Het grote Pensioen topic

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:48
saveljos schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:38:
Ik ben een zzp'er die nu zit te overwegen om in loondienst te gaan. En alhoewel ik een lagere salaris nog wel kan accepteren heb ik meer moeite met de verplichte pensioen. Die ik om verschillende redenen echt niet wil.

Nu vind ik online dat er geen verplicht pensioen is op het moment dat er ook geen cao aanwezig is. En toch meld een potentiële werkgever dat ze verplicht zijn te werken met een pensioenbijdrage (metaal/elektro).

Ik krijg binnenkort salarisaanbod + de berekeningen binnen m.b.t. het pensioen. Maar heeft er iemand een idee of het bovenstaande verhaal wel eens kan kloppen?
Of er een verplichte pensioenregeling is staat los van de vraag of er een cao is. Als je in de metaal/Electro branche gaat werken, dan zul je dus in principe gewoon bij pme pensioen opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 17:57
Ik ben een zzp'er die nu zit te overwegen om in loondienst te gaan. En alhoewel ik een lagere salaris nog wel kan accepteren heb ik meer moeite met de verplichte pensioen. Die ik om verschillende redenen echt niet wil.
Je bent niet de enige met bezwaar tegen pensioen. Als je hier voet bij stuk houdt komt de werkgever je normaal tegemoet met een uitzondering. Je kan gemoedsbezwaardheid om religieuze redenen noemen als neutrale uitleg.

Bedenk van te voren hoe hoog je dit wilt opspelen. Wat is jouw alternatief als de werkgever het aanbod dreigt in te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nu vind ik online dat er geen verplicht pensioen is op het moment dat er ook geen cao aanwezig is. En toch meld een potentiële werkgever dat ze verplicht zijn te werken met een pensioenbijdrage (metaal/elektro).