Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hydra schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Dat zou ik nooit accepteren tenzij het zwart op wit staat, en gekoppeld is aan objectieve haalbare targets. Dat soort mooie praatjes volgt vaak een jaar later met een "Ja maar bedrijfsresultaat..." of andere vage redenen waarom ze je die verhoging niet kunnen geven.

Voor software bedrijven zijn personeelskosten veruit de grootste kostenpost en ze doen er alles aan om de verhouding "wat je kost" en "wat je oplevert" zoveel mogelijk in hun voordeel te houden.
Precies. Als een bedrijf al komt met zo’n belachelijk laag startbod zou ik er geen moeite in stoppen en iets anders gaan zoeken. Als je al weet te onderhandelen om te starten voor €2800,- zit je waarschijnlijk 5 jaar daar aan vast.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:40:
Ik heb persoonlijk nooit zin om te onderhandelen als een bedrijf echt laag zit. Natuurlijk als je iets meer had verwacht ga je in gesprek en doe je een tegenbod, maar als hun eerste bod echt laag is zou ik verder kijken. Dan zie je het al aankomen dat je bij elke salarisverhoging hemel en aarde moet bewegen voor wat tientjes erbij.
Dit dus 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tylen schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:17:
Precies. Als een bedrijf al komt met zo’n belachelijk laag startbod zou ik er geen moeite in stoppen en iets anders gaan zoeken. Als je al weet te onderhandelen om te starten voor €2800,- zit je waarschijnlijk 5 jaar daar aan vast.
Ja, mee eens hoor. Maar het is als starter natuurlijk vooral afhankelijk van of er 'iets anders' is. Daar heb ik zelf geen zicht op; als ervaren dev wordt je doodgegooid met vacatures maar ik kan me voorstellen dat dat voor starters heel anders is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:10
Axel schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:42:
[...]
Die moet je uitleggen? Definieer tot je ingezet bent? Beetje fatsoenlijke detacheerder teken je pas als ze iets voor je hebben en je aan de bak gaat. Zelfs vanaf dag 1 gaat het echt over de kop bij detacheringspartijen. Die verdienen GROF aan je.
Starters zitten in het begin x maanden op de bank en zijn trainingen aan het doen. De opdrachten voor personeel met 0.0 ervaring liggen echt niet voor het oprapen, nu niet meer althans.

Dat is trouwens ook iets om over na te denken wanneer je als starter bij een detacheerder tekent. Wie weet zit je 6 maanden op de bank uit je neus te vreten. In die tijd had je al veel kunnen leren als je wel productief aan het werk was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
retoohs schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
Dat is trouwens ook iets om over na te denken wanneer je als starter bij een detacheerder tekent. Wie weet zit je 6 maanden op de bank uit je neus te vreten. In die tijd had je al veel kunnen leren als je wel productief aan het werk was geweest.
Dat is extreem zeldzaam. Meestal worden starters samen met meer ervaren developers op een project gezet die 'em dan bij de hand nemen. Afgezien van een introductieperiode is het voor een software engineer vrijwel altid zo dat je vrijwel direct aan de slag bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
En "op de bank zitten" == "volle bak aan je certificaten werken", toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
Goeie stap! Net salaris voor je leeftijd, kudos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 20:21
Congrats! Ben wel nieuwsgierig nu bij welk security club je aan de gang gaat in Utrecht. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Zeer keurig aangezien er ook een bedrijfsauto bij zit met een riant budget.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09

Wok

Dakloos...

@Batiatus Mooi lijstje! (y)

offtopic:
Het is mooi wonen hier in Zuidoost-Brabant, maar voor wat betreft de reistijd naar Utrecht kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen... Nu met COVID en zulks is het allemaal goed te doen, maar pre-COVID was die A2 tussen Den Bosch en Utrecht (en verder) ook pure terreur. :X

Voor mij vorige werk moest ik met enige regelmaat naar een klant in A'dam Zuidoost. Als ik om 6:00 's ochtends vertrok uit Eindhoven, stond ik om 7:15 bij de klant op de stoep. Vertrok ik echter om 6:15, dan was op z'n vroegst om 8:45 op locatie. Vertrok ik om 6:30, dan mocht ik in mijn handjes knijpen als ik voor 9:30 het parkeerterrein op reed 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Dank allen!
@Wok Wat betreft reistijd weet ik het, verwacht er wel iets langer dan een uur over te doen wanneer ik daar ga wonen. Kom zelf uit die regio, dus ben er bekend mee.. helaas! Gelukkig mag ik zelf mijn werktijden bepalen en in overleg met klanten aanvangst van tijdstippen bepalen. Daar zit dus wel wat ruimte in. Sowieso wordt het gemiddeld niet meer dan drie dagen per week naar de klant, als ik die andere twee dagen thuis kan werken kan ik er prima mee leven. Thuiswerken is daar sowieso geen probleem gelukkig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO bachelor Moleculaire en Cellulaire Levenswetenschappen
• Werkervaring: 2 jaar als dev. Daarvoor veel in de horeca als student.
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Ontwikkelaar van web app/database. Stack:
PHP/SQL/JavaScript (Laravel)
• Werkgever/branche: Detachering geplaatst bij een startup in voedingsmiddelenindustrie
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 30 min (5 uur per week)
• Werkdruk: Gevoelsmatig laag/gemiddeld. Ik vergelijk het dan met de horeca. Ben nu wel enige developer bij dit bedrijf. Werk gemiddeld 1 á 2 keer per week over.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: €2350
• Bonus, toeslagen, etc: 5 euro bruto (inzetbonus) en 7 euro netto (onkosten vergoeding) per dag gewerkt.
• Dertiende maand: €2500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.050 bruto + 1680 netto onkostenvergoeding.

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ??? Moet ik even opzoeken
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto Ford Fiesta woonwerkverkeer + 12000 km/jaar. Kosten: 312 euro per maand (wordt van bruto loon afgetrokken)
• Overige: Mag certificaten halen, in praktijk heeft vrijwel niemand tijd hiervoor.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.394 (+1680 netto onkostenvergoeding)

Ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gerpsp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:47
-

[ Voor 99% gewijzigd door gerpsp op 07-03-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalcoBoy
Goed salaris. 32 vrije dagen. 5 min fietsen naar werk. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-06 15:43
Ik kijk af en toe wel eens in dit topic omdat ik benieuwd ben hoe het met anderen gaat. Nu er veel veranderd is bij mijn huidige werkgever vraag ik me af of dit marktconform is. Ik zie namelijk zulke hoge bedragen aan salaris voorbij komen dat ik vermoed dat het beter kan. Misschien dat iemand mij meer inzicht kan geven.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO 4 ICT-beheerder, nu bezig met HBO Bachelor ICT deeltijd (zelf gefinancierd, eigen initiatief) en een zwik certificaten waaronder MCSA, HP Hardware en Cisco.
• Werkervaring: ~10 jaar relevante werkervaring
• (Woon) Locatie: Werk locatie: Regio Rotterdam, woonlocatie regio Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Commerciële ICT-dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Klanten voornamelijk in de omgeving Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 24 bij geen ziekte 26
• Reistijd: 45 minuten met de auto of thuiswerk i.v.m. Covid19.
• Werkdruk: Variërend van rustig tot 20 uur overwerk in de week.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3000
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38880

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen pensioen opbouw
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak youngtimer van 2000 euro. +/-30 euro netto bijtelling
• Overige: Telefoonabbo van de zaak fair use, telefoon zelf gefinancierd. Geen laptop (gebruik mijn privé laptop). Internet via de zaak 100% vergoed.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 38880 + Auto

[ Voor 10% gewijzigd door Daldiel op 04-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@gerpsp geen franchise die het pensioenbedrag verlaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Daldiel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
Ik kijk af en toe wel eens in dit topic omdat ik benieuwd ben hoe het met anderen gaat. Nu er veel veranderd is bij mijn huidige werkgever vraag ik me af of dit marktconform is. Ik zie namelijk zulke hoge bedragen aan salaris voorbij komen dat ik vermoed dat het beter kan. Misschien dat iemand mij meer inzicht kan geven.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT-beheerder, nu bezig met HBO Bachelor ICT deeltijd (zelf gefinancierd, eigen initiatief)

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak youngtimer van 2000 euro. +/-30 euro netto bijtelling
• Overige: Telefoonabbo van de zaak fair use, telefoon zelf gefinancierd. Geen laptop (gebruik mijn privé laptop). Internet via de zaak 100% vergoed.
Géén pensioen opbouw? Dan vind ik je salaris aan de lage kant (want dan zou je zelf in willen leggen ergens, maar dat geld lijk je er ook niet voor te krijgen).

Weet je zeker dat je geen opbouw hebt, of weet je niet wat het is?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerpsp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:47
Napo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:01:
@gerpsp geen franchise die het pensioenbedrag verlaagt?

[ Voor 65% gewijzigd door gerpsp op 07-03-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:47:
[...]

Géén pensioen opbouw? Dan vind ik je salaris aan de lage kant (want dan zou je zelf in willen leggen ergens, maar dat geld lijk je er ook niet voor te krijgen).

Weet je zeker dat je geen opbouw hebt, of weet je niet wat het is?
Ik weet zeker dat ik geen opbouw heb, heb er specifiek om gevraagd. Er is geen pensioen stelsel was het antwoord. Maar ik begrijp uit je reactie dat het aan de lage kant is, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Daldiel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 4 ICT-beheerder, nu bezig met HBO Bachelor ICT deeltijd (zelf gefinancierd, eigen initiatief) en een zwik certificaten waaronder MCSA, HP Hardware en Cisco.

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Salaris lijkt mij normaal voor een mbo functie, daarbij zit er bij de auto ook onderhoud, brandstof en verzekering ed, dus de waarde daarvan is een paar honderd euro per maand .
Pensioen is jammer, daar zou ik zo onderhand wel iets voor regelen .

In welk jaar van je hbo zit je ? Wellicht kun je op een hbo functie solliciteren.
Ik heb ook deeltijd hbo gedaan en zat vanaf einde jaar 1 op een hbo functie .

Ik benader het een beetje zwart-wit qua mbo/hbo, maar wat ik bedoel aan te geven is dat je bij een hbo functie ook iets complexere werkzaamheden mag verwachten en een passend salaris .

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 04-11-2020 19:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daldiel
Sport_Life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:53:
[...]

Salaris lijkt mij normaal voor een mbo functie, daarbij zit er bij de auto ook onderhoud, brandstof en verzekering ed, dus de waarde daarvan is een paar honderd euro per maand .
Pensioen is jammer, maar daar zou ik zo onderhand wel iets voor regelen .

In welk jaar van je hbo zit je ? Wellicht kun je op een hbo functie solliciteren.
Ik heb ook deeltijd hbo gedaan en zat vanaf einde jaar 1 op een hbo functie .
Ik ben pas dit schooljaar begonnen, op dit moment kan ik daar dus nog niet zo veel mee. Vanwege mijn ervaring kan ik echter wel versneld de opleiding afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Daldiel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:54:
[...]

Ik ben pas dit schooljaar begonnen, op dit moment kan ik daar dus nog niet zo veel mee. Vanwege mijn ervaring kan ik echter wel versneld de opleiding afronden.
Je hebt nu door de bank genomen een pensioen gat van ca 12% (25-30 = 5 jaar van de 42 werkzame jaren). Dat loopt op als je de komende jaren niets veranderd.
Ik zou ofwel zelf iets regelen, volgens mij kun je dan bruto inleggen , of een goed gesprek aangaan met de werkgever en een pensioenbijdrage eisen.

Vertrekken zou ik nog even mee wachten tot je iets verder in je opleiding bent en meteen een flinke stap kunt maken in werkzaamheden + salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
retoohs schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]
Je kan juist fantastisch veel leren als je 6 maanden lang _niet_ aan een project hoeft. Juist dan word je op interne projectjes gezet en heb je de kans om snel veel verschillende dingen te leren.

Ik heb ook bijna 2 jaar bij een detacheerder gezeten, maar op een gegeven moment werd ik zelf benaderd voor opdrachten en heb ik de knoop naar freelancen doorgehakt. Detachering moet je zien als opstap naar freelance, niet als start positie. Je bent simpelweg nog niet goed genoeg om op leuke projecten te eindigen.

Ik zou zoeken naar een klein bedrijfje waar je 1-2 jaar kan werken in een leuk team/project en dan weer eens de markt op om te kijken wat er te doen is als 'niet starter'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 12:43
Aanbod gekregen van huidige werkgever voor na het afronden WO studie.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Civiel Techniek afgerond, bezig met WO Bouwkunde, constructief ontwerp
• Werkervaring: 6 maanden stage geotechniek, 2,5 jaar constructeur bij een MKB adviesbureau, part time
• (Woon) Locatie: Den Bosch

2. Wat doe je:
• Functie: Constructeur/adviseur
• Werkgever/branche: Bouw
• (Werk) Locatie(s): Nabij Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 16 40
• Reistijd: 40 min heen (55 km een richting)
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 750 850 950 2750
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: winst uitkering zou mogelijk zijn bij goede prestatie
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 35.640,-

• Pensioen fonds regeling aanwezig, nog niet in verdiept echter.
• Mobiliteit per jaar: Volledige woon-werk vergoeding.

Ziet er goed uit maar met 2,5 jaar part time relevant ervaring kan ik wel elders meer krijgen. Ik begrijp dat een klein bureautje niet kan opboksen tegen een corporatie wat betreft arbeidsvoorwaarden. Afspraak gemaakt dat reiskosten vergoeding evt omgezet wordt naar brutto maandsalaris bij verhuizing etc.

Heb echter nog geen beeld bij salaris groei en geen duidelijk intern ontwikkelingspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gervinho
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-08 09:38
Donib schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:39:
Ik begrijp dat een klein bureautje niet kan opboksen <>
Heb echter nog geen beeld bij salaris groei en geen duidelijk intern ontwikkelingspad.
Een klein bedrijf heeft vaak ook geen crystallized beleid over salaris groei noch ontwikkelingspad zou ik zeggen; die kan je daar zelf creëren en jezelf zo ontwikkelen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:17
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door pLabel op 12-11-2020 09:40 . Reden: Members only toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 11-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07 12:03
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@FitTiv Lijkt mij een meer dan prima salaris (ook voor je leeftijd), zeker met je instelling. Zeker bij een dergelijk bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Ik vind het voor iemand met 4.5 jaar ervaring behoorlijk aan de lage kant aangezien je geen leaseauto oid hebt. Ik kan zelf een beetje lastig inschatten wat het wel zou moeten zijn (daar kom je vooral achter door te solliciteren) maar je zit m.i. minimaal 500 te laag. Lastige is alleen dat dat soort grote stappen vrijwel alleen te maken zijn als je overstapt naar een nieuwe werkgever.

Klopt die pensioeninleg wel trouwens? Als 1% van je bruto salaris het enige is, zit er een pensioengat op je te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03

Koekfabriek

King Billy on the wall

Hydra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ik vind het voor iemand met 4.5 jaar ervaring behoorlijk aan de lage kant aangezien je geen leaseauto oid hebt. Ik kan zelf een beetje lastig inschatten wat het wel zou moeten zijn (daar kom je vooral achter door te solliciteren) maar je zit m.i. minimaal 500 te laag. Lastige is alleen dat dat soort grote stappen vrijwel alleen te maken zijn als je overstapt naar een nieuwe werkgever.

Klopt die pensioeninleg wel trouwens? Als 1% van je bruto salaris het enige is, zit er een pensioengat op je te wachten.
@jorismathijssen geeft toch aan dat hij een leaseauto rijdt a 700 euro per maand?

Vooral die pensioeninleg zou ik na willen gaan, als het 1% is van je bruto loon is het echt heel karig. Voor de rest vind ik dat er wel iets meer in mag zitten dan het huidige salaris.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Koekfabriek schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:47:
@jorismathijssen geeft toch aan dat hij een leaseauto rijdt a 700 euro per maand?
Ah, je hebt gelijk, ik had dat stukje tekst verkeerd geinterpreteerd. Zat nog op m'n eerste kop koffie.

• OrangeSkittle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 16:30
Mede met dit topic in mijn achterhoofd de onderhandeling ingegaan en het volgende eruit weten te slepen:

Members only:

In mijn optiek een aanzienlijke verbetering op jaarbasis.

Wat vinden jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door OrangeSkittle op 12-11-2020 23:07 . Reden: members only ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FroFrozon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 16:33
1. Wie ben je:
Leeftijd: 30
• Opleiding: WO Accounting
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Management Consultant
• Werkgever/branche: Zakelijke dienstverlening voor non-profit
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant & Limburg
• Reistijd: 30 minuten enkele reis (deur tot deur). Nu thuiswerken in verband met Corona.
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3800 €
• Bonus, toeslagen, etc: Persoonlijke en collectieve prestatie beloning, gemiddeld 1 maandsalaris
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 53.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (volvo v40) met 10.000 privé km's per jaar
• Overige: Opleidingsbudget van 1500 euro; laptop en telefoon.

Opzich tevreden mee, genoeg om goed mee rond te komen in ieder geval. Toch het gevoel, o.a. op basis van berichten hier, dat ik aan de onderkant van de range zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:04
FroFrozon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:
Opzich tevreden mee, genoeg om goed mee rond te komen in ieder geval. Toch het gevoel, o.a. op basis van berichten hier, dat ik aan de onderkant van de range zit.
Pas daar mee op hoor, ik heb wel een beetje het idee dat er toch wel een survivorship bias heerst in dit topic. Kan me goed voorstellen dat er best wat mensen zijn die het niet zo fijn vinden hun (lager dan gemiddeld hier) salaris te posten. Daarnaast zie ik vooral beginners die nog regelmatig grote sprongen maken, en niet zoveel oudgedienden.

Ik vind jouw salaris igg mooi, ook gezien de regio, ik verdiende het niet op mn 30ste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
FroFrozon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:
...
Denk dat het op zich ook wel meevalt. Ik ben dan een paar jaar ouder, woon/werk in dezelfde regio en heb een flink hoger salaris, maar ik heb dan geen leasewagen erbij. Die auto is ook makkelijk te vergelijken met 500-700 euro extra salaris (grove schatting). Tel je dat op bij je inkomen zou ik het zeker niet "de onderkant" noemen, eerder ruim gemiddeld. Dit ligt er natuurlijk wel nog aan hoe het pensioen is, is dat heel karig dan kan je wellicht stellen dat het iets onder gemiddeld is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Moi_in_actie schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:25:
Die auto is ook makkelijk te vergelijken met 500-700 euro extra salaris (grove schatting).
Gebaseerd op wat? Zonder iets te weten over prive/zakelijk gebruik en voorkeur qua auto is hier weinig over te zeggen. Een leaseauto is helemaal niet per definitie voordeliger in alle situaties.

Voor €500-€700 kan je een prima vergelijkbare auto ongeveer privé rijden, dan houdt je de bijtelling in je zak en krijg je nog reiskostenvergoeding voor woon-werk en zakelijk. Ofwel, dat lijkt me een vrij extreme inschatting nog even los dat een leasebudget met salaris vergelijken krom is i.v.m. pensioenopbouw, vakantiegeld etc.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
sebastiaan89 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:20:
[...]

Pas daar mee op hoor, ik heb wel een beetje het idee dat er toch wel een survivorship bias heerst in dit topic.
En ook een bias richting mensen die carrière maken belangrijk vinden, weten wat ze waard zijn en boven gemiddeld veel lezen over salarisonderhandelingen (als je niet enkel dit topic leest in PFSL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muharemj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik ben toch benieuwd naar jullie mening.. en of dit marktconform is.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica - Software Engineering
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Internetbedrijf, finance sector
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30 minuten enkele reis (lopen + trein)
• Werkdruk: Normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.288 (maandsalaris + vakantiegeld)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €750 (per jaar)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: €1200 (€100 per maand)
• Overige: Laptop, collectiviteitskorting en studiemogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.238 (primair + secundair)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@muharemj Nee, dat is een startsalaris of een salaris wat je naar een jaar hebt met die opleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25
@muharemj Zou eens rond gaan kijken, midlance bijvoorbeeld als je eens wat meerdere bedrijven wil zien en naar ervaring/vaardigheden betaald wilt worden in plaats van dit (no offense) bedroevende lijstje.

Goed dat je het in ieder geval post en vraagt!

[ Voor 10% gewijzigd door Strykeforce op 13-11-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

muharemj schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:49:
Ik ben toch benieuwd naar jullie mening.. en of dit marktconform is.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica - Software Engineering
• (Woon) Locatie: Regio Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Internetbedrijf, finance sector
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 30 minuten enkele reis (lopen + trein)
• Werkdruk: Normaal tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2800
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.288 (maandsalaris + vakantiegeld)

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €750 (per jaar)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: €1200 (€100 per maand)
• Overige: Laptop, collectiviteitskorting en studiemogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.238 (primair + secundair)
Zoals anderen al aangaven is dit niet bepaald marktconform al helemaal met 4 jaar werkervaring en de karige pensioeninleg.

Hier mogen mijns inziens wel een paar €100,- bij.

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door D33F op 14-11-2020 10:10 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28 jaar
• Opleiding: WO bachelor informatiekunde
• Werkervaring: 0.5 jaar stage + 2.5 jaar dienst
Binnen de functie zijn we verantwoordelijk voor het actueel houden en verspreiden van alle werk- en beleidsinformatie voor ongeveer 400 collega's. Daarnaast schakelen wij veel met beleidsmakers, management en nemen wij deel aan vrijwel alle grote projecten binnen het bedrijf, omdat wij in veel opzichten alle afdelingen moeten vertegenwoordigen. Daarnaast heb ik de lead in het verbetermanagement traject dat binnen de keten loopt.
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Informatiemanager
• Werkgever/branche: Financiële sector - hypotheken
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 20-30 min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2664
• Vakantiegeld: €213/mnd (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: €247 (PKB) + €30 thuiswerk vergoeding
• Dertiende/veertiende maand: €222/mnd (8,3%)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.152

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 24%, eigen bijdrage 6%. Opbouw 2020: 1,875% Opbouw 2021: 1,428%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN CDC pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: NS business card
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.152

Het salaris is all-inclusive (€3346 bruto), er vindt dus geen losse uitbetaling van vakantiegeld of dertiende maand plaats.

Na mijn stage binnengekomen met een basissalaris van €2124 bruto, met een PKB van €500 (hier zat vakantiegeld en 13e maand bij inbegrepen).

Jaarlijks is de loonstijging 2.5% bij normaal functioneren. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Pascalx nog niet de Master/ermee bezig? Of: waarom niet de Master afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
@JDFS Vooralsnog niet. Ik heb net afgelopen jaar de bachelor afgerond. Wellicht als de gezinssituatie het toelaat dat ik een master pak, maar tot die tijd wil ik certificaten gaan halen als ITIL4, BiSL, PRINCE2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is vrij normaal om de keuze te krijgen je leasebudget bruto uitebetaald te krijgen als je geen leaseauto wil. Dus een budget van 600e is over het algemeen gelijk te trekken (ongeveer) met 600e per maand bruto extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:59:
Het is vrij normaal om de keuze te krijgen je leasebudget bruto uitebetaald te krijgen als je geen leaseauto wil. Dus een budget van 600e is over het algemeen gelijk te trekken (ongeveer) met 600e per maand bruto extra.
"Vrij normaal" is misschien ietwat optimistisch maar inderdaad lijkt mogelijk tot uitkeren van ongebruikt budget wel steeds gebruikelijker te worden (mobiliteitsbudget).

Alsnog is een 1:1 vergelijken met salaris te kort door de bocht. Je mist vakantiegeld, opbouw pensioen, sociale verzekeringen etc. Daarnaast komt het budget in de plaats van reiskostenvergoeding (die vrij normaal is) die moet je dus ook aftrekken.

Met bijvoorbeeld 30km enkele reis heb je het al weer over €200 reiskostenvergoeding. In dat geval zou ik een €600 budget dat uitbetaald mag worden dus eerder vergelijken met €300 salaris.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
assje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:09:
Alsnog is een 1:1 vergelijken met salaris te kort door de bocht. Je mist vakantiegeld, opbouw pensioen, sociale verzekeringen etc. Daarnaast komt het budget in de plaats van reiskostenvergoeding (die vrij normaal is) die moet je dus ook aftrekken.
Tuurlijk. Maar aan de andere kant heb je als je een leaseauto hebt ook weer bijtelling. Wat het exact kost moeten mensen gewoon zelf even in een spreadsheet gooien als ze aanbiedingen vergelijken. Ik leg alleen even uit waar die leasebudget = bruto uitbetaling (ik zeg nergens dat het bij je bruto loon zou komen, dat zou natuurlijk heel raar zijn) vandaan komt. UIt je reactie leek alsof je dat niet wist.

Hij gaf een grove schatting op basis van het leasebudget van die Volvo (dat zal rond de 900e zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 14-11-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Hydra schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:25:
UIt je reactie leek alsof je dat niet wist.
Excuus voor de verwarring, ik krijg zelf ook €850/maand uitgekeerd dus ben inderdaad bekend met het concept :9

[ Voor 22% gewijzigd door assje op 14-11-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 18:48
Over een paar maanden zal ik afstuderen en heb zojuist een voorstel gekregen bij een partij waar ik graag aan het werk wil.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 jaar
• Opleiding: WO MSc Controlling, BSc bedrijfskunde
• Werkervaring: 0,5 jaar stage, 1 jaar parttime (1 dag)
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Interim Controller
• Werkgever/branche: Detacheringsbureau
• (Werk) Locatie(s): Friesland, Groningen, Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25 + 5 werkgeversvrije dagen
• Reistijd: Max 150km of anderhalf uur enkele reis (in overleg)
• Werkdruk: Niet bekend

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2.497
• Vakantiegeld: €2.497
• Bonus, toeslagen, etc: € Alleen bij aandragen opdrachten/medewerkers
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32.500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € nog niet bekend
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € Volkswagen up, zonder eigen bijdrage voor privé gebruik
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Ik had ergens verwacht dat het startsalaris wel iets hoger had gelegen. Als ik zoek op traineeships voor mijn opleiding kom ik vaak op 2.800 tot 3.000 uit. Aan de andere kant, ik hoef nu geen auto te kopen en ik weet dat ik nu nog weinig 'kan' en dat ik nog veel te leren heb. En dat dit een perfecte werkgever is om dat te doen, ik heb dus weinig te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:05
@Dream-Evil Super toch! Gefeliciteerd! Als starter is een leuk bedrijf waar je de kans krijgt om je te ontwikkelen in mijn ogen belangrijker dan meteen een droom salaris. Lijkt mij een prima salaris, zeker omdat er ook een auto(otje) bij zit en ook met oog op de locatie waar je woont en werkt.

Dat salaris komt vanzelf wel met meer ervaring en eventueel wat switchen tussen werkgevers. Ik ben ook erg (misschien veel te) laag gestart maar dat is nu echt meer dan goed gemaakt bij mijn huidige werkgever en meer dan 15 jaar later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dream-Evil schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:06:
Over een paar maanden zal ik afstuderen en heb zojuist een voorstel gekregen bij een partij waar ik graag aan het werk wil.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Mobiliteit per jaar: € Volkswagen up, zonder eigen bijdrage voor privé gebruik
• Overige:

Ik had ergens verwacht dat het startsalaris wel iets hoger had gelegen. Als ik zoek op traineeships voor mijn opleiding kom ik vaak op 2.800 tot 3.000 uit. Aan de andere kant, ik hoef nu geen auto te kopen en ik weet dat ik nu nog weinig 'kan' en dat ik nog veel te leren heb. En dat dit een perfecte werkgever is om dat te doen, ik heb dus weinig te klagen :)
Doe jezelf een lol en regel minimaal een Clio of soortgelijk.
Daarnaast : blijf kritisch naar de opdrachten die je krijgt. Veel detacheerders denken (teveel) aan de korte termijn. Dan zit je ineens een jaar facturen te boeken...

Om mij heen zie ik degene die startte met een traineeship bij een groot concern een stuk beter uit de startblokken komen.
Dan zit je echter wel in de randstad beter.
Een detacheerder denkt alleen aan jou zoveel mogelijk geld laten binnenhalen, een werkgever die een traineeship aanbiedt denkt veel meer aan de lange termijn.

Salaris zou ik nu nog niet teveel over nadenken, dat komt straks wel als je wat ervaring hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 15-11-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtberdaan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-07-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

@mtberdaan

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 15-11-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Lijkt me geen prettige reis als Corona voorbij is. Normaal ben je naar Utrecht al 40 minuten bezig in de spits, dus 50 minuten naar Den Bosch lijkt me erg optimistisch. Maar wellicht valt dat mee als je in ploegen werkt.

Krijg je 75% van je basissalaris als ploegen toeslag? Dat is best fors, maar let op dat dit waarschijnlijk niet meetelt voor pensioen en de eerste jaren ook niet voor een hypotheek.

Salaris lijkt me inclusief ploegentoeslag prima, zonder wel karig. Had je voor je de IT in ging wel HBO niveau werk? Dat hoeft niet relevant te zijn om toch meer salaris te kunnen onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
CalcoBoy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:54:
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO bachelor Moleculaire en Cellulaire Levenswetenschappen
• Werkervaring: 2 jaar als dev. Daarvoor veel in de horeca als student.
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Ontwikkelaar van web app/database. Stack:
PHP/SQL/JavaScript (Laravel)
• Werkgever/branche: Detachering geplaatst bij een startup in voedingsmiddelenindustrie
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 26
• Reistijd: 30 min (5 uur per week)
• Werkdruk: Gevoelsmatig laag/gemiddeld. Ik vergelijk het dan met de horeca. Ben nu wel enige developer bij dit bedrijf. Werk gemiddeld 1 á 2 keer per week over.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: €2350
• Bonus, toeslagen, etc: 5 euro bruto (inzetbonus) en 7 euro netto (onkosten vergoeding) per dag gewerkt.
• Dertiende maand: €2500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36.050 bruto + 1680 netto onkostenvergoeding.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ??? Moet ik even opzoeken
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto Ford Fiesta woonwerkverkeer + 12000 km/jaar. Kosten: 312 euro per maand (wordt van bruto loon afgetrokken)
• Overige: Mag certificaten halen, in praktijk heeft vrijwel niemand tijd hiervoor.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.394 (+1680 netto onkostenvergoeding)

Ik ben benieuwd wat mensen ervan vinden
Ik ben nog steeds benieuwd wat mensen ervan vinden! :P Zijn er andere (PHP/Laravel) ontwikelaars met een mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
CalcoBoy schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:55:
[...]

Ik ben nog steeds benieuwd wat mensen ervan vinden! :P Zijn er andere (PHP/Laravel) ontwikelaars met een mening?
Voor een PHP-ontwikkelaar is dat als startsalaris al aan de lage kant, maar met 2 jaar ervaring al helemaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
Dream-Evil schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:06:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

2500 per maand is niet slecht als starter, ik denk dat je over een jaar wel op die 2800-3000 kan zitten. Die anderhalve uur reistijd enkele reis kan wel pittig zijn, dat kan betekenen dat je richting de 12 uur per dag van huis gaat zijn als het tegen zit. Ik heb dat zelf een tijd gedaan en was heel blij dat ik met het OV reisde zodat ik mijn reistijd ook kon gebruiken om te ontspannen (lezen, puzzelen, internetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 18:48
jongetje schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:20:
@Dream-Evil Super toch! Gefeliciteerd! Als starter is een leuk bedrijf waar je de kans krijgt om je te ontwikkelen in mijn ogen belangrijker dan meteen een droom salaris. Lijkt mij een prima salaris, zeker omdat er ook een auto(otje) bij zit en ook met oog op de locatie waar je woont en werkt.

Dat salaris komt vanzelf wel met meer ervaring en eventueel wat switchen tussen werkgevers. Ik ben ook erg (misschien veel te) laag gestart maar dat is nu echt meer dan goed gemaakt bij mijn huidige werkgever en meer dan 15 jaar later.
Thanks! Ik denk dat interim werk ook wel een tijdelijk iets voor mij is, om na bijvoorbeeld 4-5 jaar vast ergens in dienst te gaan (en hopelijk ook dichtbij).
Sport_Life schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:29:
[...]

Doe jezelf een lol en regel minimaal een Clio of soortgelijk.
Daarnaast : blijf kritisch naar de opdrachten die je krijgt. Veel detacheerders denken (teveel) aan de korte termijn. Dan zit je ineens een jaar facturen te boeken...

Om mij heen zie ik degene die startte met een traineeship bij een groot concern een stuk beter uit de startblokken komen.
Dan zit je echter wel in de randstad beter.
Een detacheerder denkt alleen aan jou zoveel mogelijk geld laten binnenhalen, een werkgever die een traineeship aanbiedt denkt veel meer aan de lange termijn.

Salaris zou ik nu nog niet teveel over nadenken, dat komt straks wel als je wat ervaring hebt.
Klopt, dat was voor mij ook een reden om naar een 'lokalere' partij te gaan die een wat beter trackrecord heeft wat dat betreft. Ze bieden ook wel een soort traineeship aan. Ik ben bang dat ik geen keuze heb betreft de wagen. Ik heb niet heel veel verstand van de verschillende lease opties, waarom is volgens jou de Up een 'slechtere' keuze (als ik je goed begrijp)?

Het is ook wel punt waar ik mee gezeten heb, maar omdat mijn volledige sociale omgeving zich in het noorden bevindt, had ik nog niet de directe neiging om naar Utrecht/Randstad te verhuizen voor werk. Maar verder is het aanbod voor starters in het noorden wel redelijk karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 19:43
Dream-Evil schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:59:
[...]

Thanks! Ik denk dat interim werk ook wel een tijdelijk iets voor mij is, om na bijvoorbeeld 4-5 jaar vast ergens in dienst te gaan (en hopelijk ook dichtbij).

[...]

Klopt, dat was voor mij ook een reden om naar een 'lokalere' partij te gaan die een wat beter trackrecord heeft wat dat betreft. Ze bieden ook wel een soort traineeship aan. Ik ben bang dat ik geen keuze heb betreft de wagen. Ik heb niet heel veel verstand van de verschillende lease opties, waarom is volgens jou de Up een 'slechtere' keuze (als ik je goed begrijp)?

Het is ook wel punt waar ik mee gezeten heb, maar omdat mijn volledige sociale omgeving zich in het noorden bevindt, had ik nog niet de directe neiging om naar Utrecht/Randstad te verhuizen voor werk. Maar verder is het aanbod voor starters in het noorden wel redelijk karig.
Een Up is natuurlijk een prima auto, maar als je regelmatig veel kilometers maakt en lang zit dan is het fijner om een grotere klasse auto te hebben. Is ook wat minder vermoeiend qua wat je merkt van geluid/wind etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dream-Evil schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:59:
[...]

[...]

Ik heb er nooit in gereden, maar het is een kleine auto en die zijn doorgaans minder geschikt voor lange snelweg ritten. Als je opdrachten allemaal binnen 30km zitten is het geen probleem.
Maak anders eerst een goede proefrit voordat je tekent ;).

Enneh.. vragen voor een klasse hoger kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
Hahn schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:56:
[...]

Voor een PHP-ontwikkelaar is dat als startsalaris al aan de lage kant, maar met 2 jaar ervaring al helemaal.
Momenteel zit ik nog bij dezelfde detacheerder als waar ik mij traineeship deed. Dit is het salaris dat iedereen heeft na het afronden van het traineeship, ongeacht wat je functie is.

Wat ik dacht is dat PHP development niet zo goed betaalt. Als ik in deze topic kijk zie ik ook geen geweldige salarissen voor PHP developers. Wil eigenlijk overstappen naar een andere taal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 17:51
Sport_Life schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:52:
[...]

Ik heb er nooit in gereden, maar het is een kleine auto en die zijn doorgaans minder geschikt voor lange snelweg ritten. Als je opdrachten allemaal binnen 30km zitten is het geen probleem.
Maak anders eerst een goede proefrit voordat je tekent ;).

Enneh.. vragen voor een klasse hoger kan altijd.
Mwoah, een Upje rijdt/zit een stuk beter dan een Aygo of C1. Ik zou m'n Aygo er zo voor omwisselen. :')

En tegenwoordig met 100km/u is het qua rijwind nog wel wat te doen. Maar de zitting is nou eenmaal niet zo denderend, en dat is op sommige afstanden wel vervelend.

Maargoed, nadeeltje van detachering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
CalcoBoy schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:20:
[...]

Momenteel zit ik nog bij dezelfde detacheerder als waar ik mij traineeship deed. Dit is het salaris dat iedereen heeft na het afronden van het traineeship, ongeacht wat je functie is.

Wat ik dacht is dat PHP development niet zo goed betaalt. Als ik in deze topic kijk zie ik ook geen geweldige salarissen voor PHP developers. Wil eigenlijk overstappen naar een andere taal.
Kan je makkelijk nu nog doen, je salaris/package is toch even kortgezegd "ruk" dus kan je net zo goed als junior beginnen in bijvoorbeeld C# of java. Als PHP developer zijn er zeker wel goede banen te vinden maar het gros zal toch website/full service internet bureau's zijn en daar zit nu eenmaal niet zo veel marge/geld.
krakendmodem schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:19:
[...]

Mwoah, een Upje rijdt/zit een stuk beter dan een Aygo of C1. Ik zou m'n Aygo er zo voor omwisselen. :')

En tegenwoordig met 100km/u is het qua rijwind nog wel wat te doen. Maar de zitting is nou eenmaal niet zo denderend, en dat is op sommige afstanden wel vervelend.

Maargoed, nadeeltje van detachering een A segment auto rijden.
Fixed that for ya, als junior de detachering in gaan zou ik sowieso niemand aanraden. Bij een vast bedrijf je initiële ervaringen op doen op een redelijke afstand van je woonplaats in plaats van door het halve land gestuurd te worden in je A-segment lease lok-auto omdat je (nog) niet tegen je baas kan of durft in te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Strykeforce schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:17:
[...]

Fixed that for ya, als junior de detachering in gaan zou ik sowieso niemand aanraden. Bij een vast bedrijf je initiële ervaringen op doen op een redelijke afstand van je woonplaats in plaats van door het halve land gestuurd te worden in je A-segment lease lok-auto omdat je (nog) niet tegen je baas kan of durft in te gaan.
Assertiviteit is van belang in detachering/consultancy zodat je in ieder geval je eigen doelstellingen in acht houdt en er zelf zorg voor poogt te dragen om die te bereiken. Voor iemand die afwachtend is, is het inderdaad een minder goede combinatie. Zoals met alles is het afhankelijk van de persoon en hetgeen hij/zij wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dny13
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-03-2024
Even een vraag tussen door, ik volg mijn hbo ict in Nederland maar ben zelf Belg. Ik twijfel waar ik het best kan zoeken voor een baan: NL of Be ?
Voor wat ik al gelezen heb:
Nederland kan je veel hogere salaris krijgen maar weinig extra legale voordelen. In België zal je vaak beperkt zijn in je salaris maar wel veel voordelen erbij. Ook om een idee te krijgen hoeveel wordt er van een bruto - netto afgenomen in Nederland ?
In België is dit afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. Vrijgezellen betalen meer dan bv ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraagjes tussendoor verdienen meestal hun eigen topic omdat ze offtopic zijn ;)
Om toch je vraag te beantwoorden: allereerst: zorg eerst maar dat je afgestudeerd bent ;)
Als starter zou ik starten in het land waar je burger bent, Belgie dus. Meteen moeten beginnen met allerlei trajecten met werkvergunningen etc zit geen enkele werkgever in NL nu op te wachten lijkt me. maakt je oninteressant op de arbeidsmarkt . In BE starten is laagdrempeliger.
En salaris zegt niks. Een leuke baan is dat wat je wilt. Niet het onderste uit de kan willen meteen. WIl je dat wel: kan, maar ga je teleurgesteld worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

The Eagle schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:05:
Om toch je vraag te beantwoorden: allereerst: zorg eerst maar dat je afgestudeerd bent ;)
Als starter zou ik starten in het land waar je burger bent, Belgie dus. Meteen moeten beginnen met allerlei trajecten met werkvergunningen etc zit geen enkele werkgever in NL nu op te wachten lijkt me. maakt je oninteressant op de arbeidsmarkt . In BE starten is laagdrempeliger.
En salaris zegt niks. Een leuke baan is dat wat je wilt. Niet het onderste uit de kan willen meteen. WIl je dat wel: kan, maar ga je teleurgesteld worden.
Het is een Belg, niet een Chinees :D Niets van doen met vergunningen etc.
Ik zou een baan kiezen waar je het meest gaat leren.
Het is administratief wel handig om te wonen in het land waar je werkt, maar gezien reistijden is dat waarschijnlijk toch wel handig.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

-

[ Voor 103% gewijzigd door Sport_Life op 20-10-2022 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Members only:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Bedrijfskunde bij de EUR en Finance & Investments bij de RSM
• Werkervaring: 7 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Berkel en Rodenrijs

2. Wat doe je:
• Functie: Project Manager
• Werkgever/branche: IT cloud
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 15 min (auto)
• Werkdruk: gemiddeld (als je goed kunt delegeren)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5150
• Bonus, toeslagen, etc: bonusopportunity van 15% van jaarsalaris
• Dertiende maand: € 5500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4%
• Mobiliteit per jaar:
Leaseauto waarbij werkgever 850 euro per maand mobiliteitsbudget betaalt aan de lease en het mij 150 euro per maand netto kost incl bijtelling en eigen bijdrage.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dny13
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-03-2024
The Eagle schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:05:
Zal ik doen de volgende keer! :*)
Ik heb het niet vermeld, maar dit is een werkplek voor mijn studies. Aangezien ik deeltijd studeert zou ik een voltijdse baan moeten vinden gerelateerd aan mijn studies. Probleem die ik hier dan heb is dat ze in België daarmee niet bekend zijn. Dus dan moet ik normaal solliciteren zoals voor een gewone job. Vandaar een beetje mijn vraag of iemand al in beide landen heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Strykeforce schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:17:
[...]

[...]

Destijds ben ik gestopt met m'n HBO en toen direct via één van die detacheerders aan het werk gegaan. Het voordeel is natuurlijk dat je bij veel organisaties een kijkje in de keuken kan nemen waar je anders niet zomaar even binnenkomt. Heb de eerste maanden met een privé auto gereden (Mazda 6 diesel) maar dat werd de baas een beetje te gortig met 5000km per maand a 19 cent per km. (Klus om netwerkapparatuur door NL te vervangen). Zit nu op een project op halfuurtje rijden en denk er dus ook over na weer zelf een auto te regelen en die Aygo in te leveren.

Zegt ook wat over m'n baas uiteraard. Die zet rustig mensen in een Aygo met een Medior functie (poolauto).

Ach, tijdelijk contract is bijna afgelopen en wil wel eens zien of ze iemand die in Groningen werkt een vast contract gaan aanbieden. De "intentie" is er, maar de hypotheekverstrekker dacht er terecht anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
krakendmodem schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:28:
[...]
Het voordeel is natuurlijk dat je bij veel organisaties een kijkje in de keuken kan nemen waar je anders niet zomaar even binnenkomt.
Is dat zo? Ik moet nog de eerste partij vinden die mij of een andere gedetacheerde ontwikkelaar niet vast in dienst wil nemen... Misschien is dat anders bij beheer.

Anyway, 5.000km per maand. Moet er niet aan denken! Zolang je zelf daar geen eisen aan gaat stellen (zwart op wit) zal je vast wel een vast contract krijgen, maar moet je jezelf wel afvragen of je weer zoveel kilometers wil gaan maken want die kans zit met groningen er natuurlijk dik in maar je kunt natuurlijk altijd voor dat vaste contract even gaan om je hypotheek te krijgen. Een intentie verklaring is overigens vaak ook een mogelijkheid bij hypotheken, maar dan gaan we echt off topic.
Napo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:24:
[...]

Assertiviteit is van belang in detachering/consultancy zodat je in ieder geval je eigen doelstellingen in acht houdt en er zelf zorg voor poogt te dragen om die te bereiken. Voor iemand die afwachtend is, is het inderdaad een minder goede combinatie. Zoals met alles is het afhankelijk van de persoon en hetgeen hij/zij wil bereiken.
Iets wat dus bij het gros van de junioren niet verder komt als "auto!" en/of "meerdere bedrijven zien", iets wat prima vast in dienst kan bij 2/3 bedrijven voordat men bij sollicitaties begint te vragen of je "niet weer na x jaar zal vertrekken" en dan kan je met wat ervaring (op soft en hard skill vlak) prima bij een detacheerder aan de slag als je denkt dat dat goed bij je past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
@Strykeforce @krakendmodem Je moet uiteindelijk ook voor jezelf opkomen. Ook als junior. En dat betekent soms ook dat je wel verstandig moet doen. Ik heb in mijn sollicitatieproces voor mijn eerste baan, ruim een jaar of 4 terug, zo'n grapjas gehad die mij 115 km enkele reis woon-werk noord-zuid door de Randstad wilde laten rijden... A4 af en om Rotterdam heen moeten. En dat alles in een C1. Dan kom je ook snel op 4000-5000 km per maand. Salaris was ook nog slecht, dus die heb ik des tijds vriendelijk bedankt met de mededeling dat ik geen zin had om binnen 3 maanden ziek uit te vallen wegens rugklachten (ik ben redelijk lang en kan in een C1/Aygo gewoon niet goed voor langere tijd zitten, ik mis steun aan de stoelen) en ik voor dat salaris (2000-2050 bruto als HBO starter) liever buschauffeur zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Strykeforce schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:55:
[...]

Is dat zo? Ik moet nog de eerste partij vinden die mij of een andere gedetacheerde ontwikkelaar niet vast in dienst wil nemen... Misschien is dat anders bij beheer.

Anyway, 5.000km per maand. Moet er niet aan denken! Zolang je zelf daar geen eisen aan gaat stellen (zwart op wit) zal je vast wel een vast contract krijgen, maar moet je jezelf wel afvragen of je weer zoveel kilometers wil gaan maken want die kans zit met groningen er natuurlijk dik in maar je kunt natuurlijk altijd voor dat vaste contract even gaan om je hypotheek te krijgen. Een intentie verklaring is overigens vaak ook een mogelijkheid bij hypotheken, maar dan gaan we echt off topic.

[...]

Iets wat dus bij het gros van de junioren niet verder komt als "auto!" en/of "meerdere bedrijven zien", iets wat prima vast in dienst kan bij 2/3 bedrijven voordat men bij sollicitaties begint te vragen of je "niet weer na x jaar zal vertrekken" en dan kan je met wat ervaring (op soft en hard skill vlak) prima bij een detacheerder aan de slag als je denkt dat dat goed bij je past.
We gaan inderdaad offtopic, maar om het af te ronden:

- ik zit bij een club zoals de Centrics/Brunel's en Peak-IT's van deze wereld. Dus ja, die trappen je er vaak gewoon uit. Ik was alleen zo gek om het zo lang vol te houden dat dit m'n laatste tijdelijk contract is. Een normaal iemand was allang vertrokken.

- dagelijks op en neer naar Zwolle kachelen. Zit er je zo aan de 4000 ;). Daarvoor was het nog meer.

- intentieverklaring was een lachertje. Die hypotheekverstrekker ging er dus niet in mee omdat ze het risico niet willen nemen. Niet gek met drie tijdelijke contracten in een jaar en een regio waar gewoon weinig aanbod is.

- ik zit momenteel wel op m'n plek en misschien gaat de klant nog personeel overnemen. Over mij waren ze te spreken. Maar dan pak ik ook direct het moment aan voor fatsoenlijke voorwaarden ipv halfgare voorwaarden van de detacheerder.

@Pizza_Boom ik heb overigens alleen MBO 4, met HBO was het niet zo'n probleem geweest om ergens binnen te komen. Af en toe ga ik gesprekken aan met andere bedrijven maar daar willen ze minimaal HBO zien.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2020 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
Recent overstap gemaakt van PHP naar .NET. Ben zeer tevreden.
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Donool op 18-11-2020 11:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
Donool schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:09:

***members only***
@CalcoBoy Een voorbeeld voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Laatst online: 13:12
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:56

TMC

Beetje laag, ook gezien je er veel voor moet reizen, vind ik. Lijkt me dat je makkelijk voor >100 per uur weggezet kan worden tegen een goede bezetting, dan kan je echt meer vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:50
Strykeforce schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:55:

Ooit bedrijf die dit vroeg, heb toen gevraagd wat voor contract ze wilde bieden. Was een jaar contract. Dus stelde de vraag terug hoe trouw zij dan zijn aan hun werknemers. Hadden ze geen antwoord op. En ik was na die vraag ook wel klaar met ze.

Bedrijven moeten die vraag niet stellen of de vraag stellen en vast contract aanbieden. Verder gewoon goede doorgroei en arbeidsperspectief bieden. Dan blijven mensen vanzelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 19:02
Mooie stap gemaakt weer

Members only:

Mooie stap gemaakt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Laatst online: 13:12
TMC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:05:
[...]
Beetje laag, ook gezien je er veel voor moet reizen, vind ik. Lijkt me dat je makkelijk voor >100 per uur weggezet kan worden tegen een goede bezetting, dan kan je echt meer vragen.
Binnenkort heb ik eindejaars gesprek dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Het wordt misschien wel tijd om wat verder rond te kijken.

• CalcoBoy
Donool schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:09:

***members only***
Was de stap van PHP naar .NET een financiële keuze?

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
CalcoBoy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:54:
[...]

Was de stap van PHP naar .NET een financiële keuze?
Nee, het was een combinatie van tijd voor een andere werkgever en de wens om de overstap te maken. Het salaris was meer een mooie bijkomstigheid.

Toen ik ooit begon twijfelde ik al tussen .NET en PHP maar ben ik via een stage de PHP wereld ingerold. Nu toch de overstap gemaakt en dat bevalt ontzettend goed.

Het is wel even wennen als je bijv. veel Laravel gebruikt dat je nu wel iets meer code moet schrijven voor hetzelfde resultaat (kan ook het gebrek aan ervaring in .NET van mij zijn). Ik haal echter veel meer plezier uit het werken in .NET en zou ook zeker niet meer terug switchen naar PHP :)

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Bachelor Business Administration (HBO)
• Werkervaring: 10 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Geo specialist
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Thuis
• Aantal vakantiedagen: 25 vrij opneembaar
• Gewerkte uren/week: 20uur in dienst en 24 tot 32 uur zzp
• Reistijd: 1 uur mag alles thuis werken als ik wil
• Werkdruk: geen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 en €6000 tot €8000 van mn freelance opdrachten (gemiddeld 10k per maand)
• Vakantiegeld: Geen
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: € nvt

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 190
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: Geen
• Overige: Geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 110.000

[ Voor 14% gewijzigd door jasperko op 19-11-2020 16:09 ]

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
jasperko schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Bachelor Business Administration (HBO)
• Werkervaring: 10 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Geo specialist
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Thuis
• Aantal vakantiedagen: 25 vrij opneembaar ( 25 kopen)
• Gewerkte uren/week: 40+
• Reistijd: 1 uur mag alles thuis werken als ik wil
• Werkdruk: geen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3000 en €6000 tot €8000 van mn freelance opdrachten (gemiddeld 10k per maand)
• Vakantiegeld: Geen
• Bonus, toeslagen, etc: € nvt
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €110.000
Kun je de nieuwe format gebruiken. En welk gedeelte is vast (hoeveel uur / salaris), en welk gedeelte werk je als freelance?

• Thunderpants
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
1. Wie ben je:
• Opleiding: Bachelor new Media and Communication Technology
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Zelzate, België

2. Wat doe je:
• Functie: Full-Stack web development consultant (Angular/.NET)
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Mechelen & Gent (werkgever) / Zelzate (huidig project) / Roeselare (Thuiswerk in Corona tijdperk)
• Aantal vakantiedagen: 32 dagen
• Gewerkte uren/week: 40u/week + één week per maand 24/7 wachtdienst
• Reistijd: Anderhalf uur, enkele reis

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3260
• Vakantiegeld: € 2780
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 41900

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 42,5/maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Groepsverzekering
• Mobiliteit per jaar: Leasewagen met tankkaart ook voor privé gebruik
• Overige: Maaltijdcheques (€ 8 ), ecocheques (€ 250), GSM & data abonnement, hospitalisatie, tandzorg en ambulante kosten verzekering, netto-vergoeding (€ 150)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 41900

Ik werk nu al anderhalf jaar bij dezelfde werkgever met dit loon.
Binnenkort zit er een evaluatiegesprek aan te komen, en ik zou graag weten of m'n loon in de buurt ligt van mensen met vergelijkbare functie & ervaring.

Volgens verschillende salaris-checks of loonwijzers online is dit best wel een mooi loonpakket.
Alhoewel ikzelf eerder het gevoel heb dat het wat aan de lage kant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
Thunderpants schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:28:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Mechelen & Gent (werkgever) / Zelzate (huidig project) / Roeselare (Thuiswerk in Corona tijdperk)

3. Wat verdien je:

• Overige: Maaltijdcheques (€ 8 ), ecocheques (€ 250), GSM & data abonnement, hospitalisatie, tandzorg en ambulante kosten verzekering

Binnenkort zit er een evaluatiegesprek aan te komen, en ik zou graag weten of m'n loon in de buurt ligt van mensen met vergelijkbare functie & ervaring.

Volgens verschillende salaris-checks of loonwijzers online is dit best wel een mooi loonpakket.
Full Stack .NET met 6 jaar vind ik het ook wat aan de lage kant. Maar dan is de vraag zie je jezelf als senior of medior? Als senior kan je zeker meer verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige: Maaltijdcheques (€ 8 ), ecocheques (€ 250), GSM & data abonnement, hospitalisatie, tandzorg en ambulante kosten verzekering

Als ge al anderhalf jaar met hetzelfde loon zit mag er ondertussen wel 100-200 bruto bij. Ik zie daarnaast ook geen netto-vergoeding in uw 'overige' staan. Kan zijn dat ge dit vergeten zijt, zo niet, kan je dat eventueel ook aanhalen. Is voor uw werkgever de minst kostelijke verhoging en zo weet je direct wat je er bij krijgt aangezien het netto is. Een nadeel hiervan is dan wel dat het niet meetelt voor je pensioen later (want geen belastingen) en mogelijk niet voor uw groepsverzekering. Bij mijn huidige en vorige (en eerste) werkgever was dit steeds een percentage van het brutoloon. Ik zie dat ge een bedrag hebt ingevuld. Kan zijn dat dit zo is maar ik ben het nog niet tegen gekomen (n=2).

Steam: Grim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thunderpants
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
chielsen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:11:
[...]

Full Stack .NET met 6 jaar vind ik het ook wat aan de lage kant. Maar dan is de vraag zie je jezelf als senior of medior? Als senior kan je zeker meer verdienen.
Ik zie mezelf eerder als medior.
Ik weet dat kennis niet leeftijdsgebonden is, maar ik vind het vreemd om mensen onder de 30, of met nog geen 10 jaar ervaring, als senior profielen te zien.
Grim schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:21:
[...]

Als ge al anderhalf jaar met hetzelfde loon zit mag er ondertussen wel 100-200 bruto bij. Ik zie daarnaast ook geen netto-vergoeding in uw 'overige' staan. Kan zijn dat ge dit vergeten zijt, zo niet, kan je dat eventueel ook aanhalen. Is voor uw werkgever de minst kostelijke verhoging en zo weet je direct wat je er bij krijgt aangezien het netto is. Een nadeel hiervan is dan wel dat het niet meetelt voor je pensioen later (want geen belastingen) en mogelijk niet voor uw groepsverzekering. Bij mijn huidige en vorige (en eerste) werkgever was dit steeds een percentage van het brutoloon. Ik zie dat ge een bedrag hebt ingevuld. Kan zijn dat dit zo is maar ik ben het nog niet tegen gekomen (n=2).
Ik was inderdaad vergeten toe te voegen dat ik op dit moment ook een netto-vergoeding van € 150 krijg.
In het verleden heb ik verschillende loonvoorstellen gehad waar de netto-vergoeding tussen € 250 - 300 lag.
Misschien is het inderdaad aan te raden om deze wat hoger te krijgen. Ik ben immers nog jong, en kan me later nog zorgen maken over m'n pensioen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
Thunderpants schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:05:
[...]

Ik zie mezelf eerder als medior.
Ik weet dat kennis niet leeftijdsgebonden is, maar ik vind het vreemd om mensen onder de 30, of met nog geen 10 jaar ervaring, als senior profielen te zien.
Met 6 jaar kan je ook wel senior zijn en met 20 ook niet.. Maar als medior is het imo wel realistisch, kan wel meer maar ligt een beetje aan de werkgever ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
chielsen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 00:11:
[...]

Met 6 jaar kan je ook wel senior zijn en met 20 ook niet.. Maar als medior is het imo wel realistisch, kan wel meer maar ligt een beetje aan de werkgever ook.
Hangt er natuurlijk ook vanaf of senior het eindpunt is of niet. Al heb je op z'n amerikaans ook nog een principal, vice-principal en fellow niveau dan ben je waarschijnlijk net iets eerder senior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:29

Het brutoloon lijkt me conform.
De extra's zoals wagen, netto vergoeding, GSM enz doen zeker niet onder van andere. Enkel het pensioeninleg is behoorlijk laag en waarschijnlijk gewoon conform de CAO (niet zo ongewoon helaas, meeste loonpakketten zeggen gewoon "dat ze het hebben" maar veel stelt het vaak niet voor).

Krijg je voor de wachtdienst compensatie (financieel of extra verlof)?
Hoe zit het met trainingen? Dat is wat je in consultancy moet binnen halen. Rechtstreeks bij de klant werken (of als zelfstandige beginnen) zal meer opleveren.

Geen 13 maand vind ik wel vreemd :-/

Consultancy is ongetwijfeld mee aan het lijden door de crisis (investeringen zullen worden uitgesteld, consultant zijn de eerste die mogen vertrekken,..) dus ik weet niet of er veel te rapen valt van opslag volgend jaar.
Ieder slim bedrijf zal de Corona crisis aanhalen om geen opslag te geven en de overheid zal (om ademruimte te geven) de bedrijven het waarschijnlijk wel toelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door SMGGM op 21-11-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ooit nog eens gepost, nooit een reactie op gehad. Toch nog eens polsen of mijn loon een beetje marktconform is.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19
kluyze schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:21:
Ooit nog eens gepost, nooit een reactie op gehad. Toch nog eens polsen of mijn loon een beetje marktconform is.
***members only***
Voor een medior functie kan het er wel mee door, maar je lijkt me toch dat je na 12,5 jaar de stap naar senior wel moet kunnen zetten. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Daar zijn ze mee bezig, het probleem zit in de omschrijving en taken die bij ons een senior of lead moet uitvoeren. Naar mijn mening zijn die van senior en lead te weinig verschillend van elkaar maar ook niet conform mijn functie.
Maar de omvang van het bedrijf (wereldwijd 170000 werknemers) maakt dit geen simpele opgave.

Zo zou ik bv. offertes naar klanten toe moeten maken ed. maar ik kom niet in contact met klanten.
Een technische senior, waar ik naartoe wil, kennen ze niet, en dus kan ik daar ook niet naartoe groeien.

Maar een senior functie zou hoger moeten zitten kwa verloning begrijp ik dan?
Het probleem is natuurlijk, als ik dit ga vergelijken met Belgische standaarden, dan is dit best een goed pakket en zelfs beter als ik dan de netto verloning ga vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 21-11-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
kluyze schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:41:
Daar zijn ze mee bezig, het probleem zit in de omschrijving en taken die bij ons een senior of lead moet uitvoeren. Naar mijn mening zijn die van senior en lead te weinig verschillend van elkaar maar ook niet conform mijn functie.
Maar de omvang van het bedrijf (wereldwijd 170000 werknemers) maakt dit geen simpele opgave.

Zo zou ik bv. offertes naar klanten toe moeten maken ed. maar ik kom niet in contact met klanten.
Een technische senior, waar ik naartoe wil, kennen ze niet, en dus kan ik daar ook niet naartoe groeien.
Klinkt mij een beetje als onzin in de oren, 170000 werknemers wereldwijd en dan verwachten dat al je seniors offertes naar klanten moeten maken, terwijl de meeste technische mensen daar volgens mij helemaal geen behoefte aan hebben. Of bedoel je met offertes urenschattingen (die dan omgerekend kunnen worden naar bedragen)?
Het probleem is natuurlijk, als ik dit ga vergelijken met Belgische standaarden, dan is dit best een goed pakket en zelfs beter als ik dan de netto verloning ga vergelijken.
Jouw salaris is voor Nederlandse maatstaven van medior-niveau, maar met zoveel jaar werkervaring zou je al senior kunnen zijn en als jouw huidige werkgever je dat niet wil bieden, misschien eens verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-08-2024
Weet niet hoe het zit in Nederland, maar in België speelt ook de sector waar je je beroep uitoefent een grote rol voor je verloning. Een profiel als het jouwe hier bij mijn werkgever in Brussel (financiële sector) zal toch eerder tegen de €5000 zitten, en met betere extra-legale voordelen. Tov van Nederland zal je dan wel met een iets slechtere bruto/netto verhouding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:19

Mijn functie is in de praktijk senior / lead Java dev en ik zit puur qua salaris al ruim 20% hoger.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Pagina: 1 ... 72 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.