Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De enige echte
De enige echte
Als ik er zo naar kijk zit er financieel inderdaad weinig verschil tussen de functies, en lijkt de reistijd voor jou ook niet echt een verschil te maken.ampje_b schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Klopt inderdaad.
[...]
Bij deze, doorgestreept wat er met de overstap zou veranderen.
***members only***
Dat is inderdaad waar het op neerkomt!sebastiaan89 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Als ik er zo naar kijk zit er financieel inderdaad weinig verschil tussen de functies, en lijkt de reistijd voor jou ook niet echt een verschil te maken.
Dan zou ik toch vooral naar de combinatie met je eigen bedrijf kijken. In je eerste post geef je aan dat je waarschijnlijk een grote klant kwijt raakt als je de overstap maakt. Dat vind ik nogal een nadeel, als je eigen bedrijf belangrijk voor je is.
Daarnaast iets wat moeilijk is om in te schatten maar wel belangrijk: Waar is het groeipotentiaal groter (zowel in basisloon, als voor je eigen bedrijf)
Al met al een heel persoonlijke keuze voor je, ik hoop dat dat lukt
Klinkt goedampje_b schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Dat is inderdaad waar het op neerkomt!
***members only***
Groeipotentieel is bij beide goed aan de orde, al denk ik dat er iets meer mogelijkheden bij het nieuwe bedrijf zitten. Ik denk dat het zelf al weet, zolang we er financieel uit gaan komen. Bedankt
Dat en de gemiddelde leaserijder rijd zo'n auto ook privé.Mektheb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:27:
[...]
Kan ook heel simpel door de auto strikt zakelijk te rijden.
Maar goed dan heb je weer andere zaken om over te denken en te bekijken of het kan
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ja uiteraard, maar goed dat hoeft natuurlijk niet.unezra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:10:
[...]
Dat en de gemiddelde leaserijder rijd zo'n auto ook privé.
Kan je uitleggen hoe dat zit met kosten koper via je werkgever, en welk voordeel je daarmee behaalde?lactaxative schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:22:
***members only***
De werkkostenregeling geeft de werkgever de ruimte om eenmalig circa 8 duizend netto te vergoeden als de verhuizing noodzakelijk is voor indiensttreding. Hierin is de term noodzakelijk een welgedefinieerd begrip. De meest belangrijke eis is dat de reisafstand met minstens 60% afneemt.bulle bas schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Kan je uitleggen hoe dat zit met kosten koper via je werkgever, en welk voordeel je daarmee behaalde?
lactaxative schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:22:
***members only***
Lies are obvious to read because the truth is already written
Hangt natuurlijk ook erg af van je salaris..David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:
Na het lezen van dit topic en andere topics betreffende salaris en pensioen heb ik mijzelf eens beter verdiept in mijn huidige pensioenregeling.
Hieruit blijkt dat ik zelf 2/3 deel bijdraag aan mijn pensioenpremie en de werkgever 1/3 deel. Dit gedeelte gaat wel omhoog naarmate ik ouder wordt maar de totale premie zit nog steeds op een laag niveau bij 55 jaar en ouder (235 per maand).
Op dit moment (ik ben 34 jaar) bedraagt de totale premie € 86,- is dit niet absurd laag voor mijn leeftijd? Ik zie meestal bedragen van € 150,- + per maand aan werkgeversbijdrage voorbij komen?
Uiteraard, ik vergelijk het dan ook met salarissen die in mijn eigen range zitten (~3K).Secsytime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:19:
[...]
Hangt natuurlijk ook erg af van je salaris..
[ Voor 16% gewijzigd door D33F op 13-10-2020 14:42 ]
Dan vind ik de totale bijdrage wel bijzonder laag ja.David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Uiteraard, ik vergelijk het dan ook met salarissen die in mijn eigen range zitten (~3K).
Val je niet onder een CAO en/of bedrijfstakpensioenfonds waarvoor een bepaalde afdracht en verdeelsleutel van die afdracht is afgesproken? € 89,- klinkt als te weinig naar mijn mening...David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Uiteraard, ik vergelijk het dan ook met salarissen die in mijn eigen range zitten (~3K).
De enige echte
Dat is idd wel erg laag. Bij mij (leeftijd=34) zo'n 7 procent van het bruto maandsalaris (=4400) daarvoor ingehouden. De werkgever betaalt het dubbele als wat ik doe waarmee er maandelijks zo'n 20% van een bruto maandsalaris naar het pensioen gaat.David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:
Na het lezen van dit topic en andere topics betreffende salaris en pensioen heb ik mijzelf eens beter verdiept in mijn huidige pensioenregeling.
Hieruit blijkt dat ik zelf 2/3 deel bijdraag aan mijn pensioenpremie en de werkgever 1/3 deel. Dit gedeelte gaat wel omhoog naarmate ik ouder wordt maar de totale premie zit nog steeds op een laag niveau bij 55 jaar en ouder (235 per maand).
Op dit moment (ik ben 34 jaar) bedraagt de totale premie € 86,- is dit niet absurd laag voor mijn leeftijd? Ik zie meestal bedragen van € 150,- + per maand aan werkgeversbijdrage voorbij komen?
[ Voor 18% gewijzigd door Theo op 14-10-2020 08:40 ]
7400 Wp op het dak
Er is een heel pensioentopicDavid Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die €86,- is dus in totaal. Het werkgeversdeel is iets van € 28,- per maand, de rest betaal ik zelf.Theo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:30:
[...]
Dat is idd wel erg laag. Bij mij (leeftijd=34) zo'n 7 procent van het bruto maandsalaris (=4400) daarvoor ingehouden. De werkgever betaalt het dubbele als wat ik doe waarmee er maandelijks zo'n 20% van een bruto maandsalaris naar het pensioen gaat.
Edit: even de loonstrookjes erbij gepakt:
in 2020: 7.3% van mijn bruto maandsalaris wordt ingehouden voor pensioen
in 2019 6.7%
in 2018: 7%
in 2017: 6.7%
in 2016: 6.5%
in 2015: 6.5%
Als jij dus 86 euro per maand bruto inlegt, en je werkgever legt daar 43 euro bij, dan leggen jullie samen zo'n 4% van maandsalaris in voor het pensioen. Dat is wel heel erg karig..
Helaas valt ik niet onder een CAO gezien de sector waarin ik werk deze meestal niet heeft. Verder is het geen bijzonder fonds maar een collectief pensionfonds van Allianz.Badderbeest schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:23:
[...]
Val je niet onder een CAO en/of bedrijfstakpensioenfonds waarvoor een bepaalde afdracht en verdeelsleutel van die afdracht is afgesproken? € 89,- klinkt als te weinig naar mijn mening...
Ik kan je wel voorcijferen wat de afdracht in het bouwpensioenfonds zou zijn bij een bruto salaris van €3.000,- per maand. Misschien dat dat een richting kan geven? (€3.000x12-€14.166,08*)×22,2%/12= €403,92 per maand aan totale afdracht. 60% daarvan door de werkgever en de resterende 40% door de werknemer. Het kan natuurlijk wat schelen zo her en der en ik heb niet de illusie dat BPF een goedkoop fonds is, maar dit sommetje komt een factor 4,5 hoger uit dan waar jij het over hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijk verschil in afdracht wordt gecompenseerd door het rendement van jouw fonds..
*bodemloon.
Zie mijn reactie in het pensioen topic.David Regeling schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Die €86,- is dus in totaal. Het werkgeversdeel is iets van € 28,- per maand, de rest betaal ik zelf.
Een lage inleg hoeft natuurlijk niet persé te betekenen dat je pensioenopbouw ook laag is. Ik bouw minder op dan ik inleg doordat ik bij PMT op ik meen een middenloonregeling zit, maar nu ook opbouw voor het tekort dat ze hebben.David Regeling schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Helaas valt ik niet onder een CAO gezien de sector waarin ik werk deze meestal niet heeft. Verder is het geen bijzonder fonds maar een collectief pensionfonds van Allianz.
Tsja, ik woon/werk wel in het Noorden (en eerlijk gezegd wil ik ook niet verhuizen), maar de lonen zijn hier inderdaad wel wat lager te noemen. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.Ypuh schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Geboren en getogen Fries hier en 4 jaar geleden naar regio Utrecht verhuisd voor mijn eerste baan (ben net 30 geworden). Ik ken de markt in Friesland dus niet heel goed en zeker niet in jouw sector, maar heb wel de ambitie ooit terug te keren (zal dan wel een baan in Groningen stad worden). Kortom, mijn mening is niet heel gefundeerd, maar als ik dit lees schrik ik een beetje en zie ik geen mogelijkheid om snel terug te keren.
Met een HBO opleiding en in de IT zit mijn package bijna 2x zo hoog als wat jij hier noemt, met nadruk op package (o.a. bonus, mobiliteitsvergoeding, studiebudget etc.) en niet alleen basissalaris (€3.600). Over 5 jaar verwacht ik dat daar nog wel 15-20% bij op komt. Qua werkgebied zit ik wel in een iets gangbaardere hoek en zijn er ook meer bedrijven in de regio of mogelijkheden om flexibel te werken. Ik begrijp dat ik wat in zou moeten leveren om in het noorden te werken en dat compenseert met de woonlasten, maar ik zou nooit voor €2.700 tekenen ook al waren de secundaire voorwaarden zeer gunstig (wel realistisch blijven).
Mijn advies: Kijk naar Groningen, Leeuwarden of Zwolle. Als dat buiten je bereik ligt of je bent niet bereid te verhuizen, dan zit er weinig anders op dan accepteren, maar is het wat mij betreft zonde van je master.
Eindelijk een update:Denow schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:03:
Binnenkort mag ik op gesprek, mijn huidige situatie:
***members only***
Uiteindelijk toch nog een aardig verhaal, heeft iemand hier input? Dingen waar ik specifiek op moet letten, of naar kan vragen?
Sometimes you need to plan for coincidence
Welke argumenten dan? Want een duurdere auto (door belastingen) is net zo'n goed argument als een duurder huis kopen. Hogere salaris werkt ook door in je vakantiegeld en pensioenopbouw dus je wordt er sowieso beter van.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Over de auto heb je zeker gelijk. Ik was ook aan het twijfelen of ik het zou vermelden. Daarnaast als ik zo graag meer netto loon wil is alleen zakelijk rijden ook nog een optie.Hmmbob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:09:
Je kan natuurlijk altijd proberen, maar bij veel bedrijven is ~7% bij een goede beoordeling wel ongeveer waar je op kan rekenen. Dat jij ervoor kiest om dat aan bijtelling op te maken, is natuurlijk jouw keuze (even gechargeerd).
Dus netto op je bankrekening ga je er misschien niet op vooruit, maar je rijdt wel een nieuwe auto. En of je baas er nu achteraf nog voor open staat om extra geld toe te voegen, vraag ik me af - maar je kan het altijd proberen.
Oogje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:27:
[...]
Welke argumenten dan? Want een duurdere auto (door belastingen) is net zo'n goed argument als een duurder huis kopen. Hogere salaris werkt ook door in je vakantiegeld en pensioenopbouw dus je wordt er sowieso beter van.
Tipje voor iedereen: Volgende keren niet afwachten tot de maand X omdat de wereld plots kan veranderen en alles weer omgooit.Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:50:
[...]
Over de auto heb je zeker gelijk. Ik was ook aan het twijfelen of ik het zou vermelden. Daarnaast als ik zo graag meer netto loon wil is alleen zakelijk rijden ook nog een optie.
***members only***
[...]
***members only***
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoewel ik er nu niks meer aan heb, neem ik zeker mee voor een volgende keerTylen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:53:
[...]
Tipje voor iedereen: Volgende keren niet afwachten tot de maand X omdat de wereld plots kan veranderen en alles weer omgooit.
In theorie wel, maar helaas was vanuit de werkgever de keuze zeer beperkt. EV was geen mogelijkheid.Z___Z schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:12:
@Denow Als je minder bijtelling wilde, had je ook een EV kunnen leasen. Zeker nu je overweegt om je auto alleen zakelijk te rijden.
Dus netto op je bankrekening ga je er misschien niet op vooruit, maar je rijdt wel een nieuwe auto. En of je baas er nu achteraf nog voor open staat om extra geld toe te voegen, vraag ik me af - maar je kan het altijd proberen.
Kun je niet af zien van de auto en enkel met je privé auto gaan rijden? Heeft je werkgever een regeling waarbij je dan een mobilitetisbudget krijgt?Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
In theorie wel, maar helaas was vanuit de werkgever de keuze zeer beperkt. EV was geen mogelijkheid.
[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:02 ]
Eerlijk gezegd geen idee, maar op dit moment klinkt dit mij gezien de extra moeite niet aantrekkelijk. Maar als het mij puur om nettoloon zou gaan kan ik altijd naar dit soort constructies kijken. Bedankt voor de input iig!unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Kun je niet af zien van de auto en enkel met je privé auto gaan rijden? Heeft je werkgever een regeling waarbij je dan een mobilitetisbudget krijgt?
[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:03 ]
Reken het eens uit. Ik had, toen ik ruim 5 maanden geleden bij mijn huidige werkgever begon, de keuze tussen lease en mobiliteit. Dat is bij ons standaard. (Voor de functies waarbij je recht hebt op een leaseauto. Niet iedere functie heeft dat.) Qua lease had ik recht op categorie 3 (bij ons grofweg klasse Golf), maar je mag 2 klasses lager leasen.[...]
Eerlijk gezegd geen idee, maar op dit moment klinkt dit mij gezien de extra moeite niet aantrekkelijk. Maar als het mij puur om nettoloon zou gaan kan ik altijd naar dit soort constructies kijken. Bedankt voor de input iig!
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:04 ]
Niet helemaal waar. Schade tijdens werktijd (dus onderweg naar klanten, niet woon-werk verkeer) is de verantwoordelijk van de werkgever, van wie de auto ook is. Afschrijving en verzekering houd je inderdaad wel.unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Nadeel: Je rijd wel je eigen auto op. Dus afschrijving is wat hoger, je bent wat meer geld kwijt aan onderhoud en maak je eens brokken, is het jouw persoonlijke schade, verzekeringspremie, etc. Kortom, het heeft niet alleen maar voordelen.
[...]
Juridisch gezien klopt dat (en valt woon-werk er OOK onder), maar praktisch gezien is dat verhalen een uitdaging is mijn ervaring. Je loopt eerder richting een arbeidsconflict dan dat je WG het gaat betalen. Meestal is dat een evt eigen risico in de schade niet waardMonga schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Niet helemaal waar. Schade tijdens werktijd (dus onderweg naar klanten, niet woon-werk verkeer) is de verantwoordelijk van de werkgever, van wie de auto ook is. Afschrijving en verzekering houdt je inderdaad wel.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een prive lease kan dan ook nog interessant zijn, als je uiterekend wat je netto krijgt als mobiliteitsbudget, benzine eraf halen en kijken wat er overblijft. Voor 200-400 euro kun je leuke auto's prive leasenunezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:06:
[...]
Mijn ervaring met dit topic is dat er best een bias is op momenten. Plus dat het extreem situatie afhankelijk is, dus "bij een goede beoordeling is 7% gebruikelijk", is helaas behoorlijk ongefundeerd.
[...]
Reken het eens uit. Ik had, toen ik ruim 5 maanden geleden bij mijn huidige werkgever begon, de keuze tussen lease en mobiliteit. Dat is bij ons standaard. (Voor de functies waarbij je recht hebt op een leaseauto. Niet iedere functie heeft dat.) Qua lease had ik recht op categorie 3 (bij ons grofweg klasse Golf), maar je mag 2 klasses lager leasen.
Kies je voor mobiliteit, zijn ál je kosten voor eigen rekening (geen tankpas uiteraard), maar je zakelijke kilometers (ook woon-werk) "klappen om", zodat je er €0,19 per kilometer aan over houd. Zeg dat je €500 per maand aan bruto mobiliteit krijgt en je rijd die maand 1000 kilometer, krijg je €310 aan bruto mobiliteit en €190 netto aan kilometervergoeding. Zou je die maand (als ik het goed uitreken), ruim 2600 kilometer rijden, krijg je €0,- aan mobiliteit, maar €500 netto aan kilometervergoeding. Even snel gerekend, bij bezine auto die 1:15 rijd, kost je dat €290 aan brandstof.
Ik heb de hele mikmak in een Excel gestopt en het tot op de komma uitgerekend voordat ik de beslissing nam. Wellicht voor jou ook een optie, de uitkomst kan wel eens verrassend zijn.
Nadeel: Je rijd wel je eigen auto op. Dus afschrijving is wat hoger, je bent wat meer geld kwijt aan onderhoud en maak je eens brokken, is het jouw persoonlijke schade, verzekeringspremie, etc. Kortom, het heeft niet alleen maar voordelen.
Plus, niet iedere werkgever heeft een vind ik nette regeling zoals die van ons. Ik heb ook ergens gesolliciteerd waarbij ik eigenlijk geen keuze had. Óf een belachelijk hoog leasebedrag (bijna €1000 per maand), óf €0,19 per kilometer. Waardoor een leaseauto veel aantrekkelijker werd dan bij de regeling die mijn huidige werkgever heeft.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat scheelt ook nog eens behoorlijk per (sub-)sector. En ook waar je in je carierre staat, 7% van 2200 euro is wel wat anders dan 7% van 5200 euro.unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Dat zal je hard tegen vallen.
Ik heb het iig de afgelopen 25 jaar nog niet meegemaakt terwijl ik in die tijd op momenten akelig goede beoordelingen heb gekregen.
Hangt heel erg van de situatie, het bedrijf, etc, af. 3-5% is ook niet ongebruikelijk zeg maar.
[ Voor 21% gewijzigd door RagingPenguin op 16-10-2020 17:39 ]
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:59:
@Ypuh Als ik meer kilometer maak dan er in mijn mobiliteitsbudget passen is dat geen probleem. Ik krijg per gereden zakelijke kilometer gewoon €0,19 per kilometer netto. (Daarvoor moet ik wel meer dan pak 'm beet 2500Km per maand gaan rijden. Daar kom ik niet aan.)
Parkeerkosten zijn bij ons idd wél voor eigen rekening. Maar de functies zijn zo, dat dat eigenlijk niet speelt.
[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 16-10-2020 19:17 ]
Kijk gewoon in CAO's van grotere bedrijven/sectoren waarin vooral veel grote bedrijven zitten.Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:53:
[...]
Dit plaatst het geheel wel in perspectief. Dan lijkt het toch dat het de eventuele moeite niet waard is om er nog tegen in te gaan.
[...]
Eerlijk gezegd geen idee, maar op dit moment klinkt dit mij gezien de extra moeite niet aantrekkelijk. Maar als het mij puur om nettoloon zou gaan kan ik altijd naar dit soort constructies kijken. Bedankt voor de input iig!
In procenten stijg je onderin misschien harder, maar in absolute euro’s stijg je meestal bovenin sneller.unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:55:
@GoldenSample Onderin je schaal stijg je het snelste ja. Maar daar zal lang niet iedereen zitten.
(Het is wel de beste plek, juist als er met treden en schalen word gewerkt en daar ook echt aan word vast gehouden.)
Maar zoals gezegd, 7%, ik heb dat zelf de afgelopen 25 jaar eigenlijk nog helemaal niet mee gemaakt en/of om me heen gezien. Hooguit bij wisseling van werkgever of functie.
Hier is iedereen zelf bij als ze een leasecontract tekenen. Niet iedere werkgever gebruikt een leaseauto als middel om de werknemer aan zich gebonden te houden. Boetebeding bij inleveren omwille van welke reden dan ook is voor mij ook een no-go, geen haar op mijn hoofd die een boete bij uitdiensttredingen gaat accepteren.Ypuh schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:39:
Zie het eigenlijk ook gewoon als een leaseauto met als grootste voordeel dat ik volledig flexibel ben (de verhalen bij contractbreuk i.g.v. overstap zijn voor mij redenen genoeg nooit een leaseauto te nemen)
Daarom probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik mijn functie met niemand deel, ik doe combi functies. (Waarvan ik bij mijn huidige werkgever zelf het functie profiel heb geschrevenunezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:55:
@GoldenSample Onderin je schaal stijg je het snelste ja. Maar daar zal lang niet iedereen zitten.
(Het is wel de beste plek, juist als er met treden en schalen word gewerkt en daar ook echt aan word vast gehouden.)
Maar zoals gezegd, 7%, ik heb dat zelf de afgelopen 25 jaar eigenlijk nog helemaal niet mee gemaakt en/of om me heen gezien. Hooguit bij wisseling van werkgever of functie.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Mwah. In the end zul je toch werk doen dat op de eoa manier vergelijkbaar is met andere collega's. Al is het maar in vereiste kwalificaties. Hooguit in een kleine organisatie zul je werkelijk de enige zijn.skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:16:
[...]
Daarom probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik mijn functie met niemand deel, ik doe combi functies. (Waarvan ik bij mijn huidige werkgever zelf het functie profiel heb geschreven)
Je hebt dan nooit het argument: ja, dan moeten we de rest dat straks ook nog gaan geven
Mijn profiel is ook niet onlogisch of ingewikkeld, het omschrijft precies wat ik doe.unezra schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:18:
[...]
Mwah. In the end zul je toch werk doen dat op de eoa manier vergelijkbaar is met andere collega's. Al is het maar in vereiste kwalificaties. Hooguit in een kleine organisatie zul je werkelijk de enige zijn.
Je loon zal, wat je ook doet, uit te leggen moeten zijn naar de rest van de organisatie en volgens mij bereik je dat niet door je functie profiel zo ingewikkeld en onlogisch mogelijk te maken.
Lijkt me akelig onhandig en eigenlijk geen bal toevoegen. Niet voor jou, niet voor je werkgever.skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:
[...]
Mijn profiel is ook niet onlogisch of ingewikkeld, het omschrijft precies wat ik doe.
Het is alleen een combinatie van een bestaande functie die andere ook uitvoeren, met een functie waarin ik alleen zit.
En ja, mijn salaris moet uiteraard goed en logisch te verklaren zijn. Maar het is nu meer wat je waard bent, i.p.v. wat verdient de rest. Ik heb dat altijd een voordeel gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 17-10-2020 18:00 ]
Maar moet je dan weer net gaan verdedigen dan Pietje wel in een maatwerk en beter betalend functieprofiel krijgt en Jantje niet terwijl ze grotendeels hetzelfde werk doen?skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:
[...]
Mijn profiel is ook niet onlogisch of ingewikkeld, het omschrijft precies wat ik doe.
Het is alleen een combinatie van een bestaande functie die andere ook uitvoeren, met een functie waarin ik alleen zit.
En ja, mijn salaris moet uiteraard goed en logisch te verklaren zijn. Maar het is nu meer wat je waard bent, i.p.v. wat verdient de rest. Ik heb dat altijd een voordeel gevonden.
Geen van dat alles is mijn ervaring, maar jullie mening hierover is volgens mij andersRagingPenguin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:27:
[...]
Maar moet je dan weer net gaan verdedigen dan Pietje wel in een maatwerk en beter betalend functieprofiel krijgt en Jantje niet terwijl ze grotendeels hetzelfde werk doen?
[ Voor 4% gewijzigd door skai21 op 17-10-2020 19:32 ]
fishRagingPenguin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:27:
[...]
Maar moet je dan weer net gaan verdedigen dan Pietje wel in een maatwerk en beter betalend functieprofiel krijgt en Jantje niet terwijl ze grotendeels hetzelfde werk doen?
[ Voor 47% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2021 15:05 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Als je zo naar dit topic kijkt is het niet echt een uniek iets: Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:55:
Dit is dus jouwe!
[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-10-2020 22:00 ]
Vind het aan de lage kant voor HBO en php ervaring (enige reden waarom het begrijpelijk is, zou ik zeggen, is leeftijd. Los van dat dit een slecht argument is).RangerDog schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
Hallo!
Ik ben nu een PHP Ontwikkelaar, echter ik wil graag de overstap maken naar C#/.NET of Java aangezien ik later bij de politie wil werken en ik meer kans maak als ik ervaring in deze talen heb.
In de zoektoch voor een nieuwe baan heb ik een bedrijf gevonden die mij het onderstaande contract heeft voorgesteld. Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien, echter aangezien ik nog geen ervaring in C#/.NET heb vroeg ik mij af of het daardoor toch wel fair is dat ze niet extra salaris betalen.
***members only***
[ Voor 10% gewijzigd door RzrBck op 20-10-2020 13:44 ]
Ik vind dit wel erg mager. Hoge werkdrug en een laag salaris voor iemand met 2,5 jaar ervaring.RangerDog schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
Hallo!
Ik ben nu een PHP Ontwikkelaar, echter ik wil graag de overstap maken naar C#/.NET of Java aangezien ik later bij de politie wil werken en ik meer kans maak als ik ervaring in deze talen heb.
In de zoektoch voor een nieuwe baan heb ik een bedrijf gevonden die mij het onderstaande contract heeft voorgesteld. Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien, echter aangezien ik nog geen ervaring in C#/.NET heb vroeg ik mij af of het daardoor toch wel fair is dat ze niet extra salaris betalen.
***members only***
Hi!RzrBck schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Vind het aan de lage kant voor HBO en php ervaring (enige reden waarom het begrijpelijk is, zou ik zeggen, is leeftijd. Los van dat dit een slecht argument is).
Heb je al een tegenbod gedaan? Zo niet kun je overwegen het volgende te doen:
Face-to-face (of via videobellen) een tegenvoorstel van 2675. Daarna stil afwachten (dit is cruciaal) tot zij met iets komen.
Edit: En als je nu al weet dat je bij de politie wil werken - kun je evt al een voorselectie maken op (detacheerders) werkgevers die daarvoor actief zijn.
En is het voorstel van ze voor een jaarcontract of vast?
Al had je 0 jaar ervaring dan is het nog steeds karig. Ik zou snel verder zoeken. Stel je krijgt ze wel zo ver om meer te bieden, bijv 2500 EUR (zou ik nog te weinig vinden), dan gaan de eerste loonsverhogingen ook heel karig zijn met het argument 'je bent al hoog gestart'.RangerDog schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
Hallo!
***members only***
Ga solliciteren bij een ander bedrijf en geef niet je huidige salaris.RangerDog schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien,
Nieuwe baan:Pazienza schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 04:09:
[...]
Vijf maanden nadat ik hier begonnen ben een review gehad.
Een verhoging gekregen van 4%, dat kon eigenlijk pas volgend jaar, dus erg blij mee:
***members only***
[ Voor 25% gewijzigd door KarelDeGrote123 op 22-10-2020 15:27 ]
Ik heb daar wel gedachten over (die ik wil delen), maar als ik kijk naar de Topic Warning en recente opmerkingen van mods, vrees ik dat een inhoudelijke discussie hierover wat te ver van het topic raakt.KarelDeGrote123 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:23:
Aan het einde van de topic heb ik nog een vraag over onderhandelingen beste Tweakers.![]()
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: ICT Beheer - MBO 3&4, ITIL4, MD100, Nu bezig met MD101
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: West-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Normaal gesproken 25-35 min met de auto, sinds een x aantal maanden werk ik vanuit thuis
• Werkdruk: Normaal-Laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100 2300 2450
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31752 (?)
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Dat weet ik zo niet..
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioen regeling van StiPP (begonnen nadat ik een jaar in dienst was)
• Mobiliteit per jaar: € Leaseauto 2019 model 24k waarde + Tankpas, 25k km in totaal: 13k zakelijk 12k prive, Bijtelling 350 per maand(vind ik best duur)
• Overige: Opleidingen voor certificaten worden betaald door detachering, totaal bedrag van de kosten worden gedeeld door 12 en elke maand dat ik nog bij het bedrijf werk “betaal” ik het af.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31752
Mijn vraag aan jullie beste onderhandelingsdeskundigen en wijzere mensen die al een stuk meer ervaring hebben:
Het bedrijf waar ik nu al 1,5 jaar zit via mijn detachering is erg tevreden met mij en wil me graag overnemen. Het is een internationaal handels bedrijf met verschillende vestigingen in Europa en VS. Ik kreeg te horen dat de salarisschaal erg breed is voor mijn functie: van 28k per jaar tot 56k. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het bedrijf dat mij wil overnemen heeft geen leaseauto mogelijkheden maar wil het wel compenseren met een netto bedrag op mijn salaris. Tevens wordt de aanvullende zorgverzekering betaald door het bedrijf. Ik weet ook dat nadat ik mijn MD101 heb behaald en “MCSA” certified ben, ik meer “waard” zal zijn. Hoe pak ik dit het beste aan?
Ik heb zojuist een nieuwe topic geopend, kan helaas niet vinden hoe ik je kan taggen, bij deze de link: Opdrachtgever wil me overnemen, hoe pak ik dit het best aan?unezra schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:22:
[...]
Ik heb daar wel gedachten over (die ik wil delen), maar als ik kijk naar de Topic Warning en recente opmerkingen van mods, vrees ik dat een inhoudelijke discussie hierover wat te ver van het topic raakt.
Wellicht iets voor een eigen topic? (Tag me gerust, dan zie ik 'm.)
Dus een overstap naar een andere werkgever en naar een hogere functie maar hetzelfde loon?Ystime schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:02:
***members only***
Sinds kort gestart bij een lokaal bedrijf. Vooral vanwege nieuwe uitdaging en korte reistijd, salaris komt redelijk overeen met laatste salarisschaal van vorige werkgever.
Leasebudget is niet vast bedrag, gaat in overeenstemming met werkgever (in dit geval een Kia E-Niro).
Heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch overstap durven nemen (vorige baan was eerste 'serieuze' baan).
Klopt. Ik was/ben dan ook tevreden met huidige loon (enige verschil is dat ik nu het bonus-component dat ik bij vorige werkgever had als vast salaris heb gekregen). Geld speelde verder geen rol voor overstap, en ben zelf wel van mening dat ik eerst wil weten of ik echt pas binnen de nieuwe organisatie voordat we verder gaan onderhandelenthlst schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Dus een overstap naar een andere werkgever en naar een hogere functie maar hetzelfde loon?
Had je dit topic gezien Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?
[ Voor 6% gewijzigd door Ystime op 23-10-2020 13:07 ]
[ Voor 11% gewijzigd door RBE2016 op 27-10-2020 19:34 ]
Man wat heb je als geneeskundestudent toch een ontzettend lange adem nodig.TrafalgarLaw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 03:39:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Geneeskunde
• Werkervaring: Coschappen
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Basisarts
• Werkgever/branche: Uitzendbureau
• (Werk) Locatie(s): Huisartsenpraktijk
• Aantal vakantiedagen:
• Gewerkte uren/week: 17
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Normaal/laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1631
• Vakantiegeld: 5%
17 uur per week wel...KoningsGap schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Man wat heb je als geneeskundestudent toch een ontzettend lange adem nodig.
31 en een brutosalaris van 1631... als arts![]()
Doe maar meer geld naar de zorg en dan specifiek ook naar @TrafalgarLaw .
Scherp. Foutje.
Mijn vriendin van 21 met een MBO diploma krijgt meer betaald dan jij. Maar jij hebt dan wel een auto. Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds laag maar goed, na 2/3 jaar moet je wel echt flinke stappen gaan maken....Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
Ik ben net afgestudeerd en deze aanbod gekregen.
Graag hoor ik jullie mening!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 0 (Starter positie)
• (Woon) Locatie: Noord-Braband
2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer
• (Werk) Locatie(s): Noord-Braband
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: +- 40 minuten met auto
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.070,00
• Vakantiegeld: €1980
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26.820,00
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 55%, de andere moet ik zelf betalen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee.
• Mobiliteit per jaar: lease auto met onbeperkt prive kms (budget van 500)
• Overige: Cursusen en certificaten zijn volledig vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26.820,00
Wat vinden jullie ervan?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Startsalaris HBO ICT mag je wel 2800,- verwachten dus min auto kom je 300 te kort, pensioen is natuurlijk ook belangrijk want die bijdrage kan 0 zijn of 100-200 per maand. Ik zou een tegenbod doen van 2400-2500 zoiets, nee heb je ja kun je krijgen.Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat vinden jullie ervan?
Hoe komen jullie toch allemaal bij die hoge startsalarissen? Helaas lijken die in Noord-Brabant toch een stuk lager te liggen...TheUninvited schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Startsalaris HBO ICT mag je wel 2800,- verwachten dus min auto kom je 300 te kort, pensioen is natuurlijk ook belangrijk want die bijdrage kan 0 zijn of 100-200 per maand. Ik zou een tegenbod doen van 2400-2500 zoiets, nee heb je ja kun je krijgen.
Je zou wel eens de slechts betaalde .NET developer van het land kunnen worden als je dit accepteertDio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
Wat vinden jullie ervan?
Ik woon in NB en mijn ervaring is dat het best realistisch is mits je een goede werkgever vind. Maar je hebt ook zeker genoeg bedrijven die dat niet willen betalen, vraag is of je daarvoor wilt werken of niet. Ligt geheel aan je ambitie ook.hyptonize schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:09:
[...]
Hoe komen jullie toch allemaal bij die hoge startsalarissen? Helaas lijken die in Noord-Brabant toch een stuk lager te liggen...
2500 + auto is wel fair. Maargoed ik woon niet in Noord Brabant dus wellicht heb ik een vertekend beeld.
Dit bedrijf heeft overal kantoren. Het startsalaris is in alle vestigingen gelijk, heb ik gehoord. Ik denk ook dat het laag is. daarom mijn vraag. Ik zal verder moeten zoeken...denk ikretoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:18:
[...]
2500 + auto is wel fair. Maargoed ik woon niet in Noord Brabant dus wellicht heb ik een vertekend beeld.
Ik zou het met ze bespreken voordat je het afketst (onderhandelen dus).Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:24:
[...]
Dit bedrijf heeft overal kantoren. Het startsalaris is in alle vestigingen gelijk, heb ik gehoord. Ik denk ook dat het laag is. daarom mijn vraag. Ik zal verder moeten zoeken...denk ik
Dit jaar ben ik ook afgestudeerd met HBO-ICT maar €2070 plus auto is wel aan de lage kant. Ik ben met €2800 begonnen als starter. Ben trouwens 29Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat vinden jullie ervan?
Nee, je moet onderhandelenDio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:24:
Dit bedrijf heeft overal kantoren. Het startsalaris is in alle vestigingen gelijk, heb ik gehoord. Ik denk ook dat het laag is. daarom mijn vraag. Ik zal verder moeten zoeken...denk ik
https://niels.nu
Erg karig. HBO opgeleide starters beginnen op ons kantoor zo rond de €2500,-, en WO-ers zo'n €200,- hoger.Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat vinden jullie ervan?
Dat zou ik nooit accepteren tenzij het zwart op wit staat, en gekoppeld is aan objectieve haalbare targets. Dat soort mooie praatjes volgt vaak een jaar later met een "Ja maar bedrijfsresultaat..." of andere vage redenen waarom ze je die verhoging niet kunnen geven.retoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:30:
Het kan ook zijn dat ze je hard laten stijgen in salaris, dus bijvoorbeeld een goede verhoging na 6 maanden en 1 jaar. Detacheerders maken verlies totdat je ingezet bent.
Ja, in de dit geval praat je over 25% tot 40% erbij. Dat is over het algemeen geen hele realistische verhoging.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb persoonlijk nooit zin om te onderhandelen als een bedrijf echt laag zit. Natuurlijk als je iets meer had verwacht ga je in gesprek en doe je een tegenbod, maar als hun eerste bod echt laag is zou ik verder kijken. Dan zie je het al aankomen dat je bij elke salarisverhoging hemel en aarde moet bewegen voor wat tientjes erbij.
Ja dat is heerlijk. Ik kan zelf bepalen hoeveel ik per week werk, of ik ook bijwerk op mijn vrije dagen, in de avonden of weekenden. Dus ik zit nooit aan de sleur van een 5-dagige werkweek vast en mocht ik meer willen bijverdienen die maand dan kan ik dat gewoon. Ik hoef namelijk niet rijk te worden, een rustig leven leiden lijkt mij even belangrijk.
Daar ben ik het an sich mee eens hoor, alleen heb je als starter natuurlijk iets minder te kiezen dan iemand met ervaring.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb persoonlijk nooit zin om te onderhandelen als een bedrijf echt laag zit. Natuurlijk als je iets meer had verwacht ga je in gesprek en doe je een tegenbod, maar als hun eerste bod echt laag is zou ik verder kijken. Dan zie je het al aankomen dat je bij elke salarisverhoging hemel en aarde moet bewegen voor wat tientjes erbij.
Die moet je uitleggen? Definieer tot je ingezet bent? Beetje fatsoenlijke detacheerder teken je pas als ze iets voor je hebben en je aan de bak gaat. Zelfs vanaf dag 1 gaat het echt over de kop bij detacheringspartijen. Die verdienen GROF aan je.retoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Detacheerders maken verlies totdat je ingezet bent.
Lijkt mij simpel toch? Zodra je nog geen klus hebt en dus op de bank zit, verdienen ze niets aan je. Zodra je wel werkt, verdienen ze veel aan je.Axel schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:42:
[...]
Die moet je uitleggen? Definieer tot je ingezet bent? Beetje fatsoenlijke detacheerder teken je pas als ze iets voor je hebben en je aan de bak gaat. Zelfs vanaf dag 1 gaat het echt over de kop bij detacheringspartijen. Die verdienen GROF aan je.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq