‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Mijn Popcorn Hour VTEN is dit weekend overleden, dus ben aan het kijken wat ik zal doen qua vervanging.
Ik gebruik deze eigenlijk alleen maar voor het spelen van series en films vanaf mijn NAS (Synology 916+).
De VTEN speelt 4K vlekkeloos af, maar heeft geen ondersteuning voor HDR.
Het grote voordeel van de VTEN is de ondersteuning voor ondertitels: tot dusver geen bestanden gezien waar de ondertitels niet bij werkten en als je eens iets hebt waar geen ondertitels bij zitten kun je die met een druk op de knop downloaden Nu is dat laatste toch iets minder belangrijk geworden doordat ik Auto-sub bootstrap Bill op mijn NAS heb draaien.
Ik twijfel dus tussen een Nvidia of een nieuwe Popcorn A-500, of eventueel de HiMedia Q10.
Hoe is de ondersteuning van ondertitels op de Nvidia? Kun je schijven van een NAS mounten op de Nvidia?
Ik ben redelijk lui, in die zin dat het eigenlijk min of meer out of the box moet werken zonder dat ik nog op zoek moet naar allerlei plug-ins of codecs, waar ik een beetje voor vrees bij een Kodi-achtige oplossing. Of is die vrees onterecht?
Zijn er ervaringsdeskundigen die hier iets over kunnen zeggen?
[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 25-12-2017 11:14 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
De twijfel zit hem vooral in het feit dat de shield (volgens de gegevens)geen 3D kan afspelen.
Voor de rest zijn de spelers identiek aan elkaar qua afspeel mogelijkheden.
Verwijderd
- Heeft volledige HDR10 ondersteuning, HDMI 2.0 tot 4K @ 60Hz met HDR. Met HDMI-CEC.
- Qua geluid support van Dolby Digital, Dolby Atmos, DTS, DTS HD met Digitaal Optisch (S/PDIF),
- Netwerk ook up2date 802.11ac 2 x 2 MIMO Dual-Band Wi-Fi and Gigabit Ethernet
De prijs is ook wat anders dan Nvida, Himedia Q5 pro of een Popcorn
Your Friendly Neighborhood Moderator
Echt een super fijn apparaatje de Shield.
De Nvidia Shield mist naar mijn mening twee belangrijke dingen om dé ultieme media-speler te zijn:Grudgie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:51:
Mijn voorkeur zal altijd blijven gaan voor de Nvidia Shield. Krijgt regelmatig updates. Heeft beste hardware en je kan veel apps gebruiken. En daarbij werkt Plex super fijn.
- Ondersteuning voor vp9 profile 2 (noodzakelijk voor YouTube 4K HDR) en
- 3D MVC ondersteuning
Als dat aanwezig was, dan was ik verkocht.
VLC media player 3.0.0 'WeatherWax' Release Candidate 4
This is the fourth release candidate of VLC 3.0, named "WeatherWax"
WeatherWax is a major release changing a lot in the media engine of VLC.
Notably, it:
- activates hardware decoding on all platforms, of H.264 & H.265, 8 & 10bits,
allowing 4K60 or even 8K decoding with little CPU consumption;
- merges all the code from the mobile ports into the same release,
- supports 360 video and 3D audio, and prepares for VR content,
- supports direct HDR and HDR tone-mapping,
- updates the audio passthrough for HD Audio codecs,
- allows browsing of local network drives like SMB, FTP, SFTP, NFS...
- stores the passwords securely
- brings a new subtitle rendering engine, supporting ComplexTextLayout
and font fallback
- supports ChromeCast with the new renderer framework,
- adds support for numerous new formats and codecs, including WebVTT,
AV1, TTML, HQX, 708 and Cineform,
- updates the macOS interface with major cleaning,
- support HiDPI UI on Windows,
- prepares the experimental support for Wayland on Linux, and switches to OpenGL by default.
And so many other things...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik kijk geen 3D films, dus dat zal ik niet missen en YT 4K HDR kijk ik ook amper. Dus die 2 dingen mis ik niet.baba420 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:06:
[...]
De Nvidia Shield mist naar mijn mening twee belangrijke dingen om dé ultieme media-speler te zijn:
- Ondersteuning voor vp9 profile 2 (noodzakelijk voor YouTube 4K HDR) en
- 3D MVC ondersteuning
Als dat aanwezig was, dan was ik verkocht.
Verwijderd
Zou dit met een Rock64 goed werken?MAX3400 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:10:
Voor degenen die nog wel eens willen/kunnen experimenteren: https://git.videolan.org/...43590aca3070a0755a4517fe6
[...]
https://www.pine64.org/?product=rock64-media-board-computer
Op basis van de system-specs van dat board: ja.Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:00:
[...]
Zou dit met een Rock64 goed werken?
https://www.pine64.org/?product=rock64-media-board-computer
Of je VLC netjes geinstalleerd en gecompilceerd krijgt alsmede 2160p60 met passtrough werkend krijgt, durf ik niet te zeggen.
Ik ben lui (en gecertificeerd) op Windows dus voornamelijk point&click.
Verwijderd
Iedereen zn voorkeur, ik lees vooral je mening en dat mag hoorMijn voorkeur zal altijd blijven gaan voor de Nvidia Shield. Krijgt regelmatig updates. Heeft beste hardware en je kan veel apps gebruiken. En daarbij werkt Plex super fijn.

Plex werkt ook prima met Minix eg any Android apparaat.
quote]Grudgie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:24:
[...]
Ik kijk geen 3D films, dus dat zal ik niet missen en YT 4K HDR kijk ik ook amper. Dus die 2 dingen mis ik niet.
[/quote]
Jij wellicht niet maar het zijn wel features die bij een player horen.
Geen optical out is toch echt wel een minpunt voor een mediaplayer in 2017 ehhh alweer 2018. Je kunt wel extra een losse USB Optical SPDIF adapter kopen tegen extra investering en kost je een USB poort. Zie: http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4387/~/how-can-i-get-digital-optical-audio-output-%28spdif%29-on-shield-tv
Met de shield kun je evt wel gamen maar zie dat dat 9 eu per maand kost en je komt dan snel bij de Pro edititie van 329 euro terecht en die heeft nog maar 1 controller. Maw vergelijking met bv een Minix loopt hier totaal mank, beter vergelijk is dan de PSP4 Pro of Xbox One.
Minix goed met updates? Man wat een ellende heb ik met die dingen gehad.Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:44:
[...]
Iedereen zn voorkeur, ik lees vooral je mening en dat mag hoor. Minix staat bekend om regelmatige updates en actief forum. De beste hardware, hmmmm definieer beste.... Veel apps gebruiken, de Minix draait Android ehhhh hoeveel apps wil je? Alleen de goede toch?
Plex werkt ook prima met Minix eg any Android apparaat.
Als je eenmaal een Nvidia Shield TV hebt gehad wil je niks anders meer!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Verwijderd
Nooit ellende of wat dan ook gehad, wat bedoel je?HereIsTom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:32:
[...]
Minix goed met updates? Man wat een ellende heb ik met die dingen gehad.
Als je eenmaal een Nvidia Shield TV hebt gehad wil je niks anders meer!
Eerst de X8-H Plus, die had ik nog geen jaar en kreeg geen updates meer hoger dan Android 4 waardoor er veel niet meer werkte, toen de U9-H daar had ik een brakke bak na een update, zelfs de webwinkel moest toegeven dat de support van Minix slecht was zodat ik ‘m gelukkig terug kon sturen!Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:11:
[...]
Nooit ellende of wat dan ook gehad, wat bedoel je?
Nu met de Nvidia Shield TV werkt alles perfect en ook de updates komen regelmatig en verlopen heel soepel!
Kost misschien iets meer, maar dan heb je ook iets meer

iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Qua budget een compleet andere speler, maar dan haal je ook wel wat in huis.
Ik heb zelf 2 weken geleden mijn Dune BD Prime 3.0 vervangen door een Oppo UDP-203.
Wat een wereld van verschil is dat zeg.
Ten eerste als dedicated transport voor CD/BD/UHD etc.
Drive is super stil, laad heerlijk snel, en het geluid....... wow..... wat een impact hebben Atmos / DTS:X tracks ineens ten opzichte van de Dune. Zelfs als CD speler is dit apparaat geweldig.
Maar dan waar het om gaat, het mediaplayer gedeelte.
Nee hij ondersteund geen ISO/BDMV folders, en er zit Cinavia op.
Tot op heden heb ik nog niets op mijn NAS gehad wat deze speler niet af kon spelen.
BDMV ga je gewoon de stream folder in en pak je het M2TS bestand.
Geen menu's maar wel gewoon alles streamen. Enkel even een korte check op Cinavia met CineDe en je weet of het werkt of niet.
UHD HDR files gaan ook gewoon goed, zowel mkv als m2ts. Ook met externe subs er bij werkt het gewoon.
En bij alles is de beeldkwaliteit waanzinnig goed, ik ben heel erg blij met de upgrade.
Je moet alleen het geluk hebben dat je tegen een 2de hands aan loopt voor een redelijke prijs, wat mij gelukt is hier op T.net
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Tja, ik snap dat dit een mooie speler is maar voor de adviesprijzen die ik zo snel op Google kan vinden, heb je ook (bijvoorbeeld) een Xbox One S en een NUC. De S heeft een UHD-speler aan boord en kost nieuw nog geen 200 Euro; een beetje NUC voor "SMB/NSF shares" en "ander bronmateriaal" kost je nog geen 500 Euro.Malignant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:49:
Ik ga toch de suggestie maar opperen, heb je al naar een Oppo UDP-203 gekeken.
En ja, ik ben me terdege bewust van de limitaties van alle genoemde apparaten maar ik denk (mening) dat de Oppo het meest beperkt is; ik kan vooralsnog nergens vinden dat je apps zoals NetFlix, PLEX, Amazon Prime, Kodi, VLC of iets dergelijks erop kan installeren/inzetten om ook gebruik te kunnen maken van je (betaalde) streaming-services.
Optie voor de Xbox One S/X is zeker interessant met de nieuwe Alpha van Kodi die beschikbaar is.MAX3400 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:20:
[...]
Tja, ik snap dat dit een mooie speler is maar voor de adviesprijzen die ik zo snel op Google kan vinden, heb je ook (bijvoorbeeld) een Xbox One S en een NUC. De S heeft een UHD-speler aan boord en kost nieuw nog geen 200 Euro; een beetje NUC voor "SMB/NSF shares" en "ander bronmateriaal" kost je nog geen 500 Euro.
En ja, ik ben me terdege bewust van de limitaties van alle genoemde apparaten maar ik denk (mening) dat de Oppo het meest beperkt is; ik kan vooralsnog nergens vinden dat je apps zoals NetFlix, PLEX, Amazon Prime, Kodi, VLC of iets dergelijks erop kan installeren/inzetten om ook gebruik te kunnen maken van je (betaalde) streaming-services.
Hoewel je wel moet oppassen met de One als UHD speler, er waren in het verleden issues met color mapping.
Dit was vooral bij de S een probleem, weet niet of dit bij de X al opgelost is.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Nou, nog absoluut niet hoor... De Alpha praat alleen NSF over het netwerk, het is vrij omslachtig om je DB-instance aan te spreken en HEVC zorgt ervoor dat je One gewoon uitgaat. Het is verre van af maar hopen dat ze daar mooie stappen in gaan maken.Malignant schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:35:
[...]
Optie voor de Xbox One S/X is zeker interessant met de nieuwe Alpha van Kodi die beschikbaar is.
Heb wel 2 updates langs zien komen van de "BD app" maar over het algemeen lees ik geen release-notes. Daarbij, ik persoonlijk gebruik mijn One om te gamenHoewel je wel moet oppassen met de One als UHD speler, er waren in het verleden issues met color mapping.
Dit was vooral bij de S een probleem, weet niet of dit bij de X al opgelost is.
Ik wil graag een tv box aansluiten op mijn tv. Als ik dit doe via hdmi heb ik niet de mogelijkheid om volledig 4k te zien omdat ik geen hdmi 2.0 heb. Wel heb ik USB 3. Ik zit te kijken naar deze tv box om te kopen Yudoo y8. Deze tv box heeft usb c aansluiting met video out.
Link
https://androidtvbox.eu/y...d-by-new-rockchip-rk3399/
Mijn vraag is kan ik deze tv box aansluiten op mijn tv via USB en dan gebruik maken van de functie van de tv box op 4k.
Bedankt
Daniel
Nee, je TV accepteert geen videosignaal over de USB 3.0 aansluiting. Je enige inputs voor een video signaal zijn de bekende aansluitingen (HDMI/SCART/AV) en via een interne SMART TV speler via de Internet verbinding.Djdehaas schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:40:
Ik heb een lg55la9709 4k tv met een hdmi 1.4 aansluiting en USB 3.0
Ik wil graag een tv box aansluiten op mijn tv. Als ik dit doe via hdmi heb ik niet de mogelijkheid om volledig 4k te zien omdat ik geen hdmi 2.0 heb. Wel heb ik USB 3. Ik zit te kijken naar deze tv box om te kopen Yudoo y8. Deze tv box heeft usb c aansluiting met video out.
Link
https://androidtvbox.eu/y...d-by-new-rockchip-rk3399/
Mijn vraag is kan ik deze tv box aansluiten op mijn tv via USB en dan gebruik maken van de functie van de tv box op 4k.
Bedankt
Daniel
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wat mijn opvalt is dat als ik een UHD film (untouched blu-ray video mkv formaat) afspeel via SPMC (kodi) op mijn nvidia shield het beeld slechter is dan wanneer ik de film direct afspeel via een usb drive in de TV.
Ik heb alle settings van SPMC en de shield ingesteld zoals dat op de github site van SPMC staat.
Mijn TV herkend het beeld als HDR, de ultra deep color optie staat aangevinkt maar toch is het beeld minder scherp en kleurrijk dan wanneer ik het bestand afspeel via usb.
De shield is direct in in hdmi port 1 ingeplugd, zonder receiver ertussen.
De HDMI kabel is 2.0 certified.
Iemand een idee wat voor instellingen ik nog zou kunnen aanpassen?
Ik denk dat je tv andere beeldinstellingen heeft voor de hdmi 1 poort dan als je direct via de interne mediaspeler afspeelt. Althans, dat doet mijn C7 wel. Voor elke hdmi poort onthoudt de C7 apart beeldinstellingen. Voor HDR en Dolby Vision onthoudt de tv ook separate instellingen.borry-73 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:49:
Sinds vorige week ben ik bezitter van een LG OLED55E7.
Wat mijn opvalt is dat als ik een UHD film (untouched blu-ray video mkv formaat) afspeel via SPMC (kodi) op mijn nvidia shield het beeld slechter is dan wanneer ik de film direct afspeel via een usb drive in de TV.
Ik heb alle settings van SPMC en de shield ingesteld zoals dat op de github site van SPMC staat.
Mijn TV herkend het beeld als HDR, de ultra deep color optie staat aangevinkt maar toch is het beeld minder scherp en kleurrijk dan wanneer ik het bestand afspeel via usb.
De shield is direct in in hdmi port 1 ingeplugd, zonder receiver ertussen.
De HDMI kabel is 2.0 certified.
Iemand een idee wat voor instellingen ik nog zou kunnen aanpassen?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik ga dat straks meteen uitproberen.Hulleman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:29:
[...]
Ik denk dat je tv andere beeldinstellingen heeft voor de hdmi 1 poort dan als je direct via de interne mediaspeler afspeelt. Althans, dat doet mijn C7 wel. Voor elke hdmi poort onthoudt de C7 apart beeldinstellingen. Voor HDR en Dolby Vision onthoudt de tv ook separate instellingen.
Ik heb wel geprobeerd de beeldinstellingen van hdmi poort 1 aan te passen/verbeteren.
Dat de beeldinstellingen voor elke poort of mediaspeler apart zijn in te stellen had ik nog niet bedacht.
Bij mijn vorige TV was dit niet mogelijk.
Een gevalletje rtfm voor mij.
Ik heb een htpc gebouwd met moederbord ASROCK H110-IT/ac
Intel processor i5
Videokaart GEFORCE GTX 1050 it 5mb
Ssd 250 gb en 1T hardeschrijf
8mb DDR 4 2x
Kast met 450w voeding
Usb stick 2,4 mhz met toetsenbord en mousse draadloos
Dit alles met moederbord en processor tweedehands (net een jaar oud)
Voor 385 euro
En ik kan alles afspelen 4k hdr10 met 20.b hdmi
Voordeel vind ik dat ik het systeem makkelijk kan uitbreiden dus voorlopig kan ik goed mee draaien met de techniek
Heb hem dan ook terug gestuurd.
Heb na aanraden van een mede bezitter van de Optoma UHD65 projecter, de Vero 4K aangeschaft en er ook een Gigabit netwerkadapter van Anker voor gekocht.
Werkt prima! Geen gedoe, Atmos/DTS:X werkt zoals verwacht, geen banding, juiste automatisch schakelen tussen color spaces (wat met de Shield totaal niet lukt dus, hopelijk met de Oreo update wel, waar de releasedatum totaal niet van bekend is helaas).
Alles loopt ook zonder gestotter of wat dan ook over het netwerk.
Stuk goedkoper en veel meer een plug and play product. Als de Shield auto color space switching gaat doen en het gestotter oplost, dan is het wel echt een mooi product met veel extra functies. Maar voor nu en de nabije toekomst is het echt een heel vervelend apparaat als je 4K HDR materiaal op de juiste refresh rate wil afspelen zonder banding. Dat gaat simpelweg niet, dus voor mij een op dit moment waardeloos apparaat.
Echt jammer, want het is "the whole package" als je er ook nog Chromecast (werkt wel heel goed vergeleken met de sticks), games en Netflix op wil draaien en wat andere Android apps. Dat vond ik heel mooi, maar de primaire functie waar ik het voor kocht werkt simpelweg niet goed.
Vero 4K is op dit moment de mediaspeler als je 4K UHD HDR materiaal met Atmos/DTS:X e.d. perfect wil afspelen. Als je dit over het netwerk doet, wel even een Gigabit USB adapter kopen, want de 100Mbit is net niet toereikend genoeg.
Er zijn wat probleempjes met specifieke titels, maar ik weet (wordt openlijk op het OSMC forum over gesproken namelijk) dat ze deze probleempjes ook vrij snel oplossen.
Het is allemaal nog een beetje bleeding edge tech heb ik het idee, maar voor wat er nu is, is de Vero 4K echt de beste speler.
Heb je geen Atmos/DTS:X opstelling, dan schijnt de Apple TV 4K ook heel goed te zijn, maar wil je ook Atmos/DTS:X, dan valt deze speler ook af.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Bedankt voor de tip, echter zijn er nog wel een aantal issues met betrekking tot banding bij HDR content.Koldur schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:15:
Ik heb de Shield hier in gebruik gehad, maar is echt een teleurstelling!! Banding en constant lopen rommelen om HDR werkend te krijgen. Zelfs de 60Hz stand (met judder op de koop toe) geeft bij mij banding. Ook had ik gestotter met het begin van afspelen en bij het pauzeren/hervatten van films over mijn netwerk.
Heb hem dan ook terug gestuurd.
Heb na aanraden van een mede bezitter van de Optoma UHD65 projecter, de Vero 4K aangeschaft en er ook een Gigabit netwerkadapter van Anker voor gekocht.
Werkt prima! Geen gedoe, Atmos/DTS:X werkt zoals verwacht, geen banding, juiste automatisch schakelen tussen color spaces (wat met de Shield totaal niet lukt dus, hopelijk met de Oreo update wel, waar de releasedatum totaal niet van bekend is helaas).
Alles loopt ook zonder gestotter of wat dan ook over het netwerk.
Stuk goedkoper en veel meer een plug and play product. Als de Shield auto color space switching gaat doen en het gestotter oplost, dan is het wel echt een mooi product met veel extra functies. Maar voor nu en de nabije toekomst is het echt een heel vervelend apparaat als je 4K HDR materiaal op de juiste refresh rate wil afspelen zonder banding. Dat gaat simpelweg niet, dus voor mij een op dit moment waardeloos apparaat.
Echt jammer, want het is "the whole package" als je er ook nog Chromecast (werkt wel heel goed vergeleken met de sticks), games en Netflix op wil draaien en wat andere Android apps. Dat vond ik heel mooi, maar de primaire functie waar ik het voor kocht werkt simpelweg niet goed.
Vero 4K is op dit moment de mediaspeler als je 4K UHD HDR materiaal met Atmos/DTS:X e.d. perfect wil afspelen. Als je dit over het netwerk doet, wel even een Gigabit USB adapter kopen, want de 100Mbit is net niet toereikend genoeg.
Er zijn wat probleempjes met specifieke titels, maar ik weet (wordt openlijk op het OSMC forum over gesproken namelijk) dat ze deze probleempjes ook vrij snel oplossen.
Het is allemaal nog een beetje bleeding edge tech heb ik het idee, maar voor wat er nu is, is de Vero 4K echt de beste speler.
Heb je geen Atmos/DTS:X opstelling, dan schijnt de Apple TV 4K ook heel goed te zijn, maar wil je ook Atmos/DTS:X, dan valt deze speler ook af.
De 4K Apple tv heb ik staan, wat een beeld. Nu hopen dat atmos en dts:x inderdaad binnenkort ondersteund gaat worden.
Deze issues had ik met mijn combinatie dus vooral met de Shield, echt enorm, met de Vero dus helemaal niet. De Apple TV staat inderdaad bekend om zijn probleemloze beeld weergave, maar ik heb dus een Atmos/DTS:X opstelling (een echte, met de speakers aan het plafond gemonteerd). Dan heb ik helaas niets aan die ATV. Als Apple dit oplost, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik toch een keer een Apple product zal aanschaffenIMWhizzle schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 06:51:
[...]
Bedankt voor de tip, echter zijn er nog wel een aantal issues met betrekking tot banding bij HDR content.
De 4K Apple tv heb ik staan, wat een beeld. Nu hopen dat atmos en dts:x inderdaad binnenkort ondersteund gaat worden.
Maar als ik deze problemen dus zelf niet ervaar, heb ik die behoefte nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 13-03-2018 14:12 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik begrijp je helemaal, al moet ik zeggen dat de Dolby Surround upmix op mijn Marantz heel goed werkt. Met Infuse Pro (Apple TV app) kun je UHD ISO of remux bestanden afspelen in DTS-HD of Dolby TrueHD. Deze wordt door de app omgezet in LPCM. Audio kwaliteit is dus zonder kwaliteitsverlies. De upmixer op de Marantz doet de rest. Prima voorlopig alternatief.Koldur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:11:
[...]
Deze issues had ik met mijn combinatie dus vooral met de Shield, echt enorm, met de Vero dus helemaal niet. De Apple TV staat inderdaad bekend om zijn probleemloze beeld weergave, maar ik heb dus een Atmos/DTS:X opstelling (een echte, met de speakers aan het plafond gemonteerd). Dan heb ik helaas niets aan die ATV. Als Apple dit oplost, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik toch een keer een Apple product zal aanschaffen
Ik hoor zelf een duidelijk verschil tussen de upmix en een echte Atmos/DTS:X track, Dr zal ooit een player uitkomen die het allemaal goed kan, maar helaas is er nog geen die alles kan zonder problemen. Wel is het duidelijk dat die Vero heel goede support heeft en hij constant blijft doorwerken om hem perfect te krijgen.IMWhizzle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:00:
[...]
Ik begrijp je helemaal, al moet ik zeggen dat de Dolby Surround upmix op mijn Marantz heel goed werkt. Met Infuse Pro (Apple TV app) kun je UHD ISO of remux bestanden afspelen in DTS-HD of Dolby TrueHD. Deze wordt door de app omgezet in LPCM. Audio kwaliteit is dus zonder kwaliteitsverlies. De upmixer op de Marantz doet de rest. Prima voorlopig alternatief.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)
[ Voor 80% gewijzigd door Farabi op 26-03-2018 11:16 ]
Gebruik je smb of nfs?R.Rebergen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:38:
Ik heb een Shield TV met 16Gb. Als ik de bekende UHD content probeer af te spelen van mijn NAS (1 gigabit verbinding, haal zonder problemen 100mb) dan start het niet. Ik selecteer in KODI het bestand waar de film op de NAS staat en dan gebeurt er verder niets. Ik heb al een ISO geprobeerd, uitgepakt naar map, laatste firmware Shield (Android) erop inclusief laatste KODI versie. Heb een UHD TV. De films komen uit gangbare sources, dus wat gaat er bij mij mis? HDMI is het niet, want ik pak wel het UHD-beeld van Netflix over de Shield TV.
Kan hier wel wat tips voor gebruiken Tweaker vrienden... :-)
Heb al diverse 4K films vanaf mn shield naar LG C7 bekeken en het ziet er heel goed uit.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Volgens deze website wordt dolby atmos later door Apple toegevoerd aan de appleTV 4K. Dit omdat ze ook al dolby vision ondersteunen.Koldur schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:11:
[...]
Deze issues had ik met mijn combinatie dus vooral met de Shield, echt enorm, met de Vero dus helemaal niet. De Apple TV staat inderdaad bekend om zijn probleemloze beeld weergave, maar ik heb dus een Atmos/DTS:X opstelling (een echte, met de speakers aan het plafond gemonteerd). Dan heb ik helaas niets aan die ATV. Als Apple dit oplost, dan zou het zomaar kunnen zijn dat ik toch een keer een Apple product zal aanschaffen
MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X, Watch, TV 4K
Nou wat een site. "Een systeem dat schittert in afwezigheid is het surroundsoundsysteem Dolby Atmos. Met deze technologie aan boord is het mogelijk een installatie van 5.1 of zelfs 7.1 te maken."BCGraaf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:06:
[...]
Volgens deze website wordt dolby atmos later door Apple toegevoerd aan de appleTV 4K. Dit omdat ze ook al dolby vision ondersteunen.
Ze zijn de .2 en .4 vergeten erbij te zetten, voor 5.1 en 7.1 heb ik geen atmos ondersteuning nodig.
En dolby vision werkt volgens wat sites ook niet echt vlekkeloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Toerq op 26-03-2018 23:28 ]
Het is ook op andere sites te vinden. Deze kwam ik als eerst tegen met mijn gegoogle in het Nederlands. Maar ik denk dat apple er mee wacht tot ze het voor elkaar hebben in iTunes Movies om het dolby Atmos geluid te streamen. Voor dat ze het uit rollen. Met Dolby Vision heb ik geen problemen. In het begin wel maar dat kwam omdat mijn HDMI kabels niet geschikt waren. Gebruik nu de belkin HDMI kabel en nu werkt het goed.zwerfkater schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:17:
[...]
Nou wat een site. "Een systeem dat schittert in afwezigheid is het surroundsoundsysteem Dolby Atmos. Met deze technologie aan boord is het mogelijk een installatie van 5.1 of zelfs 7.1 te maken."
Ze zijn de .2 en .4 vergeten erbij te zetten, voor 5.1 en 7.1 heb ik geen atmos ondersteuning nodig.
En dolby vision werkt volgens wat sites ook niet echt vlekkeloos.
Welke problemen liep jij dan tegenaan? Drop-outs of verstoord beeld zoals banding e.d.?BCGraaf schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:50:
[...]
Het is ook op andere sites te vinden. Deze kwam ik als eerst tegen met mijn gegoogle in het Nederlands. Maar ik denk dat apple er mee wacht tot ze het voor elkaar hebben in iTunes Movies om het dolby Atmos geluid te streamen. Voor dat ze het uit rollen. Met Dolby Vision heb ik geen problemen. In het begin wel maar dat kwam omdat mijn HDMI kabels niet geschikt waren. Gebruik nu de belkin HDMI kabel en nu werkt het goed.
Voornamelijk wegvallend beeld, dan schakelde de apple tv weer terug naar HD inplaats van Dolby Vision. Waar ik mijn tv gekocht had daar heb ik ook een HDMI kabel bij genomen maar dat was niet voldoende. Heb nu de belkin 4K HDMI kabel bij apple vandaan hier geen problemen mee.Koldur schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:30:
[...]
Welke problemen liep jij dan tegenaan? Drop-outs of verstoord beeld zoals banding e.d.?
https://xtreamer.aliexpress.com/store/2068003
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
4K zal nog wel gaan waarschijnlijk, maar zonder HDR.Leoon. schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:02:
Vraag tussendoor. Tot op heden speelde ik altijd op mijn laptop met i7 processor HD bestanden af via HDMI naar TV. Op een nieuwe 4k HDR tv, is dit dan niet meer mogelijk?
tip: gooi de 4K hdr videobestanden op een externe hdd, prik in hem in de usb ingang van je tv en je hebt 4K HDR.
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 04-04-2018 12:15 ]

Nvidia Shield met SPMC (settings volgens SPMC 4K manual, let op dat je hw versnellingen aan moet zetten voor HDR output)
In het begin vond ik de kleuren heel erg vreemd, maar bleek dus dat ik de verkeerde settings op mijn tv had ingesteld. Vervolgens deze gebruikt:
http://www.avsforum.com/f...ings-13.html#post54751596
TV schakelt netjes over naar HDR en het ziet er allemaal schitterend uit! Goede kleuren, scherp plaatje en goed geluid (vanaf de shield naar mijn yamaha).
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik wil me graag een LG oled65C7V aanschaffen maar zit toch met een paar vragen omtrent 4K
Als ik nu via mijn nas een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX wil afspelen op een niet bestaande 4K tv ( samsung UE60D8000 ) hapert de film steeds.
Komt dit omdat het enkel en alleen geen 4k tv is of zijn der meerdere factoren waar ik moet op letten ?
Dit bezit ik om 4K films te willen afspelen op mijn nieuwe tv ( wil desnoods nog een nvidia shield aanschaffen )
DS212+ ( synology ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
Surface 4 Pro i5 ( kodi als player en ook hierop hapert de film ) aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
X box one aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
cromecast
apple tv 3 aangesloten op een Asus RT-AC68U Router
Kan iemand me helpen voordat ik me een oled 4k aanschaf en geen 4k films kan afspelen
Mijn inmiddels alweer 5 jaar oude NUC met een I5-4250U cpu trekt 4K helaas niet.
Nu kan ik wel 4K afspelen op mijn LG oled via de usb stick, maar dan heb ik geen HD geluid.
Ik zou dus graag weer een NUC willen, ook omdat ik meer doe met dat apparaat dan alleen beeldmateriaal kijken. Ik ben super tevreden over mijn huidige nucje, maar 4K is teveel gevraagd.
Met Hades Canyon is dat geen probleem, met 4K content kan je compleet uit de voeten alleen is het niet goedkoop!Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:03:
Is er hier iemand die de laatste generatie Intel NUC gebruikt voor 4K HDR?
Mijn inmiddels alweer 5 jaar oude NUC met een I5-4250U cpu trekt 4K helaas niet.
Nu kan ik wel 4K afspelen op mijn LG oled via de usb stick, maar dan heb ik geen HD geluid.
Ik zou dus graag weer een NUC willen, ook omdat ik meer doe met dat apparaat dan alleen beeldmateriaal kijken. Ik ben super tevreden over mijn huidige nucje, maar 4K is teveel gevraagd.
pricewatch: Intel NUC8i7HNK
pricewatch: Intel NUC NUC8i7HVK
It's All In The "Mix"
Ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe mediaspeler en wil simpelweg qua HDR ondersteuning gebakken zitten en geen gezeik hebben in de toekomst.
Simpel, omdat HDR10 nu het meest gebruikt wordt. Naast HDR10 heb je Dolby Vision waarvan HDR10+ de tegenhanger moet worden. HLG is ook nog een formaat, maar daar hoor ik helemaal niks meer van. Voor DV ondersteuning betaald de leverancier een fee aan Dolby wat de kosten opdrijft. DV is in theorie wel superieur aan HDR10, maar er zijn volgens mij problemen met de kleurweergave of zwartweergave van DV.Dirrukje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:49:
Vraagje, waarom zie ik doorgaans alleen HDR10 ondersteuning bij mediaspelers? Er zijn toch meer HDR formaten? Los van het feit dat HDR10 het meest gebruikt wordt.
Ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe mediaspeler en wil simpelweg qua HDR ondersteuning gebakken zitten en geen gezeik hebben in de toekomst.
Beetje kip en ei verhaal. HDR10 en de + variant zijn gratis, waardoor deze het breedst ondersteund worden en de meeste films/series dus HDR10 ondersteunen. Ben je een Netflix kijker, dan is DV ondersteuning handig. Nadeel is dat je je met DV wel heel erg beperkt tot een aantal apparaten. De LG OLED tv's ondersteunen het, Apple 4K tv en wat LG UHD blu-ray spelers.
Ik zou me niet blind staren op HLG en DV. En daarnaast, stel dat DV over een aantal jaar wel de standaard wordt dan wordt die ondersteuning mogelijk wel middels een firmware uitgerold.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zou het een oplossing zijn om een portable SSD aan te schaffen (voor de snelheid) en zou dit verschil kunnen maken? Of is er een andere/betere oplossing voor het smooth afspelen van 4k HDR mkv bestanden? Streamen is helaas geen optie, vanwege te lage internetsnelheid (goedkoop pakket, want studentenhuis

[ Voor 18% gewijzigd door Vince_ op 26-05-2018 15:35 ]
Welke app gebruik je om af te spelen. Mijn vermoeden is dat het audiospoor voor de problemen zorgt.
Speelt het geluid op de tv of een extern apparaat? De tv ondersteunt geen HD audioformaten zoals Atmos of TrueHD.
Ik heb dezelfde tv en deze kan niet over weg met de genoemde audiobestanden, echter ook echte 4k bestanden niet goed van externe bron afspelen. Deze lopen ook bij mij niet goed, niet op kodi en niet op de standaard video app. Ik heb er nu een goedkoop libreelec (kodi) tv boxje van €30 aanhangen. Deze speelt alles vlot af.Vince_ schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:33:
Op dit moment probeer ik een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX af te spelen op mijn Sony KD-55XE9005 vanaf mijn Seagate Expansion Portable 1 TB, echter gaat dit niet soepel en ervaar ik haperingen.
Zou het een oplossing zijn om een portable SSD aan te schaffen (voor de snelheid) en zou dit verschil kunnen maken? Of is er een andere/betere oplossing voor het smooth afspelen van 4k HDR mkv bestanden? Streamen is helaas geen optie, vanwege te lage internetsnelheid (goedkoop pakket, want studentenhuis)
Welke box is dat? Kan die 4K en hdr aan?Fresno schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:04:
[...]
Ik heb dezelfde tv en deze kan niet over weg met de genoemde audiobestanden, echter ook echte 4k bestanden niet goed van externe bron afspelen. Deze lopen ook bij mij niet goed, niet op kodi en niet op de standaard video app. Ik heb er nu een goedkoop libreelec (kodi) tv boxje van €30 aanhangen. Deze speelt alles vlot af.
Speelt 4k bestanden van 50gb moeiteloos af met DTS en HDR.
Eenvoudig op de box te zetten met uitleg: YouTube: Libreleec Installeren op Amlogic S905/S905X
[ Voor 7% gewijzigd door Fresno op 27-05-2018 13:55 ]
Audio speelt gewoon op de tv af en die loopt ook gewoon soepel? Heb de standaard player, vlc en nog een andere media player geprobeerd, maar bij allemaal gaat het beeld haperen.Mereco schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:19:
@ Vince.
Welke app gebruik je om af te spelen. Mijn vermoeden is dat het audiospoor voor de problemen zorgt.
Speelt het geluid op de tv of een extern apparaat? De tv ondersteunt geen HD audioformaten zoals Atmos of TrueHD.
Heb je een link naar die box?Fresno schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:04:
Ik heb dezelfde tv en deze kan niet over weg met de genoemde audiobestanden, echter ook echte 4k bestanden niet goed van externe bron afspelen. Deze lopen ook bij mij niet goed, niet op kodi en niet op de standaard video app. Ik heb er nu een goedkoop libreelec (kodi) tv boxje van €30 aanhangen. Deze speelt alles vlot af.
En zet je hier dan alles rechtsreeks op? Of koppel je hier ook een externe HDD aan? Want loopt ie dan dus wel soepel?
Zit usb aansluiting op, dus HDD kan zonder problemen. Zelf stream ik vanaf mijn NAS.
[ Voor 189% gewijzigd door Farabi op 30-05-2018 14:21 ]
Is er verschil in kwaliteit en buffersnelheid wanneer ik 4K films via Kodi (Shield) afspeel wanneer deze .mkv bestanden op een harde schijf op mijn PC staan, of wanneer ik deze op een externe HDD zet welke ik op de Nvidia Shield aansluit?
Mijn setup: PC bedraad verbonden met netwerk (400Mbit/40Mbit). In woonkamer LG OLED55C7V bedraad verbonden met netwerk, hierop aangesloten Nvidia Shield TV en Sonos Playbase (beide ook bedraad verbonden met netwerk).
Andere vraag is of iemand ervaring heeft met automatische transcodering van .DTS audio naar. AC3 audio via Shield of kodi?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ik krijg de 4K films dus niet goed op mijn tv. Krijg ze er niet doorheen. Dus de situatie waar de films vandaan komen is: Samsung tv > iMac > TimeCapsule. Ik kan me zo voorstellen dat er ergens een kink in de kabel zit waar het "converteren" niet lekker gaat. Weet ook niet waar het converteren gebeurt? Is dat op de iMac, Time capsule of op de plex app van de TV? Overigens lukt het ook niet met een externe USB schijf ipv de TimeCapsule.
Gaat het helpen om en Nvidia Shield er tussen te hangen? Gaat deze dan de films converteren die op de TimeCapsule staan en gaat het dan dus wel lukken? Dan kijk ik dus de films via Nvidia?
Benieuwd of iemand me op weg kan helpen, waarvoor dank!!
Fresno schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:07:
Ik heb een x9, maar weet niet meer bij welke aanbieder ik deze gekocht heb.... je kunt elke s905x nemen.
Zit usb aansluiting op, dus HDD kan zonder problemen. Zelf stream ik vanaf mijn NAS.
KODI pakt zonder problemen mkv, iso bestanden en blue-Ray.
Is wel via utp aangesloten op netwerk en via hdmi naar mijn receiver. Bestanden staan op een synology
Deze is het: https://www.google.com/se...6M:&imgrc=C9rVhgYIAMrZnM:
De uitleg om libreelec er op te zetten: https://youtu.be/v5lD4SriGPI
Info op de Libreelec site: https://libreelec.tv/about/
[ Voor 43% gewijzigd door Fresno op 24-07-2018 08:30 ]
Ik krijg het niet werken namelijk onder Kodi op Linux als OS. Zowel hardware als software decoding loopt ie eigenlijk gewoon vast of schokt het als de neten.
Nevermind, heb de Vero 4K+ gekocht
[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 02-08-2018 10:06 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Ik heb de Vero 4K+ ook net besteld.
De levertijd is volgens mij wel wat langer dan gebruikelijk. Wij zijn blijkbaar niet de enigen die het nu, na de update, de perfecte speler vinden.
Echt alleen voor die gigabit poort? Hij kan alles toch al afspelen wat gangbaar is met fast ethernet?Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:36:
ik had de Vero 4K al, ook maar overstag gegaan voor de Vero 4K+
zo goed als alles..Damian schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Echt alleen voor die gigabit poort? Hij kan alles toch al afspelen wat gangbaar is met fast ethernet?
het is ook niet echt een rationele aankoop, maar ik kreeg de fstab niet werkend en zat wel een paar keer tegen de practische limiet aan bij UHD blurays met bitrate van 70+Mb. Schijnbaar met fstab via NFS wel te regelen, maar de 4K+ leek me makkelijker. Als ik mn 4K op marktplaats voor 50 euro zet ben ik 60 euro kwijt voor geen gezeik de komende tijd en dat vind ik het wel waard
Er zullen ook nog niet veel apparaten beschikbaar zijn met HDMI 2.1.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik ben even niet helemaal bekend met OSMC en Vero, maar als ik dat ding bestel krijg ik eigenlijk gewoon een mediaplayer met Kodi (even simpel gezegd) binnen toch? Ben namelijk super blij met Kodi en wil ook absoluut Kodi blijven gebruiken.
Films en series zullen van een Synology NAS gehaald worden via Kodi. Dat moet dus lukken?
Fanaleds.com
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan volgende de beloftes 4k hdr aan, vanaf een stabiele kodi18 ook Netflix (al die geen 4k)
En voor andere lezers: is in mijn ogen een betere keuze dan een Android based speler vanwege de optie "pas resolutie op videobestand aan", die op Android niet werkt. Zo zal kodi een 1080/720/...bestand op die resolutie uitsturen en mag de tv upscalen. Een 4k file stuurt hij zo door en speelt de tv gewoon af. Bij android ben je of de resolutie handmatig aan het aanpassen of kodi laten upscalen (waar TVs gemiddeld beter in zijn)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Maar goed, dan ga ik dus die 4K+ proberen! Ben benieuwd.
Fanaleds.com
Bose321 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:29:
EBedankt, dat klinkt goed. Ik heb vorige week een Mi Box 3 geïnstalleerd, en hoewel dat leuk en aardig is met Android TV werkte Kodi niet naar mijn zin, was het best traag met wat zwaardere 1080p DTS films al, en merkte ik al aardig wat bugs... En inderdaad las ik ook over die resolutie. En HDR schijnt niet (goed te werken), dus vond dat al niks.
Maar goed, dan ga ik dus die 4K+ proberen! Ben benieuwd.
Nog niet verzonden helaas. Hopelijk zit die van mij in de komende batch. In de tussentijd Emby app op HTPC en LG TV geinstalleerd, en dat draait ook super. Er gaat natuurlijk alleen niks boven Kodi.rorie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:52:
En, kan je al iets zeggen over jou ervaring met de 4+?
[...]
edit:Hij is onderweg!
[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 17-09-2018 11:54 ]
Fanaleds.com
Dit op basis van een Ryzen 2200G APU (native HDMI 2.0 dus geen LSPcon gezeur zoals bij Intel) en Asrock B450 chipset ITX moederbord. Zelfs fanless in m’n bestaande FC5 Streacom case.
Speelt tot nog toe af wat ik wil. Kost wel even de nodige moeite om e.e.a. uit te zoeken en vervolgens te configureren maar er zijn volop guides voor te vinden. Bijv. deze: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188
Hopelijk gaat dit alles in de toekomst wat makkelijker als 4K/8K meer gemeengoed wordt en HDMI 2.1 er is.
[ Voor 3% gewijzigd door Acrobat op 31-08-2018 16:10 ]
4K HDR werkt in ieder geval prima nu, gewoon zoals ik het gewend ben met Kodi. Heb hem bedraad aangesloten. Nog te weinig mee gekeken om er verder iets over te zeggen, maar lijkt verder prima.
Fanaleds.com
Audio staat default op PCM. Onder instellingen > systeem > geluid is dit aan te passen.
Enige is dat ik netwerken totaal niet snap, dus ik kan hem nog geen toegang geven tot mn bestanden op de pc geven. En als ik de USB schijf op de Vero aansluit het is ook slechts een lijst files, niet een mooie bibliotheek
[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 24-09-2018 07:48 ]
Je kan toch gewoon filminfo ophalen,zo moeilijk is dat niet.JvS schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:48:
Hey mijn Vero 4K+ kwam ook vorige week. Speelt alles soepel af. Je moet wel alles ergens diep instellen, maar als het werkt, is het echt goed. Alle judder, kleurbanding en meer van dat soort geneuzel dat ik met windows had lijkt allemaal weg. Met name de framerateconstandheid vind ik echt ideaal (met windows had ik vaak nog her en der een "schokje".
Enige is dat ik netwerken totaal niet snap, dus ik kan hem nog geen toegang geven tot mn bestanden op de pc geven. En als ik de USB schijf op de Vero aansluit het is ook slechts een lijst files, niet een mooie bibliotheek
Ja, je kan ook een andere skin installeren dus ipv OSMC iets gebruiken als Confluence. Maar dan lijkt het me wel (nuttiger) dat alle cache wordt redirected naar een andere lokatie omdat het anders in /usr komt te staan en daar zit niet heel veel ruimte qua opslag.Theodor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
[...]
Je kan toch gewoon filminfo ophalen,zo moeilijk is dat niet.
Volgens mij moet ik daarvoor "gewoon" drie tutorials door waarbij ik bij elke wel een keer vastloop en dat weer moet googelen.Theodor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
[...]
Je kan toch gewoon filminfo ophalen,zo moeilijk is dat niet.
Als het gewoon was kon je het in drie concrete regels uitleggen. Het is niet plug and play, is niet erg ik ga er morgen gewoon een avond voor zitten met iemand die iets beter netwerken snapt dan ik.
hoogover moet je het volgende doen:JvS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:30:
[...]
Volgens mij moet ik daarvoor "gewoon" drie tutorials door waarbij ik bij elke wel een keer vastloop en dat weer moet googelen.
Als het gewoon was kon je het in drie concrete regels uitleggen. Het is niet plug and play, is niet erg ik ga er morgen gewoon een avond voor zitten met iemand die iets beter netwerken snapt dan ik.
1) content in gedeelde mappen zetten op pc / NAS (bijv. via SMB / NFS)
2) de mappen toevoegen als source (incl relevante credentials!)
3) per hoofdmap aangeven wat de content is (series / films / muziek) en met welke database de informatie opgehaald moet worden
4) auto-update applicatie installeren zodat de bibliotheek altijd up to date is
- Extra user aangemaakt in W10
- Map geshared voor die specifieke user
- Via putty en commandline map gemount, en automount toegepast
- Die map toegevoegd als source, daar kon ik (in tegenstelling tot bij de USB map!) contenttype instellen
- In de mappen nog een klein beetje geherorganiseerd (serieus in eigen submappen, was nodig)
Welke auto aupdate applicatie zou je aanraden?
Ik kom er wel uit hoor, maar het is alles behalve plug en play. En een beetje kennis van netwerken is wel vereist. Ik heb nooit met NASsen gewerkt en herkende dat niet helemaal.
Na aantal dagen kan ik nu melden dat het voor het geld (€ 99,-) echt een ideaal kastje is.
Pro's
- Speelt alles af wat je er tegenaan gooit. 4K test bestand http://jell.yfish.us/medi...bps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv speelt ie met 2 vingers in de neus af.
- compact kastje
- geen bling bling ledjes aan de voorkant
- laag stroomverbruik
- goede community en support
Con's
- Snelheid in menu's en interface kan echt beter, is nog wat sluggish en choppy af en toe. Dit ging om de voorganger, een intel NUC met i3 proc, toch echt een heel stuk beter. De Devs hebben al aangegeven dat dit met Kodi v18 echt beter moet gaan worden. Fixed in een van de laatste v18 nightly builds.
- Bouwkwaliteit van het kastje voelt wat cheap aan, ziet er niet heel sleek uit qua design. Geen premium look.
- 4K HDR content afspelen op een non 4K HDR scherm gaat nog niet helemaal lekker, beeld is wat donker. Hier word de dev's hard aan gewerkt.
wanneer de gedeelde mappen op het netwerk zichtbaar zijn, kan de Vero het afspelen, maar misschien staat alles wat 'strenger' ingesteld op jouw netwerk..JvS schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:24:
Nou, dat werkte niet bij mij. Ik (lees @Nikel) heb het zo opgelost:
- Extra user aangemaakt in W10
- Map geshared voor die specifieke user
- Via putty en commandline map gemount, en automount toegepast
- Die map toegevoegd als source, daar kon ik (in tegenstelling tot bij de USB map!) contenttype instellen
- In de mappen nog een klein beetje geherorganiseerd (serieus in eigen submappen, was nodig)
Welke auto aupdate applicatie zou je aanraden?
Ik kom er wel uit hoor, maar het is alles behalve plug en play. En een beetje kennis van netwerken is wel vereist. Ik heb nooit met NASsen gewerkt en herkende dat niet helemaal.
ikzelf gebruik library-auto-update
Ik heb een nieuwe 4k tv gekocht (LG C8

Nu hetgeen waar ik slecht antwoord op kan vinden. Als ik een mediaspeler zoals bijv. de Vero 4k+ haal is dit dan voldoende om 4k af te spelen? Of zal mijn oude en wat gedateerde NAS roet in het eten gooien? Er zit een HDD met 7200 RPM in.
/edit: ik zeg 20MB per seconde omdat sommige demo's zo hoog zijn. Maar als je de bitrate van je "beste bestand" inspecteert en die is bijvoorbeeld 60Mbps, dan moet je sustained een kopie kunnen maken van grofweg 8MB per seconde.
[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 04-10-2018 10:11 ]