lol ik wou net het zelfde bedenken/zeggen

maar dat gezegd hebbend. dat ze bestaan is ook wel intressant.
[...]
Heel goed, anders krijg ik Sjon weer op m'n dak

en @
CurlyMo ik heb mijn oude cirkelzaak (25,- gamma ding) weggegeven en een voor paar euro een betere gekocht met meer mogelijkheden + lei 1 van de betere aankopen
om terug te komen op kastjes maken, ik denk dat je met een goeie mal voor (gaatjes)boren/zagen best een end kan komen zeker als je de diepte instelt voor een achterwand.
sbruynis schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:12:
ik begrijp niet goed waarom mensen bang zijn voor het modden van Ikea kasten.
Dit gebeurt bij ons regelmatig, omdat het kastje "pas" gemaakt wordt in de breedte.
MAW als je kastje van 40 cm te breed is kort je de bodemplaat en achterwand toch gewoon met 10 cm (of meer) in.
Alleen moet je zorgen dat je een stevige verbinding krijgt tussen het staande en liggende deel.
Veel mensen gaan toch, zoals @
Harrie_ aangeeft, shoppen voor andere frontjes. Dan zal je die ongetwijfeld ook gewoon op maat kunnen bestellen
dat is het probleem niet .. het is meer "langer maken"

Harrie_ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:56:
Ik ben zelf helemaal geen fan van IKEA spul gaan lopen modden; het is allemaal spaanplaat en als je daarin gaat zagen zie het maar weer eens netjes af te werken. Een keukencorpus is natuurlijk een ander verhaal, daar moet je niets aan modden; ander frontje erop en gaan.
hoef ik niks aan toe te voegen

Ik denk dat het qua gewicht geen drol uitmaakt; het is niet zo dat een MDF deurtje ineens kilo's zwaarder is dan een spaanplaatdeurtje. Massief Eiken heb ik dan weer geen ervaring mee...
spaanplaat Soortelijk gewicht 630 kg / m3
mdf Soortelijk gewicht 750 kg / m
tja gevoels matig zou ik zeggen dat een deur iets minder weegt als 1% en het verschik is dan 0,8 en dus 80 gram ?? tja dat had ik niet verwacht eerder halve kilo ofzo
Laat maar komen, we zitten klaar

ik heb in de vorige delen wat gepost

hehehe komt goed
In de winkel kunnen ze kastjes/lades heel veel x open en dicht doen, maar probeer dat nu eens met wat meer gezins beleving .. zoals stop er nu gewicht in en doe het dan veel open en dicht..
En ik weet niet hoe het bij de rest zit .. maar mijn kinderen gebruiken de la(des) ook wel als opstapje en iemand wil ook nog wel eens kwaad het 1 en ander in de la smijten .. teminste de argressie die de keuken meemaakt in de loop van 10 jaar
En dit bedoel ik weer met kwaliteit .. ondertussen heeft mijn ikea (besta) en Pax kasten toch enige schade opgelopen tijdens in elkaar zetten/verhuizen en andere "omstandigeheden"
En ik weet niet of je dat op kan vangen .. hierom ben ik wel geneigd te kijken naar het gewicht wat de la kan bevatten en mag bevatten versus de "handleiding"
[
Voor 35% gewijzigd door
vso op 24-01-2019 13:19
]