[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.034.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Begin juni komt een de nieuwe keuken. Behoudens het leiding werk moet ik ook nog een koof timmeren.
Ik zat te denken aan 18/25mm mdf aangezien de afzuigunit geklemd wordt in de plaat(novy 6820) Nu twijfel ik zelf nog. Moet ik nog geluidsisolatie toevoegen of zal dit niks opleveren of zal ik voor berken multiplex gaan, wel makkelijker af te lakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Tito129 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:58:
Begin juni komt een de nieuwe keuken. Behoudens het leiding werk moet ik ook nog een koof timmeren.
Ik zat te denken aan 18/25mm mdf aangezien de afzuigunit geklemd wordt in de plaat(novy 6820) Nu twijfel ik zelf nog. Moet ik nog geluidsisolatie toevoegen of zal dit niks opleveren of zal ik voor berken multiplex gaan, wel makkelijker af te lakken..
Ik heb spijt dat ik geen isolatie had gebruikt... Zeker aangezien ik een gevelmotor heb...
Als je het nog kan doen, dan gewoon doen. Het helpt altijd wel een beetje

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
* ByteMe_ gaat witte muurverf kopen. Ik zoek een goede voor woonkamer/keuken muren, wat is nou echt een betere keuze: Histor monodek, Flexa powerdek of toch wat anders? Ik heb nog een bak OK liggen, maar zoals vaker met OK producten: die gebruik ik voor de hoekjes waar niemand komt :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ByteMe_ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:42:
* ByteMe_ gaat witte muurverf kopen. Ik zoek een goede voor woonkamer/keuken muren, wat is nou echt een betere keuze: Histor monodek, Flexa powerdek of toch wat anders? Ik heb nog een bak OK liggen, maar zoals vaker met OK producten: die gebruik ik voor de hoekjes waar niemand komt :+
Ja, probeer eens echte verf... Sigma, Sikkens, Wijzonol, Vos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

De critici zullen voor Sikkens en zo kiezen. Ik ben al tevreden met Hornbach polar white. Histor en Flexa niet.

Als je 20bakken verf nodig hebt is de prijs ook belangrijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 20-05-2019 15:47 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kmf schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:46:
[...]

De critici zullen voor Sikkens en zo kiezen. Ik ben al tevreden met Hornbach polar white. Histor en Flexa niet.

Mee eens. Ik heb destijds Karwei huismerk gebruikt (gemengd op kleur). Prima te verwerken en gewoon tevreden mee. Even achten op 20% korting en je bent helemaal koopman.

Later zag ik bij mijn ouders Sikkens, dat lijkt toch een tikkeltje harder en beter bestand tegen beschadigingen. Dat wat wij hebben van Karwei lijkt wat zachter en krijtachtig, lastig te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
kmf schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Daarom ga ik dan ook niet voor de verven die 100 euro kosten voor 2.5L. Maar wel toch wat leuks met redelijk resultaat. Heel veel testresultaten en reviews spreken elkaar tegen, altijd zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, vrijwel alle verf is afneembaar...

De goedkopere verf veeg je met een nat doekje makkelijk van de muur af.
De duurdere verf kun je de vlekken nog vanaf vegen :+

Overigens; ja de prijs speelt een rol, maar neem daarbij dan ook mee dat de betere verven een heel stuk beter dekken. Niet alleen kost je dat minder verf, maar ook minder verbruiksmateriaal en tijd. Als ik bedenk hoeveel van die ‘aanbiedingsbakken’ Histor ik in het vorige huis heb gesleept, en nu met een twee keer zo groot huis haast de helft aan fatsoenlijk spul, ben ik voorlopig wel overtuigd.

[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 20-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Tito129 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:58:
Interessante vraag wel, wij krijgen in oktober een andere keuken plus verlaagd plafond. Isolatie is wel een goed idee, alleen vraag ik me bij ons af of het slim is i.v.m. het plasmafilter.
Als de afvoer gewoon naar buiten gaat dan is wat isolatiemateriaal aanbrengen de moeite en de kosten niet toch?
Als je het aan schilders vraagt dan is alles van de bouwmarkt rommel :P
Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een bekend A-merk, dat lijkt me altijd beter dan merkloos (wellicht onterecht). De hele dure merken zou ik ook niet doen, die zijn vast beter maar of de prijs/kwaliteit verhouding zoveel beter is? Als je gewoon Histor/Flexa neemt kun je volgend jaar ook zomaar weer eens ergens een ander kleurtje op doen, dat zijn de kosten ook niet :)

Wel even wachten tot één van de bouwmarkten een aanbieding heeft inderdaad, dat duurt nooit lang over het algemeen. Als je de volle mep betaald doe je iets goed verkeerd :P

Wat echter veel belangrijker is, is om de muur voor te behandelen (voorstrijk) zodat het beter dekt!

Ik heb eens de fout gemaakt om een, in kleur gespackte muur, een andere kleur te sauzen en deze niet voor te behandelen. Dan ben je dus vrolijk 4x zoveel verf nodig omdat dat zuigt als de ziekte. Als ik het nou voorbehandeld had, dan had dat een hoop geld en vooral een hoop tijd en frustratie gescheeld...

[ Voor 6% gewijzigd door B-Real op 20-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
HB__ schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:54:
[Afbeelding: BBQ Ombouw (1)]

[Afbeelding: BBQ Ombouw (2)]

[Afbeelding: BBQ Ombouw (3)]

Dit weekend lekker druk geweest om een ombouw te maken voor mijn BBQ, al met al goed geslaagd zo al zeg ik het zelf!
Ziet er goed uit, wat voor hout heb je gebruikt (en waar gehaald)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
^^^

Wijzonol Superdek RAL 9010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ah we hebben het over verf :) Ik heb onze eikenhouten tafel voorzien van 3 lagen jachtlak. Maar deze spiegelt mij teveel. Alleen bij de bouwmarkt vonden ze dat er geen zijdeglans vernis overheen mocht (van cetabever meen ik), want jachtlak is op terpentine basis, de vernis op waterbasis.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb recent mijn verf gekocht bij verfmenger.com goede verf tegen weinig geld. 1x dekkende verf tegen bouwmarkt prijzen.
De relius R1 pro is mij zeer goed bevallen. Nooit meer histor voor mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Dus je hebt er teveel voor betaald? :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Interessante vraag wel, wij krijgen in oktober een andere keuken plus verlaagd plafond. Isolatie is wel een goed idee, alleen vraag ik me bij ons af of het slim is i.v.m. het plasmafilter.
Als de afvoer gewoon naar buiten gaat dan is wat isolatiemateriaal aanbrengen de moeite en de kosten niet toch?

[...]

Als je het aan schilders vraagt dan is alles van de bouwmarkt rommel :P
Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een bekend A-merk, dat lijkt me altijd beter dan merkloos (wellicht onterecht). De hele dure merken zou ik ook niet doen, die zijn vast beter maar of de prijs/kwaliteit verhouding zoveel beter is? Als je gewoon Histor/Flexa neemt kun je volgend jaar ook zomaar weer eens ergens een ander kleurtje op doen, dat zijn de kosten ook niet :)

Wel even wachten tot één van de bouwmarkten een aanbieding heeft inderdaad, dat duurt nooit lang over het algemeen. Als je de volle mep betaald doe je iets goed verkeerd :P

Wat echter veel belangrijker is, is om de muur voor te behandelen (voorstrijk) zodat het beter dekt!

Ik heb eens de fout gemaakt om een, in kleur gespackte muur, een andere kleur te sauzen en deze niet voor te behandelen. Dan ben je dus vrolijk 4x zoveel verf nodig omdat dat zuigt als de ziekte. Als ik het nou voorbehandeld had, dan had dat een hoop geld en vooral een hoop tijd en frustratie gescheeld...
Voor de wijzeknol gegaan, was korting met dezelfde prijs als de histor die in 500voud word5 aangeboden . Bizar dat de WN bijna nergens te koop is.. Kon bij 1 bouwmarkt nog 1 vinden. En 40% voor n flexa expert pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Heb de stukadoors gehad, ze hebben in alle vertrekken ongeveer 1 tot 2 mm gelaten tussen de wand en het gestukadoorde plafond, dit moet nog afgekit worden. Wat voor soort kit raden jullie aan om tussen de wand en het plafond te gebruiken? En moet ik voor de badkamer (aansluiting op tegels) nog andere kit gebruiken? Voor de slaapkamers en beneden verdieping moet het overschilderbare kit zijn. Wil eerst alles kitten, dan behanger laten komen voor renovlies, dan schilder om te schilderen, goede volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Hopelijk weet iemand hier antwoord op mijn vraag! :)

Week geleden is ons bod op een woning geaccepteerd. Inmiddels zijn we een aardige tijd verder en kunnen we dus echt over bepaalde zaken nadenken. Zo bijvoorbeeld ook de badkamer. De badkamer willen we graag verbouwen. Deze is totaal niet onze smaak en is ook niet meer van deze tijd. We houden leuk geld over dus waarom niet?

In deze badkamer zit geen raam naar buiten aangezien de badkamer inpandig is. Voor ons absoluut geen reden om de koop niet door te laten gaan, maar nu zitten we met de gedachte of de badkamer niet uitgebouwd kan worden zodat er wel een raam in de badkamer kan komen. Uiteraard levert dit ook extra ruimte op wat ook niet verkeerd zal zijn! :9

Even de situatie;
DE PLATTEGROND BENEDEN
DE PLATTEGROND BOVEN
Je moet het zo zien dan de berging op de plattegrond beneden (aan de kant van de keuken) via een schuin dak naar de nok van het huis toeloopt. Dit dak begint op de plaats waar het plafond (benedenverdieping) van het huis zich bevindt. De badkamer zit in deze situatie precies boven de keuken. In de nok van de berging (dus achter de badkamer) zit een loze ruimte. Deze kan gebruikt worden voor opslag, maar dat is voor ons niet noodzakelijk en wij gebruiken de ruimte op de 'begaande grond' liever voor opslag dan voor een manier om naar de nok te klimmen.

Hierdoor zou dus de muur (achter het bad) opengebroken kunnen worden zodat de nok van de berging bij de badkamer getrokken kan worden. Zitten we echter alleen met de vloer van de badkamer. De berging heeft geen vloer op deze verdieping waardoor de vloer van de badkamer doorgetrokken moet worden de berging in. Aangezien deze vloer een stevig gewicht moet kunnen dragen zal er een fundering gestort moeten worden. Het betreft hier dus een vloer van de oppervlakte van de berging (2 meter bij 3.30 meter).

Ik heb verschillende bouwbedrijven een mail gestuurd of ik ben langs geweest aangezien ik benieuwd ben naar het kostenplaatje van deze verbouwing. Helaas melden die allemaal dat ze eerst de situatie willen bekijken. Ze kunnen dus ook niet vertellen of hetgeen wat ik wil überhaupt kan. Logisch natuurlijk, maar de huidige bewoners wonen nog in het pand en ik ben momenteel puur opzoek naar een indicatie met betrekking tot de prijs.

Zijn er hier hele handige leden die wellicht antwoord kunnen geven op onderstaande vragen;
- Is hetgeen wat ik wil überhaupt mogelijk, of zie ik dingen over het hoofd?
- Heeft iemand enig idee wat dit grapje ons zou moeten kosten? Denk hierbij aan het verwijderen van de bestaande muur en het storten van een vloer. Denk er niet te hard over na. Het gaat puur om een wilde indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
AlxRoelofs schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:19:
Hopelijk weet iemand hier antwoord op mijn vraag! :)

Week geleden is ons bod op een woning geaccepteerd. Inmiddels zijn we een aardige tijd verder en kunnen we dus echt over bepaalde zaken nadenken. Zo bijvoorbeeld ook de badkamer. De badkamer willen we graag verbouwen. Deze is totaal niet onze smaak en is ook niet meer van deze tijd. We houden leuk geld over dus waarom niet?

In deze badkamer zit geen raam naar buiten aangezien de badkamer inpandig is. Voor ons absoluut geen reden om de koop niet door te laten gaan, maar nu zitten we met de gedachte of de badkamer niet uitgebouwd kan worden zodat er wel een raam in de badkamer kan komen. Uiteraard levert dit ook extra ruimte op wat ook niet verkeerd zal zijn! :9

Even de situatie;
DE PLATTEGROND BENEDEN
DE PLATTEGROND BOVEN
Je moet het zo zien dan de berging op de plattegrond beneden (aan de kant van de keuken) via een schuin dak naar de nok van het huis toeloopt. Dit dak begint op de plaats waar het plafond (benedenverdieping) van het huis zich bevindt. De badkamer zit in deze situatie precies boven de keuken. In de nok van de berging (dus achter de badkamer) zit een loze ruimte. Deze kan gebruikt worden voor opslag, maar dat is voor ons niet noodzakelijk en wij gebruiken de ruimte op de 'begaande grond' liever voor opslag dan voor een manier om naar de nok te klimmen.

Hierdoor zou dus de muur (achter het bad) opengebroken kunnen worden zodat de nok van de berging bij de badkamer getrokken kan worden. Zitten we echter alleen met de vloer van de badkamer. De berging heeft geen vloer op deze verdieping waardoor de vloer van de badkamer doorgetrokken moet worden de berging in. Aangezien deze vloer een stevig gewicht moet kunnen dragen zal er een fundering gestort moeten worden. Het betreft hier dus een vloer van de oppervlakte van de berging (2 meter bij 3.30 meter).

Ik heb verschillende bouwbedrijven een mail gestuurd of ik ben langs geweest aangezien ik benieuwd ben naar het kostenplaatje van deze verbouwing. Helaas melden die allemaal dat ze eerst de situatie willen bekijken. Ze kunnen dus ook niet vertellen of hetgeen wat ik wil überhaupt kan. Logisch natuurlijk, maar de huidige bewoners wonen nog in het pand en ik ben momenteel puur opzoek naar een indicatie met betrekking tot de prijs.

Zijn er hier hele handige leden die wellicht antwoord kunnen geven op onderstaande vragen;
- Is hetgeen wat ik wil überhaupt mogelijk, of zie ik dingen over het hoofd?
- Heeft iemand enig idee wat dit grapje ons zou moeten kosten? Denk hierbij aan het verwijderen van de bestaande muur en het storten van een vloer. Denk er niet te hard over na. Het gaat puur om een wilde indicatie.
Denk dat je effectief beter kan gaan uitbouwen op de begane grond dan de ruimte boven de berging te gaan benutten. Ruimte is nu 2meter breed en niet geïsoleerd. In de breedte hou je beneden als boven weinig ruimte over. Je moet je toekomstige badkamervloer namelijk gaan opvangen op een muur van 100mm, dat gaat je niet lukken, die moet je verzwaren. Daarbij verlies je in de lengte ook ruimte doordat het dakvlak schuin loopt. Waar de zijgevels nu van gemaakt (gok regelwerk en een borstwering van hout?).

Denk dat je zo 10.000euro verder bent, een simpel raamkozijn betaal je al snel 700-900euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 23:28

D85

asdf25 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:12:
Heb de stukadoors gehad, ze hebben in alle vertrekken ongeveer 1 tot 2 mm gelaten tussen de wand en het gestukadoorde plafond, dit moet nog afgekit worden. Wat voor soort kit raden jullie aan om tussen de wand en het plafond te gebruiken? En moet ik voor de badkamer (aansluiting op tegels) nog andere kit gebruiken? Voor de slaapkamers en beneden verdieping moet het overschilderbare kit zijn. Wil eerst alles kitten, dan behanger laten komen voor renovlies, dan schilder om te schilderen, goede volgorde?
Ik heb alle hoeken afgekit met Den Braven Acryl Anti Crack, mij ook de stucadoor en door meerdere schilders aangeraden. In de badkamer heb ik bij de aansluitingen op de tegels wel siliconenkit gebruikt (Zwaluw NO+ Sanitary), ook buiten de 'natte cel'. Het gestucte deel van de badkamer wel gewoon de acrylaatkit. De acrylaatkit is uiteraard overschilderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het inbouwen van zo'n uittrekbare doucheslang? Ik wil dit ook inbouwen naast ons bad, maar weet niet zeker wat ik nu nodig heb. Ze verkopen bij een grote duitse webshop deze set: https://www.reuter.de/han...ertigset-oval-a799943.php

Bij de omschrijving staat:

Passend für Wannenrand- oder Fliesenrandmontage.
Bitte bestellen Sie für die Montage einen Hansgrohe Grundkörper sBox separat. Sie finden diesen unter Zubehör.
Montagezubehör bitte separat bestellen. Sie finden dieses unter Zubehör.

Is die Grundkörper sBox dan écht nodig, of niet? De handleiding van het eerste artikel (de set) is daar niet echt duidelijk over. Ter info, het uittrekbare geval komt te hangen op een 2cm Qboard plaat. Ik heb een voorzetje wandje tussen de muur en het bad, daar tussenin wil ik dan die uittrekbare slang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
asdf25 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:41:
[...]

Denk dat je effectief beter kan gaan uitbouwen op de begane grond dan de ruimte boven de berging te gaan benutten. Ruimte is nu 2meter breed en niet geïsoleerd. In de breedte hou je beneden als boven weinig ruimte over. Je moet je toekomstige badkamervloer namelijk gaan opvangen op een muur van 100mm, dat gaat je niet lukken, die moet je verzwaren. Daarbij verlies je in de lengte ook ruimte doordat het dakvlak schuin loopt. Waar de zijgevels nu van gemaakt (gok regelwerk en een borstwering van hout?).

Denk dat je zo 10.000euro verder bent, een simpel raamkozijn betaal je al snel 700-900euro.
Bij teveel moeite of geld gaat het hele feest inderdaad niet door. Het was gewoon een 'leuk' idee om een raam te kunnen creëren maar voor €10k gaat we dat niet doen.

De schuur is inderdaad niet geïsoleerd, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Muur van de schuur is volgens mij gewoon van baksteen, verder niets bijzonders.

Kort maar krachtig ben ik er eigenlijk nu wel al over uit. Dit vraagt meer tijd en geld dan ik had verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:18
De_Bastaard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:01:

Is die Grundkörper sBox dan écht nodig, of niet?
Fertigset is volgens mij afbouwdeel, niet de complete set. Bij inbouw heb je altijd alles los.

Volgens de Handgrohe site is art 28020000 alleen het afbouwdeel en heb je een basisset voor montage nodig.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 17:50
Teijgetje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Fertigset is volgens mij afbouwdeel, niet de complete set. Bij inbouw heb je altijd alles los.

Volgens de Handgrohe site is art 28020000 alleen het afbouwdeel en heb je een basisset voor montage nodig.
Maar dat is toch gek? Als ik die set zo bekijk dan zit daar volgens mij alles bij. De aansluiting van de water aanvoer zit al op de plek, en die afbouwset is smaller dan de basisset. Dat kan dan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Recentelijk getest bij de consumentengids. Flexa kwam een van de beste eruit. Naast Histor Clean en op no. 1 Sikkens alpha project tex (gemiddeld factor 2 van Flexa/Histor qua prijs).

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Als je beide pdf`s bekijkt zie je hoe het ingebouwd en aangesloten moet.
De basisset is de aansluiting , het afbouwdeel kun je dan altijd plaatsen of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Meneer aard schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Recentelijk getest bij de consumentengids. Flexa kwam een van de beste eruit. Naast Histor Clean en op no. 1 Sikkens alpha project tex (gemiddeld factor 2 van Flexa/Histor qua prijs).
Kleine kanttekening: geen schilder die projecttex gebruikt als hij niet spuit. Die meuk is echt bedoeld om verdunt door een spuitmond te gaan want rollen is gewoon kut er mee.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko.Kane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 23:28
AlxRoelofs schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:28:
[...]

Bij teveel moeite of geld gaat het hele feest inderdaad niet door. Het was gewoon een 'leuk' idee om een raam te kunnen creëren maar voor €10k gaat we dat niet doen.

De schuur is inderdaad niet geïsoleerd, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Muur van de schuur is volgens mij gewoon van baksteen, verder niets bijzonders.

Kort maar krachtig ben ik er eigenlijk nu wel al over uit. Dit vraagt meer tijd en geld dan ik had verwacht...
Misschien zie ik het verkeerd maar de badkamer heeft een deels schuindak? of zit er boven nog een zolder met schuindak?
In eerste geval kan er kantelraam in. In tweede geval wellicht deel zolder opofferen en plafond verhogen zodat je als nog hoog schuin raam kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Veritas

concedo nulli

Beste Tweakers, ik heb een kort vraagje over isolatie met PIR-platen. In navolging van de vele topics op Tweakers en de goede isolatiewaarde met geringe dikte wil ik mijn zolder met hellend dak na-isoleren met PIR platen. Ik heb hiervoor 7cm pir platen gekocht (had een kennis nog liggen, kon ik overnemen voor een mooi prijsje). Het betreft de uitvoering met aan twee kanten reflecterende folie.

Nu wil ik echter twee rijen van de pir-panelen plaatsen, omdat ik meer dan genoeg ruimte heb. Ik krijg dan dus 2x7cm = 14 cm pir. Mijn vraag is echter: is het nodig om de aluminium folie eraf te slopen aan de zijdes van de pir platen die elkaar raken? Of kan de pir-platen gewoon met aan beide zijdes aluminiumfolie tegen elkaar aan geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Ko.Kane schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:32:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd maar de badkamer heeft een deels schuindak? of zit er boven nog een zolder met schuindak?
In eerste geval kan er kantelraam in. In tweede geval wellicht deel zolder opofferen en plafond verhogen zodat je als nog hoog schuin raam kan plaatsen.
Nee, er zit inderdaad een zolder boven met schuin dak. Hierdoor is de badkamer volledig 'vierkant'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
TheJVH schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Ziet er goed uit, wat voor hout heb je gebruikt (en waar gehaald)?
Ik heb bij onze lokale houtzagerij (weet niet of ik een naam mag noemen, maar bij 'Van Zundert' in Rijswijk) douglas hout gehaald, balken en planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

HB__ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Ik heb bij onze lokale houtzagerij (weet niet of ik een naam mag noemen, maar bij 'Van Zundert' in Rijswijk) douglas hout gehaald, balken en planken.
tuinhoutconcurrent? daar heb ik ook mijn hout gehaald.
had je de geschaafde versie genomen? ik ben niet heel blij met het hout die ik heb gekregen.

De maten van de balken verschillen nogal. Schelen zo'n 5mm onderling qua dikte.
En de planken zijn krom/verschillende lengtes.

Ik heb de meest extreme gebruikt voor de moestuinbakken. Esthetisch gezien zijn zij niet zo veeleisend:
kmf in "Het grote tuinen, balkons en plantentopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Laatst online: 06-10-2024
kmf schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:19:
[...]

tuinhoutconcurrent? daar heb ik ook mijn hout gehaald.
had je de geschaafde versie genomen? ik ben niet heel blij met het hout die ik heb gekregen.

De maten van de balken verschillen nogal. Schelen zo'n 5mm onderling qua dikte.
En de planken zijn krom/verschillende lengtes.

Ik heb de meest extreme gebruikt voor de moestuinbakken. Esthetisch gezien zijn zij niet zo veeleisend:
kmf in "Het grote tuinen, balkons en plantentopic"
Ja dat klopt, ik moet zeggen dat de maten per balk enkel in de lengte onderling verschillen. Waar ik persoonlijk hiervoor altijd hele goede ervaringen mee heb gehad is Houtlijn in Berkel en Rodenrijs. Kunnen ook alles op maat maken/schaven etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

HB__ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Ja dat klopt, ik moet zeggen dat de maten per balk enkel in de lengte onderling verschillen. Waar ik persoonlijk hiervoor altijd hele goede ervaringen mee heb gehad is Houtlijn in Berkel en Rodenrijs. Kunnen ook alles op maat maken/schaven etc
De dikte-verschillen zijn dan ook niet heel echt makkelijk te herkennen.
Er zit soms ook een draaing in. Voor precisiewerk zal je zelf opnieuw moeten schaven. Maar ik heb geen schaafmachine in de garage zitten ;)

Ik moet bekennen dat zelfs hout van de Hornbach maatvaster is. Het lijkt erop dat deze lokale zagerij gewoon vers hout direct zaagt ipv even te laten acclimatiseren. Nou weet ik niet of dat de standaard werkwijze is van houtzagerijen...

Ik ging met een schuifmaat opmeten en degene met de minste verschillen eruit halen voor mijn meubelproject.
"Gelukkig" had ik dus meer hout besteld. Nadeel is dat ik nu 3-4 projecten door elkaar aan het maken ben 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Houthandel schmouthandel. Dit komt bij een professionele zaak vandaan. Een 100-jaar oud familiebedrijf dat trots is op hun producten en diensten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eTDWwuC5CAfeROxctsfLT2aT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pt1HS03v0mhFz4UfYA7xKKhn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aATWoQ8F4g71FYOVNqhhAqRY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WSFXwxrRfTYEnMH5DoG76hEn/full.jpg

Kapotte stukken hebben ze er zelf met slechte lijm in teruggelijmd. En dan staan de zwarte schimmelende en kromme getordeerde stukken niet eens op de foto.

Ik ga volgende keer wel naar de bouwmarkt. Gewoon zelf de minst slechte planken en balken uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@Reinier Wat is/was het? En heb je het zo nieuw gekocht of is dit de situatie na x jaar? Bij nieuw lijkt mij terug gaan niet zo'n probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
@Reinier dat gaat natuurlijk linea recta terug mag ik hopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@Tehh en @GeeMoney dit was nieuw aangeschaft douglashout. Ik had voldoende extra besteld en de slechte stukken heb ik niet gebruikt (de plank op de vierde foto heb ik vervangen).

Het is nu "goed genoeg", ik heb m'n ongenoegen bij de zaak geuit en er is een aardig bedrag van de factuur afgehaald.

Situatie nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h3VUcsLVuskMqFGKu8R7Y40y/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Tito129 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:33:
[...]

Ik heb recent mijn verf gekocht bij verfmenger.com goede verf tegen weinig geld. 1x dekkende verf tegen bouwmarkt prijzen.
De relius R1 pro is mij zeer goed bevallen. Nooit meer histor voor mij
Ik zou zeker niet voor Histor monodek gaan, verschrikkelijke troep. Het plafond hier onlangs mee gedaan en echt teleurgesteld in het resultaat. Dit ondanks dat ik witte voorstrijk had gebruikt welke zeer goed was aangebracht in 2 lagen (plafond is gestuked). De muren gedaan met Hornbach meister polar en dit was een wereld van verschil. Geen roller waarbij alles 1 massa werd en dekte veel beter en wel in 1 keer. De rollers had ik licht vochtig gemaakt en ondanks dat werd het bij de histor verf toch één massa na 30m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

over de houtdiscussie, ik heb inmiddels de ervaring dat douglas hout ook gewoon erg matig van kwaliteit is. Het spul houd zich prima buiten, zolang het maar droog kan worden (geldt in principe voor elke houtsoort, maar douglas lijkt hier vrij extreem in)
Tijdens het bewerken merk je heel goed de verschillende dichtheden in de balken. Dit maakt precisiebewerkingen erg lastig, aangezien je boor/zaag heel graag een blokje om maakt als je een andere hardheid tegenkomt. Normaal heb je dat eigenlijk alleen bij knoesten.

Desondanks gebruik ik het graag omdat het goedkoop/licht is :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Arjan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:54:

Tijdens het bewerken merk je heel goed de verschillende dichtheden in de balken. Dit maakt precisiebewerkingen erg lastig, aangezien je boor/zaag heel graag een blokje om maakt als je een andere hardheid tegenkomt. Normaal heb je dat eigenlijk alleen bij knoesten.

Desondanks gebruik ik het graag omdat het goedkoop/licht is :)
Juist om die redenen heb ik voor ruw douglashout gekozen zodat deze na afloop flink kan afschaven/schuren. Hou je nog een vlakke blad over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:15

Veritas

concedo nulli

Veritas schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:34:
Beste Tweakers, ik heb een kort vraagje over isolatie met PIR-platen. In navolging van de vele topics op Tweakers en de goede isolatiewaarde met geringe dikte wil ik mijn zolder met hellend dak na-isoleren met PIR platen. Ik heb hiervoor 7cm pir platen gekocht (had een kennis nog liggen, kon ik overnemen voor een mooi prijsje). Het betreft de uitvoering met aan twee kanten reflecterende folie.

Nu wil ik echter twee rijen van de pir-panelen plaatsen, omdat ik meer dan genoeg ruimte heb. Ik krijg dan dus 2x7cm = 14 cm pir. Mijn vraag is echter: is het nodig om de aluminium folie eraf te slopen aan de zijdes van de pir platen die elkaar raken? Of kan de pir-platen gewoon met aan beide zijdes aluminiumfolie tegen elkaar aan geplaatst worden?
Anyone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen probleem, hier ook gedaan met 2x 8CM op elkaar.
Netjes afpurren en afplakken met alu tape

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik wil op een 7,5cm * 15cm balk aan de 7,5cm kant een hangstoel ophangen. Iemand nog tips qua montage? Is een dikke 'schommelhaak' voldoende om de stoel (weegt niet veel) + persoon te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

console schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
Ik wil op een 7,5cm * 15cm balk aan de 7,5cm kant een hangstoel ophangen. Iemand nog tips qua montage? Is een dikke 'schommelhaak' voldoende om de stoel (weegt niet veel) + persoon te houden?
Ik heb zo'n houtjetouwtjehangstoel :-)
Die hangt ook aan een enkele schommelstoelhaak. (grizz weegt 105 kg) en is nog niet naar beneden gekomen in 3 zomers tijd....

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:38

Damian

Insane Obtrusion

Iemand die een site weet waar ik bouwtekeningen/voorbeelden kan vinden van een door mezelf in elkaar te knutselen Veranda kan vinden? Ik heb een globaal idee in mijn hoofd, maar heb toch wat inspiratie nodig qua bouwtechniek e.d.

Moet beetje dit idee worden:
Afbeeldingslocatie: https://denbogerthoveniers.nl/wp-content/uploads/2016/03/Waalwijk-3.jpg

Er zijn vast mensen die daar een goede guide of bouwplan voor hebben.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Damian schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:33:
Iemand die een site weet waar ik bouwtekeningen/voorbeelden kan vinden van een door mezelf in elkaar te knutselen Veranda kan vinden? Ik heb een globaal idee in mijn hoofd, maar heb toch wat inspiratie nodig qua bouwtechniek e.d.

Moet beetje dit idee worden:
[Afbeelding]

Er zijn vast mensen die daar een goede guide of bouwplan voor hebben.
Als je mij een DM stuurt heb ik ong. 10.000 bouwtekeningen voor je.
Zit er vast een tussen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:04
CeesKees schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:11:
[...]
Als je mij een DM stuurt heb ik ong. 10.000 bouwtekeningen voor je.
Zit er vast een tussen.
Zou je het erg vinden om die ook met mij te willen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ik heb wat hulp nodig, ik ben bezig met het herindelen van onze slaapkamer en wil nu ook ipv een gewone kast een inloop kast maken, mijn eerste plan was het maken van een schuifdeur die in de muur verdwijnt, maar dit geeft minimaal een wand van 10 of 12,5 cm dik en dan kom ik net niet lekker uit met de kast ruimte dus ik moest weer even terug naar de tekentafel en nu zit ik de denken om een soort Louvredeur constructie te maken door welke beide kant open kunnen.

Nu vroeg ik me af wat voor scharnieren kan ik hier het best voor gebruiken dat de deuren aan de slaapkant zeg maar gelijk lijken te vallen met de muur en toch beide kanten op kunnen en hoe dik en welk type hout zou ik gebruiken om die deuren te maken, vermoed dat ongeveer 230x45 cm worden.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben bij mijn vriendin wat tuinverlichting aan het aanleggen, maar heb een vraag.
Ik heb gronddoosjes van Attema gekocht en de grondkabel past hier prima in. De kabel van de lampen is echter aan de dunne kant, hij is dunner dan de minimale diameter van de wartel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nGUsJNGaTUVD9IjlNqFMVrbP/medium.jpg

Deze doosjes komen op/in de grond en worden bij goede werking ook volgegoten met epoxy-hars (die is meegeleverd). Die epoxy zou al moeten helpen maar ik wil dit toch even netjes doen.

Ik zal zelf al even te denken.... Ik heb even niet een fietsband ofzo hier liggen... maar zat aan wat kit te denken. Wat is jullie advies? Of kan ik die doosjes gewoon volgieten?

Dit grondkabel past overigens prima in de wartels... dit is puur de aansluitkabel van de lampjes. Vergelijkbaar met een standaard pc-voedingskabel qua dikte.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 21-05-2019 22:48 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
console schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
Hangt er van af hoe lang de balk is. Mijn gevoel zegt bij maximaal 2 meter is het sterk genoeg als de 2 haken in dezelfde balk komen.
Kwa ijzerwaren kun je te kust en te keur. Bouten met ogen aan het eind of de speciale houtschroeven met een krul aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Boudewijn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:47:
Ik zal zelf al even te denken.... Ik heb even niet een fietsband ofzo hier liggen... maar zat aan wat kit te denken. Wat is jullie advies? Of kan ik die doosjes gewoon volgieten?
Je merkt pas bij het gieten dat er een te groot gat zit rond de kabel. Dan stroomt die zooi er zo uit...

Het zal waarschijnlijk wel meevallen, maar een beetje kit om in ieder geval die epoxy binnen te houden, kan geen kwaad.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat zou wel het nachtmerrie-scenario zijn, een enorme bende wordt dat :P .
Wellicht frot ik er voor het gieten wel even wat kranten in/om trouwens, als je hem toch dichtgiet.

Mooie oplossing trouwens die doosjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Boudewijn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:09:
Ja dat zou wel het nachtmerrie-scenario zijn, een enorme bende wordt dat :P .
Wellicht frot ik er voor het gieten wel even wat kranten in/om trouwens, als je hem toch dichtgiet.

Mooie oplossing trouwens die doosjes :).
Strakkere wartel zoeken? Die zijn er in meerdere maten voor verschillende kabeldiameters.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

teacher schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:14:
[...]

Strakkere wartel zoeken? Die zijn er in meerdere maten voor verschillende kabeldiameters.
Goed idee behalve dat ik de gaten in de doosjes al op 25mm heb uitgesneden (leermomentje voor volgende keer!), want dat is de maat van de wartels die erbij zitten. De wartels die ik bij gamma/karwei zie zijn minimaal 8mm en hebben een gat-diameter van 20mm. Deze dus bijvoorbeeld:
https://www.karwei.nl/ass...0-grijs-4-stuks/p/B211635

Dat gaat dus helaas niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 21-05-2019 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Paladin schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:47:

Nu vroeg ik me af wat voor scharnieren kan ik hier het best voor gebruiken dat de deuren aan de slaapkant zeg maar gelijk lijken te vallen met de muur en toch beide kanten op kunnen en hoe dik en welk type hout zou ik gebruiken om die deuren te maken, vermoed dat ongeveer 230x45 cm worden.
Het meest gebruikt hiervoor is een bommerscharnier, dat is dubbelwerkend en heeft een automatische middenstand(deur dicht).
Die zijn er voor verschillende deurdiktes, bv 18-25, 35-40
Je kan de deur vlak inbouwen, de scharnieren blijf je wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Boudewijn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:17:
[...]

Goed idee behalve dat ik de gaten in de doosjes al op 25mm heb uitgesneden (leermomentje voor volgende keer!), want dat is de maat van de wartels die erbij zitten. De wartels die ik bij gamma/karwei zie zijn minimaal 8mm en hebben een gat-diameter van 20mm. Deze dus bijvoorbeeld:
https://www.karwei.nl/ass...0-grijs-4-stuks/p/B211635

Dat gaat dus helaas niet meer.
Dat geeft niet per se. Als je rubber maar strakker is kom je al een heel eind.
Lukt dat nou niet: kit :Y
Teijgetje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:23:
[...]

Het meest gebruikt hiervoor is een bommerscharnier, dat is dubbelwerkend en heeft een automatische middenstand(deur dicht).
Die zijn er voor verschillende deurdiktes, bv 18-25, 35-40
Je kan de deur vlak inbouwen, de scharnieren blijf je wel zien.
Of een taatslager, dan zie je de scharnier ook niet meer; lekker strak.

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 21-05-2019 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZDkG32eWMSQK6CpBVR3q0ne/thumb.jpg

Poosje geleden wat vragen gesteld over het uithakken van voegen in de gevelmuur. Omdat ik geen metselaar kon vinden die tijd had toch zelf maar begonnen. Ging vrij aardig met al jullie tips! alleen merk ik dat ik nergens een kant en klare kalk voegmortel kan vinden in Utrecht . Gamma, karwei, praxis , bouwcenter... allemaal geweest. De hornbach beveelde mij de sakrete voegmortel vm ua aan, alleen kan ik nergens expliciet in het productblad vinden dat deze kalk bevat en eigenwijs als ik ben roept dat toch vragen op. Heb de fabrikant gemaild maar nog geen antwoord vernomen. De man van de hornbach gaf aan dat je dit kon zien omdat hij uitbloeingsarm was, echter zie ik dat sakrete ook voegmortel met kalk heeft (ander product ) dat de hornbach niet verkoopt.

Ik heb een jaren dertig woning waar ik ook moet gaan voegen. Op de foto is een muurtje te zien, deze voegen kreeg ik er makkelijk uit. Ik denk dat het muurtje ook al op kalk basis is.

Iemand de gouden tip waar ik de goede voeg mortel kan kopen of heeft de hornbach toch gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

teacher schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:26:
[...]

Dat geeft niet per se. Als je rubber maar strakker is kom je al een heel eind.
Lukt dat nou niet: kit :Y
Je bedoelt dat ik een 20mm wartel gewoon in een 25mm gat kan draaien? Lijkt dat daar ook aardig wat vocht/epoxy langs kan.. of mis ik wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Boudewijn schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:30:
[...]

Je bedoelt dat ik een 20mm wartel gewoon in een 25mm gat kan draaien? Lijkt dat daar ook aardig wat vocht/epoxy langs kan.. of mis ik wat?
Nee, alleen de "bovenkant" is dan anders. Strakker rubber, (evt) strakkere dop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aaah op die manier. Check, dat is wel een goeie. Toch maar even bij de gamma buurten morgen. Dank voor de tip man :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@Boudewijn tijdelijk dichtmaken kan ook met het lijmpistool

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Arjan schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:32:
@Boudewijn tijdelijk dichtmaken kan ook met het lijmpistool
Heb ik eerlijk gezegd niet, maar ik ga er wel uitkomen. Hetzij wartels, hetzij lijmpistool morgen bij de gamma ;). Is de baasvrouw ook weer blij dat haar tuin in orde is.

offtopic:
Ik heb zelf niet eens een tuin :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Waypoint schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:27:
[Afbeelding]

Poosje geleden wat vragen gesteld over het uithakken van voegen in de gevelmuur. Omdat ik geen metselaar kon vinden die tijd had toch zelf maar begonnen. Ging vrij aardig met al jullie tips! alleen merk ik dat ik nergens een kant en klare kalk voegmortel kan vinden in Utrecht . Gamma, karwei, praxis , bouwcenter... allemaal geweest. De hornbach beveelde mij de sakrete voegmortel vm ua aan, alleen kan ik nergens expliciet in het productblad vinden dat deze kalk bevat en eigenwijs als ik ben roept dat toch vragen op. Heb de fabrikant gemaild maar nog geen antwoord vernomen. De man van de hornbach gaf aan dat je dit kon zien omdat hij uitbloeingsarm was, echter zie ik dat sakrete ook voegmortel met kalk heeft (ander product ) dat de hornbach niet verkoopt.

Ik heb een jaren dertig woning waar ik ook moet gaan voegen. Op de foto is een muurtje te zien, deze voegen kreeg ik er makkelijk uit. Ik denk dat het muurtje ook al op kalk basis is.

Iemand de gouden tip waar ik de goede voeg mortel kan kopen of heeft de hornbach toch gelijk ?
Sakrete is idd een "bekende" die kalkmortels maakt specifiek voor renovatie. Ik heb er jaren geleden mee gewerkt toen vrienden van me hun vooroorlogse woning aan het opknappen waren.

Bij hun kalkmortels staat echt dik op de zak "met kalk". De VM UA is volgens mij een gewone cementvoeg.

Heb je een bouwcenter in de buurt? Daar kwam het destijds vandaan.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 21-05-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
teacher schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:26:
Of een taatslager, dan zie je de scharnier ook niet meer; lekker strak.
Ik denk dat je wat anders bedoelt dan wat een taatslager is.
Misschien een linkje? (en misschien @ paladin?)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 22-05-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

teacher schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:44:
[...]

Sakrete is idd een "bekende" die kalkmortels maakt specifiek voor renovatie. Ik heb er jaren geleden mee gewerkt toen vrienden van me hun vooroorlogse woning aan het opknappen waren.

Bij hun kalkmortels staat echt dik op de zak "met kalk". De VM UA is volgens mij een gewone cementvoeg.

Heb je een bouwcenter in de buurt? Daar kwam het destijds vandaan.
Ik zal al eens kijken of de bouwcenter het anders kan bestellen. Heb sakrete ook eens gebeld en gemaild , ze komen er vandaag of morgen op terug .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Teijgetje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:02:
[...]

Ik denk dat je wat anders bedoelt dan wat een taatslager is.
Misschien een linkje? (en misschien @ paladin?)
Taatslager is gewoon een gat in de grond en bovenkant kozijn en pennen aan de deur die in dat gat vallen. Zie https://www.ijzerwarenwin...urgewicht-maximaal-100-kg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Even een vraagje aan de klussers hier, hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik wil twee rotte openslaande tuindeuren vervangen. Kozijn is gelukkig nog goed. Ik vervangende deuren gevonden en wil die zelf gaan afhangen. Graag doe ik het meteen goed en degelijk. De deuren zijn zwaar (45kg ps) dus ik ga nu uit van 4 scharnieren per deur (twee boven, een midden, een laag). Ik twijfel nu vooral even over welke scharnieren het meest voor de hand liggen:

RVS of Gegalvaniseerd/verzinkt?
Is gegalvaniseerd meer dan voldoende, of gaat dat bij buitendeuren toch (snel) roesten? RVS kan natuurlijk ook maar is wel erg prijzig, als dat 'overkill' is dan beetje zonde wellicht.

Ronde hoeken of vierkante hoeken?
Sommige scharnieren hebben ronde hoeken, andere vierkante. Is er een voordeel aan het gebruik van ronde hoeken? Het lijkt mij lastiger met het uitbeitelen/frezen voor de scharnieren, dus als er geen logische meerwaarde is neig ik naar vierkant. Maar misschien weet iemand iets wat ik niet weet?

Kogelscharnieren of normale scharnieren
De deuren worden niet dagelijks gebruikt. Kogelscharnieren is wellicht het beste, maar is dat ook nodig of ook hier weer een beetje overkill?

PS: Goed om te weten: huis is ui 1926, en kozijnen een beetje krom. Het wordt dus al een uitdaging om alles netjes te krijgen en wellicht zal ik ook her en der een vulplaatje achter een scharnier moeten stoppen.

Hoor graag of iemand nog tips heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 20:30
Valorian schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:00:
Even een vraagje aan de klussers hier, hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik wil twee rotte openslaande tuindeuren vervangen. Kozijn is gelukkig nog goed. Ik vervangende deuren gevonden en wil die zelf gaan afhangen. Graag doe ik het meteen goed en degelijk. De deuren zijn zwaar (45kg ps) dus ik ga nu uit van 4 scharnieren per deur (twee boven, een midden, een laag). Ik twijfel nu vooral even over welke scharnieren het meest voor de hand liggen:

Is gegalvaniseerd meer dan voldoende, of gaat dat bij buitendeuren toch (snel) roesten? RVS kan natuurlijk ook maar is wel erg prijzig, als dat 'overkill' is dan beetje zonde wellicht.

Sommige scharnieren hebben ronde hoeken, andere vierkante. Is er een voordeel aan het gebruik van ronde hoeken? Het lijkt mij lastiger met het uitbeitelen/frezen voor de scharnieren, dus als er geen logische meerwaarde is neig ik naar vierkant. Maar misschien weet iemand iets wat ik niet weet?

De deuren worden niet dagelijks gebruikt. Kogelscharnieren is wellicht het beste, maar is dat ook nodig of ook hier weer een beetje overkill?

PS: Goed om te weten: huis is ui 1926, en kozijnen een beetje krom. Het wordt dus al een uitdaging om alles netjes te krijgen en wellicht zal ik ook her en der een vulplaatje achter een scharnier moeten stoppen.

Mijn ervaring, laat het doen. Een deur afhangen in een al niet recht kozijn is een rotklus. Ik heb het zelf laatst ook geprobeerd. Ben blij dat mijn vrouw achter mijn rug om een timmerman heeft gebeld. 70 euro verder en de deur hangt nu mooi in het kozijn (wat ook niet helemaal recht was). Die kerel was zo klaar.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
pietertie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Mijn ervaring, laat het doen. Een deur afhangen in een al niet recht kozijn is een rotklus. Ik heb het zelf laatst ook geprobeerd. Ben blij dat mijn vrouw achter mijn rug om een timmerman heeft gebeld. 70 euro verder en de deur hangt nu mooi in het kozijn (wat ook niet helemaal recht was). Die kerel was zo klaar.
Ah, dat valt erg mee ja. Lastige in dit geval is dat het twee deuren betreft die in elkaar vallen, en dat scharnieren nog ingefreezd / uitgebeiteld moeten op zowel kozijn als deuren, dus nog best een klus. Betwijfel of dat niet meteen naar de 200-300 euro gaat. Idee is om het nu eerst te proberen, en bij falen alsnog een timmerman te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
pietertie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Mijn ervaring, laat het doen.
Is dat niet vloeken in dit topic. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Zoals een paar pagina's terug belooft, het eind resultaat van project Commode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IxaZUFwkFbZljZ5lI0OV0bEY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Onkecl12ISVcUgt7lWgo98ZO/full.gif

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ClbxvoxvxOSpDVQnzXepr9r8/full.gif

Hier is goed te zien hoe "blank" Skylt het hout laat, kastje is gelakt, losse plankje niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hEEHtvGLU6FhTw1UMeFisDSt/medium.jpg
Waarvoor nogmaals dank voor de suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Ik ben bij mijn vriendin wat tuinverlichting aan het aanleggen, maar heb een vraag.
Ik heb gronddoosjes van Attema gekocht en de grondkabel past hier prima in. De kabel van de lampen is echter aan de dunne kant, hij is dunner dan de minimale diameter van de wartel.

[Afbeelding]
Heb dit ook wel eens bij de hand gehad, bij een te dikke XMvK-as grondkabel passen de PA20 wartels niet. Dan zit je dus vast aan een PA25 wartel met contramoer, waardoor je ook een geschikte kabeldoos moet hebben. Bijvoorbeeld de AK1-IP65 M20/M25 of de grotere AK2-IP65 M20/M25 en laat daar nou alleen M25 wartels en contramoeren bij zitten. Dus moet je er nog een paar losse PA20 wartels en contramoeren bij halen. De versie met de uitbreekpoorten is overigens wel veel slapper dan de kabeldoos met schroefdraad.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja ik heb vandaag even goed ernaar gekeken en ik doe er een bult lijm in bij de te grote wartels. Zodra de lijm een beetje is uitgehard vul ik de doosjes af met die epoxy. Dat moet wel goed gaan.
Verlichting doet het ondertussen prima, hopen dat het de komende dagen nog even niet regent :). Dan kan de vriending bepalen of dit de layout is die ze wil, en dan kan ik de doosjes afvullen.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 22-05-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28
Minneyar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:11:
Zoals een paar pagina's terug belooft, het eind resultaat van project Commode:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier is goed te zien hoe "blank" Skylt het hout laat, kastje is gelakt, losse plankje niet:

[Afbeelding]
Waarvoor nogmaals dank voor de suggestie.
Gaat daar nog verf overheen?
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat kastje doodeng is voor een kind. Vooral die deur, het zijn net twee ogen en een rare mond die je aankijken :X
Mocht je niet snappen wat ik bedoel, die vlek in de deur is net een gezicht en met slecht licht en de fantasie van een klein kind zouden er best eens nachtmerries op kunnen treden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Als je er al een gezicht in ziet, is het de schele kop en de guitige snavel van Gijs Gans. Lijkt me niet ernstig genoeg om als een soort curling-ouder je snowflakeje te beschermen tegen alles wat ooit maar enigszins een beetje eng zou kunnen zijn ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hij zal het niet verven, want dan zou die Skylt zinloos geweest zijn :)

Leuk meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Ossi schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:40:
[...]

Ik kan me zomaar voorstellen dat dat kastje doodeng is voor een kind. Vooral die deur, het zijn net twee ogen en een rare mond die je aankijken :X
Mocht je niet snappen wat ik bedoel, die vlek in de deur is net een gezicht en met slecht licht en de fantasie van een klein kind zouden er best eens nachtmerries op kunnen treden.
Haha, ja dat was ons ook op gevallen. , maar nee, hij is dus erg blank gelakt. Gelukkig komt hij eerst op de ouder slaapkamer te staan, en late rop de overloop. Dus geen nachtmerries als het goed is :o .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESteg
  • Laatst online: 11-09 15:31

(etc.)
Als je bij de gamma geen geschikte wartels vindt, zou ik even op een site als Elektrobode kijken: daar kun je makkelijk wartels voor verschillende kabeldiameters vinden.
Kit of lijmpistool lijkt me geen goeie optie: de wartel geeft niet alleen verscherming tegen inwerkend vocht, maar ook nog een zekere trekontlasting (hoewel de epoxy dat in dit geval wel zal opvangen). Succes :)

[ Voor 34% gewijzigd door ESteg op 22-05-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
zonoskar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Taatslager is gewoon een gat in de grond en bovenkant kozijn en pennen aan de deur die in dat gat vallen. Zie https://www.ijzerwarenwin...urgewicht-maximaal-100-kg
Grappig, ik had geen taalslager in gedachten. Als jullie taatsdeurscharnier hadden gezegd had ik inderdaad sneller begrepen (@Teijgetje waarschijnlijk ook ;) )
Maar hier zijn veel meer mogelijkheden (en budgettaire opties); Frits Jurgens bijvoorbeeld :X . Maar ook gewoon een dorma vloerpot of een speun (hoef je niet de hele vloerpot in de vloer te werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ESteg schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Als je bij de gamma geen geschikte wartels vindt, zou ik even op een site als Elektrobode kijken: daar kun je makkelijk wartels voor verschillende kabeldiameters vinden.
Kit of lijmpistool lijkt me geen goeie optie: de wartel geeft niet alleen verscherming tegen inwerkend vocht, maar ook nog een zekere trekontlasting (hoewel de epoxy dat in dit geval wel zal opvangen). Succes :)
Thanks, ik ga even kijken hoe ik het oplos maar gezien het vanochtend al opgebouwd was...

Vandaag de losse lampen eraan geklust, en wellicht gaan we nog wat aanpassen. Anders wordt het alsnog epoxy+lijm, domweg omdat ik anders weer alles los mag maken. De spotjes in de lampen zijn vervangen door tradfri spul (Wel in een een waterdicht armatuur), zodat het ook mooi dimbaar is.
* Boudewijn trekt een biertje open en gaat even genieten van zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

zonoskar schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Dat is idd wel super strak ik heb het mezelf alleen wat moeilijk gemaakt als ik dit nog wel gezien ik de muur op de reeds aanwezige tegelvloer ga plaatsen (zodat deze mocht het ooit nodig zijn weer weg kan. En ik denk niet dat dit gaat werken als het niet verankerd in de vloer zit.

maargoed als ik een witte bommel kan vinden is het denk ik ook wel netjes en kan ik de vloer in takt houden.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Heeft er hier iemand ervaring met glas afkitten? Ik heb het zojuist geprobeerd met Zwaluw Hybriseal 2ps, maar dit ging niet goed bij het afmessen. Ik had een emmertje en plantenspuit met afwasmiddel in beide. Ik heb geprobeerd met een oude betaalpas het af te messen. Alleen alles bleef aan de betaalpas plakken. Ik had hem van te voren al natgemaakt in het emmertje en de kitvoeg ook natgemaakt. Halverwege was mijn betaalpas zo vies dat het afmessen meer rotzooi opleverde dan dat het weghaalde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:33
danielkraak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:46:
Heeft er hier iemand ervaring met glas afkitten? Ik heb het zojuist geprobeerd met Zwaluw Hybriseal 2ps, maar dit ging niet goed bij het afmessen. Ik had een emmertje en plantenspuit met afwasmiddel in beide. Ik heb geprobeerd met een oude betaalpas het af te messen. Alleen alles bleef aan de betaalpas plakken. Ik had hem van te voren al natgemaakt in het emmertje en de kitvoeg ook natgemaakt. Halverwege was mijn betaalpas zo vies dat het afmessen meer rotzooi opleverde dan dat het weghaalde..
Afmessen van glasvoegen doe je dan ook met een plamuurmes; of eigenlijk twee. Met de eerste strijkje de voeg af, en met nummer twee veeg je de eerste weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian

Niemand hier een idee bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Gebanned schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Afmessen van glasvoegen doe je dan ook met een plamuurmes; of eigenlijk twee. Met de eerste strijkje de voeg af, en met nummer twee veeg je de eerste weer schoon.
Wat voor plamuurmes gebruik je dan om een ronde voeg te krijgen? Of moet je zelf nog een ronde kant aan je plamuurmes slijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 23:27
Valorian schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:49:
[...]

Niemand hier een idee bij? :)
Als je ze overkwast kan je gegalvaniseerde kiezen, RVS kan buiten langer netjes blijven.

Rond is makkelijk als je gaat frezen, recht is makkelijk als je gaat beitelen.

45 KG, 3 kogellagerscharnieren of 4 gewone zou ik denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:33
danielkraak schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:54:
[...]

Wat voor plamuurmes gebruik je dan om een ronde voeg te krijgen? Of moet je zelf nog een ronde kant aan je plamuurmes slijpen?
Dat laatste kan je doen, maar ééntje met afgeronde hoek is makkelijker: deze of deze om gewoon de eerste twee hits van google te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gebanned op 22-05-2019 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07
Test even of je verf wel hard wordt op die kit, ik heb die laatst ook gebruikt en mijn verf (sigma s2u allure) wordt niet hard op die kit, is na 3 weken nog steeds plakkerig. Later op een los stukje kit nog eens geprobeerd en het bleek toen dat de primer van dezelfde lijn wel hard wordt op de kit.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik gebruik deze kit ook , wat mij opvalt is dat je heel snel moet werken. En ik werk met een kit finisher ipv zeep en kit hulpjes .de finisher breng ik ruim aan , dan snel afmessen en verder. Omdat ik het niet vaak doe werk ik soms ook per half raam, omdat anders de kit al te snel droogt voor mijn gevoel. De 2ps is een ms polymeer kit en dit zijn wat stugger en moeilijker te verwerken. Als je een andere Glaskit hebt gevonden die makkelijker werkt hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:06
Ossi schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:40:
[...]

Ik dacht dat ik de eerste was, maar het viel mij ook meteen op.

Post hier je pareidolia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Waypoint schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:18:
[...]

Ik gebruik deze kit ook , wat mij opvalt is dat je heel snel moet werken. En ik werk met een kit finisher ipv zeep en kit hulpjes .de finisher breng ik ruim aan , dan snel afmessen en verder. Omdat ik het niet vaak doe werk ik soms ook per half raam, omdat anders de kit al te snel droogt voor mijn gevoel. De 2ps is een ms polymeer kit en dit zijn wat stugger en moeilijker te verwerken. Als je een andere Glaskit hebt gevonden die makkelijker werkt hoor ik het ook graag :)
Nou ja, het probleem dat ik heb is dat het gewoon enorm plakte aan mijn betaalpas. Ook al had ik die vooraf in het sopje gehouden. Waarschijnlijk als ik iets had gehad om het daar in ieder geval mee af te schrapen dan was het beter gegaan. Maar ik had verwacht dat de kit wel los zou laten als ik de pas in het emmertje zou houden.

Op zich ziet de voeg er nog redelijk strak uit, maar er zitten wel overal resten kit op de ruit. Vanavond maar eens met een mesje dat proberen weg te halen. Hopelijk is het dan acceptabel.

Ondertussen vraag ik me wel af hoe mensen deze kit zouden afstrijken met zo een speciale lepel. Daar zou hij toch ook aan blijven plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter

RVS, valt best mee bij Toolstation, volgens mij 6-7 euro stuk voor kogelscharnieren. Je moet toch niet willen om 2 euro per scharnier te willen besparen om het risico te lopen dat je over 5 jaar (mogelijk) weer moet. (Zie je quote ;))

Ronde scharnieren, want ik zou dit niet doen met hamer en beitel maar met de bovenfrees, en die freesjes zijn rond... bovenfrees is nog wel makkelijk te lenen links of rechts mocht je zo'n ding niet hebben.

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Geberit sigma70 bedieningspaneel op de wc. Deze heeft het 3 jaar goed gedaan, maar de laatste tijd wil hij af en toe niet meer goed functioneren. Dan spoelt hij te weinig (half litertje ofzo), of helemaal niet. Als je dan de andere kant drukt, dan spoelt hij wel. Soms dan sluit hij ook niet helemaal goed af, en dan blijft het toilet doorlopen. Na wat drukken en tappen op het paneel stopt dat dan na een paar minuten. Kun je aan zo'n bedieningspaneel iets afstellen?

Voor de beeldvorming, zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: https://www.geberit.de/global-media/pictures/badezimmersysteme/betaetigungsplatten-und-wc-steuerungen/img-sigma70-glass-umbra-16-9.jpg?width=740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 21:40
Heb je al eens naar het inwendige systeem gekeken? Zitten de slangetjes nog goed en zo?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De slangetjes lijken goed te zitten. Hij doet het ook niet altijd fout, 1 op de 5 keer misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7shK4EQDDNuexbvo4nEkVyWT/medium.jpg

Iemand een goedkoop idee voor een achterwand van een fornuis? Heb gekeken naar metalen en glasplaten maar 200 euro vind ik toch wel gortig. Vorige bewoners hebben er houten geschilderde plaat achter gezet maar dat wordt lelijk.

Ben ook aan het twijfelen om de hele koof af te breken om het zo ruimer te laten lijken maar dat wordt een aardige klus en ik heb de bergruimte nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door m3gA op 23-05-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
@m3gA ik heb bij onze lokale glasboer gewoon een stuk gehard melk glas op maat laten maken destijds voor ik dacht 105,- .
Lijkt me niet veel goedkoper te kunnen als je iets zoekt wat net zo onderhoudsvrij is als glas?

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 23-05-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
GeeMoney schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:24:
@m3gA ik heb bij onze lokale glasboer gewoon een stuk gehard melk glas op maat laten maken destijds voor ik dacht 105,- .
Lijkt me niet veel goedkoper te kunnen als je iets zoekt wat net zo onderhoudsvrij is als glas?
105 euro vind ik al een heel verschil. Zal eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik vond Window Seal een stuk gemakkelijker afmessen met een plamuurmes. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

m3gA schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:19:
[Afbeelding]

Iemand een goedkoop idee voor een achterwand van een fornuis? Heb gekeken naar metalen en glasplaten maar 200 euro vind ik toch wel gortig. Vorige bewoners hebben er houten geschilderde plaat achter gezet maar dat wordt lelijk.

Ben ook aan het twijfelen om de hele koof af te breken om het zo ruimer te laten lijken maar dat wordt een aardige klus en ik heb de bergruimte nodig.
Beter zoeken? Ik weet niet hoe groot het moet zijn en wat voor glas je wil, maar een simpele glasplaat op maat kost maar 20 euro per m2: https://www.glaskoning.nl/

Ze hebben ook andere soorten zoals gehard glas of melkglas.
Pagina: 1 ... 35 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.