• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 21:55
Ik vroeg me af of er iets is, een app, of homeserver oid, die Phillips Hue commando's opvangt en omzet naar MiLight commando's? Dat zou echt awesome zijn.
Cyleo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:55:
Ik vroeg me af of er iets is, een app, of homeserver oid, die Phillips Hue commando's opvangt en omzet naar MiLight commando's? Dat zou echt awesome zijn.
Zou ik ook willen ;), Philips Hue vind ik zelf te duur en Milight is dan een heel goed alternatief. Wij hebben zelf 2x Hue Lux voor twee lampen in de woonkamer maar daar blijft het ook bij, ik heb dan Milight op mijn eigen kamer met 2 remotes.

De lampen werken via twee totaal verschillende protocollen dus waarschijnlijk zullen ze niet samen kunnen werken.

Omdat Philips een veel bekender merk is wordt Hue ook veel meer (onterecht) ondersteund door heel veel dingen. Als Milight ondersteund wordt door Homewizard, IF en heel veel andere handige dingen wordt het allemaal veel leuker.

• roys
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01-2018
Jochemd13 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:03:
[...]

Zou ik ook willen ;), Philips Hue vind ik zelf te duur en Milight is dan een heel goed alternatief. Wij hebben zelf 2x Hue Lux voor twee lampen in de woonkamer maar daar blijft het ook bij, ik heb dan Milight op mijn eigen kamer met 2 remotes.

De lampen werken via twee totaal verschillende protocollen dus waarschijnlijk zullen ze niet samen kunnen werken.

Omdat Philips een veel bekender merk is wordt Hue ook veel meer (onterecht) ondersteund door heel veel dingen. Als Milight ondersteund wordt door Homewizard, IF en heel veel andere handige dingen wordt het allemaal veel leuker.
Ik heb beide in openhab zitten en stuur ze via de openhab app aa. Vanuit gebruikersperspectief Is er geen verschil tussen beide lampen.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:33
Heb zojuist de GU10 RGBW twee maal besteld, maar ben in twijfel, lees net over de GU10 dualwhite. is dit geen beter keus als je de lampen hoofdzakelijk gebruikt voor normaal licht? Of zit er tussen het warme licht van de GU10 rgbw weinig verschil met de GU10 dw?
Luuk84 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:47:
Heb zojuist de GU10 RGBW twee maal besteld, maar ben in twijfel, lees net over de GU10 dualwhite. is dit geen beter keus als je de lampen hoofdzakelijk gebruikt voor normaal licht? Of zit er tussen het warme licht van de GU10 rgbw weinig verschil met de GU10 dw?
Als je 255 kleuren wilt ->RGBWW
Als je gewoon mooi wit licht wilt ->DualWhite

De RGBWW heeft een wit van 3000k, dat is erg koud wit (voor mij dan) en ik vind het niet mooi wit. De DualWhite is met filter veel beter voor een beetje normaal wit ;)

Mocht je van die lampen af willen, ik zoek toevallig nog naar twee RGBW GU10 lampen :)

[Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 07-10-2015 16:18]

• Luuk84
Jochemd13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

De RGBWW heeft een wit van 3000k, dat is erg koud wit (voor mij dan) en ik vind het niet mooi wit. De DualWhite is met filter veel beter voor een beetje normaal wi ;)
Hoeveel Kelvin kan de DW worden? Ik zou de kleur ook nog op "geel" kunnen zetten ;)

Ze moeten nog binnenkomen, maar mocht ik het niks vinden, laat ik het weten :)

[Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 07-10-2015 16:28]

• Cyleo
Jochemd13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

De RGBWW heeft een wit van 3000k, dat is erg koud wit (voor mij dan) en ik vind het niet mooi wit. De DualWhite is met filter veel beter voor een beetje normaal wit ;)

Mocht je van die lampen af willen, ik zoek toevallig nog naar twee RGBW GU10 lampen :)
Is de RBG Warm White niet dezelfde kleurtemperatuur als het warme van de DualWhite dan? Dat dacht ik namelijk xD. Moet goed je hoofd er bij houden zeg :P
Luuk84 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Hoeveel Kelvin kan de DW worden? Ik zou de kleur ook nog op "geel" kunnen zetten ;)

Ze moeten nog binnenkomen, maar mocht ik het niks vinden, laat ik het weten :)
Zonder filter is de DW 3000-6500K, geel is echt geen alternatief, ervaring :P
Met filter krijg je dit

Foto's
Koud ca. 3500K-4000KWarm, ca. 2700K-2800KExtra warm ca. 2100K-2400K
[afbeelding] [afbeelding][afbeelding]
Foto's zijn klikbaar

Specificaties lichtfilters:
204 Full C.T. orange205 Half C.T. orange206 Quarter C.T. orange
http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#204http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#205http://www.leefilters.com/lighting/colour-details.html#206
Converts daylight (6500K) to tungsten light (3200K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (3800K)Converts daylight (6500K) to tungsten light (4600K)

FunFair's persoonlijke ervaringen:
  • Filter 204 geeft een heel warm effect bij half dim licht.
  • Filter 205 geeft een redelijk warm effect bij half dim licht.
  • Filter 206 geeft onvoldoende warm effect bij gedimd licht, maakt het licht iets zachter en bij full brightness is de Mi Light op warmste stand zo'n 2700K (Deze is standaard 3000K, ook al wordt er op verschillende sites geadverteerd met 2700K)
  • Filters 205+206 geven gecombineerd een goed warm effect bij half dim licht. Maar door ze te combineren verlies je wel meer licht.
FunFair raadt terecht aan om een filter te gebruiken ;)
Cyleo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Is de RBG Warm White niet dezelfde kleurtemperatuur als het warme van de DualWhite dan? Dat dacht ik namelijk xD. Moet goed je hoofd er bij houden zeg :P
Nee nee :P die is echt wit, even wit als de DW zonder filter op zijn warmst. Dus 3000K ;)

[Voor 19% gewijzigd door Jochemd13 op 07-10-2015 16:43]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 21:29
Cyleo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

Warm wit is in beide gevallen hetzelfde. Alleen noemen we in Nederland warm wit 2700K en in Azië 3000K.

Mocht iemand een stukje filter willen proberen, DM me maar.

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01 14:44
Sinds vandaag ook een Wificontroller en een RGBWW lamp binnen.
De Wificontroller heb ik met heel veel moeite ( steeds maar weer opnieuw proberen ) kunnen koppelen aan mijn bestaande Wifi netwerk maar ik krijg met geen mogelijkheid de lamp aangemeldt.

Nu staat er op de verpakking van de lamp dat je deze eerst moet linken met de remote control of app voor je deze gaat gebruiken ?!?!
Maar om deze te linken moet je de lamp aanzetten, dus een beetje tegenstrijdig!

De lamp gaat aan ( knalrood ) maar reageert niet op de app via de controller.
Wat doe ik fout? Heb ik nu de lamp verpest door deze aan te zetten?
Zo ja, kan ik de lamp resetten op een of andere wijze?
Vaak moet je snel na het stroom geven pairen dus gelijk op de I drukken ;)
Probeer het een tijdje, bij mij duurde het ook even.

• Luuk84
Ik kan de wifi controller niet aan mijn netwerk gelinked krijgen. Ik kan drukken wat ik wil op mijn network, maar ik kan mijn password niet invoeren... op iOS heb ik dit probleem. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Edit: ah, probleem komt door iOS9 lees ik applamp. Naja even afwachten dan maar.

[Voor 16% gewijzigd door Luuk84 op 07-10-2015 20:35]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vaak moet je snel na het stroom geven pairen dus gelijk op de I drukken ;)
Om daar even op in te haken..
Ik heb 3 RGBWW lampen gaat in een (gesloten) armatuur waar ieder in een aparte groep zit op zowel de remote als de bridge.
Het gebeurd egelmatig dat mijn zoontje (4) maar ook ikzelf de lamp aanzet met een fysieke schakelaar en dan op I drukt om vol licht te hebben.. je raad het al.. de config van de lampen weg.
Je kan wel voorstellen dat dat vrij irritant is wanneer dat weer eens gebeurd |:(

Iemand een tip om dit te voorkomen ?
Jochemd13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:41:
Zonder filter is de DW 3000-6500K, geel is echt geen alternatief, ervaring :P
Ik heb zelf ook een aantal GU10 DW, heb daar niet het idee dat ze 3k zijn.. vergelijkbaar met andere 3k lampen zijn ze overduidelijk warmer van kleur. Ook warmer dan de E14 DW en E27 RGBWW.

[Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 07-10-2015 21:35]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02 17:28

ITsEZ

parttime all-rounder

Misschien/hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee, ik heb sinds een poosje 2 milights hangen, nou deden ze het altijd perfect, super tevreden maar sinds vanavond is er iets mis schijnbaar, ik heb de RGB en warm white variant + button remote. Als ik nou de kleur wil verstellen of de helderheid wil aanpassen gaan de lampen vreemd knipperen, bij de RGB van kleur veranderen en van de helderheid de hele tijd tussen min-max in te verspringen. Iemand enig idee wat dit kan zijn en beter nog, wat de oplossing is?

What you see is always what you get.

• DukeBox

DukeBox

Als beide lampen vreemd doen zal het aan de AB liggen. Neem aan al andere batterijen geprobeerd ?

• DukeBox

DukeBox

[Voor 198% gewijzigd door DukeBox op 07-10-2015 21:36]

• FunFair
Luuk84 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:05:
Ik kan de wifi controller niet aan mijn netwerk gelinked krijgen. Ik kan drukken wat ik wil op mijn network, maar ik kan mijn password niet invoeren... op iOS heb ik dit probleem. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Edit: ah, probleem komt door iOS9 lees ik applamp. Naja even afwachten dan maar.
Probeer het eens via de Windows tool die limitlessled aanbied? En anders via de web interface als je direct met de wifi controller verbind?

• FunFair
lowo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:25:
Sinds vandaag ook een Wificontroller en een RGBWW lamp binnen.
De Wificontroller heb ik met heel veel moeite ( steeds maar weer opnieuw proberen ) kunnen koppelen aan mijn bestaande Wifi netwerk maar ik krijg met geen mogelijkheid de lamp aangemeldt.

Nu staat er op de verpakking van de lamp dat je deze eerst moet linken met de remote control of app voor je deze gaat gebruiken ?!?!
Maar om deze te linken moet je de lamp aanzetten, dus een beetje tegenstrijdig!

De lamp gaat aan ( knalrood ) maar reageert niet op de app via de controller.
Wat doe ik fout? Heb ik nu de lamp verpest door deze aan te zetten?
Zo ja, kan ik de lamp resetten op een of andere wijze?
Bij applamp.nl kun je een goede Nederlandse handleiding vinden. De gare Chinese vertaalde klopt niet.

• FunFair
DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:56:
[...]
Het gebeurd egelmatig dat mijn zoontje (4) maar ook ikzelf de lamp aanzet met een fysieke schakelaar en dan op I drukt om vol licht te hebben.. je raad het al.. de config van de lampen weg.
Je kan wel voorstellen dat dat vrij irritant is wanneer dat weer eens gebeurd |:(

2 seconden wachten en dan pas drukken?
Resetten van de lamp kan ik overigens alleen doen door meerdere keren op de knop te drukken. Als ik direct 1x druk gebeurd er niets.

• DukeBox

DukeBox

FunFair schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:44:
2 seconden wachten en dan pas drukken?
Als het zo simpel was.. het gebeurd uit onbedachtzaamheid/automatisme. 99 van de 100 keer gaat het ook gewoon goed.
Resetten van de lamp kan ik overigens alleen doen door meerdere keren op de knop te drukken. Als ik direct 1x druk gebeurd er niets.
Hier helaas niet. alles binnen de ~2 sec. wist de config en 2 sec is best lang.

• Luuk84
FunFair schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Probeer het eens via de Windows tool die limitlessled aanbied? En anders via de web interface als je direct met de wifi controller verbind?
Helaas geen windows hier, alleen mac, ga het is op mijn werk proberen :)
DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Om daar even op in te haken..
Ik heb 3 RGBWW lampen gaat in een (gesloten) armatuur waar ieder in een aparte groep zit op zowel de remote als de bridge.

[...]

Ik heb zelf ook een aantal GU10 DW, heb daar niet het idee dat ze 3k zijn.. vergelijkbaar met andere 3k lampen zijn ze overduidelijk warmer van kleur. Ook warmer dan de E14 DW en E27 RGBWW.
Om het te voorkomen, niet de schakelaar maar gewoon de remote met een wandbevestiging naast de schakelaar ;)
ITsEZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:22:
Misschien/hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee, ik heb sinds een poosje 2 milights hangen, nou deden ze het altijd perfect, super tevreden maar sinds vanavond is er iets mis schijnbaar, ik heb de RGB en warm white variant + button remote. Als ik nou de kleur wil verstellen of de helderheid wil aanpassen gaan de lampen vreemd knipperen, bij de RGB van kleur veranderen en van de helderheid de hele tijd tussen min-max in te verspringen. Iemand enig idee wat dit kan zijn en beter nog, wat de oplossing is?
Zoals al gezegt de batterijen controleren, en is er niet toevallig een apparaat die op dezelfde frequentie gegevens zend?

• DukeBox

DukeBox

Jochemd13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:58:
Om het te voorkomen, niet de schakelaar maar gewoon de remote met een wandbevestiging naast de schakelaar ;)
Zo hangt het ook.. maar de schakelaar is toch een stuk makkelijker te vinden dan de knopjes van de remote in het donker ;)

DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:04:
[...]

Zo hangt het ook.. maar de schakelaar is toch een stuk makkelijker te vinden dan de knopjes van de remote in het donker ;)
Oh, dat snap ik wel :p
Misschien dat je de afstandsbediening buiten de kamer kan hangen zodat je hem eerder ziet ;)

• DukeBox

DukeBox

Het is gewoon jammer dat er niet een learn knopje op de lamp zit (zoals kaku), dan was er geen issue geweest.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
ITsEZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:22:
Dit komt voor als je op de M-knop op de remote of in de App drukt, dat is een soort van demo/kermis mode. (zie plaatjes van de remote in de topic start)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik zie dat er hier mensen zijn die tegen een vergelijkbaar 'probleem' als ik heb aanlopen. Ik heb in de slaapkamer een mi-light in de plafondlamp geschroefd en loop nu regelmatig tegen het schakelaar-issue aan. Dus dat ik de kamer inloop en de schakelaar omzet om de lamp aan te zetten (waarmee ik dus juist de stroom er af haal) of bij het weggaan met de knop de lamp uit zet.

Zij er wellicht schakelaars die dit probleem tackelen? Zou zo niet weten hoe die dan moet werken, maar ik ben dan ook geen expert :)

Home Assistant configuratie

• FunFair
Wat is nou specifiek je probleem dan?

• TheFes
Dat ik niet wil dat de lamp zonder stroom staat als ik (per ongeluk) de muurschakelaar om zet. Want dan kan ik hem niet meer bedienen met app/afstandbediening.
Wat ik het liefste zou hebben is een schakelaar waarmee je bijvoorbeeld wel de lamp aan en uit kunt zetten zoals met de afstandsbediening kan, maar dan zodanig dat je niet de lamp zelf zonder stroom zet. En als het even kan ook kunt dimmen ;)

• FunFair
The_Fes schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:13:
Dat ik niet wil dat de lamp zonder stroom staat als ik (per ongeluk) de muurschakelaar om zet. Want dan kan ik hem niet meer bedienen met app/afstandbediening.
Wat ik het liefste zou hebben is een schakelaar waarmee je bijvoorbeeld wel de lamp aan en uit kunt zetten zoals met de afstandsbediening kan, maar dan zodanig dat je niet de lamp zelf zonder stroom zet. En als het even kan ook kunt dimmen ;)
Oh zo... dat heb ik voor de automatische buitenlamp opgelost door een stukje transparant plakband.
Anders de schakelaar vervangen door een afdekplaatje, maar dan kun je de stroom er helemaal niet meer afhalen.

• DukeBox

DukeBox

The_Fes schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:13:
Je zou een button remote kunnen 'opofferen' om samen met een wissel puls schakelaar zo je lamp uit/aan zetten. Andere optie is iets als kaku+domoticz+wifibridge, zo gebruik ik het.

Ook een optie is

Trouwens op de Milight pagina staat wel een stomme typefout ;)
Redefine Your Light Combination
Milight can give your home a fantatic new look
http://www.milight.com/exploring-milight/

[Voor 45% gewijzigd door Jochemd13 op 08-10-2015 14:08]

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 15:57

Flipmo

OMG !!

start de app ook maar is op "Led Moinitor" :P
Flipmo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:46:
start de app ook maar is op "Led Moinitor" :P
Ja dat is ook een leuke :)
Maar ja, Chinezen zijn niet altijd goed in Engels ;)

• DukeBox

DukeBox

Die heb ik al overal hangen (naast de normale licht knop) maar echt handig is dat niet. Stuk lastiger te vinden in het donker (valt er ook erg makkelijk uit) en automatisch pak je toch de normale schakelaar als eerste. Zeker als je spullen vast hebt en de knop in wilt drukken zonder handen ;)

[Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 09-10-2015 10:35]

DukeBox schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Die heb ik al overal hangen (naast de normale licht knop) maar echt handig is dat niet. Stuk lastiger te vinden in het donker (valt er ook erg makkelijk uit) en automatisch pak je toch de normale schakelaar als eerste. Zeker als je spullen vast hebt en de knop in wilt drukken zonder handen ;)
Oh :p
Zelf heb ik alleen mijn eigen slaapkamer met Milight dus meestal staat de overlooplamp al aan en zie je alles wel. Bij mij ligt de remote op te wastafel naast de deur.

• Luuk84
Luuk84 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:05:

Gevonden! Met de app van easybulb kan je ze nog wel koppelen in iOS9.

• Cyleo
Welke app wordt hier het meeste gebruikt? Die chinese mi.Light app is vrij waardeloos :P
Cyleo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:39:
Welke app wordt hier het meeste gebruikt? Die chinese mi.Light app is vrij waardeloos :P
Ik gebruik zelf alleen de afstandsbediening en af en toe via de pc een programma ;)

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Jochemd13 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:58:
[...]

[...]

Zoals al gezegt de batterijen controleren, en is er niet toevallig een apparaat die op dezelfde frequentie gegevens zend?
Batterijen zal het niet aan liggen, na enig onderzoek er achter gekomen dat de remote blijft hangen bij iedere "touch" (na 1 touch blijft het remote-lampje dus gewoon een paar seconde branden),remote uit elkaar gehaald, het ligt echt aan het bordje zelf (dus niet vuil op het plastic oid) waarschijnlijk kan deze dus de prullenbak in, flink balen heb hem minder dan 2 maanden hangen :-(

ITsEZ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:45:
[...]

Batterijen zal het niet aan liggen, na enig onderzoek er achter gekomen dat de remote blijft hangen bij iedere "touch" (na 1 touch blijft het remote-lampje dus gewoon een paar seconde branden),remote uit elkaar gehaald, het ligt echt aan het bordje zelf (dus niet vuil op het plastic oid) waarschijnlijk kan deze dus de prullenbak in, flink balen heb hem minder dan 2 maanden hangen :-(
Al gevraagd bij de leverancier? Als het een Chinese site is, die mensen willen alles behalve negatieve feedback, neem daar je voordeel mee ;)

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:56:
[...]

Al gevraagd bij de leverancier? Als het een Chinese site is, die mensen willen alles behalve negatieve feedback, neem daar je voordeel mee ;)
Hij komt van BangGood dus dat zal qua service wel goedkomen, probleem is alleen dat het 3 weken wachten is, of in nederland een nieuwe bestellen voor 5x de prijs 8)7

ITsEZ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:59:
[...]

Hij komt van BangGood dus dat zal qua service wel goedkomen, probleem is alleen dat het 3 weken wachten is, of in nederland een nieuwe bestellen voor 5x de prijs 8)7
Dat is wel lastig, heb je de wifi-box?

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
[...]

Dat is wel lastig, heb je de wifi-box?
Nope, vond het gebruik van de remote eigenlijk prima gaan, tot dit dan ;(

ITsEZ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:04:
[...]

Nope, vond het gebruik van de remote eigenlijk prima gaan, tot dit dan ;(
Dat is wel jammer, hopelijk krijg je snel een nieuwe ;)
Zelf heb ik 2 remotes, mocht er bij mij ooit een uitvallen heb ik altijd nog een reserve. De wifi-box is wel aan te raden, voorkom je problemen door lege batterijen etc ;)

• FunFair
Ik heb gemerkt dat als ik b.v. de kleur van een lamp aanpas en binnen 2 seconden de wandschakelaar gebruik, dat de lamp de instelling niet heeft opgeslagen. Geen probleem voor mij, maar viel me op dat het zo werkte.
Blijkbaar duurt het dus even voordat een instelling op de lamp wordt opgeslagen.
FunFair schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:15:
Ik heb gemerkt dat als ik b.v. de kleur van een lamp aanpas en binnen 2 seconden de wandschakelaar gebruik, dat de lamp de instelling niet heeft opgeslagen. Geen probleem voor mij, maar viel me op dat het zo werkte.
Blijkbaar duurt het dus even voordat een instelling op de lamp wordt opgeslagen.
Vreemd, ik heb zelf ook iets raars opgemerkt.
Als je O langer ingedrukt houdt op de remote zullen de E14 een heel zwak wit licht geven, nog zwakker dan de remote kan gaan. Ze geven dan genoeg licht om de locaties van de E14's te zien, maar meer zie je ook niet. Ledstrips doen dit niet.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 18:55
Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Vreemd, ik heb zelf ook iets raars opgemerkt.
Als je O langer ingedrukt houdt op de remote zullen de E14 een heel zwak wit licht geven, nog zwakker dan de remote kan gaan. Ze geven dan genoeg licht om de locaties van de E14's te zien, maar meer zie je ook niet. Ledstrips doen dit niet.
Ledstrips doen dit wel. Dat is trouwens de 'waakstand'.
bottom line schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:53:
[...]

Ledstrips doen dit wel. Dat is trouwens de 'waakstand'.
Bij mij doen ze het niet, ik heb de RGB.
Wat bedoelen ze met waakstand en wat is het nut?

• DukeBox

DukeBox

Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:59:
Dat doen ze toch allemaal behalve de strips ? Op de verpaking word dat night light genoemd waar ik de functie ook voor gebruik. Middels de bridge ook direct aan te sturen met code 177.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 18:55
Jochemd13 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Ik heb RGBWW en CW/WW ledstrips. Bij beiden werkt dat wel :) het nut ervan is om s'avonds als je gaat slapen / stappen dat je die stand opzet en dan heb je aangenaam licht als je binnenkomt, terwijl het verbruik minimaal is. Is vooral voor mensen die graag s'nachts nog een licht laten branden. Zelf gebruik ik het wel nooit. Alles gaat hier gewoon uit. Zal een foto posten straks van het effect in dit bericht

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Cyleo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:39:
Er is voor Android ook een app Milight 2.0 maar de verschillen zijn minimaal.
Andere leuke apps zijn Light COntroller en RGBLED Controller. Die laatste heeft ook een paar leuke widgets.

e-Bulb Music is leuk voor een feest avond in combinatie met een muziek app :+

• Cyleo
Jeroen 98675432 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:32:
[...]

Er is voor Android ook een app Milight 2.0 maar de verschillen zijn minimaal.
Andere leuke apps zijn Light COntroller en RGBLED Controller. Die laatste heeft ook een paar leuke widgets.

e-Bulb Music is leuk voor een feest avond in combinatie met een muziek app :+
Ah, dat zijn inderdaad wel toffe apps. Die wekker van RGBLed lijkt me erg gaaf. Jammer dat de interface van Light Controller beter is :P

• FMFREAK
  • Laatst online: 02-01 11:27
Ik ben bezig om een app te maken om mijn Mi-Lights aan te sturen met behulp van mijn Android Wear Moto360. Werkt nog niet helemaal bug-vrij, maar het begin is er.

Meer info: http://www.opensourcesolution.nl/?q=laytz

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

• TheFes
Cyleo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

Ah, dat zijn inderdaad wel toffe apps. Die wekker van RGBLed lijkt me erg gaaf. Jammer dat de interface van Light Controller beter is :P
Ik heb die wekker geprobeerd, maar hij geeft nogal rare kleuren, begint blauw, gaat dan naar paars, rood, oranje en eindigt geel.
Rood, oranje, geel wit (simulatie zonsopkomst) of gewoon alleen wit was in mijn ogen beter geweest. Nu houd ik het wel gewoon bij mijn gewone wake-up light :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FMFREAK schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:29:
Ik ben bezig om een app te maken om mijn Mi-Lights aan te sturen met behulp van mijn Android Wear Moto360. Werkt nog niet helemaal bug-vrij, maar het begin is er.

Meer info: http://www.opensourcesolution.nl/?q=laytz
Ik heb hem net geïnstalleerd. Op mijn watch (Samsung Gear Live) start de app wel, maar op mijn telefoon geeft het meteen een foutmelding. Ik kan dus niets instellen. Ik zal je de foutmeldingen per DM sturen.
Ook weet ik niet of het werkt, ik test het vanavond thuis even. Overigens kun je op de bridge 8 kanalen benaderen, 4 voor RGB(W) en 4 voor WW/CW. Het is me niet duidelijk welke lampen je met de Wear-app kunt aansturen.

Edit: Je DM staat uit, hier de foutmeldingen:
http://static.tweakers.net/ext/f/Xo6EJqwNTcozJYVSCfFWV9oK/thumb.pnghttp://static.tweakers.net/ext/f/x94BjxC0RxTM6vbli749FlT8/thumb.png

Edit: Het plaatje rechts is de eerste foutmelding, als ik doorklik komt die in het linkse plaatje tevoorschijn. Ik kan yes klikken, resultaat is dan een heel leeg scherm.

[Voor 31% gewijzigd door u_nix_we_all op 13-10-2015 15:55]

• FMFREAK
  • Laatst online: 02-01 11:27
u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Ik heb hem net geïnstalleerd. Op mijn watch (Samsung Gear Live) start de app wel, maar op mijn telefoon geeft het meteen een foutmelding. Ik kan dus niets instellen. Ik zal je de foutmeldingen per DM sturen.
Ook weet ik niet of het werkt, ik test het vanavond thuis even. Overigens kun je op de bridge 8 kanalen benaderen, 4 voor RGB(W) en 4 voor WW/CW. Het is me niet duidelijk welke lampen je met de Wear-app kunt aansturen.
Thanx u_nix_we_all voor het testen. Ik moet inderdaad nog wat checks inbouwen :) Het lijkt erop of op jouw telefoon er iets is met de Google Services (gezien de eerste foutmelding). De check daarvoor ga ik inbouwen.
De tweede foutmelding kan ik ook even niet plaatsen. Ook daar ga ik even onderzoek naar doen.

Snap ook even niet waarom mijn DM uitstaat, anders zou ik graag willen vragen of je me iets meer info kan geven over je Phone (Android versie, type e.d., custom rom ja of nee).

In iedergeval bedankt voor het testen.

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

Cyleo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:08:
[...]

In vergelijking met Philips Hue heeft Milight maar heel weinig apps, en heel weinig apps die ook veel kunnen, dat is erg jammer.

• DukeBox

DukeBox

Jochemd13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:51:
In vergelijking met Philips Hue heeft Milight maar heel weinig apps, en heel weinig apps die ook veel kunnen, dat is erg jammer.
En dat terwijl de bridge zo eenvoudig is aan te sturen.. wat is het eigenlijk dat je zou willen ? Kan wel eens wat tijd erin stoppen.

DukeBox schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:56:
[...]

En dat terwijl de bridge zo eenvoudig is aan te sturen.. wat is het eigenlijk dat je zou willen ? Kan wel eens wat tijd erin stoppen.
Ik vind het bijvoorbeeld heel jammer dat je geen scenes kan maken, geen mooie disco-effecten (te schokkerig of reageert slecht) en ik mis ook wake-up light.
Zelf wil ik wel eens gaan kijken of ik het zelf kan proberen om iets met Milight te maken, maar ik moet er gewoon een keer mee beginnen :P

• u_nix_we_all
  • Niet online
Jochemd13 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:00:
[...]

Ik vind het bijvoorbeeld heel jammer dat je geen scenes kan maken, geen mooie disco-effecten (te schokkerig of reageert slecht) en ik mis ook wake-up light.
Zelf wil ik wel eens gaan kijken of ik het zelf kan proberen om iets met Milight te maken, maar ik moet er gewoon een keer mee beginnen :P
De scenes zitten opgeslagen in de lamp of de rgb-controller. Als je andere scenes wilt moet je een apparaat hebben dat de codes blijft sturen.
Voor mij is het het handigst om dat vanaf mijn raspberry Pi te doen, en ik kan dmv command line of scripts daar vrij eenvoudig alle commando's die nodig zijn versturen.

Een wake-up light valt zo wel te scripten, ik zal daar eens mee beginnen :P

Ik heb voor mezelf al wel een brak cgi-scriptje in elkaar geflanst zodat ik vanaf een browser lampen aan en uit kan zetten, maar webgui's maken is dan weer niet mijn ding, dus het ziet er niet uit, en dingen als sliders voor brightness of mooie color-pickers etc is te ver gegrepen voor mij :'(
u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:44:
[...]

De scenes zitten opgeslagen in de lamp of de rgb-controller. Als je andere scenes wilt moet je een apparaat hebben dat de codes blijft sturen.
Voor mij is het het handigst om dat vanaf mijn raspberry Pi te doen, en ik kan dmv command line of scripts daar vrij eenvoudig alle commando's die nodig zijn versturen.
Zelf heb ik ook een Raspberry Pi maar ik gebruik hem niet, voor dit soort doeleinden is het natuurlijk wel erg leuk :)
Een wake-up light valt zo wel te scripten, ik zal daar eens mee beginnen :P
Mocht het lukken, ik wil wel weten wat het resultaat dan is :*)

• DukeBox

DukeBox

• u_nix_we_all
  • Niet online
Dat ziet er al beter uit dan mijn ding (of in ieder geval meer mogelijkheden)

Thx voor delen van je code, ik ga eens kijken. Zitten nu niet hiervandaan jouw lampen aan en uit te zetten btw?

• DukeBox

DukeBox

Tuurlijk niet ;)
Is een demo.

Ik zat ook te twijfelen of er niet ergens in Nederland een lamp ging knipperen :p

• u_nix_we_all
  • Niet online
Dat wakeup-light script gaat niet echt lukken. Het aanzetten in een gedimde stand wil niet zo lukken, omdat je rekening moet houden met de laatst gebruikte stand. Ik heb wat dingen geprobeerd met een RGBWW 9W lamp, misschien is een cw/ww beter. Schakelen tussen kleur en wit is ook een probleem omdat die eigen dimlevels hebben en dat geeft ook een storend effect.

• DukeBox

DukeBox

u_nix_we_all schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:58:
Dat wakeup-light script gaat niet echt lukken. Het aanzetten in een gedimde stand wil niet zo lukken, omdat je rekening moet houden met de laatst gebruikte stand.
Je kan direct de dimstate instellen. Zelfs i.c.m. een aan commando waardoor je niet eerst een korte overgang hebt. Met bijv domoticz kan je het via blockly of lua in een paar stappen voor elkaar krijgen.

• matthijsberk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 13:27
Ik heb in samenwerking met domoticz weleens een bash script voor mijn milight gemaakt. Via deze control tool wat ook zonder domoticz gebruikt kan worden whttp://www.domoticz.com/f...?f=4&t=1526&hilit=milight.

Het is heel erg basis en ik ben er nog niet tevreden mee. Hij begint op de allerlaagste brightness oranje en wordt langzamer feller en geler. Op een gegeven moment schakelt hij over naar wit met de laagste brightness en wordt hij steeds feller. Ik ben op een gegeven moment gestopt, omdat het niet vlekkeloos werkte. Ik hou het heel erg in de gaten hoe andere dit willen gaan maken. Het nadeel van dit script is ook dat je maar 1 zone kan aansturen, of allemaal tegelijk. Ik heb alle lampen apart in een zone zitten en heb 3 lampen in de slaapkamer die geschikt zijn voor het wake-uplight effect.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
#!/bin/bash

# This is required, because when you use cron, the compiled executable can't find the milight.conf anymore ...
cd /home/pi/domoticz/scripts/milight

# switch ON
./milight 1 C 160

# switch to lowest dim
./milight 1 B 1   
#-----------------------------------
# change brightness 150
for i in {1..10}             
do
./milight 1 B $i
sleep 15
done

#change color 150
for a in {160..150}             
do
./milight 1 C $a
sleep 15
done
#----------------------------------------- 300
#change brigtness again 40
for i in {10..14}             
do
./milight 1 B $i
sleep 10
done

#change color again 300
for a in {150..140}             
do
./milight 1 C $a
sleep 30
done

#change brigtness again 300
for i in {14..19}             
do
./milight 1 B $i
sleep 60
done
#------------------------------------------ 640
#change to white
./milight 1 W

# change brightness from 3 to 19
for w in {3..19}             
do
./milight 1 B $w
sleep 60
done
#------------------------------------------ 960
#------------------------------------------1900
sleep 1200
./milight 1 B 3
./milight 1 C 160
./milight 1 B 1
./milight 1 OFF

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 00:34
Ik zou heel graag het antwoord willen weten op de volgende 2 vragen.

Ik wil 6 GU10 spots inbouwen, waarvan 3 RGBW en 3 CW/WW. Ik ga ze om en om inbouwen.

1. Kan ik de 3 RGBW en 3 CW/WW spots in twee aparte groepen zetten en ze dan bedienen met 1 remote? of gaat storen?

2. Kan ik de spots dimmen met een KAKU ACM-300 dimmer?

• u_nix_we_all
  • Niet online
Travee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:10:
Ik zou heel graag het antwoord willen weten op de volgende 2 vragen.

Ik wil 6 GU10 spots inbouwen, waarvan 3 RGBW en 3 CW/WW. Ik ga ze om en om inbouwen.

1. Kan ik de 3 RGBW en 3 CW/WW spots in twee aparte groepen zetten en ze dan bedienen met 1 remote? of gaat storen?
2 aparte groepen: ja, 1 remote: nee. De RGBW en CW/WW hebben elk aparte remotes.
2. Kan ik de spots dimmen met een KAKU ACM-300 dimmer?
Ik denk het niet. Maar waarom zou je dat willen, deze lampen hebben een dimfunctie ingebouwd, gewoon met hun eigen afstandbediening.

• Travee
u_nix_we_all schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:45:
Ik denk het niet. Maar waarom zou je dat willen, deze lampen hebben een dimfunctie ingebouwd, gewoon met hun eigen afstandbediening.
Ik bedien de hele ruimte nu met twee remotes (Kaku en Mele F10). Mijn plan was om de Milights op 1 kleur te zetten en het dimmen/uitzetten verder te regelen via de Kaku. Dat scheelt weer een extra remote. Uiteindelijk moet de Rasp Pi alles gaan regelen, maar zo ver ben ik nog niet.

In ieder geval bedankt

• u_nix_we_all
  • Niet online
Travee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Ik bedien de hele ruimte nu met twee remotes (Kaku en Mele F10). Mijn plan was om de Milights op 1 kleur te zetten en het dimmen/uitzetten verder te regelen via de Kaku. Dat scheelt weer een extra remote. Uiteindelijk moet de Rasp Pi alles gaan regelen, maar zo ver ben ik nog niet.

In ieder geval bedankt
Oh, zo. Als je het via een raspberry pi gaat doen is er wel e.e.a mogelijk. Hangt een beetje af van de software die je gebruikt, maar als je aan een signaal van je kaku remote een zelf gedefinieerde actie kunt koppelen, kun je natuurlijk daarme via een milight wifi bridge de boel wel aan en uitschakelen. Dus zonder een KaKu switch of dimmer ertussen, maar een scriptje aanroepen als er een knop op die remote ingedrukt wordt.

Edit: Gewoon met een KaKu switch voor aan/uit kan natuurlijk ook maar dimmen daarmee zal vast niet gaan. Als je het via een bridge kunt doen kun je ook nog knopjes van de kaku remote mappen naar scriptjes om te dimmen :p

[Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-10-2015 20:29]

• Travee
Anders een gewone KaKu switch inderdaad. De RGBW hoeven niet gedimd te worden wat mij betreft. Het gaat om de CW/WW.
Ik heb een donkere ruimte met veel hout accenten, de muren daarvan wil ik verlichten met 2300K licht. Dat is het plan in ieder geval. Ik probeer eerst wel die CW/WW, maar anders is deze het alternatief.
Travee schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:14:
Anders een gewone KaKu switch inderdaad. De RGBW hoeven niet gedimd te worden wat mij betreft. Het gaat om de CW/WW.
Ik heb een donkere ruimte met veel hout accenten, de muren daarvan wil ik verlichten met 2300K licht. Dat is het plan in ieder geval. Ik probeer eerst wel die CW/WW, maar anders is deze het alternatief.
Met de DualWhite moet je wel een filter gebruiken als je 2300K wilt bereiken ;)
Die lamp van het linkje kan je beter niet doen, de Philips Dimtone doen hetzelfde en wat meer merkervaring voor dezelfde prijs :P

[Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 19-10-2015 17:59]

• Travee
Jochemd13 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:59:
[...]

Met de DualWhite moet je wel een filter gebruiken als je 2300K wilt bereiken ;)
Die lamp van het linkje kan je beter niet doen, de Philips Dimtone doen hetzelfde en wat meer merkervaring voor dezelfde prijs :P
Bedankt voor de tip
Heeft iemand trouwens ervaringen met bepaalde 12v adapters voor ledstrips. Ik zoek namelijk redelijk goedkope adapters aangezien die bij mij thuis op zijn ;(

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

[...]

Voor de liefhebbers nog even een filmpje naar aanleiding van dit probleem, YouTube: milight remote bug

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
Jochemd13 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:23:
Heeft iemand trouwens ervaringen met bepaalde 12v adapters voor ledstrips. Ik zoek namelijk redelijk goedkope adapters aangezien die bij mij thuis op zijn ;(
Adapters van oude TFT-schermen gebruiken :Y Ik had een kringloopwinkel waar ik die dingen (12V 5A) voor 2,50 euro per stuk kon kopen :9 Helaas zijn ze er mee gestopt.

In ieder geval niet in China kopen, goedkope brandgevaarlijke rotzooi. Nu gaat er vast iemand reageren dat dat allemaal wel meevalt; dat moet diegene dan zelf weten. Er komt hier geen goedkope merkloze rotzooi uit China wat 24/7 aan 230V komt te hangen. Ik wil niet dat m'n huis in lichterlaaie staat omdat ik een paar centen wilde besparen op een goede adapter.

Zie ook: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2015 14:31]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• PhoeniX1992
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 10:14
Eerder deze week eindelijk mijn MiLight lampjes en WiFi controller binnen gekregen. Wat een leuk speelgoed voor weinig geld :D.

Van de app kun je niet veel verwachten, maar het doet wat het moet doen. Wel heel leuk dat je de lampjes zelf behoorlijk makkelijk aan kan sturen via UDP naar de WiFi controller, dus ik ben inmiddels aan een Ambilight achtig projectje begonnen.

Mochten er tweakers zijn die interesse hebben om zelf (in C#) aan de slag te gaan met deze lampjes, dan kun je hier mijn library voor aansturing vinden https://github.com/Milfje/MiControl. Het is nog wel behoorlijk alpha allemaal, maar de basis is er :). Wellicht dat er nog leuke ideeën uit voortvloeien die er aan toegevoegd kunnen worden!
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Adapters van oude TFT-schermen gebruiken :Y Ik had een kringloopwinkel waar ik die dingen (12V 5A) voor 2,50 euro per stuk kon kopen :9 Helaas zijn ze er mee gestopt.

In ieder geval niet in China kopen, goedkope brandgevaarlijke rotzooi. Nu gaat er vast iemand reageren dat dat allemaal wel meevalt; dat moet diegene dan zelf weten. Er komt hier geen goedkope merkloze rotzooi uit China wat 24/7 aan 230V komt te hangen. Ik wil niet dat m'n huis in lichterlaaie staat omdat ik een paar centen wilde besparen op een goede adapter.

Zie ook: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?
Tnx voor de info :)

Zelf was ik ook zeker van plan om de Chinese dingen te vermijden, blijkt een zeker risico te zijn :P

Ik ga maar eens kijken op internet, bij mediamarkt vind ik 15 euro iets te veel voor 3A ;(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:19

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Adapters bij de kringloop is idd een hele prima optie.

Alternatieven: Radiomarkten. Ik heb zelf alle ledstrips achter 1 voeding. Dat is praktischer en zuiniger dan een stapel losse adapters.

- Ledstrips in de keukenkastjes: Warmwhite normale 3528 strips via een schakelcontactje
- RGBW ledstrips langs de plinten en onder de bar, aangesloten op (2) RGBW controllers
- Werkbladverlichting (5730 leds) op een W/CW controller
- Omgebouwde USB hub welke ik met een 12/5V stepdown converter aanstuur vanaf 12V, met hierop mn Milight Wifi, rPI + RFXcom, HDMI splitter enz

Voor 10 eur op een radiomarkt een Meanwell 10A 12V PSU gehaald. Dat is toch wel 1 vd betere merken (industriele) PSU's. Ik heb een chinees ding als 'spare' en hobbyding, maar die gaat niet zonder toezicht aan.

Heb bewust voor een zware gekozen, aangezien alleen de strip op t werkblad op full power al 3A lust. Liever iets overcapaciteit als ik alles op fullpower zet... En met alle andere dingen erbij is 10A misschien nieteens zo heel erg overkill

[Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 20-10-2015 22:13]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
Als je een centrale PSU neemt is het dan niet beter om alles op 24V te doen? Dan hoeven je kabels minder dik te zijn en zijn de stromen lager.

Ik heb overal 1,5mm² (nu beetje spijt dat ik niet ineens 2.5mm² gelegd heb) liggen.
Ik ga proberen om decentraal kleine (maar goede) voedingen te gebruiken.

Ben geen fan van gelijkstroom schakelen (alles moet bedienbaar blijven dmv knoppen) en kies dus voor deze oplossing.

Moet wel nog even een draad herleggen in de keuken want die ligt niet goed, jammer dat ik dat pas heb gemerkt nadat alles mooi bepleisterd is |:( .

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:19

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Engineer Stewie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:02:
Als je een centrale PSU neemt is het dan niet beter om alles op 24V te doen? Dan hoeven je kabels minder dik te zijn en zijn de stromen lager.
Ja, maar in mijn geval was dat geen praktische oplossing ivm bestaand 12V spul wat ik er ook op wou doen. En per segment is het max 3A en 2m kabellengte dus dat was niet het grootste issue. Voor langere strips en lengtes is 24V idd praktischer ivm de stromen ja. (of nog hoger en eventueel 'onsite' met een stepdown converter terugzetten naar een lagere spanning).

• FunFair
[...]

Dat is irritant. Bij welke shop heb je deze besteld? Heb je al garantie geclaimd?
Milight heeft iets nieuws :P
Nieuw

[Voor 36% gewijzigd door Jochemd13 op 21-10-2015 13:56]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verschrikkelijk ding. Zou iemand zoiets nu echt vaker dan éénmaal gebruiken?
koelkast schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:03:
[...]

Verschrikkelijk ding. Zou iemand zoiets nu echt vaker dan éénmaal gebruiken?
Tja, hij is wel grappig voor bij feesten en in die richting. Ik vind hem wel leuk naast de E14's :P

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-12-2022

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Als je er aan weerszijden 1 naast je monitor zet dan kan dat een leuk effect geven. :9 Hij heeft ook een kaars-modus, al is die wel een beetje "houterig" (nep dus :().

¯\_(ツ)_/¯

MasterPrutser schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:17:
Als je er aan weerszijden 1 naast je monitor zet dan kan dat een leuk effect geven. :9 Hij heeft ook een kaars-modus, al is die wel een beetje "houterig" (nep dus :().
Als je een kaars wilt koop je maar een kaars en geen RGBW lamp :P

• PhoeniX1992
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 10:14
Jochemd13 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Als je een kaars wilt koop je maar een kaars en geen RGBW lamp :P
Stiekem ben ik toch nog wel een beetje huiverig of dat chinese spul geen RGBWK(aars) ontvlammodus heeft :+

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
PhoeniX1992 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Stiekem ben ik toch nog wel een beetje huiverig of dat chinese spul geen RGBWK(aars) ontvlammodus heeft :+
Zowat alle elektronica bevat chinees spul/batterijen. Zou me er niet teveel zorgen in maken :)

• DukeBox

DukeBox

Over het algemeen vind ik al het mi light (en klonen), op de wifi bridge na, best degelijk aanvoelen.

DukeBox schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:04:
Over het algemeen vind ik al het mi light (en klonen), op de wifi bridge na, best degelijk aanvoelen.
Vind ik ook wel zeker. De E14's voelen veel beter dan een random Chinese RGB lamp van 6 euro. Het licht is ook veel beter :)
Vandaag is de nieuwe GU10 hier binnengekomen, eerste ervaringen:
-Goed licht
-Erg stevig ding, en dat voor 8 euro
-Mooie kleuren
-Redelijk groot
-Best zwaar

Review volgt nog :)

• Travee
Jochemd13 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:18:
Waar gekocht?
Hierzo: http://www.aliexpress.com...ulb-2-5G/32354496254.html
Ik zie dat hij iets duurder is geworden. Maar het scheelt niet veel :)

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-01 19:39
Zijn er ook voorbeelden van of een vergelijking van de 6w en 9w lampen?

• Cyleo
-Goed licht
-Mooie kleuren
-Redelijk groot
-Best zwaar

Die vond ik ook best wel interessant. Vind die spotjes altijd wel leuk. Wacht de review af ;)

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
-Goed licht
-Mooie kleuren
-Redelijk groot
-Best zwaar

Wil je dan wat voor me doen? Effe meten hoelang die lamp is van aan de GU10 'dopjes' tot waar de lamp daadwerkelijk begint?
Dit vanwege mijn plafondarmaturen, waar ik met sommige GU-10 lampjes net een paar millimeter lengte te kort kom om het goed te doen aansluiten.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Pagina: 1 2 3 ... 38 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee