Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HTCP/NAS combo voor in de woonkamer (max 500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MarnixNL
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-05 13:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor onder mijn tv ben ik een htcp/nas aan het samenstellen. Nou heb ik wel wat ervaring met het zelf bouwen van computers, maar door de vele opties ben ik een beetje de weg kwijt.
Mijn wensen:
- 4K HDR video kunnen afspelen via Kodi (mijn huidige AMD A8-9600 stottert met afspelen)
- Zo stil mogelijk
- Een niet te diepe kast (max 40cm). Huidige Cooler Master Silencio 352 is 5 cm te diep voor mijn tv-meubel.
- Ruimte voor minimaal drie 3,5 inch hard disks.
- Minimaal 4 SATA poorten.
- Aansluiten via HDMI op Denon AVR-X1400H

PC wordt gebruikt voor het afspelen van (4k) video op Kodi en als NAS in het netwerk (altijd aan).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Drie 3,5 inch hard disks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor krachtig genoeg voor 4k video
- Kleine snelle SSD
- Moederbord met HDMI 2.0
- Compacte zwarte case met minimaal drie 3,5 inch slots
- Stille zuinige voeding
- 8GB geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Energiezuinig
- Diepte case max 40 cm

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik sta altijd versteld van de aanwezige kennis op Tweakers. Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen met bovenstaande wensen. Zoek vooral advies over een processor voor 4k video en voor een geschikte case is die niet te groot is, maar waar ik wel drie harde schijven in kwijt kan.

Alvast hartelijk dank!

Beste antwoord (via MarnixNL op 28-09-2018 19:47)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vero 4K+ Zat over geschreven de laatste tijd op GoT.

En als je dat niet wil; een Intel i3 8xxx op een bordje prikken of een Ryzen 2200, HDMI2.0 verzorgen op het bordje en daar dan je "all in one" van maken.

Beetje zoeken op GoT doet geen pijn; elke dag is er wel iemand die dezelfde vraag stelt :)

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 25-09-2018 22:20]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou een losse NAS en losse (android) media player (zoiets) nemen.

[Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 25-09-2018 22:05]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Op welk moederbord zit je A8-9600?

• MarnixNL
DukeBox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:02:
Op een Asrock A320m-pro 4
Deze gaat na aanschaf richting mijn ouders dus die hoeft niet mee in de nieuwe PC.

• MarnixNL
DukeBox schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:02:
Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad. Is de mediaplayer die je linkt betrouwbaar? Lees er wisselende reviews over. Zie ook dat er alleen een draadloze verbinding op zit. Zelf zweer ik bij een kabel. :) Heb je ervaring dat 4K goed werkt zo?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En als je dat niet wil; een Intel i3 8xxx op een bordje prikken of een Ryzen 2200, HDMI2.0 verzorgen op het bordje en daar dan je "all in one" van maken.

Beetje zoeken op GoT doet geen pijn; elke dag is er wel iemand die dezelfde vraag stelt :)

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 25-09-2018 22:20]

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MarnixNL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:15:
Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad. Is de mediaplayer die je linkt betrouwbaar?
Die ken ik niet, was meer een voorbeeld. Ik zelf heb een MXQ Pro 4k, maar die doet geloof ik geen HDR.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MarnixNL
MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:19:

Dank voor de suggestie. En ja, ik lees heus wel het forum. ;)
In mijn hoofd zat het idee om een compacte pc te bouwen die zowel als NAS en als 4K HTPC kan fungeren.
Aangezien ik van mijn vorige processor (AMD A8) dacht dat die 4k aan zou kunnen, en dat niet zo blijkt te zijn, dit adviestopic.

Ik ga mij wat verder verdiepen in de losse mediaspelers.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
MarnixNL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:30:
Aangezien ik van mijn vorige processor (AMD A8) dacht dat die 4k aan zou kunnen, en dat niet zo blijkt te zijn, dit adviestopic.
Lag ook aan het moederbord. De HDMI aansluiting deed 4K op max 30Hz.
Een Athlon 200GE op een bordje met HDMI2.0 als pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac zal probleemloos 4K weergeven.

• MarnixNL
Uszka schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:36:
[...]

Lag ook aan het moederbord. De HDMI aansluiting deed 4K op max 30Hz.
Een Athlon 200GE op een bordje met HDMI2.0 als pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac zal probleemloos 4K weergeven.
Thanks, over het hoofd gezien 8)7

• laurens362
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23-06 10:32
Ik zelf gebruik ds215j ( 110 euro ) als dedicated download station & Nvidia shield media speler voor plex media server en ben nog van plan een raspberry pi3 te kopen voor sonarr & couchpatato. Misschien een optie voor jou.

• MAX3400

MAX3400

laurens362 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:25:
Ik zelf gebruik ds215j ( 110 euro ) als dedicated download station & Nvidia shield media speler voor plex media server en ben nog van plan een raspberry pi3 te kopen voor sonarr & couchpatato. Misschien een optie voor jou.
Euh? Je eigen topic is nog niet opgelost en je loopt tegen haperingen aan in jouw setup. Hoe kan het dan een optie zijn voor dit topic?

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True