Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

jerh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:21:
[...]
Ik heb zelf jaren artikelen voor tijdschriften geschreven, heb dus wel enige ervaring. Je moet het heel anders lezen. Door jouw bijdragen hier, die altijd interessant zijn en serieuze informatie bieden, krijgen lezers een beeld van je en projecteren dat op de dingen die je schrijft. Ze hebben dus een heel ander vertrekpunt, dan jij je bewust bent. En dan zijn ict'ers en technici ook nogal nullen en eenen denkers.

Dus ze gaan er van uit dat wat jij schrijft de waarheid is. Die andere lezers waar je het over hebt, hebben dat beeld niet of in minder mate. Vandaar het verschil in reacties.

Wellicht handig voor je om een volgende keer bij stil te staan ipv te gaan discusieren. Het beeld is namelijk al eerder gecreeerd, dus dat verander je niet meer.
Dank voor deze comment.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:02:
[...]

Een i3 voor minder dan 20.000? Waar?
In Bakhuizen en Twello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:10

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Deze is mooier

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
en incl BTW meer dan 20.000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
En niet mooier.. echt de gaarste velgen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:02:
[...]

Een i3 voor minder dan 20.000? Waar?
Marktplaats, waar anders. Ook nog even gekeken voor Opel Ampera's en die hangen rond de 10,000

16 kWh en praktisch als 100% EV te rijden... geen geld.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
kdeboois schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:51:
[...]

Marktplaats, waar anders. Ook nog even gekeken voor Opel Ampera's en die hangen rond de 10,000

16 kWh en praktisch als 100% EV te rijden... geen geld.
Weleens in gereden? Verschrikkelijk man... zou dan eerder wat meer uitgeven voor een i3, wat van binnen gewoon een mooie auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Valt best mee hoor, ook een Opel Ampera gehad.. goed in te rijden, alleen 16kWh kom je niet ver mee in de Ampera.. max 70 km en dan is het wel op...

[ Voor 38% gewijzigd door cacofant op 01-11-2018 13:58 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Nu online
YoshiBignose schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:56:
[...]

Weleens in gereden? Verschrikkelijk man... zou dan eerder wat meer uitgeven voor een i3, wat van binnen gewoon een mooie auto is.
*proest* 5 jaar en 140,000 km in gereden. Heerlijk.
cacofant schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:57:
Valt best mee hoor, ook een Opel Ampera gehad.. goed in te rijden, alleen 16kWh kom je niet ver mee in de Ampera.. max 70 km en dan is het wel op...
Je mag er maar 10 kWh van gebruiken. Voor boodschappen auto meer dan genoeg lijkt me. Beter en veel goedkoper dan een Renault met huuraccu mijn inziens iig

[ Voor 40% gewijzigd door kdeboois op 01-11-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:22
Tovenaar schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:25:
[...]

Erg mooi! Die wielen maken hem wel helemaal af!
Thanks! Die vind ik zelf ook erg gaaf! 8)
Astronaut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:17:
[...]

Gefeliciteerd en welkom! Mooie velgen! Blijkbaar heb je tegenwoordig keuze?

Wat betreft het bereik, ik heb mijn ritten van het afgelopen jaar geplot tegen de temperatuur: 60.000 kilometer en 650 meetpunten. De weergegevens komen van het KNMI en zijn tegen de aankomsttijd van een rit aangeplakt.

[Afbeelding]

Schitterend hoe lineair het verbruik is met de temperatuur! Ook heb ik nog gekeken naar gemiddelde snelheid, windsnelheid (zonder richting), luchtdruk en vochtigheid. Deze variabelen hadden nauwelijks invloed.

Nu weet je dus wat je te wachten staat in de winter :)
Wauw! Dankje, dit is heel erg interessant. De gemiddelde Nederlandse zomer is dus erg goed voor de ev rijders, gezien de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 17:56
Him_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:37:
[...]

en incl BTW meer dan 20.000 euro
ik heb die van mij een jaar geleden uit belgie gehaald, had verwacht je te kunnen voorzien van een lijstje maar de prijzen blijven best hoog zie ik.. echter het prijsverschil tussen de 60 en 94ah wordt wel erg klein..
import was een eitje, alleen garantie is goed uitzoeken. Ik ga iig nog naar belgie voor onderhoud etc, maar dat is vanuit limburg goed te doen.

https://bmwpremiumselection.be/

duitse autoscout laat er een aantal zien, sub <20k..

[ Voor 19% gewijzigd door oNNoZeLe op 01-11-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Bmw i3, als je die prive rijdt.... 60 Ah + rex nemen of 90 Ah (totaal verbruik bij mij nog geen 20 liter / jaar, maar die keer dat je hem gebruikt ben je heel blij...... net de snellader halen of doorrijden naar de volgende, niet de extra range maar de tijdswinst is enorm praktisch).

60ah zonder REX .... goed nadenken: is 100km in de winter genoeg ?

Zie je ook aan de prijzen, REX is duurder en dan uiteraard uitvoeringsniveau en mindere mate de km's.
Wel opletten: DC snelladen was optie ! (en die wil je hebben).

Verschil 60ah en 90ah in prijs.......is best nog aardig (belgie is soms goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
[b]prettig in "Elektrische auto's - deel 4"
60ah zonder REX .... goed nadenken: is 100km in de winter genoeg ?
voor mij kwam die businesscase goed uit, ik heb ritten van 20km en vrouwlief ritten van 33km, en de ritten vanuit limburg naar breda of het strand zijn echt goed te doen in samenwerking met Allego, lidl en maingau.. maar inderdaad met CCS natuurlijk..

Ik zit niet meer op facebook maar destijds waren er best veel klachten, storingen van de Rex, op de wereldwijde i3 groep.

[ Voor 12% gewijzigd door oNNoZeLe op 01-11-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Electromonkey schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:57:
Hier ook sinds vorige week trotse eigenaar van een e-golf!
Mooie bak, Gefeliciteerd! *O*
Is denk ik voor het eerst dat ik er een zie zonder getinte achterruiten.
Tovenaar schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:02:
[...]

Wel herkenbaar, maar volgens mij moet iedere EV rijder het gewoon een keertje meemaken en dan ga je toch iets anders plannen...
[Afbeelding]
Ik heb vanavond een rit van 200km in het vooruitzicht, heb inmiddels al wel de Fastned palen opgezocht mocht ik niet op locatie kunnen laden...

Weet iemand wat er gebeurd als je de 0 grens van de actieradius bereikt? Stopt hij dan meteen of kun je nog een paar km rijden? (schildpadmodus oid?)
Bij die test van de zomer in Spanje hebben ze dat gedaan, volgens mij deed de e-Golf toen nog iets van 5km. Maar daar heb je geen garantie op natuurlijk.

Ik heb hem een keer tot 4km range leeg gereden, dat was al niet echt te doen. Vanaf <10km heb je nog maar heel weinig vermogen, ik denk iets van 20% ofzo, hoe lager de range hoe minder vermogen. Optrekken gaat echt ultra traag, als in plank gas is nog steeds trager dan traag :| Op de snelweg ging hij niet harder dan 84km/h op de teller.

Ik kan het niemand aanraden :9
Astronaut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:17:
[...]

Gefeliciteerd en welkom! Mooie velgen! Blijkbaar heb je tegenwoordig keuze?

Wat betreft het bereik, ik heb mijn ritten van het afgelopen jaar geplot tegen de temperatuur: 60.000 kilometer en 650 meetpunten. De weergegevens komen van het KNMI en zijn tegen de aankomsttijd van een rit aangeplakt.

[Afbeelding]

Schitterend hoe lineair het verbruik is met de temperatuur! Ook heb ik nog gekeken naar gemiddelde snelheid, windsnelheid (zonder richting), luchtdruk en vochtigheid. Deze variabelen hadden nauwelijks invloed.

Nu weet je dus wat je te wachten staat in de winter :)
Awesome grafiek, thanks! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 08:45
Pusherman_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:47:
Nieuwe maand, nieuwe kansen.
Het lijkt er op dat de Ionic private lease actie nu echt over is, althans ik zie hem niet meer op de website.

Vorige maand was ik bijna overstag gegaan, maar met dagelijks 110km woonwerk en een actieradius van ±200km en dan op zo'n €550 in de maand uitkomen vond ik in mijn geval niet gunstig genoeg, zeker omdat je er minimaal 3 jaar aan vast zit.
Wel jammer, want van de auto zelf was ik erg gecharmeerd en na een testrit in de Ionic en Zoe ben ik er wel achter dat de Zoe voor mij net even te weinig auto is (als ik er zoveel geld per maand aan ga uitgeven althans)

Nu wachten op een vergelijkbare deal met minimaal een 40kWh EV.
Benieuwd of er ergens binnenkort een leuke andere private lease aanbieding komt!
Private lease actie weer met een maand verlengd:
https://www.hyundai.nl/privateleaseaanbieding
Uiterlijk 30-11
Ik moet nog 10 maanden in mn ICE tuffen....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
oNNoZeLe schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:34:
[...]

voor mij kwam die businesscase goed uit, ik heb ritten van 20km en vrouwlief ritten van 33km, en de ritten vanuit limburg naar breda of het strand zijn echt goed te doen in samenwerking met Allego, lidl en maingau.. maar inderdaad met CCS natuurlijk..

Ik zit niet meer op facebook maar destijds waren er best veel klachten, storingen van de Rex, op de wereldwijde i3 groep.
O ja, stoelverwarming wil je ook omdat je dan je accu kunt voorverwarmen (anders niet, waarom geen idee, maar geen stoelverwarming en het kan niet). Bovendien prettig in de winter.

Mijn i3 heeft echt alle opties (en zowat alle services) en als je me vraagt wat heb je nodig: kale i3 + snelladen + stoelverwarming + rex (zeker bij de 60ah)..... rest onzin luxe. Rex nog nooit wat aan gehad overigens (en hoop andere problemen zijn opgelost door software updates, en dat kost zowat niks om achteraf te laten doen).

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 01-11-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
kdeboois schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:01:
[...]

*proest* 5 jaar en 140,000 km in gereden. Heerlijk.
Tja een EV rijdt natuurlijk wel lekker maar voor de rest is het van binnen een walgelijke auto. Als we dan toch met de toekomst rijden dan moet het dashboard er niet uit zien als een jaren 90 auto.
Philos31 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:06:
[...]

Private lease actie weer met een maand verlengd:
https://www.hyundai.nl/privateleaseaanbieding
Uiterlijk 30-11
Ik moet nog 10 maanden in mn ICE tuffen....
Niet duur... en je krijgt nog een volle tank brandstof bij aflevering ook staat er >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Arval is betere aanbieding

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Beter dan Hyundai zelf? Lagere prijs of iets anders?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
YoshiBignose schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:28:
[...]

Niet duur... en je krijgt nog een volle tank brandstof bij aflevering ook staat er >:)
En ze betalen de MRB ook al voor je >:)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Tja een EV rijdt natuurlijk wel lekker maar voor de rest is het van binnen een walgelijke auto. Als we dan toch met de toekomst rijden dan moet het dashboard er niet uit zien als een jaren 90 auto.
"walgelijk". Valt erg mee, kwestie van smaak en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Private lease bij Hyundai is van Arval.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Nu online
[...]

Tja een EV rijdt natuurlijk wel lekker maar voor de rest is het van binnen een walgelijke auto.
Ik heb altijd mijn ontbijt binnen kunnen houden hoor. Ieder zijn smaak. Enige waar ik me aan stoorde was het gepiep van de motorsturing.

Technisch was hij zijn tijd ver vooruit. Jammer dat de bijtellingsregels en de importeur de Gen 2 niet mogelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:27
Vanmiddag in Utrecht niet kunnen laden door een ICE blok ( stoeme Volvo V40) dus heen en weer naar Utrecht op één lading. File. Regen. Klote weer op de terugweg.

Aankomst thuis: rest range 3 km.

Precies goed ;-)

Maakt voor vandaag dus een range van 117km. Hmm. Das niet veel. Inclusief op 95 km/h op de cruisecontrol.

Ik wilde 'm eigenlijk dicht bij huis nog even volbrullen bij de vd Valk maar daar stond een Tesla Model S en helaas is er maar één snellader daar.

Ach. Vanavond nachtstroom, druppel ik 'm wel weer vol. En morgen ochtend weer lekker voorverwarmd ;-)

PS: turtle deed ie pas bij <5km bereik. Bij <10km ging alles op standje sloom.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om bij weg te dromen
https://dgit.com/10-awesome-ev-classic-car-conversions-8592/

De fiat 124 zou mijn favoriet zijn...

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Voor iedereen die net zo'n gierigaard is als wij: de snellader van Lidl Reeshof is al een week buiten gebruik, en ze zijn niet heel erg.... laten we zeggen klantgericht in hun service. Gezien de snellader bij het station ook niet operationeel is, zijn er dus géén snelladers in een straal van ~25km rondom Tilburg. Best een zwart gat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:04

databeestje

Von PrutsHausen

Er zijn weer wat cijfers van de Bovag over oktober.

BMW I3 175 (1.230)
HYUNDAI IONIQ 176 (1.836) *Ook hybride/plugin ~50/50
HYUNDAI KONA 204 (2.016) *Met name benzine
JAGUAR I-PACE 209 (268)
NISSAN LEAF 360 (2.450)
OPEL AMPERA-E 22 (734)
RENAULT ZOE 127 (834)
TESLA MODEL S 257 (3.633)
TESLA MODEL X 91 (1.999)

Dingen die hier opvallen, de Opel Ampera-E die de trend van afgevlakte lage verkoopaantallen doorzet. Ik denk dat het met het oog op de Kia/Hyundai combo, maar ook de e-Golf niet meer goed gaat komen en een marge auto wordt. PSA zal hier denk ik ook geen geld aan besteden tenzij er CO2 doelstellingen voor de EU voldaan moeten worden.

De Renault Zoe verwacht ik al jaren meer van, maar de aantallen zetten niet door. De jaarcijfers tot nu laten duidelijk zien dat deze aanbieding niet meer aan slaat in de markt. Of het komt door het model of de lease accu (waarschijnlijker) is nog niet helemaal duidelijk. En de nieuw prijs met accu moet concurreren met een Ioniq of Leaf.

De eerste Jaguar I-Pace leveringen komen op stoom, daar zit nu beweging in.

De Nissan Leaf groeit gezond door, die verkoopt met de introductie van het nieuwe model overtuigende verkoopaantallen.

De Volkswagen Golf laat ik even achterwege, daar kan ik niet makkelijk achterhalen wat de cijfers zijn. Ik gok dat ~10-15% van de 870 stuks in oktober elektrisch waren met de stop van de GTE modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNNoZeLe
mux schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:
Voor iedereen die net zo'n gierigaard is als wij: de snellader van Lidl Reeshof is al een week buiten gebruik, en ze zijn niet heel erg.... laten we zeggen klantgericht in hun service. Gezien de snellader bij het station ook niet operationeel is, zijn er dus géén snelladers in een straal van ~25km rondom Tilburg. Best een zwart gat!
Zou het helpen als we met meer man de klantenservice gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Grrr, belletje van de garage, voorband rechtsvoor een scheur tot het canvas (2 jaar oud), remvoeringen achter versleten, voorremmen niet gangbaar en blokken versleten.

Dat kon nog wel eens wat duurder worden, en niet vandaag klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:38
Na 7 jaar en ... km?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

De auto is nu 8 jaar en heeft 130.720,9 km
Samen met uitlijnen zal het toch zeker wel op een euro of 400 komen.
Nou goed, de eerste APK was 40 euro en 2 banden voor 150, vorig jaar 2 banden a 250, interieurfilter 17 euro.

De Swift was dit jaar ook al 333 euro met banden. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-10 22:06
Weet iemand goede software op windows of linux om een odb dongle uit te lezen? De meeste software die ik vind geeft geen informatie over een elektrische auto.

Ik heb wel CanZE en dat werkt, maar dat werkt enkel op mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ddt4all misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

oNNoZeLe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:48:
Zou het helpen als we met meer man de klantenservice gaan bellen?
Ik word er niet echt door geraakt, we zijn gewoon doorgereden naar Eindhoven. Voor mij hoef je het niet te doen, maar wellicht voor de andere EV-rijders die daar doorheen moeten reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-10 22:06
Deze ken ik niet, zal het van het weekend proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
mux schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:
Ah, ook een Reeshof bewoner? Hopelijk wordt ie snel gemaakt. Ik heb weliswaar nog geen EV (over een paar weken hopelijk wel), maar deze zou voor mij inderdaad noodzakelijk zijn om effe snel wat bij te laden om weer door te kunnen. Gelukkig staat er in Oosterhout (ca. 11km bij mij vandaan) nog eentje.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nah, ik woon heel ergens anders, maar we gaan regelmatig naar .be/.de via Tilburg, en Lidl Reeshof is zon beetje de perfecte tussenstop om de reis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
@databeestje Hoe kun je zeggen dat 't met de e-golf niet goed gaat komen als je géén cijfers hebt?
Afgelopen 2 weken zijn er hier alleen al enkele e-golf rijders binnen gewandeld.

Ik denk dat de e-golf best goed gaat. Ik zie ze echt steeds méér.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens https://www.goingelectric...produktion-t35582-10.html stopt de productie ven de e-Up en is de prijs met 4.000 euro gedaald.

https://www.volkswagen.de...0/39002/e-up!?page=engine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JayPe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:17:
@databeestje Hoe kun je zeggen dat 't met de e-golf niet goed gaat komen als je géén cijfers hebt?
Afgelopen 2 weken zijn er hier alleen al enkele e-golf rijders binnen gewandeld.

Ik denk dat de e-golf best goed gaat. Ik zie ze echt steeds méér.
Volgens mij bedoelt hij juist dat het ook door de e-Golf niet goed gaat komen met de Ampera-E

over e-Golf gesproken... Sommige Allego laders zijn niet echt ingericht op die auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zB9ICN85VPxL2XsuU7eGeh0D/full.jpg
Ik heb daar 2 opties:
1. Vooruit rijden in dat andere vak, met een band tegen de stoeprand staan, en met de kabel bijna horizontaal naar de auto toe
2. Achteruit rijden in dit vak, en nog een hele hoop ruimte achter de auto laten

Niet echt ideaal 7(8)7

Dit is in elk geval bij A13 Ruyven en A4 Peulwijk-west

En gister zag ik bij A13 Vrijenban dat ze ook bezig zijn met een nieuwe snellader *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JcKMVfsXnnnYygy8ooVK24LM/full.jpg

PSN: Houtvlot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Voor degene die een goedkope ioniq zoekt: € 22.950,- voor een premium uit 2016
https://www.autoscout24.n...38-4df1-873b-be8504e78faf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

In Engeland is er al een 39kWh Kona electric gespot en beschikbaar. Geen idee wat het plan voor Nederland is. Audio is niet geweldig, maar verstaanbaar. Deze man heeft zelf een 60kWh Kona, en vergelijkt het daar dus met name mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
tomas123 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:11:
Voor degene die een goedkope ioniq zoekt: € 22.950,- voor een premium uit 2016
https://www.autoscout24.n...38-4df1-873b-be8504e78faf
Zou dat wel kloppen? Meer dan €10k afgeschreven in 2 jaar, verleidelijk!

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:22
dinges schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:24:
[...]

Volgens mij bedoelt hij juist dat het ook door de e-Golf niet goed gaat komen met de Ampera-E

over e-Golf gesproken... Sommige Allego laders zijn niet echt ingericht op die auto.
[Afbeelding]
Ik heb daar 2 opties:
1. Vooruit rijden in dat andere vak, met een band tegen de stoeprand staan, en met de kabel bijna horizontaal naar de auto toe
2. Achteruit rijden in dit vak, en nog een hele hoop ruimte achter de auto laten

Niet echt ideaal 7(8)7

Dit is in elk geval bij A13 Ruyven en A4 Peulwijk-west

En gister zag ik bij A13 Vrijenban dat ze ook bezig zijn met een nieuwe snellader *O*
[Afbeelding]
Dit had ik van de week dus ook bij een allego snellader in Amersfoort, ik moest in een of andere rare hoek de auto neerzetten. Toch nog even aan mezelf staan twijfelen maar dit is dus echt zo :9 .

Over de e-golf ben ik ook wel benieuwd, de bizarre levertijden lijken mij eerder een impact te hebben op de leveringen dan dat hij niet gekocht wordt. Alleen afgelopen week heb ik hem ontvangen samen met 2 collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ze hebben die snelladers bijna precies zo neergezet dat je er met geen enkele EV echt lekker staat. Voor de Leaf/Zoe (die de aansluiting in de neus hebben) staat de paal weer te ver naar achteren, waardoor je 'niet ver genoeg' moet inparkeren en mensen in de weg staat. Gelukkig nog geen last van gehad in de praktijk (want de plekken waar ik zo heb gestaan hadden de weg langs de snellader ruim bemeten) maar niet echt goed over nagedacht.

Er is ook geen reden om dit zo brak te ontwerpen. Tesla en Fastned laten al vele jaren zien hoe het wel moet. Dan ga je als ontwerper toch nadenken waarom ze het zo doen? Of misschien voor de grap eens kijken of je lader wel werkt met alle gangbare auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
databeestje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:09:
In Engeland is er al een 39kWh Kona electric gespot en beschikbaar. Geen idee wat het plan voor Nederland is. Audio is niet geweldig, maar verstaanbaar. Deze man heeft zelf een 60kWh Kona, en vergelijkt het daar dus met name mee.

[YouTube: 39kWh Kona Electric detailed test & comparison Vs 64kWh - Part 1]
Benieuwd wanneer die hier leverbaar is, maar ja die gaat concurreren met de ioniq (verhaal was altijd, eerst produceren ze de 64kwh, dus 39kwh pas later...... liepen dus paar maanden geleden al van de band).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Misschien dat ze net als bij Tesla dachten. Liever meer auto’s met een kleine batterij als minder met grote batterij. Het lijkt erop dat de batterij fabrikanten niet in de buurt komt van wat er gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
https://www.at5.nl/index....kortsluiting-bij-laadpaal ampera-e en tesla model x afgefikt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
assje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:27:
[...]

Zou dat wel kloppen? Meer dan €10k afgeschreven in 2 jaar, verleidelijk!
Ik wilde hem direct gaan halen maar prijs was inderdaad fout.

Prijs had €28.950,- moeten zijn i.p.v. €22.950,-

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 03-11-2018 11:42 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
AT5 weet altijd gelijk wat de oorzaak is, best knap. Bij elk ongeluk met een beetje schade weten ze ook sneller dan elke schadeexpert dat een auto totalloss is.
Zijn vaker elektrische auto's aangestoken in Amsterdam.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
prettig schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:00:
[...]

Benieuwd wanneer die hier leverbaar is, maar ja die gaat concurreren met de ioniq (verhaal was altijd, eerst produceren ze de 64kwh, dus 39kwh pas later...... liepen dus paar maanden geleden al van de band).
Ik was toevallig gisterochtend nog bij Hyundai voor mn winterbanden, en deze verkoper (die in mijn ervaring meestal wel aardig op de hoogte is) vertelde me dat deze helemaal niet naar Nederland zal komen; precies om de genoemde reden, creëert ongewenste concurrentie met de Ioniq. Dus voor wie zit te wachten op de Kona met de kleinere batterij: don't hold your breath, en misschien is het slim een plan B te gaan verzinnen. ;)

Overigens vind ik de nieuwe kleuren rood en blauw wel errug mooi!! Kwam toevallig net een trailer binnen. Van de rode Kona werd me verteld (door de tweede verkoper, die voor mijn gevoel net wat minder verstand van zaken heeft) dat het de 'Passion Red' was. En de blauwe Ioniq is dus de opvolger van de Marina Blue:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qV1yzyiFWuHM9L0s94xMs83C/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HkMVhMMbAzdcCMQW0Evklc3s/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:39

Fioravanti

Fioravantastisch!

Volg nu inmiddels een maandje dit draadje. Volgend jaar december loopt mijn leasecontract bij LeasePlan af. Volgende leasecontract zal bij Athlon zijn.

Shortlist zoals ik die momenteel voor mij zie is;
- Nissan Leaf e-plus
- Kia e-Niro
- Tesla Model 3

Omdat ik voor alle drie lange levertijden vermoed, houd ik nu alvast eea in de gaten. Verwacht dat ik eind Q1 '19 een keuze kan gaan maken. Hopelijk is er dan ook meer bekend over de beschikbaarheid en levertijd van alle drie. Ik vind het zelf geen probleem om langer met mijn huidige auto te rijden, of een voorloop, als ik daarmee elektrisch kan gaan rijden.

Deze drie modellen komen voor mij in aanmerking vanwege de range. Ik kan thuis gaan laden, zag dat ik dat als accessoire mee moet nemen in de calculatie bij Athlon. Ik hoor wel verschillende verhalen over die laadpaal. Van de een hoor ik dat je twee pasjes krijgt; 1 voor thuis, 1 voor onderweg, om zo het onderscheid te kunnen maken. Een ander gaf aan dat de laadpaal op eigen terrein via een hele eigen meter moest verlopen. T.z.t. nog maar eens navragen.

Ik merk vooral dat ik van wat (mentale) gewoontes af moet, bijvoorbeeld;
- Ik moet een station, want dat rijd ik nu ook.
-- Die ruimte is heerlijk, maar gebruik ik eigenlijk alleen met vakanties, en dan kan ik een vervangende auto regelen via Athlon, begreep ik. Evt huur ik een andere auto indien echt nodig, want ik bespaar 300 euro netto per maand. (Verschil tussen 4% en 22%, 52% schijf, en cataloguswaarde van 45000 (voor het gemak))
- Ik kan niet overal opladen, de wel bekende range anxiety.
-- Is onlogisch, want ik kan thuis voor pakweg 400+ km laden, en dat rijd ik niet elke dag. Dus ik zal niet eens elke dag thuis aan de lader hoeven liggen. Is ook beter voor de accu begreep ik hier.
- Heb nu dakdragers en een dakkoffer, dat zal wel killing zijn voor de range.
-- Van te voren een reis/stopschema maken, mijn vrouw verdiept zich er nu al in ;-) Evt. nieuwe dakdragers regelen, Marktplaats is je vriend...

Daarbij heb ik nu een overscore met mijn zonnepanelen, deze kan dus mooi gebruikt worden voor de EV. Geen verdienmodel, maar toch leuk meegenomen. Kan evt. nog bij plaatsen. En zodra energie opslag voordeliger wordt, nemen we over 6 a 7 jaar een power pack aan huis.

Ik begin dus al aardig te wennen aan het idee. Om het ook te ervaren heb ik afgelopen week een proefrit met de huidige Leaf aangevraagd. Daar ga ik later deze maand een uurtje mee rijden. Als ze kunnen regelen dat ik hem een hele dag mee krijg, al eerder. Heeft iemand misschien nog tips voor de proefrit, dingen die ik moet proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

databeestje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:15:
Er zijn weer wat cijfers van de BOVAG <knip>

Dingen die hier opvallen, de Opel Ampera-E die de trend van afgevlakte lage verkoopaantallen doorzet. <knip> PSA zal hier denk ik ook geen geld aan besteden tenzij er CO2 doelstellingen voor de EU voldaan moeten worden.

De Renault Zoe verwacht ik al jaren meer van, maar de aantallen zetten niet door. <knip>
De Renault ZOE en Ampera-E zijn beide simpelweg gedateerde auto's. Nauwelijks upgrades gekregen en zeker vergeleken met de nieuwste modellen zijn de boordcomputers een crime. Ook ontbreken de laatste veiligheidssnuffjes. Je betaalt dus veel voor weinig.

Overigens heeft PSA _niet_ de EV-technologie van General Motors overgenomen. Die hebben ze strikt uit de verkoop gehouden, ook omdat ze door willen gaan met de Bolt en Volt van Chevy. PSA moet het helemaal zelf doen.

[ Voor 0% gewijzigd door nannoe op 03-11-2018 16:12 . Reden: Autocorrect corrigeren ~_~ ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Klinkt eerder als een boze ICE'er die z'n parkeerplaatsen zijn gejat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, das kut als je slecht verzekerd bent (lees: lease)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:10:
[...]

Haha, das kut als je slecht verzekerd bent (lees: lease)!
Dan is het toch gewoon einde leasecontract en binnen 6-8 weken heb je een nieuwe voor hooguit je eigen risico (Max €500)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:23

PeaceNlove

Deugleuter

Deveon schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:31:
[...]

Dan is het toch gewoon einde leasecontract en binnen 6-8 weken heb je een nieuwe voor hooguit je eigen risico (Max €500)?
En die 500 euro is ook nog eens alleen als je werkgever een kl00tzak is. In mijn geval wordt pas de derde verwijtbare schade het eigen risico aan mij doorbelast. En met 0 uur vervangend vervoer bel ik de leasemaatschappij en zeg ik dat ik een andere auto wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@PeaceNlove
"En die 500 euro is ook nog eens alleen als je werkgever een kl00tzak is"

En dat heb je te danken aan al die "kl00tzak" werknemers die de ene na de andere deuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@PeaceNlove Nou, nou.. ik ging er eigenlijk vanuit dat de Tesla rijder waarschijnlijk directeur (groot aandeelhouder) of ZZP’er is. Die moeten het eigen risico echt zelf lappen.

Ik denk dat de groep werknemers met een Tesla S/X hooguit twee keer zo groot is als de groep particulieren met een S/X. Oftewel 2x niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
De normale Up! Loopt ook op z'n eind. Niet zo gek dat ie eruit vliegt. De oude (Nederlandse) prijs van bijna 30k (28k zonder opties) Is ook echt niet meer houdbaar met relatief kleine andere auto's met meer bereik tegen een iets hogere prijs. (Zoë).

Ik ben er nog steeds content mee, maar begrijp dat de auto inmiddels achterhaald is: leeftijd en concept. De pre-facelift was nog hip en happening met altijd een spierwit interieur en allemaal belevings gerichte marketing. Nu de EV's meer ingeburgerd zijn, en de facelift e-up! ook gewoon een normaal interieur heeft Is de hoge prijs ook niet meer te handhaven.

Als de nieuwprijs zou zakken tot ruim onder de 20k èn het model niet " oud " zou zijn, zou 't nog best een toppertje kunnen worden als stadsrakker.

Het nieuwe model ( de Skoda e-Citigo is al in het roddelcircuit genoemd, met grotere range) zal ook wel weer een EV variant krijgen. Omdat de bodemgroep volledig nieuw zal zijn, verwacht ik géén batterij upgrade mogelijkheden van de huidige generatie. Maar afname door slijtage daargelaten, lijkt mij een grotere actieradius voor mij nog steeds niet noodzakelijk: alleen als verkoop argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@Fioravanti gewoon rijden ? Kijken hoeveel je in die koffer kunt krijgen lijkt me ook handig. Ik weet niet waar je woont maar misschien een heuveliger stuk opzoeken waar de auto iets meer moet werken. Maar bovenal dus gewoon rijden en kijken wat je ervan vind.

@nannoe buiten de prijs vind ik de Zoë best leuk als stadsauto niet heel groot, bereik is dan ook geen probleem. En ja misschien mist hij een paar opties nog wat anderen wel hebben. Ik had ergens gelezen dat ze volgend jaar nog dingen zouden bijwerken zoals snelladen. Verder is de Zoë echt in de markt gezet als stadsauto en dat doet ze meer dan prima.

Hier ben ik zeker aan het kijken maar heb een beetje hetzelfde punt als jou. Ik had een Saab93 station die koppeling ging stuk en niet laten maken dus die is weg. Dan hebben we enkel nog de auto van mijn vrouw een Ford fusion van ergens 2005 of zo. Helaas rijdt dat ding nog best goed maar is hij bovenal best ruim voor de grootte. Als ik kijk naar nieuwe auto’s in hetzelfde segment sta je daar heel vaak met “ja maar de koffer is echt wel aanzienlijk kleiner”.
Nu het is een diesel en hij moet eens vervangen worden en ik kijk dus ook zeker naar een EV. De ionic staat op de lijst net als de leaf. De nieuwe kona lijkt me ook interessant met dat bereik.
Maar waarom is er nog geen station? Dat verkoopt nog altijd behoorlijk goed hier in Europa. Hebben ook een mooie Ford focus station gezien van eind 2017 benzine voor 11 en een half duizend. Ook interessant maar dat is dan geen EV :
En ergens vind ik dat je in deze tijd geen ICE meer zou moeten kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel_Elessar op 03-11-2018 20:21 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:38
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 20:19:
@Fioravanti gewoon rijden ? Kijken hoeveel je in die koffer kunt krijgen lijkt me ook handig. Ik weet niet waar je woont maar misschien een heuveliger stuk opzoeken waar de auto iets meer moet werken. Maar bovenal dus gewoon rijden en kijken wat je ervan vind.

@nannoe buiten de prijs vind ik de Zoë best leuk als stadsauto niet heel groot, bereik is dan ook geen probleem. En ja misschien mist hij een paar opties nog wat anderen wel hebben. Ik had ergens gelezen dat ze volgend jaar nog dingen zouden bijwerken zoals snelladen. Verder is de Zoë echt in de markt gezet als stadsauto en dat doet ze meer dan prima.

Hier ben ik zeker aan het kijken maar heb een beetje hetzelfde punt als jou. Ik had een Saab93 station die koppeling ging stuk en niet laten maken dus die is weg. Dan hebben we enkel nog de auto van mijn vrouw een Ford fusion van ergens 2005 of zo. Helaas rijdt dat ding nog best goed maar is hij bovenal best ruim voor de grootte. Als ik kijk naar nieuwe auto’s in hetzelfde segment sta je daar heel vaak met “ja maar de koffer is echt wel aanzienlijk kleiner”.
Nu het is een diesel en hij moet eens vervangen worden en ik kijk dus ook zeker naar een EV. De ionic staat op de lijst net als de leaf. De nieuwe kona lijkt me ook interessant met dat bereik.
Maar waarom is er nog geen station? Dat verkoopt nog altijd behoorlijk goed hier in Europa. Hebben ook een mooie Ford focus station gezien van eind 2017 benzine voor 11 en een half duizend. Ook interessant maar dat is dan geen EV :
En ergens vind ik dat je in deze tijd geen ICE meer zou moeten kopen.
ICE kopen (vrij nieuw) lijkt me ook riskant. Phev anders een optie?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Fioravanti schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:53:
...

Daarbij heb ik nu een overscore met mijn zonnepanelen, deze kan dus mooi gebruikt worden voor de EV. Geen verdienmodel, maar toch leuk meegenomen. Kan evt. nog bij plaatsen. En zodra energie opslag voordeliger wordt, nemen we over 6 a 7 jaar een power pack aan huis.
Wat misschien nog interessant kan zijn is de mogelijkheid van bi-directioneel laden. Oftewel, niet alleen je auto opladen, maar ook je auto ontladen (en dus gebruiken als powerwall). Misschien minder interessant als je de auto nooit overdag thuis hebt, maar als dat wel af en toe het geval is, is dat wel gunstiger alsvde saldering na 2020 verdwijnt

Ik weet dus niet of deze auto's dat kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 03-11-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 21:23

PeaceNlove

Deugleuter

Deveon schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:47:
@PeaceNlove Nou, nou.. ik ging er eigenlijk vanuit dat de Tesla rijder waarschijnlijk directeur (groot aandeelhouder) of ZZP’er is. Die moeten het eigen risico echt zelf lappen.

Ik denk dat de groep werknemers met een Tesla S/X hooguit twee keer zo groot is als de groep particulieren met een S/X. Oftewel 2x niks ;)
Blijft mijn opmerking staan voor de Ampera, dat is vast een werknemer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
greatgonzo schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:22:
[...]

Wat misschien nog interessant kan zijn is de mogelijkheid van bi-directioneel laden. Oftewel, niet alleen je auto opladen, maar ook je auto ontladen (en dus gebruiken als powerwall). Misschien minder interessant als je de auto nooit overdag thuis hebt, maar als dat wel af en toe het geval is, is dat wel gunstiger alsvde saldering na 2020 verdwijnt

Ik weet dus niet of deze auto's dat kunnen
Volgens mij kan alleen de Leaf dit en is het beperkt tot Japan en binnenkort ook Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
BarryH schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:17:
[...]

ICE kopen (vrij nieuw) lijkt me ook riskant. Phev anders een optie?
Dat is inderdaad waar we naar kijken, maar met gezins uitbreiding voor de deur is een beetje laadvermogen wel handig. Ik ga deze week eens kijken bij Nissan en Hyundai hoe het met hun hybrides gaat kwa kofferbak. We vinden wel iets :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een leuk stuk in de ipace gereden, ging met een vriend uit eten: bleek zijn audi te hebben ingeruild voor een EV! Ding is snel, op papier volgens mij niet zo snel als een pxxxd van tesla, maar hij blijft snel! Vanwege awd voelt hij in de handling niet zo zwaar als ‘ie werkelijk is (2.200 kg met 1 bestuurder?). Actieradius viel mij redelijk tegen, maar komt ook omdat je hem ff wilt testen natuurlijk. Vrouwen zaten in mijn auto en wij pakten zijn auto (+- 50 km naar restaurant gereden), ik zat op 26 kwh per 100 km... Die accu is natuurlijk erg groot (90 kwh ofzo?) maar ik vind het niet geweldig dat verbruik. Hij nodigt te erg uit om door te halen, das wat mij betreft hét nadeel van die auto. Ook gelijk weer het grote voordeel: een echte rijdersauto met een hele leuke ervaring rit na rit! Kosten: 105.500 incl aflevering, slik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Fioravanti schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:53:
Ik begin dus al aardig te wennen aan het idee. Om het ook te ervaren heb ik afgelopen week een proefrit met de huidige Leaf aangevraagd. Daar ga ik later deze maand een uurtje mee rijden. Als ze kunnen regelen dat ik hem een hele dag mee krijg, al eerder. Heeft iemand misschien nog tips voor de proefrit, dingen die ik moet proberen?
Niet echt. Je hebt eigenlijk al aangestipt waar de mentale knelpunten liggen. Tegen die tijd kun je je in de goedkoopste tankpas verdiepen m.b.v. https://laadpastop10.nl/ maar nu nog niet. Je hebt al een goed lijstje, met name de range anxiety speelde een rol bij mij, maar die loste zichzelf op als je een paar weken op de weg zit.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Hachy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:17:
[...]
Dakdragers zijn overigens wel mogelijk net als fietsendragers.
Heb de grootste moeite olm dakdragers voor de Zoë te vinden (wil incidenteel een ladder op het dak vervoeren). Is dit jou wel gelukt begrijp ik uit bovenstaande? Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:12:
Gisteren een leuk stuk in de ipace gereden, ging met een vriend uit eten: bleek zijn audi te hebben ingeruild voor een EV! Ding is snel, op papier volgens mij niet zo snel als een pxxxd van tesla, maar hij blijft snel! Vanwege awd voelt hij in de handling niet zo zwaar als ‘ie werkelijk is (2.200 kg met 1 bestuurder?). Actieradius viel mij redelijk tegen, maar komt ook omdat je hem ff wilt testen natuurlijk. Vrouwen zaten in mijn auto en wij pakten zijn auto (+- 50 km naar restaurant gereden), ik zat op 26 kwh per 100 km... Die accu is natuurlijk erg groot (90 kwh ofzo?) maar ik vind het niet geweldig dat verbruik. Hij nodigt te erg uit om door te halen, das wat mij betreft hét nadeel van die auto. Ook gelijk weer het grote voordeel: een echte rijdersauto met een hele leuke ervaring rit na rit! Kosten: 105.500 incl aflevering, slik!
Nice! Ja dat is een beetje de reden dat het verbruik van m'n Tesla ook niet goed is :P Maar is het zo erg? Stroom is toch niet duur, vooral niet met zonnepanelen. En als je een keer echt alle range nodig hebt dan doe je gewoon rustiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Niek_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:44:
[...]

Heb de grootste moeite olm dakdragers voor de Zoë te vinden (wil incidenteel een ladder op het dak vervoeren). Is dit jou wel gelukt begrijp ik uit bovenstaande? Hoor het graag.
Kan er geen suction cups roof rack op?

[ Voor 17% gewijzigd door Deveon op 04-11-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Hebben jullie een speciale ‘deal’ met de energieleverancier voor thuis laden? Ik wilde overstappenden Nuon ivm veel hoger elektra verbruik. Toen werd gezegd dat ik een mail moest sturen naar emobility en zij een bijzonder aanbid zouden doen(1 week verder nog niks gehoord). Zijn die deals idd interessant. Of is gewoon naar gaslicht en je verwachte verbruik invullen voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Ik vraag mij 't zelfde af @meermarco.
Ik zat eerder bij Greenchoice qua groene energie. Maar toen ik met m'n zonnepanelen al m'n stroomverbruik zelf compensereerde, dacht ik slim de overstapbonus naar de Nuon te pakken.

Nuon. Grijze vieze stinkstroom die ik niet "verbruik".

Met de EV op de oprit schoot m'n verbruik dit jaar ineens omhoog en zó veel panelen heb ik niet. Dus ik wil sowieso weg bij de Nuon en iets echt groene kiezen. VandeBron Greenchoice Qurrent(?) staan op de nominatie lijst maar wellicht zijn er andere keuzes mogelijk?

Bos gecompenseerd gas is de hoogst haalbare maar liefst zou ik groengas afnemen, zoals bij OrangeGas wèl kan ( als je CNG tankt). Groene stroom uit zon wind en water zijn opties, biomassa is twijfelachtig omdat er daar in die markt imho cowboys opereren: mestvergisting vind ik wel okay, bijstoken van kolencentrales met geïmporteerd afvalhout uit Canada minder geschikt ;-)

( mestvergisting is natuurlijk ook twijfelachtig, maar we hebben de mest. En de energie daaruit gaat anders verloren óf de grens over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Ik heb hier ook VandeBron, het laadlabel heb ik nog niet 1 keer gefactureerd gehad als klant. Dus dat scheelt vergeleken met de 3,50 p/m die je anders zou betalen, of het starttarief van bijvoorbeeld TNM.

Ik kom ~ 1500kWh te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:24
voor de mensen die geinteresseerd zijn in een goedkope e-boodschappenkar, in duitsland verpatst car2go hun oude elektrische smart fortwo vloot. voor rond de 8k heb je er al een inclusief accu.

https://suchen.mobile.de/...action=vipSimilarSellerAd

binnenkort kan car2go nl hun oude electrische smart vloot ook verpatsen sinds die vervangen moeten worden met de smart fortwo EQ

wordt nog interessant zo :+

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
meermarco schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:50:
Hebben jullie een speciale ‘deal’ met de energieleverancier voor thuis laden? Ik wilde overstappenden Nuon ivm veel hoger elektra verbruik. Toen werd gezegd dat ik een mail moest sturen naar emobility en zij een bijzonder aanbid zouden doen(1 week verder nog niks gehoord). Zijn die deals idd interessant. Of is gewoon naar gaslicht en je verwachte verbruik invullen voordeliger?
Hier hebben wij geen deal. Gewoon Greenchoice aangehouden en een 11kw 3-fase laadpaal van laadpaal24.nl ge-installeerd (in de kleur van onze kozijnen), daar heeft de leverancier niets mee te maken. Ook geen pas nodig, gewoon vaste kabel, wel verborgen achter een lage poort, waar in principe iedereen zijn auto mee kan laden als ie hem op onze oprit zet als we niet thuis zijn :-)

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Okee. Wel ik heb al die fratsen niet nodig. Maar ik begreep dat het tarief soms erg laag kan zijn ivm subsidie enzo. Maar goed wellicht lokkertje. Als ik nieuws heb laat ik het wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Bij VandeBron kan je ook aanmelden voor Slim Laden, mits je auto (Tesla) of laadpunt het ondersteund. Daarmee stop je auto met laden wanneer de stroom duur is en krijg je daar een vergoeding voor.

Nadeel bij VandeBron is het dure vastrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:01
Daniel_Elessar schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:01:
[...]

Dat is inderdaad waar we naar kijken, maar met gezins uitbreiding voor de deur is een beetje laadvermogen wel handig. Ik ga deze week eens kijken bij Nissan en Hyundai hoe het met hun hybrides gaat kwa kofferbak. We vinden wel iets :)
Prius Wagon/+ :X Groot, zuinig, betrouwbaar.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

UniMatrix schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:11:
[...]

Prius Wagon/+ :X Groot, zuinig, betrouwbaar.
die is nog best mooi toch? m'n nicht heeft er 1, als je 5 kids hebt moet je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Niek_ max daklast van de Zoe is 0 kg.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Hmz, das minder handig. Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:31:
[...]

die is nog best mooi toch? m'n nicht heeft er 1, als je 5 kids hebt moet je wel...
Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die het een mooie auto vinden :') maar kom op...

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1fy1wxbph8g.jpg

Wel handig met 5 kinderen ja, alhoewel ik me afvraag hoe je dat alsnog op vakantie wil gaan doen...

Afbeeldingslocatie: https://www.vangent.nl/uploads/models/albums/prius-wagon/Prius%20Wagon%207-zitter.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 04-11-2018 12:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

YoshiBignose schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:48:
[...]

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die het een mooie auto vinden :') maar kom op...

[Afbeelding]

Wel handig met 5 kinderen ja, alhoewel ik me afvraag hoe je dat alsnog op vakantie wil gaan doen...

[Afbeelding]
Hey, het is allemaal relatief he :P

Afbeeldingslocatie: https://www.nporadio2.nl/images/cache/d638103a78bbaa2402997adf9f65ce27_w880.jpg

Sorry voor de ooginfectie >:)

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
KofjeKoppie schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]

@Nivve and 385.994 others left the thread

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi issie niet, maar om nou lelijk te noemen? Tis gewoon een praktische (en betaalbare...) auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

[Afbeelding]

De mijne was mooier... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
joozzt schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:10:
[...]

Hier hebben wij geen deal. Gewoon Greenchoice aangehouden en een 11kw 3-fase laadpaal van laadpaal24.nl ge-installeerd (in de kleur van onze kozijnen), daar heeft de leverancier niets mee te maken. Ook geen pas nodig, gewoon vaste kabel, wel verborgen achter een lage poort, waar in principe iedereen zijn auto mee kan laden als ie hem op onze oprit zet als we niet thuis zijn :-)
Wij hebben iets soortgelijks. Maar de lader zit op een aparte groep en die zetten we in de meterkast uit als we lang weg gaan. Verder boeit het niet zo qua kosten, mocht het ooit gebeuren dat iemand daar komt laden. Tenzij er een iPace 90 kWh komt laden 8)7 Maar die gaat er dan zo’n 30 uur over doen _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:21:
[...]

Mooi issie niet, maar om nou lelijk te noemen? Tis gewoon een praktische (en betaalbare...) auto
Al die onzin over het uitelijk van auto's is niks dan onzekere mensen die van vreemden te horen willen krijgen hoe goed hun smaak wel niet is. Bravo, well done, je hebt een extra internetpunt gekregen door de algemene consensus van wat een mooie of lelijke auto is te bevestigen. Dezelfde cirkeltrek vind je in ieder autotopic, meestal met dezelfde auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Relax Mux, het kan ook gewoon leuk zijn om het over de lelijkheid van auto's te hebben. :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik probeer gewoon de discussie te stoppen voordat iemand de oude Leaf noemt... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
mux schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:32:
Ik probeer gewoon de discussie te stoppen voordat iemand de oude Leaf noemt... ;)
Je hebt zeker een punt mbt dat napraten. Ik vind bijvoorbeeld de Fiat Multipla geniaal en zou er best een hier op de oprit willen hebben (mits goed onderhouden, geen >200000 km, enz.). Veel anderen zouden 'er nog niet dood in gevonden willen worden'. Alsof het zo interessant is wat de buurt vind.
Overigens trek ik wel een grens bij de oude Leaf; jeemig wat een... 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Een Multivlaai heeft zo z'n charmes. Schijnt. Ik zie het niet.

Maar een Hyundai Matrix zal niemand opvallend lelijk vinden.... Ik zie vooral een verschrikkelijke raamlijn. Afgruweloos!!

Anyhoe: een Leaf 🍃 is in mij ogen ook geen schoonheid. Zal er zelf géén kopen enkele omdat ik 'm er zo mooi vind uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb het woord lelijk niet genoemd, jij het woord mooi wel :>
[...]

[Afbeelding]

I'd rather walk.... >:)
mux schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:54:
[...]

Al die onzin over het uitelijk van auto's is niks dan onzekere mensen die van vreemden te horen willen krijgen hoe goed hun smaak wel niet is. Bravo, well done, je hebt een extra internetpunt gekregen door de algemene consensus van wat een mooie of lelijke auto is te bevestigen. Dezelfde cirkeltrek vind je in ieder autotopic, meestal met dezelfde auto's.
Los ervan dit ik het niet met je eens ben (maar jij bent iemand die meer geeft om innerlijk), is het wel degelijk belangrijk om een auto te ontwerpen die de meerderheid mooi vindt. Ik ben er 100% zeker van dat het de reden is dat elektrische auto's niet snel aanslaan. Bijna iedere EV is "raar". En misschien vind jij dat niet, maar de meerderheid wel. En de meerderheid heb je nodig om veel auto's te verkopen.

Gelukkig gaat het nu wel de goede kant op en beginnen ze er steeds normaler uit te zien. Ik weet zeker dat menig mens een e-Golf zou kiezen tov een Ampera-E of Ioniq zonder enige proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Engineering Explained over CO2 uitstuut van ICE vs BEV:
YouTube: Are Electric Cars Worse For The Environment? Myth Busted

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

YoshiBignose schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:15:Los ervan dit ik het niet met je eens ben (maar jij bent iemand die meer geeft om innerlijk), is het wel degelijk belangrijk om een auto te ontwerpen die de meerderheid mooi vindt. Ik ben er 100% zeker van dat het de reden is dat elektrische auto's niet snel aanslaan. Bijna iedere EV is "raar". En misschien vind jij dat niet, maar de meerderheid wel. En de meerderheid heb je nodig om veel auto's te verkopen.
Uiteraard, ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat auto's zoals de Leaf en Prius en Mirai met opzet 'lelijk' zijn gemaakt om ofwel de verkoop zo laag mogelijk te houden (omdat ze geld verliezen op de auto's), ofwel om een specifiek soort publiek aan te trekken. Op een gegeven moment moet je echter ook auto's voor Jan Modaal maken, en dan moet je toch richting dertien-in-een-dozijn ontwerpen toe, want mensen zijn te beschaamd of bang om iets anders te doen dan de meute.

Het probleem dat ik heb met de discussie is dat het altijd hetzelfde loopt en het gewoon een grote cirkeltrek is over dezelfde auto's. Oh haha kijk naar deze circusattractie, wat een gestoorde mensen die zoiets zouden willen kopen. Het enige dat dit doet is stereotypes cultiveren, en dat is een ongezonde bezigheid. Dat is, in feite, een vorm van pesten.

In bredere zin leidt dit IMO ook tot de ver-dertienineendozijning van auto-ontwerpen. Alle auto's zijn praktisch identiek geworden, er zit niks interessants meer tussen qua vormgeving of functionaliteit. Je moet compleet buiten productievoertuigen gaan om nog iets matig interessants te vinden. De Sono Sion, Zero Motors, CLEVER, G-Wiz, Aptera, Tesla Model X, dat soort spul wil ik zien. Geen Golf mark fucking 8, daar hebben we er al genoeg van.

En het gaat nog veel verder; autofabrikanten zijn ontzettend lui geworden met de constructie en layout van auto's. 20 jaar geleden had je nog een hoop auto's met een lage neus zodat je een beetje fatsoenlijk zicht op de weg had, maar dat is met de komst van crash bars enz. bijna weg. De Leaf en Multipla zijn twee uitzonderingen waar met speciale vormgeving om deze beperkingen heen is gewerkt. De Multipla deed dit met de extra 'kin', de Leaf door de elektrische drivetrain die een andere voorkant-vorm mogelijk maakte. Maar praktisch elke andere productieauto gebruikt nagenoeg identieke framegeometrie aan de voorkant, want zo doen we het al sinds de introductie van die veiligheidseisen.

En wanneer bedrijven ook niet een beetje worden geprikkeld om te experimenteren doordat consumenten iedere outlier wegpesten, word ik zuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QvTzKwCi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
De Sono Sion, Zero Motors, CLEVER, G-Wiz, Aptera, Tesla Model X,
....
word ik zuur
Smart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

JayPe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Ligt eraan wat je interessant vind.

De aanpassingen die ik heb doorgevoerd:
- Soundgenerator volume op 0 gezet ( want uitzetten via het menu in het dashboard kan ook, maar dan krijg je telkens een waarschuwing dat ie uit staat)

- Handrem aangetrokken + auto op contact = dagrijverlichting uit ( fijn als je in het donker een de laadpaal staat, en je in de auto zit, dan verlicht je niet de hele buurt

- Dagrijverlichting aan (led's in de voorbumper) = óók achterlampen aan + kentekenplaat verlichting ( effectief betekend dat, dat ik altijd mijn verlichting aan heb; iets wat ik bij al mijn auto's standaard handmatig doe, maar bij deze dus niet meer. Ik heb een hekel aan mensen/auto's die (zeker met mist) alléén met de dagrijlichtverlichting aan de voorkant rond rijden, en aan de achterkant volledig donker zijn

- Bij 15km/h gaan de deuren op slot, en zodra ik de auto van contact haal, gaan de deuren weer open. Ook handig omdat de 'tankdop' daarmee ook ontgrendeld

- Onthouden van laatste instelling Climatronic. Die stomme programmeurs hebben bij de e-up! standaard de Climatronic op "Automatische ventilatie, Airco Aan en '22 graden' " staan. In de zomer gaat ie dus als een malle koelen, en in de winter als een malle opwarmen. Als je even niet oplet, slurpt de airco òf verwarming best wat van je bereik weg. 22 graden vind ik 's winters te warm, en zomers te 'koud'.

- Nog wat van dat soort geneuzel,

Wat ik vooral wel fijn vind, is om storingen te kunnen wissen. Zo gebruik ik 'm bij m'n Polo bijvoorbeeld om een airbag storing te wissen, welke standaard verschijnt als ik weer eens met een lege accu heb gestaan. Die OBDeleven is een stuk goedkoper dan een VAG-COM van Rosstech, en je kunt er toch vrijwel alles mee.

Mij valt op dat ( hoewel de e-up een redelijke zeldzaamheid is), de ondersteuning vanuit OBDeleven best okay is: alle modules worden herkent en er zijn veel instelllingen (vanuit de standaard up! waarschijnlijk) die gewoon werken. Maar ook de batterij-gegevens zijn redelijk goed opgenomen. Volgens mij is het namelijk officieel allemaal niet gedocumenteerd, welke bit en byte waarvoor staat.
Vandaag mijn obdeleven ontvangen, erg handig apparaatje :)
Heb al ingesteld dat hij de instelling van de sound generator onthoudt. Maar wil nu ook graag het Onthouden van laatste instelling Climatronic instellen maar kan het niet vinden. Weet jij nog waar je dat in kan stellen? Op mijn e-Golf zitten echt een miljoen menu's een instellingen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Auto’s zijn net als nieuwbouwwoningen. Na veel proberen is de beste basis gevonden die het praktisch en winstgevend is. Echter is deze basis bij auto’s gebaseerd op beperking uit de techniek welke voor een EV niet gelden. Deze heeft weer andere beperkingen namelijk een hoge vloer en gevoeliger voor luchtweerstand.

Over tien jaar is de weg vol met BMW X6 achtige ontwerpen en vinden we ze nog mooi ook, want de buurman heeft em ook. Dan kijken we terug op stations en vragen we ons af wat mooi is aan z’n verlaagde bus.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 04-11-2018 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
@mux: ik vind het ook erg jammer dat alle auto’s maar marginaal van elkaar verschillen. Sterker nog, ik erger me er een beetje aan. Het zou de fabrikanten sieren als er weer eens ge-experimenteerd gaat worden met wat meer exotische vormen zoals in de 60’s.

Leuk apart ding hoor, zo’n Sion. Ik heb em ook besteld. Maar afgezien van de zonnepanelen wijkt hij eigenlijk niet af van de standaard. Dat je hem als voorbeeld noemt zegt al veel over de diversiteit. Andere marginaal interessante productie auto’s zijn de mini en de nieuwe DS en volkswagen klonen. Maarja, ook dat zijn slappe kopien van het origineel. Ik heb wel zin in echt eens iets nieuws.

Ik geloof er niet in dat ‘de mensen’ allemaal hetzelfde willen. Als fabrikanten eens echt iets moois nieuws maken wil iedereen het hebben. En dan bedoel ik echt iets van het kaliber kever, amazone of een DS. De elektrificatie van het wagenpark is daar de perfecte kans voor, maar dan wordt er een onderscheidende auto ontworpen en dan is het een leaf... dus de opvolger werd logischer wijs 13 in een dozijn...
Pagina: 1 ... 14 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.