dodge_911 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

Wil je dan wat voor me doen? Effe meten hoelang die lamp is van aan de GU10 'dopjes' tot waar de lamp daadwerkelijk begint?
Dit vanwege mijn plafondarmaturen, waar ik met sommige GU-10 lampjes net een paar millimeter lengte te kort kom om het goed te doen aansluiten.
Ik heb hem in deze lamp zitten.

Welk stuk wil je precies weten :)

Ik heb hem net even gemeten :)

[Voor 15% gewijzigd door Jochemd13 op 26-10-2015 15:50]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Jochemd13 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanks man!
Het ging 'm om het achterste stuk, dat je in de houder draait met het witte stuk ervoor. Da's voor mijn armaturen dus niet lang genoeg :(

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
[...]

[afbeelding]
Jammer dat de kleuren niet matchen... Mijn vriendin zou nogal stijgeren :+
dodge_911 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:07:
[...]

Thanks man!
Het ging 'm om het achterste stuk, dat je in de houder draait met het witte stuk ervoor. Da's voor mijn armaturen dus niet lang genoeg :(
Jammer ;(
Deze lampen zijn erg leuk als spots.
Engineer Stewie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:12:
[...]

Van de lamp :p
Zelf kijk ik als hij aanstaan niet naar de lamp want hij is veel te fel :)

[Voor 35% gewijzigd door Jochemd13 op 26-10-2015 22:05]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:27
Jochemd13 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:03:

Ze zijn ook prima te dimmen dan kan het wel >:)

• Engineer Stewie

Met 220 lumen? Daar komt toch niet zoveel licht uit?

Ik ga voor deze combo op de beneden verdieping (hoofdverlichting).

Als sfeerverlichting zijn mijn vriendin en ik buiten de LED-strips nog een beetje aan het bekvechten. Ik wil industrieel uitziende staanlampen maar mijn vriendin dan weer niet.
Met een klassiek huis aan de buitenkant en een modern aan de binnenkant kan je natuurlijk veel kanten uit :+ .

Ik denk dat ik al eens een paar Milight lampen ga bestellen.
Als ik 2 GU10 en 2 E27 lampen bestel, samen met een milight LED-strip controller kan ik beginnen testen.
Kan ik dat allemaal instellen (eenmalig) met 1 remote?

[Voor 13% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-10-2015 09:42]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:39:
Ik denk dat ik al eens een paar Milight lampen ga bestellen.
Als ik 2 GU10 en 2 E27 lampen bestel, samen met een milight LED-strip controller kan ik beginnen testen.
Kan ik dat allemaal instellen (eenmalig) met 1 remote?
Als het allemaal monochrome of CW/WW is, dan kan dat.

[Voor 39% gewijzigd door dodge_911 op 27-10-2015 10:51]

• Engineer Stewie
dodge_911 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Als het allemaal monochrome of CW/WW is, dan kan dat.
De LED-Strips zou ik eventueel wel RGBW willen. Lijkt me wel tof om in te kunnen stellen. De vloerlampen hoeven niet echt, heb nog een vrij grote ambilight TV staan en dat effect moet wel behouden blijven.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 21:29
Engineer Stewie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:12:
[...]

Dan spuit je ze toch zilver? ;)
[...]

Jammer ;(
Deze lampen zijn erg leuk als spots.

[...]

Wat ik heb gemerkt bij dit spotje, is dat het vrij diffuus licht afgeeft en daarom niet echt een spot is. Is dat ook jouw ervaring?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:23:
[...]

De LED-Strips zou ik eventueel wel RGBW willen. Lijkt me wel tof om in te kunnen stellen. De vloerlampen hoeven niet echt, heb nog een vrij grote ambilight TV staan en dat effect moet wel behouden blijven.
Dat gaat niet lukken op 1 remote dan, vrees ik.

FunFair schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:27:
[...]

Dan spuit je ze toch zilver? ;)

[...]

Wat ik heb gemerkt bij dit spotje, is dat het vrij diffuus licht afgeeft en daarom niet echt een spot is. Is dat ook jouw ervaring?
Zelf vind ik deze lamp juist wel mooi , maar het is net hoe je hem wilt gebruiken. Bij ons thuis zijn alle spots ook meer diffusers :)

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:53
Iemand hier die dit al heeft geprobeerd? http://www.limitlessled.c...siri-homekit-setup-guide/

Lijkt me toch wel erg tof! Ik ben nu aan het installeren.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 21:55
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey, ik heb dezelfde :P Wou ze misschien ook gaan hangen in een tafellamp waar 6 spotjes in zaten naast elkaar, maar daarvoor steken ze toch wat teveel uit.
Cyleo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Hey, ik heb dezelfde :P Wou ze misschien ook gaan hangen in een tafellamp waar 6 spotjes in zaten naast elkaar, maar daarvoor steken ze toch wat teveel uit.
Ja het is jammer dat ze zo groot zijn, daardoor passen ze op heel veel plekken niet :(

• PhoeniX1992
  • Laatst online: 25-01 10:14
Llewy schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:31:
Iemand hier die dit al heeft geprobeerd? http://www.limitlessled.c...siri-homekit-setup-guide/

Lijkt me toch wel erg tof! Ik ben nu aan het installeren.
Gaaf! Ben benieuwd hoe het uitpakt. Ik ben wel geïnteresseerd in je bevindingen :)

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 00:34
Even ter info: de GU10's passen NIET in deze armaturen.

Mijn vriend wil kijken of hij dat bovenste randje van de GU10 er af kan slopen. Mocht hij falen, dan bied ik dit weekend nog 5 GU10's + afstandbediening aan in de V&A. 8)7

Ik ga ondertussen alvast speuren naar Philips Dimtone...

[Voor 11% gewijzigd door Travee op 28-10-2015 21:19]

Travee schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:11:
Even ter info: de GU10's passen NIET in deze armaturen.

Mijn vriend wil kijken of hij dat bovenste randje van de GU10 er af kan slopen. Mocht hij falen, dan bied ik dit weekend nog 5 GU10's + afstandbediening aan in de V&A. 8)7

Ik ga ondertussen alvast speuren naar Philips Dimtone...
Mocht het zo zijn, ik zoek nog twee GU10's ;)

En de Philips dimtone heten ondertussen Philips warmglow en ik heb er erg goede ervaringen mee i.c.m. spotjes in het plafond.

[Voor 10% gewijzigd door Jochemd13 op 28-10-2015 22:01]

• r.kasemier
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 16:04
Ook ik heb de bestelde Milight GU10 RGB WW binnen, en voordat deze worden geplaatst heb ik het eens uit elkaar gehaald en wat foto's gemaakt.

Ook moet ik nog even zeggen dat ondanks de lage prijs de Kwaliteit niet tegenvalt.

het onderstuk met het voedingsdeel.
Geziende toegepaste onderdelen zal hier maximaal 24V Dc uit kunnen komen. (nog niet gemeten)

De elekronica.
Opvallend hierin de bovenzijde met de aansluitingen inkomende voeding komt binnen en gaat naar spanningsregelaar 7133 ,ingaand max 24V Dc , uitgaand 3,3V Dc 30 mA.
De inkomende voeding (Plus) gaat door naar de Leds welke via de overige aansluitingen een (Min) sturing krijgen.
De uitsparing in de print is om het led gedeelte te koelen en staat in contact met behuizing.

De Leds.
Bovenste aansluiting is de Voeding (Plus), de overige de (Min) Sturingen.

Groetjes Renë

Rene

Handige foto's!
Zelf vond ik ook voor de prijs dat de kwaliteit erg goed was, maar ik wist niet hoe het er van binnen uit zag :)
ITsEZ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:22:
Misschien/hopelijk heeft een van jullie hier ervaring mee, ik heb sinds een poosje 2 milights hangen, nou deden ze het altijd perfect, super tevreden maar sinds vanavond is er iets mis schijnbaar, ik heb de RGB en warm white variant + button remote. Als ik nou de kleur wil verstellen of de helderheid wil aanpassen gaan de lampen vreemd knipperen, bij de RGB van kleur veranderen en van de helderheid de hele tijd tussen min-max in te verspringen. Iemand enig idee wat dit kan zijn en beter nog, wat de oplossing is?
Op dit moment heb ik precies hetzelfde, begon 2 minuten geleden. Ik ga maar snel bij Applamp voor garantie zeuren ;(

• FunFair
Even ervaring delen met de rgbw lampen. Heb zowel een 9watt als een 6watt naast elkaar getest. Ik zie geen verschil in felheid van de lampen. Ze zitten achter hetzelfde schakel punt en gaan niet tegelijk aan, dit heb ik ook met de dual white lampen. Er zal dus wel verschillende elektronica worden toegepast.

Ook heb ik gemerkt dat je niet zomaar de aan knop in kan drukken zodra je de wandschakelaar gebruikt. Dan reset de lamp dus zoals iemand anders ook al had opgemerkt. Het is dus echt even wachten, voordat je het commando voor fel wit licht geeft.

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:33
Zelf ook 2x GU10 binnen gekregen. Ziet er netjes uit, ze zijn wel wat groot, gelukkig vallen ze nog binnen het armatuur, ook is het maar net. Kleur is hetzelfde als de e27 lamp die ik al had. Heb ze nu samen geschakeld op 1 lamp, werkt goed. Af toe gaat het ook wel is mis met dimmen of kleur instellen, maar dan kan ik wel mee leven. Ik blijf het "warm white", eigenlijk net iets te wit vinden, als het een klein beetje warmer zou zijn zouden de lampen perfect zijn naar mijn mening. Maar goed voor de prijs zijn ze de lampen uitstekend!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 00:34
Het "warm white" is inderdaad te wit. Deze lampjes zijn daarom alleen leuk voor erbij. Meer moet je er niet van verwachten.

• Luuk84
Eventueel is het wel op te lossen met zo'n kleurfilter zoals eerder in het topic is gedaan. Dus dan heb je voor een leuke prijs een heel mooi lampje :)

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:52
Kan je met die RGB remote ook de WW/CW led's op een RGBW strip bedienen?

Ik heb nu een RGBW stripje aangesloten op een RGBW controller. Ik kan prachtig alle kleurtjes selecteren met die remote, maar ik krijg het niet voor elkaar om alleen de witte LED's te laten branden. Iemand die weet hoe?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Genji schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:34:
Kan je met die RGB remote ook de WW/CW led's op een RGBW strip bedienen?

Ik heb nu een RGBW stripje aangesloten op een RGBW controller. Ik kan prachtig alle kleurtjes selecteren met die remote, maar ik krijg het niet voor elkaar om alleen de witte LED's te laten branden. Iemand die weet hoe?
De knop ff ingedrukt houden van het RGBW-strip-kanaal.

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:52
Check, thanx! Dat deed het hem idd. Maf dat dat niet in de manual staat..

Fantastisch spul trouwens. Erg blij met het gemak. De voorzetwand is ook erg mooi geworden. :)

• FunFair
Luuk84 schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:04:
Zelf ook 2x GU10 binnen gekregen. Ziet er netjes uit, ze zijn wel wat groot, gelukkig vallen ze nog binnen het armatuur, ook is het maar net. Kleur is hetzelfde als de e27 lamp die ik al had. Heb ze nu samen geschakeld op 1 lamp, werkt goed. Af toe gaat het ook wel is mis met dimmen of kleur instellen, maar dan kan ik wel mee leven. Ik blijf het "warm white", eigenlijk net iets te wit vinden, als het een klein beetje warmer zou zijn zouden de lampen perfect zijn naar mijn mening. Maar goed voor de prijs zijn ze de lampen uitstekend!
Als je een LED met warm wit licht dimt dan krijgt het al snel een grauw effect. De kleur neemt om de een of andere reden af... of eigenlijk blijft deze gelijk, terwijl bij een gloeilamp en halogeen het licht warmer wordt.

Er zijn een paar fabrikanten die het voor elkaar hebben gekregen om bij het dimmen de kleurtemperatuur mee te laten verlopen (zie het LED verlichting topic hiervoor).

Maar dat is ook de reden waarom ik DualWhite lampen gebruik in plaats van de RGBWW lampen. Bij de DualWhite lampen kun je de kleurtemperatuur regelen. Met een lichtfilter ervoor kun je op de warmste stand dus 2300K licht creeren wat wel mooi is als je het dimt. Daarentegen is 2300K met maximaal licht dan weer vreselijk, dus moet ik de lampen handmatig weer kouder zetten zodat het ongeveer 2700K is.

Bediening is wel iets meer werk, maar scheelt wel 80 euro voor een LED dimmer en geen kans op flicker. (het is immers geen AC fase aansnijding, maar een DC voltage regeling.)

• Llewy
PhoeniX1992 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Gaaf! Ben benieuwd hoe het uitpakt. Ik ben wel geïnteresseerd in je bevindingen :)
Krijg het vooralsnog niet werkend, en eigenlijk ook te weinig tijd om er eens even goed in te duiken. Wellicht dit weekend.

Edit: Inmiddels heb ik 't aan de praat, werkt bijzonder geinig moet ik zeggen! Schema's samen stellen met de app en via Siri alles bedienen.

[Voor 17% gewijzigd door Llewy op 08-11-2015 12:25]

Llewy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:09:
[...]

Krijg het vooralsnog niet werkend, en eigenlijk ook te weinig tijd om er eens even goed in te duiken. Wellicht dit weekend.

Edit: Inmiddels heb ik 't aan de praat, werkt bijzonder geinig moet ik zeggen! Schema's samen stellen met de app en via Siri alles bedienen.
Dat is erg mooi :)

En kan je dan een soort scenes instellen?

• Llewy
Ja, dat werkt top! App Instuos+ gebruiken, is ook nog eens gratis :9
Llewy schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:42:
Ja, dat werkt top! App Instuos+ gebruiken, is ook nog eens gratis :9
Ik kan met die naam niks vinden ;(
https://www.google.nl/sea...UTF-8#q=Instuos%2B&nfpr=1

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:31
Gisteravond ook een Mi Light gekocht. Vind het wel een leuk projectje om mee te klooien :) wie weet schrijf ik er nog wel een appje voor, ofzoiets :)
Richh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:32:
Gisteravond ook een Mi Light gekocht. Vind het wel een leuk projectje om mee te klooien :) wie weet schrijf ik er nog wel een appje voor, ofzoiets :)
Waar bestaat jouw systeem allemaal uit? :)

• Richh
Jochemd13 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:20:
[...]

Waar bestaat jouw systeem allemaal uit? :)
Ik ben begonnen met de wifi-adapter en de standaard fitting RGB-lamp :)
Uiteindelijk wil ik de boel gaan knutselen aan mijn telefoon icm NFC-tags, een IP camera en/of mijn smartwatch. Het blijft eerst bij m'n eigen kamer, maar wie weet komt er meer bij :)

[Voor 9% gewijzigd door Richh op 11-11-2015 09:30]

Ik heb meerdere lampen in mijn systeem zitten en een paar RGB-controllers, maar nu is het probleem dat de bridge soms een lamp moeilijk aanstuurt.

Alle lampen zijn goed gekoppeld en werken goed via de remote. Maar via de bridge wilt een lamp maar niet meekomen. Of hij reageert veel te laat of hij negeert een signaal gewoon.
Iemand die dit ook heeft?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Niet gewoon slecht bereik of storing ? Probeer eens een van beide op een andere locatie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

DukeBox schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:08:
Niet gewoon slecht bereik of storing ? Probeer eens een van beide op een andere locatie.
Alle lampen zitten in een kamer en dan zit die lamp het dichtste in de buurt :/

• DukeBox

DukeBox

Wil niet zeggen dat hij geen last van storing heeft.

• PhoeniX1992
  • Laatst online: 25-01 10:14
Jochemd13 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:11:
[...]

Alle lampen zitten in een kamer en dan zit die lamp het dichtste in de buurt :/
Ik heb maar één WiFi controller in huis, beneden in de woonkamer bij de router en deze stuurt de lampen op de bovenverdieping ook prima aan. Aan het bereik kan het haast niet liggen, of je moet al in een kasteel wonen :+ .

Ik heb wel gemerkt dat de app (Android, MiLight 2.0) soms (vooral na het aanpassen van helderheid) geen commando's meer accepteert of door stuurt, terwijl UDP broadcasts vanaf een pc/laptop/raspberry etc. urenlang om de 50ms kleurwisselingen prima werken. Volgens mij is de officiële app niet zo heel stabiel...

Heb je al eens een alternatieve app geprobeerd?
PhoeniX1992 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:56:
[...]

Ik heb maar één WiFi controller in huis, beneden in de woonkamer bij de router en deze stuurt de lampen op de bovenverdieping ook prima aan. Aan het bereik kan het haast niet liggen, of je moet al in een kasteel wonen :+ .

Ik heb wel gemerkt dat de app (Android, MiLight 2.0) soms (vooral na het aanpassen van helderheid) geen commando's meer accepteert of door stuurt, terwijl UDP broadcasts vanaf een pc/laptop/raspberry etc. urenlang om de 50ms kleurwisselingen prima werken. Volgens mij is de officiële app niet zo heel stabiel...

Heb je al eens een alternatieve app geprobeerd?
Huis is een 2-ondereenkapwoning dus iets ruimer dan een normaal huis :P
Maar dat moet niet uitmaken.

Zelf stuur ik hem ook aan via een programma op de pc, LightFX. Maar daar reageert ook die enkele lamp steeds slecht.

• r.kasemier
Hallo.

Nog maar weer eens een paar foto's
binnenwerk van een RGBW led strip controller.
Links 12v tot 24v in , rechts de stuuruitgangen ook hier een Min sturing.
In dit geval word de elekronica gevoed via een 7805 met 5v.

En nog maar eens de Wifi module.

De hier aanwezige GU10 rgbww heb ik ondertussen voorzien van een 205 LEE Filter over het witte led gedeelte dit geeft prima warm licht ,persoonlijk vind ik dezelfde lampjes met een 204 LEE filter net iets te warm , maar smaken verschillen. ;)

Nu in afwachting van een extra GU10 , E27 6W en 3x WUT54 type op 12v , hiermee zijn in de woonkamer dan de langdurig brandende lampen om naar Led, hierbij van ongeveer 320w aan halogeen terug naar 30w led. :)

Groetjes Rene

Rene

• FunFair
r.kasemier schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:47:
Hallo.

Nog maar weer eens een paar foto's
binnenwerk van een RGBW led strip controller.
Links 12v tot 24v in , rechts de stuuruitgangen ook hier een Min sturing.
In dit geval word de elekronica gevoed via een 7805 met 5v.

[afbeelding]

En nog maar eens de Wifi module.

[afbeelding]

Interessant!

En goede keus met het lichtfilter. Hoe heb je het gemonteerd op de RGBW lampen? Ook over de RGB LED's heen? of creatief geknipt?

De hier aanwezige GU10 rgbww heb ik ondertussen voorzien van een 205 LEE Filter over het witte led gedeelte dit geeft prima warm licht ,persoonlijk vind ik dezelfde lampjes met een 204 LEE filter net iets te warm , maar smaken verschillen. ;)

Nu in afwachting van een extra GU10 , E27 6W en 3x WUT54 type op 12v , hiermee zijn in de woonkamer dan de langdurig brandende lampen om naar Led, hierbij van ongeveer 320w aan halogeen terug naar 30w led. :)

Groetjes Rene

• FunFair
r.kasemier schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:47:
Interessant!

En goede keus met het lichtfilter. Hoe heb je het gemonteerd op de RGBW lampen? Ook over de RGB LED's heen? of creatief geknipt?

Die 204 is eigenlijk ook alleen te gebruiken als je de DualWhite lampen hebt, zodat je er zelf ColdWhite doorheen kan mengen.

[Voor 11% gewijzigd door FunFair op 16-11-2015 20:04]

• r.kasemier
@FunFair

Inderdaad , creatief geknipt met een klein rechthoekje in het midden.

Gr Rene

Rene

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig om mijn Milight set in huis uit te breiden en ben op zoek naar goede en betrouwbare voedingsadapters (12V 10A 120W). Bij ledstrip-specialist staan ze voor 44,95 Euro terwijl ze op Ebay voor 11 Euro verkocht worden. Ik heb er 4 nodig, dus dan verschilt dat wel een berg. Waar moet ik op letten? Er hoeft geen stekker aan te zitten aangezien het gelijk met kroonsteentjes op het net aansluit (kabels liggen er al).

Heb ik ook echt 12V 10A 120W nodig voor 5M 12V RGBW ULTRA (20WATT/M - 84LEDS/M)? Graag tips :>

• Richh
Mijn eerste Mi Light (normale fitting, RGBW) en de Wifi-box zijn binnen. Tof spul, de lamp is van zeer goede kwaliteit, erg goed! Vooral voor de prijs :)

Maar jeetje, wat is die standaard Mi Light-app (Android) slecht zeg. Super onoverzichtelijk, onhandig om in te stellen, en bovenal gewoon niet goed. Het is blijkbaar onmogelijk om nog wit licht uit je Mi Light te krijgen als je voor een remote kiest met een RGB-kleurencirkel? Ontkoppelen lukt mij niet, en tegelijkertijd koppelen aan dezelfde remote wil ook niet.

Ik gebruik nu aLight. Hoewel de layout lelijk is en de sliders alleen reageren ontap, werkt die app wel behoorlijk goed. Google Play: aLight Lighting Control BETA
Ben in ieder geval van plan een eigen app te schrijven, maar daar heb ik toch vooral tijd voor nodig :P
Hebben jullie andere app aanraders? Ik mis ook nog een Windows-app.

Ik heb inmiddels de default port (48899) open gezet, maar via andere IP's kan ik nog niet verbinden. Mis ik hiervoor iets?

Dan nog een laatste vraag: ik zoek een Mi Light met kleine fitting (E14), maar die kan ik niet vinden op Banggood. Via eBay kruipt zo'n lamp ook al naar de 15 dollar. Waar halen jullie deze lampen vandaan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:19

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Executor16 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:05:
Ik ben bezig om mijn Milight set in huis uit te breiden en ben op zoek naar goede en betrouwbare voedingsadapters (12V 10A 120W). Bij ledstrip-specialist staan ze voor 44,95 Euro terwijl ze op Ebay voor 11 Euro verkocht worden. Ik heb er 4 nodig, dus dan verschilt dat wel een berg. Waar moet ik op letten? Er hoeft geen stekker aan te zitten aangezien het gelijk met kroonsteentjes op het net aansluit (kabels liggen er al).

Heb ik ook echt 12V 10A 120W nodig voor 5M 12V RGBW ULTRA (20WATT/M - 84LEDS/M)? Graag tips :>
Meten? Hang er 1 aan een PC voeding en hang een multimeter ertussen.

Kwa vermogen zou je 100W nodig hebben. Op 12V is dat idd een ampere of 8. Kun je niet met 24V werken? De Milight controller kan daar mee overweg, moet je alleen een andere strip hebben.

Met 120W heb je naast een dikke voeding ook relatief dikke kabels nodig om het vermogen zonder alteveel verlies en/of hitte te transporteren.

Het zal wel schelen of je dat ding ook op max vermogen hebt draaien, als je 'm beperkt aan hebt (dus RGB of W alleen, of gedimd) dan zal het verbruik een stuk lager zijn. Maar dan nog zul je wel een krachtige voeding moeten hebben als ie ooit wel op vol vermogen draait.

Voedingen uit China is niets mis mee, als je een goede hebt. Probleem is dat er dermate veel bagger is wat dus NIET verantwoord is, dat het niet aan te raden is, tenzij je zelf een QC kan doen. Maar op een enkele tweaker na heeft niemand dat allemaal in huis. Zonder die opties is een Chinese voeding aan het net hangen een soort van Russische roulette.

Je kan wel kijken naar een PC voeding, daar zit ook een krachtige 12V lijn op en heb je iig iets wat verantwoord is om veilig te gebruiken.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Meanwell voedingen. Niet het goedkoopste, maar wel goed spul.
Overigens zie je die ook nog wel eens op radiomarkten langskomen, ik heb 10 eur betaald voor een (refurb) 12V/10A exemplaar
Voor lichtere exemplaren (tot een ampere of 5) Rommelmarkt / kringloop. Vaak ligt daar wel een grabbelbak met voedingen en koop je voor een paar eur een prima 12V/4-5A ding (Vaak van een oude LCD monitor)

Met kroonsteentjes aansluiten zou ik persoonlijk niet doen. Liever solderen of lasklemmen (voor soepele draad) gebruiken. Kroonsteentjes vind ik zelf een last-resort en zeker aan de 230 kant geen verstandige keuze

[Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2015 17:02]

• DukeBox

DukeBox

Richh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:38:
Het is blijkbaar onmogelijk om nog wit licht uit je Mi Light te krijgen als je voor een remote kiest met een RGB-kleurencirkel?
Gewoon aan ingedrukt houden.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dank voor de uitgebreide reactie! Klinkt begrijpelijk. Wat is het voordeel om 24v te kiezen? Ik las dat je dat nodig hebt als je 10 meter aan wilt sluiten op 1 voeding. Als je op 1 voeding 5 meter aansluit is 12v de oplossing. Ik wil 4x een 5 meter setje aan gaan sluiten (en dan in 1 groep plaatsen op de Milight AB die ik heb). Weet niet echt wat de voor of nadelen zijn van de 12v vs 24v als ik gewoon 5 meter per setje aanhoudt. Wat is aan te raden? Ik moet alles nog kopen, dus zou ook nog voor 24v kunnen gaan. Dan moet ik gewoon voedingen van 24v 10a hebben toch?

Die Meanwell voedingen heb ik inderdaad langs zien komen. Deze lijken er ook op maar er staat voor de rest niks bij, kan dus ook net zo goed crap zijn.

Ik wil toch wel denk ik met die voedingen gaan werken in plaats van adapters. Zijn makkelijker weg te bouwen en nemen minder ruimte in met korte kabels. Waar kan ik (originele) Meanwell voedingen vinden tegen schappelijke prijs?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Richh schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:38:
Ben in ieder geval van plan een eigen app te schrijven, maar daar heb ik toch vooral tijd voor nodig :P
Hebben jullie andere app aanraders? Ik mis ook nog een Windows-app.
Je zou Google Play: Wifi RGB LED Controller – Android Apps on Google Play en Google Play: Light Controller White & RGBW – Android Apps on Google Play kunnen proberen

Home Assistant configuratie

• FunFair
Executor16 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 22:22:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie! Klinkt begrijpelijk. Wat is het voordeel om 24v te kiezen? Ik las dat je dat nodig hebt als je 10 meter aan wilt sluiten op 1 voeding. Als je op 1 voeding 5 meter aansluit is 12v de oplossing. Ik wil 4x een 5 meter setje aan gaan sluiten (en dan in 1 groep plaatsen op de Milight AB die ik heb). Weet niet echt wat de voor of nadelen zijn van de 12v vs 24v als ik gewoon 5 meter per setje aanhoudt. Wat is aan te raden? Ik moet alles nog kopen, dus zou ook nog voor 24v kunne gaan. Dan moet ik gewoon voedingen van 24v 10a hebben toch?

Die Meanwell voedingen heb ik inderdaad langs zien komen. Deze lijken er ook op maar er staat voor de rest niks bij, kan dus ook net zo goed crap zijn.

Ik wil toch wel denk ik met die voedingen gaan werken in plaats van adapters. Zijn makkelijker weg te bouwen en nemen minder ruimte in met korte kabels. Waar kan ik (originele) Meanwell voedingen vinden tegen schappelijke prijs?
Conrad is best voordelen met meanwell voedingen, gezien ze gratis verzenden.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik zit het topic al een tijdje te volgen en overweeg ook om al mijn lampen thuis te vervangen voor led lampen. Nu heb ik wel eens een aantal led lampen bij dx.com gekocht, maar deze gaven zo lelijk wit / TL licht dat dit een no-go is voor mijn vriendin. :P

Ik ben dus opzoek naar warme / gelige lampen die je eigenlijk in elk huishouden hebt. Welke kan ik dan het beste nemen en waar moet ik op letten?

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• FunFair
Possible schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:06:
Ik zit het topic al een tijdje te volgen en overweeg ook om al mijn lampen thuis te vervangen voor led lampen. Nu heb ik wel eens een aantal led lampen bij dx.com gekocht, maar deze gaven zo lelijk wit / TL licht dat dit een no-go is voor mijn vriendin. :P

Ik ben dus opzoek naar warme / gelige lampen die je eigenlijk in elk huishouden hebt. Welke kan ik dan het beste nemen en waar moet ik op letten?
Zoek je een smart light ofwel, mi-light? of gewone led lamp?

De Milight WarmWhite lampen zijn voor onze begrippen namelijk niet warm, maar relatief koud. (3000 kelvin t.o.v. 2700 wat een gloeilamp is.)

Dat gezegd kan 3000K prima in een plafoniere, maar voor sfeerverlichting is het niet geschikt.

Als je gewoon normale lampen zoekt die betaalbaar zijn, kun je het beste naar Ikea.
FunFair schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:09:
[...]

Zoek je een smart light ofwel, mi-light? of gewone led lamp?

De Milight WarmWhite lampen zijn voor onze begrippen namelijk niet warm, maar relatief koud. (3000 kelvin t.o.v. 2700 wat een gloeilamp is.)

Dat gezegd kan 3000K prima in een plafoniere, maar voor sfeerverlichting is het niet geschikt.

Als je gewoon normale lampen zoekt die betaalbaar zijn, kun je het beste naar Ikea.
Maar vergeet niet de filters ;)

Wij hebben vandaag sinds jaren geen gloeilamp meer gekocht, maar vandaag was een uitzondering :P
Mijn ouders doen altijd erg moeilijk over warm en koud wit licht en 'die ene gloeilamp geeft toch wel erg mooi licht' werd het uiteindelijk :)

[Voor 18% gewijzigd door Jochemd13 op 29-11-2015 16:48]

• Richh
De MiLight RGBW (en dan de Warm White) geeft hier vrijwel hetzelfde licht als de 40W gloeilamp die ik hiervoor had. Deze gebruikt 10% van de energie, is dimbaar, en kan voor de fun zelfs in alle kleuren gezet worden :)
Richh schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:57:
De MiLight RGBW (en dan de Warm White) geeft hier vrijwel hetzelfde licht als de 40W gloeilamp die ik hiervoor had. Deze gebruikt 10% van de energie, is dimbaar, en kan voor de fun zelfs in alle kleuren gezet worden :)
Dimbaar zonder dimmer is wel een voordeel :)
Op mijn slaapkamer zouden er dan ook allemaal dimmers moeten zijn voor de 2 E14's en GU10's :P

• Luuk84
Iemand al ervaring met deze jongens: http://www.milight.com/milight-downlights/

I.v.m. een nieuwbouw huis ben ik op zoek naar inbouw spots. Ik heb al een aantal mi-light lampen, dus het zou leuk zijn als ik deze kon gebruiken. Heeft iemand er al ervaring mee? Gaan deze passen in de spotboxen?

Niet helemaal het juiste topic; maar stel bovenste geen oplossing is; heeft iemand anders dan nog andere ideeën?

[Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 30-11-2015 12:07]

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-01 15:38
DukeBox schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:39:
[...]

HEEL ERG BEDANKT VOOR DEZE TIP 8)7 8)7
je wilt niet weten hoelang ik dit heb proberen uit te zoeken... Paar keer contact gezocht met de support van Milight, maar die reageren nergens op.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-01 16:08
Wij gaan als het een beetje mee zit eind maart verhuizen, dus eindelijk reden om gelijk de verlichting eens goed aan te pakken. Ik heb gelijk voor de Kerst (en m'n verjaardag begin maart) aangegeven dat ik een setje MiLight wil hebben :D

Ik zie trouwens dat een veel sites die MiLight aanbieden, allemaal nét even wat anders aanbieden of allemaal wel iets hebben wat ze juist níét aanbieden. Op hun eigen website hebben ze een behoorlijke range aan producten, maar die kom je op de meeste andere sites niet tegen.

Weten jullie trouwens hoe (en óf) je de nieuwste controller (v3) ergens aan kan herkennen?

• Richh
DukeBox schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:39:
[...]

Dit werkte overigens niet bij de view die ik gebruikte :P

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27
Dennis013 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:59:
[...]

HEEL ERG BEDANKT VOOR DEZE TIP 8)7 8)7
je wilt niet weten hoelang ik dit heb proberen uit te zoeken... Paar keer contact gezocht met de support van Milight, maar die reageren nergens op.
Met UIT ingedrukt houden gaan je lampen in een soort van nachtstand, zodat ze nog een heel klein beetje licht geven.

Home Assistant configuratie

• Kapotlood
Er schoot me trouwens nog iets te binnen:

Ik weet dat je met meerdere peertjes tegelijk aan kunt doen en kunt "linken" met één groep. Maar kun je daarnaast ook meerdere lichtbronnen ook nog combineren?

Dus bijvoorbeeld:
- Groep 1 = hanglamp woonkamer, taffellamp woonkamer
- Groep 2 = eettafellamp
- Groep 3 = hanglamp woonkamer, taffellamp woonkamer én eettafellamp
- Groep 4 = keuken

Groep 3 is dus een combinatie van groep 1 én 2. Werkt zoiets ook? Ik kon daar niet echt iets over vinden namelijk :)

p.s.: en als de stroom uitvalt, of als het batterijtje van de remote op is, moet je dan het linken weer opnieuw doen (ik dénk 't wel, maar weet niet zeker of er een geheugen-optie in zit)

[Voor 15% gewijzigd door Kapotlood op 30-11-2015 17:26]

• DukeBox

DukeBox

joramoudenaarde schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:24:
..Maar kun je daarnaast ook meerdere lichtbronnen ook nog combineren?
Ja, je kunt pér SUB-ID meermaals koppelen.
p.s.: en als de stroom uitvalt, of als het batterijtje van de remote op is, moet je dan het linken weer opnieuw doen (ik dénk 't wel, maar weet niet zeker of er een geheugen-optie in zit)
De remote/bridge is hard-coded. Dus nee, je krijg niet zomaar een andere ID.

• Richh
joramoudenaarde schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:24:
De lampen slaan dat soort gegevens 'lokaal' op, als je de fysieke schakelaar van een lamp uitzet en daarna weer aan zet, zal hij ook de laatst opgeslagen kleur/tint tonen die het laatste is gebruikt. Dit slaat hij gewoon op, stroomuitval is hierop niet van toepassing.

De afstandsbediening heeft überhaupt geen kennis van de lampen en pleurt gewoon een radiosignaal de ruimte in met de boodschap 'kijk maar wat je er mee doet'. :P
In beide situaties zou hij gewoon onthouden in welke groep hij zit.

1 lamp onder meerdere groepen lijkt me overigens niet mogelijk... Maar dat weet ik niet zeker.

• Kapotlood
Goed nieuws dus :)

@Dukebox; Dus je kunt een peertje (of meerdere) met meerdere groepen koppelen? Maar ik dacht dat je dat alleen kon doen als de de lampen voor het eerst aan zet. Weet je ook hoe dat koppelen aan meerdere groepen in z'n werk gaat? Ik kon dat op de website van Milight namelijk niet vinden :)
Luuk84 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:51:

I.v.m. een nieuwbouw huis ben ik op zoek naar inbouw spots. Ik heb al een aantal mi-light lampen, dus het zou leuk zijn als ik deze kon gebruiken. Heeft iemand er al ervaring mee? Gaan deze passen in de spotboxen?

Niet helemaal het juiste topic; maar stel bovenste geen oplossing is; heeft iemand anders dan nog andere ideeën?
Zelf heb ik daar geen ervaringen mee, je bent waarschijnlijk de eerste :)
Zelf heb ik wel de GU10 en die vind ik zelf erg mooi. Licht is alleen een beetje koud wit.
joramoudenaarde schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:04:
Wij gaan als het een beetje mee zit eind maart verhuizen, dus eindelijk reden om gelijk de verlichting eens goed aan te pakken. Ik heb gelijk voor de Kerst (en m'n verjaardag begin maart) aangegeven dat ik een setje MiLight wil hebben :D

Ik zie trouwens dat een veel sites die MiLight aanbieden, allemaal nét even wat anders aanbieden of allemaal wel iets hebben wat ze juist níét aanbieden. Op hun eigen website hebben ze een behoorlijke range aan producten, maar die kom je op de meeste andere sites niet tegen.

Weten jullie trouwens hoe (en óf) je de nieuwste controller (v3) ergens aan kan herkennen?
Vooral aan de sticker die er op zit.
Deze moet je hebben:

• Kapotlood
Bedankt Jochend13! Je kan d'r niet echt heel veel aan afzien, zo'n sticker. Zijn die van v1 en v2 dan zo anders?
joramoudenaarde schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:25:
Bedankt Jochend13! Je kan d'r niet echt heel veel aan afzien, zo'n sticker. Zijn die van v1 en v2 dan zo anders?
Ja :)

3 Leds vs 2 ;)

• Kapotlood
Tja... daar kun je weinig tegen in brengen :D

• Engineer Stewie
Kan iemand de afmetingen van de milight RGBW (Voor LED strip) controller eens doorgeven aub.
Eens kijken waar ik dat kan wegwerken...

• Kapotlood

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat is volgens mij een v3. De v4 heeft een QR-code erop staan. En de v3 is inderdaad fijner, die kun je via de webinterface configureren.

• Kapotlood
Is v3 fijner dan de nieuwere v4? Hoe dat zo? Je zou zeggen dat ze dingen verbéteren, niet verpieteren :P

• u_nix_we_all
  • Niet online
Wat ik zeg, v3 kun je via een webinterface configureren, bij v4 hebben ze dat dichtgezet. Overigens zijn ze nu al bij v5, maar daar heb ik geen ervaring mee.
u_nix_we_all schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:50:
Wat ik zeg, v3 kun je via een webinterface configureren, bij v4 hebben ze dat dichtgezet. Overigens zijn ze nu al bij v5, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ze kunnen beter een beetje normale app maken ;(

• Kapotlood
Waar halen jullie eigenlijk die info van de controller-versies vandaan? Ik kon deze namelijk zelf niet vinden, en als ik ergens kan bijhouden wat al die nieuwe versies bieden zou 't wel fijn zijn natuurlijk :)

• DukeBox

DukeBox

^ limitlessled houd een goede changelog bij.

• Kapotlood
Ahh, dat verklaart een hoop :) Ik zat me rot te zoeken op Milight's website!

Ze gaan trouwens wel hard met 't uitbrengen van nieuwe controllers. 5 versies in een relatief korte tijd! Trouwens, met v3 kun je via een web interface instellen (wat je kan instellen moet ik nog uitzoeken, en waarom ze 't verwijderd hebben is me 'n raadsel), maar houdt dat in dat alleen de v3-controller compatibel is met IFTTT?

• u_nix_we_all
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:58:
Ahh, dat verklaart een hoop :) Ik zat me rot te zoeken op Milight's website!

Ze gaan trouwens wel hard met 't uitbrengen van nieuwe controllers. 5 versies in een relatief korte tijd! Trouwens, met v3 kun je via een web interface instellen (wat je kan instellen moet ik nog uitzoeken, en waarom ze 't verwijderd hebben is me 'n raadsel), maar houdt dat in dat alleen de v3-controller compatibel is met IFTTT?
Het instellen is voor het wifi adres van de bridge zelf. De normale methode is om dit via de smartphone app te doen (aanmelden bij je wifi netwerk, password instellen) maar bij mij lukte dit niet goed, daar hebben veel mensen problemen mee als je 2,4GHz een beetje overbevolkt is.
Bij de v3 was dit niet zo'n probleem omdat je het dan via de web-gui kon doen, maar bij v4 kon dat weer niet. Bovendien wil ik een statisch (niet dhcp) adres, en niet dat de bridge met internet kan verbinden (en in v3 kun je dus een niet bestaand default gateway adres invullen) en ook dat is lastiger met een v4. Voor de v4 is een los tooltje te vinden (ook weer via limitedless.com/dev) waar je dat gelukkig wel mee kunt doen.
Als de bridge eenmaal geconfigureerd is en beschikbaar in je netwerk maakt de versie voor de werking niet uit, dus geen probleem met IFTTT en v4

• Kapotlood
Leuk! :) Ik heb nog even de hint laten vallen voor m'n Kerst cadeautjes. Als de controller maar werkt vind ik 't al snel goed. Fixed IP lijkt me ook handig, maar aangezien ik daar niet al te veel kaas van heb gegeten zou ik al blij zijn als het relatief makkelijk in te stellen is (dus ook met meerdere lampen die op meerdere groepen gekoppeld staan), en als ik IFTTT aan de praat krijg :D

• DukeBox

DukeBox

joramoudenaarde schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:58:
maar houdt dat in dat alleen de v3-controller compatibel is met IFTTT?
Nee, je kan middels udp dat ding aansturen onafhankelijk van de versie. Enige dat aangepast is is de 'disco mode'.

• Kapotlood
Oh bedankt... laat ik die disco mode ook helemaal niet missen :)

• FunFair
DukeBox schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:33:
^ limitlessled houd een goede changelog bij.
Waar vind je die dan? Ik zie wel een changelog voor de v5 van de windows configuration tool, maar niet van de v5 firmware?

• Kapotlood

• DukeBox

DukeBox

Die staat in de opensource api documentatie.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Engineer Stewie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:33:
Kan iemand de afmetingen van de milight RGBW (Voor LED strip) controller eens doorgeven aub.
Eens kijken waar ik dat kan wegwerken...
85mm x 45mm x 20mm ff quick & dirty gemeten op mijn snijmat :D

[Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 02-12-2015 11:03]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
Deze is ook wel interessant voor in de topicstart: http://servernetworktech....-conversion-raspberry-pi/
Iemand heeft de WiFi-box omgebouwd zodat hij de lampen kan aansturen via een seriele verbinding (UART op Raspberry Pi). Dit omdat hij zeer veel WiFi-netwerken in z'n omgeving heeft en de WiFi-box daardoor niet betrouwbaar reageerde. De box stuurt eigenlijk alle ontvangen data gelijk door naar de UART van de transceiver.

In de reacties is ook iemand die de WiFi-box heeft omgebouwd naar een Ethernet versie. Dat zou ook mijn voorkeur hebben. Volgens mij kun je dan een goedkope Serial to Ethernet converter gebruiken. Die converter heb ik al eerder gebruikt om een OTGW in m'n netwerk te hangen en dat werkt perfect.

Via een bedrade netwerkaansluiting heb je ook een stuk minder latency, dus dan werkt zoiets als dit nog vloeiender denk ik.

Hier overigens iemand die het draadloze protocol tussen de afstandsbediening/WiFi-box en de lampen helemaal uitpluist (PL1167 chip).

Ik heb nu een RGB LED-strip aan een handmatige controller (3x draaiknopje, R, G, B ). Als ik die via het netwerk wil aansturen (app/Domoticz), heb ik dan genoeg aan pricewatch: Milight RGB LED Controller 12V-24V + pricewatch: Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control ?
En welke site kan ik die twee items het goedkoopste kopen? Banggood? AliExpress? Nog zaken waar ik op moet letten (welke controller versie o.i.d. ? )

[Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2015 11:35]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ThinkPadd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:03:
En welke site kan ik die twee items het goedkoopste kopen? Banggood? AliExpress?
Bovenstaande vraag, komende van een modje? Hahahaha :p
Klop 't effe in op pandacheck.com voor de beste prijs...

ThinkPadd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:03:
Deze is ook wel interessant voor in de topicstart: http://servernetworktech....-conversion-raspberry-pi/
Iemand heeft de WiFi-box omgebouwd zodat hij de lampen kan aansturen via een seriele verbinding (UART op Raspberry Pi). Dit omdat hij zeer veel WiFi-netwerken in z'n omgeving heeft en de WiFi-box daardoor niet betrouwbaar reageerde. De box stuurt eigenlijk alle ontvangen data gelijk door naar de UART van de transceiver.

In de reacties is ook iemand die de WiFi-box heeft omgebouwd naar een Ethernet versie. Dat zou ook mijn voorkeur hebben. Volgens mij kun je dan een goedkope Serial to Ethernet converter gebruiken. Die converter heb ik al eerder gebruikt om een OTGW in m'n netwerk te hangen en dat werkt perfect.
Erg handig inderdaad :)
Toegevoegd!
Via een bedrade netwerkaansluiting heb je ook een stuk minder latency, dus dan werkt zoiets als dit nog vloeiender denk ik.
Zelf heb ik ook wel vaak trage reacties via dat programma, ik ga er ook zeker naar kijken, want hier werkt het via wifi allemaal niet snel ;(

Ik heb nu een RGB LED-strip aan een handmatige controller (3x draaiknopje, R, G, B ). Als ik die via het netwerk wil aansturen (app/Domoticz), heb ik dan genoeg aan pricewatch: Milight RGB LED Controller 12V-24V + pricewatch: Milight Wi-Fi Box - Internet Remote Control ?
Ja, maar een remote is altijd handig voor erbij :)
En welke site kan ik die twee items het goedkoopste kopen? Banggood? AliExpress? Nog zaken waar ik op moet letten (welke controller versie o.i.d. ? )
Zelf goede ervaringen met AliExpress, er zijn weinig soorten controllers, dus als je maar de RGB hebt en deze:

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 16:26
Klopt het dat de Milight RGBW controller enkel RGB of W aanstuurt, en dit niet kan mixen?

Ben op zoek naar een oplossing om de gevels van een gebouw te verlichten, bedoeling is dat dit mbv een led strip gaat.

Nu zag ik dat de Milight enkel RGB mixt, en de W apart aanstuurt. En bijvoorbeeld de Fibaro RGB controller wel alle 4 door elkaar mixt.
Whazaer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:36:
Klopt het dat de Milight RGBW controller enkel RGB of W aanstuurt, en dit niet kan mixen?

Ben op zoek naar een oplossing om de gevels van een gebouw te verlichten, bedoeling is dat dit mbv een led strip gaat.

Nu zag ik dat de Milight enkel RGB mixt, en de W apart aanstuurt. En bijvoorbeeld de Fibaro RGB controller wel alle 4 door elkaar mixt.
Dat klopt van de Milight, eigenlijk dus niet heel handig.

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:57
Daar ben ik ook net achter gekomen. Heel jammer, want de primaire reden om een RGBW strip te gebruiken is dat je het geheel wat subtieler kunt laten kleuren. Ik snap écht niet waarom ze dat zo hebben gedaan.

Een reseller producent van Milight is Futlight Optoelectronics en op hun site staat een nieuwe controller die wél met saturatie overweg kan:

http://www.futlight.com/product_show_406.html

Wellicht dat ik deze in de nabije toekomst nog ga proberen. Eerst maar eens alles aangesloten krijgen...

[edit: Mogelijk zijn ze toch een reseller, maar zij verkopen het gewoon onder de naam Milight]

[Voor 9% gewijzigd door jurriendijkstra op 04-12-2015 08:57]

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:28
Uit berichten hierboven begrijp ik dat de warm white varianten niet echt warm licht geven, is de rgbww hier een beter alternatief voor?

Ik wil namenlijk 1 setje kopen om mee te testen, het moet wel een beetje sfeerlicht geven.
prekz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:35:
Uit berichten hierboven begrijp ik dat de warm white varianten niet echt warm licht geven, is de rgbww hier een beter alternatief voor?

Ik wil namelijk 1 setje kopen om mee te testen, het moet wel een beetje sfeerlicht geven.
De WarmWhite zijn inderdaad niet heel warm, dit is op te lossen door een filter te gebruiken.

En het Warm White gedeelte van de RGB lampen is toch een erg koud soort wit (3000K) wat niet goed is voor sfeer.
jurriendijkstra schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:22:
Daar ben ik ook net achter gekomen. Heel jammer, want de primaire reden om een RGBW strip te gebruiken is dat je het geheel wat subtieler kunt laten kleuren. Ik snap écht niet waarom ze dat zo hebben gedaan.

De producent van Milight is Futlight Optoelectronics en op hun site staat een nieuwe controller die wél met saturatie overweg kan:

http://www.futlight.com/product_show_406.html

Wellicht dat ik deze in de nabije toekomst nog ga proberen. Eerst maar eens alles aangesloten krijgen...
Weet je heel zeker dat dat de producent is? Ik vind het aanbod wel erg weinig als het echt de producent moet zijn. Want je hebt nog meer soorten lampen dan op die site ;)

[Voor 43% gewijzigd door Jochemd13 op 03-12-2015 17:33]

• Kapotlood
Beetje gekke vraag misschien, maar is het mogelijk om, als je bij lamp 1 de "white-warm white" peertjes hebt, en bij lamp 2 de RGBW peertjes, één afstandsbediening te gebruiken? Of heb je dan echt zowel een RGBW-remote als een normale remote nodig?

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
joramoudenaarde schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:27:
Beetje gekke vraag misschien, maar is het mogelijk om, als je bij lamp 1 de "white-warm white" peertjes hebt, en bij lamp 2 de RGBW peertjes, één afstandsbediening te gebruiken? Of heb je dan echt zowel een RGBW-remote als een normale remote nodig?
Klopt, je hebt per groep een remote nodig, de RGB remote kan helemaal niets op de CW/WW groep, en andersom kan het ook niet. Maar die remotes zijn zeer goedkoop te vinden op de bekende Chinese sites :)

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-02 19:29
Vandaag heb ik de RGB spotjes binnen gekregen, maar mijn controller zit bij mijn andere order die nog onderweg is (denk bij douane). Betekent dit dat ik nu nog niets aan de lampen heb, zolang de (wifi) controller niet binnen is?

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Luuk84 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:51:

Ik heb er drie van binnen, en ik had me enorm verkeken op de afmetingen. Je moet er een gat van 130 mm voor boren/zagen, de lamp zelf heeft een grotere diameter dan een CD-ROM. De bijbehorende driver/controller is ook ca. 130 mm breed dus ook daar moet ruimte voor zijn. Inbouwdiepte is overigens ook ca. 80 mm.

Verder is het de standaard Milight kwaliteit zoals we van alle overige Milight lampen gewend zijn, het werkt heel goed met bestaande wifi boxen en RGB remotes, mooi licht, wit echter niet al te warm. Wel een aanzienlijk hogere licht opbrengst daar deze 12 watt zijn maar dat is prima te dimmen.
Ook mooi is dat er een diffuus melkwit kunstof voor zit, je kan de leds dus niet afzonderlijk zien zitten. (zoals dat wel is met de GU10 spots)

Voor mijn verlaagde plafond zijn ze helaas veel te groot, ik ga er nu een soort van design pafond lamp mee bouwen, eens kijken wat er mogelijk mee is.

• Kapotlood
@Freshnub:
Daar kom je zo achter :) Steek ze in je lamp en zet ze aan. Wel leuk dat je ze al hebt... ik moet (met geluk) nog wachten tot de Kerst, en anders tot m'n verjaardag, hehe.

@Jeroen: Bedankt voor de heads-up. Ik dacht even makkelijk te doen, maar dat gaat dus helaas niet op :)
Pagina: 1 2 3 ... 38 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee