Media streamen vanaf PC naar mediaplayer werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Gisteren van Ziggo een nieuwe modem/router ontvangen in verband met steeds terugkerende wifi problemen met mijn oude Sisco modem. NU heb ik de Arris Connectbox TG2492LG-ZG.

Alles netjes ontkoppeld van het oude modem, een opnieuw aangesloten aan de nieuwe.
Alles lijkt prima te werken, behalve mijn via LAN verbonden media speler. de AC Ryan Playon HD2 73700. Hij krijg netjes een IP adres toegewezen, alleen kan ik op geen mogelijkheid nog mijn PC benaderen vanaf de mediaspeler. Er is niets in de settings van de speler, dan wel in Windows veranderd. Het betreft overigens Windows 10.

Ik heb al geprobeerd het modem te resetten, de media speler te resetten. Mijn netwerkinstellingen staan ook prima. heb ook al de gedeelde map verwijderd, en opnieuw aangemaakt...ook dat hielp niet.

Iemand hier een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijgt je Windowssysteem ook netjes een IP (in dezelfde range)? Kun je wel vanaf een ander systeem op de Windows share komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
TERW_DAN schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:28:
Krijgt je Windowssysteem ook netjes een IP (in dezelfde range)? Kun je wel vanaf een ander systeem op de Windows share komen?
Voorheen kon ik dat wel. Zojuist getest, en ook vanaf mijn laptop kan ik er nu ook niet meer bij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat voor melding krijg je als je die share probeert te benaderen?
En probeer je het op IP of hostname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zijn de Windows firewalls niet spontaan weer aangesprongen? Allen "moeten" een nieuw & ander netwerk gedetecteerd hebben sinds dat je een nieuwe DHCP-server in huis hebt.

Ook kan een ipconfig /flushdns een testje zijn maar in essentie: het centrale gedeelte van het netwerk is vervangen dus er is zomaar kans dat je meer/andere issues gaat tegenkomen dan waar je nu een topic over bent begonnen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Die connectboxen geven ip adressen uit op 192.168.2.xxx (oid) en de cisco's op 192.168.1.xxx geloof ik dus daar kan je probleem wel eens zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
TERW_DAN schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:34:
Wat voor melding krijg je als je die share probeert te benaderen?
En probeer je het op IP of hostname?
Ik kan de share niet benaderen, aangezien ik ze niet zie in het netwerk. niet vanaf de mediaplayer, en ook niet vanaf een ander systeem. Maar normaal benader ik de share gewoon via de file explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@gwbuiter74 en als je nou via File Explorer eens op UNC probeert te verbinden met de machine die de share aan boord heeft?

\\ip-adres-van-machine
OF
\\naam-van-machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
MAX3400 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:08:
@gwbuiter74 en als je nou via File Explorer eens op UNC probeert te verbinden met de machine die de share aan boord heeft?

\\ip-adres-van-machine
OF
\\naam-van-machine
UNC?

via laptop geprobeerd de pc te benaderen waar de share op staat... via file explorer en ip adres ingegeven.
krjig melding... Je bestand is niet gevonden

-Update-....

Nu krijg ik wel ineens via de IP wel toegang tot de share.

[ Voor 32% gewijzigd door gwbuiter74 op 29-08-2018 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En lukt je dat ook op je mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
TERW_DAN schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:17:
En lukt je dat ook op je mediaplayer?
Ik hoopte van wel, maar helaas. vanaf daar doet hij het niet.

Verwijderd

Zit er niet ergens een extra (wlan) router tussen die nog in de ip range zit van je oude Cisco, terwijl je Connectbox in een andere range zit?

• gwbuiter74
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:36:
Zit er niet ergens een extra (wlan) router tussen die nog in de ip range zit van je oude Cisco, terwijl je Connectbox in een andere range zit?
Nee, zit rechtstreeks via lan op de connectbox.

• MAX3400

MAX3400

gwbuiter74 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Nee, zit rechtstreeks via lan op de connectbox.
Zou het dan handig zijn; voor ons en mogelijk voor jezelf, dat we meer info in het topic gaan krijgen?

Krijg je foutmeldingen in eventvwr of andere logfiles?
Wat is je oude en huidige address lease?
Hoe staat je ACRyan ingesteld qua DNS, gateway, etc?

Kan me ook voorstellen (bijvoorbeeld op Kodi), dat ooit een share op IP is geconfigureerd; is dat ook zo voor de ACRyan en zo ja, wat staat daar nu?

• gwbuiter74
MAX3400 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

Zou het dan handig zijn; voor ons en mogelijk voor jezelf, dat we meer info in het topic gaan krijgen?

Krijg je foutmeldingen in eventvwr of andere logfiles?
Wat is je oude en huidige address lease?
Hoe staat je ACRyan ingesteld qua DNS, gateway, etc?

Kan me ook voorstellen (bijvoorbeeld op Kodi), dat ooit een share op IP is geconfigureerd; is dat ook zo voor de ACRyan en zo ja, wat staat daar nu?
Nee, ik krijg totaal geen foutmeldingen.
De instellingen in de ACRyan staan standaard op DHCP IP automatisch.En verder moet samba aan staan. Veel meer instellingen qua netwerk zijn er niet.
in het standaard menu van de ACRyan ga ik dan naar bestandsbeheer > netwerk > en dan zou vervolgens mijn PC zichtbaar moeten zijn, gevolgd door de Workgroup en de share.... ik zie dus niets van dat alles.

Vanaf een andere windows machine is de PC wel benaderen, en is de share gewoon prima te benaderen.

Verwijderd

Maar wat is het ip van de mediaplayer dan? En vergelijk dat eens met een ipconfig van de pc waar de share op staat.

Veel info over je netwerk config geef je nog steeds niet. :|

• gwbuiter74
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:22:
Maar wat is het ip van de mediaplayer dan? En vergelijk dat eens met een ipconfig van de pc waar de share op staat.

Veel info over je netwerk config geef je nog steeds niet. :|
Weet eerlijk gezegd ook niet goed wat voor info ik er nog meer over moet geven.
hierbij dan maar even 2 screenshots met wat gegevens.

acryan

ip

Vanaf elk willekeurig ander apparaat kan ik prima de share benaderen. Macbook...windows laptop... beide via WIFI. en vanaf de ACRyan via LAN aangesloten niet.

Kan het niet zo zijn dat het een probleem van combinatie modem en mediaplayer? dat er in het modem toch mogelijk iets geblokkeerd wordt?

[ Voor 30% gewijzigd door gwbuiter74 op 01-09-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
gwbuiter74 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:04:
[...]

Weet eerlijk gezegd ook niet goed wat voor info ik er nog meer over moet geven.
hierbij dan maar even 2 screenshots met wat gegevens.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanaf elk willekeurig ander apparaat kan ik prima de share benaderen. Macbook...windows laptop... beide via WIFI. en vanaf de ACRyan via LAN aangesloten niet.

Kan het niet zo zijn dat het een probleem van combinatie modem en mediaplayer? dat er in het modem toch mogelijk iets geblokkeerd wordt?
Ik heb maar weer eens met Ziggo gebeld. gevraagd of ze mij niet gewoon een nieuw Cisco modem kunnen sturen in plaats van deze Arris Connectbox. Maar dat gaat blijkbaar niet lukken.

Ze hebben nog wel even gekeken of het mogelijk misschien iets te maken kon hebben met IPV4/IPV6, maar die staan beide ook gewoon aan in het modem.
De enige verklaring die ik kreeg dat het mogelijk niet meer zou werken in verband met de vernieuwde modems/firmware en een verhaal over het al dan niet goed uitgeven van de IP adressen naar de apparaten waar mijn mediaplayer dan waarschijnlijk niet/of niet goed mee overweg kan, of zoiets.

Daar moet ik het dus maar mee doen. verdere support/info geven ze niet, aangezien het ook niet een Ziggo produkt is.
Pagina: 1