Ik ben 40-plusser en werd laatst door mijn schoonmoeder gewezen op een artikel in het MaxMagazine.
'Compensaties in het nieuwe pensioenstelsel'. Boodschap: mis vooral die boot niet.
Ik ben vorig jaar gestart als ZZP'er en had bewust het eerste jaar nog geen pensioen voor mezelf meegerekend.
Ik vind het wel belangrijk, dus een pensioengat mag van mij niet langer dan 2 jaar duren.
Ik heb ook al 14,5 jaar pensioen opgebouwd.
Vanuit mijn parttime baan naast ZZP-schap kan ik vanaf februari via BrandNewDay pensioen op gaan bouwen.
Nou lijkt me dus logisch dat ik, zonder actieve pensioenregeling, die boot ga missen als ik nu niets doe.
Ik kan in theorie een pensioenpotje openen bij BND en daar een lullig bedrag in storten voor december en januari.
Vanaf februari heb ik daar dan minder omkijken naar. Dat kost me even wat uit eigen zak, maar daarmee ontvang ik wel die compensatie.
Punt van twijfel is dat ik lees, dat nog niet 'alle partijen om zijn'. Mijn werkgever? Pensioenaanbieders zoals BND?
Als ik BND mail en simpelweg dit vraag zullen ze me jubelend aan boord harken, of dat nou nodig is of niet. Klant erbij is klant erbij.
Ik kom hier om een onafhankelijk antwoord te krijgen...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs