Dank @twain4me @Teijgetje @ASW1 voor de tips.Teijgetje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:15:
[...]
Maar je kan ook gewoon met 16x2 uit de muur komen door een knie te gebruiken. Die 16 knel je ook zo vast in het onderblok. Voordeel is dat je nog iets flexibel blijft bij aansluiten. Je plaatst ze natuurlijk recht en op de juiste hartafstand maar omdat het iets buigbaar is kun je een fractie corrigeren, dat kan met muurpijpjes eigenlijk niet. Is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.![]()
Ik meen dat onderblokken hoh 50 zijn, jij zal wel een afwijkende maat hebben dan.
Omdat dit de eerste keer is, klinkt mogelijkheid tot corrigeren mij als muziek in de oren. Goedkoop is ook wat waard, ik merk wel dat met ieder projectje dat ik in het huis doe de euro's er werkelijk uit vliegen. Moet echt moeite doen om binnen het budget te blijven.
Ik heb zowel verticale (4 stuks) als horizontale (3 stuks) radiatoren. Eigenlijk hangen die radiatoren straks overal aan wit gestucte wanden, dus een wit pijpje uit de muur vind ik dan ook niet lelijk. Die knietjes heb ik gelukkig al liggen. Ik zal nog wel even een interne buigveer kopen zodat ik zo klein mogelijke bochtjes vanaf het knietje naar de onderblokken kan maken. De radiatoren hang ik dan alvast even op om ongeveer de maat te bepalen (+ een beetje voor het stucwerk wat er nog op komt) en de bochtjes alvast te buigen zodat ze bij het onderblok uitkomen. Ik fixeer de boel dan even en smeer de leidingen met goudband vast in de muur.