KillaZ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:17:
[...]
70x220 met elke 30 cm een slagplug zou ik wel vertrouwen. Wat ik echter zelf zou doen is de houten liggers aan de muur weg laten en de balken rechtstreeks op de muur te bevestigen met balkdragers. Volgens mij heeft onze guru @
Teijgetje ooit eens gemeld dat dat een stuk sterker is.
Teigertje guru

.. hmm

iedereen heeft zijn sterke kanten

Goed ik kan me een dergelijke discussie ook wel herrineren. De uitkomst alleen niet meer. GOT zoekfunctie
Maar kan me ook voorstellen dat je niet v.d muur een gatenkaas wilt hebben, dan is dit wel een mooie oplossing.
Mijn vliering thuis heb ik het "geluk" dat de dakspanten/dragers over een breedte van 7m verdeeld zitten met een HoH van ongeveer 135 cm .. met hanenbalken (zeg ik het goed

) ertussen .dus met raveel dragers was ik er vrij snel .. dus .. allen hebben we besloten om een HoH te doen van de balken van 40 cm oid .. en in per vak van 135x40 zeg maar nog 2 tussenbalken
Enige wat ik achteraf opnieuw zou doen.. en ook aanraad .naast de stevige constructie =
- bedenk verlichting, stopcontact(en) en ventilatie (koolmonoxide enzo)
- bouw "contstructie" met boren van gaten van elektra buizen enzo
- bouw het "plafond" (van de kamer eronder)
- isoleer de boel..
- bouw dan de vloer van de vide/vliering.(osb?)
- schuur de vloer glad als je die van hout doet ..
kortom het is het zeker waard een stappenplan + tekening te hebben.
en begin pas als je alles in huis hebt .. zodat je door kan stomen .. en het kost je best wel een weekend of meer.