[BBG] HTPC - september

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter

BBG HTPC

Redelijk last minute, maar helaas had ik geen tijd dit eerder online te krijgen. Bij de compacte systemen kan een HTPC niet ontbreken. Ik heb een systeem op basis van een 2400G samengesteld. Qua eisen moeten courante games die je niet tot het uiterste wil pushen wat betreft instellingen lekker weg kunnen spelen op de bank. Snel RAM zodat je veel profijt hebt van de iGPU, een relatief luxe bordje met allerlei aansluitingen, inclusief wifi zodat je eventueel draadloos kan streamen van je home server. Voldoende opslag om wat games locaal te storen.

Wat vinden jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,95€ 142,95
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 119,50€ 119,50
1Fractal Design Node 202€ 75,-€ 75,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Corsair SF450€ 79,-€ 79,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-09 10:51
Volgens de specs heeft dit moederboard ook een M2 interface. Zou je niet die 5 euro extra voor de M2 variant neertellen om de mogelijkheid open te houden om 2 2.5" hard disks in die case te stoppen?

Just a thought...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Er passen er al twee in, lijkt me voldoende. Aan de andere kant, wat is nou 5 euro.
Ik zou persoonlijk het M2 slot vrij houden voor het geval er ooit nog een snellere schijf in 'moet'.
Verder eigenlijk weinig op aan te merken.

Ik zou haast zeggen: zet er nog een optie bij om er een game HTPC van te maken, met een 1060 of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik vind persoonlijk 16gb geheugen best veel voor een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Wat is het budget?

Verder vind ik WiFi minder belangrijk tbh. Er lopen al zoveel kabels rond je tv-meubel (coax, netwerk voor de tv, etc..) - dan kan die netwerkkabel kan er ook nog wel bij.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:29

3_s

Voor mij moet een htpc niet kunnen gamen.
Wel films streamen van NSA, Netflix, browsen, ...
Dus een stuk goedkoper dan dit.

Maar dat is misschien voor een andere BBG 😀

<edit> Ik bedoel echt wel films van een NAS, niet van de NSA..
Hoewel die ongetwijfeld ook heel interessant kunnen zijn ;).

[ Voor 26% gewijzigd door 3_s op 29-08-2018 21:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline7
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-04-2024
3_s schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:26:
Voor mij moet een htpc niet kunnen gamen.
Wel films streamen van NSA, Netflix, browsen, ...
Dus een stuk goedkoper dan dit.

Maar dat is misschien voor een andere BBG 😀
Precies dit, wellicht af en toe een game maar dan heb ik het over een paar simpele indie games. Absoluut geen current gen AAA games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De olifant in de kamer: pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB

Discussie over prijs, versie & legaliteit daargelaten; het is evident dat de PC zeeeer waarschijnlijk Windows moet draaien voor de meeste courante games, zaken zoals Kodi & Netflix 4K.

Oftewel; de startpost geeft geen uitsluitsel over totale kosten maar ik vind een licentie van €120 extra op aanschaf van €650 significant.

Verder mis ik, eventjes snel gezien, ook een remote control (voorkeur voor RF of BT) alsmede een game-controller? Met goed zoeken kost dat ook iets van €30 tot €60 totaal voor instapmodellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Waarom zoveel uitgeven voor windows?
In de pricewatch is al een veel goedkopere optie: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD
Via google ook: https://www.varsio.nl/nl/...ESWbcGzo0wdYaAj1KEALw_wcB

En daarnaast waarom niet gewoon een 10-20 euro 'home' / 'oem' versie via andere aanbieders? Niks illegaals aan.

Anyway, een besturingssysteem is nooit onderdeel van de BBG (het kan ook gratis als je wilt).

Ook randapparatuur is er geen onderdeel van, ikzelf gebruik gewoon een normaal draadloos toetsenbord/muis setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is al eigenlijk een game htpc toch? Kan best onder de 500 euro als je die eis laat vallen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G5500€ 77,04€ 77,04
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 97,50€ 97,50
1In Win Chopin Zilver€ 89,87€ 89,87
1Noctua NH-L9i€ 39,71€ 39,71
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16€ 80,08€ 80,08
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,20

- Kast is smaak, maar kleiner en incl voeding (en is weer leverbaar!)
- Goedkoopste Pentium met een UHD630
- Mobo met goede wifi
- Wat geld voor stillere koeling
- Opslag zou de helft ook al voldoende zijn wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
mitsumark schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:56:
Waarom zoveel uitgeven voor windows?
In de pricewatch is al een veel goedkopere optie: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD
Via google ook: https://www.varsio.nl/nl/...ESWbcGzo0wdYaAj1KEALw_wcB

En daarnaast waarom niet gewoon een 10-20 euro 'home' / 'oem' versie via andere aanbieders? Niks illegaals aan.

Anyway, een besturingssysteem is nooit onderdeel van de BBG (het kan ook gratis als je wilt).

Ook randapparatuur is er geen onderdeel van, ikzelf gebruik gewoon een normaal draadloos toetsenbord/muis setje.
Discussie is al 100x gevoerd. Die keys zijn niet zuiver. Voor 10 euro krijgt je echt geen zuivere home editie. Maar goed, voor een HTPC is zelfs linux te overwegen. Kodi/netflix/etc draait er prima op. Ik snap alleen wel dat dit niet in BBG wordt meegenomen. Games zal dan wel wat lastiger worden.

@wagenveld en als we het toch goedkoper doen, 250gb SSD is ook prima in een HTPC:

https://azerty.nl/product...-solid-state-drive-250-gb

Er hoeven echt niet 101 games op te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door grote_oever op 29-08-2018 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Wellicht ook nog een HDMI CEC adapter ofzo er bij? Kan de kast mooi in een andere kast :)

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:29

3_s

grote_oever schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:55:
Maar goed, voor een HTPC is zelfs linux te overwegen. Kodi/netflix/etc draait er prima op. Ik snap alleen wel dat dit niet in BBG wordt meegenomen. Games zal dan wel wat lastiger worden.
Ik vind dat als je een BBG aanmaakt, je ook het besturingssysteem moet voorzien. Dat zijn immers ook kosten die je moet maken om het te kunnen gebruiken.
Dat is anders dan Office of Photoshop, dat is veel meer gebruikers-afhankelijk.

Zeker als je een game-pc aanbiedt, dan kan je (bijna) niet buiten Windows.

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:53
Is AMD momenteel beter voor een htpc of gebruik je toch beter Intel?

Ik ben zelf bezig om een htpc samen te stellen maar twijfel nog over welke cpu.

Is een i3 of i5 of een Ryzen echt nodig om op dit moment HD te tonen op de tv met ergens wel een oog op de toekomst naar 4K zonder al te veel te moeten upgraden.
Kan ik dan beter kijken naar een goedkoper moederbord maar meer investeren in goede koeling.

Voor mij hoeft de htpc geen dolby of 7.2 geluid te kunnen uitsturen. Geluid over hdmi is voldoende.

Ik zou de htpc eerder zo zuinig en zo stil mogelijk willen maken.

Zou dit haalbaar zijn om een systeem te maken dat onder de 400 euro blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Een OS zit nooit bij de BBG, dus waarom dat nu zou moeten zijn, weet ik niet precies. Degene die denken dat W10 bij losse onderdelen komt, gaan geen pc in elkaar zetten schat ik zo in. Laten we die discussie dus rusten.

Verder is gamen een eis. Lichtere HTPC's hebben we de vorige keer besproken. De rest van de HTPC werkzaamheden krijg je er dan gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat deze zo wel goed is. Misschien pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB in plaats van het Corsair setje. :)

Overigens gaat dit dus geen BF5 spelen. Nee, Fortnite medium settings en dat is het wel. :P

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-08-2018 12:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

br00ky schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:37:

BBG HTPC

Redelijk last minute, maar helaas had ik geen tijd dit eerder online te krijgen. Bij de compacte systemen kan een HTPC niet ontbreken. Ik heb een systeem op basis van een 2400G samengesteld. Qua eisen moeten courante games die je niet tot het uiterste wil pushen wat betreft instellingen lekker weg kunnen spelen op de bank. Snel RAM zodat je veel profijt hebt van de iGPU, een relatief luxe bordje met allerlei aansluitingen, inclusief wifi zodat je eventueel draadloos kan streamen van je home server. Voldoende opslag om wat games locaal te storen.
ik denk dat je nogal een groot verschil hebt tussen "mid budget mini tx gamebak" en htpc !
Dit is het eerste.

HTPC is voor mij films/youtube/netflix afspelen. en mogelijk downloaden daarvan.
Daar heb je absoluut geen E150 cpu voor nodig.

WIFI is ook zeer bedenkelijk, aangezien dat ding in 9van de 10 gevallen langs je toch al bekabelde provider-mediabox komt te staan. Dus om daarnou persee een 120E gamig mobo voor aan te prijzen ? Zet er dan een optionele wifi kaart bij.

Mijn htpc doet naast netflix/vlc ook nog plex-server,sabznd,sickbeard,apache en nog wat meuk met 4gb ram.
En dat werkt prima. 8GB is prima verdedigbaar, maar 16gb ?

[ Voor 62% gewijzigd door heuveltje op 31-08-2018 12:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Allemaal goede punten. Gamen houd ik er wel in. Er zijn nou eenmaal mensen die dat willen. Non-gaming versies hebben we een aantal BBG's geleden al eens besproken :). Wat betreft wifi, helemaal gelijk.

Duur moederbord eruit, goedkopere erin. Let wel dat ik graag een moederbord heb dat uit de doos werkt met een Ryzen 2x00, zodat je niet hoeft te klooien met BIOS updates.

/edit: wat het vooral duur maakt is de formfactor. mITX AM4 borden starten bij 104 euro. Ik heb de case aangepast naar de wat simpelere pricewatch: Antec VSK2000-U3 waar wel een uATX bordje in past. Dit geeft ons veel meer keus wat betreft moederborden.

Qua audio hoeven we er imo niet echt rekening mee te houden. In je huiskamer heb je immers eerder een aparte set staan met versterker oid. GB ook gedownsized naar 8GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 142,95€ 142,95
1ASRock B450M-HDV€ 67,-€ 67,-
1Antec VSK2000-U3€ 39,90€ 39,90
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB€ 94,38€ 94,38
1be quiet! TFX Power 2 300W Gold€ 62,04€ 62,04
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,17

[ Voor 103% gewijzigd door br00ky op 31-08-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
br00ky schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:17:
Gamen houd ik er wel in. Er zijn nou eenmaal mensen die dat willen. Non-gaming versies hebben we een aantal BBG's geleden al eens besproken :).
Die aantal terug is november 2017 geweest, sindsdien zijn er onder andere alweer nieuwe intel nucs uitgebracht. Die non-gaming versie is dan toch al een tijd niet meer up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Dat klopt, echter lag de scope nu ergens anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor een non-gaming HTPC zou ik een Thin-mITX bordje kiezen, dan heb je ook geen voeding meer nodig (buiten een standaard HP/Dell/etc laptop adapter die iedereen nog wel heeft of je voor vijf euro bij de kringloop haalt). Eventueel in zo'n passief gekoelde Akasa Euler behuizing, dan is-ie helemaal stil:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G5600€ 82,-€ 82,-
1Asus Prime H310T€ 81,46€ 81,46
1Akasa Euler S Fanless€ 79,22€ 79,22
1Team Group Elite TED48G2400C16-S01€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,63

Daar kan je nog zo'n 45 euro af schaven als een G4900 met HD610 gpu voldoende is, en nog eens 40 voor een normale (niet passieve) behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Dreamvoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:35:
Voor een non-gaming HTPC zou ik een Thin-mITX bordje kiezen, dan heb je ook geen voeding meer nodig (buiten een standaard HP/Dell/etc laptop adapter die iedereen nog wel heeft of je voor vijf euro bij de kringloop haalt). Eventueel in zo'n passief gekoelde Akasa Euler behuizing, dan is-ie helemaal stil:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G5600€ 82,-€ 82,-
1Asus Prime H310T€ 81,46€ 81,46
1Akasa Euler S Fanless€ 79,22€ 79,22
1Team Group Elite TED48G2400C16-S01€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 396,63

Daar kan je nog zo'n 45 euro af schaven als een G4900 met HD610 gpu voldoende is, en nog eens 40 voor een normale (niet passieve) behuizing.
Advocaat van de duivel:
Wat bied een Thin-ITX setup die niet kan gamen en met (relatief) weinig opslag t.o.v. een 4K mediaplayer of bijvoorbeeld een Pi?

En als alternatief voor de AMD Ryzen 2400G een losse CPU+GPU? Daarnaast mis ik in de meeste huidige setups de focus op stilte. Ja prima een 2400G, maar hoe goed is de stock CPU koeler? En voldoen de huidige casefans wel? Heb je niet meer luchtflow nodig als je gaat gamen en je HTPC in een compacte en slecht doorluchte audiomeubel staat?

Hoe staat het met de audio en video uitgangen op het MB? HDMI 2.0? Maximale resolutie bij hoeveel HZ? Toslink nodig? Misschien is hier wel over nagedacht, ik lees het alleen niet terug.

Naar mijn bescheiden mening is de (verbeterde) setup uit de TS niet meer dan een low end gamepc in een zo compact mogelijke behuizing, heeft niet zoveel te maken met een HTPC....

[ Voor 10% gewijzigd door jaapsander op 05-09-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Laatst online: 07:26
jaapsander schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:51:
[...]

Hoe staat het met de audio en video uitgangen op het MB? HDMI 2.0? Maximale resolutie bij hoeveel HZ? Toslink nodig? Misschien is hier wel over nagedacht, ik lees het alleen niet terug.

Naar mijn bescheiden mening is de (verbeterde) setup uit de TS niet meer dan een low end gamepc in een zo compact mogelijke behuizing, heeft niet zoveel te maken met een HTPC....
Die is in ieder geval makkelijk: de HDMI-versie is bij die AMD-APU's vooral afhankelijk van de CPU, kennelijk, niet van het moederbord, dus al die AMD-mobo's voor Ryzen zouden HMDI 2.0 moeten (kunnen) doen (dus iig 4K@60hz). Daarmee heb je trouwens ook in meeste gevallen je audio-output wel voorzien, zolang je met een receiver werkt die HDMI-input accepteert.

• jaapsander
Twam schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:28:
[...]

Die is in ieder geval makkelijk: de HDMI-versie is bij die AMD-APU's vooral afhankelijk van de CPU, kennelijk, niet van het moederbord, dus al die AMD-mobo's voor Ryzen zouden HMDI 2.0 moeten (kunnen) doen (dus iig 4K@60hz). Daarmee heb je trouwens ook in meeste gevallen je audio-output wel voorzien, zolang je met een receiver werkt die HDMI-input accepteert.
Klopt, HDMI is inderdaad behoorlijk mainstream. Maar zou je voor een algemeen BBG advies niet iets verder zoeken naar een MB dat zowel HDMI als spdif heeft? En goed om te horen dat het moederbord HDMI 2.0 ondersteund, maar je verhaal klinkt nog niet 100% overtuigend. Voordat ik rond de 650 euro uit ga geven zou ik dit toch zeker willen weten (ook als ik een systeem van 650 aan iemand zou adviseren...).

En dat is nu de crux van mijn vorige opmerking, is dit een zeer compact mid range game systeem met zijn specifieke (simpelere eisen) of is de setup echt opgezet als HTPC die ook moet kunnen gamen? Ik kan nog wel meer vragen bedenken die ik als HTPC koper graag beantwoord zou zien voordat ik een kat in de zak koop. Bijvoorbeeld is de afmeting van de behuizing geschikt om op/naast Hifi apparatuur te staan?

• Dreamvoid
  • Niet online
Is S/PDIF nog interessant? HD Audio gaat er niet overheen, een steeds minder apparatuur heeft het, alle moderne spul is HDMI.

HDMI 2.0 is idd een pluspunt, al is het geen enorm probleem - zolang het board DP 1.2 heeft, kan je altijd naar met een simpele verloopkabel naar HDMI 2.0.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
Leuk topic om te lezen. Met name de toevoeging dat je er mee kunt gamen.
Zelf heb ik momenteel een laptop op de keukentafel staan, maar vind dat steeds minder praktisch. Grootste voordeel vind mijn vrouw is hem makkelijk op te kunnen ruimen als er bezoek komt.
Maar liever zou ik een htpc met een dedicated gpu hebben. In welke kast zou nog een 1060/1070 passen plus de wat grotere voeding.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Dreamvoid schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:59:
Is S/PDIF nog interessant? HD Audio gaat er niet overheen, een steeds minder apparatuur heeft het, alle moderne spul is HDMI.

HDMI 2.0 is idd een pluspunt, al is het geen enorm probleem - zolang het board DP 1.2 heeft, kan je altijd naar met een simpele verloopkabel naar HDMI 2.0.
Waarschijnlijk een stuk minder interessant dan 5 jaar geleden. Het ging me vooral om de discussie. Iemand die dit topic leest krijgt helemaal geen goed beeld over wat voor overwegingen je moet maken wanneer je een HTPC aanschaft. Zo heb ik nog niets gehoord over geluidsproductie, mogelijkheid om lokaal meer media op te slaan, uiterlijk van de behuizing enz enz.

In de basis zijn de tot nu toe geposte setups vooral compacte low end gamepc's. Niet meer, niet minder. Overigens, het is alweer een tijdje geleden dat ik een HTPC heb gebouwd, maar gaan de moederbordprijzen de prijzen van telefoons achterna? Waar is de tijd gebleven dat je voor 60-70 euro een zeer compleet moederbordje kon kopen met alles er op en er aan.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat is nu ~75-80 euro, voor een mooi Thin-mITX bordje met geintegreerde 19V, echt niet zo beroerd. De euro staat wat lager tegenwoordig tov de dollar...wat er voornamelijk hard in hakt zijn de torenhoge RAM prijzen.

Om hierop terug te komen:
jaapsander schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:51:
Advocaat van de duivel:
Wat bied een Thin-ITX setup die niet kan gamen en met (relatief) weinig opslag t.o.v. een 4K mediaplayer of bijvoorbeeld een Pi?
~300 euro voor een HTPC is best competitief versus een 4k mediaplayer met ingebouwde 250 GB SSD lijkt me?

[ Voor 86% gewijzigd door Dreamvoid op 07-09-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-02 12:01
Ik ben nieuw hier. Heb tot 15 jaar geleden veelvuldig zelf PC's gebouwd, en ben nu toe aan een nieuwe compacte desktop PC voor met name browsen en office applicaties. Die wil ik weer eens zelf bouwen en heb hem eigenlijk gebaseerd op de HTPC specs van BBG deze maand. Kan ik prima mee vooruit.
reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

Voor mij is wifi en bluetooth een must en dat is in de HTPC combi niet voorhanden. Daarvoor wil ik deze adapter erbij kopen:
pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265

Ik twijfel echter of deze geschikt is voor mijn beoogde systeem/mobo. De adapter is m.2. Het moederbord heeft u.2/m.2 aansluiting (ps, SSD sluit ik aan op SATA)
Het gaat om dit moederbord:
pricewatch: ASRock B450M-HDV

Kortom, gaat dit goed samen?

PS, ik weet niet of ik mijn vraag in dit topic kan stellen, of een nieuw topic moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-09 18:55
@Hance Een nieuw topic is lijkt me beter, post hem in Desktop Aankoopadvies.
Beantwoord in je topicstart de vragen uit het DAA beleid, en kopieer het lijstje uit de BBG naar een eigen wenslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Spdif lijkt mij ook behoorlijk achterhaald. Zelfs de goedkope surround receivers ondersteunen alle HD formaten en dan volstaat HDMI.
Ik wil begin volgend jaar mijn vijf jaar oude NUC met pensioen sturen. Het liefst neem ik er weer zo een... Ook weer passief gekoeld. Een harde eis is voor mij 4K support, liefst ook 120Hz. Momenteel kan ik geen 4K bestanden afspelen, en de desktop komt niet verder dan 30Hz.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1