Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:51
Sinds ik m'n nieuwe 4k HDR TV(LG B6) in huis heb ben ik bezig te onderzoeken hoe het beste media erop af te spelen. Het gaat me primair om afspelen van mediabestanden die op m'n HD in m'n PC staan (ik doe niks met Netflix, apps voor uitzending gemist etc).

Ik was gewend om het met m'n (wat oudere) HTPC te doen maar die kan sowieso geen 4K aan en wat ik er nu op afspeel heeft afschuwelijke juddder (wat op m'n eerdere plasma TV geen probleem was). Als vergelijking heb ik m'n oude AC Ryan Play On uit de kast gehaald en wat blijkt, die speelt total judder-loos geweldig soepel 1080p materiaal af. Alle beeldverbeteraars op de TV zelf kan ik uitzetten, iets wat ik erg prettig vind (zie onderstaand).

Als ik direkt via m'n USB verbinding op de TV materiaal afspeel is het prima. Moet wel beeldverbeteraars aanzetten (deblur en dejudder) en merk dat die dat net wat minder doen dan de Play On. Het is gelukkig veel beter dan via de HTPC (dat is echt niet om aan te gluren zo slecht) maar ik zou toch graag willen dat het net zo soepel speelt als vanaf de Play On. Tevens zou ik liever streamen dan heel de tijd content op HD zetten en in en uit pluggen.

Als ik stream via Plex en de Xplay app op de TV heb ik in principe dezelfde ervaring als vanaf direkte USB. Goed dus maar nog steeds beeldverbeteraars nodig van de TV die niet ideaal zijn. Helaas kom ik ook bestanden tegen die Plex "niet pakt" en via USB wel afspelen dus het is gewoon niet goed genoeg.

Moet er nog even bijzeggen dat via de HTPC veruit de beste ervaring heb met mediaformaten en ondertitels. Alles wordt afgespeeld en ondertitels paktie ook altijd. Via USB en Plex helaas niet. Play On is beter maar doet ook weleens vreemd met ondertitels.

Wat ik dus wil is een combinatie van HTPC (gemak van alles afspelen, ondertitels incluis) en Play On (alle beeldverbeteraars op TV uit en toch supersoepel afspelen) maar dan in 4K HDR.

Om het nog wat ingewikkelder te maken. Het zou fijn zijn als ik op hetzelfde apparaat UHD Blu-Rays zou kunnen afspelen. De goedkoopste optie, Samsung UBD-K8500, kan ook streamen maar ik heb zo het vermoeden dat die dat een stuk minder goed kan dan een goede streaming box. Als iemand echter super ervaringen heeft met dit produkt op streaming gebied hoor ik het graag.

Er zijn nogal wat opties qua streaming boxen. Hieronder een paar die me vrij goed lijken.

Nvidia Shield, meer mogelijkheden dan ik nodig heb en daardoor ook net wat te duur wat mij betreft.

Hi media Q5

Minix Neo U9H

Wie heeft er iets te vertellen over bovenstaande boxjes? Vooral beeldkwaliteit en soepel afspelen vind ik erg belangrijk. Net als hoe ze omgaan met verschillende formaten en ondertitels (paktie alles?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:22
Het is bewezen dat de nVidia Shield de beste ondersteuning heeft (gehad).

Echt goede 2160p60 RGB HDR 4:4:4 heeft pas genoeg bandbreedte met HDMI 2.1. Deze wordt pas in het tweede kwartaal van 2017 definitief gemaakt, dus in 2018 waarschijnlijk pas de eerste apparaten met deze HDMI 2.1 standaard.

Zelf zou ik altijd voor een HTPC met een Intel Processor gaan. Mijn huidige HTPC met i5-520 en 8GB kan al vanaf 2010 alles afspelen (behalve HDR nu). Ik wacht nu op een upgrade naar HDMI 2.1.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:30
Ik sluit me aan bij @Jumpman. Ben zelf in het bezit van een Shield 16GB (2015) en sinds de laatste grote update kijk ik met plezier naar 4K HDR materiaal via SPMC (Kodi fork). Tot nu toe speelt de Shield alles af en ondersteund ook de nieuwere audio formaten zoals DTS:X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Misschien toch maar wat meer uitgeven voor een NVidia dan...

HDMI 2.1 is overigens een interessant verhaal maar voor huidige TV's nog niet van toepassing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nodog schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:35:
HDMI 2.1 is overigens een interessant verhaal maar voor huidige TV's nog niet van toepassing toch?
Klopt, die hebben nu maximaal HDMI 2.0b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Nog even over die NVidia Shield, speelt die 24fps content zodanig af dat je geen beeldverbeteraars op de TV meer hoeft aan te zetten? (dus zonder judder)

Beste test in mijn geval is om het begin van Passengers (23,976 fps, 1080P, x264 bluray DTS) af te spelen. Als het ruimteschip in het klein van links naar rechts beweegt zie je heel goed of de beeldverbeteraars goed werken. Alleen m'n Play On speelt het totaal rimpelloos af. Via USB of Plex op TV is het met dejudder en deblur op max redelijk te doen maar zie je toch nog duidelijk judder.

[ Voor 56% gewijzigd door nodog op 22-03-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 08:38

Grudgie

PSN: Grudgie7

Op het moment speel ik alles af via de mediaspeler van mijn TV (B6V). Heb alle films op mijn NAS staan en vandaar stream ik naar mijn TV via Plex Media Server en gebruik ik XPlay op de TV.

Tot nu toe werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Grudgie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:22:
Op het moment speel ik alles af via de mediaspeler van mijn TV (B6V). Heb alle films op mijn NAS staan en vandaar stream ik naar mijn TV via Plex Media Server en gebruik ik XPlay op de TV.

Tot nu toe werkt dat prima.
Bedankt voor je input. Deze manier heb ik ook geprobeerd maar het werkt zeg maar 95% goed (zie bovenstaand verhaal). Ik probeer de 100% te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
nodog schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:49:
Nog even over die NVidia Shield, speelt die 24fps content zodanig af dat je geen beeldverbeteraars op de TV meer hoeft aan te zetten? (dus zonder judder)

Beste test in mijn geval is om het begin van Passengers (23,976 fps, 1080P, x264 bluray DTS) af te spelen. Als het ruimteschip in het klein van links naar rechts beweegt zie je heel goed of de beeldverbeteraars goed werken. Alleen m'n Play On speelt het totaal rimpelloos af. Via USB of Plex op TV is het met dejudder en deblur op max redelijk te doen maar zie je toch nog duidelijk judder.
Toevallig afgelopen weekend nog Passengers gekeken, totaal geen last van judder o.i.d. Heb ik eigenlijk nooit last van gehad. Speel nu mijn content af vanuit mijn Synology ds214play rechtstreeks naar mijn Samsung HU7500 middels de DS video app. Werkt als een zonnetje eigenlijk, incl. DTS en DD 5.1.
Kan dus alleen geen 4K en HD audio materiaal streamen.

Is een (Synology) NAS sowieso niet interessant voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
remzor schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Is een (Synology) NAS sowieso niet interessant voor je?
Nee, niet echt. Heb al een PC op m'n TV aangesloten en nog zo'n NAS erbij zie ik het nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
nodog schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:05:

Hi media Q5

Wie heeft er iets te vertellen over bovenstaande boxjes? Vooral beeldkwaliteit en soepel afspelen vind ik erg belangrijk. Net als hoe ze omgaan met verschillende formaten en ondertitels (paktie alles?).
Ik heb de HiMedia Q5 Pro, perfecte beeld- en geluidskwaliteit en speelt tot nu toe alle verschillende formaten en ondertitels prima af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Bedankt, ook geen last van judder dan, neem ik aan? Alles loopt supervloeiend zonder beeldverbetering op TV aan te zetten?

edit: ik zit me wat meer in te lezen over Kodi/android machines en het komt me allemaal wat problematisch over. Ik heb eigenlijk weinig zin in heel veel gedoe als ik een mediaspelertje wil gebruiken. Wat ik wil is de beste beeld/geluidskwaliteit zonder problemen. Dus niet elke keer updaten naar laatste androidversie en dan allerlei Kodi toestanden op m'n nek met plugins/wrappers die wel of niet werken.
Als je alleen films wilt afspelen van HD (eventueel ingebouwde HD op de speler zelf als dat makkelijker is dan van PC via netwerk) en met bovenstaand verhaal in het achterhoofd, wat kan ik dan het beste kiezen?

[ Voor 71% gewijzigd door nodog op 23-03-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn advies zou zijn om voor een Intel NUC van de nieuwste generatie te kiezen of Nvidia Shield. Niet de goedkoopste oplossingen maar in mijn ogen wel de beste opties.

Zelf heb ik twee NUC's staan (iets ouder model, van voor het 4K tijdperk) en vind dit de beste aankopen. Heb daarvoor een Dune HD TV-101, Minix Neo X8-h plus en Apple TV (4th gen.) gehad maar qua mogelijkheden en gebruiksgemak bevalt de combi Windows10+Kodi mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik wil er geen Shield feestje van maken, maar je kan er dus een Plex Media Server op draaien of inderdaad Kodi of SPMC erop draaien. Of alle drie tegelijkertijd. Wil je een server erop draaien, dan raad ik wel de harddisk variant aan.

Heb je meer te besteden en wil je alles in eigen beheer houden (bijv. laatste plex pass release draaien en channels in beheer) dan moet je inderdaad gaan voor een Intel NUC variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Thanks mensen. Ik denk dat ik voor de Shield ga. Ik hoop niet teveel ge-emmer tegen te komen met Plex of Kodi maar zal er toch aan moeten geloven aangezien er geen alternatieven zijn die beter zijn.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeteloes
  • Laatst online: 11-02-2024
Speelt de Shield en de HiMedia Q5 ook MKV files met hevc codec op 10bit soepel af? Ik lees op dit forum met name het woord 4k, maar er wordt verder niet al te specifiek op ingegaan. Ik heb een 2017 generatie LG oled tv, een nas die niet dit soort MVK files kan transcoderen en het zelfde geldt voor de LG tv. Ik ben dus eigenijk opzoek naar een apparaat er tussen. Een speler die de files vanaf de nas afspeelt en zonder gedoe via de Plex app op de LG toont etc. Is dat mogelijk met een Shield of met een HiMedia Q5 (of een ander apparaat ;-)).

Ik lees dat de NUC alles behalve HDR ondertsteunt en als dat wel zo is dan kost een goeie NUC al snel meer dan de Shields van deze wereld.

Alvast dank voor jullie advies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
De HiMedia Q5 Pro speelt mkv files met hevc codes prima af via de nas.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:29
@Boeteloes: Koop gewoon nvidia shield, dan zit je gewoon goed.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeteloes
  • Laatst online: 11-02-2024
HereIsTom schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:10:
De HiMedia Q5 Pro speelt mkv files met hevc codes prima af via de nas.
Ook met 10bit encryptie? En werkt de Q5 goed met de plex app, dan wel kan de Q5 als plex media player dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Boeteloes schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:14:
[...]

Ook met 10bit encryptie? En werkt de Q5 goed met de plex app, dan wel kan de Q5 als plex media player dienen?
10bit HEVC speelt goed af en ook Plex kun je gebruiken op de HiMedia Q5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 12:58
Ik zit met een soortgelijke vraag (LG B6 gekocht). Heb nu een RasPi2 aan mn tv hangen, en zoek dus alternatief dat 4k kan spelen. Shield, HiMedia en nog wat andere opties zijn open (Amazon Fire?) maar ik wil ook gewoon er mee kunnen klooien, ik heb Sickbeard/SickRage draaien en nog wat andere dingen, alles wordt opgeslagen op een NAS (die als nfs schijf is gemount op mn pi2) en wil niet transcoden/plex. Op een Android basis is dit misschien wat lastiger? Iemand nog suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Scr33x0r op 05-04-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
NAS werkt ook prima met een HiMedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS2005
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05 11:33
Gebruik de HiMedia Q10 Pro nu een aantal maanden i.c.m. een Synology DiskStation DS1515 (40TB) en een Samsung JS9000. 4K HDR beeldmateriaal afspelen gaat in principe vlekkeloos. Er is nog niet veel materiaal verkrijgbaar, maar de bestanden die nu te verkrijgen zijn spelen zonder problemen af.

Let wel op dat met de laatste build (2.0.3) het apparaat nog wel last heeft van spontane framedrops. Dit geldt voor zowel 23,976 frames, 25 frames als 60 frames. Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

Verder een prima mediaspeler als je niet veeleisend bent zoals ik voor simpel gebruik. Mijn criteria was Dolby Atmos, 4K en HDR10 ondersteuning. Aan de hand van de ingebouwde speler werkt dit prima naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:22
HS2005 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:22:
Gebruik de HiMedia Q10 Pro nu een aantal maanden i.c.m. een Synology DiskStation DS1515 (40TB) en een Samsung JS9000. 4K HDR beeldmateriaal afspelen gaat in principe vlekkeloos. Er is nog niet veel materiaal verkrijgbaar, maar de bestanden die nu te verkrijgen zijn spelen zonder problemen af.

Let wel op dat met de laatste build (2.0.3) het apparaat nog wel last heeft van spontane framedrops. Dit geldt voor zowel 23,976 frames, 25 frames als 60 frames. Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

Verder een prima mediaspeler als je niet veeleisend bent zoals ik voor simpel gebruik. Mijn criteria was Dolby Atmos, 4K en HDR10 ondersteuning. Aan de hand van de ingebouwde speler werkt dit prima naar behoren.
Spontane framedrops lijkt me anders toch niet echt relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Toch heel even een reactie.

Heb de reacties en OP nu een paar keer gelezen, maar wil het even aanvullen. Ook om misschien misverstanden aan mij kant te voorkomen.

Mijn ervaring (en wat ik zelf ook zocht) met het afspelen van content op mijn LG B6 krijg ik het beste door de content (zoals OP ook heeft) op mijn HD direct op de TV af te spelen.
Echter wat ik niet begrijp is dat je nog "beeldverbeteraars" wilt toevoegen.

Ik host PLEX op mijn PC en speel content zoals Planet Earth 2 af dat volledig 4K HDR materiaal is.
Natuurlijk is al het HDMI 2.1 met 4:4:4 nog geen onderwerp tot op heden, maar is dat voor nu dus mijn hoogst mogelijk haalbare kwaliteit.

De TV staat standaard al super goed afgesteld en die kwaliteit (plex icm WebOS standaard Video Play app) is voor mij de oplossing. Elke andere oplossing (ik moet Xplay nog proberen) zorgt er voor dat ik of stream issues krijg, of geen HDR ondersteuning.

Ik houdt de Nvidia shield zelf nog in de gaten als optie, maar zolang ik alles vloeiend en vlekkeloos kan afspelen via de native apps, ben ik meer dan te vreden. Ik was vroeger van Kodi, maar haat al die losse apparaten. Dit is voor mij (tot nu toe) de All-in-one oplossing!

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

nodog schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Nee, niet echt. Heb al een PC op m'n TV aangesloten en nog zo'n NAS erbij zie ik het nut niet van in.
Afhankelijk van de NAS zijn er verschillende mogelijkheden. Een NAS kan het beheer van je bestanden vereenvoudigen en biedt opties voor authenticatie en authorisatie. Ook biedt het een optie van het beschikbaar stellen van al je bestanden buiten je lokale netwerk om.
Interessant is dat er NASsen zijn die content on the fly kunnen transcoden en kunnen streamen naar je SMART-tv. Dan heb je ook geen HTPC meer nodig. De kwaliteit wordt door het transcoden wel minder.
Zonder transcoden is het bekijken van video ook mogelijk maar vraagt meer van je netwerk en je decoder (/afspeelapparaat). Een goede NAS zou zo maar eens een goede alles-in-een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 30-07-2017 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alle mensen die Kodi willen gaan gebruiken op een NUC of mediaspeler wil ik aanraden om eerst dit topic even te lezen op het Kodi-forum:

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated July 2017)

Hierin wordt uitvoerig uit de doeken gedaan wat de voors en tegens zijn van bepaalde mediaspelers en welke je beslist niet, of wellicht beter wel zou kunnen kopen. Waarschijnlijk zijn er op andere plekken voor Plex of mediaspelers van WD, PlayON, enz ook tips en trucs te vinden, maar zelf ben ik alleen bekend met Kodi + Android mediaspeler. Het genoemde topic is wat mij betreft verplichte kost voor iedereen die nog twijfelt over wat hij wil gaan kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Zoals @Jumpman aangeeft zullen we pas bij HDMI 2.1 volledig gebruik kunnen maken van de bandbreedte die nodig is om 10bit of 12bit content in 4K af te spelen op 60fps. Ondanks dat dit nu al wel mogelijk is via de DisplayPort, zul je jezelf wel moeten afvragen waarom je 4:4:4 voor films of games wilt gebruiken.

Het hele 4:2:0, 4:2:2, 4:4:4 onderwerp is pas relevant als je de TV als een computer scherm gaat gebruiken.
Voor degene die het nog niet gelezen hebben, lees het onderwerp Chrome Subsampling eens op deze site. Zeer duidelijk omschreven!

En bekijk vervolgens onderstaand overzicht eens.
Afbeeldingslocatie: https://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2016/03/HDMI_versions_and_formats_3.png

Op dit moment gebruik ik de TV alleen voor films en games, en is mijn hoogst haalbare input 4:2:2 (op 10bit) via HDMI kabel vanuit mijn versterker naar mijn TV te krijgen. Helaas support mijn versterker alleen nog geen HDCP 2.2, waardoor mijn PS4 blokkeert als ik daar PLEX op afspeel.

Voor games (PS4 in mijn geval) wordt er 4:2:0, RT2020, HDR beeld materiaal gestuurd.
Voor films/series speel ik de content via PLEX Media server af via WebOS build in video App via LAN.
Hier zijn mijn tests met 4K op 30fps HEVC (~35mbps) en 4K op 60fps HEVC (~16mbps) vloeiend afspeelbaar.

Ook Youtube op 4K HDR werkt via de WebOS app fantatisch! Helaas ben ik echter gelimiteerd aan 50mbit thuis, en dat is gelukkig nét voldoende om dit materiaal af te spelen zonder buffer hiccups.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
RoelZ schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:49:
Toch heel even een reactie.

Heb de reacties en OP nu een paar keer gelezen, maar wil het even aanvullen. Ook om misschien misverstanden aan mij kant te voorkomen.

Mijn ervaring (en wat ik zelf ook zocht) met het afspelen van content op mijn LG B6 krijg ik het beste door de content (zoals OP ook heeft) op mijn HD direct op de TV af te spelen.
Echter wat ik niet begrijp is dat je nog "beeldverbeteraars" wilt toevoegen.
Er zijn verschillende problemen bij het direkt afspelen van HD. Wat ik in m'n eerste post heb beschreven maar ook 5.1 weergave van HD audio lukt niet. ARC trekt dat niet.

Uiteindelijk heb ik dus een Shield gekocht en die voldoet vrij aardig. Er zitten wat haken en ogen aan en ik heb nog steeds bij tijd en wijle problemen maar hij speelt alles af. HDR doet het ook (hoewel ik soms een paar keer moet proberen voordattie "pakt") en alle geluid gaat perfekt naar de receiver.

Het grootste probleem wat ik heb is dat ik soms nog steeds haperingen in beeld heb. Soms moet je alle beeldverbeteraars uitzetten en dan werkt het perfekt en soms juist dejudder/deblur op erg hoog. Er lijkt ook geen logica te zijn want bij dezelfde bestanden gaat het soms wel goed en soms niet. Erg frustrerend.

Nou kijk ik momenteel voornamelijk 1080 bluray rips en die doen het eigenlijk altijd wel goed. Ziet er ook al fantastisch uit dus ik ben al goed tevreden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 19-06 22:16
Ik snap je verhaal met beeldverbeteraars niet zo goed.
Waarom speel je hiermee? Ik zou verwachten op een goede OLED dat je een voorkeurprofiel hebt voor tv (settop), games en 4k films of dergelijk. Maar wellicht mis ik iets :)

Ik heb net een LG Oled 55c7 gekocht en overweeg ook een 4k speler, omdat mijn NAS (DS916+) niet alles in 4k zonder hapering over GB LAN kan afspelen. Aan de andere kant vind ik het ook weer overkill, omdat het toch zou moeten werken. Heeft iemand daarin nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-06 14:08
wvkreg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:25:
Ik snap je verhaal met beeldverbeteraars niet zo goed.
Waarom speel je hiermee? Ik zou verwachten op een goede OLED dat je een voorkeurprofiel hebt voor tv (settop), games en 4k films of dergelijk. Maar wellicht mis ik iets :)

Ik heb net een LG Oled 55c7 gekocht en overweeg ook een 4k speler, omdat mijn NAS (DS916+) niet alles in 4k zonder hapering over GB LAN kan afspelen. Aan de andere kant vind ik het ook weer overkill, omdat het toch zou moeten werken. Heeft iemand daarin nog advies?
Dat zou gewoon goed moeten gaan, direct play wel aan staan in plex media server?
Hier gaat een film van 100+ GB perfect met wifi.
Je kan altijd eens Wifi proberen want de poort op de tv is maar 100 Mbit.

Edit: ik ging er maar van uit dat je plex gebruikt. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Idanue op 02-10-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ai 100Mb, dat wist ik niet. Ik zal eens testen. Directplay inderdaad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik check net de stream die ik speel
Ik heb een LG Oled 55C7, Sonos Playbase en een DS916+ 8 GB NAS.

Dit zie ik als via Plex op de TV afspeel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yeegq0fFpQrteqO93xol4DIz/thumb.png

Hoe voorkom ik dit?

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 02-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
wvkreg schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:59:
Ik check net de stream die ik speel
Ik heb een LG Oled 55C7, Sonos Playbase en een DS916+ 8 GB NAS.

Dit zie ik als via Plex op de TV afspeel.

[afbeelding]

Hoe voorkom ik dit?
Gebruik je X-Play?
Staat gewoon in de LG store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ja, die gebruik ik inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Erg bijzonder, transcoden zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Klopt, maar als hij dus niet transcode hapert het nog. Ik heb zowel Gigabit and Wifi aangesloten. Zoals gezegd, de TV is 100Mb aanluiting. De Wifi is 5G en max 1733Mbps. Ik kan niet zien op hoeveel de tv verbind helaas. Router staat 5 meter weg met 1 dunne muur ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Iemand nog wat hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik weet niet of mijn bijdrage hulp genoemd mag worden. Ik ben zelf wat aan het testen wat er wel en niet mogelijk is. Ik moet zeggen dat wat hier wel mogelijk is niet het eerste was waar ik aan dacht...

Alien covenant 2160P.x264 DTSHD-MA.
Geprobeerd af te spelen via m'n macbook-pro>hdmi>LGB6. MBP trekt het helemaal niet, stottert en artifacts. Begon mij wel achter de oren te krabben met wat voor bron ik aan het spelen was..

Vervolgens bron op de mede8er gezet. Werkt natuurlijk niet met 4k materiaal. Beetje noob gehalte.

Nou komt het... Ik heb ooit een Zyxel nas, type 320 gekocht, enkel voor backup van data. Ik heb vaak een exotische nas willen kopen met dito mogelijkheden.. Dit is er nooit van gekomen. Toch heb ik de bron naar m'n nas gestuurd. M'n nas is verbonden met m'n audio/video dmv home plugs. Die heb ik wel eens gemeten op 115 m/bit. Als ik mijn tv webOs videospeler deze bron laat afspelen werkt het wel. Geen dtsHD-MA maar gewoon DTS.
Misschien is deze bron niet zo zwaar als ik denk, gaat m'n MBP nog sneller overstuur dan ik dacht. Misschien is die homeplug setup half zo slecht nog niet.

M'n punt is. Als wij ongeveer dezelfde tv/media speler hebben en jij bedraad bent en een veel betere nas hebt(Utp van m'n nas is echt niet alles) Waarom gaat het bij jou stotteren dan? Ik doe niks met plex of xplay, kan volgens mij niet met m'n huidige nas. Gewoon bron ruw doordrukken naar de B6.

Ik wil de bron nog ff op USB zetten. Via m'n tv zal dat wellicht ook afspelen, weer geen dtsHD-MA IBM tv/optisch kabel>SR7007
Als ik de USB in m'n receiver stop is het geluid denk ik wel feest, ik weet alleen niet of het beeld wat naar de B6 gaat net zo fris is als via USB.

Was ff in de markt om info te vergaren over de shield media speler. Ik kom er langzaam achter dat ik meer kan met m'n huidige setup dan dat ik dacht.

In ieder geval, interessant topic.. Ff volgen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvd1984
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-01-2023
Ben ook in bezit van B6V en tevens in de onderzoeksfase van het afspelen van (UHD / HDR) MKV bestanden.
De ene keer werkt dit prima via USB (128gb Sandisk USB 3.0), een andere keer bij het afspelen op dezelfde manier een melding "kan het bestand niet afspelen".

Volgens de manual kan de tv de volgende formaten aan

.mkv
Video MPEG-2, MPEG-4, H.264/AVC, VP8, VP9, HEVC
Audio Dolby Digital, Dolby Digital Plus, AAC, PCM, DTS, MPEG-1 Layer I, II, MPEG-1 Layer III (MP3)

Specs van een MKV die bijvoorbeeld niet afspeelt via USB

Video
Formaat : HEVC
Formaat/Info : High Efficiency Video Coding
Breedte : 3 840 pixels
Hoogte : 2 160 pixels
Beeldverhouding : 16:9
ChromaSubsampling/String : 4:2:0
BitDepth/String : 10 bits
colour_primaries : BT.2020

Audio #1
Formaat : DTS
Codec-ID : A_DTS
Kanaal(en) : Object Based / 8 kanalen / 6 kanalen
Kanaalposities : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Titel : English DTS-X 7.1
Taal : Engels

Audio #2
Formaat : AC-3
Codec-ID : A_AC3
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, LFE
Titel : DD 5.1

===========

Specs van een MKV die wel afspeelt via USB:

Video
ChromaSubsampling/String : 4:2:0 (Type 2)

Audio #1
Kanaal(en) : 8 kanalen / 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE

Audio #2
Titel : DD 5.1 AC3

Voor mij beide identiek, maar kan het niet herleiden waarom de ene wel werkt.
Wellicht een andere codec? Iemand ervaring hiermee?

Ik heb ook eea reeds geprobeerd via laptop icm Plex of XPlay maar de bestanden worden gedownscaled afgespeeld naar 1080p, niet echt waar ik naar op zoek ben.

Kan ik zonder tussenkomst van een mediaspeler aanschaffen oid ervoor zorgen dat alles gewoon kan worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

bvd1984 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:45:
Ben ook in bezit van B6V en tevens in de onderzoeksfase van het afspelen van (UHD / HDR) MKV bestanden.
De ene keer werkt dit prima via USB (128gb Sandisk USB 3.0), een andere keer bij het afspelen op dezelfde manier een melding "kan het bestand niet afspelen".

Volgens de manual kan de tv de volgende formaten aan

.mkv
Video MPEG-2, MPEG-4, H.264/AVC, VP8, VP9, HEVC
Audio Dolby Digital, Dolby Digital Plus, AAC, PCM, DTS, MPEG-1 Layer I, II, MPEG-1 Layer III (MP3)

Specs van een MKV die bijvoorbeeld niet afspeelt via USB

Video
ChromaSubsampling/String : 4:2:0

Audio #1
Kanaal(en) : Object Based / 8 kanalen / 6 kanalen
Kanaalposities : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Titel : English DTS-X 7.1
Taal : Engels

Audio #2
Titel : DD 5.1

===========

Specs van een MKV die wel afspeelt via USB:

Video
ChromaSubsampling/String : 4:2:0 (Type 2)

Audio #1
Kanaal(en) : 8 kanalen / 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE

Audio #2
Titel : DD 5.1 AC3

Voor mij beide identiek, maar kan het niet herleiden waarom de ene wel werkt.
Wellicht een andere codec? Iemand ervaring hiermee?

Ik heb ook eea reeds geprobeerd via laptop icm Plex of XPlay maar de bestanden worden gedownscaled afgespeeld naar 1080p, niet echt waar ik naar op zoek ben.

Kan ik zonder tussenkomst van een mediaspeler aanschaffen oid ervoor zorgen dat alles gewoon kan worden afgespeeld?
Geen idee. Weet ook niet waarom hij de ene film wel pakt en de andere niet. Om die reden heb ik ook een Nvidia Shield gekocht. Die speelt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 06:11
Grudgie schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:29:
[...]

Geen idee. Weet ook niet waarom hij de ene film wel pakt en de andere niet. Om die reden heb ik ook een Nvidia Shield gekocht. Die speelt alles.
Ik heb nou al weet ik veel hoeveel topics over de beste mediaspeler voor 4K etc doorgelezen en er is 1 ding wat me opgevallen is, de rode draad door elk topic is dat de Shield alles vlekkeloos afspeelt haha..

Lijkt mij dus dat die toch het beste is.. alleen niet de goedkoopste en daarom blijven mensen zoeken.

Ik ben ieder geval klaar met zoeken en koop gewoon een Shield :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

vinno86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Ik heb nou al weet ik veel hoeveel topics over de beste mediaspeler voor 4K etc doorgelezen en er is 1 ding wat me opgevallen is, de rode draad door elk topic is dat de Shield alles vlekkeloos afspeelt haha..

Lijkt mij dus dat die toch het beste is.. alleen niet de goedkoopste en daarom blijven mensen zoeken.

Ik ben ieder geval klaar met zoeken en koop gewoon een Shield :P
Ja ik heb ook gewoon de Shield gekocht en ben er zo tevreden mee. Echt een hele fijne speler. Ga je echt super veel plezier mee beleven en met Plex ziet het er ook nog eens mooi uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 18:52
Heb sinds dit weekend ook m'n oog laten vallen op de Shield.
Ben ook op zoek naar de beste manier om 4K HDR MKV bestanden af te spelen.
Momenteel doe ik dit via X-Play op m'n LG B6 i.c.m de Plex Media Server die op m'n Intel NUC i5 draait. Werkt op zich prima, speelt allemaal moeiteloos af maar de audio gaat via de ARC poort naar de receiver (Marantz NR-1508) en de B6 ondersteunt enkel Dolby Digital en DTS via ARC. Geen Dolby / DTS HD.
Ik heb dus een NUC met Kodi en Plex hierop geïnstalleerd, maar die heeft HDMI 1.4 en ondersteunt dus geen 4K/60 HDR.

Aangezien de opties binnen X-Play ook vrij summier zijn (vanmiddag de nieuwe Pirates in 4K HDR gekeken met subs die paar seconden achter liepen, maar niet vertraagd konden worden in de app) ben ik ook op zoek naar een goede oplossing. De Shield lijkt mij dan de beste methode, die de Kodi en Plex taken van de NUC overnemen. De NUC blijft dan mooi dienst doen als download station en Plex Media Server. :)

Ik moet er dan wel voor zorgen dat ik de meest recente versie van de Shield neem?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe Apple TV 4K i.c.m. Infuse 5 Pro en het afspelen van 4K HDR MKV content? Ik heb daar gisteravond wat over gelezen en als proef even de Infuse 5 app geinstalleerd op m'n iPhone X. De Pro versie kun je een maandje proberen en unlocked alle bestandsformaten én Dolby TrueHD en DTS Master-HD.
Als test heb ik de nieuwe Pirates in 4K HDR gestreamd naar m'n iPhone, waarbij de film op m'n Intel NUC staat met hierop Plex Media Server. De film speelt moeiteloos af en Plex geeft ook netjes Direct Play aan en géén Transcoding.

So far so good lijkt me dus?
Zou dit ook een reeële oplossing zijn om probleemloos 4K HDR films af te spelen of zitten er uiteindelijk toch limieten aan en is een Nvidia Shield een veiligere oplossing.

Iemand direct ervaring hiermee? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
Rivanov schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:37:
Iemand direct ervaring hiermee? :)
Nee, ik heb Infuse 5 Pro op een gewone Apple TV4.

Maar ik heb al wel jaren ervaring met FireCore (zelfs nog voor Infuse 2 op de Apple TV2), het bedrijf dat Infuse maakt, en ze ontwikkelen zeer actief aan het product, ze luisteren naar gebruikers, hebben een uitgebreid beta programma, en wat er nu niet in zit, komt er waarschijnlijk zeer binnenkort in.

Vanuit die ervaring durf ik het je wel aan te bevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ikweethetbeter schreef op maandag 20 november 2017 @ 07:52:
[...]

Nee, ik heb Infuse 5 Pro op een gewone Apple TV4.

Maar ik heb al wel jaren ervaring met FireCore (zelfs nog voor Infuse 2 op de Apple TV2), het bedrijf dat Infuse maakt, en ze ontwikkelen zeer actief aan het product, ze luisteren naar gebruikers, hebben een uitgebreid beta programma, en wat er nu niet in zit, komt er waarschijnlijk zeer binnenkort in.

Vanuit die ervaring durf ik het je wel aan te bevelen!
En die combinatie slikt alles wat je aan hem voert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 15:07
Ja, hij slikt alles, van oude AVI's via DVD rips naar (U)HD BD rips.

En dat kunnen bestanden zijn, of disk images, of mappen (bv VIDEO_TS), hij slikt alles zonder de noodzaak te moeten converteren.

Ik speel hoofdzakelijk h.264 mkv's af, maar wel met verschillende audioformaten. DD, DTS, DTS-HD, het werkt allemaal. Sommige audioformaten worden geconverteerd naar PCM. En als je tv bijvoorbeeld geen DTS ondersteunt, dan converteert Infuse dat on the fly naar DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb een Marantz NR-1508 AV Receiver met volledige DTS-HD en DD-TrueHD ondersteuning, dus dat moet allemaal geen probleem zijn. Twijfel alleen een beetje. Apple TV 4K is praktisch even duur als de Nvidia Shield en die wordt gezien als de holy-grail op mediaplayer gebied.
Zou graag de Apple TV 4K i.c.m. Infuse een keer willen testen. Zoals gezegd, op m'n iPhone X werkt het perfect! Maar wil echt optimaal en hassle-free m'n 4K media kunnen bekijken, zoals ik al jaren doe met 1080p content i.c.m. m'n Intel NUC en Kodi/Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 19:45
Als je naar Kodi kijkt kan de Vero 4K van OSMC ook interessant zijn. Een heel compact apparaat met een OS wat helemaal geoptimaliseerd is voor Kodi. Ze garanderen 5 jaar lang een maandelijkse update. En hun eigen hardware speelt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
buzzbuzz68 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:29:
Als je naar Kodi kijkt kan de Vero 4K van OSMC ook interessant zijn. Een heel compact apparaat met een OS wat helemaal geoptimaliseerd is voor Kodi. Ze garanderen 5 jaar lang een maandelijkse update. En hun eigen hardware speelt alles af.
Die ziet er inderdaad ook interessant uit! Waarom is er toch zóveel keuze. :+
Even wat reviews over gaan lezen. Want ze hebben nu 10% korting waardoor de prijs op € 120,- komt te liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 20-11-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik geef dit topic ff een schopje :)

Mijn Popcorn Hour VTEN is dit weekend overleden, dus ben aan het kijken wat ik zal doen qua vervanging.
Ik gebruik deze eigenlijk alleen maar voor het spelen van series en films vanaf mijn NAS (Synology 916+).
De VTEN speelt 4K vlekkeloos af, maar heeft geen ondersteuning voor HDR.
Het grote voordeel van de VTEN is de ondersteuning voor ondertitels: tot dusver geen bestanden gezien waar de ondertitels niet bij werkten en als je eens iets hebt waar geen ondertitels bij zitten kun je die met een druk op de knop downloaden Nu is dat laatste toch iets minder belangrijk geworden doordat ik Auto-sub bootstrap Bill op mijn NAS heb draaien.

Ik twijfel dus tussen een Nvidia of een nieuwe Popcorn A-500, of eventueel de HiMedia Q10.
Hoe is de ondersteuning van ondertitels op de Nvidia? Kun je schijven van een NAS mounten op de Nvidia?
Ik ben redelijk lui, in die zin dat het eigenlijk min of meer out of the box moet werken zonder dat ik nog op zoek moet naar allerlei plug-ins of codecs, waar ik een beetje voor vrees bij een Kodi-achtige oplossing. Of is die vrees onterecht?

Zijn er ervaringsdeskundigen die hier iets over kunnen zeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 25-12-2017 11:14 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-06 19:42
Ook ik zit te twijfelen tussen de Himedia Q5 pro en de Nvidia shield 2017.
De twijfel zit hem vooral in het feit dat de shield (volgens de gegevens)geen 3D kan afspelen.
Voor de rest zijn de spelers identiek aan elkaar qua afspeel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397688

De Minix NEO U9-H heeft volgens mij voor film- en audiofielen echt alles aan boord en is lekker snel.
  • Heeft volledige HDR10 ondersteuning, HDMI 2.0 tot 4K @ 60Hz met HDR. Met HDMI-CEC.
  • Qua geluid support van Dolby Digital, Dolby Atmos, DTS, DTS HD met Digitaal Optisch (S/PDIF),
  • Netwerk ook up2date 802.11ac 2 x 2 MIMO Dual-Band Wi-Fi and Gigabit Ethernet
Enige technische minpuntje is dat er USB 2.0 aansluitingen op zitten ipv 3.0. Maar voor het lokaal afspelen van 4K films is 2.0 meer dan genoeg. Prima firmware support (FOTA).

De prijs is ook wat anders dan Nvida, Himedia Q5 pro of een Popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij de nVidia zal je volgens mij ook gewoon gebruik moeten maken van Kodi of Plex, dus als je dat niet wilt valt die ook af. Verder heb ik zelf de Minix Neo U9-H en op een beetje stoeien met het geluid na, werkte alles heel snel. Ik gebruik Kodi en het werkt allemaal prima.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mijn voorkeur zal altijd blijven gaan voor de Nvidia Shield. Krijgt regelmatig updates. Heeft beste hardware en je kan veel apps gebruiken. En daarbij werkt Plex super fijn.

Echt een super fijn apparaatje de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:54
Grudgie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:51:
Mijn voorkeur zal altijd blijven gaan voor de Nvidia Shield. Krijgt regelmatig updates. Heeft beste hardware en je kan veel apps gebruiken. En daarbij werkt Plex super fijn.

De Nvidia Shield mist naar mijn mening twee belangrijke dingen om dé ultieme media-speler te zijn:
- Ondersteuning voor vp9 profile 2 (noodzakelijk voor YouTube 4K HDR) en
- 3D MVC ondersteuning

Als dat aanwezig was, dan was ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor degenen die nog wel eens willen/kunnen experimenteren: https://git.videolan.org/...43590aca3070a0755a4517fe6
VLC media player 3.0.0 'WeatherWax' Release Candidate 4

This is the fourth release candidate of VLC 3.0, named "WeatherWax"

WeatherWax is a major release changing a lot in the media engine of VLC.
Notably, it:
- activates hardware decoding on all platforms, of H.264 & H.265, 8 & 10bits,
allowing 4K60 or even 8K decoding with little CPU consumption;
- merges all the code from the mobile ports into the same release,
- supports 360 video and 3D audio, and prepares for VR content,
- supports direct HDR and HDR tone-mapping,
- updates the audio passthrough for HD Audio codecs,
- allows browsing of local network drives like SMB, FTP, SFTP, NFS...
- stores the passwords securely
- brings a new subtitle rendering engine, supporting ComplexTextLayout
and font fallback
- supports ChromeCast with the new renderer framework,
- adds support for numerous new formats and codecs, including WebVTT,
AV1, TTML, HQX, 708 and Cineform,
- updates the macOS interface with major cleaning,
- support HiDPI UI on Windows,
- prepares the experimental support for Wayland on Linux, and switches to OpenGL by default.

And so many other things...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

baba420 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:06:
[...]

De Nvidia Shield mist naar mijn mening twee belangrijke dingen om dé ultieme media-speler te zijn:
- Ondersteuning voor vp9 profile 2 (noodzakelijk voor YouTube 4K HDR) en
- 3D MVC ondersteuning

Als dat aanwezig was, dan was ik verkocht.
Ik kijk geen 3D films, dus dat zal ik niet missen en YT 4K HDR kijk ik ook amper. Dus die 2 dingen mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Op basis van de system-specs van dat board: ja.

Of je VLC netjes geinstalleerd en gecompilceerd krijgt alsmede 2160p60 met passtrough werkend krijgt, durf ik niet te zeggen.

Ik ben lui (en gecertificeerd) op Windows dus voornamelijk point&click.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iedereen zn voorkeur, ik lees vooral je mening en dat mag hoor 8)7 . Minix staat bekend om regelmatige updates en actief forum. De beste hardware, hmmmm definieer beste.... Veel apps gebruiken, de Minix draait Android ehhhh hoeveel apps wil je? Alleen de goede toch?
Plex werkt ook prima met Minix eg any Android apparaat.

quote]Grudgie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Ik kijk geen 3D films, dus dat zal ik niet missen en YT 4K HDR kijk ik ook amper. Dus die 2 dingen mis ik niet.
[/quote]

Jij wellicht niet maar het zijn wel features die bij een player horen.
Geen optical out is toch echt wel een minpunt voor een mediaplayer in 2017 ehhh alweer 2018. Je kunt wel extra een losse USB Optical SPDIF adapter kopen tegen extra investering en kost je een USB poort. Zie: http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4387/~/how-can-i-get-digital-optical-audio-output-%28spdif%29-on-shield-tv

Met de shield kun je evt wel gamen maar zie dat dat 9 eu per maand kost en je komt dan snel bij de Pro edititie van 329 euro terecht en die heeft nog maar 1 controller. Maw vergelijking met bv een Minix loopt hier totaal mank, beter vergelijk is dan de PSP4 Pro of Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Anoniem: 397688 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:44:
[...]
Iedereen zn voorkeur, ik lees vooral je mening en dat mag hoor 8)7 . Minix staat bekend om regelmatige updates en actief forum. De beste hardware, hmmmm definieer beste.... Veel apps gebruiken, de Minix draait Android ehhhh hoeveel apps wil je? Alleen de goede toch?
Plex werkt ook prima met Minix eg any Android apparaat.
Minix goed met updates? Man wat een ellende heb ik met die dingen gehad.
Als je eenmaal een Nvidia Shield TV hebt gehad wil je niks anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HereIsTom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:32:
[...]

Minix goed met updates? Man wat een ellende heb ik met die dingen gehad.
Als je eenmaal een Nvidia Shield TV hebt gehad wil je niks anders meer!
Nooit ellende of wat dan ook gehad, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Anoniem: 397688 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Nooit ellende of wat dan ook gehad, wat bedoel je?
Eerst de X8-H Plus, die had ik nog geen jaar en kreeg geen updates meer hoger dan Android 4 waardoor er veel niet meer werkte, toen de U9-H daar had ik een brakke bak na een update, zelfs de webwinkel moest toegeven dat de support van Minix slecht was zodat ik ‘m gelukkig terug kon sturen!
Nu met de Nvidia Shield TV werkt alles perfect en ook de updates komen regelmatig en verlopen heel soepel!
Kost misschien iets meer, maar dan heb je ook iets meer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 09:17
Ik ga toch de suggestie maar opperen, heb je al naar een Oppo UDP-203 gekeken.
Qua budget een compleet andere speler, maar dan haal je ook wel wat in huis.

Ik heb zelf 2 weken geleden mijn Dune BD Prime 3.0 vervangen door een Oppo UDP-203.
Wat een wereld van verschil is dat zeg.

Ten eerste als dedicated transport voor CD/BD/UHD etc.
Drive is super stil, laad heerlijk snel, en het geluid....... wow..... wat een impact hebben Atmos / DTS:X tracks ineens ten opzichte van de Dune. Zelfs als CD speler is dit apparaat geweldig.

Maar dan waar het om gaat, het mediaplayer gedeelte.
Nee hij ondersteund geen ISO/BDMV folders, en er zit Cinavia op.
Tot op heden heb ik nog niets op mijn NAS gehad wat deze speler niet af kon spelen.
BDMV ga je gewoon de stream folder in en pak je het M2TS bestand.
Geen menu's maar wel gewoon alles streamen. Enkel even een korte check op Cinavia met CineDe en je weet of het werkt of niet.
UHD HDR files gaan ook gewoon goed, zowel mkv als m2ts. Ook met externe subs er bij werkt het gewoon.
En bij alles is de beeldkwaliteit waanzinnig goed, ik ben heel erg blij met de upgrade.

Je moet alleen het geluk hebben dat je tegen een 2de hands aan loopt voor een redelijke prijs, wat mij gelukt is hier op T.net :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Malignant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:49:
Ik ga toch de suggestie maar opperen, heb je al naar een Oppo UDP-203 gekeken.
Tja, ik snap dat dit een mooie speler is maar voor de adviesprijzen die ik zo snel op Google kan vinden, heb je ook (bijvoorbeeld) een Xbox One S en een NUC. De S heeft een UHD-speler aan boord en kost nieuw nog geen 200 Euro; een beetje NUC voor "SMB/NSF shares" en "ander bronmateriaal" kost je nog geen 500 Euro.

En ja, ik ben me terdege bewust van de limitaties van alle genoemde apparaten maar ik denk (mening) dat de Oppo het meest beperkt is; ik kan vooralsnog nergens vinden dat je apps zoals NetFlix, PLEX, Amazon Prime, Kodi, VLC of iets dergelijks erop kan installeren/inzetten om ook gebruik te kunnen maken van je (betaalde) streaming-services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 09:17
MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:20:
[...]

Tja, ik snap dat dit een mooie speler is maar voor de adviesprijzen die ik zo snel op Google kan vinden, heb je ook (bijvoorbeeld) een Xbox One S en een NUC. De S heeft een UHD-speler aan boord en kost nieuw nog geen 200 Euro; een beetje NUC voor "SMB/NSF shares" en "ander bronmateriaal" kost je nog geen 500 Euro.

En ja, ik ben me terdege bewust van de limitaties van alle genoemde apparaten maar ik denk (mening) dat de Oppo het meest beperkt is; ik kan vooralsnog nergens vinden dat je apps zoals NetFlix, PLEX, Amazon Prime, Kodi, VLC of iets dergelijks erop kan installeren/inzetten om ook gebruik te kunnen maken van je (betaalde) streaming-services.
Optie voor de Xbox One S/X is zeker interessant met de nieuwe Alpha van Kodi die beschikbaar is.
Hoewel je wel moet oppassen met de One als UHD speler, er waren in het verleden issues met color mapping.
Dit was vooral bij de S een probleem, weet niet of dit bij de X al opgelost is.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Malignant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:35:
[...]

Optie voor de Xbox One S/X is zeker interessant met de nieuwe Alpha van Kodi die beschikbaar is.
Nou, nog absoluut niet hoor... De Alpha praat alleen NSF over het netwerk, het is vrij omslachtig om je DB-instance aan te spreken en HEVC zorgt ervoor dat je One gewoon uitgaat. Het is verre van af maar hopen dat ze daar mooie stappen in gaan maken.
Hoewel je wel moet oppassen met de One als UHD speler, er waren in het verleden issues met color mapping.
Dit was vooral bij de S een probleem, weet niet of dit bij de X al opgelost is.
Heb wel 2 updates langs zien komen van de "BD app" maar over het algemeen lees ik geen release-notes. Daarbij, ik persoonlijk gebruik mijn One om te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 11:22
Heb ook een OLED b6. Laatst de Apple tv 4K gekocht. Ik zal je vertellen, een van de beste aankopen ooit. Kom van een popcorn vten af. De Infuse app speelt Uhd iso bestanden af, prachtig! Enige minpunt is, geen atmos of dts x bitstreaming, maar wel truehd en dts-hd. Atmos schijnt Apple later toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die de HardKernel Odroid C2 gebruiken als 4K Kodi box. Ik heb er zojuist een besteld ter vervanging van mijn Raspberry Pi 2. Het mooie is dat LibreElec deze direct ondersteunt met releases, en de specs van het bordje zijn best indrukwekkend: http://www.hardkernel.com....php?g_code=G145457216438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 17:44
Ik heb een lg55la9709 4k tv met een hdmi 1.4 aansluiting en USB 3.0
Ik wil graag een tv box aansluiten op mijn tv. Als ik dit doe via hdmi heb ik niet de mogelijkheid om volledig 4k te zien omdat ik geen hdmi 2.0 heb. Wel heb ik USB 3. Ik zit te kijken naar deze tv box om te kopen Yudoo y8. Deze tv box heeft usb c aansluiting met video out.
Link
https://androidtvbox.eu/y...d-by-new-rockchip-rk3399/
Mijn vraag is kan ik deze tv box aansluiten op mijn tv via USB en dan gebruik maken van de functie van de tv box op 4k.

Bedankt
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Djdehaas schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:40:
Ik heb een lg55la9709 4k tv met een hdmi 1.4 aansluiting en USB 3.0
Ik wil graag een tv box aansluiten op mijn tv. Als ik dit doe via hdmi heb ik niet de mogelijkheid om volledig 4k te zien omdat ik geen hdmi 2.0 heb. Wel heb ik USB 3. Ik zit te kijken naar deze tv box om te kopen Yudoo y8. Deze tv box heeft usb c aansluiting met video out.
Link
https://androidtvbox.eu/y...d-by-new-rockchip-rk3399/
Mijn vraag is kan ik deze tv box aansluiten op mijn tv via USB en dan gebruik maken van de functie van de tv box op 4k.

Bedankt
Daniel
Nee, je TV accepteert geen videosignaal over de USB 3.0 aansluiting. Je enige inputs voor een video signaal zijn de bekende aansluitingen (HDMI/SCART/AV) en via een interne SMART TV speler via de Internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 17:44
Jammer maar bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borry-73
  • Laatst online: 04-12-2024
Sinds vorige week ben ik bezitter van een LG OLED55E7.
Wat mijn opvalt is dat als ik een UHD film (untouched blu-ray video mkv formaat) afspeel via SPMC (kodi) op mijn nvidia shield het beeld slechter is dan wanneer ik de film direct afspeel via een usb drive in de TV.
Ik heb alle settings van SPMC en de shield ingesteld zoals dat op de github site van SPMC staat.
Mijn TV herkend het beeld als HDR, de ultra deep color optie staat aangevinkt maar toch is het beeld minder scherp en kleurrijk dan wanneer ik het bestand afspeel via usb.
De shield is direct in in hdmi port 1 ingeplugd, zonder receiver ertussen.
De HDMI kabel is 2.0 certified.

Iemand een idee wat voor instellingen ik nog zou kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 17:19
borry-73 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:49:
Sinds vorige week ben ik bezitter van een LG OLED55E7.
Wat mijn opvalt is dat als ik een UHD film (untouched blu-ray video mkv formaat) afspeel via SPMC (kodi) op mijn nvidia shield het beeld slechter is dan wanneer ik de film direct afspeel via een usb drive in de TV.
Ik heb alle settings van SPMC en de shield ingesteld zoals dat op de github site van SPMC staat.
Mijn TV herkend het beeld als HDR, de ultra deep color optie staat aangevinkt maar toch is het beeld minder scherp en kleurrijk dan wanneer ik het bestand afspeel via usb.
De shield is direct in in hdmi port 1 ingeplugd, zonder receiver ertussen.
De HDMI kabel is 2.0 certified.

Iemand een idee wat voor instellingen ik nog zou kunnen aanpassen?
Ik denk dat je tv andere beeldinstellingen heeft voor de hdmi 1 poort dan als je direct via de interne mediaspeler afspeelt. Althans, dat doet mijn C7 wel. Voor elke hdmi poort onthoudt de C7 apart beeldinstellingen. Voor HDR en Dolby Vision onthoudt de tv ook separate instellingen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borry-73
  • Laatst online: 04-12-2024
Hulleman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat je tv andere beeldinstellingen heeft voor de hdmi 1 poort dan als je direct via de interne mediaspeler afspeelt. Althans, dat doet mijn C7 wel. Voor elke hdmi poort onthoudt de C7 apart beeldinstellingen. Voor HDR en Dolby Vision onthoudt de tv ook separate instellingen.
Ik ga dat straks meteen uitproberen.
Ik heb wel geprobeerd de beeldinstellingen van hdmi poort 1 aan te passen/verbeteren.
Dat de beeldinstellingen voor elke poort of mediaspeler apart zijn in te stellen had ik nog niet bedacht.
Bij mijn vorige TV was dit niet mogelijk.
Een gevalletje rtfm voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je kunt ook (je aangepaste) beeldinstellingen van de ene ingang "toepassen op alle ingangen". Dat doe je dus in het menu waar je bijvoorbeeld "Eco" of "Sport" beeld aanpast.

• jansen56
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-02 15:32
Beste mensen
Ik heb een htpc gebouwd met moederbord ASROCK H110-IT/ac
Intel processor i5
Videokaart GEFORCE GTX 1050 it 5mb
Ssd 250 gb en 1T hardeschrijf
8mb DDR 4 2x
Kast met 450w voeding
Usb stick 2,4 mhz met toetsenbord en mousse draadloos
Dit alles met moederbord en processor tweedehands (net een jaar oud)
Voor 385 euro
En ik kan alles afspelen 4k hdr10 met 20.b hdmi
Voordeel vind ik dat ik het systeem makkelijk kan uitbreiden dus voorlopig kan ik goed mee draaien met de techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-06 11:56
Ik heb de Shield hier in gebruik gehad, maar is echt een teleurstelling!! Banding en constant lopen rommelen om HDR werkend te krijgen. Zelfs de 60Hz stand (met judder op de koop toe) geeft bij mij banding. Ook had ik gestotter met het begin van afspelen en bij het pauzeren/hervatten van films over mijn netwerk.
Heb hem dan ook terug gestuurd.

Heb na aanraden van een mede bezitter van de Optoma UHD65 projecter, de Vero 4K aangeschaft en er ook een Gigabit netwerkadapter van Anker voor gekocht.
Werkt prima! Geen gedoe, Atmos/DTS:X werkt zoals verwacht, geen banding, juiste automatisch schakelen tussen color spaces (wat met de Shield totaal niet lukt dus, hopelijk met de Oreo update wel, waar de releasedatum totaal niet van bekend is helaas).
Alles loopt ook zonder gestotter of wat dan ook over het netwerk.

Stuk goedkoper en veel meer een plug and play product. Als de Shield auto color space switching gaat doen en het gestotter oplost, dan is het wel echt een mooi product met veel extra functies. Maar voor nu en de nabije toekomst is het echt een heel vervelend apparaat als je 4K HDR materiaal op de juiste refresh rate wil afspelen zonder banding. Dat gaat simpelweg niet, dus voor mij een op dit moment waardeloos apparaat.
Echt jammer, want het is "the whole package" als je er ook nog Chromecast (werkt wel heel goed vergeleken met de sticks), games en Netflix op wil draaien en wat andere Android apps. Dat vond ik heel mooi, maar de primaire functie waar ik het voor kocht werkt simpelweg niet goed.

Vero 4K is op dit moment de mediaspeler als je 4K UHD HDR materiaal met Atmos/DTS:X e.d. perfect wil afspelen. Als je dit over het netwerk doet, wel even een Gigabit USB adapter kopen, want de 100Mbit is net niet toereikend genoeg.
Er zijn wat probleempjes met specifieke titels, maar ik weet (wordt openlijk op het OSMC forum over gesproken namelijk) dat ze deze probleempjes ook vrij snel oplossen.

Het is allemaal nog een beetje bleeding edge tech heb ik het idee, maar voor wat er nu is, is de Vero 4K echt de beste speler.

Heb je geen Atmos/DTS:X opstelling, dan schijnt de Apple TV 4K ook heel goed te zijn, maar wil je ook Atmos/DTS:X, dan valt deze speler ook af.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Koldur schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:15:
Ik heb de Shield hier in gebruik gehad, maar is echt een teleurstelling!! Banding en constant lopen rommelen om HDR werkend te krijgen. Zelfs de 60Hz stand (met judder op de koop toe) geeft bij mij banding. Ook had ik gestotter met het begin van afspelen en bij het pauzeren/hervatten van films over mijn netwerk.
Heb hem dan ook terug gestuurd.

Heb na aanraden van een mede bezitter van de Optoma UHD65 projecter, de Vero 4K aangeschaft en er ook een Gigabit netwerkadapter van Anker voor gekocht.
Werkt prima! Geen gedoe, Atmos/DTS:X werkt zoals verwacht, geen banding, juiste automatisch schakelen tussen color spaces (wat met de Shield totaal niet lukt dus, hopelijk met de Oreo update wel, waar de releasedatum totaal niet van bekend is helaas).
Alles loopt ook zonder gestotter of wat dan ook over het netwerk.

Stuk goedkoper en veel meer een plug and play product. Als de Shield auto color space switching gaat doen en het gestotter oplost, dan is het wel echt een mooi product met veel extra functies. Maar voor nu en de nabije toekomst is het echt een heel vervelend apparaat als je 4K HDR materiaal op de juiste refresh rate wil afspelen zonder banding. Dat gaat simpelweg niet, dus voor mij een op dit moment waardeloos apparaat.
Echt jammer, want het is "the whole package" als je er ook nog Chromecast (werkt wel heel goed vergeleken met de sticks), games en Netflix op wil draaien en wat andere Android apps. Dat vond ik heel mooi, maar de primaire functie waar ik het voor kocht werkt simpelweg niet goed.

Vero 4K is op dit moment de mediaspeler als je 4K UHD HDR materiaal met Atmos/DTS:X e.d. perfect wil afspelen. Als je dit over het netwerk doet, wel even een Gigabit USB adapter kopen, want de 100Mbit is net niet toereikend genoeg.
Er zijn wat probleempjes met specifieke titels, maar ik weet (wordt openlijk op het OSMC forum over gesproken namelijk) dat ze deze probleempjes ook vrij snel oplossen.

Het is allemaal nog een beetje bleeding edge tech heb ik het idee, maar voor wat er nu is, is de Vero 4K echt de beste speler.

Heb je geen Atmos/DTS:X opstelling, dan schijnt de Apple TV 4K ook heel goed te zijn, maar wil je ook Atmos/DTS:X, dan valt deze speler ook af.
Bedankt voor de tip, echter zijn er nog wel een aantal issues met betrekking tot banding bij HDR content.

De 4K Apple tv heb ik staan, wat een beeld. Nu hopen dat atmos en dts:x inderdaad binnenkort ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
IMWhizzle schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 06:51:
[...]

Bedankt voor de tip, echter zijn er nog wel een aantal issues met betrekking tot banding bij HDR content.

De 4K Apple tv heb ik staan, wat een beeld. Nu hopen dat atmos en dts:x inderdaad binnenkort ondersteund gaat worden.
Deze issues had ik met mijn combinatie dus vooral met de Shield, echt enorm, met de Vero dus helemaal niet. De Apple TV staat inderdaad bekend om zijn probleemloze beeld weergave, maar ik heb dus een Atmos/DTS:X opstelling (een echte, met de speakers aan het plafond gemonteerd). Dan heb ik helaas niets aan die ATV. Als Apple dit oplost, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik toch een keer een Apple product zal aanschaffen :o
Maar als ik deze problemen dus zelf niet ervaar, heb ik die behoefte nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 13-03-2018 14:12 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Koldur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Deze issues had ik met mijn combinatie dus vooral met de Shield, echt enorm, met de Vero dus helemaal niet. De Apple TV staat inderdaad bekend om zijn probleemloze beeld weergave, maar ik heb dus een Atmos/DTS:X opstelling (een echte, met de speakers aan het plafond gemonteerd). Dan heb ik helaas niets aan die ATV. Als Apple dit oplost, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik toch een keer een Apple product zal aanschaffen :o
Ik begrijp je helemaal, al moet ik zeggen dat de Dolby Surround upmix op mijn Marantz heel goed werkt. Met Infuse Pro (Apple TV app) kun je UHD ISO of remux bestanden afspelen in DTS-HD of Dolby TrueHD. Deze wordt door de app omgezet in LPCM. Audio kwaliteit is dus zonder kwaliteitsverlies. De upmixer op de Marantz doet de rest. Prima voorlopig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
IMWhizzle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:00:
[...]

Ik begrijp je helemaal, al moet ik zeggen dat de Dolby Surround upmix op mijn Marantz heel goed werkt. Met Infuse Pro (Apple TV app) kun je UHD ISO of remux bestanden afspelen in DTS-HD of Dolby TrueHD. Deze wordt door de app omgezet in LPCM. Audio kwaliteit is dus zonder kwaliteitsverlies. De upmixer op de Marantz doet de rest. Prima voorlopig alternatief.
Ik hoor zelf een duidelijk verschil tussen de upmix en een echte Atmos/DTS:X track, Dr zal ooit een player uitkomen die het allemaal goed kan, maar helaas is er nog geen die alles kan zonder problemen. Wel is het duidelijk dat die Vero heel goede support heeft en hij constant blijft doorwerken om hem perfect te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 01:38
Ik heb een Shield TV met 16Gb. Als ik de bekende UHD content probeer af te spelen van mijn NAS (1 gigabit verbinding, haal zonder problemen 100mb) dan start het niet. Ik selecteer in KODI het bestand waar de film op de NAS staat en dan gebeurt er verder niets. Ik heb al een ISO geprobeerd, uitgepakt naar map, laatste firmware Shield (Android) erop inclusief laatste KODI versie. Heb een UHD TV. De films komen uit gangbare sources, dus wat gaat er bij mij mis? HDMI is het niet, want ik pak wel het UHD-beeld van Netflix over de Shield TV.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de beste manier voor mkv bestanden is absoluut de usb ingang van je tv heb ik gemerkt. Alles wordt netjes opgepikt zonder gedoe. HDR wordt netjes op opgepikt, refreshrate wordt goed uitgekozen en je krijgt de beste beeldkwaliteit. dit lees je ook op diverse fora's. zelf heb ik gelukkig niks met streamen. ik gebruik nu lekker mijn tv als mediaplayer. scheelt weer een afstandbediening.

[ Voor 80% gewijzigd door Farabi op 26-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 22:19
R.Rebergen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:38:
Ik heb een Shield TV met 16Gb. Als ik de bekende UHD content probeer af te spelen van mijn NAS (1 gigabit verbinding, haal zonder problemen 100mb) dan start het niet. Ik selecteer in KODI het bestand waar de film op de NAS staat en dan gebeurt er verder niets. Ik heb al een ISO geprobeerd, uitgepakt naar map, laatste firmware Shield (Android) erop inclusief laatste KODI versie. Heb een UHD TV. De films komen uit gangbare sources, dus wat gaat er bij mij mis? HDMI is het niet, want ik pak wel het UHD-beeld van Netflix over de Shield TV.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)
Gebruik je smb of nfs?

Heb al diverse 4K films vanaf mn shield naar LG C7 bekeken en het ziet er heel goed uit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-06 01:38
Ik gebruik NFS ivm de uitstekende snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:50

BCGraaf

BC

Koldur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Volgens deze website wordt dolby atmos later door Apple toegevoerd aan de appleTV 4K. Dit omdat ze ook al dolby vision ondersteunen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Tot die tijd zal ik hem in ieder geval niet kopen en er is nog geen tijdsindicatie voor wanneer dat dan zal gebeuren. Ik houd Tweakers in de gaten, maar dat doe ik altijd al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
BCGraaf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Volgens deze website wordt dolby atmos later door Apple toegevoerd aan de appleTV 4K. Dit omdat ze ook al dolby vision ondersteunen.
Nou wat een site. "Een systeem dat schittert in afwezigheid is het surroundsoundsysteem Dolby Atmos. Met deze technologie aan boord is het mogelijk een installatie van 5.1 of zelfs 7.1 te maken."

Ze zijn de .2 en .4 vergeten erbij te zetten, voor 5.1 en 7.1 heb ik geen atmos ondersteuning nodig.

En dolby vision werkt volgens wat sites ook niet echt vlekkeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Toerq op 26-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

zwerfkater schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Nou wat een site. "Een systeem dat schittert in afwezigheid is het surroundsoundsysteem Dolby Atmos. Met deze technologie aan boord is het mogelijk een installatie van 5.1 of zelfs 7.1 te maken."

Ze zijn de .2 en .4 vergeten erbij te zetten, voor 5.1 en 7.1 heb ik geen atmos ondersteuning nodig.

En dolby vision werkt volgens wat sites ook niet echt vlekkeloos.
Het is ook op andere sites te vinden. Deze kwam ik als eerst tegen met mijn gegoogle in het Nederlands. Maar ik denk dat apple er mee wacht tot ze het voor elkaar hebben in iTunes Movies om het dolby Atmos geluid te streamen. Voor dat ze het uit rollen. Met Dolby Vision heb ik geen problemen. In het begin wel maar dat kwam omdat mijn HDMI kabels niet geschikt waren. Gebruik nu de belkin HDMI kabel en nu werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
BCGraaf schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Het is ook op andere sites te vinden. Deze kwam ik als eerst tegen met mijn gegoogle in het Nederlands. Maar ik denk dat apple er mee wacht tot ze het voor elkaar hebben in iTunes Movies om het dolby Atmos geluid te streamen. Voor dat ze het uit rollen. Met Dolby Vision heb ik geen problemen. In het begin wel maar dat kwam omdat mijn HDMI kabels niet geschikt waren. Gebruik nu de belkin HDMI kabel en nu werkt het goed.
Welke problemen liep jij dan tegenaan? Drop-outs of verstoord beeld zoals banding e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf

BCGraaf

BC

Koldur schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:30:
[...]

Welke problemen liep jij dan tegenaan? Drop-outs of verstoord beeld zoals banding e.d.?
Voornamelijk wegvallend beeld, dan schakelde de apple tv weer terug naar HD inplaats van Dolby Vision. Waar ik mijn tv gekocht had daar heb ik ook een HDMI kabel bij genomen maar dat was niet voldoende. Heb nu de belkin 4K HDMI kabel bij apple vandaan hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bestaat het merk xtreamer nog ? de site is uit de lucht, maar ze zijn wel actief op aliexpress. zijn hun dit wel ?

https://xtreamer.aliexpress.com/store/2068003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:25

Oekol

waka waka hey hey

Vraag tussendoor. Tot op heden speelde ik altijd op mijn laptop met i7 processor HD bestanden af via HDMI naar TV. Op een nieuwe 4k HDR tv, is dit dan niet meer mogelijk? :'(

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Leoon. schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:02:
Vraag tussendoor. Tot op heden speelde ik altijd op mijn laptop met i7 processor HD bestanden af via HDMI naar TV. Op een nieuwe 4k HDR tv, is dit dan niet meer mogelijk? :'(
4K zal nog wel gaan waarschijnlijk, maar zonder HDR.

tip: gooi de 4K hdr videobestanden op een externe hdd, prik in hem in de usb ingang van je tv en je hebt 4K HDR.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 22:19
Na wat kloten en manuals te lezen heb ik eindelijk een "picture perfect" 4K HDR output naar/op mn LG C7 *O*

Nvidia Shield met SPMC (settings volgens SPMC 4K manual, let op dat je hw versnellingen aan moet zetten voor HDR output)

In het begin vond ik de kleuren heel erg vreemd, maar bleek dus dat ik de verkeerde settings op mijn tv had ingesteld. Vervolgens deze gebruikt:

http://www.avsforum.com/f...ings-13.html#post54751596

TV schakelt netjes over naar HDR en het ziet er allemaal schitterend uit! Goede kleuren, scherp plaatje en goed geluid (vanaf de shield naar mijn yamaha).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjstef
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste Forumleden ,

Ik wil me graag een LG oled65C7V aanschaffen maar zit toch met een paar vragen omtrent 4K
Als ik nu via mijn nas een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX wil afspelen op een niet bestaande 4K tv ( samsung UE60D8000 ) hapert de film steeds.
Komt dit omdat het enkel en alleen geen 4k tv is of zijn der meerdere factoren waar ik moet op letten ?

Dit bezit ik om 4K films te willen afspelen op mijn nieuwe tv ( wil desnoods nog een nvidia shield aanschaffen )

DS212+ ( synology ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
Surface 4 Pro i5 ( kodi als player en ook hierop hapert de film ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
X box one aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
cromecast
apple tv 3 aangesloten op een Asus RT-AC68U Router

Kan iemand me helpen voordat ik me een oled 4k aanschaf en geen 4k films kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Pjstef ik zou even een nieuw topic openen; niet in de laatste plaats omdat je een flink aantal metingen en deductief troubleshooten niet vermeldt. En je hebt een "probleem", niet zozeer "advies".

Pagina: 1 2 Laatste