[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.033.993 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
PaT schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:31:
[...]

Ook even de toelichting lezen van het Bouwbesluit in het vervolg ;)

Zijwangen van dakkapellen worden (vreemd genoeg) gelijk gesteld aan kozijnen en moeten dus een U-waarde van maximaal 1,2 hebben. Dat is dus slechts een Rc van 0,8.

[...]

Ik begeef mij even op glad eis, maar als ik het goed onthouden heb plaats je dampdichte folie aan de binnenzijde van je dakopbouw om te voorkomen dat vocht vanuit je kamer je isolatie in trekt. Damp open doe je juist aan de buitenzijde om vocht wat toch in je isolatie is gekomen er weer uit kan dampen.
Ik vraag mij af hoeveel last pir platen van vocht hebben. Volgens mij neemt dat spul niets tot zeer weinig vocht op. Als dat klopt zou een dampopen laag niet zoveel toevoegen.
Dampdichte folie is idd voor de binnenkant om leef- en woonvocht uit je isolatie te houden en dampopen ademt naar buiten. Zit in andere vorm ook nog wel op dakplaten/beschot in oudere woningen.

Veel pirplaten hebben al een folielaag en als je de naden afpurt/kit, houden die het vocht al tegen. Dan hoef je in principe al geen folie te gebruiken. De platen zelf nemen geen vocht op, maar het kan er wel achter gaan zitten.

Uiteindelijk is het het allerbelangrijkst om goed te ventileren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:52
Met mijn mooie Aldi bovenfrees aan het oefenen geslagen op een oude deur. Zelf van multiplex een freesmal gemaakt, die ik kan gebruiken met de kopieerring van de machine.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7VGTsyz/IMG-20190413-130755.jpg
Genoeg moed verzameld om het op de nieuwe reeds op maat gezaagde deur te proberen... en hij hangt! :D Alleen nog een beetje stellen want hij valt vanzelf langzaam dicht.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jwXnfFP/IMG-20190413-145015.jpg

In de badkamer de douchedrain met muurflens geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dDk231Y/IMG-20190414-125709.jpg
Aardmatje erin en een draadje aan de drain zelf.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SQmy9Z7/IMG-20190414-145228.jpg
Zandcement vloertje gesmeerd onder afschot. Hopelijk pakt dit goed uit :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9VQnyDC/IMG-20190414-165637.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

President schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:15:
Een vraagje aan de Tweakers hier met behoorlijk wat kluservaring

[Afbeelding]

https://www.marktplaats.n...331cdbd&previousPage=home

Zo'n soort kast lijkt mij fantastisch voor in de kamer van onze kleine. Nu kost dat € 200- +, terwijl het olgens mij maar een paar tientjes aan hout/schroeven kost. Klopt dat?

Volgens mij moet het redelijk makkelijk te maken zijn, aangezien het allemaal recht loopt. Nu heb ik nog niet echt kluservaring (heb wel een simpele 6 vak kast gemaakt zoals https://www.mobistoxx.nl/...3afcde8/0/1/01_805005.jpg van MDF, dat was erg makkelijk om te doen)
Dat is een normale prijs, want zoals Notna al zei je bent er toch gemakkelijk een halve dag mee bezig. iemand dat dat in bulk maakt kan het wrs goedkoper maken maar werk uren zijn nu 1 maal duur.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
@Tranze Ik had 2x 45 graden bocht gedaan i.p.v. 1x 90 graden denk ik.

Niet goed gekeken, heb je al gedaan :)

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 14-04-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo,

Wij hebben een normale schuur als de meeste (2m x 3m) is daar nog iets leuks in te maken qua hobby hok (zagen schuren dremel dingen werkbank etc) maar er moeten ook nog 2 fietsen in en in de toekomst 3) die kunnen er natuurlijk uit als ik wat gaat doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Werkblad net hoog genoeg maken dat het voorwiel van je fiets eronder kan. Een kant kasten maken met planken en bakken. Latjes aan de plafondbalken om hout en andere lange dingen op te kunnen bergen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Geen DIY-vraag, maar juist het tegenovergestelde. Ik heb een vensterbank van tegels, daarvan zijn 3 tegels gebroken en dat moet gerepareerd worden. Dat kan ik niet zelf en ik ken ook niemand die dat kan (nee, McGrrr kan dat ook niet). De schade is veroorzaakt door iemand anders en zijn aansprakelijkheidsverzekering heeft gesteld dat dit maximaal € 205 mag kosten, ze hebben daar kennelijk staffels oid voor.

Ik heb een opdracht op Werkspot gezet, daar zijn exact 0 reacties op gekomen. Ik heb een plaatselijke zaak benaderd, die heeft na lang aandringen een offerte van € 310 opgesteld.

Hoe kom ik aan iemand (omgeving Ermelo) die het wel voor een schappelijke prijs kan repareren dan wel vervangen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tenzij het natuursteen is, zijn vensterbanktegels wel erg jaren 70.

Bij de doe het zelf zaak kun je kant en klare vensterbanken kopen die je op de tegels kunt leggen. Dotje lijm(kit) er tussen en klaar. Als je exact de maat opmeet kun je vragen of ze hem op die maat willen inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit. die 205 pro forma pakken. Mooie plank erop kitten. Klaar. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Tranze schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:52:
Met mijn mooie Aldi bovenfrees aan het oefenen geslagen op een oude deur. Zelf van multiplex een freesmal gemaakt, die ik kan gebruiken met de kopieerring van de machine.
[Afbeelding]
Genoeg moed verzameld om het op de nieuwe reeds op maat gezaagde deur te proberen... en hij hangt! :D Alleen nog een beetje stellen want hij valt vanzelf langzaam dicht.
[Afbeelding]

In de badkamer de douchedrain met muurflens geplaatst.
[Afbeelding]
Aardmatje erin en een draadje aan de drain zelf.
[Afbeelding]
Zandcement vloertje gesmeerd onder afschot. Hopelijk pakt dit goed uit :)
[Afbeelding]
Mooi werk weer! Ik heb zelf op 247wood.nl een freesmal gekocht voor scharnieren (en ook voor de sloten en sluitplaten) en voor mijn verbouwing destijds een Festool aangeschaft. Veel plezier van gehad, je kunt je toch niet voorstellen dat ze dit vroeger met een beiteltje uithakten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Ardana schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:43:
Geen DIY-vraag, maar juist het tegenovergestelde. Ik heb een vensterbank van tegels, daarvan zijn 3 tegels gebroken en dat moet gerepareerd worden. Dat kan ik niet zelf en ik ken ook niemand die dat kan (nee, McGrrr kan dat ook niet). De schade is veroorzaakt door iemand anders en zijn aansprakelijkheidsverzekering heeft gesteld dat dit maximaal € 205 mag kosten, ze hebben daar kennelijk staffels oid voor.

Ik heb een opdracht op Werkspot gezet, daar zijn exact 0 reacties op gekomen. Ik heb een plaatselijke zaak benaderd, die heeft na lang aandringen een offerte van € 310 opgesteld.

Hoe kom ik aan iemand (omgeving Ermelo) die het wel voor een schappelijke prijs kan repareren dan wel vervangen?
Als de aansprakelijkheidsverzekering dit voor 205 kan doen; dan mogen zij toch lekker hun gang gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:43:
Geen DIY-vraag, maar juist het tegenovergestelde. Ik heb een vensterbank van tegels, daarvan zijn 3 tegels gebroken en dat moet gerepareerd worden.
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Dennis schreef op maandag 15 april 2019 @ 00:35:
[...]

Mooi werk weer! Ik heb zelf op 247wood.nl een freesmal gekocht voor scharnieren (en ook voor de sloten en sluitplaten) en voor mijn verbouwing destijds een Festool aangeschaft. Veel plezier van gehad, je kunt je toch niet voorstellen dat ze dit vroeger met een beiteltje uithakten :).
Nee inderdaad. Ik heb bij het op maat maken van de kozijnen ze al mishandeld met een hele scherpe nieuwe beitel... En toch splinters... Dat geen twee keer.
Die mooie freesmallen heb ik ook voorbij zien komen, echter hoef ik maar 8 deuren te doen. Timmerman Koos bracht mij op op het idee om zelf maar een mal te maken: YouTube: Timmertip 626 Hoe een freesmal te maken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17
In het kader van showcase, een hele rits zaken die we afgelopen weken in huis hebben gedaan:

Riolering uitgegraven en vervangen door PVC.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DkJvXZEh.jpg

Barn door opgehangen voor de inloopkast.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aGYLlQCh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WMaM9zRh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w8iqvXbh.jpg

Leidingen gelegd van meterkast naar toekomstige werkkamer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Om7NY3fh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IDywBoih.jpg

Bijna alle leidingen zijn nu aanwezig voor elektra en data. UTP komt allemaal vanuit het oude gat van de WC, naar rechtsonderin de wand. Dan gaat er 1 UTP kabel naar boven voor een accesspoint (PoE vanuit meterkast), 1 UTP kabel naar het uitgeslepen stuk links voor een bewakingscamera buiten (gat moet nog geboord worden, ook PoE vanuit meterkast), en twee kabels rechtsonderin voor in een muuraansluiting. Links komen twee stopcontacten voor boven het bureau, en rechts komen twee stopcontacten + netwerk onder het bureau.

In het midden komt een monitorarm met kabelgootje naar onder het bureau, en links en rechts daarvan komen twee wandlampen. Al met al een enorme planning maar dan is alles zo wel netjes weggewerkt :) .

Inbouwdozen worden overigens hollewanddozen die in het laminaat komen waar de voorzetwand van wordt gemaakt (wat overigens nog een uitdaging wordt om die gaten te maken in dat harde spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mzExAWir5ttukuJynCFeANpJ/medium.jpg

De verzekering gaat het niet zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:09
@Ardana waarop baseren ze het bedrag dan? lijkt me toch als je dat kunt overleggen met een (tweetal) offerte's dat ze dit moeten aanpassen of zelf met een bedrijf op de proppen moeten kunnen komen?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42

Exigence

dnkroz

TheJVH schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:41:
Leidingen gelegd van meterkast naar toekomstige werkkamer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laat je dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Inbouwdozen moeten nog geplaatst worden waar ik de leidingen in schuif en de boel wordt verdeeld (zodat het complete leidingen zijn tussen de dozen). Ik zoek nog een mooie oplossing om een leiding te koppelen aan de bestaande inbouwdoos, maar die heb ik nog niet gevonden.

Natuurlijk komt er nog een wandje voor :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:42

Exigence

dnkroz

TheJVH schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:08:
[...]

Inbouwdozen moeten nog geplaatst worden waar ik de leidingen in schuif en de boel wordt verdeeld (zodat het complete leidingen zijn tussen de dozen). Ik zoek nog een mooie oplossing om een leiding te koppelen aan de bestaande inbouwdoos, maar die heb ik nog niet gevonden.

Natuurlijk komt er nog een wandje voor :P .
Bestaande inbouwdozen eruit halen en nieuwe plaatsen in je voorzetwand. Zoals het nu is krijg je er nooit meer fatsoenlijk een nieuwe draad in wanneer dat nodig blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Exigence schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:11:
[...]

Bestaande inbouwdozen eruit halen en nieuwe plaatsen in je voorzetwand. Zoals het nu is krijg je er nooit meer fatsoenlijk een nieuwe draad in wanneer dat nodig blijkt.
Die nieuwe plaatsen was sowieso het plan, echter de oude weghalen + nieuwe draden trekken stond niet direct op het lijstje. Wellicht wel een goed idee om het zo echt netjes te doen, wel een hoop extra werk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik zat aan hetzelfde te denken inderdaad. Er gaat een moment komen dat je ergens een draad wil vervangen of bijtrekken. Nu wat meer werk voorkomt dat je dan de voorzetwand af moet breken :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Twan V schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:17:
Ik zat aan hetzelfde te denken inderdaad. Er gaat een moment komen dat je ergens een draad wil vervangen of bijtrekken. Nu wat meer werk voorkomt dat je dan de voorzetwand af moet breken :)
Voor de netwerkkabels doe ik dat sowieso, alleen voor de elektra zie ik daar eerlijk gezegd de noodzaak niet echt voor in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Iemand hier ervaring met storten van een betonvloer naast een bestaande betonvloer? Momenteel zit in onze woning een (deels) vernieuwde betonvloer gestort ca 6 jaar geleden met (ongeveer) de volgende opbouw van onder naar boven:
- Zand(grond) - plastic - isolatie panelen - matten (verhoogd) beton - isolatie - afwerkvloer voorzien van vloerverwarming - tegels

Nu willen we een stuk aanbouwen, en het 'nieuwe' gedeelte ook voorzien van vloerverwarming. (dus met dezelfde opbouw). Ivm locatie ketel & leidingwerk gaat de afwerkvloer er uit, maar kan ik zomaar de nieuwe betonvloer tegen de oude aanstorten?
Zijn hier nog aandachtspunten voor? En kan de afwerkvloer als 1 geheel over deze (2 gedeelten) betonvloer worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Moby schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:53:
[Afbeelding]

Wij hebben een natuurstenen drempel tussen de keuken en de woonkamer. Deze is alleen net niet breed genoeg. Heeft iemand een idee om dit wat netter af te werken? Het is niet heel storend maar het is ook net niet af zo.
Als er geen deur in de opening komt, waarom niet de witte plinten door laten lopen en afkitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

soepah schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:14:
@Ardana waarop baseren ze het bedrag dan? lijkt me toch als je dat kunt overleggen met een (tweetal) offerte's dat ze dit moeten aanpassen of zelf met een bedrijf op de proppen moeten kunnen komen?
Mja, ik heb dus met veel hangen en wurgen 1 niet-gespecificeerde offerte gekregen, die niet voldoet voor de verzekering, en te hoog is volgens diezelfde verzekering. Ik begin een beetje met m'n handen in het haar te zitten eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ardana schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]

Het moeilijke is om de tegels te krijgen, als je dat lukt lukt het vinden van iemand die ze er in wil plakken denk ik ook wel

volgens mij is 15x 30 meestal sphinx en 20 x 30 meestal mosa soms is er old new stock te krijgen.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Het bedrag wat de verzekeraar zegt is trouwens best laag zelfs als je de tegels hebt.
je moet namelijk eerst dat ding erin lijmen en pas als dat droog is de voeg er tussen voegen en met een beetje pech moet men ook het kozijn nog verven.
De geopperde nieuwe vensterbank is financieel een betere optie, en kan je makkelijker iemand voor krijgen.
het zou mij ook niets verbazen als daar het verzekeringsbedrag op is gebaseerd.

Wellicht wil je het nog even proberen, maar je kan ook de bal bij de veroorzaker van de schade leggen, jij hebt iemand die het voor bedrag X wilt doen, hij mag zelf iemand anders regelen voor een lager bedrag. maar je stelt hem aansprakelijk voor de schade die op dit moment is vast gesteld op bedrag X. hoe en of hij het van de verzekering krijgt is dan zijn probleem, maargoed hij heeft het ook stuk gemaakt dus heel oneerlijk is dat niet. Een gespecificeerde offerte/rekening is wel een must.

(nr 15)
https://www.gamma.nl/klus...lan/vensterbank-vervangen

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 15-04-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:25
Ardana schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:04:
[...]

Mja, ik heb dus met veel hangen en wurgen 1 niet-gespecificeerde offerte gekregen, die niet voldoet voor de verzekering, en te hoog is volgens diezelfde verzekering. Ik begin een beetje met m'n handen in het haar te zitten eigenlijk.
Dat snap ik niet. Het is hun probleem, dus ze komen het zelf maar oplossen (lees: door hun iemand laten sturen). Zomaar een bedrag rekenen zonder verder te kijken of een offerte te laten maken is gek.

Jouw verzekering hun verzekering al laten bellen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hmmbob schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:31:
[...]
Dat snap ik niet. Het is hun probleem, dus ze komen het zelf maar oplossen (lees: door hun iemand laten sturen). Zomaar een bedrag rekenen zonder verder te kijken of een offerte te laten maken is gek.

Jouw verzekering hun verzekering al laten bellen?
Ik heb geen verzekering op dit moment... Tenminste, geen inboedelverzekering. Mijn inboedel staat in de opslag, wat niet onder een inboedelverzekering valt (enkel als het daar kortstondig staat), dus die is opgezegd.

Zodra ik er in trek, ga ik weer een verzekering afsluiten, maar ja, daar heb ik nu dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:25
That sucks.

Blijft staan dat het hun probleem is. Jij kan het niet voor die prijs laten fixen, dus mogen ze het zelf op komen lossen. Toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Moeten er perse weer tegels in dan? Volgens mij had iemand anders ook al de tip gegeven om er een nieuwe vensterbank in te maken van een plank hout. Lijkt mij stukken makkelijker om zelf te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
ThinkPadd schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:06:
Moeten er perse weer tegels in dan? Volgens mij had iemand anders ook al de tip gegeven om er een nieuwe vensterbank in te maken van een plank hout. Lijkt mij stukken makkelijker om zelf te herstellen.
Ik heb tijdens mijn verbouwing vijverrand gebruikt als vensterbank. Kneitermooi, heel goedkoop. Was voor 3 meter vensterdank, steen dus, antraciet, 250 breed nog geen 50 euro kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 20:58
Ardana schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]

Tegels worden ook nauwelijks ondersteund, de breeksterkte van zulke tegels is niet hoog.
Kleur word ook nooit hetzelfde, voor die prijs zou je misschien beter iets anders kopen inderdaad.

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranze
Begonnen met het meten van de tegels voor het washok.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CsQ0vjG/IMG-20190416-111639.jpg

Vervolgens alles verlijmd.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8BbnVfy/IMG-20190416-141838.jpg

In de badkamer een voorzetwand voor het bad gemaakt. Komen nog tegels overheen en boven op de rand een eiken plank voor wat sfeer.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p2m70PF/IMG-20190416-104411.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

@Tranze Ga je direct op dat OSB tegelen? Ik was dan liever voor Fermacell gegaan denk ik.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Nhz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:48:
@Tranze Ga je direct op dat OSB tegelen? Ik was dan liever voor Fermacell gegaan denk ik.
Heb me laten vertellen dat het wel kan. Had deze plaat nog liggen dus die maak ik graag op. Doe er nog wel primer op en een laag eurocol om het waterdicht te maken. Tegels Lijmen met flexibele lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Nhz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:48:
Waarom? 18mm OSB is steviger dan 12.5mm gipsvezel. Misschien bij een dubbele plaat niet meer, maar met dit formaat en toepassing zie ik sowieso weinig toegevoegde waarde aan dergelijke stevigheid.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Tranze Was mooier geweest als je met een halve tegel was begonnen, dan had je nu geen smal randje aan de linkse kant.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

@Tranze Helder, inderdaad even goed voorbewerken. :Y

Groetjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
zonoskar schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:00:
@Tranze Was mooier geweest als je met een halve tegel was begonnen, dan had je nu geen smal randje aan de linkse kant.
Een hele in het midden had ik gedaan denk ik...

Neemt niet weg dat het netjes is gedaan @Tranze! 'T is ook maar een washok :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte,89 op 16-04-2019 15:23 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Tranze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:41:
In de badkamer een voorzetwand voor het bad gemaakt. Komen nog tegels overheen en boven op de rand een eiken plank voor wat sfeer.
Uit nieuwsgierigheid: heb je een goed adres voor een eiken plank? Ik zoek toevallig voor onze badkamer ook nog een paar eiken planken die ik blind wil ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Jelte,89 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:23:
[...]

Een hele in het midden had ik gedaan denk ik...

Neemt niet weg dat het netjes is gedaan @Tranze! 'T is ook maar een washok :)
Thanks! Met die hele in het midden ga ik bij de wc wel beginnen. In het washok komt er iets op die kleine stukjes te staan, dus daar zie je dan weinig meer van. We vinden het wel prima zo 😊

@Verwijderd Ik had https://www.bouwiedoehetzelf.nl gevonden. Over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen want ik heb nog niks gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranze op 16-04-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:10
Tranze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:30:
[...]

Thanks! Met die hele in het midden ga ik bij de wc wel beginnen. In het washok komt er iets op die kleine stukjes te staan, dus daar zie je dan weinig meer van. We vinden het wel prima zo 😊

@Verwijderd Ik had https://www.bouwiedoehetzelf.nl gevonden. Over de kwaliteit kan ik nog niks zeggen want ik heb nog niks gekocht.
Bij de wc moet je zorgen dat je geen voeg hebt op de 'uitdrupplek'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Jannibal23 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:27:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: heb je een goed adres voor een eiken plank? Ik zoek toevallig voor onze badkamer ook nog een paar eiken planken die ik blind wil ophangen.
Ik liep laatst hier naar binnen: https://www.plankencentrale.nl Ik was onder de indruk van hun assortiment/voorraad.
Als je zelf geen vandiktebank hebt is dat wel ideaal. Niet goedkoop, maar de planken zijn erg mooi en je hebt er dus geen werk meer aan.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Aardappel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:16:
[...]

Maar anno 2019 gaan alle mannen toch zittend plassen? :*) >:)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? 😬
Ahh dat dus haha.

Ik twijfel nou toch. Wat is mooier? Onze wc zit 5cm naar links uit het midden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZffsNj4/Screenshot-20190416-163629-Whats-App.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XxvZ8Sx/Screenshot-20190416-163613-Whats-App.png

[ Voor 43% gewijzigd door Tranze op 16-04-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Wc in het midden plaatsen :+

De 2e optie

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005

orf

[...]

Ik heb daarom een tegel van 1x1M op maat geslepen voor de WC. Geen voeg vind ik echt ideaal en het staat cool vind ik (mensen denken dat het een gietvloer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik wil een vloer leggen, pvc klik met rubberen ondervloer(of wat nodig is) , erg simpel als ik het zo lees als je met een mes de planken op maat zaagt, maar ik vraag me wel af als leek wat een realistische tijd is hoelang het duurt voor je een vloer hebt gelegd? Ik kan het niet inschatten.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
[...]

Denk dat de meeste mensen in de wc zelf uitdruppelen maar goed ieder zijn meug :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:10
leecher schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:54:
[...]

Denk dat de meeste mensen in de wc zelf uitdruppelen maar goed ieder zijn meug :+
Nou valt het thuis ook wel mee, maar openbare toiletten...
En thuis scheelt het ook beneden of boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB100
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Goedenavond tweakers en tweakinnen,

Enige tijd geleden heb ik de sleutel gekregen van mijn eerst koopwoning, het meeste grove werk is gedaan en we zijn aan het sauzen.

In alle kamers waren de muren en plafond strak en voldoet twee lagen saus. Alleen in de woonkamer bladert de oude 'verf' laag af op sommige plekken.
Zie:
https://photos.app.goo.gl/guVuFHZQ3jsupazv7
https://photos.app.goo.gl/3cnpRF9pUzkF9uyp9
https://photos.app.goo.gl/Aswx7f1fetQZidSd9
De los zittende delen zal ik sowieso verwijderen maar dan? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Stukadoor laten komen en aansmeren of proberen te fixen met een voorstrijk en sauzen?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55

Reinier

\o/

orf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 16:48:
[...]

Ik heb daarom een tegel van 1x1M op maat geslepen voor de WC. Geen voeg vind ik echt ideaal en het staat cool vind ik (mensen denken dat het een gietvloer is).
Dit wil ik ook gaan doen. Even kijken of dat haalbaar is aangezien de afvoer van het fonteintje door de vloer gaat (vloerbuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
GB100 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:41:

Enige tijd geleden heb ik de sleutel gekregen van mijn eerst koopwoning, het meeste grove werk is gedaan en we zijn aan het sauzen.

In alle kamers waren de muren en plafond strak en voldoet twee lagen saus. Alleen in de woonkamer bladert de oude 'verf' laag af op sommige plekken.
Zie:
De los zittende delen zal ik sowieso verwijderen maar dan? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Stukadoor laten komen en aansmeren of proberen te fixen met een voorstrijk en sauzen?

Alle tips zijn welkom!
Loszittende delen verwijderen. Lichtjes stuken (Gyproc of fix&finish) en dan verven.
Het 'aansmeren' van deze delen is prima zelf te doen. Mocht je het te dik aanbrengen kan je altijd de laag weer gladschuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 11:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ardana schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:41:
[...]

Ik heb geen verzekering op dit moment... Tenminste, geen inboedelverzekering. Mijn inboedel staat in de opslag, wat niet onder een inboedelverzekering valt (enkel als het daar kortstondig staat), dus die is opgezegd.

Zodra ik er in trek, ga ik weer een verzekering afsluiten, maar ja, daar heb ik nu dus niks aan.
Dit is sws geen inboedel, maar opstal. Daarbij zijn dit soort klussen meestal niet voor de huurder, maar voor de verhuurder.

En volgens mij is dit klusje (als je geen plank wil lijmen) prima zelf te doen:
Restjes eruit tikken (vanaf de onderkant) met hamer en beitel/schroevendraaier
Nieuwe tegels vastzetten met https://www.denbravenshop...-pst/#product-description
Na het drogen hier ook mee voegen.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 17-04-2019 08:23 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Iemand een suggestie?
soepah schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:33:
Iemand hier ervaring met storten van een betonvloer naast een bestaande betonvloer? Momenteel zit in onze woning een (deels) vernieuwde betonvloer gestort ca 6 jaar geleden met (ongeveer) de volgende opbouw van onder naar boven:
- Zand(grond) - plastic - isolatie panelen - matten (verhoogd) beton - isolatie - afwerkvloer voorzien van vloerverwarming - tegels

Nu willen we een stuk aanbouwen, en het 'nieuwe' gedeelte ook voorzien van vloerverwarming. (dus met dezelfde opbouw). Ivm locatie ketel & leidingwerk gaat de afwerkvloer er uit, maar kan ik zomaar de nieuwe betonvloer tegen de oude aanstorten?
Zijn hier nog aandachtspunten voor? En kan de afwerkvloer als 1 geheel over deze (2 gedeelten) betonvloer worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:36

Zie:

Alle tips zijn welkom!
De enige manier om dit goed te doen (heb het zelf ook gedaan) is alles afsteken en dan het hele plafond stucken. Mooi strak plafond zonder lijnen en geen loskomende verf.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

In mijn nieuwe woning ga ik de afvoer van de afzuigkap verplaatsen. De oude doorvoer in de gevel is dus niet meer nodig. Opnieuw metselen zie ik niet zo zitten, dus ik dacht dat een eenvoudig afdekplaatje in dezelfde kleur als de nieuwe afdekkap wel netjes zou zijn.

Ik kan alleen niets vinden wat daarbij in de buurt komt. Bestaan er ook afdichtkappen voor gevelopeningen of is dat altijd een eigengemaakt iets?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds ik een garage heb, ben ik daar veel aan het werk met hout projectjes. (nooit gedaan, hartstikke leuk om te doen).

Nu is mijn vraag... hoe gevaarlijk is houtstof qua brandgevaar? Want ik zie toch overal een kleine lag stof liggen. Ik veeg na een dag klussen alles bij elkaar en zuig daarna de garage nog een keer. Maar ik ga niet na elke klus met een poetsdoek elk wcd's en andere schakelaars afdoen.
Moet ik mijn wcd's vervangen of valt het gevaar mee?

Edit: op de achtergrond zie je wat ik bedoel.
(let niet op mijn project... ik heb weinig tot geen hout ervaring B-) )
garage
(kan nu geen betere foto's vinden van mijn garage)

[ Voor 26% gewijzigd door streamnl op 18-04-2019 11:07 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:49
Wanneer het stof ligt, zal er weinig aan de hand zijn.
Echter wanneer het opwervelt en zich een brandbaar luchtmengsel vormt (en er een ontstekingsbron in de buurt is) kan het gevaarlijk worden.
Ik verwacht niet dat je WCD's de ontstekingsbron zullen zijn/worden.

Zelf heb ik spatwaterdichte WCD's geinstalleerd in mijn garage, maar dat was meer omdat er al van dit soort WCD's aanwezig waren en mijn OCD anders opspeelt.

[ Voor 8% gewijzigd door CappieL op 18-04-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
CappieL schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:17:
Ik verwacht niet dat je WCD's de ontstekingsbron zullen zijn/worden.
Pas op, dat zou zomaar wel kunnen. De meeste apparatuur is uitgeschakeld wanneer je de stekker insteekt (anders wordt je haakse slijper een heel gevaarlijke voetzoeker), maar de kans is aanwezig dat je toch iets inplugt dat flink stroom vreet en dat je daarmee een vonk veroorzaakt. Dan kan je ontstekingsbron ineens wel in je wcd zitten.

Denk aan een werkplaatskacheltje waarvan de knop nog op standje 'heet' staat, of zoiets...

Of stel ik zaken nu ernstiger voor dan ze eigenlijk zijn...?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
dreamscape schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:49:
[...]

Pas op, dat zou zomaar wel kunnen. De meeste apparatuur is uitgeschakeld wanneer je de stekker insteekt (anders wordt je haakse slijper een heel gevaarlijke voetzoeker), maar de kans is aanwezig dat je toch iets inplugt dat flink stroom vreet en dat je daarmee een vonk veroorzaakt. Dan kan je ontstekingsbron ineens wel in je wcd zitten.

Denk aan een werkplaatskacheltje waarvan de knop nog op standje 'heet' staat, of zoiets...

Of stel ik zaken nu ernstiger voor dan ze eigenlijk zijn...?
Als je tijdens het opvegen zo'n wervelwolk creëert en tegelijkertijd de stekker eruit trekt, zou het mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Ik ben nu aan het klussen in de woning van mijn ouders. Mijn pa heeft in een kleine kamertje latex van Wijzonol (onverdund) op de nieuwe gipswanden aangebracht, zonder voorstrijk. Omdat ie nog 20 liter had staan.... Hij beweert dat dat prima kan, maar slechts een dure oplossing voor voorstrijk is, maar omdat hij nog zoveel had staan dat het voor hem goedkoper is.

Ik ben bang dat het straks eraf gaat vallen e.d.. Wat denken jullie, gaat dit goed?

[ Voor 4% gewijzigd door ChromeFR op 18-04-2019 14:33 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mini klusje vandaag:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
RutgerFR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:07:
Ik ben nu aan het klussen in de woning van mijn ouders. Mijn pa heeft latex (onverdund) op de nieuwe gipswanden aangebracht, zonder voorstrijk. Omdat ie nog 20 liter had staan.... Hij beweert dat dat prima kan, maar slechts een dure oplossing voor voorstrijk is, maar omdat hij nog zoveel had staan dat het voor hem goedkoper is.

Ik ben bang dat het straks eraf gaat vallen e.d.. Wat denken jullie, gaat dit goed?
Het zal gaan bladderen ja, maar niet na 2 weken of vanzelf... Maar goed... Het is zijn huis en zijn keuze. Ik kon me er niet druk om maken.

Overigens is 20L niet heel veel, en is ie dat toch wel nodig, het is een beetje verkeerde zuinigheid om op deze manier te besparen.

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB100
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
SmoothTweaker schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:25:
[...]

Loszittende delen verwijderen. Lichtjes stuken (Gyproc of fix&finish) en dan verven.
Het 'aansmeren' van deze delen is prima zelf te doen. Mocht je het te dik aanbrengen kan je altijd de laag weer gladschuren.
Creep schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:34:
[...]

De enige manier om dit goed te doen (heb het zelf ook gedaan) is alles afsteken en dan het hele plafond stucken. Mooi strak plafond zonder lijnen en geen loskomende verf.
Thnx voor het advies, ik heb gisteren SmoothTweaker advies opgevolgd en er Fix & Finish opgesmeerd, zag er in eerste instantie beter uit dan verwacht:).

Mocht het resultaat toch bedroevend zijn, dan laat ik als nog de stukadoor komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 10:37

Zie:

Alle tips zijn welkom!
Dit is een kalkplafond, alle oude verf en losse stukken afsteken. aantal keer schoonmaken met St. Marc tot het niet meer wit afgeeft en dan beschadigde stukjes licht stuccen met Gyproc of fix&finish zoals SmoothTweaker zei. hierna kan het gewoon geverfd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:23
RutgerFR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:07:
Ik ben nu aan het klussen in de woning van mijn ouders. Mijn pa heeft in een kleine kamertje latex van Wijzonol (onverdund) op de nieuwe gipswanden aangebracht, zonder voorstrijk. Omdat ie nog 20 liter had staan.... Hij beweert dat dat prima kan, maar slechts een dure oplossing voor voorstrijk is, maar omdat hij nog zoveel had staan dat het voor hem goedkoper is.

Dat gaat weer loslaten inderdaad
Je kan inderdaad latex gebruiken als voorstrijk, maar dan moet je het flink verdunnen met water, en dat kan geloof ik ook alleen op stenen muren, niet op gips
Mooi zonde van de latex en de tijd...

Vanmiddag maar eens beginnen aan een vrijstaande kledingkast voor een kinderkamer
Bedoeling is dat het er een beetje uitziet als een lockerkast, maar dan van plaatmateriaal (wordt gespoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 11:25
Iemand die een beetje kan adviseren hoe groot we een bouwafval container zouden moeten nemen voor onze verhuizing/verbouwing?

Wat gaat er sowieso in:
- keukenkasten excl. apparaten
- 3 vierkante meter kleine vierkante muurtegeltjes
- parket + laminaat en plinten van 2 verdiepingen (90m2 ongeveer)
- vloerbedekking +/- 30m2

Optioneel wat er ook in zou kunnen (als we het niet laten afvoeren door het bedrijf dat het plaatst):
- afval van dak (dakpannen, hout) ivm dakkapel
- restafval van vliering maken (mogelijk wat hout?)

Is een 10m3 container hiervoor voldoende? Of wellicht overkill?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:51
Wat is het prijsverschil tussen een 6 en een 10 kuub?

Ik had voor mijn woning een 10 en een 6 nodig, daar ging in:

- Vloerbedekking 3 verdiepingen
- Alle gipsen plafonds incl latten
- Draagmuur 4 m2
- 8 m2 houten schrootjes
- Inbouwkast 3 meter
- Halve keuken
- Badkamer tegels 3 m2.

Je verkijkt je snel, als het prijsverschil niet te groot is, zou ik de 10 nemen.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
KillaZ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:44:
Wat is het prijsverschil tussen een 6 en een 10 kuub?

Ik had voor mijn woning een 10 en een 6 nodig, daar ging in:

- Vloerbedekking 3 verdiepingen
- Alle gipsen plafonds incl latten
- Draagmuur 4 m2
- 8 m2 houten schrootjes
- Inbouwkast 3 meter
- Halve keuken
- Badkamer tegels 3 m2.

Je verkijkt je snel, als het prijsverschil niet te groot is, zou ik de 10 nemen.
Ah 100 euro verschil zie ik nu, dan wordt het gewoon de 10m3 :)
Wel bizar dat de 20m3 dan weer 3x zo duur is dan de 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Martinusz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:48:
[...]

Ah 100 euro verschil zie ik nu, dan wordt het gewoon de 10m3 :)
Wel bizar dat de 20m3 dan weer 3x zo duur is dan de 10.
Scheelt je in ieder geval wat geneuzel, voor die 100 euro heb je wel wat meer aan je hoofd tijdens een verbouwing.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
Persoonlijk had ik dit denk ik gewoon lekker zelf afgevoerd. Snel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
10m³ laat je niet zomaar in een aanhangertje, Das ook 4x rijden... en ook dat is niet altijd gratis. + de tijd die je kwijt bent voor het afvoeren,

En zoals @KillaZ aangeeft, Ik had voor 50m2 bestrating en een schuur (4x6m) 2 puincontainers van 6m³ nodig... die 2e container heb ik zelfs nog netjes ingepakt en ging ruim 10t in. Je verkijkt je er echt op...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb afgelopen maand ook een 10m3 container in no time gevuld. Daarin verdween de wandjes van een extra toilet inclusief tegels, een complete badkamer inclusief tegels enz. Wat stukjes van een keuken en toen was hij vrij vlot vol.

Je verkijkt je er echt op, het gaat echt snel.
Let op de verschillende soorten containers. Bouwafval is aanzienlijk goedkoper dan bouw- en sloopafval (in de laatste mag zo'n beetje alles in).

Een 20m3 container is zoveel duurder omdat ze dan met een grotere vrachtwagen moeten komen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik wil graag zelf een loungebank gaan maken (hoek zit of aan een zijde een liggedeelte)
Onder het motto 'Beter goed gejat dan slecht verzonnen' zoek ik naar voorbeelden of misschien zelfs tekeningen.

Zijn er hier goede voorbeelden van eigen fabrikaten, of tips voor goede sites hiervoor?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:46
louzy82 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:01:
Ik wil graag zelf een loungebank gaan maken (hoek zit of aan een zijde een liggedeelte)
Onder het motto 'Beter goed gejat dan slecht verzonnen' zoek ik naar voorbeelden of misschien zelfs tekeningen.

Zijn er hier goede voorbeelden van eigen fabrikaten, of tips voor goede sites hiervoor?
Zelf uberhaupt al iets uitgedacht? info gevonden?
maar planken mdf aan mekaar schroeven levert je een lounge bank op :+

Wat voor materialen? bekleed? zo ja met wat voor materiaal? schuim onder de bekleding of met (pocket)veren erin?
Zoals hieronder al gevraagd een buitenbank kan ook gevlochten zijn als je dat leuk vind. alles kan, als je wil/kan/zin hebt (en tijd en geld wellicht)

Zoek internet/ youtube eens af en stel eens gericht vragen als je ergens over twijfelt of ergens niet uitkomt.

Dan altijd nog de vraag, wil je zelf iets bouwen om geld te besparen of omdat je het leuk vind om dingen te bouwen/iets unieks wil hebben?

Dat eerste is namelijk niet snel aan de orde O-)

[ Voor 7% gewijzigd door s0ulmaster op 19-04-2019 13:18 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL

Loungebank voor binnen of buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
JaMaaT schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:09:
Persoonlijk had ik dit denk ik gewoon lekker zelf afgevoerd. Snel verdiend.
Bij ons in de gemeente (Hof van Twente) mag je dit lekker als restafval afvoeren à 1,50 per 10 kilo. Plus je moet er zelf mee slepen. Ik heb met mijn verbouwing een 6 kuub en 3 kuub gehad. Voornamelijk afval zoals vloerbedekking en oude tegels, oud bad+ombouw etc. Geen complete wanden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pinterest?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@louzy82

Kijk ook naar welke maat kussens je er op wilt. Op maat laten maken kan best prijzig zijn. Ikea heeft wel goede kussen voor weinig. Bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60264540/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Nu online
Thanks voor de tips! die van de kussens ga ik zeker onthouden.

Het is een loungebank voor buiten maar wel onder een overkapping.

ik vind het vooral leuk om zelf te maken. We hebben ook wel wat rondgekeken voor wicker loungebanken maar het irritante daarvan vind ik dat geen idee heb waarom de ene 400 euro kost en de andere 1400.

Van hout, mag best een ruwe look zijn. Steigerhout heeft al wel iets meer sfeer dan geschaafd vuren

Ik heb uiteraard wel wat zelf gezocht maar nog niet echt een goed voorbeeld of website met meerdere voorbeelden (en tekeningen) gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 19-04-2019 14:17 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Nu online
SPX420 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:03:
@louzy82

Kijk ook naar welke maat kussens je er op wilt. Op maat laten maken kan best prijzig zijn. Ikea heeft wel goede kussen voor weinig. Bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60264540/
ze ogen nogal dun?
Heb je deze gebruikt direct op hout of met een zachtere ondergrond?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Jelte,89 @FabianGTI @zonoskar Hebben jullie Miofol toegepast? Zo ja, hebben jullie de randen gekit met een lijmkit/MS kit of gewoon op het rachelwerk geeindigd en dichtgeplakt?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@KillaZ Ik heb geen Miofol gebruikt, maar Delta Vent folie. Die heb ik aan de buitenkant niet afgetapet, alleen gewoon over elkaar gelegd en vastgeniet aan de constructie. De folie is damp open, dus een kiertje hier en daar is niet erg lijkt me (wel zorgen dat er geen water in kan lopen). Aan de binnenkant heb ik wel alle naden die verbinding kunnen maken met buiten afgetapet om tocht te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
zonoskar schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:41:
@KillaZ Ik heb geen Miofol gebruikt, maar Delta Vent folie. Die heb ik aan de buitenkant niet afgetapet, alleen gewoon over elkaar gelegd en vastgeniet aan de constructie. De folie is damp open, dus een kiertje hier en daar is niet erg lijkt me (wel zorgen dat er geen water in kan lopen). Aan de binnenkant heb ik wel alle naden die verbinding kunnen maken met buiten afgetapet om tocht te voorkomen.
Thanks, denk dat ik de lijmkit dan maar achterwege laat en de randen gewoon aftape. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
KillaZ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:01:
@Jelte,89 @FabianGTI @zonoskar Hebben jullie Miofol toegepast? Zo ja, hebben jullie de randen gekit met een lijmkit/MS kit of gewoon op het rachelwerk geeindigd en dichtgeplakt?
Ik heb inderdaad Miofol gebruikt, maar gewoon over het rachelwerk door laten lopen, vastgeniet en daarna afgetaped

Met kitten wordt het helemaal een rommeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:28
Martinusz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:10:
Iemand die een beetje kan adviseren hoe groot we een bouwafval container zouden moeten nemen voor onze verhuizing/verbouwing?

Wat gaat er sowieso in:
- keukenkasten excl. apparaten
- 3 vierkante meter kleine vierkante muurtegeltjes
- parket + laminaat en plinten van 2 verdiepingen (90m2 ongeveer)
- vloerbedekking +/- 30m2

Optioneel wat er ook in zou kunnen (als we het niet laten afvoeren door het bedrijf dat het plaatst):
- afval van dak (dakpannen, hout) ivm dakkapel
- restafval van vliering maken (mogelijk wat hout?)

Is een 10m3 container hiervoor voldoende? Of wellicht overkill?
Tijdens mijn verbouwing van de complete woning had ik ook gerekend en kwam op 1 container van 10m3 uit. Uiteindelijk zijn het er 4 geworden. Je hebt altijd meer nodig dan je denkt en ook al sla je alles klein aan lucht gaat ook ruimte verloren.

Als je ook bedrijven laat werken in je huis dan gebruiken die ongevraagd ook je container is mijn ervaring. Net als buurtbewoners als de container niet op eigen terrein staat, denk in dat geval ook aan de vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Skidmarks schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:05:
[...]

Tijdens mijn verbouwing van de complete woning had ik ook gerekend en kwam op 1 container van 10m3 uit. Uiteindelijk zijn het er 4 geworden. Je hebt altijd meer nodig dan je denkt en ook al sla je alles klein aan lucht gaat ook ruimte verloren.

Als je ook bedrijven laat werken in je huis dan gebruiken die ongevraagd ook je container is mijn ervaring. Net als buurtbewoners als de container niet op eigen terrein staat, denk in dat geval ook aan de vergunning.
Verbouwen valt mee, er hoeft niet heel veel te gebeuren in het huis. Enkel vloeren eruit, keuken eruit (apparaten apart) en dan nog wat afval van het dak (3M dakkapel), dat worden dus geen 4 containers vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
KillaZ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:01:
Same as the rest, Alleen dan het superieure product wat ik op mijn werk verkoop >:)

Maar je bedoelt gewoon aan de rand van het dak? in dat geval iets overgestoken en omgevouwen naar beneden en vast geniet.

Zoals @zonoskar ook aangeeft, iets kieren maakt niet uit, als het water er maar niet in loopt.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DxaVonR639rizfAovLIke5dm/medium.jpg

Mijn zoldervloer bestaat uit balken van 175x75mm met een HOH van 680mm. Op twee van deze balken heb ik een plaat multiplex geschroefd, waar vervolgens de wasmachine op staat. Door één van deze twee balken zou ik graag een gat boren van 40mm voor de afvoer. Als ik dit precies in het midden van de balk doe, gaat dat dan zonder dat ik de balk extra verstevig? Ik heb de keuze om dit dicht bij de muur te doen of verder naar het midden, waarbij dicht bij de muur volgens mij ook de voorkeur heeft.

Aanvullend. Zou een sprongbocht nog werken voor dit doel?
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/493/128/DV_8_7631436_01_4c_NL_20141118102610.jpg

Die heeft een hoogte van 20mm. Vrijwel dezelfde hoogte als elektra PVC buizen die je volop door deze balken ziet lopen. Aanvoer en afvoer is 50mm/40mm. Genoeg dus voor de wasmachine.

[ Voor 28% gewijzigd door CurlyMo op 20-04-2019 14:54 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
CurlyMo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:37:
[Afbeelding]

Mijn zoldervloer bestaat uit balken van 175x75mm met een HOH van 680mm. Op twee van deze balken heb ik een plaat multiplex geschroefd, waar vervolgens de wasmachine op staat. Door één van deze twee balken zou ik graag een gat boren van 40mm voor de afvoer. Als ik dit precies in het midden van de balk doe, gaat dat dan zonder dat ik de balk extra verstevig? Ik heb de keuze om dit dicht bij de muur te doen of verder naar het midden, waarbij dicht bij de muur volgens mij ook de voorkeur heeft.

Aanvullend. Zou een sprongbocht nog werken voor dit doel?
[Afbeelding]

Die heeft een hoogte van 20mm. Vrijwel dezelfde hoogte als elektra PVC buizen die je volop door deze balken ziet lopen. Aanvoer en afvoer is 50mm/40mm. Genoeg dus voor de wasmachine.
Nee, gewoon niet in constructie/dragende delen gaan boren
Al helemaal niet een gat van 40mm minimaal

Eerste keus, niet er in boren
Kan je er echt niet omheen, balk flink verstevigen over een ruim stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
FabianGTI schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:04:
[...]

Nee, gewoon niet in constructie/dragende delen gaan boren
Al helemaal niet een gat van 40mm minimaal
Andere wilde optie zou nog twee keer 32mm kunnen zijn die aan weerszijde aan 50mm vast zit. Dan is dat deel dat door de balken loopt zo klein mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:37:
[Afbeelding]

Ik begrijp niet helemaal hoe je wilt boren. Vanaf de zoldervloer loodrecht naar beneden? Dus door het hart van de 75mm brede balk 175mm diep boren? Of wil je haaks op de balk een gat boren; in het hart van de 175mm?

Ik heb op een paar plekken wel door de balken geboord. Was er eerst erg huiverig over, en heb 't zo veel mogelijk vermeden. Totdat ik zag dat m'n installateur (met veel meer ervaring dan ik) wel door het hart ging voor warm en koud water (brede kant). Daarna durfde ik het ook wel op een paar plekken met een 18/20mm speedboortje voor elektrabuizen. Balken zijn praktisch even groot als bij jou. Hart op hart van de balken is wel minder. En bij mij is het door een paar balken die maar 2.20m geen ondersteuning hebben. (spouwmuur > gat > draagmuur). Het geheel is aan de bovenkant verbonden met vurenhouten mes-groef planken haaks op de balken, en aan de onderkant met regelwerk. Dat geeft natuurlijk ook weer (iets) extra stevigheid.

Ik zou overigens nooit een gat van 40 of 50mm door een balk van 75mm 175mm diep boren.

Gisteren heb ik voor 't eerst met egaline gewerkt (Akkit 201) om m'n keldervloer te egaliseren. Bij de bouw in '62 hebben de bouwvakkers volgens mij hun best gedaan om de vloer zo ongelijk mogelijk te krijgen. In het midden van de vloer (2m breed) zit een bult. Op het meest extreme punt zit er over een afstand van 1m een verschil van 2cm. Drama dus.

Anyway, het egaliseren is niet helemaal goed gegaan. Ik heb nog steeds een flinke afwijking op een paar plekken (dezelfde plekken als eerst). Ik heb de egaline aangemaakt (met een mixer met lage rpm), in banen van ongeveer 50cm nat-op-nat met een spackmes verspreid. Uiteraard gelet op de maximale verwerkingstijd.

Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Heeft 't niet goed genoeg gevloeid? Ik ben van plan om die paar plekken (de ene van 0,25m2 en de ander van 0,75m2) nog een keer te behandelen, maar ik doe het nu graag wél goed. Met een waterpas/rei zoals bij een zandcement dekvloer of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 20-04-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 22:00
@sOid Volgens mij heb je een prikroller nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
akatar schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:41:
@sOid Volgens mij heb je een prikroller nodig.
Ja? Zou het zo simpel zijn? Hoe dik moet de substantie eigenlijk zijn? Het was nu vla-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55

Reinier

\o/

Dat lijkt me veel te dik, dan vloeit het onvoldoende. Goede hoeveelheden en verhouding gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Reinier schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:59:
Dat lijkt me veel te dik, dan vloeit het onvoldoende. Goede hoeveelheden en verhouding gebruikt?
Absoluut. Zelfs een maatemmer van Akkit gekocht om de verhoudingen makkelijk goed te krijgen (5l water op 1 zak Akkit 201).

Bij de 203-versie (2-15 mm, de 201 die ik heb gebruikt is voor 3-40mm dik) las ik bij de comments op Hornbach al wel dat er meer water bij moet dan aangegeven. Bij de 203 las ik daar echter niks over.

Waar moet ik qua dikte dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
sOid schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:04:
[...]

Ik begrijp niet helemaal hoe je wilt boren. Vanaf de zoldervloer loodrecht naar beneden? Dus door het hart van de 75mm brede balk 175mm diep boren?
Nee, ik zou ook niet weten wat ooit een goede reden zou zijn om loodrecht naar beneden door een balk te boren.
Of wil je haaks op de balk een gat boren; in het hart van de 175mm?
Door de 175mm een gat van 40mm om van de ene kant van de balk naar de andere kant te komen.

Elektra heb ik ook overal en nergens door de balken lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
CurlyMo schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:08:
[...]

Nee, ik zou ook niet weten wat ooit een goede reden zou zijn om loodrecht naar beneden door een balk te boren.
Haha, ik ook niet. Maar je hoort/leest soms dingen...

Hoeveel moet die balk overbruggen? Ik zou 't wel aandurven, tenzij het een balk is die een lange afstand zonder draagmuur moet overbruggen. Eventueel verstevigen met een balkje boven en onder het geboorde gat. Of een stuk metaal.

Nu ik het er zo over heb, ga ik dat bij mijzelf ook nog even doen. Meteen een goede reden om m'n nieuwe slagschroevendraaier te gebruiken :p Ongetwijfeld overkill maar ach. Plafond gaat er volgend weekend weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
sOid schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:35:
[...]
Hoeveel moet die balk overbruggen?
2800mm. Gat zou ik kunnen maken zo'n 500mm van de muur.
Eventueel verstevigen met een balkje boven en onder het geboorde gat. Of een stuk metaal.
Ik kan natuurlijk altijd over 150mm 20mm multiplex tegen de balk tussen schroeven alvorens het gat te boren.
Nu ik het er zo over heb, ga ik dat bij mijzelf ook nog even doen. Meteen een goede reden om m'n nieuwe slagschroevendraaier te gebruiken :p Ongetwijfeld overkill maar ach. Plafond gaat er volgend weekend weer in.
Verstevigen?
Teijgetje schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:53:
[...]
Gebruik dan een rubber overgangsmanchet om vanaf de (reparatie)mof 50 over te gaan naar 40 buis. Gebruik geen verloopring die je plakt zoals nu.
Zo`n kastrubber/manchet zorgt voor een waterdichte losneembare verbinding en is de normale werkwijze bij muur en vloeraansluitingen.
Is dit ook het advies voor verbindingen onder de vloer?

[ Voor 30% gewijzigd door CurlyMo op 20-04-2019 20:43 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.