@
ThunderHorn
Ik weet niet waar je zit maar als ik ergens een eiken lamelparket moet leggen dan haal ik die bij
Riga Vloeren.
Mooie vloerdelen in
diverse breedtes en verschillende afwerkingen zoals glad, antiek(handgeschraapt), met of zonder velling en geolied of onbewerkt.
Misschien het kijken/offerte vragen waard?
@
PrutzertjePrutzertje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:37:
Misschien weet iemand de beste oplossing van mijn probleem.
Heb nu dus het idee dat de flinke regen bui de opgehoogde grond behoorlijk vochtig maakt en dat dus door lekt naar binnen de garage in.
Nu hoeft hij voor mij natuurlijk niet zijn tuin te verbouwen. En zoek daarom de beste oplossing.
Zag op een belgisch YouTube Kanaal over het om de 10cm in de muur gat te boren en een goedje in te spuiten tegen omhoog komend water. Zou een sealer oid zoals dat werken?
Zoals je het vertelt is de beste oplossing dit probleem bij de buurman neer te leggen. Merry Christmas...

Hij is de veroorzaker als hij grond tegen de muur gestort heeft zoals @
Twain4me al aangeeft.
Het echt natte seizoen hebben we nog niet gehad, dus om veel vocht en zoutuitslag binnen te voorkomen is haast geboden (voor de buurman

) gezien je wilt isoleren en het ook nog moet drogen.
Linksom of rechtsom zal hij zijn tuin aan moeten passen zodat jij geen last meer hebt en het onderste stuk muur vochtvrij houden.
Om vocht boven zijn tuin/waterval-grens te houden zal een loodrand/flap ingefreesd moeten in de voeg en het onderste stuk afgeschermd. Vocht transporteert bij regen in de buitenste twee cm van de stenen, alleen een plasticje gaat niet helpen zonder lood dat het vocht stopt en naar buiten dwingt, dan loopt het nog steeds door de muur er achter en kan het eigenlijk alleen binnen achter je isolatie uit de muur verdampen.
Een vochtprobleem/schimmel binnen achter de isolatie is dan het gevolg.
De hele muur kan hij evt wel
waterdicht maken van buiten zodat hij met een folie oid af kan en er geen vochttransport in de muur is, maar daarvoor moet wel eerst de muur schoon.
Toch allemaal best veel werk.
Je kan hem daar een termijn voor geven, maar gezien je eigenlijk haast hebt kun je voorstellen te helpen (het liefst als toezichthouder/drankbevoorrader denk ik).
Maar dat ligt er natuurlijk aan hoe close jullie zijn en of je hem ook weer een dagje of twee/drie kan gebruiken later.
Evt een droger zou je hem (verzekering) ook nog kunnen rekenen.
[
Voor 89% gewijzigd door
Teijgetje op 20-12-2018 19:53
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.