Vraag

Anoniem: 1110391

Topicstarter
Mijn vraag: Wat geeft mij een betere game (WoW) ervaring?
AMD Ryzen 5 2400G + Asrock A320M-HDV + 1x Corsair Vengeance LPX - DDR4
of
Sapphire Radeon HD7770 + AMD Ryzen 5 2400G + Asrock A320M-HDV + 1x Corsair Vengeance LPX - DDR4

Ik ben iets te snel in mijn aankoop geweest en heb geen rekening gehouden met iGPU

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Sapphire Radeon HD7770
- AMD Ryzen 5 2400G
- Asrock A320M-HDV
- Corsair Vengeance LPX - DDR4
- Windows 7 64bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens : http://gpu.userbenchmark.com/Compare/AMD-RX-Vega-11-Ryzen-iGPU-vs-AMD-HD-7770/m401440vsm7710 zou ik denken dat alleen de iGPU beter is, maar die maakt ook gebruik van mijn DDR4 geheugen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou je sowieso adviseren Windows 10 te draaien voor betere ondersteuning voor je Ryzen.

Verder zal je IGP inderdaad gebruik maken van je geheugen; bij voorkeur dual-channel maar dat is lastig uit je startpost op te maken.

Begrijp ik goed dat je de spullen al hebt? Zo ja, heb je zelf al gemerkt/getest wat het beste werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je IGP gaat sowieso je geheugen gebruiken, want er is geen dedicated videomemory aanwezig. Zorg voor snel geheugen (en dual channel inderdaad), dat gaat de performance van je IGP ten goede komen.

Een HD7770 is al een tijdje oud natuurlijk. Ik zou zelf lekker de IGP gaan gebruiken. Als dat op den duur te zwak blijkt dan is 't altijd handig om een keer te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik het goed begrijp heb je alle spullen al, dan lijkt het me gewoon een kwestie van beide combos proberen toch?

Ik zou verwachten dat zeker met dual channel ram de IGP het wint, single channel... durf ik niet te zeggen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA
(ook als je de hardware al hebt en twijfelt - al zeg ik dan snel: probeer de opties gewoon uit)

Oslik blyat! Oslik!

Anoniem: 1110391

Topicstarter
Enorm bedankt voor alle reacties. Ik heb voor de zekerheid een tweede DDR4 module aangekocht en als alles binnen is, zal ik het zeker testen.
Pagina: 1