Mwoah.. De Leaf 1, de C1/iMiev/Ion, De Th!nk, de Model X, de i3 : Raar of minimaal afwijkend in vorm:
De bolle Leaf , maar de Renault Megane had ook ooit zo'n rare bubble-butt
De smalle C1/iMiev/Ion ziet er met z'n smalle wieltjes ook nog eens echt uit als een invalide wagentje
De Th!nk was natuurlijk gewoon een invalide wagentje
De Model X is qua afmetingen een gedrocht, maar ook wel weer aaibaar, terwijl een RangeRover net zo groot is, en dan weer wèl masculien.
De i3 is vleesch noch vis.
Maar:
De Zoe, De Leaf2, de Model S, de i-Pace, de e-Golf, de Ioniq, de e-up! en (inmijnbescheidenmening) zelfs de Ampera-E: allemaal auto's die er toch wel heel conventioneel uit zien. De Model S is wat lomp, maar de leegte in de Frunk geeft eigenlijk al aan dat de auto aan de voorkant qua design veel meer op een normale sedan lijkt dan technisch noodzakelijk is. De Ioniq is wat lang gerekt, maar en de Hyundai Sonata of tegenwoordig i40 wijkt qua vorm en design helemaal niet zoveel af ( op het gekke grilletje na). Zoe? Net een Clio. Leaf2? Micra heeft precies dezelfde uitstraling. De e-Golf en e-up! zijn 2 druppels water met de ICE evenknie.. en de Ampera-E past ook prima in het straatje met de SUV achtige Opel modellen. Grandland X of hoe heten die dingen.
De bekendheid van bepaalde modellen is gewoon minimaal. Ik zie Lexus irritante reclame maken over de "bedankt diesel" maar ik zie hoor of lees vrijwel nooit reclame over de Zoe, de e-Golf of Ampera-e.
Nee, ik begrijp en snap je wel hoor. Maar toch: Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 5008 en Fiat 500L worden ook verkocht... óók gedrochten in mijn optiek.
*en nee, een Leaf 1 zou ik ook niet zo snel op mijn short list plaatsen vanwege z'n uiterlijk, maar de BMW i3 dan weer wel, en de Renault Zoe komt er óók niet op, maar dat ligt niet aan hoe de Zoe eruit ziet, maar aan het merk (slechte ervaringen mee)... Nee, de up! pastte mij uiteindelijk het beste: formaat, range, uiterlijk, 'merk'.. Verder: ieder z'n ding.
[
Voor 8% gewijzigd door
JayPe op 05-11-2018 10:34
]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker