Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor onder mijn tv ben ik een htcp/nas aan het samenstellen. Nou heb ik wel wat ervaring met het zelf bouwen van computers, maar door de vele opties ben ik een beetje de weg kwijt.
Mijn wensen:
- 4K HDR video kunnen afspelen via Kodi (mijn huidige AMD A8-9600 stottert met afspelen)
- Zo stil mogelijk
- Een niet te diepe kast (max 40cm). Huidige Cooler Master Silencio 352 is 5 cm te diep voor mijn tv-meubel.
- Ruimte voor minimaal drie 3,5 inch hard disks.
- Minimaal 4 SATA poorten.
- Aansluiten via HDMI op Denon AVR-X1400H
PC wordt gebruikt voor het afspelen van (4k) video op Kodi en als NAS in het netwerk (altijd aan).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Drie 3,5 inch hard disks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor krachtig genoeg voor 4k video
- Kleine snelle SSD
- Moederbord met HDMI 2.0
- Compacte zwarte case met minimaal drie 3,5 inch slots
- Stille zuinige voeding
- 8GB geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Energiezuinig
- Diepte case max 40 cm
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik sta altijd versteld van de aanwezige kennis op Tweakers. Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen met bovenstaande wensen. Zoek vooral advies over een processor voor 4k video en voor een geschikte case is die niet te groot is, maar waar ik wel drie harde schijven in kwijt kan.
Alvast hartelijk dank!
Voor onder mijn tv ben ik een htcp/nas aan het samenstellen. Nou heb ik wel wat ervaring met het zelf bouwen van computers, maar door de vele opties ben ik een beetje de weg kwijt.
Mijn wensen:
- 4K HDR video kunnen afspelen via Kodi (mijn huidige AMD A8-9600 stottert met afspelen)
- Zo stil mogelijk
- Een niet te diepe kast (max 40cm). Huidige Cooler Master Silencio 352 is 5 cm te diep voor mijn tv-meubel.
- Ruimte voor minimaal drie 3,5 inch hard disks.
- Minimaal 4 SATA poorten.
- Aansluiten via HDMI op Denon AVR-X1400H
PC wordt gebruikt voor het afspelen van (4k) video op Kodi en als NAS in het netwerk (altijd aan).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Drie 3,5 inch hard disks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Processor krachtig genoeg voor 4k video
- Kleine snelle SSD
- Moederbord met HDMI 2.0
- Compacte zwarte case met minimaal drie 3,5 inch slots
- Stille zuinige voeding
- 8GB geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur qua merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Zo stil mogelijk
- Energiezuinig
- Diepte case max 40 cm
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik sta altijd versteld van de aanwezige kennis op Tweakers. Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen met bovenstaande wensen. Zoek vooral advies over een processor voor 4k video en voor een geschikte case is die niet te groot is, maar waar ik wel drie harde schijven in kwijt kan.
Alvast hartelijk dank!