Vraag

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 19:18
Hoi allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de volgende vraag.

Kan ik met deze TV (pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart) zonder problemen 4K videos afspelen vanaf mijn PC, via mijn netwerk, naar mijn TV?

Op dit moment ben ik preventief op zoek naar bottlenecks - alles wat er voor kan zorgen dat het kijkgemak straks niet optimaal of er helemaal niet is. Alle 'beren op de weg' die verwacht kunnen worden zijn meer dan welkom. (hardware, software, instellingen, álles)

Relevante software en hardware die ik gebruik

PC + Router
#Product
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3003FZEX, 3TB
1Asus Xonar Essence STX II
1Samsung SH-224DB Zwart
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 800GB
1Asus ROG Rapture GT-AC5300

Voor netwerk kabel gebruik ik een CAT7 koper verbinding.

ik zie dat de TV 100 MB/s heeft - is dat genoeg voor 4K/120Hz?

Op de PC zal ik Plex draaien.

Ter info:

Ik ga voornamelijk Netflix kijken en films/series die ik op de PC heb staan. Ook zal van tijd tot tijd een USB (2.0) op de TV worden aangesloten met daarop een film/cursus. Gewoon old school zappen naar SBS6 etc gaat niet gebeuren.

Super bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 15% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 15-09-2018 16:36 ]

Team anti-scalp - wauw..

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:18:
ik zie dat de TV 100 MB/s heeft - is dat genoeg voor 4K/120Hz?
Je TV heeft geen 100MB/s maar maar 100Mbit. En dan mag je de bitrate van je materiaal dus afzetten tegen de maximale doorvoer van de NIC.
Op de PC zal ik Plex draaien.
Waarom? Als je amper/niet hoeft te transcoden en Xplay voor de LG gebruikt, wat verwacht je dan dat de CPU in de PC aan het doen is?

Als je bottlenecks wil ontdekken, zal je op zoek moeten gaan naar je bitrates, je mogelijke transcoding-snelheid van je CPU en je even afvragen of & hoe vaak je 2160p120 gaat aanbieden; uit mijn hoofd zal je misschien 3 filmpjes op YT ervan vinden.

En als je gewoon een SMB-share op je PC hebt staan, kan je ook eventueel bedenken dat je, zonder alles maar te "belasten" een Vero 4K+ aan je TV hangt. Kost je 100 euro ofzo en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:42:
En als je gewoon een SMB-share op je PC hebt staan, kan je ook eventueel bedenken dat je, zonder alles maar te "belasten" een Vero 4K+ aan je TV hangt. Kost je 100 euro ofzo en klaar.
Vergeet ook niet te kijken naar de nvidia shield, momenteel in de aanbieding bij coolblue voor 159 euro. Zit standaard plex server op als je dat wilt gebruiken (zelf vind ik kodi fijner).

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
Geen probleem met XPlay op TV en plex op de PC, je kunt alles probleemloos afspelen wat niet meer als 100Mbit nodig heeft anders met 5 GHz wireless gebruiken.

Ik kijk zelf ook veel 4k van 40GB tot 100+ GB en nog nooit iets tegen gekomen wat niet af wou spelen dus geen extra kastjes of een sterke PC want transcoden is niet nodig. _/-\o_