Kitten doe je langs de rand, nietjes plak je af en inderdaad overlap tape je af.
Dotjes/verdikking (last er van hebben) voorkom je door gelijk je plaat ertegenaan te schroeven.
Wat meer details na het zelf doen.
glaswol is getaped (de reflecterende laag) aan elkaar .. daarna folie gespannen en geniet .. en daarna afgeplakt ..
Je merkt als je dit goed voorbereid en elke stap zorgvuldig doet .. bv een markering voor je nietjes (op 1 lijn) dat je uiteindelijk heel prettig elke stap doet.
Elke stap die je doet, glaswol, tapen, folie, afplakken, gips merken we (zeker met deze koude dagen) dat het voelbaar warmer word.. in het begin stond er een kachel aan .. en was het niet "warm" te krijgen . nu voelt het net zo warm als de woonkamer .. en de verwarming stond al een tijd uit en is nu bij oud-ijzer ingeleverd.
Blauw en Rode folie .. blauw tussen "buitenmuur en isolatie" latje is ook om vocht te laten circuleren enzo .(dampopen folie) .en andere kant van de isolatie (kamer kant) = rode folie (damp remmende folie) ..
de "zilverlaag" moet 1 geheel zijn zo dicht mogelijk zijn (afgetaped) en heb je een oude laag snij je deze "stuk"
YouTube: Dobbit TV heeft paar leuk filmpjes over isoleren .. (niet de folie geloof ik)
ID-College schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:23:
Een vraagje aan jullie. Wij gaan de badkamer verbouwen. Momenteel ligt de aan- en afvoer van het water in
de vloer verwerkt. Echter, hij komt omhoog voor de muur. Wij willen deze leidingen graag in de muur gaan
<snip>
Wat vinden jullie?
ik vind niks, alleen ik zou je adviseren te overwegen wat de kosten zijn als alles "af" is en problemen zich voordoen.
Ik ga mijn badkamer verbouwen en ik ga complete (flexibele) leiding werk in 1 stuk gebruiken geisoleerd enzv .. en voordat ik leidingwerk neerleg hoop ik alles waterdicht te kunnen maken zodat bij lekkage ergens het beperkt blijft tot .. Het zal een hoop meerwerk zijn en kosten . maar uiteindelijk hoef ik me niet zorgen te maken.
[
Voor 15% gewijzigd door
vso op 30-01-2020 19:59
]