Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz - open source domotica systeem - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!
fabstar81 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:21:
Doet iedereen hier ook zijn Linux distro blijven updaten? Ben altijd bang dat ik wat vernachel...
Werk hem regelmatig bij en nog nooit meegemaakt dat het daarna niet meer werkt maar altijd zorgen dat je eerst een backup achter de hand hebt mocht het je toch overkomen.

Andere kant is dat je niet hoeft bij te werken zolang je niets mist en alles werkt >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-07 09:23
Doet iedereen hier ook zijn Linux distro blijven updaten? Ben altijd bang dat ik wat vernachel...
Hier alleen bij update van Domoticz.
Ga ik eerst de RPI backup, dan updaten, dan bug fixen (Unifi is bij mij nu al meerdere keren niet meer bereikbaar geweest erna), dan weer RPi update.
Dan erna (morgen avond) Domoticz updaten.

Hoe kan je makkelijk terug naar de oude Stable als de laatste niet goed voor mij werkt?
Iemand tips?

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-07 22:30
Bedoelen jullie een dist-upgrade of gewoon een apt-update/upgrade, want met dat laatste heb ik echt op alle Linux systemen nog nooit last gehad. Nodig voor beveiligingsupdates ook dus wel zo fijn om dat regelmatig af te trappen

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-07 18:48
Wellicht een n00b vraag hoor, maar ik weet het ff niet...
Ik heb mijn fibaro dimmers met de in domoticz ingebouwde timer geschakeld. Bij zonsondergang gaan ze aan in principe, maar nu vind ik het op het tijdstip van zonsondergang eigenlijk nog te licht om ze aan te doen. Ik vind het echter wel makkelijk dat ze altijd vanzelf aangaan en dat ik tijden niet hoef te veranderen door het jaar heen.

Nu mijn vraag; is er een mogelijkheid om ergens in te stellen dat hij 30 minuten na zonsondergang schakelt? Of 22, of 19 of 10? Wat ik maar nodig acht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-07 16:29
rogiertw schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:01:
Ik heb mijn fibaro dimmers met de in domoticz ingebouwde timer geschakeld. Bij zonsondergang gaan ze aan in principe, maar nu vind ik het op het tijdstip van zonsondergang eigenlijk nog te licht om ze aan te doen. Ik vind het echter wel makkelijk dat ze altijd vanzelf aangaan en dat ik tijden niet hoef te veranderen door het jaar heen.

Nu mijn vraag; is er een mogelijkheid om ergens in te stellen dat hij 30 minuten na zonsondergang schakelt? Of 22, of 19 of 10? Wat ik maar nodig acht?
Zeker, je kunt namelijk ook een tijdstip opgeven bij de timer instellingen.
Type: Na Zonsondergang
Tijd: 00:19 (of wat je maar wilt natuurlijk)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14:40
@rogiertw zelfs een random time x min na/voor zonsondergang, zodat het lijkt alsof iemand ze steeds aanmaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-07 19:34
Ik probeer meldingen via Telegram voor elkaar te krijgen en heb een klein test dzVents-scriptje gemaakt:

code:
1
2
3
4
    execute = function(domoticz, item)
            if domoticz.devices('BGG - Woonkamer - Achterdeur (Contact)').state == 'Open' then
                domoticz.notify('CUSTOM_TITLE', 'CUSTOM_TITLE', domoticz.NSS_TELEGRAM)
            end

In de basis werkt dit, maar buiten het Telegram-bericht stuurt Domoticz ook structureel een mail:

code:
1
2
2019-05-14 11:47:23.363 Notification sent (telegram) => Success
2019-05-14 11:47:24.539 Notification sent (email) => Success

Dit wil ik niet, maar snap niet waarom hij dit doet... Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1Henk 'm!
mbuurman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:53:
Ik probeer meldingen via Telegram voor elkaar te krijgen en heb een klein test dzVents-scriptje gemaakt:

code:
1
2
3
4
            if domoticz.devices('BGG - Woonkamer - Achterdeur (Contact)').state == 'Open' then
                domoticz.notify('CUSTOM_TITLE', 'CUSTOM_TITLE', domoticz.NSS_TELEGRAM)
            end

In de basis werkt dit, maar buiten het Telegram-bericht stuurt Domoticz ook structureel een mail:

code:
1
2
2019-05-14 11:47:23.363 Notification sent (telegram) => Success
2019-05-14 11:47:24.539 Notification sent (email) => Success

Dit wil ik niet, maar snap niet waarom hij dit doet... Iemand ervaring hiermee?
Zie meer info:
jobr in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbuurman
Soms is het zo makkelijk, thx!
Vreemd dat het niet zo in de documentatie van Domoticz beschreven is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
mbuurman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Soms is het zo makkelijk, thx!
Vreemd dat het niet zo in de documentatie van Domoticz beschreven is.
Klopt, ik liep hier ook tegen aan. Moet wel toegeven dat ik zelf niet de ingebouwde mogelijkheid voor Telegram gebruik maar een aparte functie. Deze ondersteund ook tekst opmaak, enters en biedt de mogelijkheid om iets prive of in de groep te sturen.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbuurman
Toppe schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Klopt, ik liep hier ook tegen aan. Moet wel toegeven dat ik zelf niet de ingebouwde mogelijkheid voor Telegram gebruik maar een aparte functie. Deze ondersteund ook tekst opmaak, enters en biedt de mogelijkheid om iets prive of in de groep te sturen.
Is dat die "Custom HTTP/Action"?
Heb je misschien een voorbeeld hoe je met de opmaak kan spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:20
Heeft iemand toevallig een idee....

Gebruik de pinger bij hardware, en heb hierin de nieuwe ziggo mediabox next gezet met zijn IP.
Nu blijft deze altijd op 'uit' staan. Terwijl hij wel online voor komt en ik kan hem gewoon pingen.
In de Unifi komt hij ook gewoon voor en wanneer hij uitgeschakeld is dan is de verbinding gewoon verbroken.
Iemand een idee waarom deze niet aan/uit schakeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbuurman
Ik gebruik 2 verschillende triggers in 1 script, een Timer en een Device. Op basis van "item.trigger" wil ik verschillende handelingen laten voeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    on = {
           timer = {'every 30 minutes'},
           devices = {52}
    },
        if item.trigger == 'every 30 minutes' then
            <ACTIE1>
        elseif item.trigger == 52 then
            <ACTIE2>
                end
        end
}

De eerste trigger werkt goed (Timer), maar de tweede (Device) niet. Ik zie in de log wel dat het Device het script triggerd, maar de actie na 'item.trigger' wordt niet uitgevoerd.
Iemand een idee waarom 2 verschillende item.triggers achter elkaar niet werken? Ik heb 2 timer.triggers in 1 script wel werkend...

edit: Ook geprobeerd met 2 devices in 1 script, maar dat werkt ook niet... 2 timers werken wel

mbuurman wijzigde deze reactie 14-05-2019 13:12 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
mbuurman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:57:
Ik gebruik 2 verschillende triggers in 1 script, een Timer en een Device. Op basis van "item.trigger" wil ik verschillende handelingen laten voeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
return {
    on = {
           timer = {'every 30 minutes'},
           devices = {52}
    },
        if item.trigger == 'every 30 minutes' then
            <ACTIE1>
        elseif item.trigger == 52 then
            <ACTIE2>
                end
        end
}

De eerste trigger werkt goed (Timer), maar de tweede (Device) niet. Ik zie in de log wel dat het Device het script triggerd, maar de actie na 'item.trigger' wordt niet uitgevoerd.
Iemand een idee waarom 2 verschillende item.triggers achter elkaar niet werken? Ik heb 2 timer.triggers in 1 script wel werkend...

edit: Ook geprobeerd met 2 devices in 1 script, maar dat werkt ook niet... 2 timers werken wel
Dit zegt Domoticz zelf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
return {
   on = {
      timer = { 'every 5 minutes' },
      devices = { 'myDetector' }
   },
      if (item.isTimer) then
         -- the timer was triggered
         domoticz.devices('myLamp').switchOff()
      elseif (item.isDevice and item.active) then
         -- it must be the detector
         domoticz.devices('myLamp').switchOn()
      end
   end
}

elseif item.trigger == 52 then zou dus moeten worden elseif(item.isDevice) then
mbuurman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Is dat die "Custom HTTP/Action"?
Heb je misschien een voorbeeld hoe je met de opmaak kan spelen?
Dit is mijn script die ik hiervoor gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
telegramAPI                         = ""
telegramChatID                      = ""
telegramGroupID                     = ""
json                                = assert(loadfile "/home/pi/domoticz/scripts/lua/JSON.lua")() 
json.strictTypes                    = true

function sendTelegram(Message, Channel)

if(Channel == "private") then
          chatID = telegramChatID 
      else 
          chatID = telegramGroupID
      end

local prep = assert(io.popen('curl -s -X POST https://api.telegram.org/bot'..telegramAPI..'/sendMessage -d chat_id='..chatID..' -d parse_mode=Markdown -d text="'.. Message ..'"'))
        local data = prep:read('*a')
        prep:close()
        local jsonData = json:decode(data)

if(jsonData['ok'] == false) then
            print("Telegram kon niet verstuurd worden!: "..jsonData['error_code'].." "..jsonData['description'])
        end

end

Ik heb deze in een apart script staan met type all. In elk ander dzVents script kan ik deze gewoon oproepen: sendTelegram("*Nieuw record!*%0AZonnepanelen hebben vandaag "..pvToday.."kWh geproduceerd!", "group")

*dikke tekst*
%0A = nieuwe regel.

Dit is even een snelle copy&paste vanuit mijn Domoticz, stuur me voor specifieke vragen even een PB

Toppe wijzigde deze reactie 14-05-2019 13:23 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbuurman
elseif item.trigger == 52 then zou dus moeten worden elseif(item.isDevice) then
Dit werkt inderdaad met 1x een device en 1x een timer!
Vraag ik me wel af hoe ik de differentiatie kan maken tussen 2 devices zoals ik dat wel kan met 2 timers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    on = {
        timer = {
            '15 minutes before sunset',
            '7 minutes after sunset'
        }
    },
    execute = function(domoticz, timer)
            if timer.trigger == '15 minutes before sunset' then
            <ACTIE1>
            elseif timer.trigger == '7 minutes after sunset' then
            <ACTIE2>

end
    end
}

Ik zou namelijk graag alle zaken die betrekking hebben tot een ruimte in 1 script willen zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
mbuurman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Dit werkt inderdaad met 1x een device en 1x een timer!
Vraag ik me wel af hoe ik de differentiatie kan maken tussen 2 devices zoals ik dat wel kan met 2 timers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    on = {
        timer = {
            '15 minutes before sunset',
            '7 minutes after sunset'
        }
    },
    execute = function(domoticz, timer)
            if timer.trigger == '15 minutes before sunset' then
            <ACTIE1>
            elseif timer.trigger == '7 minutes after sunset' then
            <ACTIE2>

end
    end
}

Ik zou namelijk graag alle zaken die betrekking hebben tot een ruimte in 1 script willen zetten.
Waarom zou je alles in één script willen hebben per ruimte? Ik merk juist dat ik zoveel mogelijk uit elkaar probeer te houden en gebruik gewoon logische script namen (ruimte - scriptnaam) waardoor ik het overzicht hou...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17-07 22:30

Kijk eens naar de verschillende schemerinstellingen, dat zijn "vaste" tijden na zonsondergang afhankelijk van de hoeveelheid licht. Bij helder weer... Als je echt lichtafhankelijk wil schakelen kun je het nog beter combineren met een schemerschakelaar

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ing_stripe
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:59
Ik had veel problemen met een aeotec gen5 stick. Na veel gekloei toch maar een andere besteld, en deze werkt weer.
Alleen kan ik geen nodes via domoticz schakelen, ze zijn er allemaal en laten ook het juiste verbruik zien. Als ik ze handmatig schakel, veranderd in domoticz ook de status.

Alles draait nu op een schone RPi, wel met een POE verbinding.
Ook de p1 meter werkt gewoon goed.
oude gen5 stick, heb ik gereset.

iemand nog een idee?

edit: na een reboot werkt het

ing_stripe wijzigde deze reactie 14-05-2019 20:54 (3%)

::.live pvoutput.:. UniFi Fan .:. ESP8266 knutselaar .:. Domotica hobbyist .::

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Wiley99 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:56:
[...]

Kijk eens naar de verschillende schemerinstellingen, dat zijn "vaste" tijden na zonsondergang afhankelijk van de hoeveelheid licht. Bij helder weer... Als je echt lichtafhankelijk wil schakelen kun je het nog beter combineren met een schemerschakelaar
Zou een xiaomi sensor met lux meter hier niet handig zijn?
Mijn verlichting schakelt ook een half uur voor zonsondergang, ik ga dit naar een kwartier zetten, maar zelfs dan (woonkamer op het zuiden) is het nog te vroeg.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:51

BlaTieBla

Blake Returns

Ik zou het combineren met een schemer/lichtmeter, want zonsondergang zegt niets over de hoeveelheid licht. (Zware) bewolking kan dat nml erg beïnvloeden.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JanPedaal schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik OpenWeatherMap (OWM), 7 maanden geleden gestart en so far zonder problemen.
Gebruik je ook al de laatste stable? Ik heb nu de situatie dat sommige sensoren vanuit owm sinds 6 mei geen data meer leveren en andere wel.

• Riczun
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:14
MikeyMan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:54:
Gebruik je ook al de laatste stable? Ik heb nu de situatie dat sommige sensoren vanuit owm sinds 6 mei geen data meer leveren en andere wel.
Ik zit nu op de laatste stable versie, maar heb ook al sinds eerdere versie(s) van Domoticz dat niet alle 'sensoren' goed binnen komen.

De regen-sensor krijgt bij mij sporadisch wat data binnen, wel jammer want ik zou graag toch die data compleet willen hebben. Handig om bijvoorbeeld het zonnescherm automatisch omhoog te laten gaan ;)

Dit zijn de enige die bij mij bijgewerkt worden:
(Open Weather Map) Temp + Humidity + Baro (Temperatuur-Baro Buiten)
(Open Weather Map) Wind (Wind)
(Open Weather Map) General/Visibility (Visibility)
(Open Weather Map) General/Percentage (Clouds %)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronjansen87
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik heb 'm zelfs met cron-apt incl. kernel-updates draaien (op debian). Nog nooit enig probleem mee gehad, en mocht dat toch gebeuren kan ik altijd nog m'n domoticz db downloaden en de VM terugzetten naar het vmware snapshot van de dag ervoor. Zo nauw verweven met het OS is domoticz niet...

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• vwtune
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:55
Ik wil graag mijn accu, welke opgeladen wordt door een 100 watt zonnepaneel (zit een regelaar op), op afstand (via domoticz) kunnen aflezen wat de huidige voltage is van de accu. Ik zit meteen te denken om daar een Wemos D1 mini voor in te zetten, maar ik heb geen idee of daar een module op geplaatst kan worden die dat ook kan doen? Ik heb bijvoorbeeld een wemos d1 mini icm een bh1750 om de lichtwaarde te meten. Nu wil ik dus een voltage meter op een d1 mini aansluiten. Iemand een idee wat ik hiervoor moet gebruiken? Een ander voorstel om de waarde van de accu te meten (wel in domoticz) is ook welkom :-)

• mDieli
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:42
vwtune schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:25:
Ik wil graag mijn accu, welke opgeladen wordt door een 100 watt zonnepaneel (zit een regelaar op), op afstand (via domoticz) kunnen aflezen wat de huidige voltage is van de accu. Ik zit meteen te denken om daar een Wemos D1 mini voor in te zetten, maar ik heb geen idee of daar een module op geplaatst kan worden die dat ook kan doen? Ik heb bijvoorbeeld een wemos d1 mini icm een bh1750 om de lichtwaarde te meten. Nu wil ik dus een voltage meter op een d1 mini aansluiten. Iemand een idee wat ik hiervoor moet gebruiken? Een ander voorstel om de waarde van de accu te meten (wel in domoticz) is ook welkom :-)
Afhankelijk van voltage, kun je volgens mij met een INA219 bordje (I2C) en een Wemos D1 mini met daarop ESPEasy het voltage aflezen en doorsturen naar Domoticz.

Ik heb onderstaande besteld (en onderweg) om soortgelijks te doen met een projectje.
https://www.aliexpress.co...-IIC-I2C/32859078202.html

• DjAntoon
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16:18
Ik zou de laadstroom ook willen monitoren, zegt veel meer over hoe ver de accu vol zit. (Maar dat verschilt ook per accu technologie)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Riczun schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Ik zit nu op de laatste stable versie, maar heb ook al sinds eerdere versie(s) van Domoticz dat niet alle 'sensoren' goed binnen komen.

De regen-sensor krijgt bij mij sporadisch wat data binnen, wel jammer want ik zou graag toch die data compleet willen hebben. Handig om bijvoorbeeld het zonnescherm automatisch omhoog te laten gaan ;)

Dit zijn de enige die bij mij bijgewerkt worden:
(Open Weather Map) Temp + Humidity + Baro (Temperatuur-Baro Buiten)
(Open Weather Map) Wind (Wind)
(Open Weather Map) General/Visibility (Visibility)
(Open Weather Map) General/Percentage (Clouds %)
Precies dat... Ga dit weekend wel even proberen of het helpt om alles opnieuw toe te voegen.

• vwtune
mDieli schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:00:
[...]

Afhankelijk van voltage, kun je volgens mij met een INA219 bordje (I2C) en een Wemos D1 mini met daarop ESPEasy het voltage aflezen en doorsturen naar Domoticz.

Ik heb onderstaande besteld (en onderweg) om soortgelijks te doen met een projectje.
https://www.aliexpress.co...-IIC-I2C/32859078202.html
Ook maar besteld, kijken of ik het aan de praat ga krijgen (wel met tasmota)

• vwtune
DjAntoon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:
Ik zou de laadstroom ook willen monitoren, zegt veel meer over hoe ver de accu vol zit. (Maar dat verschilt ook per accu technologie)
Kan ook met dat 219 boardje toch?

• Dobey
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:49
iemand anders ook last van het feit dat "Devices" niet laad?

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
Dobey schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:37:
iemand anders ook last van het feit dat "Devices" niet laad?
Alleen als ik een pagina langer dan een minuut open heb staan, bijvoorbeeld de overige tab en ik wil naar devices. Even refreshen en dan werkt het bij mij weer.

• Dobey
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Alleen als ik een pagina langer dan een minuut open heb staan, bijvoorbeeld de overige tab en ik wil naar devices. Even refreshen en dan werkt het bij mij weer.
Hmm ik heb gister nieuwe installatie gedaan maar bij die euvel houden. Kan er op klikken maar niks gebeurd. Het lijkt wel alsof de nieuwere versie er niet beter op is geworden....

• DaRk PoIsOn
  • Nu online
Dobey schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Hmm ik heb gister nieuwe installatie gedaan maar bij die euvel houden. Kan er op klikken maar niks gebeurd. Het lijkt wel alsof de nieuwere versie er niet beter op is geworden....
Is dit de stable of beta?
Ik draai sinds 1 januari 22:51 de beta en update meteen als er een nieuwe versie is

• Dobey
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Is dit de stable of beta?
Ik draai sinds 1 januari 22:51 de beta en update meteen als er een nieuwe versie is
Begonnen met de stable, daarna de beta... Maar in allebei zelfde probleem.

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:31
Xiaomi Gateway in "LAN" mode gezet, zie in de log dat ie wordt toegevoegd, maar zie 'm daarna niet beschikbaar komen..
2019-05-15 14:44:26.959 Status: Domoticz V4.10717 (c)2012-2019 GizMoCuz
2019-05-15 14:44:26.970 Status: Build Hash: b38b49e5, Date: 2019-05-09 13:04:08
2019-05-15 14:44:26.971 Status: Startup Path: /opt/domoticz/
2019-05-15 14:44:27.910 Status: PluginSystem: Started, Python version '3.5.3'.
2019-05-15 14:44:27.973 Status: WebServer(HTTP) started on address: :: with port 80
2019-05-15 14:44:28.001 Status: WebServer(SSL) started on address: :: with port 443
2019-05-15 14:44:28.015 Status: RxQueue: queue worker started...
2019-05-15 14:44:28.016 Status: TCPServer: shared server started...
2019-05-15 14:44:30.016 Status: P1 Smart Meter: Using serial port: /dev/ttyUSB0
2019-05-15 14:44:30.022 Status: OpenWeatherMap: Started
2019-05-15 14:44:30.024 Status: XiaomiGateway (ID=5): Delaying worker startup...
2019-05-15 14:44:30.024 Status: P1 Smart Meter: Worker started...
2019-05-15 14:44:30.332 Status: P1 Smart Meter: Meter reports as DSMR 5.0
2019-05-15 14:44:30.352 Status: P1 Smart Meter: Found gas meter on M-Bus channel 1
2019-05-15 14:44:47.162 Status: XiaomiGateway (ID=5): Selected as main Gateway
2019-05-15 14:44:47.165 Status: EventSystem: reset all events...
2019-05-15 14:44:47.167 Status: XiaomiGateway (ID=5): Worker started...
2019-05-15 14:44:47.168 Status: XiaomiGateway (ID=5): Using 192.168.3.30 for local IP address.
2019-05-15 14:44:47.174 Status: EventSystem: reset all device statuses...
2019-05-15 14:44:47.533 Status: PluginSystem: Entering work loop.
2019-05-15 14:44:47.893 Status: Python EventSystem: Initalizing event module.
2019-05-15 14:44:47.895 Status: EventSystem: Queue thread started...
2019-05-15 14:44:47.896 Status: EventSystem: Started
2019-05-15 15:00:00.665 Status: Starting automatic database backup procedure...
2019-05-15 15:00:01.202 Status: Ending automatic database backup procedure...
2019-05-15 15:08:53.034 Status: Incoming connection from: 172.zz.xx.yy
2019-05-15 15:08:56.164 Status: Incoming connection from: 141.xx.yy.zz
2019-05-15 15:08:56.194 Status: Incoming connection from: 162.xx.yy.zz
Wat kan 't issue zijn?

Model: Lumi.gateway.V3
Firmware: 1.4.1_167
HW_ver: MW300

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Nu online

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

beste...
Ik zie een andere USB...
https://www.thingiverse.com/thing:3257462
Heeft deze een beter bereik?.

Is deze ook te flashen?

Dylantje2 wijzigde deze reactie 15-05-2019 19:24 (15%)

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• DjAntoon
Dutch2007 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:43:
Wat kan 't issue zijn?

Model: Lumi.gateway.V3
V3 word volgens mij niet gesupport...

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 17:07
Heeft iemand hier een Switchbot in Domoticz staan? Schijnt wel een API voor te zijn, alleen kan zo niet wat concreets vinden om het te koppelen aan een ander domotica systeem.

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:31
DjAntoon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Geen idee zou kunnen..

We zullen zien: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=47&t=27975

lumi.gateway.v3 is 't ID iig

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

MikeyMan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:54:
[...]
Ik doe er momenteel nog niet zoveel mee. Heb een redelijk oude versie draaien denk ik?
Over Domoticz
Version: 4.9700
Build Hash: a3a45906
Compile Date: 2018-06-23 16:24:51
dzVents Version: 2.4.6
Python Version: None

Uptime: 107 Dagen, 5 Uren, 16 Minuten, 35 Seconden

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Zou een xiaomi sensor met lux meter hier niet handig zijn?
Mijn verlichting schakelt ook een half uur voor zonsondergang, ik ga dit naar een kwartier zetten, maar zelfs dan (woonkamer op het zuiden) is het nog te vroeg.
Voor de huiskamer heb ik een kaku lichtsensor die met een script (als het x min. nog donker is (van een medetweaker)) het licht aan doet.
In de gang gaat het licht automatisch aan bij beweging als het licht minder is dan 4 lux dmv een Xiaomi bewegingssensor met lux meter.

Mogelijkheden zat dus....

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-07 16:34
DjAntoon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Jawel, die als lumni.gateway.v3 als model staat is de Gateway 2. Om het even makkelijk te houden :)

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:56
Wat hebben jullie in gebruik om stroomverbruik te meten van een losse groep of eventueel een los apparaat?
Ik wil graag het stroomverbruik van de airco (losse groep) en van de PC (WCD) bij gaan houden.
De PC staat in de meterkast, dus zou evt daar op kunnen inspelen. P1 wordt daar nu ook namelijk al gebruikt.

• luigi87
flexje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:28:
Zoals eerder vermeld ben ik bezig met een Telegram bot projectje waarmee ik Domoticz wil aansturen.
Om dit te realiseren heb ik ervoor gekozen om Node-Red als 'bridge' te gebruiken. Ik heb niet veel ervaring met Node-Red maar een uitdaging durf ik altijd wel aan.

Mogelijkheid op dit moment:
- Status van een device opvragen dmv een inline-keyboard

[Afbeelding]

To-Do:
- Dynamisch inladen van devices + idx vanuit Domoticz (Floorplan) naar de inline-keyboard node;
(http://domoticzIP:domoticzPort/json.htm?type=command&param=getplandevices&idx=<planID>)
- Status aanpassen (switchen/toggle) met terugkoppeling van status naar TGB;

Hoe werkt het op dit moment?:
Allereerst heb je nodig:
- Domoticz
- Node-Red
- node-red-contrib-telegrambot (https://flows.nodered.org/node/node-red-contrib-telegrambot)
- Een telegram bot (Botfather -> https://core.telegram.org/bots#6-botfather)
- Je chatId van de nieuw aangemaakte telegram bot (Ga naar: https://api.telegram.org/bot**JEBOTAPITOKEN**/getUpdates en vind hier je chatid).

Stap 1:
Allereerst maak je met Botfather een nieuwe bot aan. Zie link hierboven. Zodra je deze hebt aangemaakt en je hebt ertegen "gepraat" vraag je de API token aan. Deze heb je nodig om de telegram bot straks te configureren in Node-Red.

Stap 2:
Ga naar je Node-Red webservice en voeg de node-red-contrib-telegrambot palette:
[Afbeelding]

Stap 3:
Aan de linkerkant zie je nu de nieuwe telegram nodes en voeg dan de volgende flow toe:
[Afbeelding]

Bij het toevoegen van de eerste Command node geef je de /status command op en configureer je je telegram node:
[Afbeelding]

Vul de Botnaam, Token en chatId in (zie bovenin voor instructies).

Stap 4 (dit stuk wil ik dus nog dynamisch maken):
Na de command node -> voeg je een Function node toe (inline-keyboard) met de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
context.global.keyboard = { pending : true };

var opts = {
    //reply_to_message_id: msg.payload.messageId,
    reply_markup: JSON.stringify({
        "inline_keyboard": [[
                {
                    "text": "Voordeur",
                    "callback_data": "21"
                },
                {
                    "text": "Achterdeur",
                    "callback_data": "66"
                },
                {
                    "text": "Keukenraam",
                    "callback_data": "77"
                },
            ],
            [
                {
                    "text": "CV Thermostaat",
                    "callback_data": "153"
                },
                {
                    "text": "Woonkamer temperatuur",
                    "callback_data": "154"
                }                
            ]
            ]
    })
};

msg.payload.content = "Welk apparaat zoek je " + msg.originalMessage.from.first_name +"?";
msg.payload.options = opts;

return msg;

Stap 5:
Koppel aan de inline-keyboard een Sender Node (geef wel weer je bot op in de node config)

Stap 6:
Voeg los van de pas gemaakte flow een aparte flow met een Event node en kies in de node settings voor een Callback Query

Stap 7:
Koppel aan de callback_query node een Change node en configureer deze als volgt:
[Afbeelding]

Stap 8:
Koppel aan de Change node een HTTP request node:
[Afbeelding]

Deze node vraagt de JSON data op vanuit Domoticz met de IDX in de {{{query}}} parameter welke opgegeven is uit de inline-keyboard. Hierna gooit ie de data in objecten.

Stap 9:
Koppel aan de HTTP request weer een Function node en code als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
msg.payload.content = "_'" +msg.payload.result[0].Name+ " is ";
msg.payload.content += "" +msg.payload.result[0].Data+ "'_";
msg.payload.content += "\r\n-- Graag gedaan " + msg.originalMessage.from.first_name;
msg.payload.chatId = JECHATID;
msg.payload.type = 'message';
msg.payload.options = {parse_mode : "Markdown"};
return msg;

Stap 10:
Als laatst koppel je weer een Sender node aan de Function node.

Dit werkt nu voorlopig ok. Alleen soms raakt de bot een beetje overstuur lijkt het. Als je dan de command node verandert naar bijv. /status1 en je vraagt weer de devices op doet ie het weer.

Graaaag, als jullie verbeteringen zien of een mogelijkheid om dit efficienter te krijgen hoor ik het zeer graag.
Nogmaals, heb weinig ervaring met Node-Red maar voor een bouwvakker vind ik dit aardig gelukt tot nu toe! :D
Flexje, nog bedankt voor je how to.
Maakt je verhaal erg duidelijk en leuk om hier eens mee te spelen.

Maar als het goed begrijp communiceert red node naar Telegram, en Red node naar Domoticz met Json commando's? dus Red node is doorgeef luik.

Heb sinds gisteren de native telegram in Domoticz in gebruik en wil het graag met zoiets uit bereiden.

Dan kan ik vanuit mijn auto met spraak via android auto het huis aan sturen :+

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:54

flexje

got-father

luigi87 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Flexje, nog bedankt voor je how to.
Maakt je verhaal erg duidelijk en leuk om hier eens mee te spelen.

Maar als het goed begrijp communiceert red node naar Telegram, en Red node naar Domoticz met Json commando's? dus Red node is doorgeef luik.

Heb sinds gisteren de native telegram in Domoticz in gebruik en wil het graag met zoiets uit bereiden.

Dan kan ik vanuit mijn auto met spraak via android auto het huis aan sturen :+
Klopt idd, node red is een doorgeefluik ja idd. Vanuit domoticz hoef je niets in te stellen hiervoor.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:53
I-King schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:26:
Wat hebben jullie in gebruik om stroomverbruik te meten van een losse groep of eventueel een los apparaat?
Ik wil graag het stroomverbruik van de airco (losse groep) en van de PC (WCD) bij gaan houden.
De PC staat in de meterkast, dus zou evt daar op kunnen inspelen. P1 wordt daar nu ook namelijk al gebruikt.
Ik gebruik voor enkele apparaten nog een sonoff pow, voor nieuwe metingen gebruik ik een shelly 2.5.
Wel opletten met de vermogens, voor hogere vermogens zou ik naar een DIN kWh meter in de meterkast gaan, je moet dan alleen wel iets maken dat de pulsen kan tellen.

• xuter010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13-06 16:07
Ik wil dit soort meters gaan halen " Aeotec Z-Wave Plus Energiemeter - 3 klemmen (100A) " De 3 klemmen voor de inkomende 380v groep, en dan eventueel "Aeotec Energie Meter, 1 klem, 60Ampère" per groep 220v, 16a groep (Wordt alleen een dure bedoeling. xD) Maar dit lijkt me het meest veiligste. Mijn Fluke meter werkt ook op deze manier om de ampere te meten..
Ik heb net 2 Shelly's ontvangen. Iemand tips hoe deze te flashen en/of te integreren in Domoticz? Tips voor gebruik? Ga er vanmiddag eens voor zitten. Ze zijn mooi compact zeg!

Edit: gevonden.

M.v.Veelen wijzigde deze reactie 16-05-2019 12:57 (5%)

¯\_(ツ)_/¯

• I-King
WouterG schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Ik gebruik voor enkele apparaten nog een sonoff pow, voor nieuwe metingen gebruik ik een shelly 2.5.
Wel opletten met de vermogens, voor hogere vermogens zou ik naar een DIN kWh meter in de meterkast gaan, je moet dan alleen wel iets maken dat de pulsen kan tellen.
Voor de PC is de shelly prima denk ik! Had nog niet gezien dat je daar ook mee kon meten, wist wel dat shelly gebruikt werd om te schakelen.
Voor de airco is het beter om een DIN meter te halen, maar is er dan ook een USB puls meter oid? Ik had eigenlijk gehoopt dat er ook een P1 achtige DIN combinatie mogelijk zou zijn :)

• DjAntoon
@I-King Zoek bijvoorbeeld eens op: S0, kwh youless

• flexje

flexje

got-father

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:24:
Ik heb net 2 Shelly's ontvangen. Iemand tips hoe deze te flashen en/of te integreren in Domoticz? Tips voor gebruik? Ga er vanmiddag eens voor zitten. Ze zijn mooi compact zeg!

Edit: gevonden.
Je kunt ze eventueel met tasmota flashen. Ik heb ze dmv node red werkend met domoticz

flexje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Je kunt ze eventueel met tasmota flashen. Ik heb ze dmv node red werkend met domoticz
Ik ga ze idd met Tasmota flashen. Wat het nut is van node red (en wat het überhaupt doet) is mij een raadsel. MQTT / Domoticz werkt feilloos, wat zou je nog meer willen?

¯\_(ツ)_/¯

• flexje

flexje

got-father

M.v.Veelen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Ik ga ze idd met Tasmota flashen. Wat het nut is van node red (en wat het überhaupt doet) is mij een raadsel. MQTT / Domoticz werkt feilloos, wat zou je nog meer willen?
De originele firmware van shelly heeft een hele andere payload/topic, en niet in te stellen op domoticz/in en out. Met de tasmota kreeg ik fysieke schakelaar niet werkend, alleen softwarematig

• I-King
DjAntoon schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:41:
@I-King Zoek bijvoorbeeld eens op: S0, kwh youless
Dat ik ongeveer 2 tientjes kwijt ben voor de DIN rail kWh meter vind ik niet erg, maar ik vind 80 euro om die uit te lezen daarna vrij fors. Is dat de gangbare methode? Ik zie toch meer oplossingen langskomen. De airco sluit ik liever niet op een Shelly aan eigenlijk, want dan zou ik die ook in de meterkast moeten inbouwen.

• DjAntoon
S0 kun je ook rechtstreeks op een RPI gpio aansluiten, effe zoeken in het forum. kijk eens op 30 april.

DjAntoon wijzigde deze reactie 16-05-2019 16:47 (12%)

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:12

DizzyWeb

Ondertiteld

Iemand hier die toevallig de S2 switch van een fibaro dimmer 2 gebruikt in een lua script, of iets dergelijks?

Sinds een reboot van mijn domoticz VM vanmorgen werkt die niet meer. De schakelaar lijkt gewoon niet te triggeren. Gisteren naar 4.10747 geupdate, werkte vanmorgen nog, maar na een reboot na wat ubuntu updates werkt het opeens niet meer.

• xuter010
DizzyWeb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:59:
Iemand hier die toevallig de S2 switch van een fibaro dimmer 2 gebruikt in een lua script, of iets dergelijks?

Sinds een reboot van mijn domoticz VM vanmorgen werkt die niet meer. De schakelaar lijkt gewoon niet te triggeren. Gisteren naar 4.10747 geupdate, werkte vanmorgen nog, maar na een reboot na wat ubuntu updates werkt het opeens niet meer.
Hier ook 1 in gebruik, Ik gebruik ook Domoticz in VM met de laatste update van Domoticz stable. Hier werkt hij gewoon... (Ik vind het trouwens sws geen prettige schakelaars..... happeren/storen soms.) ( ik doe trouwens alles in Blocky)

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

xuter010 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:08:
[...]

Hier ook 1 in gebruik, Ik gebruik ook Domoticz in VM met de laatste update van Domoticz stable. Hier werkt hij gewoon... (Ik vind het trouwens sws geen prettige schakelaars..... happeren/storen soms.) ( ik doe trouwens alles in Blocky)
Hoe staan de zwave instellingen van die dimmer bij jou? 26 en 28 dan met name? 26 staat bij mij op disabled en 28 op deactivated. Altijd zo geweest, maar nu reageert domoticz opeens totaal niet meer op die schakelaar, ook niet in een blockly.

Zal me leren om geen backups van m'n VM te maken voor ik update... :/

Edit:
Okay, dit kan wel eens mis zijn... ik heb bij AL mijn zwave devices config instellingen voor fibaro smoke sensors.. :/

DizzyWeb wijzigde deze reactie 16-05-2019 17:22 (8%)

• xuter010
DizzyWeb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:19:
[...]

Hoe staan de zwave instellingen van die dimmer bij jou? 26 en 28 dan met name? 26 staat bij mij op disabled en 28 op deactivated. Altijd zo geweest, maar nu reageert domoticz opeens totaal niet meer op die schakelaar, ook niet in een blockly.

Zal me leren om geen backups van m'n VM te maken voor ik update... :/

Edit:
Okay, dit kan wel eens mis zijn... ik heb bij AL mijn zwave devices config instellingen voor fibaro smoke sensors.. :/
Das vreemd, ik heb geen instelling 26... xDDD
hierbij een screenshot
https://ibb.co/FXjhJ0X

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Er is iets compleet fucked up geraakt in mijn zwave config... en ik vrees dat ik vanaf 0 kan gaan beginnen.

Al mijn Zwave devices hebben als eerste config waarde dit:
1. Fibaro Smoke Sensor sensitivity:

Allemaal, behalve de smoke sensors zelf... 8)7

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DizzyWeb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:35:
Er is iets compleet fucked up geraakt in mijn zwave config... en ik vrees dat ik vanaf 0 kan gaan beginnen.

Al mijn Zwave devices hebben als eerste config waarde dit:
1. Fibaro Smoke Sensor sensitivity:

Allemaal, behalve de smoke sensors zelf... 8)7
Geen backup die je terug kunt zetten ?

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Nee joh, natuurlijk niet!

Okay, een ./updaterelease heeft mijn zwave configs weer goed gekregen... maar de S2 switch werkt nog steeds niet.

• I-King
DjAntoon schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:45:
S0 kun je ook rechtstreeks op een RPI gpio aansluiten, effe zoeken in het forum. kijk eens op 30 april.
Ik gebruik domoticz op een windows PC, dus RPI gaat 'm ook helaas niet worden. Zal eens wat gaan rondkijken, anders is 't jammer dan :) Bedankt voor de hulp!

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

I-King schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:53:
[...]

Ik gebruik domoticz op een windows PC, dus RPI gaat 'm ook helaas niet worden. Zal eens wat gaan rondkijken, anders is 't jammer dan :) Bedankt voor de hulp!
Je kunt ook een rpi de pulsjes laten tellen en doorsturen naar je Windows Domoticz.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• I-King
Ik kwam deze tegen, dan kan ik er nog in de toekomst 4 bij aansluiten, of vergis ik me: http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

I-King schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:12:
Ik kwam deze tegen, dan kan ik er nog in de toekomst 4 bij aansluiten, of vergis ik me: http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop
Als die werkt op een Windows machine dan kan dat ook natuurlijk.
Maar op een rpi kun je weer temperatuurmeters e.d. aansluiten en ook meerdere kWh meters. Is maar net wat je wil ;)

klump4u wijzigde deze reactie 16-05-2019 20:20 (16%)

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• luigi87
kan iemand mij helpen met het aanpassen van deze regel?

code:
1
 commandArray['SendNotification']='Droger klaar: Droger#De droger is klaar, Snel..... haal me leeg!#0'

nu stuurt dit commando de message naar mijn email, maar ik wil dit naar telegram verzenden.

• xuter010
Wie kan mij helpen met Blocky...

Ik probeer een Blocky te maken voor m'n verwarming. Ik heb een Danfoss z-wave thermostaat die de huidige temperatuur aangeeft maar waar je ook een temperatuur op kan instellen, als ik een temperatuur instel zie ik die ingestelde waarde terug in Domoticz onder mijn devices, deze devices is een SETPOINT subtype. Hoe kan ik dit koppelen in Blocky... Ik kan hem alleen gebruiken als een DO en niet als een IF. Ik wil bijv als de ingestelde temperatuur op de Danfoss thermostaat de ingestelde temperatuur bereikt dat ie dan bijv de radiator kraan dichtzet of iets anders laat schakelen.

Virtual dummy switch aanmaken? maar hoe zeg ik tegen die virtual dummy switch dat ie de waarde van de Danfoss device (setpoint subtype) moet overnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
xuter010 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:04:
Wie kan mij helpen met Blocky...

Ik probeer een Blocky te maken voor m'n verwarming. Ik heb een Danfoss z-wave thermostaat die de huidige temperatuur aangeeft maar waar je ook een temperatuur op kan instellen, als ik een temperatuur instel zie ik die ingestelde waarde terug in Domoticz onder mijn devices, deze devices is een SETPOINT subtype. Hoe kan ik dit koppelen in Blocky... Ik kan hem alleen gebruiken als een DO en niet als een IF. Ik wil bijv als de ingestelde temperatuur op de Danfoss thermostaat de ingestelde temperatuur bereikt dat ie dan bijv de radiator kraan dichtzet of iets anders laat schakelen.

Virtual dummy switch aanmaken? maar hoe zeg ik tegen die virtual dummy switch dat ie de waarde van de Danfoss device (setpoint subtype) moet overnemen.
zoiets?

luigi87 wijzigde deze reactie 16-05-2019 21:18 (3%)

• xuter010
hmzz.. so simpel? haha ik ga ff expirementeren 8)7 Ik ben nogal nieuw met Domoticz :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
xuter010 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:36:
[...]

hmzz.. so simpel? haha ik ga ff expirementeren 8)7 Ik ben nogal nieuw met Domoticz :9
Zo heb ik het momenteel. Soms denk je echt te moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.
Maar dit zou ook voor jou moeten werken.

• xuter010
luigi87 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:31:
[...]

Zo heb ik het momenteel. Soms denk je echt te moeilijk om iets voor elkaar te krijgen.
Maar dit zou ook voor jou moeten werken.
Ik heb hem nu zo... volgens mij werkt ut wel...

screenshot

Ik ben nog niet helemaal goed met de image op dit forum _/-\o_
Het is allemaal nog basis, ik moet er nog een temperatuur sensor regel inmake..

xuter010 wijzigde deze reactie 16-05-2019 22:40 (7%)

• luigi87
xuter010 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Ik heb hem nu zo... volgens mij werkt ut wel...

[Afbeelding: screenshot]

Ik ben nog niet helemaal goed met de image op dit forum _/-\o_
Het is allemaal nog basis, ik moet er nog een temperatuur sensor regel inmake..
Dat met slaapkamer gaat niet werken zo hoor. Dat quote ding is voor texten in een melding. Wat wil je daarmee doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xuter010
luigi87 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Dat met slaapkamer gaat niet werken zo hoor. Dat quote ding is voor texten in een melding. Wat wil je daarmee doen?
Het werkt redelijk, Ik heb een "user variable gemaakt.
Met een kastje "Hank Four-Button Scene Controller" verander ik de string, dit werkt goed... als ik op linker knopje druk dan gaat de user variable "Verwarming" naar waarde "HUISKAMER" druk ik op de nacht knopje dan veranderd de variabele string naar "SLAAPKAMER"

Als ik nu de danfoss z-wave thermostaat boven de 19gr zet dan stuurt ie een set singal naar de OTGW zet ik hem onder de 19gr dan stuurt ie weer een set singal naar de OTGW, dus opzich werkt dan wel..... alleen moet ik nog uitvogelen waarom als ik de user variabel op HUISKAMER zet dat ie dan nie reageerd.. ( ik heb een soort zelfde blocky gemaakt voor HUISKAMER maar dan zonder de danfoss erin aangezien die alleen op de slaapkamer aanwezig is.

xuter010 wijzigde deze reactie 16-05-2019 23:25 (29%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

Ik zal hem alleen nog uitbreiden met nog een variabele waarmee je in de gaten houdt of het event al getriggerd is. Nu blijft hij namelijk die commando's afvuren aangezien de if/elseif voorwaarde true blijft zolang de temperatuur niet bereikt is (check je log maar).

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

DizzyWeb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:47:
Nee joh, natuurlijk niet!

Okay, een ./updaterelease heeft mijn zwave configs weer goed gekregen... maar de S2 switch werkt nog steeds niet.
Voor de geinteresseerden... een paar uur later werkte het spontaan weer. Werkelijk waar geen flauw idee waarom, niets gewijzigd. Thanks voor het meedenken @xuter010.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-07 11:39
Heeft iemand hier ervaring met het toevoegen van "onbekende" apparaten op Z-wave met Domoticz?
Ik heb hier een parkeerbeugel liggen welke op 868Mhz werkt, en zou deze graag met mijn Aotec Gen5 stick willen koppelen in Domoticz.

Er zit een moeder-afstandbediening bij waarbij je op de normale afstandbediening een code koppelt. Als je vervolgens de parkeerbeugel van stroom voorziet en het knopje op de afstandbediening indrukt koppelt het systeem in de parkeerbeugel de code van de afstandbediening.

Tot zover heb ik het nog niet voor elkaar gekregen, maar was benieuwd of ik ergens een log kan zien, om te kijken of er apparaten langskomen (los van de Domoticz log)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Weet je zeker dat het eeen zwave apparaat is? 868Mhz zegt natuurlijk niks over het protocol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustinoFTW
DizzyWeb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:20:
Weet je zeker dat het eeen zwave apparaat is? 868Mhz zegt natuurlijk niks over het protocol.
Ik heb geen idee, hoop van wel, maar zal het uitgebreider gaan bekijken.
Zal de parkeerbeugel binnekort wel eens openmaken en in het kastje kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:18
luigi87 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:55:
kan iemand mij helpen met het aanpassen van deze regel?

code:
1
 commandArray['SendNotification']='Droger klaar: Droger#De droger is klaar, Snel..... haal me leeg!#0'

nu stuurt dit commando de message naar mijn email, maar ik wil dit naar telegram verzenden.
Als het goed is zou deze regel een notificatie moeten sturen naar alle systemen die je hebt ingesteld.

De syntax voor notificaties is als volgt:

code:
1
commandArray['SendNotification']='subject#body#priority#sound#notificationsystems'

Dus in jouw geval zal het moeten worden:

code:
1
 commandArray['SendNotification']='Droger klaar: Droger#De droger is klaar, Snel..... haal me leeg!#0##telegram'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luigi87
rens-br schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Als het goed is zou deze regel een notificatie moeten sturen naar alle systemen die je hebt ingesteld.

De syntax voor notificaties is als volgt:

code:
1
commandArray['SendNotification']='subject#body#priority#sound#notificationsystems'

Dus in jouw geval zal het moeten worden:

code:
1
 commandArray['SendNotification']='Droger klaar: Droger#De droger is klaar, Snel..... haal me leeg!#0##email'

hmm zo simpel.
Ik kon de hele syntax niet vinden, maar zal het eind stukje eens aanpassen naar "#0##telegram" dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JustinoFTW
DizzyWeb schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:20:
Heb zojuist de afstandbediening gevonden op internet.

http://www.armas.it/EN201...tismi/TelecomandiFLY.html
Ik hebben de FLY 802 als ik het goed heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Helaas, geen zwave dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:18
luigi87 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:26:
Ik kon de hele syntax niet vinden, maar zal het eind stukje eens aanpassen naar "#0##telegram" dan
Ik moest daar ook goed voor zoeken op het forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luigi87
rens-br schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Ik moest daar ook goed voor zoeken op het forum.
Oke, nee daar had ik nou net niet gezocht.
Heb wel heel de domoticz wiki nagelopen, over lua e.d. daar was het niet vinden.

Van het weekend is de syntax aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xuter010
tozzke schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:23:
Ik zal hem alleen nog uitbreiden met nog een variabele waarmee je in de gaten houdt of het event al getriggerd is. Nu blijft hij namelijk die commando's afvuren aangezien de if/elseif voorwaarde true blijft zolang de temperatuur niet bereikt is (check je log maar).
Ik zag het in de log, ik krijg zelfs timeouts hierdoor..

Ik ben al paar uurtjes aan het proberen maar ik krijg het niet eruit.
Ik laat nu een user variable schakelen door de temperatuur.. 0 of 1
Nu probeer ik met deze variable een dummy switch te schakelen maar dit lukt niet.
De variable zie je wel naar de 0 of 1 gaan maar in blocky wilt ie niet de dummy switch ermee aan of uit zetten.
Dit kan denk ik niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

xuter010 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Ik zag het in de log, ik krijg zelfs timeouts hierdoor..

Ik ben al paar uurtjes aan het proberen maar ik krijg het niet eruit.
Ik laat nu een user variable schakelen door de temperatuur.. 0 of 1
Nu probeer ik met deze variable een dummy switch te schakelen maar dit lukt niet.
De variable zie je wel naar de 0 of 1 gaan maar in blocky wilt ie niet de dummy switch ermee aan of uit zetten.
Dit kan denk ik niet?
Het kan wel degelijk :)
Laat je Blockly eens zien

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xuter010
tozzke schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Het kan wel degelijk :)
Laat je Blockly eens zien
Dat zou het probleem oplossen... ik krijg het niet voor elkaar..

Deze gaat goed, hier zie ik netjes de variable veranderen in 0 of 1 als de temp veranderd.

Met deze blocky probeer ik vervolgens de dummyswitch aan of uit te laten zetten met de user variable..
Maar er gebeurd niks met de dummy switch

//edit:
Deze heb ik ook geprobeerd... Ook helaas geen effect.

xuter010 wijzigde deze reactie 17-05-2019 18:15 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tozzke
  • Niet online

tozzke

aka tozzert

xuter010 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Dat zou het probleem oplossen... ik krijg het niet voor elkaar..

Deze gaat goed, hier zie ik netjes de variable veranderen in 0 of 1 als de temp veranderd.
[Afbeelding: Variable temp switch]

Met deze blocky probeer ik vervolgens de dummyswitch aan of uit te laten zetten met de user variable..
In het log zie ik niet "Dummy switch AAN" Hij activeert het blocky.
[Afbeelding: variable2dummy]
eh.... waarom aparte events :? ik bedoelde gewoon je bestaande event aanvullen met een variabele waardoor hij maar 1 keer triggert
Dan krijg je iets als:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xuter010
tozzke schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:33:
[...]

eh.... waarom aparte events :? ik bedoelde gewoon je bestaande event aanvullen met een variabele waardoor hij maar 1 keer triggert
Dan krijg je iets als:
[Afbeelding]
hierin zit nog geen temperatuur sensor in verwerkt... zet je de danfoss handmatig op boven de 19gr dan blijft de honeywell thermostaat op 20, hij weet helemaal niet wanneer die 20gr bereikt is in de slaapkamer. Zodra ik dat erin verwerk gaat ie om de 30sec. (Zo vaak update de temperatuur sensor zich bij Domoticz) alle commandos opnieuw geven... Gevolg is een vol log commandos en time-outs omdat ie te veel commando's wilt versturen.

Dus probeer ik met die temperatuur sensor een user variable te schakelen naar aan en uit, dat gaat goed. Vervolgens wil ik met die user variable een dummyswitch schakelen die ik weer kan gebruiken in de slaapkamer blocky samen met de danfoss. Maar het lukt mij niet om met alleen een variable een dummyswitch of iets anders te laten schakkelen...

//: In mijn vorige voorbeeld Blockys heb ik de danfoss er even helemaal uitgelaten.

xuter010 wijzigde deze reactie 17-05-2019 19:22 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-07 14:28
Ik ben inmiddels aan mn 3e deursensor van Aeotec (Recessed Door Sensor Gen5) begonnen (vorige 2 waren deffect na ~1 jaar). Vreemde van deze sensor is dat die niet on/off wil schakelen. Ik zie in OZWCP wel dat de signalen doorkomen alleen hij schakelt niet in on/off. Ik zie in OZWCP bij "Current values" de "Basic" waarde veranderen van 0 naar 255 (en terug) als ik de magneet bij de sensor hou of weghaal.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? En/of dit is opgelost in open zwave 1.6?

PVOutput live - 3060wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xuter010
Ik heb het werkend..... bedankt voor mee denken.
Ben opzoek naar een radiatorknop die bijvoorkeur:

- werkt op batterijen
- zich meldt gebaseerd op tijd
- ingebouwde temperatuursensor (omgevingstemperatuur)
- Bonus: luchtvochtigheid sensor
- Past op een ‘standaard’ kraan

Kom zelf een beetje uit op de Eurotronic Spirit, alleen kan ik nergens echt vinden of deze een omgevingstemperatuur sensor heeft

Wie maakt me los? :9

Toppe wijzigde deze reactie 18-05-2019 10:56 (20%)

• Dylantje2
  • Nu online

Dylantje2

BoschR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:41:
Ik ben inmiddels aan mn 3e deursensor van Aeotec (Recessed Door Sensor Gen5) begonnen (vorige 2 waren deffect na ~1 jaar). Vreemde van deze sensor is dat die niet on/off wil schakelen. Ik zie in OZWCP wel dat de signalen doorkomen alleen hij schakelt niet in on/off. Ik zie in OZWCP bij "Current values" de "Basic" waarde veranderen van 0 naar 255 (en terug) als ik de magneet bij de sensor hou of weghaal.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? En/of dit is opgelost in open zwave 1.6?
Sorry maar batterijdevices sucks

Als je xiaomi neemt nul probelemen.
Zwave en batterij.... grrrr
Ik nog wat pirren op batterij te koop Zwave. die deden het nog.
Maar de rest nekt je mesh netwerk dus ik zou ze niet meer in je netwerk zetten

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Dylantje2
  • Nu online

Dylantje2

Iemand een oplossing voor deze error?
2019-05-18 11:27:05.600 Error: EventSystem: in Lua: WP naar PVO Opbrengst [ Time ]: [string "-- /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_..."]:32: module 'socket.http' not found:
2019-05-18 11:27:05.600 no field package.preload['socket.http']
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http.lua'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/share/lua/5.2/socket/http/init.lua'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.lua'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http/init.lua'
2019-05-18 11:27:05.600 no file './socket/http.lua'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket/http.so'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/loadall.so'
2019-05-18 11:27:05.600 no file './socket/http.so'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/socket.so'
2019-05-18 11:27:05.600 no file '/usr/local/lib/lua/5.2/loadall.so'
2019-05-18 11:27:05.600 no file './socket.so'
Krijg hem er niet uit... :( :( :( :(

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Kan ik nog ergens versie 4.9700 downloaden voor ARM7?
Deze week mijn domoticz geupdate. Maar nu crashed hij iedere 5 minuten.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:28

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Xiaomi is Zigbee, dat geeft idd geen Z-wave problemen @Dylantje2 :+

@Toppe
Hij meet de temperatuur en rapporteert die bij verandering (instelbaar).en er is een raam open sensor.
Ik dacht een standaard Comap knop te hebben maar die is 28mm zodat een verloop naar 30mm nodig was.
Toen dat paste bleek de pin iets te kort te zijn, daar iets omheen gedaan en nu werkt hij goed.
Vaker rapporteren kost batterijen, ik heb er oplaadbare aa's in die 1-2 maanden werken.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• Dylantje2
  • Nu online

Dylantje2

Speedy-Andre schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:43:

@Toppe
Hij meet de temperatuur en rapporteert die bij verandering (instelbaar).en er is een raam open sensor.
Ik dacht een standaard Comap knop te hebben maar die is 28mm zodat een verloop naar 30mm nodig was.
Toen dat paste bleek de pin iets te kort te zijn, daar iets omheen gedaan en nu werkt hij goed.
Vaker rapporteren kost batterijen, ik heb er oplaadbare aa's in die 1-2 maanden werken.
Weet ik daarom beter.
Batterij en zigbee is veel beter dan zwave en batterij..
Ik heb 15 Zwave batterij devices gehad..
Maar bijna altijd ellende.
als er maar 1 een slechte batterij heeft netwerk problemen..

Zigbee rules..
Motion in drukke plek meer dan 1 jaar battery life zal een zwave niet snel hebben

Speedy-Andre schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:43:

@Toppe
Voor het idee: hij meer dus ook de omgevingstemperatuur?

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True