Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 08:04
ampje_b schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Klopt inderdaad.

[...]

Bij deze, doorgestreept wat er met de overstap zou veranderen.

***members only***
Als ik er zo naar kijk zit er financieel inderdaad weinig verschil tussen de functies, en lijkt de reistijd voor jou ook niet echt een verschil te maken.

Dan zou ik toch vooral naar de combinatie met je eigen bedrijf kijken. In je eerste post geef je aan dat je waarschijnlijk een grote klant kwijt raakt als je de overstap maakt. Dat vind ik nogal een nadeel, als je eigen bedrijf belangrijk voor je is.

Daarnaast iets wat moeilijk is om in te schatten maar wel belangrijk: Waar is het groeipotentiaal groter (zowel in basisloon, als voor je eigen bedrijf)

Al met al een heel persoonlijke keuze voor je, ik hoop dat dat lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ampje_b
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-10-2020
sebastiaan89 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Als ik er zo naar kijk zit er financieel inderdaad weinig verschil tussen de functies, en lijkt de reistijd voor jou ook niet echt een verschil te maken.

Dan zou ik toch vooral naar de combinatie met je eigen bedrijf kijken. In je eerste post geef je aan dat je waarschijnlijk een grote klant kwijt raakt als je de overstap maakt. Dat vind ik nogal een nadeel, als je eigen bedrijf belangrijk voor je is.

Daarnaast iets wat moeilijk is om in te schatten maar wel belangrijk: Waar is het groeipotentiaal groter (zowel in basisloon, als voor je eigen bedrijf)

Al met al een heel persoonlijke keuze voor je, ik hoop dat dat lukt :)
Dat is inderdaad waar het op neerkomt!
Members only:

Groeipotentieel is bij beide goed aan de orde, al denk ik dat er iets meer mogelijkheden bij het nieuwe bedrijf zitten. Ik denk dat het zelf al weet, zolang we er financieel uit gaan komen. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Laatst online: 16-09 08:04
ampje_b schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Dat is inderdaad waar het op neerkomt!

***members only***

Groeipotentieel is bij beide goed aan de orde, al denk ik dat er iets meer mogelijkheden bij het nieuwe bedrijf zitten. Ik denk dat het zelf al weet, zolang we er financieel uit gaan komen. Bedankt ;)
Klinkt goed :) Success bij de onderhandelingen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Mektheb schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Kan ook heel simpel door de auto strikt zakelijk te rijden.

Maar goed dan heb je weer andere zaken om over te denken en te bekijken of het kan
Dat en de gemiddelde leaserijder rijd zo'n auto ook privé.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
unezra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Dat en de gemiddelde leaserijder rijd zo'n auto ook privé.
Ja uiteraard, maar goed dat hoeft natuurlijk niet.

Als je bijvoorbeeld een prima 2e auto heb, en je de kids niet hoeft weg te brengen of iets.

Maar snap je wel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kan je uitleggen hoe dat zit met kosten koper via je werkgever, en welk voordeel je daarmee behaalde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
bulle bas schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:01:
[...]
Kan je uitleggen hoe dat zit met kosten koper via je werkgever, en welk voordeel je daarmee behaalde?
De werkkostenregeling geeft de werkgever de ruimte om eenmalig circa 8 duizend netto te vergoeden als de verhuizing noodzakelijk is voor indiensttreding. Hierin is de term noodzakelijk een welgedefinieerd begrip. De meest belangrijke eis is dat de reisafstand met minstens 60% afneemt.

'Werkkostenregeling' en 'verhuiskosten' geven enkele Google hits die het ongetwijfeld beter uitleggen dan ik. Ik was allang blij dat ik geld kreeg, dus heb me er niet teveel in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 23:33
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Lampiz op 13-10-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

Na het lezen van dit topic en andere topics betreffende salaris en pensioen heb ik mijzelf eens beter verdiept in mijn huidige pensioenregeling.

Hieruit blijkt dat ik zelf 2/3 deel bijdraag aan mijn pensioenpremie en de werkgever 1/3 deel. Dit gedeelte gaat wel omhoog naarmate ik ouder wordt maar de totale premie zit nog steeds op een laag niveau bij 55 jaar en ouder (235 per maand).

Op dit moment (ik ben 34 jaar) bedraagt de totale premie € 86,- is dit niet absurd laag voor mijn leeftijd? Ik zie meestal bedragen van € 150,- + per maand aan werkgeversbijdrage voorbij komen?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:
Na het lezen van dit topic en andere topics betreffende salaris en pensioen heb ik mijzelf eens beter verdiept in mijn huidige pensioenregeling.

Hieruit blijkt dat ik zelf 2/3 deel bijdraag aan mijn pensioenpremie en de werkgever 1/3 deel. Dit gedeelte gaat wel omhoog naarmate ik ouder wordt maar de totale premie zit nog steeds op een laag niveau bij 55 jaar en ouder (235 per maand).

Op dit moment (ik ben 34 jaar) bedraagt de totale premie € 86,- is dit niet absurd laag voor mijn leeftijd? Ik zie meestal bedragen van € 150,- + per maand aan werkgeversbijdrage voorbij komen?
Hangt natuurlijk ook erg af van je salaris..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Secsytime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Hangt natuurlijk ook erg af van je salaris..
Uiteraard, ik vergelijk het dan ook met salarissen die in mijn eigen range zitten (~3K).

[ Voor 16% gewijzigd door D33F op 13-10-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Uiteraard, ik vergelijk het dan ook met salarissen die in mijn eigen range zitten (~3K).
Dan vind ik de totale bijdrage wel bijzonder laag ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

David Regeling schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

Val je niet onder een CAO en/of bedrijfstakpensioenfonds waarvoor een bepaalde afdracht en verdeelsleutel van die afdracht is afgesproken? € 89,- klinkt als te weinig naar mijn mening...

Ik kan je wel voorcijferen wat de afdracht in het bouwpensioenfonds zou zijn bij een bruto salaris van €3.000,- per maand. Misschien dat dat een richting kan geven? (€3.000x12-€14.166,08*)×22,2%/12= €403,92 per maand aan totale afdracht. 60% daarvan door de werkgever en de resterende 40% door de werknemer. Het kan natuurlijk wat schelen zo her en der en ik heb niet de illusie dat BPF een goedkoop fonds is, maar dit sommetje komt een factor 4,5 hoger uit dan waar jij het over hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijk verschil in afdracht wordt gecompenseerd door het rendement van jouw fonds..

*bodemloon.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 07:15

Theo

moederbord

Dat is idd wel erg laag. Bij mij (leeftijd=34) zo'n 7 procent van het bruto maandsalaris (=4400) daarvoor ingehouden. De werkgever betaalt het dubbele als wat ik doe waarmee er maandelijks zo'n 20% van een bruto maandsalaris naar het pensioen gaat.

Edit: even de loonstrookjes erbij gepakt:
in 2020: 7.3% van mijn bruto maandsalaris wordt ingehouden voor pensioen
in 2019 6.7%
in 2018: 7%
in 2017: 6.7%
in 2016: 6.5%
in 2015: 6.5%

Als jij dus 86 euro per maand bruto inlegt, en je werkgever legt daar 43 euro bij, dan leggen jullie samen zo'n 4% van maandsalaris in voor het pensioen. Dat is wel heel erg karig..

[ Voor 18% gewijzigd door Theo op 14-10-2020 08:40 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:19

Er is een heel pensioentopic ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Theo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Dat is idd wel erg laag. Bij mij (leeftijd=34) zo'n 7 procent van het bruto maandsalaris (=4400) daarvoor ingehouden. De werkgever betaalt het dubbele als wat ik doe waarmee er maandelijks zo'n 20% van een bruto maandsalaris naar het pensioen gaat.

Edit: even de loonstrookjes erbij gepakt:
in 2020: 7.3% van mijn bruto maandsalaris wordt ingehouden voor pensioen
in 2019 6.7%
in 2018: 7%
in 2017: 6.7%
in 2016: 6.5%
in 2015: 6.5%

Als jij dus 86 euro per maand bruto inlegt, en je werkgever legt daar 43 euro bij, dan leggen jullie samen zo'n 4% van maandsalaris in voor het pensioen. Dat is wel heel erg karig..
Die €86,- is dus in totaal. Het werkgeversdeel is iets van € 28,- per maand, de rest betaal ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Badderbeest schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:23:
[...]

Val je niet onder een CAO en/of bedrijfstakpensioenfonds waarvoor een bepaalde afdracht en verdeelsleutel van die afdracht is afgesproken? € 89,- klinkt als te weinig naar mijn mening...

Ik kan je wel voorcijferen wat de afdracht in het bouwpensioenfonds zou zijn bij een bruto salaris van €3.000,- per maand. Misschien dat dat een richting kan geven? (€3.000x12-€14.166,08*)×22,2%/12= €403,92 per maand aan totale afdracht. 60% daarvan door de werkgever en de resterende 40% door de werknemer. Het kan natuurlijk wat schelen zo her en der en ik heb niet de illusie dat BPF een goedkoop fonds is, maar dit sommetje komt een factor 4,5 hoger uit dan waar jij het over hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijk verschil in afdracht wordt gecompenseerd door het rendement van jouw fonds..

*bodemloon.
Helaas valt ik niet onder een CAO gezien de sector waarin ik werk deze meestal niet heeft. Verder is het geen bijzonder fonds maar een collectief pensionfonds van Allianz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
David Regeling schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Die €86,- is dus in totaal. Het werkgeversdeel is iets van € 28,- per maand, de rest betaal ik zelf.
Zie mijn reactie in het pensioen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
David Regeling schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Helaas valt ik niet onder een CAO gezien de sector waarin ik werk deze meestal niet heeft. Verder is het geen bijzonder fonds maar een collectief pensionfonds van Allianz.
Een lage inleg hoeft natuurlijk niet persé te betekenen dat je pensioenopbouw ook laag is. Ik bouw minder op dan ik inleg doordat ik bij PMT op ik meen een middenloonregeling zit, maar nu ook opbouw voor het tekort dat ze hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Ypuh schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Geboren en getogen Fries hier en 4 jaar geleden naar regio Utrecht verhuisd voor mijn eerste baan (ben net 30 geworden). Ik ken de markt in Friesland dus niet heel goed en zeker niet in jouw sector, maar heb wel de ambitie ooit terug te keren (zal dan wel een baan in Groningen stad worden). Kortom, mijn mening is niet heel gefundeerd, maar als ik dit lees schrik ik een beetje en zie ik geen mogelijkheid om snel terug te keren.

Met een HBO opleiding en in de IT zit mijn package bijna 2x zo hoog als wat jij hier noemt, met nadruk op package (o.a. bonus, mobiliteitsvergoeding, studiebudget etc.) en niet alleen basissalaris (€3.600). Over 5 jaar verwacht ik dat daar nog wel 15-20% bij op komt. Qua werkgebied zit ik wel in een iets gangbaardere hoek en zijn er ook meer bedrijven in de regio of mogelijkheden om flexibel te werken. Ik begrijp dat ik wat in zou moeten leveren om in het noorden te werken en dat compenseert met de woonlasten, maar ik zou nooit voor €2.700 tekenen ook al waren de secundaire voorwaarden zeer gunstig (wel realistisch blijven).

Mijn advies: Kijk naar Groningen, Leeuwarden of Zwolle. Als dat buiten je bereik ligt of je bent niet bereid te verhuizen, dan zit er weinig anders op dan accepteren, maar is het wat mij betreft zonde van je master.
Tsja, ik woon/werk wel in het Noorden (en eerlijk gezegd wil ik ook niet verhuizen), maar de lonen zijn hier inderdaad wel wat lager te noemen. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

Ken genoeg mensen die hier geen geschikte baan konden vinden of vonden dat ze daar teveel op inleverden, die zijn ook vertrokken naar de randstad. Mijn oom is juist na 30 jaar randstad weer vertrokken naar het Noorden. Zijn inkomen is uiteraard nu minder dan toen hij nog in Utrecht werkte, maar de woonlasten zijn lager en het huis 5x zo groot. Dan maak je wel de afweging.

Mijn salaris is gewoon slecht, zelfde voor Noordelijke begrippen :+. Er is opzich voldoende werk op MBO-niveau, maar dan blijft er niet veel over als de de filter SD en onsite werkzaamheden uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR-VAK-R
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-12-2021
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door FR-VAK-R op 15-10-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:37
Denow schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:03:
Binnenkort mag ik op gesprek, mijn huidige situatie:

***members only***

Uiteindelijk toch nog een aardig verhaal, heeft iemand hier input? Dingen waar ik specifiek op moet letten, of naar kan vragen?
Eindelijk een update:

Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Je kan natuurlijk altijd proberen, maar bij veel bedrijven is ~7% bij een goede beoordeling wel ongeveer waar je op kan rekenen. Dat jij ervoor kiest om dat aan bijtelling op te maken, is natuurlijk jouw keuze (even gechargeerd).

Dus netto op je bankrekening ga je er misschien niet op vooruit, maar je rijdt wel een nieuwe auto. En of je baas er nu achteraf nog voor open staat om extra geld toe te voegen, vraag ik me af - maar je kan het altijd proberen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Denow schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:39:
[...]

Eindelijk een update:

***members only***
Welke argumenten dan? Want een duurdere auto (door belastingen) is net zo'n goed argument als een duurder huis kopen. Hogere salaris werkt ook door in je vakantiegeld en pensioenopbouw dus je wordt er sowieso beter van.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
Hmmbob schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:09:
Je kan natuurlijk altijd proberen, maar bij veel bedrijven is ~7% bij een goede beoordeling wel ongeveer waar je op kan rekenen. Dat jij ervoor kiest om dat aan bijtelling op te maken, is natuurlijk jouw keuze (even gechargeerd).

Dus netto op je bankrekening ga je er misschien niet op vooruit, maar je rijdt wel een nieuwe auto. En of je baas er nu achteraf nog voor open staat om extra geld toe te voegen, vraag ik me af - maar je kan het altijd proberen.
Over de auto heb je zeker gelijk. Ik was ook aan het twijfelen of ik het zou vermelden. Daarnaast als ik zo graag meer netto loon wil is alleen zakelijk rijden ook nog een optie.

Members only:
Oogje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

Welke argumenten dan? Want een duurdere auto (door belastingen) is net zo'n goed argument als een duurder huis kopen. Hogere salaris werkt ook door in je vakantiegeld en pensioenopbouw dus je wordt er sowieso beter van.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Over de auto heb je zeker gelijk. Ik was ook aan het twijfelen of ik het zou vermelden. Daarnaast als ik zo graag meer netto loon wil is alleen zakelijk rijden ook nog een optie.

***members only***

[...]

***members only***
Tipje voor iedereen: Volgende keren niet afwachten tot de maand X omdat de wereld plots kan veranderen en alles weer omgooit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
Tylen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

Tipje voor iedereen: Volgende keren niet afwachten tot de maand X omdat de wereld plots kan veranderen en alles weer omgooit.
Hoewel ik er nu niks meer aan heb, neem ik zeker mee voor een volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@Denow Als je minder bijtelling wilde, had je ook een EV kunnen leasen. Zeker nu je overweegt om je auto alleen zakelijk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
Z___Z schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:12:
@Denow Als je minder bijtelling wilde, had je ook een EV kunnen leasen. Zeker nu je overweegt om je auto alleen zakelijk te rijden.
In theorie wel, maar helaas was vanuit de werkgever de keuze zeer beperkt. EV was geen mogelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Algemene meningen is niet on-topic.
Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
In theorie wel, maar helaas was vanuit de werkgever de keuze zeer beperkt. EV was geen mogelijkheid.
Kun je niet af zien van de auto en enkel met je privé auto gaan rijden? Heeft je werkgever een regeling waarbij je dan een mobilitetisbudget krijgt?

[ Voor 31% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
Quote en reactie verwijderd.
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Kun je niet af zien van de auto en enkel met je privé auto gaan rijden? Heeft je werkgever een regeling waarbij je dan een mobilitetisbudget krijgt?
Eerlijk gezegd geen idee, maar op dit moment klinkt dit mij gezien de extra moeite niet aantrekkelijk. Maar als het mij puur om nettoloon zou gaan kan ik altijd naar dit soort constructies kijken. Bedankt voor de input iig!

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Quote en reactie verwijderd.
[...]
Eerlijk gezegd geen idee, maar op dit moment klinkt dit mij gezien de extra moeite niet aantrekkelijk. Maar als het mij puur om nettoloon zou gaan kan ik altijd naar dit soort constructies kijken. Bedankt voor de input iig!
Reken het eens uit. Ik had, toen ik ruim 5 maanden geleden bij mijn huidige werkgever begon, de keuze tussen lease en mobiliteit. Dat is bij ons standaard. (Voor de functies waarbij je recht hebt op een leaseauto. Niet iedere functie heeft dat.) Qua lease had ik recht op categorie 3 (bij ons grofweg klasse Golf), maar je mag 2 klasses lager leasen.

Kies je voor mobiliteit, zijn ál je kosten voor eigen rekening (geen tankpas uiteraard), maar je zakelijke kilometers (ook woon-werk) "klappen om", zodat je er €0,19 per kilometer aan over houd. Zeg dat je €500 per maand aan bruto mobiliteit krijgt en je rijd die maand 1000 kilometer, krijg je €310 aan bruto mobiliteit en €190 netto aan kilometervergoeding. Zou je die maand (als ik het goed uitreken), ruim 2600 kilometer rijden, krijg je €0,- aan mobiliteit, maar €500 netto aan kilometervergoeding. Even snel gerekend, bij bezine auto die 1:15 rijd, kost je dat €290 aan brandstof.

Ik heb de hele mikmak in een Excel gestopt en het tot op de komma uitgerekend voordat ik de beslissing nam. Wellicht voor jou ook een optie, de uitkomst kan wel eens verrassend zijn.

Nadeel: Je rijd wel je eigen auto op. Dus afschrijving is wat hoger, je bent wat meer geld kwijt aan onderhoud en maak je eens brokken, is het jouw persoonlijke schade, verzekeringspremie, etc. Kortom, het heeft niet alleen maar voordelen.

Plus, niet iedere werkgever heeft een vind ik nette regeling zoals die van ons. Ik heb ook ergens gesolliciteerd waarbij ik eigenlijk geen keuze had. Óf een belachelijk hoog leasebedrag (bijna €1000 per maand), óf €0,19 per kilometer. Waardoor een leaseauto veel aantrekkelijker werd dan bij de regeling die mijn huidige werkgever heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Nadeel: Je rijd wel je eigen auto op. Dus afschrijving is wat hoger, je bent wat meer geld kwijt aan onderhoud en maak je eens brokken, is het jouw persoonlijke schade, verzekeringspremie, etc. Kortom, het heeft niet alleen maar voordelen.

[...]
Niet helemaal waar. Schade tijdens werktijd (dus onderweg naar klanten, niet woon-werk verkeer) is de verantwoordelijk van de werkgever, van wie de auto ook is. Afschrijving en verzekering houd je inderdaad wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Monga schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:15:
[...]

Niet helemaal waar. Schade tijdens werktijd (dus onderweg naar klanten, niet woon-werk verkeer) is de verantwoordelijk van de werkgever, van wie de auto ook is. Afschrijving en verzekering houdt je inderdaad wel.
Juridisch gezien klopt dat (en valt woon-werk er OOK onder), maar praktisch gezien is dat verhalen een uitdaging is mijn ervaring. Je loopt eerder richting een arbeidsconflict dan dat je WG het gaat betalen. Meestal is dat een evt eigen risico in de schade niet waard :)

Having said that: we gaan behoorlijk offtopic zo

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:19
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Mijn ervaring met dit topic is dat er best een bias is op momenten. Plus dat het extreem situatie afhankelijk is, dus "bij een goede beoordeling is 7% gebruikelijk", is helaas behoorlijk ongefundeerd.

[...]

Reken het eens uit. Ik had, toen ik ruim 5 maanden geleden bij mijn huidige werkgever begon, de keuze tussen lease en mobiliteit. Dat is bij ons standaard. (Voor de functies waarbij je recht hebt op een leaseauto. Niet iedere functie heeft dat.) Qua lease had ik recht op categorie 3 (bij ons grofweg klasse Golf), maar je mag 2 klasses lager leasen.

Kies je voor mobiliteit, zijn ál je kosten voor eigen rekening (geen tankpas uiteraard), maar je zakelijke kilometers (ook woon-werk) "klappen om", zodat je er €0,19 per kilometer aan over houd. Zeg dat je €500 per maand aan bruto mobiliteit krijgt en je rijd die maand 1000 kilometer, krijg je €310 aan bruto mobiliteit en €190 netto aan kilometervergoeding. Zou je die maand (als ik het goed uitreken), ruim 2600 kilometer rijden, krijg je €0,- aan mobiliteit, maar €500 netto aan kilometervergoeding. Even snel gerekend, bij bezine auto die 1:15 rijd, kost je dat €290 aan brandstof.

Ik heb de hele mikmak in een Excel gestopt en het tot op de komma uitgerekend voordat ik de beslissing nam. Wellicht voor jou ook een optie, de uitkomst kan wel eens verrassend zijn.

Plus, niet iedere werkgever heeft een vind ik nette regeling zoals die van ons. Ik heb ook ergens gesolliciteerd waarbij ik eigenlijk geen keuze had. Óf een belachelijk hoog leasebedrag (bijna €1000 per maand), óf €0,19 per kilometer. Waardoor een leaseauto veel aantrekkelijker werd dan bij de regeling die mijn huidige werkgever heeft.
Een prive lease kan dan ook nog interessant zijn, als je uiterekend wat je netto krijgt als mobiliteitsbudget, benzine eraf halen en kijken wat er overblijft. Voor 200-400 euro kun je leuke auto's prive leasen :) rij je toch nieuw en minder zorgen om onderhoud etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Dat zal je hard tegen vallen.
Ik heb het iig de afgelopen 25 jaar nog niet meegemaakt terwijl ik in die tijd op momenten akelig goede beoordelingen heb gekregen.

Hangt heel erg van de situatie, het bedrijf, etc, af. 3-5% is ook niet ongebruikelijk zeg maar.
Dat scheelt ook nog eens behoorlijk per (sub-)sector. En ook waar je in je carierre staat, 7% van 2200 euro is wel wat anders dan 7% van 5200 euro.

Ik moet zeggen dat bij ons 7% bij een goede beoordeling nog aan de magere kant is, maar dan hebben we het over een development club met jong en hoogopgeleid personeel. Daarmee zitten we wrs wel ergens richting de max wat je aan gemiddelde voor 'gewoon goede beoordelingen' gaat vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door RagingPenguin op 16-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ter aanvulling op @unezra, een mobiliteitsbudget is zeker interessant als je het vergelijkt met zakelijk leasen + bijtelling. Met mijn mobiliteitsbudget van €800 bij gemiddeld ca. 3.300km hou ik met mijn Volvo (ca. 1:13 benzine) nog steeds geld over. Dat is na aftrek van afschrijving, banden, dealeronderhoud, wegenwacht, brandstof, all-risk en wegenbelasting.

De netto/bruto regeling maakt het interessant wanneer ik veel kilometers rijdt (€0,19/km + restant + uitsparen van bijtelling) en de afgelopen maanden met thuiswerken lach ik natuurlijk helemaal (vaste lasten zijn ca. €150 p/m en bruto uitkering + uitsparen bijtelling ca. €700).

De enige nadelen die ik kan bedenken:
- Eventuele schades (heeft laatst iemand tegen mijn auto aangezeten en ik wil niet terugvallen in no-claim)
- Als je extreem veel kilometers maakt, meer dan je mobiliteitsbudget, zijn die voor eigen rekening
- Aanschaf auto voorschieten
- Parkeerkosten voor eigen rekening

Met name die laatste moet je mee oppassen. Als ze je naar een klant hartje centrum Amsterdam/Den Haag sturen waar de parkeerkosten €30 per dag zijn, dan gaat het hard. Mocht ik dan ook bij zo'n klant terecht komen dan moet ik of met het OV, of in gesprek met mijn baas (want no way dat ik dat ga betalen als collega's met een leasewagen dit gratis krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Ypuh Als ik meer kilometer maak dan er in mijn mobiliteitsbudget passen is dat geen probleem. Ik krijg per gereden zakelijke kilometer gewoon €0,19 per kilometer netto. (Daarvoor moet ik wel meer dan pak 'm beet 2500Km per maand gaan rijden. Daar kom ik niet aan.)

Parkeerkosten zijn bij ons idd wél voor eigen rekening. Maar de functies zijn zo, dat dat eigenlijk niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:59:
@Ypuh Als ik meer kilometer maak dan er in mijn mobiliteitsbudget passen is dat geen probleem. Ik krijg per gereden zakelijke kilometer gewoon €0,19 per kilometer netto. (Daarvoor moet ik wel meer dan pak 'm beet 2500Km per maand gaan rijden. Daar kom ik niet aan.)

Parkeerkosten zijn bij ons idd wél voor eigen rekening. Maar de functies zijn zo, dat dat eigenlijk niet speelt.
offtopic:
Ik krijg €0,19 netto tot een maximum van mijn mobiliteitsbudget (€800). Daarbuiten (4.200km+) wordt volgens mij niet meer uitgekeerd, maar dat zou ik eerlijk gezegd niet weten (ik rij gemiddeld iets van 2.800-3.300km per maand zakelijk).

Gemiddeld is de situatie dus:
€800 - (3000km * €0,19) = €230 bruto
3000km * €0,19 = €570 netto
Besparing aan bijtelling = €250 netto

Kom je op een budget van ca. €950 per maand t.o.v. een leasewagen (vanuitgaande dat je geen eigen bijdrage hebt). Daar kun je best een leuke occasion voor op de weg houden kan ik je vertellen.

Minder rijden = minder directe kosten
Meer rijden = meer netto bijdrage

Je gaat alleen de mist in als er 20x €30 parkeerkosten per maand bijkomen aangezien die 1:1 van je budget afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Ypuh Da's dus ook mijn rekensom geweest.
Ik rij een Skoda Fabia Combi 1.2 TDI uit 2010.

Dat ding rijd 1:29 bij een tracé van rond de 2 uur, meerendeel 100km/h snelweg. Bijna 1:24 bij een kortere, gecombineerde, rit met naar verhouding meer binnendoor kilometers.

Ik hou dik geld over van mijn mobiliteitsbudget, als ik zelfs afschrijving, onderhoud en privé kilometers mee tel. (Dus het ding beschouw als leaseauto met tankpas, zonder de nadelen van een leaseauto met tankpas.)

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 16-10-2020 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@unezra Ik rij een Volvo S40 met 2 liter benzine motor (verbruik 1:14) en gekocht met 40.000km op de teller. Daarmee hou ik in de drukke maanden ongeveer €100-150 over (incl. privégebruik), en in de rustige maanden een veelvoud daarvan.

Zie het eigenlijk ook gewoon als een leaseauto met als grootste voordeel dat ik volledig flexibel ben (de verhalen bij contractbreuk i.g.v. overstap zijn voor mij redenen genoeg nooit een leaseauto te nemen). Verder vind ik het fijn zelf controle te hebben over mijn uitgaven, mocht ik bijv. besluiten een grotere auto nodig te hebben of juist iets zuiniger. Privé gebruik ik hem ook nauwelijks. Vorig jaar 42.000km gereden, dit jaar zit ik op 7.000km waarvan 3.000km van de vakantie, en de rest naar mijn familie die 200km+ verderop wonen.

Er zijn een paar argumenten om te gaan leasen;
- Je wil per se een auto die je anders niet zou kunnen betalen
- Je rijdt écht veel kilometers (structureel 50k+)
- Je rijdt veel privé (structureel 15k+)

De argumenten 'gemak en zekerheid' vind ik nonsense. Privé heb je veel minder verplichtingen en regelwerk dan lease en uiteindelijk sta je minder vaak bij de garage of heb je stress vanwege een krasje of papieren molen bij een overstap/inleveren/schade etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Denow schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Dit plaatst het geheel wel in perspectief. Dan lijkt het toch dat het de eventuele moeite niet waard is om er nog tegen in te gaan.

[...]

Kijk gewoon in CAO's van grotere bedrijven/sectoren waarin vooral veel grote bedrijven zitten.
Onderin een schaal is bij bovengemiddelde beoordeling 7% ex inflatiecorrectie helemaal niet zo raar (bij mijn een van mijn voormalig werkgevers was dat 9% zo totdat het door de bonden werd uitgeruild tegen WW reparatie naar 36maanden :( ). Verder is het natuurlijk niet zo dat men niets anders kan doen, anders inschalen van de functie etc. Ik zelf liep hier ook tegen aan, daar kon ook 'niets', na veel druk heb ik een maandje extra salaris gekregen als eenmalige 'bonus' bovenop de 7% die aan m'n beoordeling hing. Opzich wel prima want 4 maanden later heb ik m'n contract ingeleverd, 25% extra had ik er sowieso niet uit gesleept vermoed ik :+

Verder is het argument simpel, je wordt imho ruim minder betaald dan wat je elders kan krijgen dan is het wel zo dat menig technisch bedrijf z'n engineers onder betaald, daardoor is er een groot verschil tussen een grote groep die erg matig betaald en een wat kleinere groep die enorm veel beter betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@GoldenSample Onderin je schaal stijg je het snelste ja. Maar daar zal lang niet iedereen zitten. :)
(Het is wel de beste plek, juist als er met treden en schalen word gewerkt en daar ook echt aan word vast gehouden.)

Maar zoals gezegd, 7%, ik heb dat zelf de afgelopen 25 jaar eigenlijk nog helemaal niet mee gemaakt en/of om me heen gezien. Hooguit bij wisseling van werkgever of functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:55:
@GoldenSample Onderin je schaal stijg je het snelste ja. Maar daar zal lang niet iedereen zitten. :)
(Het is wel de beste plek, juist als er met treden en schalen word gewerkt en daar ook echt aan word vast gehouden.)

Maar zoals gezegd, 7%, ik heb dat zelf de afgelopen 25 jaar eigenlijk nog helemaal niet mee gemaakt en/of om me heen gezien. Hooguit bij wisseling van werkgever of functie.
In procenten stijg je onderin misschien harder, maar in absolute euro’s stijg je meestal bovenin sneller.
Was voor mij ook een reden om te verrekken bij een werkgever. In de vorige crisis vond de directie het een goed idee om niemand een periodiek te geven en alleen iedereen 2,5% te geven. Dit is dus gunstig voor de mensen die al bovenin het loongebouw zitten, want die kregen toch al geen periodiek, maar zeer ongunstig voor starters, waar onderin het loongebouw de salarisverhogingen in procenten veel hoger waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:39:
Zie het eigenlijk ook gewoon als een leaseauto met als grootste voordeel dat ik volledig flexibel ben (de verhalen bij contractbreuk i.g.v. overstap zijn voor mij redenen genoeg nooit een leaseauto te nemen)
Hier is iedereen zelf bij als ze een leasecontract tekenen. Niet iedere werkgever gebruikt een leaseauto als middel om de werknemer aan zich gebonden te houden. Boetebeding bij inleveren omwille van welke reden dan ook is voor mij ook een no-go, geen haar op mijn hoofd die een boete bij uitdiensttredingen gaat accepteren.

Is er geen boete en zijn de voorwaarden meer dan prima dan blijft de rekensom die je kan maken over om een uiteindelijk keuze op te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Deze discussie is meer voor Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4. Daar is hij overigens al veel vaker gevoerd. Uiteindelijk is het gewoon in elke situatie anders.

Open Excel, zet alle kosten op een rijtje van zowel een eigen als leaseauto, zet daar de "inkomsten" tegenover, en bepaal onderaan de streep of je nog emotie en gemak mee laat weten. In mijn geval is het heel simpel: ik kan zelf niet goedkoper rijden dan ik nu rij met een leaseauto gezien de onbeperkt privé kilometers. Maar als ik voor 50 of 100 euro meer onderaan de streep een nieuwe full options C-segmenter kan rijden zonder risico's en gedoe in plaats van een eigen occassion, dan is de keuze ook niet moeilijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Ik heb geprobeerd de off-topic discussie weg te knippen, maar lease-constructies in diepte bespreken is niet de bedoeling van dit topic. Verdere reacties hierover gaan naar /dev/null.

[ Voor 13% gewijzigd door Ardana op 16-10-2020 22:07 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33

Daarom probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik mijn functie met niemand deel, ik doe combi functies. (Waarvan ik bij mijn huidige werkgever zelf het functie profiel heb geschreven :+ )
Je hebt dan nooit het argument: ja, dan moeten we de rest dat straks ook nog gaan geven

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:16:
[...]

Daarom probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik mijn functie met niemand deel, ik doe combi functies. (Waarvan ik bij mijn huidige werkgever zelf het functie profiel heb geschreven :+ )
Je hebt dan nooit het argument: ja, dan moeten we de rest dat straks ook nog gaan geven
Mwah. In the end zul je toch werk doen dat op de eoa manier vergelijkbaar is met andere collega's. Al is het maar in vereiste kwalificaties. Hooguit in een kleine organisatie zul je werkelijk de enige zijn. :)

Je loon zal, wat je ook doet, uit te leggen moeten zijn naar de rest van de organisatie en volgens mij bereik je dat niet door je functie profiel zo ingewikkeld en onlogisch mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
unezra schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Mwah. In the end zul je toch werk doen dat op de eoa manier vergelijkbaar is met andere collega's. Al is het maar in vereiste kwalificaties. Hooguit in een kleine organisatie zul je werkelijk de enige zijn. :)

Je loon zal, wat je ook doet, uit te leggen moeten zijn naar de rest van de organisatie en volgens mij bereik je dat niet door je functie profiel zo ingewikkeld en onlogisch mogelijk te maken.
Mijn profiel is ook niet onlogisch of ingewikkeld, het omschrijft precies wat ik doe.
Het is alleen een combinatie van een bestaande functie die andere ook uitvoeren, met een functie waarin ik alleen zit.
En ja, mijn salaris moet uiteraard goed en logisch te verklaren zijn. Maar het is nu meer wat je waard bent, i.p.v. wat verdient de rest. Ik heb dat altijd een voordeel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:
[...]
Mijn profiel is ook niet onlogisch of ingewikkeld, het omschrijft precies wat ik doe.
Het is alleen een combinatie van een bestaande functie die andere ook uitvoeren, met een functie waarin ik alleen zit.
En ja, mijn salaris moet uiteraard goed en logisch te verklaren zijn. Maar het is nu meer wat je waard bent, i.p.v. wat verdient de rest. Ik heb dat altijd een voordeel gevonden.
Lijkt me akelig onhandig en eigenlijk geen bal toevoegen. Niet voor jou, niet voor je werkgever.

Bij ons is het aantal functieprofielen juist drastisch teruggebracht en diegenen die over zijn gebleven, zijn zo generiek mogelijk.

Het resultaat? Meer vrijheid, voor zowel werkgever als werknemer en juist beter vergelijkbare en verdedigbare lonen. :) (Minder gezeik ook over "dat staat niet in mijn functieprofiel dus doe ik dat niet" én minder discussie als je dingen doet die niet in een smal functieprofiel staan.)

Lijkt me ook handiger voor een topic als dit, want hoe ga je je loon met anderen vergelijken, als jouw functieomschrijving al niet eens grof vergelijkbaar is met dat van anderen?

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 17-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
skai21 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Maar moet je dan weer net gaan verdedigen dan Pietje wel in een maatwerk en beter betalend functieprofiel krijgt en Jantje niet terwijl ze grotendeels hetzelfde werk doen? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
RagingPenguin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

Maar moet je dan weer net gaan verdedigen dan Pietje wel in een maatwerk en beter betalend functieprofiel krijgt en Jantje niet terwijl ze grotendeels hetzelfde werk doen? :?
Geen van dat alles is mijn ervaring, maar jullie mening hierover is volgens mij anders :)
Voor mij heeft het tot nu altijd goed uitgepakt, en bevorderend gewerkt. Ik heb daarentegen ook nog nooit hoeven verdedigen waarom ik of iemand anders meer/minder verdiend.
Als ik moet uitleggen of ik het waard ben werkt dit al niet namelijk :Y)

Verder denk ik dat we te veel afwijken van het topic..

[ Voor 4% gewijzigd door skai21 op 17-10-2020 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 16-09 00:10
RagingPenguin schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:27:
[...]

fish

[ Voor 47% gewijzigd door Mektheb op 04-03-2021 15:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Dit is geen ‘discusieer hier over alles wat met salaris te maken heeft. Dat er inhoudelijk gereageerd wordt op een lijstje, ja, maar vraag je bij je reactie ook even af, op welk lijstje je reageert. Is dat geen lijstje in het specifiek? Post het dan niet. De volgende posts die OT zijn gaan linea recta naar /dev/null en de poster kan een waarschuwing of andere maatregel tegemoet zien.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Als je zo naar dit topic kijkt is het niet echt een uniek iets: Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?

7% van @Denow is natuurlijk een mooie groei, maar ik snap ook heel goed het gevoel dat het wat magertjes is. Je krijgt van alle kanten veren in je reet gestoken, de mooiste woorden, maar op het moment dat puntje bij paaltje komt geeft je WG niet thuis. Ik leg even jouw lijstje ernaast met je nieuwe getal.
Denow schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:39:
[...]

Eindelijk een update:

***members only***
Dit is dus jouwe!
Members only:

Ik heb aardig dezelfde achtergrond, ze hadden er alleen een ander naampje op geplakt, maar inhoudelijk kunnen wij elkaar aardig volgen. Qua werkervaring ontlopen wij elkaar ook niet veel als ik jouw parttime ervaring als vergelijkbaar aan een half jaar fulltime neem. Ik zit iets hoger in mijn salaris, maar heb weer geen auto van de zaak. De pensioenbijdrage van mijn WG is iets hoger, maar dat volgt uit PMT waaraan ik verplicht deelneem. Ook mijn eigen bijdrage is fors. Zegt overigens niet dat ik ook daadwerkelijk meer pensioen ga krijgen, dat ligt aan het type regeling. Ik heb iets meer vrije dagen, volgens onze CAO werken wij minder uren dan dat we daadwerkelijk werken. Daarentegen zit ik wel vast aan bedrijfsvakanties voor het overgrote deel van mijn dagen. Het voordeel aan de CAO is dat je zo nu en dan wat loon erbij krijgt. Het nadeel is dat ik de komende 12-13 maanden geen verhoging ga krijgen, tenzij ik mijn WG zo ver krijg.

Mocht het je helpen, dit is mijn meest recente situatie:
Pizza_Boom in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Ik denk dat met wat plussen en minnen de package aardig gelijk is. You win some, you loose some.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangerDog
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-07 16:31
Hallo!

Ik ben nu een PHP Ontwikkelaar, echter ik wil graag de overstap maken naar C#/.NET of Java aangezien ik later bij de politie wil werken en ik meer kans maak als ik ervaring in deze talen heb.

In de zoektoch voor een nieuwe baan heb ik een bedrijf gevonden die mij het onderstaande contract heeft voorgesteld. Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien, echter aangezien ik nog geen ervaring in C#/.NET heb vroeg ik mij af of het daardoor toch wel fair is dat ze niet extra salaris betalen.

Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
RangerDog schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
Hallo!

Ik ben nu een PHP Ontwikkelaar, echter ik wil graag de overstap maken naar C#/.NET of Java aangezien ik later bij de politie wil werken en ik meer kans maak als ik ervaring in deze talen heb.

In de zoektoch voor een nieuwe baan heb ik een bedrijf gevonden die mij het onderstaande contract heeft voorgesteld. Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien, echter aangezien ik nog geen ervaring in C#/.NET heb vroeg ik mij af of het daardoor toch wel fair is dat ze niet extra salaris betalen.

***members only***
Vind het aan de lage kant voor HBO en php ervaring (enige reden waarom het begrijpelijk is, zou ik zeggen, is leeftijd. Los van dat dit een slecht argument is).

Heb je al een tegenbod gedaan? Zo niet kun je overwegen het volgende te doen:
Face-to-face (of via videobellen) een tegenvoorstel van 2675. Daarna stil afwachten (dit is cruciaal) tot zij met iets komen.

Edit: En als je nu al weet dat je bij de politie wil werken - kun je evt al een voorselectie maken op (detacheerders) werkgevers die daarvoor actief zijn.
En is het voorstel van ze voor een jaarcontract of vast?

[ Voor 10% gewijzigd door RzrBck op 20-10-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 13:17
Hallo!

***members only***
Ik vind dit wel erg mager. Hoge werkdrug en een laag salaris voor iemand met 2,5 jaar ervaring.
Je hebt dan misschien geen .NET ervaring maar zo lastig is de stap PHP -> .NET ook weer niet. (dit heb ik zelf ook gedaan).

Ik zou persoonlijk verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangerDog
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-07 16:31
RzrBck schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Vind het aan de lage kant voor HBO en php ervaring (enige reden waarom het begrijpelijk is, zou ik zeggen, is leeftijd. Los van dat dit een slecht argument is).

Heb je al een tegenbod gedaan? Zo niet kun je overwegen het volgende te doen:
Face-to-face (of via videobellen) een tegenvoorstel van 2675. Daarna stil afwachten (dit is cruciaal) tot zij met iets komen.

Edit: En als je nu al weet dat je bij de politie wil werken - kun je evt al een voorselectie maken op (detacheerders) werkgevers die daarvoor actief zijn.
En is het voorstel van ze voor een jaarcontract of vast?
Hi!

Dankjewel voor het antwoord alvast, ik zal inderdaad dan nog een tegenvoorstel doen, het voorstel is inderdaad een jaarcontract.

Ik heb hier eigenlijk niet aan gedacht to be honest, ik zou ook niet echt weten wat voor bedrijven / detacheerders voor hun actief zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:10
Hallo!

***members only***
Al had je 0 jaar ervaring dan is het nog steeds karig. Ik zou snel verder zoeken. Stel je krijgt ze wel zo ver om meer te bieden, bijv 2500 EUR (zou ik nog te weinig vinden), dan gaan de eerste loonsverhogingen ook heel karig zijn met het argument 'je bent al hoog gestart'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Qua salaris blijf ik wat ik bij mijn huidige werkgever verdien,
Ga solliciteren bij een ander bedrijf en geef niet je huidige salaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
Pazienza schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 04:09:
[...]

Vijf maanden nadat ik hier begonnen ben een review gehad.
Een verhoging gekregen van 4%, dat kon eigenlijk pas volgend jaar, dus erg blij mee:

***members only***
Nieuwe baan:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelDeGrote123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-04-2021
Members only:

[ Voor 25% gewijzigd door KarelDeGrote123 op 22-10-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Geneeskunde
• Werkervaring: Coschappen
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Basisarts
• Werkgever/branche: Uitzendbureau
• (Werk) Locatie(s): Huisartsenpraktijk
• Aantal vakantiedagen:
• Gewerkte uren/week: 17
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Normaal/laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1631
• Vakantiegeld: 5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

KarelDeGrote123 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:23:
Aan het einde van de topic heb ik nog een vraag over onderhandelingen beste Tweakers. _/-\o_

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: ICT Beheer - MBO 3&4, ITIL4, MD100, Nu bezig met MD101
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: West-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Normaal gesproken 25-35 min met de auto, sinds een x aantal maanden werk ik vanuit thuis
• Werkdruk: Normaal-Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2100 2300 2450
• Vakantiegeld: € 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: € Geen
• Dertiende/veertiende maand: € Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31752 (?)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € Dat weet ik zo niet..
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioen regeling van StiPP (begonnen nadat ik een jaar in dienst was)
• Mobiliteit per jaar: € Leaseauto 2019 model 24k waarde + Tankpas, 25k km in totaal: 13k zakelijk 12k prive, Bijtelling 350 per maand(vind ik best duur)
• Overige: Opleidingen voor certificaten worden betaald door detachering, totaal bedrag van de kosten worden gedeeld door 12 en elke maand dat ik nog bij het bedrijf werk “betaal” ik het af.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €31752

Mijn vraag aan jullie beste onderhandelingsdeskundigen en wijzere mensen die al een stuk meer ervaring hebben:
Het bedrijf waar ik nu al 1,5 jaar zit via mijn detachering is erg tevreden met mij en wil me graag overnemen. Het is een internationaal handels bedrijf met verschillende vestigingen in Europa en VS. Ik kreeg te horen dat de salarisschaal erg breed is voor mijn functie: van 28k per jaar tot 56k. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het bedrijf dat mij wil overnemen heeft geen leaseauto mogelijkheden maar wil het wel compenseren met een netto bedrag op mijn salaris. Tevens wordt de aanvullende zorgverzekering betaald door het bedrijf. Ik weet ook dat nadat ik mijn MD101 heb behaald en “MCSA” certified ben, ik meer “waard” zal zijn. Hoe pak ik dit het beste aan?
Ik heb daar wel gedachten over (die ik wil delen), maar als ik kijk naar de Topic Warning en recente opmerkingen van mods, vrees ik dat een inhoudelijke discussie hierover wat te ver van het topic raakt. :)

Wellicht iets voor een eigen topic? (Tag me gerust, dan zie ik 'm.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarelDeGrote123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-04-2021
unezra schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:22:
[...]

Ik heb daar wel gedachten over (die ik wil delen), maar als ik kijk naar de Topic Warning en recente opmerkingen van mods, vrees ik dat een inhoudelijke discussie hierover wat te ver van het topic raakt. :)

Wellicht iets voor een eigen topic? (Tag me gerust, dan zie ik 'm.)
Ik heb zojuist een nieuwe topic geopend, kan helaas niet vinden hoe ik je kan taggen, bij deze de link: Opdrachtgever wil me overnemen, hoe pak ik dit het best aan?
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:57
Members only:

Sinds kort gestart bij een lokaal bedrijf. Vooral vanwege nieuwe uitdaging en korte reistijd, salaris komt redelijk overeen met laatste salarisschaal van vorige werkgever.
Leasebudget is niet vast bedrag, gaat in overeenstemming met werkgever (in dit geval een Kia E-Niro).

Heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch overstap durven nemen (vorige baan was eerste 'serieuze' baan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
Ystime schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:02:
***members only***

Sinds kort gestart bij een lokaal bedrijf. Vooral vanwege nieuwe uitdaging en korte reistijd, salaris komt redelijk overeen met laatste salarisschaal van vorige werkgever.
Leasebudget is niet vast bedrag, gaat in overeenstemming met werkgever (in dit geval een Kia E-Niro).

Heeft even geduurd, maar uiteindelijk toch overstap durven nemen (vorige baan was eerste 'serieuze' baan).
Dus een overstap naar een andere werkgever en naar een hogere functie maar hetzelfde loon?

Had je dit topic gezien Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Ik vraag me af hoeveel mensen hier ook bij de detachering werken waar ze nu sinds een jaar zijn overgestapt naar autos die op CNG rijden. Ik ben benieuwd hoe groot de verschillen zijn bij de primaire arbeidsvoorwaarden. (wel via DM)

Members only:

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:57
thlst schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Dus een overstap naar een andere werkgever en naar een hogere functie maar hetzelfde loon?

Had je dit topic gezien Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?
Klopt. Ik was/ben dan ook tevreden met huidige loon (enige verschil is dat ik nu het bonus-component dat ik bij vorige werkgever had als vast salaris heb gekregen). Geld speelde verder geen rol voor overstap, en ben zelf wel van mening dat ik eerst wil weten of ik echt pas binnen de nieuwe organisatie voordat we verder gaan onderhandelen :)

Daarnaast was laatste positie bij vorige werkgever ook Manager Development, FYI.

[ Voor 6% gewijzigd door Ystime op 23-10-2020 13:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RBE2016
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Aangezien de zorg weer een hot item is deel ik mijn salaris maar eens als HBO verpleegkundige in een algemeen ziekenhuis die met COVID patiënten werkt op de longafdeling.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO verpleegkunde
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Twente

2. Wat doe je:
• Functie:Regieverpleegkundige op de longafdeling en aanspreekpunt verpleegkundig gedeelte EPD
• Werkgever/branche: algemeen ziekenhuis
• (Werk) Locatie(s): 1
• Aantal vakantiedagen: 17 vakantiedagen, 53 persoonlijk levensfase uren per jaar
• Gewerkte uren/week: 34 (maximum 36 volgens CAO
• Reistijd: 15 minuten met de fiets
• Werkdruk: hoog tot zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € €2707 zonder onregelmatigheidstoeslag, gemiddeld €3100 met onregelmatigheidstoeslag. Salaris wisselt ivm de onregelmatigheidstoeslag tussen de €3000 en €3200 afhankelijk van de gedraaide diensten. Via de CAO: FWG 50 trede 3.
• Vakantiegeld: € 2650
• Bonus, toeslagen, etc: normaal geen, dit jaar dus €1000 zorgbonus vanuit de overheid
• Dertiende/veertiende maand: €2650
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €280/300
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: €60 (fiets) op het salaris, daarnaast mobiliteitsregelingen voor woon/werkverkeer.
• Overige: woon/werk regelingen zoals een elektrische fiets

[ Voor 11% gewijzigd door RBE2016 op 27-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dio90
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik ben net afgestudeerd en deze aanbod gekregen.
Graag hoor ik jullie mening!

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 0 (Starter positie)
• (Woon) Locatie: Noord-Braband

2. Wat doe je:
• Functie: .NET Developer
• (Werk) Locatie(s): Noord-Braband
• Aantal vakantiedagen: 27
• Reistijd: +- 40 minuten met auto
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.070,00
• Vakantiegeld: €1980
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26.820,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 55%, de andere moet ik zelf betalen.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee.
• Mobiliteit per jaar: lease auto met onbeperkt prive kms (budget van 500)
• Overige: Cursusen en certificaten zijn volledig vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €26.820,00

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:02
TrafalgarLaw schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 03:39:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Geneeskunde
• Werkervaring: Coschappen
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Basisarts
• Werkgever/branche: Uitzendbureau
• (Werk) Locatie(s): Huisartsenpraktijk
• Aantal vakantiedagen:
• Gewerkte uren/week: 17
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Normaal/laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 1631
• Vakantiegeld: 5%
Man wat heb je als geneeskundestudent toch een ontzettend lange adem nodig.

31 en een brutosalaris van 1631... als arts :o

Doe maar meer geld naar de zorg en dan specifiek ook naar @TrafalgarLaw .

Is deeltijd, even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

KoningsGap schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Man wat heb je als geneeskundestudent toch een ontzettend lange adem nodig.

31 en een brutosalaris van 1631... als arts :o

Doe maar meer geld naar de zorg en dan specifiek ook naar @TrafalgarLaw .
17 uur per week wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:02
Scherp. Foutje.

3837 obv 40 uur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:49:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie ervan?
Mijn vriendin van 21 met een MBO diploma krijgt meer betaald dan jij. Maar jij hebt dan wel een auto. Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds laag maar goed, na 2/3 jaar moet je wel echt flinke stappen gaan maken....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:05
@Dio90 Je bent natuurlijk ook wel "oud" om met 28 te starten. Ik zou zoals @Bschnitz zegt nu veel werkervaring op doen en dan moet je toch wel wat stappen gaan maken binnen nu en 3 jaar (richting de 3k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 21:13

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie ervan?
Startsalaris HBO ICT mag je wel 2800,- verwachten dus min auto kom je 300 te kort, pensioen is natuurlijk ook belangrijk want die bijdrage kan 0 zijn of 100-200 per maand. Ik zou een tegenbod doen van 2400-2500 zoiets, nee heb je ja kun je krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

TheUninvited schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Startsalaris HBO ICT mag je wel 2800,- verwachten dus min auto kom je 300 te kort, pensioen is natuurlijk ook belangrijk want die bijdrage kan 0 zijn of 100-200 per maand. Ik zou een tegenbod doen van 2400-2500 zoiets, nee heb je ja kun je krijgen.
Hoe komen jullie toch allemaal bij die hoge startsalarissen? Helaas lijken die in Noord-Brabant toch een stuk lager te liggen...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• retoohs
Je zou wel eens de slechts betaalde .NET developer van het land kunnen worden als je dit accepteert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dio90
@retoohs wat denk je dat het zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dio90
@hyptonize heb je daar ook ervaring? of mis. vergelijkbare aanbiedngen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Laatst online: 21:13
hyptonize schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Hoe komen jullie toch allemaal bij die hoge startsalarissen? Helaas lijken die in Noord-Brabant toch een stuk lager te liggen...
Ik woon in NB en mijn ervaring is dat het best realistisch is mits je een goede werkgever vind. Maar je hebt ook zeker genoeg bedrijven die dat niet willen betalen, vraag is of je daarvoor wilt werken of niet. Ligt geheel aan je ambitie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:14:
@retoohs wat denk je dat het zou moeten zijn?
2500 + auto is wel fair. Maargoed ik woon niet in Noord Brabant dus wellicht heb ik een vertekend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dio90
retoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

2500 + auto is wel fair. Maargoed ik woon niet in Noord Brabant dus wellicht heb ik een vertekend beeld.
Dit bedrijf heeft overal kantoren. Het startsalaris is in alle vestigingen gelijk, heb ik gehoord. Ik denk ook dat het laag is. daarom mijn vraag. Ik zal verder moeten zoeken...denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:24:
[...]
Dit bedrijf heeft overal kantoren. Het startsalaris is in alle vestigingen gelijk, heb ik gehoord. Ik denk ook dat het laag is. daarom mijn vraag. Ik zal verder moeten zoeken...denk ik
Ik zou het met ze bespreken voordat je het afketst (onderhandelen dus).

Het kan ook zijn dat ze je hard laten stijgen in salaris, dus bijvoorbeeld een goede verhoging na 6 maanden en 1 jaar. Detacheerders maken verlies totdat je ingezet bent.

Verder zijn secundaire voorwaarden belangrijk, hoeveel pensioen krijg je? Dat is ook gewoon uitgesteld salaris. Is er iets van een standaard maandelijkse netto onkosten vergoeding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetoeshow
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 14:07

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie ervan?
Dit jaar ben ik ook afgestudeerd met HBO-ICT maar €2070 plus auto is wel aan de lage kant. Ik ben met €2800 begonnen als starter. Ben trouwens 29 :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dio90 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:24:
Nee, je moet onderhandelen :) Sowieso is het altijd handig om tegelijkertijd een stuk of drie sollicitaties te hebben lopen (als je dat lukt, dat is als ervaren dev natuurlijk makkelijker dan als starter). Dan kun je beter zien wat bedrijven als eerste bod willen geven. Sommige bedrijven beginnen gewoon laag in de hoop dat je niet onderhandelt. Vrijwel geen enkel bedrijf noemt meteen een bedrag dat aan de bovenkant van hun range ligt. Daarbij werkt bedrijven tegen elkaar uitspelen vaak erg goed. Op de "ja sorry ik ga voor X want meer loon" volgt vrijwel altijd een "maar als wij dat ook bieden, kies je dan voor ons?" De eerste keren is dit eng, maar dit stukje moet je ook gewoon leren. Helaas vertellen ze hier niks over op opleidigen, waarschijnlijk omdat ze dan ruzies krijgen met hun sponsors :)

Ik ben zelf bij een bedrijf in Utrecht begonnen met 2250. In 2002. Gecorrigeerd voor inflatie zou dat nu 3000 zijn ongeveer (zonder leaseauto). Om je een beetje een beeld te geven hoe laag die 2k is. Daar moet echt wel ruimte zijn, bij dat bedrijf, en of bij anderen. Hoe dan ook; leg nooit al je eieren in 1 mandje :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Wat vinden jullie ervan?
Erg karig. HBO opgeleide starters beginnen op ons kantoor zo rond de €2500,-, en WO-ers zo'n €200,- hoger.
Profielen met een exacte achtergrond zitten daar nog iets boven, maar dat komt voor een deel door de schaarste.
Uiteraard allen inclusief de mogelijkheid ket krijgen van een leasewagen of een mobiliteitsvergoeding.

Kortom: ik denk niet dat dit een geheel eerlijk salaris is, In tegendeel zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
retoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:30:
Het kan ook zijn dat ze je hard laten stijgen in salaris, dus bijvoorbeeld een goede verhoging na 6 maanden en 1 jaar. Detacheerders maken verlies totdat je ingezet bent.
Dat zou ik nooit accepteren tenzij het zwart op wit staat, en gekoppeld is aan objectieve haalbare targets. Dat soort mooie praatjes volgt vaak een jaar later met een "Ja maar bedrijfsresultaat..." of andere vage redenen waarom ze je die verhoging niet kunnen geven.

Voor software bedrijven zijn personeelskosten veruit de grootste kostenpost en ze doen er alles aan om de verhouding "wat je kost" en "wat je oplevert" zoveel mogelijk in hun voordeel te houden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 21:32
Ik heb persoonlijk nooit zin om te onderhandelen als een bedrijf echt laag zit. Natuurlijk als je iets meer had verwacht ga je in gesprek en doe je een tegenbod, maar als hun eerste bod echt laag is zou ik verder kijken. Dan zie je het al aankomen dat je bij elke salarisverhoging hemel en aarde moet bewegen voor wat tientjes erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb persoonlijk nooit zin om te onderhandelen als een bedrijf echt laag zit. Natuurlijk als je iets meer had verwacht ga je in gesprek en doe je een tegenbod, maar als hun eerste bod echt laag is zou ik verder kijken. Dan zie je het al aankomen dat je bij elke salarisverhoging hemel en aarde moet bewegen voor wat tientjes erbij.
Ja, in de dit geval praat je over 25% tot 40% erbij. Dat is over het algemeen geen hele realistische verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:07
Ja dat is heerlijk. Ik kan zelf bepalen hoeveel ik per week werk, of ik ook bijwerk op mijn vrije dagen, in de avonden of weekenden. Dus ik zit nooit aan de sleur van een 5-dagige werkweek vast en mocht ik meer willen bijverdienen die maand dan kan ik dat gewoon. Ik hoef namelijk niet rijk te worden, een rustig leven leiden lijkt mij even belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:40:
Daar ben ik het an sich mee eens hoor, alleen heb je als starter natuurlijk iets minder te kiezen dan iemand met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Laatst online: 23:11
retoohs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Detacheerders maken verlies totdat je ingezet bent.
Die moet je uitleggen? Definieer tot je ingezet bent? Beetje fatsoenlijke detacheerder teken je pas als ze iets voor je hebben en je aan de bak gaat. Zelfs vanaf dag 1 gaat het echt over de kop bij detacheringspartijen. Die verdienen GROF aan je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Axel schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:42:
[...]

Die moet je uitleggen? Definieer tot je ingezet bent? Beetje fatsoenlijke detacheerder teken je pas als ze iets voor je hebben en je aan de bak gaat. Zelfs vanaf dag 1 gaat het echt over de kop bij detacheringspartijen. Die verdienen GROF aan je.
Lijkt mij simpel toch? Zodra je nog geen klus hebt en dus op de bank zit, verdienen ze niets aan je. Zodra je wel werkt, verdienen ze veel aan je.
Pagina: 1 ... 71 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.