 9W lamp geopend? Ik krijg geen enkele speling tussen de behuizing van de lamp en de plastic kap. De 6W versie een iets andere bouw, misschien dat het daarbij eenvoudiger gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 08:44
Ik heb een Milight Wifi-Controller besteld uit China en heb de RGB led strip in huis.
De LED strip heeft een eigen AB en controller.

Maar vraag mij nu af heb ik ook een Milight RGB-controller nodig voor de LED strip om deze te laten werken met de Milight Wifi-Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Je hebt wel de milight rgb(w) led strip controller nodig ja.
De milight Wifi bridge stuurt alleen de milight controllers aan. Het is eigenlijk gewoon een milight afstandsbediening die je via Wifi kan aansturen.

Als de controller die je nu hebt van applamp of limitlessled is, dan werkt het wel, want dat zijn milight klonen/varianten. Maar ik neem aan dat je nu zo'n ir zender en ontvanger bij je ledstrip hebt?

[ Voor 58% gewijzigd door BounceMeister op 27-09-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BounceMeister schreef op zondag 27 september 2015 @ 08:58:
Je hebt wel de milight rgb(w) led strip controller nodig ja.
De milight Wifi bridge stuurt alleen de milight controllers aan. Het is eigenlijk gewoon een milight afstandsbediening die je via Wifi kan aansturen.

Als de controller die je nu hebt van applamp of limitlessled is, dan werkt het wel, want dat zijn milight klonen/varianten. Maar ik neem aan dat je nu zo'n ir zender en ontvanger bij je ledstrip hebt?
Klopt is gewoon een standaard meegeleverde controller. Dan gaan we deze dus ook nog even bestellen.
Kan ik met een RGBW controller ook een RGB strip aansturen. Bestel liever een die ik voor beide kan gebruiken.

Dank voor je uitleg _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 27-09-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Als je alleen rgb leds aansluit op een rgbw controller, kan je geen wit licht maken. Dat komt doordat een rgbw controller wit licht op een apart kanaal zet. Een rgb controller maakt wit door alle kleuren aan te zetten.
Ik heb een rgb en een witte ledstrip naast elkaar geplakt en aangesloten op een rgbw controller. Als ik dan overschakel naar wit, gaat de rgb strip uit en de witte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
BounceMeister schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:53:
Als je alleen rgb leds aansluit op een rgbw controller, kan je geen wit licht maken. Dat komt doordat een rgbw controller wit licht op een apart kanaal zet. Een rgb controller maakt wit door alle kleuren aan te zetten.
Ik heb een rgb en een witte ledstrip naast elkaar geplakt en aangesloten op een rgbw controller. Als ik dan overschakel naar wit, gaat de rgb strip uit en de witte aan.
Dat valt natuurlijk wel te hacken, door het witte kanaal parallel op alle 3 de draadjes aan te sluiten :P
Of de Milight dat leuk vindt, weet ik alleen niet...

[ Voor 4% gewijzigd door FunFair op 27-09-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:50:
[...]

Dat valt natuurlijk wel te hacken, door het witte kanaal parallel op alle 3 de draadjes aan te sluiten :P
Of de Milight dat leuk vindt, weet ik alleen niet...
Ik heb wel eens dat de kanalen verkeerd waren aangesloten en dat er twee draden op een kanaal zaten, de controller gaat een tik-geluid maken maar hij kan het wel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Dat tikken lijkt me een of andere beveiliging die steeds aanschiet?
Ik heb boven een 5050 rgb ledstrip op een goedkope rgb controller waarbij ik het wit niet mooi vind. Daarom zou ik sowieso voor een rgb/warmwit combinatie kiezen met een milight rgbw controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hoop nuttige info weer een hoop geleerd.

Dank aan alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:16:
Dat tikken lijkt me een of andere beveiliging die steeds aanschiet?
Ik heb boven een 5050 rgb ledstrip op een goedkope rgb controller waarbij ik het wit niet mooi vind. Daarom zou ik sowieso voor een rgb/warmwit combinatie kiezen met een milight rgbw controller.
Ik denk het wel, maar daarna werkte hij weer helemaal dus dat kan goed gaan ;)

Het is niet heel makkelijk om warm witte led te hebben, eigenlijk moet je ledstrips ook niet in die kleur nodig hebben want bij ledstrips is het al snel te koud wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nieuwe dingen besteld :p
Voor de ledstrip op mijn kast die nu lelijke tussenstukjes heeft: L-vormige dingen
En voor het plafond GU10 lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Paters schreef op zondag 27 september 2015 @ 01:52:
Ik ben ook met de mi light hobby gestart :). Ik heb nu een RGBWW 9W E27 en de DW 9W E27. Ook ik vind de warmste stand te koud. Ik wil dus een filter 204 of 205 op de DW plaatsen en een 205 of 206 op de RGBWW. Aangezien de wit warmte niet is in te stellen bij de RGBWW, lijkt mij een 204 filter te warm,

Helaas krijg ik de lamp niet geopend. Heeft iemand met succes een 9W lamp geopend? Ik krijg geen enkele speling tussen de behuizing van de lamp en de plastic kap. De 6W versie een iets andere bouw, misschien dat het daarbij eenvoudiger gaat?!
Ik heb het nog even geprobeerd bij mijn 9 watt versie, maar ik krijg hem ook niet goed open. Je kunt de plastic kap met veel kracht draaien, maar het is geen schroefdraad. Wil er niet graag een schroevendraaier onder zetten.

• Engineer Stewie
FunFair schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:53:
[...]

Ik heb het nog even geprobeerd bij mijn 9 watt versie, maar ik krijg hem ook niet goed open. Je kunt de plastic kap met veel kracht draaien, maar het is geen schroefdraad. Wil er niet graag een schroevendraaier onder zetten.
Als je ze kan draaien is ze al niet gelijmd.
Waarschijnlijk wordt het kapje door een ring die over een andere ring zit vastgehouden en is het een kwestie van wat 'lef' en kracht om ze te openen.
Maar met een schroevendraaier zou ik dat liever ook niet doen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 18:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Leuk dat er nu ook een milight topic is.

Zit zelf te denken om de 10 gu10 spotjes in m'n huiskamer te vervangen door milight spotjes. In eerste instantie bij applamp terecht gekomen. Nu vroeg ik mij af hoe het met de garantie vanuit China zit? Moet ik daar nog wat van verwachten, of is het meer van je verlies nemen als er wat kapot gaat, zo duur was het in eerste instantie al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-BaJo- schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:34:
Leuk dat er nu ook een milight topic is.

Zit zelf te denken om de 10 gu10 spotjes in m'n huiskamer te vervangen door milight spotjes. In eerste instantie bij applamp terecht gekomen. Nu vroeg ik mij af hoe het met de garantie vanuit China zit? Moet ik daar nog wat van verwachten, of is het meer van je verlies nemen als er wat kapot gaat, zo duur was het in eerste instantie al niet?
Ik heb laatst een linkje geplaatst naar een GU10 lampje, in NL betaal je het dubbele ervoor ;)

Zo snel zal hij niet kapot gaan, vaak heb je ook goede service bij Chinese sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Let ook op dat je er niet 10 tegelijk besteld i.v.m. risico op inklaringskosten.
Kun je beter 5x 2 stuks bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:46:
Let ook op dat je er niet 10 tegelijk besteld i.v.m. risico op inklaringskosten.
Kun je beter 5x 2 stuks bestellen.
Dat is al vanaf 22 euro ;(
Daarom bestel ik ze ook apart want die extra kosten zit ik niet op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-04 18:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ja ik zat net ook eren beetje te rommelen met die aliexpress verkoper. Toen ik er 10 in m'n mandje stopte moest ik 135 dollar verzendkosten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Jochemd13 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Dat is al vanaf 22 euro ;(
Daarom bestel ik ze ook apart want die extra kosten zit ik niet op te wachten :)
En met op dat als je meerdere bestellingen direct achter elkaar doet, de winkels de zending vaak bundelen.
Ik heb bij Banggood steeds gewacht op de verzendbevestiging en toen het volgende onderdeel besteld. Met de levertijd van enkele weken, maken die paar dagen ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 13:12
Iemand nog een tip voor een leuk adresje voor RGBWW lampen? Zie wel het e.a. op Ali voorbijkomen, maar misschien heeft iemand nog een goed adresje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb bij het aanpassen/dremelen van te kleine armaturen per ongeluk zo'n GU10 Milight lamp uit elkaar getrokken, en die viel in losse onderdelen uiteen in m'n handen. Dat was even schrikken maar het blijkt heel eenvoudig weer in elkaar te zetten, de dikke witte ring klik je zo van de behuizing af en zo kunnen er filters etc. tussen gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen 98675432 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:03:
Ik heb bij het aanpassen/dremelen van te kleine armaturen per ongeluk zo'n GU10 Milight lamp uit elkaar getrokken, en die viel in losse onderdelen uiteen in m'n handen. Dat was even schrikken maar het blijkt heel eenvoudig weer in elkaar te zetten, de dikke witte ring klik je zo van de behuizing af en zo kunnen er filters etc. tussen gezet worden :)
Chinese kwaliteit dus dat moet simpel en snel in elkaar kunnen :)
Llewy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:12:
Iemand nog een tip voor een leuk adresje voor RGBWW lampen? Zie wel het e.a. op Ali voorbijkomen, maar misschien heeft iemand nog een goed adresje :)
Gewoon bij Ali of Banggood halen ;)
Die hebben geloof ik de beste prijzen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jochemd13 op 01-10-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Llewy schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:12:
Ik haal de 6w lampen vaak bij Banggood vandaan voor $9,28.
http://www.banggood.com/E...amp-85-265V-p-971552.html

Verzending van Banggood is meestal de dag erop en de laatste tijd is de post ook best snel. (7-10 dagen)
Geheid dat er ook nog wel ergens een kortingscode zwerft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunFair

Ik heb een demo gemaakt wat je met de MiLight Wifi controller, Windows, Spotify en een app genaamd "MiLight Controller" kunt doen.

Met 1 lamp is het al een geinig effect voor een feestje. 2 Lampen geeft al meer disco gevoel :)

Software hier te krijgen: http://epocapp.bitbucket.org/milight/

De bol is een melkglazen lamp van Ikea (10 euro). Geeft bij RGB een mooi effect, maar ziet er verder heel cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:55:
[video]

Ik heb een demo gemaakt wat je met de MiLight Wifi controller, Windows, Spotify en een app genaamd "MiLight Controller" kunt doen.

Met 1 lamp is het al een geinig effect voor een feestje. 2 Lampen geeft al meer disco gevoel :)

Software hier te krijgen: http://epocapp.bitbucket.org/milight/

De bol is een melkglazen lamp van Ikea (10 euro). Geeft bij RGB een mooi effect, maar ziet er verder heel cheap uit.
Mooi!

Bij mij werkt dat programma eerst heel goed toen ik enkel een ledstrip had, maar sinds ik verhuist ben en er nog een ledstrip plus 2 e14 bij heb werkt dat programma wat trager, wat erg jammer is want het is een erg grappig effect.

Leuk filmpje btw! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Zal wel te maken hebben dat de wifi controller dan overbelast raakt of zoiets. Met 2 lampen ging het wel goed. Moest de wifi controller wel wat dichterbij brengen, zodat het wat vlot reageerde.

Met RGB strips kun je denk ik wel een mooi feest effect maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:15:
Zal wel te maken hebben dat de wifi controller dan overbelast raakt of zoiets. Met 2 lampen ging het wel goed. Moest de wifi controller wel wat dichterbij brengen, zodat het wat vlot reageerde.

Met RGB strips kun je denk ik wel een mooi feest effect maken!
Over hoeveel meter is hij beter gaan werken ongeveer?

Inderdaad erg leuk om met ledstrips te doen, zelf heb ik nog 7 meter over zelf om overal te plaatsen om mijn slaapkamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123paultje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04 16:11
Weet iemand welke armaturen geschikt zijn voor de GU10 versie van de Milight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
123paultje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:19:
Hoe bedoel je precies?
Qua grootte van de lamp zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ze-ro
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-04 14:32
ik vroeg me af of de gu10 ledlampen na spanningsloos geweest te zijn, de laatse stand onthouden, of springen ze dan naar een default instelling?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
ze-ro schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:42:
ik vroeg me af of de gu10 ledlampen na spanningsloos geweest te zijn, de laatse stand onthouden, of springen ze dan naar een default instelling?
Iemand enig idee?
Laatste stand, net als alle andere milight producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
123paultje schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:19:
Er zijn voldoende GU10 inbouw armaturen waar ze qua lengte wel in kunnen doordat de bajonet stekker los aan de kabel hangt, maar qua dikte passen ze helaas bijna nergens in. Ik heb de Dremel moeten toepassen om een setje Massive Opal MA 593301710 armaturen te slopen tot ze wel passen.

Applamp verkoopt armaturen die wel meteen passend zijn: http://www.applamp.nl/led...led-spot-inbouw-armatuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123paultje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04 16:11
Jochemd13 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:49:
[...]

Hoe bedoel je precies?
Qua grootte van de lamp zelf?
Inderdaad, zelf ook al met de dremel aan de Massive Opal bezig geweest, maar om dit bij 24 stuks te doen duurt wel erg lang. De Ikea armaturen passen helaas ook niet.

Zelf zoek ik nog ip65 versies voor de badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FunFair schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:53:
[...]

Thanx voor het checken. Mij lukt het ook alleen om de kap te draaien. Ik ben bang dat de kap eerder breekt dan dat hij eraf gaat. Wel heel jammer, aangezien ik het licht toch wat te wit vind. Misschien toch maar overstappen op Hue of Lightify.
Engineer Stewie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:42:
[...]

Als je ze kan draaien is ze al niet gelijmd.
Waarschijnlijk wordt het kapje door een ring die over een andere ring zit vastgehouden en is het een kwestie van wat 'lef' en kracht om ze te openen.
Maar met een schroevendraaier zou ik dat liever ook niet doen nee.
Het plastic kapje is inderdaad niet gelijmd, maar het plastic is zo hard dat het weinig meegeeft. Ik snap niet wat je precies bedoelt met een ring over een andere ring. Mocht je een 9Watt lamp hebben waarbij het gelukt is om het kapje los te krijgen, dan hoor ik het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FunFair schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:55:
Vind het er zo ook cheap uitzien, krijg al hoofdpijn van ernaar te kijken >:)
Paters schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:15:
Het plastic kapje is inderdaad niet gelijmd, maar het plastic is zo hard dat het weinig meegeeft. Ik snap niet wat je precies bedoelt met een ring over een andere ring. Mocht je een 9Watt lamp hebben waarbij het gelukt is om het kapje los te krijgen, dan hoor ik het graag :).
Ik bedoel een tand/groef systeem. Dus de lampkap heeft een uitstekende 'tand' (in ringvorm dus) en de lamp zelf een groef waar die ring inpast en het geheel vastzit (of omgekeerd natuurlijk).

Als de plastic kap heel stug is, is het een moeilijke bedoening uiteraard. Als ik het echt zou willen proberen zou ik er eens hard aan trekken, ook als dat een kapotte lamp kan opleveren. Dan weet je tenminste de opbouw voor een nieuwe poging :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door Engineer Stewie op 05-10-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

Vind het er zo ook cheap uitzien, krijg al hoofdpijn van ernaar te kijken >:)

[...]

Ik bedoel een tand/groef systeem. Dus de lampkap heeft een uitstekende 'tand' (in ringvorm dus) en de lamp zelf een groef waar die ring inpast en het geheel vastzit (of omgekeerd natuurlijk).

Als de plastic kap heel stug is, is het een moeilijke bedoening uiteraard. Als ik het echt zou willen proberen zou ik er eens hard aan trekken, ook als dat een kapotte lamp kan opleveren. Dan weet je tenminste de opbouw voor een nieuwe poging :+ .
Het geeft denk ik wel een leuke sfeer zo'n 'lichtgevende bol' :P

Die lampen zitten dus echt zo lastig in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.kasemier
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-04 19:00
Hallo.

Ziet er geinig uit , zojuist ook een controller , afstandbediening en twee gu10 rgbww besteld.
op Banggood en Aliexpress ben benieuwd wanneer dat aan komt.

Als ze binnen zijn wil ik proberen het led gedeelte van een gu10 te monteren in een g4 inbouwspotje
op een foto van een eerdere post lijkt dit gedeelte klein genoeg. _/-\o_

De overige elektronica komt dan op de plaats van de oude transformator (elektronisch)
misschien dat ik het transformator/geschakelde voedings deel vervangen door iets anders.

Heeft iemand al eens gemeten op welke spanning het werkt aan de elektonica kant.

Groetjes René

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Jochemd13 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:08:
[...]

Het geeft denk ik wel een leuke sfeer zo'n 'lichtgevende bol' :P

Die lampen zitten dus echt zo lastig in elkaar?
Zo een lichtgevende bol zal wel wat sfeer brengen, maar zo een flikkerend geval komt er bij mij niet in.
Ik ben stilletjes opzoek naar vloerlampen waarin ik milight lampen zou plaatsen (liefst E27 fitting).

Ik denk dat aan een setje van deze, 1 is een vloerlamp die langst onze zetel zou komen en de ander is eigenlijk een bureaulamp maar zou deze langs het laag TV-meubel zetten want ook deze is reeds 66cm hoog. Op beide plaatsen heb ik geschakelde stopcontacten (gaan gelijktijdig aan).
Afbeeldingslocatie: https://img.1qr.eu/xooon/fotos/l/mm/0d02537f6cb36c6fe0536618408b5c03/be/nl/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.1qr.eu/xooon/fotos/l/mm/0d0252b3a9486dc5e0536618408bc4f4/be/nl/image.jpg

Samen met een 9m lange LED-strip in een koof en een 2 meter lange LED-strip onder de bar in de keuken (die uitgeeft naar de woonkamer) moet dat voldoen voor sfeerverlichting :+ .

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-10-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engineer Stewie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:31:
[...]

Zo een lichtgevende bol zal wel wat sfeer brengen, maar zo een flikkerend geval komt er bij mij niet in.
Ik ben stilletjes opzoek naar vloerlampen waarin ik milight lampen zou plaatsen (liefst E27 fitting).

Ik denk dat aan een setje van deze, 1 is een vloerlamp die langst onze zetel zou komen en de ander is eigenlijk een bureaulamp maar zou deze langs het laag TV-meubel zetten want ook deze is reeds 66cm hoog. Op beide plaatsen heb ik geschakelde stopcontacten (gaan gelijktijdig aan).
[afbeelding]
[afbeelding]

Samen met een 9m lange LED-strip in een koof en een 2 meter lange LED-strip onder de bar in de keuken (die uitgeeft naar de woonkamer) moet dat voldoen voor sfeerverlichting :+ .
Als ik het zo hoor is het een goed idee :)
Die lampen vind ik er ook leuk uit zien, ik hoop dat het een goede sfeer gaat geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Die bol moet je ook alleen maar gebruiken als je een dansfeestje geeft. Deze staat normaal boven op één van de slaapkamers bovenop een kast om een beetje sfeerverlichting te creeren.

Ga je die staande lampen i.c.m. RGBW gebruiken? Of voornamelijk wit licht dat je wilt dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
FunFair schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:28:
Die bol moet je ook alleen maar gebruiken als je een dansfeestje geeft. Deze staat normaal boven op één van de slaapkamers bovenop een kast om een beetje sfeerverlichting te creeren.

Ga je die staande lampen i.c.m. RGBW gebruiken? Of voornamelijk wit licht dat je wilt dimmen?
Als ik wit licht wil dimmen kan ik beter een Eltako dimmer bijsteken in de schakelkast, dan kan ik deze zo dimmen.
Het is de bedoeling van een kleur te kunnen kiezen al zal die bijna altijd vast staan wat ook weer voor de lichtsterkte geldt. Gewoon 1 keer instellen tot we tevreden zijn en dan enkel aan/uit.
Denk dat aan licht oranje/geel oid. Gewoon een rustige kleur.

Aan de LED-strip in de trapleuning (staat volledig los van de woonkamer uiteraard) denk ik dan weer aan blauw oid.
Pagina: 1 2 ... 39 Laatste