Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnub schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:19:
Vandaag heb ik de RGB spotjes binnen gekregen, maar mijn controller zit bij mijn andere order die nog onderweg is (denk bij douane). Betekent dit dat ik nu nog niets aan de lampen heb, zolang de (wifi) controller niet binnen is?
Zonder afstandsbediening of wifi-box ben je helaas beperkt tot de standaardkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 22:57
Jochemd13 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:21:
[...]

Zonder afstandsbediening of wifi-box ben je helaas beperkt tot de standaardkleur.
Thanks, ben net thuis en idd de standaard kleur. Nu is het wachten op de controller. Ik heb ze overigens relatief snel binnen gekregen, twee weken bij deze verkoper.

http://nl.aliexpress.com/...3.html?detailNewVersion=2

Gezien de gemiddelde levertijd en de aankomende feestdagen ben ik geneigd om nog een aantal lampen te bestellen. Ik twijfel of ik voor nog meer RGB lampen ga of de andere probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een vraagje. Als je zo'n 20 meter rgbw ledstrip aan wilt leggen zie ik hier diverse oplossingen voor langskomen.

- 4 keer 5 meter ledstrip 12V met daartussen 3 keer een rgbw amplifier (dus 1 grote groep).
- 4 keer 5 meter ledstrip 12V met allemaal een aparte rgbw controller (dus 4 setjes als het ware).
- 4 keer 5 meter ledstrip 24V maar dan met 2 x 1 rgbw controller per 10 meter (dus 2 setjes van 10 meter).

Waar zou ik de voorkeur aan moeten geven? In principe is het niet nodig ze apart te kunnen bedienen. Dus alle drie de mogelijkheden bieden een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Executor16 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:59:
Even een vraagje. Als je zo'n 20 meter rgbw ledstrip aan wilt leggen zie ik hier diverse oplossingen voor langskomen.

- 4 keer 5 meter ledstrip 12V met daartussen 3 keer een rgbw amplifier (dus 1 grote groep).
- 4 keer 5 meter ledstrip 12V met allemaal een aparte rgbw controller (dus 4 setjes als het ware).
- 4 keer 5 meter ledstrip 24V maar dan met 2 x 1 rgbw controller per 10 meter (dus 2 setjes van 10 meter).

Waar zou ik de voorkeur aan moeten geven? In principe is het niet nodig ze apart te kunnen bedienen. Dus alle drie de mogelijkheden bieden een oplossing.
Ik denk dat je hier beter geholpen kan worden ;)
[LED] Strips, drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-01-2024
Mi Light GU10
Zo goedkoop niet eerder gezien!

RGBWW
€7,25

http://nl.aliexpress.com/...01644_0,searchweb201560_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 15:50
Ik zie er geen RGWw bij staan. Bij een eerdere order kon je dat wel kiezen, zijn deze niet gewoon wit/geel?

Ik heb de lampen bij Banggood besteld, levertijd van 10 dagen. Ik wacht nog op de Wifi verdeler dan lekker testen met Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanputten80 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:19:
[...]

Ik zie er geen RGWw bij staan. Bij een eerdere order kon je dat wel kiezen, zijn deze niet gewoon wit/geel?
Ze zijn vaker onduidelijk. Maar het gaat echt over de RGBWW, als je de andere optie kiest krijg je een RGBCW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die shop heeft wel goede aanbiedingen :)

Deze is ook wel interessant: http://nl.aliexpress.com/...6428.html?storeId=1968088
WiFi-box + RGBWW paddestoel lamp (9W E27) voor $8,39 :9 Of is dat 'to good to be true' ? Die WiFi box kost los al $15 vaak

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:34:
[...]

Die shop heeft wel goede aanbiedingen :)

Deze is ook wel interessant: http://nl.aliexpress.com/...6428.html?storeId=1968088
WiFi-box + RGBWW paddestoel lamp (9W E27) voor $8,39 :9 Of is dat 'to good to be true' ? Die WiFi box kost los al $15 vaak
Is wel een heel erg mooie prijs idd ;)

Zelf ben ik wel van plan om nog 2x een GU10 RGBWW te kopen voor het plafond. En nog wat RGB-controllers voor toekomstige ledstrips :P
En in de toekomst ben ik van plan om op mijn slaapkamer nog wat inbouwspots te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 06-12-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:45:
[...]

Is wel een heel erg mooie prijs idd ;)
[...]
Mjaa ik heb de advertentie een paar keer doorgelezen en er staat gewoon dat de levering 1x een lamp omvat EN 1x een WiFi remote.

Dus het zal wel kloppen :? Ik ga gewoon bestellen, dit is mooi goedkoop om te starten met Milight (heb nog niks in huis van Milight). Als ik het niet geleverd ofzo krijg dan trek ik AliExpress aan de jas, die lossen het dan wel op is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 07-09 15:50
Je loopt geen risico. Paar weken terug heb ik ook wat besteld, de WIFI controller voor 11 Euro maar om een reden werd deze niet opgestuurd. Bestelling bij Banggood geplaatst (14) en deze werd dezelfde dag verzonden. Aliexpress geannuleerd kreeg meteen mn geld terug. Prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ik bestel al jaren via eBay. Uiteindelijk krijg je je geld wel terug als je een dispute opent.

Heb net besteld:
1 x 9W E27 Mi Light Wifi Mushroom Led Bulb Light RGBWW (RGB+ Warm White) Smart Lamp + 1 x 2.4G Mi Light Wifi Controller Box

1Pcs 100% Original Mi Light 2.4G Dimmable Led Wireless RF Controller For Led Strip 3014 3528 5050 RGB RGBWW Control

Moest in totaal €12,82 afrekenen, koopje toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
@ThinkPad: Geeft die Mushroom bulb een beetje hetzelfde licht als een normaal peertje van MiLight? Qua kleur en specs lijkt hij niet te verschillen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joramoudenaarde schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:05:
@ThinkPad: Geeft die Mushroom bulb een beetje hetzelfde licht als een normaal peertje van MiLight? Qua kleur en specs lijkt hij niet te verschillen namelijk :)
Ik heb geen idee, dit is de eerste keer dat ik Milight spullen koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
Dus het zal wel kloppen
Het lijkt mij een nieuwe shop. Nog geen waardering.
Al wel een reactie gehad op mijn eerste aankoop bij HuaYan van 2x GU10 RGBWW 4W.
Nog maar even 2 bijbesteld.

De eerste set (eerder gekocht voor 9,12 Euro) van 2 ge-tweeked met een Lee filter 205. Prima warm wit resultaat.
Zoals FunFair hier toont:
http://gathering.tweakers...message/44345307#44345307

[ Voor 3% gewijzigd door Domosapiens op 06-12-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domosapiens schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:43:
[...]

Het lijkt mij een nieuwe shop. Nog geen waardering.
Al wel een reactie gehad op mijn eerste aankoop bij HuaYan van 2x GU10 RGBWW 4W.

De eerste set van 2 ge-tweeked met een Lee filter 205. Prima warm wit resultaat.
Zoals FunFair hier toont:
http://gathering.tweakers...message/44345307#44345307
Kan je misschien foto's maken van hoe het licht er nu ongeveer uitziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domosapiens
Jochemd13 schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:44:
[...]

Kan je misschien foto's maken van hoe het licht er nu ongeveer uitziet?
Ik zou bijna zeggen: nee, te omslachtig zonder "karma" (kinderachtig gedoe)

Maar vooruit ...
Verschil is niet eenvoudig te fotograferen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GRcnEhZ.jpg?1

Links zonder filter, rechts met.
Een beetje een RAL9002 kleur

De rest van de foto's komt als ik wel voldoende "karma" heb ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:51
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je de gu10 hebt getweakt! Heb 1 zo'n lamp, maar kon niet echt een goed ontwerp verzinnen icm de conische lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
FunFair schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:39:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe je de gu10 hebt getweakt! Heb 1 zo'n lamp, maar kon niet echt een goed ontwerp verzinnen icm de conische lens.
Onder de conische lens.
De quick-try versie
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BA6kTf9.jpg?1

[ Voor 3% gewijzigd door Domosapiens op 06-12-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.kasemier
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 17:22
Hallo .

Ook weer bezig geweest met Milights in dit geval de WUT54 variant geschikt voor 12v.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5pec02.jpg

Ik heb ook deze geopend en voorzien van een LEE 205 over de witte leds.

Het openen ging bij een aantal makkelijk aangezien deze voorzien waren van groene locktite.
voor het openen gebruik ik twee stukken dun rubber om grip te krijgen op de lamp.

Helaas was een enkel exemplaar voorzien van rode locktite deze was alleen te openen in een bankschroef en is niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen. 8)7

Dan heb ik een Milight rgbw ledstripe controller ingezet met een enkele witte ledstrip aangesloten.(Action)
ook dit werkt prima en is bevestigd aan de onderzijde van het aanrechtblad , erg handig.

Van de hier al aanwezige Gu10 rgbww lampjes is er één die nogal traag reageerd , hiervoor ga ik maar eens een spare bestellen,

Groetjes Rene

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heren, Ik heb reeds een aantal milight 6w lampen, en werken prima met elke controller. remote en wifi / telefoon.
Nu heb ik ook ( als set ) een ledstrip binnengekregen, rgbw/ww 120leds p/m. Alles aangesloten, het werkt ook....echter de kleuren komen niet overeen met de lamp kleuren op dat moment . Op geen enkele controller. Ik heb al draden en kleuren gewisseld, ik kom er echter niet achter of de ledstrips anders aangestuurd dienen te worden. Iemand dat ook al eens gehad hier ? Voorbeeld, lampen geven blauw licht, de ledstrip rood etc.... Alleen groen en blauw lijken aardig overeen te komen.

Het is deze set http://www.aliexpress.com...p/930043_32369897051.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX1992
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-08 14:54
nt2nitro schreef op maandag 07 december 2015 @ 02:38:
Heren, Ik heb reeds een aantal milight 6w lampen, en werken prima met elke controller. remote en wifi / telefoon.
Nu heb ik ook ( als set ) een ledstrip binnengekregen, rgbw/ww 120leds p/m. Alles aangesloten, het werkt ook....echter de kleuren komen niet overeen met de lamp kleuren op dat moment . Op geen enkele controller. Ik heb al draden en kleuren gewisseld, ik kom er echter niet achter of de ledstrips anders aangestuurd dienen te worden. Iemand dat ook al eens gehad hier ? Voorbeeld, lampen geven blauw licht, de ledstrip rood etc.... Alleen groen en blauw lijken aardig overeen te komen.

Het is deze set http://www.aliexpress.com...p/930043_32369897051.html
De 'hue' die gebruikt wordt door MiLight is niet de standaard 0-360 graden hue zoals in het HSB/HSL kleurenmodel. Ik heb in code ook een formule moeten gebruiken om dit 'om te rekenen'. Wellicht als je een MiLight controller (dat witte doosje) gebruikt voor de LED strip dat de kleuren dan wel overeen komen. Dit ziet er uit als een algemeen, merkloze controller, die natuurlijk weer een eigen manier van aansturen hanteert.

Voor de geïnteresseerden, hier de formule om kleuren om te rekenen van een 0 - 360 graden hue naar het MiLight model. Het heeft er onder andere mee te maken dat MiLight maar 256 kleuren kent, omdat de kleur als byte (0 - 255) verstuurd wordt, en tevens 'verschoven' is.

((256 + 176 - (hue / 360.0 * 255.0)) % 256)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Niet online
@PhoeniX1992 Ik gebruik dat witte boxje, en ik snap je denk ik een " klein beetje " . Maar ik had verwacht dat je blauw wilt de lampen blauw weergeven, en de ledstrip dicht bij de blauwe waarde aangeeft. Helemaal overeen komen zal het wel nooit, omdat het andere techniek is. Ik kan het alleen niet snappen dat de lampen groen aangeven dat de ledstrip dan plotseling rood is. Zet ik de lampen naar geel, is de ledstrip groen. Ik vermoed dat er toch mensen moeten zijn die de milight lampen en milight ledstrip kombineren ? En of die dan ook tegen dit euvel zijn aangelopen ..Onafhankelijk van elkaar is er geen problem, alles werkt, maar ik wilde in de woonkamer met 1 remote controller met 1 knop alles dezelfde kleur maken. En dat werkt dus niet.

Ik begin te vermoeden dat het bijbehorende " witte kastje " niet goed samenwerkt met de rest.
Krijg ook dit niet met elkaar babbelend met de milight vier zone controller, en niet in domoticz, uitsluitend met de bijgeleverde ( die om het weer verwarrend te maken gewoon met de lightbulbs synct , andersom dus niet ). Heb dit weekend maar 4 "echte " besteld , tenminste er staat wel milight op.

[ Voor 20% gewijzigd door nt2nitro op 09-12-2015 00:30 . Reden: toevoeging op mezelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:07
Weet iemand hoe je op de Milight wifi controller (bridge) kunt inloggen?

Ik wilde graag mn IP statisch maken om hem zo in Domoticz aan te kunnen sturen maar op een of andere manier kom ik er niet in..... ik mag op het nu bestaande IP adres benaderen en krijg een schermpje voor login en ww maar ik kan nergens vinden wat het wachtwoord of user moet zijn.
admin admin heb ik geprobeerd en na veel zoeken kon ik vinden dat admin en 000000 zou moeten werken. maar ik krijg dan een foutmelding...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:37:
Weet iemand hoe je op de Milight wifi controller (bridge) kunt inloggen?

Ik wilde graag mn IP statisch maken om hem zo in Domoticz aan te kunnen sturen maar op een of andere manier kom ik er niet in..... ik mag op het nu bestaande IP adres benaderen en krijg een schermpje voor login en ww maar ik kan nergens vinden wat het wachtwoord of user moet zijn.
admin admin heb ik geprobeerd en na veel zoeken kon ik vinden dat admin en 000000 zou moeten werken. maar ik krijg dan een foutmelding...

Iemand een idee?
Probeer hem te resetten en dan nog een keer met admin admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:48:
[...]

Mjaa ik heb de advertentie een paar keer doorgelezen en er staat gewoon dat de levering 1x een lamp omvat EN 1x een WiFi remote.

Dus het zal wel kloppen :? Ik ga gewoon bestellen, dit is mooi goedkoop om te starten met Milight (heb nog niks in huis van Milight). Als ik het niet geleverd ofzo krijg dan trek ik AliExpress aan de jas, die lossen het dan wel op is mijn ervaring.
Ik heb hem ook besteld, niet gek voor die prijs! Overigens heel wat bestellingen uit NL ;)
Ik vraag me nu af wat je krijgt: lamp + wifi controller, of lamp + afstandsbediening. Dat vind ik niet zo duidelijk uit de omschrijving blijken. In ieder geval maar even een screenshot gemaakt als bewijs vooraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:07
Jochemd13 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:47:
[...]

Probeer hem te resetten en dan nog een keer met admin admin.
Ik had em al een aantal keer gereset maar door jou aanmoediging doet ie het nu..... (deed vast wat verkeerd)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
Domosapiens schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:43:
[...] Al wel een reactie gehad op mijn eerste aankoop bij HuaYan van 2x GU10 RGBWW 4W.
Melding gekregen dat 2x2 GU10 sets verzonden zijn.
Een RSxxxxxxxxxCH nummer dus dat zal wel postservice point ophalen worden.
Een andere recente order heeft daar 3 weken gelegen zonder melding en is weer teruggestuurd (terwijl ze mij daar kennen!). Wat een sevice point |:(

Nog maar even 2 GU10 bijbesteld.

Met als commentaar:
I have made promotion for you:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45388140#45388140
That's why you have so many orders from the Netherlands
Please don't let me down and serve the orders well

Nu nog 2*GU10 te gaan. :)
Totaal 10 stuks nodig voor de keuken renovatie.

Ik gebruik dit filter
http://www.bax-shop.nl/le...ange/product-details.html

Ben van plan om deze armatuur te kopen
http://www.applamp.nl/led...chrome-r.html?id=25074133
Waar de (langere) GU10 in past.

Zijn er andere GU10 armatuur opties bij jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Toevallig al reactie gehad omtrent verzending? Ik twijfel hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:46:
[...]

Toevallig al reactie gehad omtrent verzending? Ik twijfel hier nog.
Yep, kreeg gisteren mailtje dat ze verzonden waren. RGB dimmer en WiFi-box + paddestoel lamp komen van dezelfde seller.

Als ik het binnen heb (ik hoop ook echt de producten i.p.v. een baksteen :+ ) dan zal ik wel ff posten. Maar dat duurt nog wel 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:50:
[...]

Yep, kreeg gisteren mailtje dat ze verzonden waren. RGB dimmer en WiFi-box + paddestoel lamp komen van dezelfde seller.

Als ik het binnen heb (ik hoop ook echt de producten i.p.v. een baksteen :+ ) dan zal ik wel ff posten. Maar dat duurt nog wel 2 weken.
Dan bestel ik ze ook wel, het leven is een grote gok he :+ Betalen via iDeal of Creditcard (waar ik geen aankoop bescherming op heb) maakt niet erg veel uit denk ik? Wil wat met milight spelen icm Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:52:
[...]

Dan bestel ik ze ook wel, het leven is een grote gok he :+ Betalen via iDeal of Creditcard (waar ik geen aankoop bescherming op heb) maakt niet erg veel uit denk ik? Wil wat met milight spelen icm Domoticz.
Ik heb via iDeal betaald. Als ik niks/rommel krijg opgestuurd dan open ik een dispute bij AliExpress. En als dat op een getouwtrek uitloopt, achja dan is het maar <20 euro wat ik kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

r.kasemier schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:25:
Ook weer bezig geweest met Milights in dit geval de WUT54 variant geschikt voor 12v.
Buiten dat er al weinig te vinden is over de WUT54, vroeg ik me af of er ook een W/WW versie van is. Google en ebay/alixpress geven al niet veel info. Kon overigens ook geen een officiele site vinden van mi light.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ThinkPadd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:01:
[...]

Ik heb via iDeal betaald. Als ik niks/rommel krijg opgestuurd dan open ik een dispute bij AliExpress. En als dat op een getouwtrek uitloopt, achja dan is het maar <20 euro wat ik kwijt bent.
Ben benieuwd, net de paddestoel + wifi controller box besteld. Heb nu nog geen geschikte rgb ledstip, dus heb die rgbw box niet besteld.

Ben ook erg benieuwd naar het licht, je leest in dit topic allemaal dat warmwite niet erg warmwit is. Nu heb ik een stel action led lampjes hangen, maar dat ziet er helemaal niet uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:08:
[...]

Ben benieuwd, net de paddestoel + wifi controller box besteld. Heb nu nog geen geschikte rgb ledstip, dus heb die rgbw box niet besteld.

Ben ook erg benieuwd naar het licht, je leest in dit topic allemaal dat warmwite niet erg warmwit is. Nu heb ik een stel action led lampjes hangen, maar dat ziet er helemaal niet uit. 8)7
Met een RGB strip heb je genoeg aan een RGB controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jochemd13 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:31:
[...]

Met een RGB strip heb je genoeg aan een RGB controller ;)
Die heb ik op dit moment niet nodig. Heb geen RGB ledstrip op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 10:44
Ik lees vaker dat jullie de milight aan domoticz koppele. Ben je dan als nog gelimiteerd tot de wifi box met maximaal 4 scenes of kan je bepaalde scenes ook via domoticz aansturen?

• FunFair
Ik heb zojuist een led kerstsnoer van kruitvat aangesloten op een rgbw controller. Het snoer was veel te fel, dus wilde het dimmen. Uitdaging in deze was dat het 32v is ipv 24v. Als ik 24v op het snoer zet licht de helft niet op, dus ik heb de gok genomen door 32v op de controller te zetten. Werkt!!! Output is netjes 32v bij 100%. Ben benieuwd hoe lang die het volhoud,gezien er max 24v input op de beschrijving staat :p

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 21:43
Kan je nou maar 4 lampen aansturen met 1 wifi box? Of is dat inmiddels niet meer zo?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

prekz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:17:
Ben je dan als nog gelimiteerd tot de wifi box met maximaal 4 scenes of kan je bepaalde scenes ook via domoticz aansturen?
De wifi bridge stuurt 8 id's en een 2 group id's (4/1 per rgbww/rgbcw en 4/1 per ww/cw). Dat kan je niet aanpassen.
Je kan wel meerdere wifi bridges aan domoticz koppelen.
mitch187 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:02:
Kan je nou maar 4 lampen aansturen met 1 wifi box? Of is dat inmiddels niet meer zo?
Nee, zoveel als je maar wilt koppelen.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2015 19:13 ]

• FunFair
mitch187 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:02:
4 groepen lampen. Weet niet precies hoeveel lampen je aan 1 groep kan koppelen, maar ik denk wel een stuk of 4 en dan kun je dus 16 lampen aansturen .

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

FunFair schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:12:
..maar ik denk wel een stuk of 4..
Nee, oneindig..
Het is net als met de radio, er zit geen limiet aan het aantal radios dat het signaal kan ontvangen.

[ Voor 49% gewijzigd door DukeBox op 10-12-2015 19:14 ]

• prekz
  • Laatst online: 10:44
DukeBox schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:12:
[...]

De wifi bridge stuurt 8 id's en een 2 group id's (4/1 per rgbww/rgbcw en 4/1 per ww/cw). Dat kan je niet aanpassen.
Je kan wel meerdere wifi bridges aan domoticz koppelen.
Erg jammer want ik zou wel meer dan 4 groepen willen zonder daar meteen een aantal wifi bridges voor te gebruiken.

Ik hoop dat er in de toekomst nog een keer een hack komt om dit te omzijlen :P

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

prekz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:10:
Dat is met de bridge onmogelijk of er moet een 3rd party oplossing komen die ID's kan 'genereren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:01
Kort vraagje, is het mogelijk met de E27 6W RGBW een soort flame effect in te stellen? Of is dat veel te geel? Want het warmwit is gewoon veels te wit lees ik overal.

Als dat zo is zou het een goede vervanger zijn voor onze woonkamer verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
martijn k. schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:42:
Kort vraagje, is het mogelijk met de E27 6W RGBW een soort flame effect in te stellen? Of is dat veel te geel? Want het warmwit is gewoon veels te wit lees ik overal.

Je kunt het oranje/geel instellen, maar ik vind het niet mooi en naar mijn smaak geeft het te weinig licht. Het is wel leuk om kleur accenten aan te brengen.

Ik blijf fan van de dualwhite versie i.c.m. een kleurfilter. In deze donkere dagen heb ik ze iets witter ingesteld, zodat je wat langer alert blijft, maar als we een filmpje kijken, gaat de kleur op lekker warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
FunFair schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:01:
[...]

Je kunt het oranje/geel instellen, maar ik vind het niet mooi en naar mijn smaak geeft het te weinig licht. Het is wel leuk om kleur accenten aan te brengen.

Ik blijf fan van de dualwhite versie i.c.m. een kleurfilter. In deze donkere dagen heb ik ze iets witter ingesteld, zodat je wat langer alert blijft, maar als we een filmpje kijken, gaat de kleur op lekker warm.
Is het ook mogelijk om een kleurfilter te maken op de E27 fitting en E10 fitting lampen dan? Ik zie het bij spotjes wel gebeuren in dit topic maar niet op de peertjes, of heb ik er overheen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
martijn k. schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:16:
[...]

Is het ook mogelijk om een kleurfilter te maken op de E27 fitting en E10 fitting lampen dan? Ik zie het bij spotjes wel gebeuren in dit topic maar niet op de peertjes, of heb ik er overheen gelezen?
Yep
FunFair in "[Milight] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

martijn k. schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:42:
Bedoel je een soort van flikkering ? Niet zonder externe tools.
Dat veels te wit hangt erg af van hoe je het inzet. Op mijn werkkamer heb ik hem zelfs niet helemaal op WW staan, beetje in het midden tussen WW en CW.
Voor een woonkamer hangt het af waar je het inzet. Als 'schemer' verlichting kan het wel iets warmer maar als spot op bijv. een schilderij of indirect licht vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Vroeger, heel lang geleden, kocht je gewone gloeilampen en had je de keuze in wit, warm wit en flame. Flame is gewoon een lichtoranje gekleurd peertje. LED lampen worden ook wel in flame geleverd, maar deze geven altijd een wisselend resultaat aangezien mijn vrouw ze vrijwel allemaal wel iets opschilderd :p

Ik had gehoopt het hiermee te kunnen oplossen, heb ik er direct een leuke gadget bij.

Ik weet niet of ik zin heb om al die dingen te modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

martijn k. schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:27:
Flame is gewoon een lichtoranje gekleurd peertje. LED lampen worden ook wel in flame geleverd, maar deze geven altijd een wisselend resultaat aangezien mijn vrouw ze vrijwel allemaal wel iets opschilderd :p
Ah.. helaas heb ik ook al de leeftijd dat ik dat wel ken hoor ;)
De buitenkant is 'wit' dus als je die wilt aanpassen zou ik eerder iets doen met transparante of 'flame' krimpfolie waar je dan op kan 'schilderen'. De mi lights die ik heb zijn alleen heel mooi egaal verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
prekz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:10:
[...]

Erg jammer want ik zou wel meer dan 4 groepen willen zonder daar meteen een aantal wifi bridges voor te gebruiken.

Volgens mij kun je gewoon meerdere bridges kopen en die gebruiken, toch?

Overigens, wat betreft kleur: Mijn vader heeft ze laatst overgeschildert met een soort rode verf. Lijkt ook prima te gaan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 11-12-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:06
Sinds vorige week ook mooi "starterssetje" binnen met o.a. 3 lampen, ledstrip, wifi-module en remote. Waar ik alleen tegen aanloop is het volgende: soms is het gewoon praktischer om de "ouderwetse" wandschakellaar te gebruiken, zeker als ik met mn handen vol de kamer in kom :p Bestaat er een mooie inbouwschakelaar die kan communiceren met mi-light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goeie vraag! Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

CasperNL schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:59:
Bestaat er een mooie inbouwschakelaar die kan communiceren met mi-light?
Via bijv. domoticz kun je een eenvoudige kaku schakelaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
DukeBox schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:07:
[...]

Via bijv. domoticz kun je een eenvoudige kaku schakelaar gebruiken.
Dan moet je wel kaku kunnen ontvang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik gebruik een kaku wand schakelaar icm van die stopcontacten.
Heb ook een inbouw mini zender ingebouwd achter een gewone schakelaar. (Niet 230v geschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Cyleo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:50:
[...]

Volgens mij kun je gewoon meerdere bridges kopen en die gebruiken, toch?

Overigens, wat betreft kleur: Mijn vader heeft ze laatst overgeschildert met een soort rode verf. Lijkt ook prima te gaan :P
Ik heb inderdaad een tweede bridge er bij gekocht, en dat werkt ideaal in combinatie met Domoticz.

Als je vervolgens de App Dromotica gebruikt kun je alle lampen en groepen binnen één App bedienen en kun je ze allemaal duidelijke benamingen geven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 14-12-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
wauw, had niet verwacht dat het zo gebruiksvriendelijk was! topsysteem dit, 2 e27 lampen op m'n studentenkamertje, en een ledstrip achter m'n bureau (die ledstrip is nog een to-do, woon er net een weekje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik verbaas me ook hoeveel sites er (na een beetje zoeken) ineens opduiken die deze lampen verkopen. Ik heb gewoon zin om te verhuizen om ook gelijk deze lampjes in te kunnen slaan :)

Het enige wat me maar niet duidelijk wordt is hoe je lampen aan verschillende groepen én remotes kunt koppelen. Mijn plan is namelijk als volgt:

Op de remote:
- groep 1 = woonkamerlamp
- groep 2 = eetkamerlamp
- groep 3 = eetkamerlamp én woonkamerlamp

Op de app
- groep 2 = eetkamerlamp

Hoe je een lamp aan moet zetten en binnen enkele seconden de aan-knop van de gewenste groep moet indrukken, dat snap ik. Maar ik zie niet hoe ik een lamp kan toekennen aan 2 groepen, en dan óók nog eens aan 2 groepen in de app. Dat is verreweg het meest onduidelijke waar ik op de MiLight en Limitless website niet kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:07:
Ik verbaas me ook hoeveel sites er (na een beetje zoeken) ineens opduiken die deze lampen verkopen. Ik heb gewoon zin om te verhuizen om ook gelijk deze lampjes in te kunnen slaan :)

Het enige wat me maar niet duidelijk wordt is hoe je lampen aan verschillende groepen én remotes kunt koppelen. Mijn plan is namelijk als volgt:

Op de remote:
- groep 2 = eetkamerlamp

Op de app
- groep 2 = eetkamerlamp

Hoe je een lamp aan moet zetten en binnen enkele seconden de aan-knop van de gewenste groep moet indrukken, dat snap ik. Maar ik zie niet hoe ik een lamp kan toekennen aan 2 groepen, en dan óók nog eens aan 2 groepen in de app. Dat is verreweg het meest onduidelijke waar ik op de MiLight en Limitless website niet kan terugvinden.
Volgens mij kan dit niet, wat volgens mij wel kan is een tweede bridge nemen en het dus zo te toen

Bridge1:
- groep 1 = woonkamer
- groep 2 = eetkamer

Bridge 2:
-groep 1 = woonkamer + eetkamer

Een alternatief is om niet de app te gebriuken maar bijvoorbeeld met tasker en UDP Sender (Android) 3 snelkoppelingen aan te maken. Eentje die dus groep 1 aanzet, eentje voor groep 2 en eentje die zowel groep 1 als groep 2 aanzet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit juist wel mogelijk is. :)

Maar wat bedoel bedoel je met Tasker en UDP Sender? Ik heb nog nooit van dat soort snelkoppeling-apps gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:33:
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit juist wel mogelijk is. :)

Maar wat bedoel bedoel je met Tasker en UDP Sender? Ik heb nog nooit van dat soort snelkoppeling-apps gehoord?
Tasker:
UDP Sender:

Ik moet me daar ook nodig eens in verdiepen, is wel vrij complex allemaal. Klusje voor de kerstvakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hmm, zat net ook even te kijken, maar ik denk niet dat m'n vrouw daar blij van wordt. Die was nou net zo blij dat we (ik dus) via een IFTTT-app heel simpele acties kon aanmaken die ze daarna met een druk op de knop kan gaan gebruiken voor de verlichting.

Maar zoiets als Tasker en UDP-Sender... ik denk niet dat me dat in dank wordt afgenomen. Als ik er zelf uit zou komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:14:
Hmm, zat net ook even te kijken, maar ik denk niet dat m'n vrouw daar blij van wordt. Die was nou net zo blij dat we (ik dus) via een IFTTT-app heel simpele acties kon aanmaken die ze daarna met een druk op de knop kan gaan gebruiken voor de verlichting.

Maar zoiets als Tasker en UDP-Sender... ik denk niet dat me dat in dank wordt afgenomen. Als ik er zelf uit zou komen ;)
In feite kun je met een beetje studeren hele mooie widgets maken die allerlei acties en scripts uitvoeren, dus bijvoorbeeld met één druk op de knop lampen aan, gordijnen dicht, etc.
Het aanmaken van zo'n knop of widget is even tricky, maar daarna is het voor vrouwlief super eenvoudig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Via domoticz zelf, of via dromotica app heb je toch zo een snel koppeling gemaakt om de boel te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Haha, dat zou mooi zijn! We hebben alleen geen Android in huis maar iOS, en een alternatief voor Tasker en UDP Sender bestaat (tot nu toe) niet :)

Ik hou het wel bij 2 aparte groepen voor m'n verlichting in dat geval. Maar kun je dan ook geen lamp op zowel de remote als de app koppelen?

@Dacuuu, daar moet ik tegen die tijd nog eens even in duiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:33:
Haha, dat zou mooi zijn! We hebben alleen geen Android in huis maar iOS, en een alternatief voor Tasker en UDP Sender bestaat (tot nu toe) niet :)

Ik hou het wel bij 2 aparte groepen voor m'n verlichting in dat geval. Maar kun je dan ook geen lamp op zowel de remote als de app koppelen?

@Dacuuu, daar moet ik tegen die tijd nog eens even in duiken!
Ik veronderstelde dat ik in het domoticz topic reageerde. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:33:
Dat kan prima, je kan zelfs op de App andere lampen koppelen dan op de remote. Ik dacht eerst dat m'n remote niet goed was tot ik er achter kwam dat je die apart nog moet inleren nadat dat in de App al gedaan was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dus tóch? Maar ik dacht dat je die lampen, nadat je ze op 't stroom zet, maar één keer kan koppelen... hoe koppel je ze, nadat je ze aan de remote hebt gekoppeld, dan ook aan de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
Hmmm nu twijfel ik... Ik zal het vanavond thuis nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wil je 't als je d'r uit bent laten weten? Ik ben d'r behoorlijk benieuwd naar namelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Volgens mij koppel je ze in de app op dezelfde manier als op de remote, dus aanzetten en dan op de bijbehorende groep drukken.

Echter werken de remote en app apart van elkaar, dus als je ze op de remote gekoppeld hebt moet je dat op de app ook nog doen, en vice versa. Je kunt dit dus ook laten verschillen.

Wat dus niet kan is één lamp zowel aan groep 1 en aan groep 3 koppelen op de remote (of in de app). Je kunt wel één lamp aan groep 1 op de remote, en groep 3 in de app koppelen.
joramoudenaarde schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:06:
@The_Fes:
Moet je dan, nadat je de lamp op de remote hebt gekoppeld, eerst de stroom er weer afhalen (dus niet alleen de lichtschakelaar uitzetten), en daarna weer de stroom er op zetten om de lamp aan de app te koppelen?
Ik heb nog nooit de stroom er af moeten halen.. Wandschakelaar of schakelaar van de lamp was genoeg (dan haal je toch ook gewoon de stroom er af)

[ Voor 37% gewijzigd door TheFes op 17-12-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan per lamp 32 ID's koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@The_Fes:
Moet je dan, nadat je de lamp op de remote hebt gekoppeld, eerst de stroom er weer afhalen (dus niet alleen de lichtschakelaar uitzetten), en daarna weer de stroom er op zetten om de lamp aan de app te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Fes:
Stroom er af, stroom er op, klik op de groep en daarna moet hij gekoppeld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
The_Fes schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:28:
[...]

Volgens mij kan dit niet, wat volgens mij wel kan is een tweede bridge nemen en het dus zo te toen

Bridge1:
- groep 1 = woonkamer
- groep 2 = eetkamer

Bridge 2:
-groep 1 = woonkamer + eetkamer

Een alternatief is om niet de app te gebriuken maar bijvoorbeeld met tasker en UDP Sender (Android) 3 snelkoppelingen aan te maken. Eentje die dus groep 1 aanzet, eentje voor groep 2 en eentje die zowel groep 1 als groep 2 aanzet.
Ik heb zelf niet genoeg lampen of groepen om het te testen, maar kun je niet gewoon met de masterswitch dan alles aanzetten?

• TheFes
  • Nu online
Cyleo schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:21:
[...]

Ik heb zelf niet genoeg lampen of groepen om het te testen, maar kun je niet gewoon met de masterswitch dan alles aanzetten?
Ja, goed punt, als het echt alleen om die twee gaat, werkt de masterswitch ook gewoon natuurlijk :)
@The_Fes:
Wat bedoel je precies met de stroom er af halen? Voor mij is altijd de schakelaar van de lamp genoeg geweest (of dat nou een wandschakelaar of schakelaar van de lamp was)

[ Voor 42% gewijzigd door TheFes op 17-12-2015 09:23 ]

• Jeroen 98675432
Ik heb het helaas thuis nog niet kunnen testen door omstandigheden, maar hierboven lijkt het dus al bevestigd ;)

Dit weekend moet ik sowieso de lampen nog beter verdelen over de tweede bridge die ik er bij heb, dus ik laat het zeker nog weten. Ik wil ook twee groepen op twee bridges met één knop op de remote koppelen.

Wat een hele mooie optie is die ik steeds verder aan het uitdiepen ben, is een eenvoudige Raspberry Pi met Domoticz gebruiken. Zolang de Raspberry met je interne LAN verbonden is kan die de diverse Milight bridges aansturen, je hebt er dus geen RFXCOM tranceiver voor nodig. :)

Je kan dan naar hartelust knoppen en scenes aanmaken en ook via de App Dromotica op je (Android) phone bedienen. (geen idee echter of er een Apple alternatief is die dat ook kan)

• Kapotlood
Bedankt The_Fes, dat klinkt inderdaad logisch! Ik dacht echt dat de stroom er compleet af moest en dat de peertjes moesten gaan knipperen of iets dergelijks. Juist ook omdat ze een geheugen functie hebben, waarvan ik niet wist of ze ook genoeg geheugen hadden om te onthouden dat ze aan twéé apparaten (app en remote) gekoppeld zijn.

Aangezien het hier vooral Apple is wat de klok slaat, duik ik denk ik in de domotica-mogelijkheden zodra de lampjes met de standaard Milight app en remote goed werkt. Het lijkt me te gek om de hele boel te automatiseren via domotica, maar ik heb te weinig verstand van programmeren, linux en Android om te weten of dat voor mij/ons is weggelegd :)

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jeroen 98675432 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:12:
Je kan dan naar hartelust knoppen en scenes aanmaken en ook via de App Dromotica op je (Android) phone bedienen. (geen idee echter of er een Apple alternatief is die dat ook kan)
De webapp kan je op ieder device openen, deze bied met scenes i.c.m. groups zelfs meer mogelijkheden.
joramoudenaarde schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:16:
...ook genoeg geheugen hadden om te onthouden dat ze aan twéé apparaten (app en remote) gekoppeld zijn.
Jup, zoals eerder gemeld, 32 ID's (+group id's waar de betreffende id's onder vallen).

• Kapotlood
Goh, alleen maar goed nieuws vandaag DukeBox, bedankt! :)

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Oh, de ID's werken volgens LiFo.. maar je kan ze ook per ID ontkoppelen.

• Jeroen 98675432
Op de site van applamp.nl bieden ze nu ook wallwashers aan die met een mooie muurschakelaar werken die ook aan de wifi gekoppeld kan worden. linkje
De App die er bij hoort is Magic Home WiFi

Weet iemand of dit ook samen met Milight werkt, of is dit weer een heel ander systeem?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Jeroen 98675432 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:55:
Weet iemand of dit ook samen met Milight werkt, of is dit weer een heel ander systeem?
Nee, milight werkt niet met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 11:56
Even een vraag:

Klopt het dat, als ik een Mi.Light Wireless RGBW White/Warm LED Bulb E27 6W koop, dat ik dan genoeg heb aan een losse afstandsbediening om de kleuren te regelen? Of moet deze lamp eerst verbonden worden met een wifi controller om dit te regelen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Wat je nodig hebt voor het bedienen van de peertjes:
- óf een remote
- óf een app (waarvoor je dan de controller box nodig hebt)
- óf allebij

Je kan dus keizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
joramoudenaarde schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:22:
Wat je nodig hebt voor het bedienen van de peertjes:
- óf een remote
- óf een app (waarvoor je dan de controller box nodig hebt)
- óf allebij

Je kan dus keizen :)
Voor de volledigheid: Bij die app moet je wel de wifi bridge hebben.

Dus:
-Lamp + Remote
-Lamp + WiFi Bridge + App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat bedoelde ik met de controller box inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Is het iemand gelukt de 5W lampen met kleine fitting te openen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Op deze Ali verkoper zie ik
RGBW en RGBWW. Wat is het verschil?
https://i.imgur.com/7FYvdH5.png

[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 20-12-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
WW=Warm White ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Logisch natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De andere is CW en dat is cold white= koud wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Ik heb sinds vorige week ook 4 GU10 MiLights en een MiLight WiFi box. In principe werkt alles prima, echter ben ik heel vaak de verbinding met de WiFi box kwijt. Als ik de app een aantal keer opnieuw opstart of ik wacht 5-10 minuten, dan kan het zomaar zijn dat ik de WiFi Box ineens wel weer kan bedienen. Overigens komt de verbinding met de WiFi Box wel bijna meteen terug als ik hem even van zijn USB kabel af haal.

Zie ik iets heel stoms over het hoofd? Iets van een powersave functie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Is de power supply voor de wifi box voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Ik heb hem eerst aan de USB poort van de modem gehad, nu is ie aangesloten op de USB poort van de router. Maar ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd hem met een adapter op de 220 aan te sluiten, dat kan ik in ieder geval nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als deze maar 500mAh levert bij 5V (2,3 Watt), dat is wat de bridge nodig heeft. Dit is de standaard bij USB(2) maar zeker met modems e.d. wil er nog wel eens een te zwakke voeding aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
We gaan er achter komen, ik heb hem zojuist aan een 220 adapter aangesloten. Bedankt voor het meedenken :)

Edit: Helaas, dat was het niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door UTwizard op 21-12-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTwizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:25:
We gaan er achter komen, ik heb hem zojuist aan een 220 adapter aangesloten. Bedankt voor het meedenken :)

Edit: Helaas, dat was het niet :(
Het kan zijn dat defect is, kan je hem wel via je pc bereiken?
Pagina: 1 ... 4 ... 39 Laatste