Hopelijk weet iemand hier antwoord op mijn vraag!
Week geleden is ons bod op een woning geaccepteerd. Inmiddels zijn we een aardige tijd verder en kunnen we dus echt over bepaalde zaken nadenken. Zo bijvoorbeeld ook de badkamer. De badkamer willen we graag verbouwen. Deze is totaal niet onze smaak en is ook niet meer van deze tijd. We houden leuk geld over dus waarom niet?
In deze badkamer zit geen raam naar buiten aangezien de badkamer inpandig is. Voor ons absoluut geen reden om de koop niet door te laten gaan, maar nu zitten we met de gedachte of de badkamer niet uitgebouwd kan worden zodat er wel een raam in de badkamer kan komen. Uiteraard levert dit ook extra ruimte op wat ook niet verkeerd zal zijn!
Even de situatie;
DE PLATTEGROND BENEDEN
DE PLATTEGROND BOVEN
Je moet het zo zien dan de berging op de plattegrond beneden (aan de kant van de keuken) via een schuin dak naar de nok van het huis toeloopt. Dit dak begint op de plaats waar het plafond (benedenverdieping) van het huis zich bevindt. De badkamer zit in deze situatie precies boven de keuken. In de nok van de berging (dus achter de badkamer) zit een loze ruimte. Deze kan gebruikt worden voor opslag, maar dat is voor ons niet noodzakelijk en wij gebruiken de ruimte op de 'begaande grond' liever voor opslag dan voor een manier om naar de nok te klimmen.
Hierdoor zou dus de muur (achter het bad) opengebroken kunnen worden zodat de nok van de berging bij de badkamer getrokken kan worden. Zitten we echter alleen met de vloer van de badkamer. De berging heeft geen vloer op deze verdieping waardoor de vloer van de badkamer doorgetrokken moet worden de berging in. Aangezien deze vloer een stevig gewicht moet kunnen dragen zal er een fundering gestort moeten worden. Het betreft hier dus een vloer van de oppervlakte van de berging (2 meter bij 3.30 meter).
Ik heb verschillende bouwbedrijven een mail gestuurd of ik ben langs geweest aangezien ik benieuwd ben naar het kostenplaatje van deze verbouwing. Helaas melden die allemaal dat ze eerst de situatie willen bekijken. Ze kunnen dus ook niet vertellen of hetgeen wat ik wil überhaupt kan. Logisch natuurlijk, maar de huidige bewoners wonen nog in het pand en ik ben momenteel puur opzoek naar een indicatie met betrekking tot de prijs.
Zijn er hier hele handige leden die wellicht antwoord kunnen geven op onderstaande vragen;
- Is hetgeen wat ik wil überhaupt mogelijk, of zie ik dingen over het hoofd?
- Heeft iemand enig idee wat dit grapje ons zou moeten kosten? Denk hierbij aan het verwijderen van de bestaande muur en het storten van een vloer. Denk er niet te hard over na. Het gaat puur om een wilde indicatie.