Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
Via de PC kan ik hem inderdaad wel benaderen. Ik geloof ook op de momenten dat het via de app niet wil, maar dat zal ik voor de zekerheid vanavond nog even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTwizard schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:32:
Via de PC kan ik hem inderdaad wel benaderen. Ik geloof ook op de momenten dat het via de app niet wil, maar dat zal ik voor de zekerheid vanavond nog even controleren.
Dan kan het ook aan je wifi liggen, werkt dat altijd wel helemaal goed? En zit je niet op meerdere netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsire007
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2022
UTwizard schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:57:
Ik heb sinds vorige week ook 4 GU10 MiLights en een MiLight WiFi box. In principe werkt alles prima, echter ben ik heel vaak de verbinding met de WiFi box kwijt. Als ik de app een aantal keer opnieuw opstart of ik wacht 5-10 minuten, dan kan het zomaar zijn dat ik de WiFi Box ineens wel weer kan bedienen. Overigens komt de verbinding met de WiFi Box wel bijna meteen terug als ik hem even van zijn USB kabel af haal.

Zie ik iets heel stoms over het hoofd? Iets van een powersave functie of iets dergelijks?
Ik had dit ook, bij mij heeft het gewerkt de Milight box naar zolder te verhuizen. De drukte van het Wifi verkeer van omringde huizen verstoorde de Milight box beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:32:
Same here. Dat ding is gewoon erg instabiel op drukke wifi-netwerken. Ik heb een v3 en een v4, die hebben allebei hetzelfde probleem.
Er is een hack bekend waarbij ze de bridge direct aan de I/O van een pi hangen en zo wel een stabiele verbinding hebben: https://servernetworktech...-conversion-raspberry-pi/

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:24
Voor de geïnteresseerden, er zijn meerdere projecten bezig om de milight aansturing wat beter te maken.

Overal komt het er op neer dat de lampen prima zijn. en een mooie prijs hebben ect. Maar de aansturing simpelweg ruk is.

Hier een (duitse) blog over een nRF24L01+ aan een raspi 2 koppelen, en op die manier de commando's sturen. http://torsten-traenkner.de/wissen/smarthome/openmilight.php

Heb deze post ook een keer in het Engels gezien, maar kan hem niet meer vinden....

het mooie is dat je hier geheel geen bridge voor nodig hebt.

Op hackaday is onlangs ook een project gestart (nog niet iets concreets uit gekomen), maar het idee is mooi.
Namelijk de STM chip herprogrammeren in de lamp. De lamp heeft een transevier er in, dus theoretisch kan er dan ook terug koppeling zijn: https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs

En nog 1 die ik persoonlijk erg leuk vind, een ESP8266 in de lamp bouwen. hiermee wordt het complete milight bord obsolete. http://itay.mobi/blog/?p=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
u_nix_we_all schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:31:
[...]

Same here. Dat ding is gewoon erg instabiel op drukke wifi-netwerken. Ik heb een v3 en een v4, die hebben allebei hetzelfde probleem.
Er is een hack bekend waarbij ze de bridge direct aan de I/O van een pi hangen en zo wel een stabiele verbinding hebben: https://servernetworktech...-conversion-raspberry-pi/
Ik ben van plan om (als ik het Milight spul binnen heb) de wifi box om te bouwen zodat er een netwerkkabel in kan. Is niet zo moeilijk volgens mij. Heb al een Serial to Ethernet converter besteld: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=8505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
|:( Ik heb de verkeerde besteld, heb 2x E27 WW (dus niet de rgbw) besteld. Deze zijn over en kunnen weg. Opsturen naar China is ook zo wat. Stuur maar een PB'tje als je belang hebt (15 euro samen), dan verstoren we dit topic niet te erg. Het gaat om deze

Ik heb reacties gehad. Daar zal wel wat uitkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door BeVeBe op 23-12-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Flipmo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:10:
Heb in huis ook 4 milight RGBWW lampen en 1 RGBWW ledstrip in de buffetkast hangen.
Alles werkt al een half jaar perfect, bedienen doe ik via de RF controller of via de app op de telefoon.
Ook wel grappig is als er soms iemand oppast je vanaf een andere locatie dan het licht aan en uit kan doen of van kleur laat veranderen ;)

Overigens zijn de lampen niet echt warm wit, daarvoor heb ik ook de "pazzoppe" ballonnen truc toegepast.
Deze ballonnen heb ik er nu een half jaar opzitten en vertonen nu een paar haarscheurtjes (worden overigens niet warm ofzo). Het licht is nu mooi warm. Kortom een tevreden gebruiker van het milight systeem.

Link naar de toegepaste ballonnen: http://www.trouwen-feesta.../ballon-b105-metallic-wit
"Ballon B105 Metallic Wit"
Deze link doet het niet meer. Aangezien ik mijn kapje niet lekker van mijn E4 MiLight afkrijg zit ik nu te kijken naar deze oplossing. Hebben meer mensen hier ervaring mee? De verzendkosten zijn nogal stevig namelijk, dus ben benieuwd of gewoon Metallic White ballonnen in het algemeen prima zijn en dan ga ik daar naar op zoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jochemd13 schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:45:
[...]

Is wel een heel erg mooie prijs idd ;)
[...]
Dacuuu schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:46:
[...]

Toevallig al reactie gehad omtrent verzending? Ik twijfel hier nog.
Vannacht dit berichtje gekregen op AliExpress:
quote: seller: Zhang Lei
Dear friend, because of the reason of logistics transportation. Cause your parcel was returned! Would you please in speed sell tong platform to apply for a refund! I'm sorry!
:? 8)7

Hij komt dus i.i.g. niet meer. Heb een dispute geopend voor beide producten en om een full refund gevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
ThinkPadd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:27:
[...]

[...]

[...]

Hij komt dus i.i.g. niet meer. Heb een dispute geopend voor beide producten en om een full refund gevraagd.
Ik wilde net jou in dit topic quoten. :9

2 dagen geleden berichtje gestuurd, waarom de opgegeven tracking code nog steeds niet werkte.
code:
1
2
3
"Hi,
You already shipped my order,  But why is my tracking nr: RS**********CH not working?
Kind regards!"

En kreeg daar vannacht een berichtje op terug.
code:
1
"Dear friend, because of the reason of logistics transportation.Cause your parcel was returned!Would you please in speed sell tong platform to apply for a refund!I'm sorry!"

Ik heb hem teruggestuurd dat die hem maar voor de 2e keer op de post moet gooien. :+
Al met al zullen we op zoek moeten naar een andere goedkoper seller, en of ik dan een 6w of een 9w lamp zal aanschaffen. Moeilijk moeilijk moeilijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 23-12-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]

Lekker dit, dat zal geen goede beoordelen opleveren.

Op dit moment vertrouw ik die hele Chinese verzending ook niet meer.
Ik heb precies een maand geleden een paar dingen bij MITB besteld maar nog steeds niet binnen (verzending was 10-20 werkdagen maar zit al op de 22e werkdag).

Ik hoop dat ze dit even goed uit kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-01-2024
Zelfde bericht
Dear friend, because of the reason of logistics transportation.Cause your parcel was returned!Would you please in speed sell tong platform to apply for a refund!I'm sorry!
Wat zou hij hiermee bedoelen?
Would you please in speed sell tong platform ....
4 opdrachten, geplaatst op verschillende data, met verschillende shipment data, alle 4 binnen 22 minuten het zelfde bericht.

Hoe kunnen we Zhang Lei ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gewoon een dispute openen, dan betrek je AliExpress er ook bij. En dan vragen om een refund voor elke bestelling bij die seller.

Als je geen dispute opent dan ben je afhankelijk van de verkoper en dat zou ik niet doen. Als je buyer protection afloopt heb je niks meer als de verkoper nog geen actie heeft ondernomen.

Maar laten we het maar weer ontopic houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Beste vriend, omdat de reden van de logistiek transportation. Veroorzaakte uw pakket werd teruggegeven! Wilt u alstublieft in snelheid verkopen tong platform toe te passen voor een terugbetaling! Ik ben droevig!

Gebrekkig Chinees Engels :P

Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met de wifi-hub. Als ik 10 signalen stuur vangt een lamp daar maar een van op ongeveer en een andere strip kan ik maar moeilijk koppelen, heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik haal de Milight spullen bij BangGood, helaas niet alles beschikbaar maar de verzending gaat goed. Nu 2 bestellingen gedaan, 1 vorige week geleverd (2wk onderweg) en andere is nog onderwerg. Nu 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
Bericht gekregen van AliExpress dat zijn shop is gesloten en dat ze de zaak in onderzoek hebben.
Dus maar weer terug naar deze shop http://nl.aliexpress.com/...4.html?detailNewVersion=2 ,
die was betrouwbaar bij de levering van de eerste 2# GU10 4W RGBWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Gisteravond voor de Kerst een mooi startpakkertje van Milight gekregen, dus ik ben helemaal blij :) De afstandsbediening, de wifi-box, en 2 peertjes. 't Was nogal laat geworden, maar moest tóch even kijken of en hoe het werkt.

Het is een beetje lastig om de juiste timing voor het indrukken van de knop/groep wanneer je de lichtschakelaar aan doet, maar het werkt eigenlijk heel mooi. Ook het dimmen en verkleuren gaat heel vloeiend, maar het witte licht is inderdaad een klein tikkeltje aan de witte kant. Niet heel storend vind ik, maar voor de toekomst in ons nieuwe huisje is 't wel leuk als het net wat warmer is.

Degenedie hier de lampjes hebben opengemaakt en voorzien hebben van een stukje folie: worden de andere kleuren dan ook iets vuiler/geler/minder helder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domosapiens
joramoudenaarde schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:50:
Degenedie hier de lampjes hebben opengemaakt en voorzien hebben van een stukje folie: worden de andere kleuren dan ook iets vuiler/geler/minder helder?
Nee dat worden ze niet.
De buitenring zijn de witte LED's. In het centrum zitten de gekleurde.
Je knipt daarom een gat in het midden om de gekleurde LED's niet te beinvloeden.
Zie deze foto: http://gathering.tweakers...message/45391947#45391947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh op die manier, bedankt! :) Nu heb ik de naam van die folie wel eens gezien hier, dus die vind ik wel weer terug, maar weet je toevallig ook hoe je die E27 peertjes open krijgt? Ik heb al even zitten draaien, maar ze lijken vast gelijmd te zitten. 't Zou zonde zijn als ik ze moet open snijden, want dat blijf je toch een beetje zien.

Fijne dagen nog allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

joramoudenaarde schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:05:
Oh op die manier, bedankt! :) Nu heb ik de naam van die folie wel eens gezien hier, dus die vind ik wel weer terug, maar weet je toevallig ook hoe je die E27 peertjes open krijgt? Ik heb al even zitten draaien, maar ze lijken vast gelijmd te zitten. 't Zou zonde zijn als ik ze moet open snijden, want dat blijf je toch een beetje zien.

Fijne dagen nog allemaal!
Je kan het plastic kapje er af trekken, de ene gaat makkelijker dan de andere. Daarna druk je ze zo weer terug. Pas alleen op dat de antenne niet in je hand prikt, deze zit omgevouwen in het midden van het peertje.

Jij, en iedereen, ook fijne dagen! Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bqNrqld.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 13:35
ThinkPadd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:27:
Gewoon een dispute openen, dan betrek je AliExpress er ook bij. En dan vragen om een refund voor elke bestelling bij die seller.

Als je geen dispute opent dan ben je afhankelijk van de verkoper en dat zou ik niet doen. Als je buyer protection afloopt heb je niks meer als de verkoper nog geen actie heeft ondernomen.

Maar laten we het maar weer ontopic houden ;)
Stom vraag misschien maar ik zie dat bij mij die order "frozen" is, hoe kan ik nu een dispute openen want dit kan ik nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
prekz schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:25:
[...]

Stom vraag misschien maar ik zie dat bij mij die order "frozen" is, hoe kan ik nu een dispute openen want dit kan ik nergens terugvinden.
Misschien omdat nu de hele shop offline is. Mijn dispute staat sinds gisteren op finisht. Via iDeal betaald, en nog geen geld terug op de rekening. Maar dat kan wel een week duren verwacht ik.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PgkZb5N.png

En om dan maar weer ontopic te gaan, heb dus maar een lampie hier besteld: http://www.aliexpress.com/item/Dimmable-Mi-Light-MILight-GU10-E27-Led-Lamp-4W-6W-9W-RGB-Led-Bulb-2-5G/32354496254.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Die heb ik ook maar besteld inclusief deze controller:
http://nl.aliexpress.com/...0_62_81,searchweb201560_1

Wat zijn jullie ervaringen met 6watt vs 9watt? Voor een wat grotere ruimte voldoet 6watt nog dan of adviseren jullie eerder 9watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb zelf in de nacht van Kerstavond m'n nieuwe 6W variant getest in de zijkamer (±2x3,5 meter), en daar vond ik die 6W variant eigenlijk ruim voldoende licht geven. Het hangt er ook een beetje vanaf of het je enige lamp is, of dat je 't peertje gebruikt in een sfeerlamp, eettafellamp o.i.d. natuurlijk.

Voor onze salontafel lamp, die 7 E14 peertjes heeft, koop ik 't kleinere wattage bijvoorbeeld. Voor onze hoofdslaapkamer en badkamer, waar we met het grote licht ook gelijk voldoende licht willen hebben met één peertje, koop ik de 9W variant :)

Mocht je écht twijfelen, koop dan de 9W. Dimmen kan altijd nog namelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kapotlood op 26-12-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb een paar tuinlampen van Konstsmide gehaald waar de Milight GU10 lampen perfect in passen. Het zijn deze lampen: link (waren in de aanbieding bij de Makro voor € 26)

Het voordeel van de Milight GU10 in plaats van conventionele GU10 spots is dat het licht er een stuk breder uit straalt, doordat de Milights een stuk langer zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/uha9zsblz/20151223_170953.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/842jczao7/20151223_170621.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen 98675432 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:06:
Ik heb een paar tuinlampen van Konstsmide gehaald waar de Milight GU10 lampen perfect in passen. Het zijn deze lampen: link (waren in de aanbieding bij de Makro voor € 26)

Het voordeel van de Milight GU10 in plaats van conventionele GU10 spots is dat het licht er een stuk breder uit straalt, doordat de Milights een stuk langer zijn :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaaf effect! En nu heb je zeker ook alle RGB kleuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:57
Is er al een manier om het signaal te boosten? Nu regelmatig een spot welke niet werkt...

Of is een Raspberry + nrf24l01 een betere oplossing? (http://torsten-traenkner.de/wissen/smarthome/openmilight.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Vanaf een remote of een bridge ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
vanaf een bridge.. als ik de bridge dicht in de buurt zet (zeg 3 meter afstand) dan gaat het wel goed, maar zo gauw er een meter of 7 tussen zit is het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Jochemd13 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:07:
[...]

Gaaf effect! En nu heb je zeker ook alle RGB kleuren :P
Yep, RGBWW 8)
alberthakvoort schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:02:
Is er al een manier om het signaal te boosten? Nu regelmatig een spot welke niet werkt...

Of is een Raspberry + nrf24l01 een betere oplossing? (http://torsten-traenkner.de/wissen/smarthome/openmilight.php)
Ik had dat probleem ook, maar inmiddels opgelost door het plaatsen van een tweede bridge. Nu heb ik er eentje voor binnen en eentje voor de tuinverlichting in de garage :)

Kijk ook eens naar mogelijke kanaalvervuiling op de wifi netwerken in je buurt, kan soms erg druk en verstorend zijn. Ik haal makkelijk 8 meter binnenshuis en buiten ruim 14 meter. Wel erg rustig met storende wifi netwerken van buren, die zijn er gelukkig niet zo veel

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 26-12-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
Ik heb maar een nrf24l01 met externe antenne besteld, kijken of ik daar meer succes mee heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbouwman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-07 15:01
Voor de Ikea hackers: ik probeerde zojuist om mijn 24V ikea kastverlichting (Ansluta 30W/24VDC trafo) te dimmen met een Milight dual-white led strip controller.

Tot mijn verbazing werkte het - in eerste instantie - niet. Het voltage van de trafo stort in zodra je hem op de controller aansluit, ondanks dat de weerstand daarvan in de MOhm's zit.

Trafo opengeschroefd en even wat gemeten. De veroorzaker was de ingebouwde draadloze ontvanger voor een Ansluta afstandsbediening. Dat is een apart printje, tussen de eindtrap van de voeding en het snoer aan de 24VDC zijde. Eenvoudig dus om er tussenuit te halen. Daarna functioneert de voeding normaal.

Het Ansluta koppelblokje (9-voudig) heb ik zodanig gemodificeerd dat de - nu geplitst is tussen aan de ene kant 4 en aan de andere kant 5 connectoren. Een spoortje onderbreken en drie ipv twee aders naar de Milight controller. Daarmee heb je dan twee groepen die apart te bedienen zijn. De + is common op de controller.

Hier gebruik ik de twee groepen nu voor de verlichting in c.q. de verlichting op de kast, die mooi gemengd kunnen worden met de CW/WW mengfunctie maar daarna wel weer gezamelijk gedimd kunnen worden. Ondimbare IKEA kastverlichting is nu mooi traploos dimbaar en de verhouding tussen in de kast/op de kast instelbaar. Alles op een afstandsbediening en voor hetzelfde geld als een IKEA Ansluta afstandsbediening die alleen aan/uit en twee vaste dimstanden kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 15:51
roelbouwman schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:36:
Voor de Ikea hackers: ik probeerde zojuist om mijn 24V ikea kastverlichting (Ansluta 30W/24VDC trafo) te dimmen met een Milight dual-white led strip controller.

Tot mijn verbazing werkte het - in eerste instantie - niet. Het voltage van de trafo stort in zodra je hem op de controller aansluit, ondanks dat de weerstand daarvan in de MOhm's zit.

Trafo opengeschroefd en even wat gemeten. De veroorzaker was de ingebouwde draadloze ontvanger voor een Ansluta afstandsbediening. Dat is een apart printje, tussen de eindtrap van de voeding en het snoer aan de 24VDC zijde. Eenvoudig dus om er tussenuit te halen. Daarna functioneert de voeding normaal.

Het Ansluta koppelblokje (9-voudig) heb ik zodanig gemodificeerd dat de - nu geplitst is tussen aan de ene kant 4 en aan de andere kant 5 connectoren. Een spoortje onderbreken en drie ipv twee aders naar de Milight controller. Daarmee heb je dan twee groepen die apart te bedienen zijn. De + is common op de controller.

Hier gebruik ik de twee groepen nu voor de verlichting in c.q. de verlichting op de kast, die mooi gemengd kunnen worden met de CW/WW mengfunctie maar daarna wel weer gezamelijk gedimd kunnen worden. Ondimbare IKEA kastverlichting is nu mooi traploos dimbaar en de verhouding tussen in de kast/op de kast instelbaar. Alles op een afstandsbediening en voor hetzelfde geld als een IKEA Ansluta afstandsbediening die alleen aan/uit en twee vaste dimstanden kan doen.
Nice! Foto?

Ik heb mijn kerstverlichting ook weten te dimmen (32V) met een Milight controller. Maar ik merk wel dat de kerstverlichting een beetje flickering vertoont hierdoor. Ik had gelezen dat dit komt doordat de Milight controller met behulp van PWM het licht dimt. Heb je daar geen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wkdiabolik
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo allemaal,

Heb sinds gisteren ook een setje Mi-Light 2 x 6w lampen + controller.

Maar de controller krijgt geen verbinding met mijn router, wel kan ik via de app
op mijn iphone verbinding maken met de controller.

Heeft iemand een suggestie wat ik verkeerd doe?

Groet
Wiebe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30
Ik heb voor kerst een Philips Hue gekregen maar vriendin vindt het licht soms toch iets te wit :+. Daarom net op AliExpress een MiLight bridge gekocht en één RGBW 12W (!) lamp. Ik lees daar in het topic nog niets over: is dit een nieuw product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dennis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:50:
Ik heb voor kerst een Philips Hue gekregen maar vriendin vindt het licht soms toch iets te wit :+. Daarom net op AliExpress een MiLight bridge gekocht en één RGBW 12W (!) lamp. Ik lees daar in het topic nog niets over: is dit een nieuw product?
Een link naar je aankoop helpt.
Heb je niet toevallig een 12watt spotje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30
Dacuuu schreef op woensdag 30 december 2015 @ 06:34:
Een link naar je aankoop helpt.
Heb je niet toevallig een 12watt spotje gekocht?
Inderdaad handig, hier is de link: http://www.aliexpress.com...0_62_81,searchweb201560_1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die moet dan wel nieuw zijn, ik hoop dat het wat is :)
Ik begreep altijd dat er tussen de 6w en de 9w qua lichtopbrengst weinig verschil was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Jochemd13 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:57:
[...]

Die moet dan wel nieuw zijn, ik hoop dat het wat is :)
Ik begreep altijd dat er tussen de 6w en de 9w qua lichtopbrengst weinig verschil was.
Klopt. Ik heb een 6W en 9W RGBWW in 1 plafond armatuur, zie geen verschil in lichtopbrengst. Niet bij Wit en ook niet bij RGB licht.

Ik krijg helaas de 9W versie niet open om de chips te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn eerste Milight review vandaag afgemaakt :)
productreview: Milight GU10 RGBW review door Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dennis schreef op woensdag 30 december 2015 @ 00:50:
Ik weet ook niet perse of de MiLight veel minder wit is. Er zijn wel wat hacks voor om hem wat geliger te maken, maar van zichzelf zijn ze niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is het standaard dat een Milight product (RGBW-controller in dit geval) na stroomuitval automatisch weer aanspringt op de laatst bekende kleur?

Ik heb een LED-strip achter m'n TV zitten, met daaraan een RGBW-controller geknoopt. Om energie te besparen wordt de hele TV-hoek stroomloos gemaakt door Domoticz als we gaan slapen/van huis gaan. Bij het thuiskomen gaat de stroom er dan weer op en springt de RGBW aan. 's Avonds is dit geen punt, dan zou Domoticz hem toch al aanzetten. Alleen overdag springt hij ook aan en moet je hem met de hand weer uitzetten.

Nu kan ik in Domoticz wel een stukje code hiervoor schrijven (lamp uitzetten als het niet donker is en de stroom op de TV-hoek wordt gezet), maar misschien is het ook in de Milight software zelf in te stellen? Ik verwacht van niet, maar wie weet?

Ik sprak hier ThinkPadd in "[Milight] Ervaringen & discussie" over het ombouwen van de bridge van WiFi naar bedraad (RJ45), maar laat dat eerst even zitten. De Ethernet-module ligt al klaar (USR-TCP232), maar de WiFi-bridge lijkt in de meterkast (30cm vanaf de router) prima te functioneren (RGBW-controller in de huiskamer).

Als het wel gaat haperen dan bouw ik hem alsnog om naar een bedrade variant, dan kan de bridge in m'n woonkamer komen waar ik een netwerkaansluiting heb.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 06-01-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik weet dat de MiLight lampjes een geheugen hebben zodat, als je ze fysiek uitgezet hebt via de lichtschakelaar, ze hun instellingen bewaren via hun interne geheugen. Ze onthouden dan de settings/kleuren die je als laatst hebt ingesteld, en laten deze zien als ze weer ingeschakeld worden.

Maar dat ze uit zichzelf áánspringen als de stroom er af is geweest, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik had laatst een foutje gemaakt met het ophangen van een lamp, en dus was de aardlekschakelaar uit gegaan. Na inschakelen van de stroom stonden al mijn lampen ook aan, dus bij stroom er op zetten gaan ze inderdaad aan.
Hierdoor kun je ze dus ook gewoon met de wandschakelaar aan en uitzetten als je ze bijvoorbeeld als plafondlamp gebruikt. Het nadeel daarvan is dat je niet ziet of er stroom op staat als de lamp uit is (en of je hem dus met app/afstandsbediening weer aan kunt zetten, dat gaat uiteraard niet als er geen stroom op staat).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
The_Fes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:31:
Ik had laatst een foutje gemaakt met het ophangen van een lamp, en dus was de aardlekschakelaar uit gegaan. Na inschakelen van de stroom stonden al mijn lampen ook aan, dus bij stroom er op zetten gaan ze inderdaad aan.
Hierdoor kun je ze dus ook gewoon met de wandschakelaar aan en uitzetten als je ze bijvoorbeeld als plafondlamp gebruikt. Het nadeel daarvan is dat je niet ziet of er stroom op staat als de lamp uit is (en of je hem dus met app/afstandsbediening weer aan kunt zetten, dat gaat uiteraard niet als er geen stroom op staat).
Dit is zo bij milight, bij Philips Hue werkt dit anders geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dacuuu schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Klopt, maar we zitten hier dan ook in het Milight topic :P Hue lampen heb ik niet, dus daar weet ik niets van..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Philips Hue is zo dom om bij stroomonderbrekingen op fel koud wit te gaan :P
The_Fes schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Klopt, maar we zitten hier dan ook in het Milight topic :P Hue lampen heb ik niet, dus daar weet ik niets van..
Als je eenmaal Milight hebt wil je niks anders :)

[ Voor 35% gewijzigd door Jochemd13 op 06-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je de milight lamp aanzet via de wandschakelaar, gaat hij in leermodus, dus niet gelijk (random) op een milight AB drukken, anders heeft de lamp gelijk een link met die knop.
Die fout had ik een keer gemaakt met vier milight lampen tegelijk die op kaku schakelaars zaten.
Nu heb ik een milight Wifi bridge en regel ik het via Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Ik heb mijn controller binnen (helaas de lampjes nog niet) :'(

Maar nu was ik alvast bezig om de controller aan mijn bestaande wifi netwerk te koppelen. Volgens de handleiding moet ik dan verbinding maken met het wifi van de controller (dit lukt) en in de app instellingen moet ik ik naar de instellingen en dan op configure AP klikken. Tot zo ver lukt dit ook allemaal.

Maar als ik op de knop configure AP heb geklikt dan gaat hij zoeken maar er gebeurt helemaal niks, hij kan 5 minuten zoeken en hij heeft nog niks gevonden. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik android en de mi light 2.0 app van Sunny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsire007
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2022
prekz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:34:
Ik heb mijn controller binnen (helaas de lampjes nog niet) :'(

Maar nu was ik alvast bezig om de controller aan mijn bestaande wifi netwerk te koppelen. Volgens de handleiding moet ik dan verbinding maken met het wifi van de controller (dit lukt) en in de app instellingen moet ik ik naar de instellingen en dan op configure AP klikken. Tot zo ver lukt dit ook allemaal.

Maar als ik op de knop configure AP heb geklikt dan gaat hij zoeken maar er gebeurt helemaal niks, hij kan 5 minuten zoeken en hij heeft nog niks gevonden. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik gebruik android en de mi light 2.0 app van Sunny.
Zet je Milight Wifi controller eens ergens anders, bij mij werkt de box beneden niet en staat daarom op zolder, waar hij wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat scannen naar netwerken via de app werkte bij mij voor geen meter, ik heb het via de applicatie uit de topicstart gedaan: http://www.limitlessled.com/

Weet niet meer helemaal zeker of ik hem daarmee kon joinen op m'n eigen WiFi-netwerk, volgens mij heb ik ook nog wat via de webinterface van de box gedaan (die kun je via dat programma ook openen). Username/wachtwoord van de webinterface van de box is admin/admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
joramoudenaarde schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:25:
Ik weet dat de MiLight lampjes een geheugen hebben zodat, als je ze fysiek uitgezet hebt via de lichtschakelaar, ze hun instellingen bewaren via hun interne geheugen. Ze onthouden dan de settings/kleuren die je als laatst hebt ingesteld, en laten deze zien als ze weer ingeschakeld worden.

Maar dat ze uit zichzelf áánspringen als de stroom er af is geweest, dat weet ik niet.
De lamp kan toch nooit weten dat de spanning eraf gaat omwille van de schakelaar danwel een stroomonderbreking. Voor de lamp is dat hetzelfde en zal dus gelijk aangaan na het inschakelen van de stroom als de schakelaar in de AAN stand staat.
Bij mijn afstandsschakelaars kan je dat instellen, bij mij blijven lampen die aan stonden voor de onderbreking ook aan na de onderbreking (zoals een ordinaire schakelaar).

Als de onderbreking van een lamp vandaan komt is dat natuurlijk minder maar ik heb vertrouwen in mijn eigen montage :+ Ik kan evenwel stuurspanning en voedingsspanning apart aanschakelen zodat ik mits de alles uit-knop ook alles uit kan zetten vooraleer de voedingsspanning op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Waarom zou een lamp dat niet kunnen weten? Een TV of computer "weet" dat toch ook als je die op een standby-killer hebt hangen? Zo ook mijn LED-strip van 'n één of ander onbekend C-merk: die hangt aan een stand-by killer, en zodra ik daar de stroom erop zet blijft hij toch echt netjes uit :)

[ Voor 39% gewijzigd door Kapotlood op 07-01-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
ThinkPadd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:07:
Dat scannen naar netwerken via de app werkte bij mij voor geen meter, ik heb het via de applicatie uit de topicstart gedaan: http://www.limitlessled.com/

Weet niet meer helemaal zeker of ik hem daarmee kon joinen op m'n eigen WiFi-netwerk, volgens mij heb ik ook nog wat via de webinterface van de box gedaan (die kun je via dat programma ook openen). Username/wachtwoord van de webinterface van de box is admin/admin
Dit werkt inderdaad, ik heb telkens de wifi settings opgehaald en deze gelijk gemaakt met de wifi die ik hier intern heb. Tevens heb ik de modus op STA gezet dus dit zou verder goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
joramoudenaarde schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:19:
Waarom zou een lamp dat niet kunnen weten? Een TV of computer "weet" dat toch ook als je die op een standby-killer hebt hangen? Zo ook mijn LED-strip van 'n één of ander onbekend C-merk: die hangt aan een stand-by killer, en zodra ik daar de stroom erop zet blijft hij toch echt netjes uit :)
Tuurlijk kan dat als dat zo ontworpen is, hue is ontworpen om bij aanschakelen stroom aan te gaan (geloof zelfs dat ze het kleurenpallet doorlopen).

De Hue lamp en zelfs jouw lamp/strip weet niet of de onderbreking van je stand-by killer komt of van een stroomuitval.

Ik wil bv een lamp/strip die aangaat met de settings van toen hij uitging omdat ik bekabeld wil werken. Hue kan niet, milight kan wel.

Of mijn lamp bij stroomuitval standaard aan of uit moet zal ik zelf wel beslissen. Ik heb alles geprogrammeerd met behoud van status. Omdat je toch met iets bezig was in die kamer op moment van uitval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

Ik ben overstag en ga me Hue vervangen :P Ga bestellen:

- 4 x rgbw driver
- 1x wifi controller
- 4x voedingadapters
- Led strip koppelstukjes
- Led strip connector
- 2x5 M 5050, waterproof RGBWW

Ben benieuwd naar het verschil met Hue, ook met name felheid/intensiteit. Toch meer lumen. En uiteindelijk stuk goedkoper om uit te breiden :>

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
Kent iemand deze lamp? http://ledstrip-specialis...W-4W-warm-Of-koud-wit-los
Ik zoek 12 volt GU5.3 lampjes (wil geen 220 op die plek, dus GU10 kan niet), en deze lijken me prima zij het dat er bij hen 220volt staat. Klopt dat of zouden ze gewoon 12 volt zijn?

Edit: ik heb ze elders gevonden en daar staat dat ze ook op 12 volt kunnen: http://www.applamp.nl/mr1...r-en-warm-wit-12v-ha.html

[ Voor 21% gewijzigd door datadevil op 08-01-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:14:
Ik ben overstag en ga me Hue vervangen :P Ga bestellen:

- 4 x rgbw driver
- 1x wifi controller
- 4x voedingadapters
- Led strip koppelstukjes
- Led strip connector
- 2x5 M 5050, waterproof RGBWW

Ben benieuwd naar het verschil met Hue, ook met name felheid/intensiteit. Toch meer lumen. En uiteindelijk stuk goedkoper om uit te breiden :>
Ik ben al benieuwd wat je er van gaat vinden :P
datadevil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:07:
Kent iemand deze lamp? http://ledstrip-specialis...W-4W-warm-Of-koud-wit-los
Ik zoek 12 volt GU5.3 lampjes (wil geen 220 op die plek, dus GU10 kan niet), en deze lijken me prima zij het dat er bij hen 220volt staat. Klopt dat of zouden ze gewoon 12 volt zijn?

Edit: ik heb ze elders gevonden en daar staat dat ze ook op 12 volt kunnen: http://www.applamp.nl/mr1...r-en-warm-wit-12v-ha.html
Beiden zijn 12v.
Maar je kan ze beter hier bestellen: http://nl.aliexpress.com/...,searchweb1451318400_6148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
super. Weet je ook nog een 12 volt adapter daar die er bij past? Dan hoef ik alleen nog de wifi bridge, de WAF is na een youtube filmpje zelfs gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:39:
[...]

super. Weet je ook nog een 12 volt adapter daar die er bij past? Dan hoef ik alleen nog de wifi bridge, de WAF is na een youtube filmpje zelfs gelukt ;)
Ligt er aan hoeveel je er wilt gebruiken, hoeveel wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jochemd13 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:40:
[...]

Ligt er aan hoeveel je er wilt gebruiken, hoeveel wil je?
2 van deze op deze plek. Later misschien nog andere normale vervangen, maar dat wordt dan sowieso weer een andere adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:44:
[...]

2 van deze op deze plek. Later misschien nog andere normale vervangen, maar dat wordt dan sowieso weer een andere adapter.
Deze moet goed zijn
http://www.abc-led.nl/web...sOxrgkdPHf78o4aApUK8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
datadevil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:39:
[...]

Ik ben wel tevreden met dit merk. Goedkoop en compact. Wel even kijken hoeveel watt je nodig hebt.

http://www.allekabels.nl/...ator-led-verlichting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
oh handig, gelijk met stekker. En die werkt dus niet alleen voor strips maar ook voor die GU5.3 lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:39:
[...]

oh handig, gelijk met stekker. En die werkt dus niet alleen voor strips maar ook voor die GU5.3 lampen?
Maar je moet wel zelf de lampjes er op aansluiten ;)
Maar het zal wel werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Vandaag is mijn 9W rgbww lamp binnen gekomen, wat een kanon is dat zeg. :+
Nu is het wachten op de Bridge, heb de app al wel alvast geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barn86
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-04-2023
Sinds een aantal weken heb ik ook 3 lampen 6W rgbww in mijn huis hangen, gekoppeld aan de wifi controller. Deze heb ik voorzien van de LEE-filters 205, wat ook in dit forum al naar voren gekomen is. Werkt super!! Bij elke lamp heb ik 1 led lampje 'overgeslagen', waardoor het licht nét iets witter wordt. Helemaal tevreden hiermee... Kan ik iedereen aanraden!

Nu heb ik wel een andere vraag... Ik heb al 5 nieuwe gu10 lampen besteld, samen met nog een aantal 6w en 9w lampen. Eén wifi controller wordt voor mij dan te weinig, dus heb ik een tweede besteld. Standaard staan de wifi-controllers op poort 8899 ingesteld. Om van afstand in te loggen, wordt deze poort gebruikt. Ik zal dus van één van deze wifi controllers de poort moeten wijzigen, klopt dat? Ik heb dit al bij mijn huidige wifi-controller geprobeerd en dit lukte me wel. Alleen werkte hierna de standaard milight - app op mijn iPhone niet meer... Deze zal standaard op poort 8899 geconfigureerd staan.

Hoe kan ik dit het slimste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

barn86 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:39:
Standaard staan de wifi-controllers op poort 8899 ingesteld. Om van afstand in te loggen, wordt deze poort gebruikt. Ik zal dus van één van deze wifi controllers de poort moeten wijzigen, klopt dat? Ik heb dit al bij mijn huidige wifi-controller geprobeerd en dit lukte me wel. Alleen werkte hierna de standaard milight - app op mijn iPhone niet meer... Deze zal standaard op poort 8899 geconfigureerd staan.

Hoe kan ik dit het slimste aanpakken?
Je zou iets met VPN kunnen doen, of één (extra) controller inrichten voor extern gebruik. Anders is de Home Remote app wel een aanrader. Heeft ondersteuning voor MiLight, Belkin Wemo, Hue en diverse HTTP commando's. Je kan iedergeval hier een specefiek IP adres met port nummer intoetsen voor je controller.
Het handmatig schakelen gaat alleen via je notificatiecentrum of via Apple Watch en Pebble smartwatch. Ben zelf erg tevreden over deze app, enkel om de verlichting snel via het notificatiecentrum te schakelen.

Voor Android gebruikers is deze app mischien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
J-D schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:59:
[...]

Voor Android gebruikers is deze app mischien een optie?
Die app gebruik ik zelf, hoewel ik deze ook erg fijn vind: Google Play: Light Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barn86
[quote]J-D schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:59:
[...]

Anders is de Home Remote app wel een aanrader. Heeft ondersteuning voor MiLight, Belkin Wemo, Hue en diverse HTTP commando's. Je kan iedergeval hier een specefiek IP adres met port nummer intoetsen voor je controller.

Klopt, ik gebruik deze app ook, is inderdaad erg handig en werkt met de verschillende poorten. Mijn probleem is nu alleen, dat ik mijn lampen alleen niet meer 'even snel' kan dimmen via de milight app.. Maar misschien lukt het me wel via VPN, alleen heb ik daar niet zoveel ervaring in.. Bedankt voor de reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Is het met de MiLights, net als bij Hue, mogelijk om deze naar 0 te dimmen bij het uitschakelen middels de remote of app? Heb nu wat demo filmpjes bekeken, maar daar schakelen ze allemaal van de huidige instelling naar uit, zonder fade-out.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nhz schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:25:
Is het met de MiLights, net als bij Hue, mogelijk om deze naar 0 te dimmen bij het uitschakelen middels de remote of app? Heb nu wat demo filmpjes bekeken, maar daar schakelen ze allemaal van de huidige instelling naar uit, zonder fade-out.
Ze schakelen gelijk uit dus zonder fade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Ik zit hier nog wel eens na te denken over Hue of Milight verlichting.

Wel ben ik benieuwd hoe jullie dit doen qua in / uit schakelen van de verlichting. Doen jullie dit altijd door middel van een App op de telefoon / afstandsbediening? Wat is dan het gebruik van de lamp als deze geen licht geeft?

Het liefst zou ik zowel met schakelaars de lamp in / uit kunnen schakelen als met een app / domotica controller. Echter zul je dan wel aangepaste schakelaars moeten gebruiken omdat de lamp anders geen stroom meer heeft en niet meer met de App aangezet kan worden als ik mij niet vergis.

Ben benieuwd naar jullie oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

fjux schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:58:
Voor de geïnteresseerden, er zijn meerdere projecten bezig om de milight aansturing wat beter te maken.

Overal komt het er op neer dat de lampen prima zijn. en een mooie prijs hebben ect. Maar de aansturing simpelweg ruk is.

Hier een (duitse) blog over een nRF24L01+ aan een raspi 2 koppelen, en op die manier de commando's sturen. http://torsten-traenkner.de/wissen/smarthome/openmilight.php

Heb deze post ook een keer in het Engels gezien, maar kan hem niet meer vinden....

het mooie is dat je hier geheel geen bridge voor nodig hebt.

Op hackaday is onlangs ook een project gestart (nog niet iets concreets uit gekomen), maar het idee is mooi.
Namelijk de STM chip herprogrammeren in de lamp. De lamp heeft een transevier er in, dus theoretisch kan er dan ook terug koppeling zijn: https://hackaday.io/proje...he-milight-wireless-bulbs

En nog 1 die ik persoonlijk erg leuk vind, een ESP8266 in de lamp bouwen. hiermee wordt het complete milight bord obsolete. http://itay.mobi/blog/?p=24
Ik ben van plan om inderdaad de microcontroller in de Milight-lampen te gaan vervangen door een ESP8266-12F, en die te laten samenwerken met een MQTT broker en HAP-NodeJS, zodat de lampen worden opgenomen in mijn Homekit-netwerk en dus aan te sturen zijn met Siri en m'n Apple Watch.

Op dit moment kan ik mijn (gewone) lampen al aansturen met Siri en m'n Apple Watch dankzij een met elastiekjes aan elkaar hangend zelfbouw-kastje, gebaseerd op een Arduino Mega, en een zender op 433MHz die ontvangers met relais aanstuurt:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/ijdjfrke5/IMG_4635.png
(Dit kastje staat in de meterkast.)

Via de Apple Watch kan ik met een app de boel besturen, of via Siri:
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/94txk2uh1/IMG_4617.png

Ik vind die frequentie echter niet betrouwbaar (de lampen op zolder vallen doorgaans buiten het bereik, ook mede omdat ik in m'n amateurisme de transmitter op 5v heb gezet ipv 12 volt). Bovendien is m'n code naar mijn idee veel te groot voor wat het moet doen, dus ik wil overstappen op de ESP8266 en daarmee ook een mesh-network op gaan zetten om de betrouwbaarheid nóg verder op te schroeven naast de 3 access points in huis. Ik heb in principe alle materialen standaard in huis, behalve de Milight-lampen en wat zwaardere transistoren om mee te schakelen indien ik de volledige pcb wil vervangen. Morgen even bestellen en knutselen maar! :P

Momenteel gebruik ik ook Flic-knoppen (http://flic.io/) die ik aan de muur heb geplakt, waarmee ik lampen dmv HTTP-requests kan schakelen. Wellicht ga ik dat ook vervangen door ESP8266's aan de muur te hangen met een drukknop.

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 12-01-2016 10:45 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
gday schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:42:
[...]

Ik ben van plan om inderdaad de microcontroller in de Milight-lampen te gaan vervangen door een ESP8266-12F, en die te laten samenwerken met een MQTT broker en HAP-NodeJS, zodat de lampen worden opgenomen in mijn Homekit-netwerk en dus aan te sturen zijn met Siri en m'n Apple Watch.

Op dit moment kan ik mijn (gewone) lampen al aansturen met Siri en m'n Apple Watch dankzij een met elastiekjes aan elkaar hangend zelfbouw-kastje, gebaseerd op een Arduino Mega, en een zender op 433MHz die ontvangers met relais aanstuurt:
[afbeelding]

Ik vind die frequentie echter niet betrouwbaar (de lampen op zolder vallen doorgaans buiten het bereik, ook mede omdat ik in m'n amateurisme de transmitter op 5v heb gezet ipv 12 volt). Bovendien is m'n code naar mijn idee veel te groot voor wat het moet doen, dus ik wil overstappen op de ESP8266 en daarmee ook een mesh-network op gaan zetten om de betrouwbaarheid nóg verder op te schroeven naast de 3 access points in huis. Ik heb in principe alle materialen standaard in huis, behalve de Milight-lampen en wat zwaardere transistoren om mee te schakelen indien ik de volledige pcb wil vervangen. Morgen even bestellen en knutselen maar! :P

Momenteel gebruik ik ook Flic-knoppen (http://flic.io/) die ik aan de muur heb geplakt, waarmee ik lampen dmv HTTP-requests kan schakelen. Wellicht ga ik dat ook vervangen door ESP8266's aan de muur te hangen met een drukknop.
Dat is een aardige bak ;)

ik heb nu een nrf24l01+ aan mijn Raspi hangen, (een met antenne).

Ontvangen werkt goed, maar zenden nog niet. (komt heel af en toe aan)
Hoorde dat het met een condensator er tussen beter moet gaan, dus die ga ik binnenkort even aanschaffen en er tussen zetten. Daarna nog wat code schrijven zodat het backwards compatible is met de bridge, en met directe aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

fjux schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:25:
[...]

Dat is een aardige bak 😉
Valt wel mee! Wellicht wat vertekend door de foto, maar de lange zijde is 10cm, zo te zien een dikke centimeter langer dan een Pi B+.
ik heb nu een nrf24l01+ aan mijn Raspi hangen, (een met antenne).

Ontvangen werkt goed, maar zenden nog niet. (komt heel af en toe aan)
Hoorde dat het met een condensator er tussen beter moet gaan, dus die ga ik binnenkort even aanschaffen en er tussen zetten. Daarna nog wat code schrijven zodat het backwards compatible is met de bridge, en met directe aansturing.
Wat is de afstand die je maximaal haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
heb ik nog niet getest, bij mij is afstand namelijk niet het probleem, maar stabiliteit wel.

Mijn 2 bridges missen nog wel eens een signaal....... erg irritant.

Maar mijn woning is niet al te groot, maar ik zal eind van de dag even een testje doen door een paar betonnen muren heen. (ontvangen only, zenden werkt nog niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
gday schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:42:
[...]

[afbeelding]

Via de Apple Watch kan ik met een app de boel besturen, of via Siri:
[afbeelding]

Ik dacht dat je met domoticz ook een koppeling met homekit kan maken. Misschien dat zo'n softwarematige oplossing handiger is dan die hardwarematige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Na de 9W rgbww lamp, is nu ook de bridge aangekomen. Gekocht bij Banggood, het is een V3 bridge. Dus met webinterface. Valt hierbij de firmware nog te updaten, of is dit niet nodig? Mijn huidige versie: V1.0.04a-JCY-1
De koppeling in Domoticz is ook al gemaakt.
Ik heb nu dus 1 RGBww lamp, En je leest dat de normale ww lamp, het "normale" licht mooier is dan van de RGB variant, is dit ook echt zo? Want de Rgb kleuren zijn leuk om een paar seconden mee te spelen, maar het voegt voor mij verder niet zoveel toe.

Dus wat is beter.
RGBww met folie mod om een mooie warm licht te krijgen
of de normale niet rgb lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Cyleo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Ik dacht dat je met domoticz ook een koppeling met homekit kan maken. Misschien dat zo'n softwarematige oplossing handiger is dan die hardwarematige?
De Homekit-integratie ga ik ook niet zelf maken, want daarvoor gebruik ik nu al HAP-NodeJS. Ik vind het wel leuker om zelf de hardware in elkaar te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Dacuuu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:32:
Na de 9W rgbww lamp, is nu ook de bridge aangekomen. Gekocht bij Banggood, het is een V3 bridge. Dus met webinterface. Valt hierbij de firmware nog te updaten, of is dit niet nodig? Mijn huidige versie: V1.0.04a-JCY-1
De koppeling in Domoticz is ook al gemaakt.
Ik heb nu dus 1 RGBww lamp, En je leest dat de normale ww lamp, het "normale" licht mooier is dan van de RGB variant, is dit ook echt zo? Want de Rgb kleuren zijn leuk om een paar seconden mee te spelen, maar het voegt voor mij verder niet zoveel toe.

Dus wat is beter.
RGBww met folie mod om een mooie warm licht te krijgen
of de normale niet rgb lampen.
Ik heb ook voor de grap 1 RGBWWW gekocht om te checken. Werkt prima, maar voor mij en vooral voor mijn vriendin zijn de kleuren ''leuk'' maar voegen wat ons betreft niks toe aan sfeer. Daarom ga ik voor de non RGBW versie (dus de dual white)

Kan ik de RGBWW ook weer instellen als WW ? Ik heb hem gereset maar hij springt niet terug naar de oude kleur waar hij op stond toen ik hem voor het eerst aan deed..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Possible schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:36:

...

Kan ik de RGBWW ook weer instellen als WW ? Ik heb hem gereset maar hij springt niet terug naar de oude kleur waar hij op stond toen ik hem voor het eerst aan deed..
Zeker, even de aan knop ingedrukt houden van de betreffende groep. Daarna kan je wit dimmen naar wens.

Als je de uit knop ingedrukt houd gaan ze op nachtlamp modus. Maximaal gedimd volgens mij.

Heb nog eens een review gedaan over de RGB-touch remote, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Ow thx! Handig om te weten. Nu ben ik er ook achtergekomen dat ik met mijn afstandsbediening helaas niet de WW lampen (dus de non RGB variant) niet kan koppelen.. moet ik dus een andere afstandsbediening voor kopen :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 14:06
Dacuuu schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:32:
Hoe heb jij kunnen zien dat je de V3 hebt? Volgens mij draai ik ook wel deze firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is die firmware versie niet gewoon de firmware van de WiFi --> UART converter die in de bridge zit? Dat staat los van Milight zelf lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
wicked_query schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:58:
[...]

Hoe heb jij kunnen zien dat je de V3 hebt? Volgens mij draai ik ook wel deze firmware versie.
Omdat het een versie is met zwarte sticker en web interface, en versie 4 heeft geen webinterface, en versie 5 heeft een Cloud Servers, maar die vind ik nergens, dus verwacht dan dat ik een versie 3 heb.
Het gekke is dan wel dat deze plugin: http://epocapp.bitbucket.org/milight/ alleen goed werkt met V4 en hoger, en bij mij werkt die plugin prima.
ThinkPadd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:05:
Is die firmware versie niet gewoon de firmware van de WiFi --> UART converter die in de bridge zit? Dat staat los van Milight zelf lijkt mij.
Dat kan goed zijn.
Ondertussen verder hobby'en met Milight -> Domoticz, het werkt nog niet zoals het moet. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 13-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
ik heb na het lezen van dit topique vorige maand maar eens een 5050 RGBWW ledstrip aangeschaft met een milight RGBWW ontvanger en een AB+Wifi -box.
ik en mn vriendin zijn er erg tevreden over dus heb ik voor de rest van de lampen in de woonkamer + keuken ook maar E14 en E27 en MR16 lampen besteld :)
ik heb al een rol Lee205 filter liggen aangezien mn schoonmoeder maar niet kon wennen aan het iets koudere licht van leds (ze had overal flame lampen inzitten).
alle E27 lampen heb ik besteld op BG en de rest op alieexpress.
ben benieuwd hoe alles eruit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikdedinges schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:41:
ik heb na het lezen van dit topique vorige maand maar eens een 5050 RGBWW ledstrip aangeschaft met een milight RGBWW ontvanger en een AB+Wifi -box.
ik en mn vriendin zijn er erg tevreden over dus heb ik voor de rest van de lampen in de woonkamer + keuken ook maar E14 en E27 en MR16 lampen besteld :)
ik heb al een rol Lee205 filter liggen aangezien mn schoonmoeder maar niet kon wennen aan het iets koudere licht van leds (ze had overal flame lampen inzitten).
alle E27 lampen heb ik besteld op BG en de rest op alieexpress.
ben benieuwd hoe alles eruit gaat zien :)
Welke E27 heb je gekocht?
De 9W blijkt moeilijk open te kunnen in het geval dat je een filter wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Jochemd13 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Welke E27 heb je gekocht?
De 9W blijkt moeilijk open te kunnen in het geval dat je een filter wilt gebruiken.
dat had ik gelezen idd, en ik zag ook dat de lichtopbrengst tussen de 6W en 9W verwaarloosbaar is dus heb ik de 6W besteld :)
als ik het goed begrepen heb kun je daar het kapje gewoon van lostrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_query
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 14:06
Heeft er iemand anders ook problemen of de oplossing to het unlinken van lampen?

Zowel via de app als de wifi rgbw remote lukt het mij niet om te unlinken,
De handleiding leest,

- Stroom eraf
- Stroom erop
- Binnen 3 seconden 5 keer op de zone (|) knop drukken

Het wilt maar niet lukken... Iemand een idee?

Edit
Het staat gewoon verkeerd in de handleiding, het is 1 keer drukken, ook om te unlinken.

[ Voor 14% gewijzigd door wicked_query op 13-01-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dacuuu schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:21:
[...]

Omdat het een versie is met zwarte sticker en web interface, en versie 4 heeft geen webinterface, en versie 5 heeft een Cloud Servers, maar die vind ik nergens, dus verwacht dan dat ik een versie 3 heb.
Het gekke is dan wel dat deze plugin: http://epocapp.bitbucket.org/milight/ alleen goed werkt met V4 en hoger, en bij mij werkt die plugin prima.

[...]

Dat kan goed zijn.
Ondertussen verder hobby'en met Milight -> Domoticz, het werkt nog niet zoals het moet. :X
Gaaf, die plugin kende ik nog niet. Jammer dat hij niet met die ledstrips lijkt te werken. Hoe vind je het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Dacuuu schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:21:
[...]

[...]

Dat kan goed zijn.
De V4 bridge heeft ook een web interface, alleen kan je enkel de firmware upgraden. Met de V3 was het volgens mij mogelijk om allerlei instellingen aan te passen. De Cloud Server is volgens mij ook actief op de V4. Na een WireShark dump doorgebladerd te hebben maakte mijn box om de zoveel tijd verbinding met blablablamilight.us ofzo, ieder geval een adres wat niet te benaderen was. Met de LimitlessLED v5 tool eindelijk uit kunnen schakelen *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Cyleo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:25:
[...]

Gaaf, die plugin kende ik nog niet. Jammer dat hij niet met die ledstrips lijkt te werken. Hoe vind je het resultaat?
werkt prima met mn ledstrip hier☺
leuke effecten.
zal morgen wel een filmpje maken als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikdedinges schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:16:
[...]

dat had ik gelezen idd, en ik zag ook dat de lichtopbrengst tussen de 6W en 9W verwaarloosbaar is dus heb ik de 6W besteld :)
als ik het goed begrepen heb kun je daar het kapje gewoon van lostrekken?
Hij zou er in ieder geval makkelijk af gaan :)
Cyleo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:25:
[...]

En hij staat nog wel in de TS :p
Bij mij werken ledstrips wel met dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
De app waarmee je de lichten kan laten branden op de muziek werkt meestal prima.
Volgens de milight website heeft de v5 bridge een cloud functie, die je in de mi app kan openen. Ik krijg het cloud icoon niet te zien.
Het maakt me allemaal niet veel uit, maar ik heb het gevoel soms commando's te missen. 2 keer klikken dus.. En dat Is erg vervelend.
Dit is de interface van mijn bridge.
http://i.imgur.com/DlDwFIw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jochemd13 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:25:
[...]

[...]

En hij staat nog wel in de TS :p
Bij mij werken ledstrips wel met dat systeem.
Haha, vet. Al een poosje niet in de TS gekeken. Moet ik duidelijk vaker doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barn86
Ik heb nu ook mijn led strip RGB aangesloten op de milight controller. Werkt prima. 'Vroeger' deed ik dit met een afstandsbediening om verschillende kleuren te selecteren. Daar zat ook een knop 'wit' op, terwijl ik nu geen wit meer kan maken via milight.. Ook dat vind ik jammer van de software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
barn86 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:19:
Ik heb nu ook mijn led strip RGB aangesloten op de milight controller. Werkt prima. 'Vroeger' deed ik dit met een afstandsbediening om verschillende kleuren te selecteren. Daar zat ook een knop 'wit' op, terwijl ik nu geen wit meer kan maken via milight.. Ook dat vind ik jammer van de software..
Aankoop of kanaalknop lang inhouden zorgt voor wit licht.
Behalve als je een RGBW controller hebt. Dan kun je geen wit licht maken met RGB strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Nieuw product? Andere remote en in de plaatjes ook andere lampen te zien.

NEW ! Milight RGB+CCT Remote controller 2 in 1 Full touch 4-zone group control for Milight RGB+CCT led bulb series
http://s.aliexpress.com/ya67rQzy
(from AliExpress Android)

NEW! AC85-265V 2.4G Wireless E27 8W RGBWW+ Color Temperature Dimmable 2 in 1 Smart MiLight LED Bulb
http://s.aliexpress.com/NBjmUrE7

Afbeeldingslocatie: http://ledlightingsave.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/g/rgb_color_temperature_8w_2.4g_rf_transmission_mi.light_rgbww_led_bulb.png

Lijkt erop dat deze RGB en wit kan mixen!

En er is schijnbaar ook een Bluetooth versie.

[ Voor 48% gewijzigd door FunFair op 14-01-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FunFair schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:35:
Nieuw product? Andere remote en in de plaatjes ook andere lampen te zien.

NEW ! Milight RGB+CCT Remote controller 2 in 1 Full touch 4-zone group control for Milight RGB+CCT led bulb series
http://s.aliexpress.com/ya67rQzy

NEW! AC85-265V 2.4G Wireless E27 8W RGBWW+ Color Temperature Dimmable 2 in 1 Smart MiLight LED Bulb
http://s.aliexpress.com/NBjmUrE7

[afbeelding]

Lijkt erop dat deze RGB en wit kan mixen!

En er is schijnbaar ook een Bluetooth versie.
Dat ziet er goed uit. Heb nu 1 rgbww 9watt lamp, leuk voor op een slaapkamer, maar niet genoeg voor in de huiskamer. Ben benieuwd of zo'n nieuwe lamp ook werkt op de huidige wifi bridges.
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste