Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjstef
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12-2021
Sorry voor het misverstand , maar waar zou ik dit topic best starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er hier iemand die de laatste generatie Intel NUC gebruikt voor 4K HDR?

Mijn inmiddels alweer 5 jaar oude NUC met een I5-4250U cpu trekt 4K helaas niet.
Nu kan ik wel 4K afspelen op mijn LG oled via de usb stick, maar dan heb ik geen HD geluid.

Ik zou dus graag weer een NUC willen, ook omdat ik meer doe met dat apparaat dan alleen beeldmateriaal kijken. Ik ben super tevreden over mijn huidige nucje, maar 4K is teveel gevraagd.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 00:03
Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:03:
Is er hier iemand die de laatste generatie Intel NUC gebruikt voor 4K HDR?

Mijn inmiddels alweer 5 jaar oude NUC met een I5-4250U cpu trekt 4K helaas niet.
Nu kan ik wel 4K afspelen op mijn LG oled via de usb stick, maar dan heb ik geen HD geluid.

Ik zou dus graag weer een NUC willen, ook omdat ik meer doe met dat apparaat dan alleen beeldmateriaal kijken. Ik ben super tevreden over mijn huidige nucje, maar 4K is teveel gevraagd.
Met Hades Canyon is dat geen probleem, met 4K content kan je compleet uit de voeten alleen is het niet goedkoop!

pricewatch: Intel NUC8i7HNK
pricewatch: Intel NUC NUC8i7HVK

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:08
Vraagje, waarom zie ik doorgaans alleen HDR10 ondersteuning bij mediaspelers? Er zijn toch meer HDR formaten? Los van het feit dat HDR10 het meest gebruikt wordt.

Ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe mediaspeler en wil simpelweg qua HDR ondersteuning gebakken zitten en geen gezeik hebben in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:42
Ik gebruik sinds kort de NVidia Shield tv en die straemt perfect. Alle content wordt via Plex van een server af gestreamt en alle formaten worden ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 21:13
Dirrukje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:49:
Vraagje, waarom zie ik doorgaans alleen HDR10 ondersteuning bij mediaspelers? Er zijn toch meer HDR formaten? Los van het feit dat HDR10 het meest gebruikt wordt.

Ben me namelijk aan het oriënteren voor nieuwe mediaspeler en wil simpelweg qua HDR ondersteuning gebakken zitten en geen gezeik hebben in de toekomst.
Simpel, omdat HDR10 nu het meest gebruikt wordt. Naast HDR10 heb je Dolby Vision waarvan HDR10+ de tegenhanger moet worden. HLG is ook nog een formaat, maar daar hoor ik helemaal niks meer van. Voor DV ondersteuning betaald de leverancier een fee aan Dolby wat de kosten opdrijft. DV is in theorie wel superieur aan HDR10, maar er zijn volgens mij problemen met de kleurweergave of zwartweergave van DV.

Beetje kip en ei verhaal. HDR10 en de + variant zijn gratis, waardoor deze het breedst ondersteund worden en de meeste films/series dus HDR10 ondersteunen. Ben je een Netflix kijker, dan is DV ondersteuning handig. Nadeel is dat je je met DV wel heel erg beperkt tot een aantal apparaten. De LG OLED tv's ondersteunen het, Apple 4K tv en wat LG UHD blu-ray spelers.

Ik zou me niet blind staren op HLG en DV. En daarnaast, stel dat DV over een aantal jaar wel de standaard wordt dan wordt die ondersteuning mogelijk wel middels een firmware uitgerold.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 16:38
Op dit moment probeer ik een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX af te spelen op mijn Sony KD-55XE9005 vanaf mijn Seagate Expansion Portable 1 TB, echter gaat dit niet soepel en ervaar ik haperingen.

Zou het een oplossing zijn om een portable SSD aan te schaffen (voor de snelheid) en zou dit verschil kunnen maken? Of is er een andere/betere oplossing voor het smooth afspelen van 4k HDR mkv bestanden? Streamen is helaas geen optie, vanwege te lage internetsnelheid (goedkoop pakket, want studentenhuis 8)7 )

[ Voor 18% gewijzigd door Vince_ op 26-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 19:06
@ Vince.
Welke app gebruik je om af te spelen. Mijn vermoeden is dat het audiospoor voor de problemen zorgt.
Speelt het geluid op de tv of een extern apparaat? De tv ondersteunt geen HD audioformaten zoals Atmos of TrueHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 23:09
Vince_ schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:33:
Op dit moment probeer ik een UHD BluRay 2160p TrueHD Atmos 7.1.HEVC.REMUX af te spelen op mijn Sony KD-55XE9005 vanaf mijn Seagate Expansion Portable 1 TB, echter gaat dit niet soepel en ervaar ik haperingen.

Zou het een oplossing zijn om een portable SSD aan te schaffen (voor de snelheid) en zou dit verschil kunnen maken? Of is er een andere/betere oplossing voor het smooth afspelen van 4k HDR mkv bestanden? Streamen is helaas geen optie, vanwege te lage internetsnelheid (goedkoop pakket, want studentenhuis 8)7 )
Ik heb dezelfde tv en deze kan niet over weg met de genoemde audiobestanden, echter ook echte 4k bestanden niet goed van externe bron afspelen. Deze lopen ook bij mij niet goed, niet op kodi en niet op de standaard video app. Ik heb er nu een goedkoop libreelec (kodi) tv boxje van €30 aanhangen. Deze speelt alles vlot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Fresno schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:04:
[...]

Ik heb dezelfde tv en deze kan niet over weg met de genoemde audiobestanden, echter ook echte 4k bestanden niet goed van externe bron afspelen. Deze lopen ook bij mij niet goed, niet op kodi en niet op de standaard video app. Ik heb er nu een goedkoop libreelec (kodi) tv boxje van €30 aanhangen. Deze speelt alles vlot af.
Welke box is dat? Kan die 4K en hdr aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
is een box met s905x processor. Gekocht op Aliexpress (bol.com staan ze ook), liep steeds vast met oude Android versie. Met Libreelec als zonnetje. Kodi updates haalt hij automatisch binnen.

Speelt 4k bestanden van 50gb moeiteloos af met DTS en HDR.

Eenvoudig op de box te zetten met uitleg: YouTube: Libreleec Installeren op Amlogic S905/S905X

[ Voor 7% gewijzigd door Fresno op 27-05-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 16:38
Mereco schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:19:
@ Vince.
Welke app gebruik je om af te spelen. Mijn vermoeden is dat het audiospoor voor de problemen zorgt.
Speelt het geluid op de tv of een extern apparaat? De tv ondersteunt geen HD audioformaten zoals Atmos of TrueHD.
Audio speelt gewoon op de tv af en die loopt ook gewoon soepel? Heb de standaard player, vlc en nog een andere media player geprobeerd, maar bij allemaal gaat het beeld haperen.
Fresno schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:04:
Heb je een link naar die box?
En zet je hier dan alles rechtsreeks op? Of koppel je hier ook een externe HDD aan? Want loopt ie dan dus wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Ik heb een x9, maar weet niet meer bij welke aanbieder ik deze gekocht heb.... je kunt elke s905x nemen.
Zit usb aansluiting op, dus HDD kan zonder problemen. Zelf stream ik vanaf mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil een ''Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB''. iemand ervaringen ?

[ Voor 189% gewijzigd door Farabi op 30-05-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 20:54
Heb het topic en internet al redelijk afgestruind, maar kan nog niet echt een conclusief antwoord vinden op de volgende vraag:

Is er verschil in kwaliteit en buffersnelheid wanneer ik 4K films via Kodi (Shield) afspeel wanneer deze .mkv bestanden op een harde schijf op mijn PC staan, of wanneer ik deze op een externe HDD zet welke ik op de Nvidia Shield aansluit?

Mijn setup: PC bedraad verbonden met netwerk (400Mbit/40Mbit). In woonkamer LG OLED55C7V bedraad verbonden met netwerk, hierop aangesloten Nvidia Shield TV en Sonos Playbase (beide ook bedraad verbonden met netwerk).

Andere vraag is of iemand ervaring heeft met automatische transcodering van .DTS audio naar. AC3 audio via Shield of kodi?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nodige topics gelezen maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb de volgende situatie; iMac draait met Plex server, op een Apple Timecapsule staan mijn bestanden. Mijn samsung 4K tv heeft een plek app die ik gebruik om af te spelen via het netwerk.

Ik krijg de 4K films dus niet goed op mijn tv. Krijg ze er niet doorheen. Dus de situatie waar de films vandaan komen is: Samsung tv > iMac > TimeCapsule. Ik kan me zo voorstellen dat er ergens een kink in de kabel zit waar het "converteren" niet lekker gaat. Weet ook niet waar het converteren gebeurt? Is dat op de iMac, Time capsule of op de plex app van de TV? Overigens lukt het ook niet met een externe USB schijf ipv de TimeCapsule.

Gaat het helpen om en Nvidia Shield er tussen te hangen? Gaat deze dan de films converteren die op de TimeCapsule staan en gaat het dan dus wel lukken? Dan kijk ik dus de films via Nvidia?

Benieuwd of iemand me op weg kan helpen, waarvoor dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 11:28
Deze s905x zit o.a. in de Xiaomi me tv box, en speelt volgens de verpakking 4K HDR 60 fps af. Zo te lezen is jou ervaring positief, welk doosje heb je met deze processor, wat speel je af? Enig idee of jou mediaplayer moeiteloos 4K HDR bestanden groter dan 50 GB kan afspepen, mkv of m2ts?
Fresno schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:07:
Ik heb een x9, maar weet niet meer bij welke aanbieder ik deze gekocht heb.... je kunt elke s905x nemen.
Zit usb aansluiting op, dus HDD kan zonder problemen. Zelf stream ik vanaf mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
Zoals ik al schreef heb ik een x9, geen idee wat voor merk hierachter zit. Tot nu toe speelt hij alles. Mijn grootste bestand is 64gb, geen problemen met doorscrollen, pauzeren en opnieuw starten. Speelt ook gewoon DTS.
KODI pakt zonder problemen mkv, iso bestanden en blue-Ray.
Is wel via utp aangesloten op netwerk en via hdmi naar mijn receiver. Bestanden staan op een synology

Deze is het: https://www.google.com/se...6M:&imgrc=C9rVhgYIAMrZnM:

De uitleg om libreelec er op te zetten: https://youtu.be/v5lD4SriGPI

Info op de Libreelec site: https://libreelec.tv/about/

[ Voor 43% gewijzigd door Fresno op 24-07-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een HTPC met een Celeron J3355 processor erin, die zou volgens specs HEVC 10bit gewoon moeten kunnen afspelen, hardware decoded... Enig idee of dit echter op een linux kodi install (Libreelec of Openelec) gaat werken, of werkt dit alleen maar op Windows 10 + Kodi?

Ik krijg het niet werken namelijk onder Kodi op Linux als OS. Zowel hardware als software decoding loopt ie eigenlijk gewoon vast of schokt het als de neten.

Nevermind, heb de Vero 4K+ gekocht ;) Alles in 1 keer opgelost :P

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 02-08-2018 10:06 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Die is inderdaad net vernieuwd. Nu met Gigabit ethernet: https://osmc.tv/2018/07/vero-4k-is-here/ *O*
Ik heb de Vero 4K+ ook net besteld.

De levertijd is volgens mij wel wat langer dan gebruikelijk. Wij zijn blijkbaar niet de enigen die het nu, na de update, de perfecte speler vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-10 21:27
ik had de Vero 4K al, ook maar overstag gegaan voor de Vero 4K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:36:
ik had de Vero 4K al, ook maar overstag gegaan voor de Vero 4K+
Echt alleen voor die gigabit poort? Hij kan alles toch al afspelen wat gangbaar is met fast ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Damian schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:37:
[...]

Echt alleen voor die gigabit poort? Hij kan alles toch al afspelen wat gangbaar is met fast ethernet?
zo goed als alles..

het is ook niet echt een rationele aankoop, maar ik kreeg de fstab niet werkend en zat wel een paar keer tegen de practische limiet aan bij UHD blurays met bitrate van 70+Mb. Schijnbaar met fstab via NFS wel te regelen, maar de 4K+ leek me makkelijker. Als ik mn 4K op marktplaats voor 50 euro zet ben ik 60 euro kwijt voor geen gezeik de komende tijd en dat vind ik het wel waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
De vero heeft hdmi2.0. Is dat geen dingetje? Ik dacht dat 2.1 de gewenste was..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Nu online
HDMI 2.0 is voldoende voor 4K HDR op 60Hz.

Er zullen ook nog niet veel apparaten beschikbaar zijn met HDMI 2.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor volledige hdr, kleurruimte, 4k, 60fps is 2.1 wel wenselijk. Maarja, geen enkele tv heeft dit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
Die Vero ziet er leuk uit! Die kan dus moeiteloos 4K HDR materiaal afspelen? Heb hier jaren een W10 HTPC met een i5 4460 voor gebruikt naar volle tevredenheid, maar deze kan echt niet 4K HDR materiaal laten zien met deftige audio.

Ik ben even niet helemaal bekend met OSMC en Vero, maar als ik dat ding bestel krijg ik eigenlijk gewoon een mediaplayer met Kodi (even simpel gezegd) binnen toch? Ben namelijk super blij met Kodi en wil ook absoluut Kodi blijven gebruiken.

Films en series zullen van een Synology NAS gehaald worden via Kodi. Dat moet dus lukken?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59
Ja.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Precies dat, het is een mediaplayer (qua hardware daar op uitgezocht) met een geoptimaliseerde kodi, met wat extra's (my osmc).

Kan volgende de beloftes 4k hdr aan, vanaf een stabiele kodi18 ook Netflix (al die geen 4k)

En voor andere lezers: is in mijn ogen een betere keuze dan een Android based speler vanwege de optie "pas resolutie op videobestand aan", die op Android niet werkt. Zo zal kodi een 1080/720/...bestand op die resolutie uitsturen en mag de tv upscalen. Een 4k file stuurt hij zo door en speelt de tv gewoon af. Bij android ben je of de resolutie handmatig aan het aanpassen of kodi laten upscalen (waar TVs gemiddeld beter in zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@42erik Wat bedoel je daar nu precies mee? Je wilt dan toch sowieso dat je tv het doet en dat Kodi de video onaangetast doorstuurt, als ik jou zo begrijp?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dat is toch wat ik zeg? Of snap ik je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Bedankt, dat klinkt goed. Ik heb vorige week een Mi Box 3 geïnstalleerd, en hoewel dat leuk en aardig is met Android TV werkte Kodi niet naar mijn zin, was het best traag met wat zwaardere 1080p DTS films al, en merkte ik al aardig wat bugs... En inderdaad las ik ook over die resolutie. En HDR schijnt niet (goed te werken), dus vond dat al niks.

Maar goed, dan ga ik dus die 4K+ proberen! Ben benieuwd.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 11:28
En, kan je al iets zeggen over jou ervaring met de 4+?
Bose321 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:29:
EBedankt, dat klinkt goed. Ik heb vorige week een Mi Box 3 geïnstalleerd, en hoewel dat leuk en aardig is met Android TV werkte Kodi niet naar mijn zin, was het best traag met wat zwaardere 1080p DTS films al, en merkte ik al aardig wat bugs... En inderdaad las ik ook over die resolutie. En HDR schijnt niet (goed te werken), dus vond dat al niks.

Maar goed, dan ga ik dus die 4K+ proberen! Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Nu online
Ik denk niet dat hij de Vero 4k+ al binnen heeft: https://discourse.osmc.tv...nt-details-08-08-18/74112

• Bose321
rorie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:52:
En, kan je al iets zeggen over jou ervaring met de 4+?

[...]
Nog niet verzonden helaas. Hopelijk zit die van mij in de komende batch. In de tussentijd Emby app op HTPC en LG TV geinstalleerd, en dat draait ook super. Er gaat natuurlijk alleen niks boven Kodi. ;)

edit:Hij is onderweg!

[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 17-09-2018 11:54 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acrobat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 02:31
Ook ik heb (na de aanschaf van een nieuwe OLED TV) naar de Vero 4+ gekeken maar wilde liever niet van de flexibiliteit van m’n HTPC af. Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met een hard- en software upgrade van m’n HTPC. Kodi met DsPlayer, LAV filters, MadVR kan 4K HDR content afspelen zonder gezeur met de W10 desktop in HDR modus te schakelen.

Dit op basis van een Ryzen 2200G APU (native HDMI 2.0 dus geen LSPcon gezeur zoals bij Intel) en Asrock B450 chipset ITX moederbord. Zelfs fanless in m’n bestaande FC5 Streacom case.

Speelt tot nog toe af wat ik wil. Kost wel even de nodige moeite om e.e.a. uit te zoeken en vervolgens te configureren maar er zijn volop guides voor te vinden. Bijv. deze: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=259188

Hopelijk gaat dit alles in de toekomst wat makkelijker als 4K/8K meer gemeengoed wordt en HDMI 2.1 er is.

[ Voor 3% gewijzigd door Acrobat op 31-08-2018 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
Vero 4K binnen vandaag. Mooi klein kastje! Geluid werkt nog niet helemaal lekker (komt maar 2.0 binnen op media center terwijl 5.1 is ingesteld, en er vallen bepaalde sporen weg, nog even onderzoek naar doen).

4K HDR werkt in ieder geval prima nu, gewoon zoals ik het gewend ben met Kodi. Heb hem bedraad aangesloten. Nog te weinig mee gekeken om er verder iets over te zeggen, maar lijkt verder prima.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Nu online
Ik heb de vero 4k+ gisteren ook binnen gekregen.
Audio staat default op PCM. Onder instellingen > systeem > geluid is dit aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hey mijn Vero 4K+ kwam ook vorige week :). Speelt alles soepel af. Je moet wel alles ergens diep instellen, maar als het werkt, is het echt goed. Alle judder, kleurbanding en meer van dat soort geneuzel dat ik met windows had lijkt allemaal weg. Met name de framerateconstandheid vind ik echt ideaal (met windows had ik vaak nog her en der een "schokje".

Enige is dat ik netwerken totaal niet snap, dus ik kan hem nog geen toegang geven tot mn bestanden op de pc geven. En als ik de USB schijf op de Vero aansluit het is ook slechts een lijst files, niet een mooie bibliotheek :(

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 24-09-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Nu online
Het is inderdaad niet 100% plug&play. Zelf ben ik ook een complete leek op het gebied van Linux en netwerkbeheer, maar met behulp van het OSMC forum kom je toch behoorlijk eind.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
JvS schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:48:
Hey mijn Vero 4K+ kwam ook vorige week :). Speelt alles soepel af. Je moet wel alles ergens diep instellen, maar als het werkt, is het echt goed. Alle judder, kleurbanding en meer van dat soort geneuzel dat ik met windows had lijkt allemaal weg. Met name de framerateconstandheid vind ik echt ideaal (met windows had ik vaak nog her en der een "schokje".

Enige is dat ik netwerken totaal niet snap, dus ik kan hem nog geen toegang geven tot mn bestanden op de pc geven. En als ik de USB schijf op de Vero aansluit het is ook slechts een lijst files, niet een mooie bibliotheek :(
Je kan toch gewoon filminfo ophalen,zo moeilijk is dat niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Theodor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
[...]

Ja, je kan ook een andere skin installeren dus ipv OSMC iets gebruiken als Confluence. Maar dan lijkt het me wel (nuttiger) dat alle cache wordt redirected naar een andere lokatie omdat het anders in /usr komt te staan en daar zit niet heel veel ruimte qua opslag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Theodor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
[...]

Volgens mij moet ik daarvoor "gewoon" drie tutorials door waarbij ik bij elke wel een keer vastloop en dat weer moet googelen.

Als het gewoon was kon je het in drie concrete regels uitleggen. Het is niet plug and play, is niet erg ik ga er morgen gewoon een avond voor zitten met iemand die iets beter netwerken snapt dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
JvS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:30:
[...]

Volgens mij moet ik daarvoor "gewoon" drie tutorials door waarbij ik bij elke wel een keer vastloop en dat weer moet googelen.

Als het gewoon was kon je het in drie concrete regels uitleggen. Het is niet plug and play, is niet erg ik ga er morgen gewoon een avond voor zitten met iemand die iets beter netwerken snapt dan ik.
hoogover moet je het volgende doen:
1) content in gedeelde mappen zetten op pc / NAS (bijv. via SMB / NFS)
2) de mappen toevoegen als source (incl relevante credentials!)
3) per hoofdmap aangeven wat de content is (series / films / muziek) en met welke database de informatie opgehaald moet worden
4) auto-update applicatie installeren zodat de bibliotheek altijd up to date is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, dat werkte niet bij mij. Ik (lees @Nikel) heb het zo opgelost:
- Extra user aangemaakt in W10
- Map geshared voor die specifieke user
- Via putty en commandline map gemount, en automount toegepast
- Die map toegevoegd als source, daar kon ik (in tegenstelling tot bij de USB map!) contenttype instellen
- In de mappen nog een klein beetje geherorganiseerd (serieus in eigen submappen, was nodig)

Welke auto aupdate applicatie zou je aanraden?

Ik kom er wel uit hoor, maar het is alles behalve plug en play. En een beetje kennis van netwerken is wel vereist. Ik heb nooit met NASsen gewerkt en herkende dat niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hier nu een Vero 4K+ in gebruik.

Na aantal dagen kan ik nu melden dat het voor het geld (€ 99,-) echt een ideaal kastje is.

Pro's
- Speelt alles af wat je er tegenaan gooit. 4K test bestand http://jell.yfish.us/medi...bps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv speelt ie met 2 vingers in de neus af.
- compact kastje
- geen bling bling ledjes aan de voorkant
- laag stroomverbruik
- goede community en support

Con's
- Snelheid in menu's en interface kan echt beter, is nog wat sluggish en choppy af en toe. Dit ging om de voorganger, een intel NUC met i3 proc, toch echt een heel stuk beter. De Devs hebben al aangegeven dat dit met Kodi v18 echt beter moet gaan worden. Fixed in een van de laatste v18 nightly builds.
- Bouwkwaliteit van het kastje voelt wat cheap aan, ziet er niet heel sleek uit qua design. Geen premium look.
- 4K HDR content afspelen op een non 4K HDR scherm gaat nog niet helemaal lekker, beeld is wat donker. Hier word de dev's hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
JvS schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:24:
Nou, dat werkte niet bij mij. Ik (lees @Nikel) heb het zo opgelost:
- Extra user aangemaakt in W10
- Map geshared voor die specifieke user
- Via putty en commandline map gemount, en automount toegepast
- Die map toegevoegd als source, daar kon ik (in tegenstelling tot bij de USB map!) contenttype instellen
- In de mappen nog een klein beetje geherorganiseerd (serieus in eigen submappen, was nodig)

Welke auto aupdate applicatie zou je aanraden?

Ik kom er wel uit hoor, maar het is alles behalve plug en play. En een beetje kennis van netwerken is wel vereist. Ik heb nooit met NASsen gewerkt en herkende dat niet helemaal.
wanneer de gedeelde mappen op het netwerk zichtbaar zijn, kan de Vero het afspelen, maar misschien staat alles wat 'strenger' ingesteld op jouw netwerk..

ikzelf gebruik library-auto-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 09:10
Een beetje een noob vraag, maar kan hier niet echt antwoord voor op vinden op Internet. Wellicht omdat ik verkeerde zoektermen gebruik...

Ik heb een nieuwe 4k tv gekocht (LG C8 <3 ) en wil hier uiteraard mooie 4k content op gaan kijken. Op dit moment heb ik als mediaspeler een raspberry 3B met kodi. De bestanden heb ik op mijn NAS Synology DS213J staan. Prima voor HD content, maar ik weet dat dit niet krachtig genoeg is voor 4k materiaal en dat ik een krachtigere mediaspeler moet kopen.

Nu hetgeen waar ik slecht antwoord op kan vinden. Als ik een mediaspeler zoals bijv. de Vero 4k+ haal is dit dan voldoende om 4k af te spelen? Of zal mijn oude en wat gedateerde NAS roet in het eten gooien? Er zit een HDD met 7200 RPM in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Renzzie je bitrate en dus je netwerk-throughput is de bottleneck. Meten is weten; als je met meer dan 20MB per seconde een bestand van je NAS kan kopieren naar een PC/laptop op de plek waar de Vero komt te staan, dan weet je het zeker.

/edit: ik zeg 20MB per seconde omdat sommige demo's zo hoog zijn. Maar als je de bitrate van je "beste bestand" inspecteert en die is bijvoorbeeld 60Mbps, dan moet je sustained een kopie kunnen maken van grofweg 8MB per seconde.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 04-10-2018 10:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 09:10
Dank! Ga vanavond even testen waar mijn oude Synology toe in staat is.

Edit: @MAX3400 gaat tussen de 40 en 60MB per seconde. Snel zat dus. Thanks voor deze simpele tip om het te controleren (y)

[ Voor 47% gewijzigd door Renzzie op 07-10-2018 13:17 ]

Pagina: 1 2 Laatste