Vraag

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48
Vandaag heb ik een netflix account aangemaakt om de integratie met mijn HTPC te evalueren. Hiervoor gebruikte ik nog geen Netflix, puur alles via Kodi (films, blurays, live TV: ik heb geen tv alleen beamer+HTPC). Ik heb een standaard HD neyflix account genomen.

Mijn eerste verbazing was dat je de netflix Windows app met de muis moet bedienen ipv met toetsenbord zodat ik mijn afstandsbediening niet kan programmeren. Gelukkig hebben we de Kodi integratie nog... Niet dus.

Ik heb een Windows 10 HTPC (i3 6100), zojuist geüpdate naar Kodi 18 beta 1 en de bijbehorende Netflix plugin. Hij speelt, het geluid gaat prima. Ik krijg echter bijna altijd een 480p stream ipv 1080p. Met de standalone netflix app is het wel altijd HD, maar niet via de Kodi plugin.

Na wat googlen op internet en zoeken op dit forum lijkt er een beperking te zijn dat Netflix bij bepaalde content extra streng is in de DRM. Echter via de Netflix app speelt het op dezelfde machine wel HD, dus ik vermoed dat het systeem verder ok is qua hardware beveiliging (aanname?). Tijdens de plugin installatie werd ook Widevine geïnstalleerd en alles is gewoon legaal, via HDMI 1.4 direct naar de beamer (Epson TW 7200). Bij fysieke blurays heb ik ook nooit DRM problemen.

Bij de input stream settings heb ik echter ongeveer alle combinaties geprobeerd zonder succes. Met manual stream selection zit er simpelweg geen HD stream tussen.

In Netflix heb ik de afspeelinstellingen op hoog gezet ipv auto, dat mocht ook niet baten.

Zie ik iets over het hoofd, of mag ik echt geen HD streamen via Kodi?

Als dat echt zo is, dan zal ik moeten alt-tabben om tussen Kodi en de Netflix app te switchen. Is geen ramp, maar zijn er nog manieren om prettig met de afstandsbediening (Logitech Harmony) op de bank de Netflix app te bedienen zonder dat je een muis simuleert? Behalve een draadloze muis kopen voor Netflix...

Eigenlijk van de zotte dat ze niet gewoon een theater modus hebben in die app voor afstandsbediening, of een fatsoenlijke eigen Kodi plugin aanleveren.

Beste antwoord (via pirke op 10-09-2018 18:38)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pirke schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:07:
[...]

Ik heb al iets gelezen over verschillende Widevine levels, wellicht dat ik slechts op L3 zit ipv L1? Hoe kan ik dat verifiëren?
Nou zal ik vast iets te kort door de bocht zijn vanwege het feit dat ik Netflix niet ken; als je L1 verified wil zijn, ben je als vendor "verplicht" om dit hardwarematig te implementeren zoals je bijvoorbeeld kan lezen op nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

Om @johnkeates iets te ondersteunen; ik kan me zeker voorstellen dat een "open source community plugin" voor een "relatief pirated landscape" zoals Kodi, inderdaad weinig/geen support biedt voor alle opties die Netflix zelf aanbiedt via hun eigen implementatie.

En hier zit meteen de crux; Netflix heeft een redelijk uitgebreide doch summiere lijst aan requirements op hun site staan om allerlei content te kunnen afspelen. Hier staan 0 van de plugins tussen die je wil gebruiken op dit moment. Man-maths: je wil iets gebruiken en opgelost krijgen waar de "eigenaar" van de content niet aan meewerkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee, mag niet in Kodi van Netflix.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 12:15
Op een mediaplayer zoals de Mecool M8S PRO+ werkt netflix wel met een plugin in kodi 8.
Maar verwacht er geen wonderen van gaat maar tot 720p.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Netflix zou gewoon moeten werken in 1080p onder kodi, wat johnkeates vermeld klopt dan ook niet.

Je moet dus even je settings nalopen van addon inputstream, bitrate invullen dus laten we zeggen 4000000 en de secure resolution op 1080p zetten.

• pirke
devil-strike schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:30:
Netflix zou gewoon moeten werken in 1080p onder kodi, wat johnkeates vermeld klopt dan ook niet.

Je moet dus even je settings nalopen van addon inputstream, bitrate invullen dus laten we zeggen 4000000 en de secure resolution op 1080p zetten.
Secure resolution staat op "max", ik zal eens expliciet 1080p proberen.

De minimum bitrate heb ik verschillende dingen geprobeerd, dat lijkt geen effect te hebben. Als ik handmatig een stream kies is het maximum 480p, in totaal 12 streams.

Merk op dat sommige content wel onder 720p draait, 1080p ben ik nog niet tegengekomen maar heb nog niet zoveel content geprobeerd. Maar een recente film gaat maximaal op 480p, vandaar dat ik de DRM verdenk.

Ik heb al iets gelezen over verschillende Widevine levels, wellicht dat ik slechts op L3 zit ipv L1? Hoe kan ik dat verifiëren?

Zijn er eventueel alternatieven om op een prettige manier de netflix app met een afstandsbediening te besturen zonder dat je muisbewegingen gaat emuleren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pirke schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:07:
[...]

Nou zal ik vast iets te kort door de bocht zijn vanwege het feit dat ik Netflix niet ken; als je L1 verified wil zijn, ben je als vendor "verplicht" om dit hardwarematig te implementeren zoals je bijvoorbeeld kan lezen op nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sturen voor drm-up...

Om @johnkeates iets te ondersteunen; ik kan me zeker voorstellen dat een "open source community plugin" voor een "relatief pirated landscape" zoals Kodi, inderdaad weinig/geen support biedt voor alle opties die Netflix zelf aanbiedt via hun eigen implementatie.

En hier zit meteen de crux; Netflix heeft een redelijk uitgebreide doch summiere lijst aan requirements op hun site staan om allerlei content te kunnen afspelen. Hier staan 0 van de plugins tussen die je wil gebruiken op dit moment. Man-maths: je wil iets gebruiken en opgelost krijgen waar de "eigenaar" van de content niet aan meewerkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Ik gebruik dan zelfs de milhouse builds van libreelec en daar werkt iedergeval 1080p prima op een intel Apollo lake dualcore soc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik heb uiteindelijk maar een air mouse gekocht waarmee ik de netflix app makkelijk vanaf de bank kan bedienen. Ook de bediening van Kodi, de versterker en de beamer zal ik er mee gaan doen, hij zal m'n huidige Logitech Harmony gaan vervangen.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

• pirke
Kleine update: ik heb nu een configuratie die prettig werkt en volledig geautomatiseerd is.

Afstandsbedieningen:
- Logitech Harmony 650
- Mele F10 Deluxe

De Harmony hou ik nog even aan, daarmee heb ik een wat uitgebreidere controle over de versterker en beamer. De Mele F10 heeft niet genoeg knoppen om alle functies die ik gebruik in te leren :)

Verder een AutoHotKey script dat:
  • Automatisch wisselt tussen Kodi, Netflix en Spotify (allen gemaximaliseerd, netflix fullscreen) bij bepaalde toetsaanslagen (ctrl-alt-shift-b/c/d), met een mooi splashscreen tussen de transities
  • Inhaakt op het Mele F10 Deluxe USB device om bepaalde 2.4ghz signalen te remappen naar bovenstaande toetsaanslagen en andere nuttige acties in Kodi
  • Via Flirc worden bepaalde IR signalen vd harmony ook op bovenstaande toetsaanslagen gemapt zodat ik daarmee ook kan switchen tussen Kodi/Netflix/Spotify
De Mele heb ik dan weer wat IR signalen geleerd zodat ook de versterker basis functies ermee te bedienen zijn, naast volledige controle over muis&toetsenbord.

Met de Harmony kan ik de versterker en beamer uitgebreider bedienen, en op de HTPC alles behalve de muis&keyboard functie.

Oftewel netflix in HD kijken is geen probleem meer, met 1 druk op de knop wordt de windows app fullscreen geopend, en met 1 druk op de knop gaat ie weer weg. Met een air mouse is de bieding ook prima vanaf de bank te doen.

Het was nog wel even puzzelen, Netflix is een UWP app, waarbij WinExist in AHK false teruggeeft bij fullscreen kijken, en de process naam is de generieke ApplicationFrameHost.exe. Ook Spotify had wat kuren, dat bleek onder water een chrome widget te zijn die uit verschillende hidden vensters bestond. Mocht iemand interesse hebben in het script stuur maar een PM :)
Pagina: 1