Hallo nerds.
Ik heb in 2017 een boel Milight lampen gekocht, vooral FUT103 spotjes (4W, GU10, rgb+cct). Daarbij ook een FUT092 afstandsbediening. Werkt allemaal prima.
Nu is het 2022 en wil ik een paar lampen toevoegen. Dus ik bestel meer van dezelfde FUT103 spotjes (en een ledstripcontroller) en een FUT089 afstandsbediening met 8 groepen, zodat ik de nieuwe lampen in nieuwe groepen kan plaatsen.
Het eerste wat opvalt is dat je overal nu de merknaam Mi-Boxer ziet ipv enkel Mi-Light. En het tweede is dat er op het doosje nu ineens een EU energielabel zit en een TÜV keurmerk, ookal heb ik deze toch echt van AliExpress gehaald en niet van een van de vele Nederlandse verkopers.
Dus ik pak uit, doe de spotjes in het armatuur, en wil alles koppelen met de nieuwe afstandsbediening. Wat blijkt, alleen de nieuwe spotjes luisteren naar de nieuwe afstandsbediening!
De oude afstandsbediening werkt wel met alle oude en nieuwe spotjes samen. Maar die heeft slechts 4 groepen. Niet het einde van de wereld, maar 8 groepen is wel fijn. En de knopjes van de nieuwe afstandsbediening zijn veel fijner.
Weet iemand of er zoiets bestaat als software upgrades voor onze lampen? Of een software downgrade voor de afstandsbediening? Of een andere oplossing, anders dan een stuk of 15 prima werkende spotjes vervangen TWV ruim €150 totaal?
Edit: ik overweeg om op twee plaatsen in huis een wandpaneeltje met 4 groepen te hangen. Zo kan ik alsnog aan 8 groepen totaal komen. Maar alsnog zou ik het fijn vinden om óók dezelfde 8 groepen op de afstandsbediening te hebben.
Oplossingen met de wifi-bridge en apps en smartphones zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik vind smartphones maar niks. Daarnaast, de oude wifi-bridge doet ook maar 4 groepen en ik heb nog geen nieuwere gezien. Ik kan er wel twee naast elkaar zetten maar dat is ook stom.
En ik ken
[ESP8266 Mi-Light Hub] Ervaringen & Discussie ook wel maar dat heb ik nog niet werkend gehad. Is de moeite waard om nog eens tijd in te steken.
[
Voor 20% gewijzigd door
Peetz0r op 22-03-2022 10:27
]