Plex Media server blijft maar bufferen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph009
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-09 18:18
Hallo,

Ik kamp namelijk met een buffer probleem.

Ik heb een pc AMD Athlon 5350, 8Gb werkgeheugen en een videokaart 2 gb radeon.

Verder heb ik een QLED tv 55 inch aangeschaft ( QE55Q7F 2018) vorige week.

Probleem is als volgt, Ik heb nou een aantal films in 4K ultra HD die ik via Plex media server wil streamen. Films zijn ongeveer tussen de 25Gb en 55gb groot. Na ongeveer 30 sec -70 sec blijft het maar bufferen. De mbps varieert tussen de 13 en 45.

Verder heb ik een JBL 5.1 soundbar. Het zijn films die een audio van DTS 5.1 zijn.

Ik heb alle films op een externe hdd gezet ( 4tb Seagate), van hieruit word het ook gestreamd via plex.

Wat kan het probleem zijn dat het blijft bufferen?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Je CPU heeft een passmark van ~2500. Plex raadt uit m’n hoofd 2000 aan om 10 Mbps (1080P) te transcoden. Je CPU is dus te zwak. Je kan dit oplossen door je films van te voren te laten transcoden (kost extra opslagruimte, je hebt twee kopieën van dezelfde film) of je moet een andere cliënt gebruiken die geen transcoding nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph009
Bedankt voor je uitleg.
Wat voor cliënt kun ik gebruiken in mijn geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Dat is afhankelijk van wat voor type bestanden je af wilt spelen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar lees regelmatig dat 4k moeilijk doet ook al zou de cliënt het moeten ondersteunen. Je zou eens kunnen zoeken naar ervaringen met de Nvidia Shield, Apple TV of Rasplex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zal aan de client kant de afhandeling moeten doen (dus geen domme client als een browser of app) of je Plex server upgraden. Met een huidige generatie i3 ben je al een eind.

I reject your reality and substitute my own

• ralph009
Ik heb een laptop i5 van 5 jaar oud met een 8gb werkgeheugen. Kan dit het aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ralph009 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:37:
Zoek even op welke processor er juist in zit en welke passmark score die heeft, afhankelijk van die score kan je grofweg opzoeken wat mogelijk is en wat niet. (al vrees ik er wat voor met een laptop, die hebben meestal zuinige ipv krachtige processors. Maar wie weet heb je geluk...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ralph009 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:37:
Nee want 4K decoding werkt pas hardware-matig sinds de Intel 7xxx serie. Die heb je niet helaas.

Je zal dus OF met Plex aan de gang moeten (en daar een zwaardere CPU tegenaan zetten) of tevreden moeten zijn met niet 4K afspelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1