Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

ChopperGunnerNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:03:
[...]

Ik laat de update doen bij BMW Story in Den Bosch (dealer dus). Dan mag ik aannemen dat als er iets misgaat dat ze dan zelf hier verantwoordelijk voor zijn toch? Niet dat ik straks moet afrekenen voor een ECU die niet meer bruikbaar is.
Waarom stel je de vraag niet aan henzelf, hoe ze hiermee omgaan? Bij mijn E90 werd het afgeraden. Men wilde het wel doen maar kon niet garanderen dat alle componenten het er levend vanaf zouden brengen. Mocht er toch iets stuk gaan, zouden er kosten bij komen.

Ook ik dacht "nieuwste versie, nieuwste verbeteringen" maar men maakte toch wel duidelijk dat componenten in die tijd niet met die filosofie waren ontworpen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Eagle Creek schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:21:
[...]

Waarom stel je de vraag niet aan henzelf, hoe ze hiermee omgaan? Bij mijn E90 werd het afgeraden. Men wilde het wel doen maar kon niet garanderen dat alle componenten het er levend vanaf zouden brengen. Mocht er toch iets stuk gaan, zouden er kosten bij komen.

Ook ik dacht "nieuwste versie, nieuwste verbeteringen" maar men maakte toch wel duidelijk dat componenten in die tijd niet met die filosofie waren ontworpen.
Was vooral benieuwd naar de ervaring van mensen die dit hadden laten doen. Uiteraard zal ik voorafgaand aan de beurt nog vragen of dit wel verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Tortelli schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:18:
Kun je met die update dus niet meer op de ouderwetse methode locaties invoeren? 8)7
Het is een stuk lastiger geworden inderdaad, ook het gebruik van favorieten. Vroeger: 2x NAV knop, favorieten selecteren. Nu: NAV, mijn bestemmingen, dan filteren op favorieten, dan pas favorieten zien. Ik vind dit echt een verslechtering, mede omdat je dat filteren ook niet kunt toewijzen aan één van de 8 knoppen.

Dat gezegd hebbende, nu wel veel meer fileinformatie op kleinere wegen. En (niet kloppende) informatie over hoe vol een parkeergarage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
Tortelli schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:18:
Kun je met die update dus niet meer op de ouderwetse methode locaties invoeren? 8)7
Nee, BMW wil het eenvoudiger maken.

Werkt toch ook veel gemakkelijker op de nieuw manier? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

dokteronline schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:39:
[...]

Merk je een groot verschil tussen de 2 auto”s? Besides the rw vs fw aandrijving? Infotaiment, rijeigenschapen, stoelen?
Zijn wel hele verschillende auto”s maar ben aan het rond kijken voor een f11 535i, al vind ik de golf 7 r (variant) ook een hele geschikte kandidaat.
De BMW is groter en zo voelt ie ook aan. Iets minder nimble maar wel stukken comfortabeler en toch genoeg power. Een variant is natuurlijk wat groter dan een normale Golf. Het dashboard en de klokken zijn wat conservatiever bij BMW. Helemaal als je Golf een digitaal dashboard heeft. De stoelen zijn ook, bij mijn 535i iig, een stuk minder "sportief" maar ook meer geënt op comfort. Qua uitstraling vind ik de BMW sjieker en de Golf sportiever. De Golf is echt een allemansvriend. Maargoed hoe meer ik er in rij en erna kijk, hoe meer ik aan zou raden om voor de BMW te gaan.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Vooropgesteld: ik heb zelf alleen als passagier in een Golf gezeten. En ook dat is al een tijd terug. Maar een Golf is gewoon een prima hatchback (of station), daarin veelzijdig genoeg is, maar nergens in uitblinkt. Een 5 is een grote, comfortabele tourer waar je soms enigszins mee kan hoeken, maar lang niet zo goed als met een kleinere, meer sportieve auto.

Ik zie het dan als: hoeveel tijd kun je in Nederland nog écht hoeken? Als je geluk hebt een paar bochten achter elkaar, verder is het gewoon treintje rijden en wachten voor het verkeerslicht. Doe me dat dan maar lekker comfortabel. Ik stap na elke rit uitgerust uit, of het nou 20km of 2000km was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:35
@Techno Overlord thanks voor de reactie. Zal ze beide binnenkort maar moeten gaan proefrijden om tot een keuze te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stancke schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:08:
[...]

Nee, BMW wil het eenvoudiger maken.

Werkt toch ook veel gemakkelijker op de nieuw manier? _/-\o_
Het toevoegen van een route per telefoon werkt prima en ook met de spraakfunctie is opzich niets mis. Maar als de spraakfunctie niet goed werkt (zeker in het buitenland en rare namen) krijg je zonder telefoon dus geen route in de auto gezet?

Heb geen functie meer kunnen vinden om het handmatig in te voeren, te bizar voor woorden in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:43:
[...]

Het toevoegen van een route per telefoon werkt prima en ook met de spraakfunctie is opzich niets mis. Maar als de spraakfunctie niet goed werkt (zeker in het buitenland en rare namen) krijg je zonder telefoon dus geen route in de auto gezet?

Heb geen functie meer kunnen vinden om het handmatig in te voeren, te bizar voor woorden in mijn ogen.
Kan het me niet voorstellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:32:
[...]

Help ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Er hebben vast hier mensen met een nieuwe 1 serie betwijfeld tussen de 1 serie of a klasse, ok ben benieuwd naar de motivatie om voor een 1 serie te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
wd200 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
Er hebben vast hier mensen met een nieuwe 1 serie betwijfeld tussen de 1 serie of a klasse, ok ben benieuwd naar de motivatie om voor een 1 serie te gaan
Ik denk dat er in de basis twee redenen zijn:

Rij/weggedrag: De (CL)A rijd niet zo fijn als de 1 (ondanks voorwiel aandrijving) en ook de automaat van MB is wat minder dan die van BMW. MB ligt daarnaast ook wat harder op de weg (zeker met AMG pakket).
Uiterlijk: Dit is denk ik een persoonlijke keuze. MBUX is daarnaast wel weer een voordeel voor MB.

Mocht je twijfelen dan zou ik sowieso een proefrit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
Als je na een rit de motor van onze F45 uitschakelt gaat automatisch alle binnenverlichting aan. Best fijn! Echter, bij onze F20 viel me pas op dat de binnenverlichting dan niet aangaat, pas bij het openen van de deuren. Voor mijn gevoel was dit vroeger anders (dus ook binnenverlichting aan na uitzetten motor), maar weet dit niet zeker. Iemand die dit kan bevestigen? F20, maart 2017.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 06-01-2021 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Eagle Creek schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:32:
[...]

Ik ook niet. Dus ik ging even proberen, en ik kan het ook niet vinden. Spraakinvoer werkt vrij goed (dat gebruik ik eigenlijk altijd dus had nog niet gemerkt dat adresinvoer weg is), maar is niet perfect. Behoorlijk storend, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:28:
@ChopperGunnerNL Die kans is er. Afhankelijk wie de update wil uitvoeren doet de dealer daar heel moeilijk over of is het "een dagje aan de computer".

Toen ik ooit zelf begon over een update was het moord en brand want de ECU zou onherstelbaar kapot kunnen gaan. Gigantische kosten, risico voor mij etc.

Toen ze een terugroepactie hadden omdat ze zich niet aan de uitstootregels hielden was het simpelweg een "dagje aan de computer". Niks om mezelf druk over te maken :+.

Mijn vaste monteur heeft ooit eens de taal omgezet van mijn E91 naar het Nederlands. Duurt idd een lange tijd, een keer verkeert gegaan. Daarna gewoon opnieuw geprobeerd en ging het goed. Wellicht zijn er gevoeligere systemen maar ik denk dat de dealer het gewoon niet graag doet. Ik weet dat ze bij Volvo gewoon standaard de nieuwe software erop zetten bij een grote beurt.
Vreemd dat dat een volle dag aan de computer was. Ik heb voor de CIC navigatie in mijn E60 de nederlandse taal er ook bij gezet, dit was nog geen 5 minuten aan de computer met NCSExpert en de taak was gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de nieuwe 1-serie vlees noch vis. De A-klasse wint voor mij op uiterlijk maar ook zeker qua 'infotainment' (MBUX steekt gewoon erg goed in elkaar). Zit je qua budget te kijken naar de kleinere motorisering (116i, A160), maar vind je het rijplezier belangrijk, dan kun je beter voor een Mazda 3 (uitstekende auto, echt) of een Ford Focus gaan.

De enige overweging om voor de 1-serie te gaan zou kunnen zijn dat je graag meer dan 160pk wilt. Dan hebben we het dus over de 120i of A200 (want de Focus of de Mazda3 doen dan niet meer mee..) dan denk ik dat de je met de 120i wel de beter sturende auto hebt.

Maar goed; dan zou ik zelf gewoon voor een jonge F20 120i of de 3-serie gaan :+.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
golf moet je vergelijking met een 1-serie qua segment. [c-segment], 1 heeft helaas geen station variant.
een 3 serie moet je vergelijking met een passat [d-segment]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JanHenk schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Persoonlijk vind ik de nieuwe 1-serie vlees noch vis. De A-klasse wint voor mij op uiterlijk maar ook zeker qua 'infotainment' (MBUX steekt gewoon erg goed in elkaar). Zit je qua budget te kijken naar de kleinere motorisering (116i, A160), maar vind je het rijplezier belangrijk, dan kun je beter voor een Mazda 3 (uitstekende auto, echt) of een Ford Focus gaan.

De enige overweging om voor de 1-serie te gaan zou kunnen zijn dat je graag meer dan 160pk wilt. Dan hebben we het dus over de 120i of A200 (want de Focus of de Mazda3 doen dan niet meer mee..) dan denk ik dat de je met de 120i wel de beter sturende auto hebt.

Maar goed; dan zou ik zelf gewoon voor een jonge F20 120i of de 3-serie gaan :+.
Euhh een Focus kan je gewoon met 280pk krijgen hoor :? :?

Edit: En een Mazda 3 heb je ook met 180pk

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
In theorie klopt misschien dat wel... Maar, ik kom toch aardig bedrogen uit als ik mijn F31 naast de Golf Variant van een maat zet :)

Volgens de specificaties verschilt vooral de wielbasis (logisch). Lengte F31, 463 cm. Lengte Golf Variant, 459 cm. En ik durf wel te beweren dat we Golf op de achterbank net zo ruim (lees: krap) is.

Ik zie de 1-serie vooral als een 'hatchback'-versie van de 3-serie. Dat was althans zo tot de F40, toen kwam ie op een ander platform. Ooit is de 1-serie ook begonnen als 3-compact, natuurlijk...

Edit @Tylen, je hebt gelijk, was de ST even vergeten. Leuk alternatief, voor een 135i. Afhankelijk van wat voor type motorisering je zoekt is de vraag dus of er wel of geen alternatieven zijn. De Mazda3 inderdaad wel met 180pk, maar die variant van de Focus is er dan weer uitgehaald geloof ik. Anyway, beide betere alternatieven voor een 116i of A160 m.i.

[ Voor 25% gewijzigd door JanHenk op 14-12-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Tylen schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:03:
[...]

Euhh een Focus kan je gewoon met 280pk krijgen hoor :? :?
350 toch? RS500 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ik verkoop mijn 330e f30 m sport op MP, betreft een estoril blauwe variant. niet te missen.
Als er interesse is stuur maar een bericht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Simply1337 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:47:
Ik verkoop mijn 330e f30 m sport op MP, betreft een estoril blauwe variant. niet te missen.
Als er interesse is stuur maar een bericht ;)
Je bent 'm al weer zat na 9 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
_Arthur schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:53:
[...]

Je bent 'm al weer zat na 9 maanden?
niet zat, moet plaats maken voor iets anders.
plan was nog een jaartje rijden, maar in een kleine week is dat beetje omgegooid door... zie mn signature :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Simply1337 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:56:
[...]

plan was nog een jaartje rijden, maar in een kleine week is dat beetje omgegooid door... zie mn signature :D
Je moest een id.4 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
yup, anders kreeg ik een nekschot. maffiapraktijken bij vw tegenwoordig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Simply1337 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:49:
yup, anders kreeg ik een nekschot. maffiapraktijken bij vw tegenwoordig.
Had ik liever voor het nekschot geopteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
_Arthur schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:58:
[...]

Had ik liever voor het nekschot geopteerd :+
zat niet tussen de optielijst :(

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Laatst online: 02-04 15:24
Afgelopen zaterdag een samenkomst gehad van maar liefst 18! F80 M3's en F82 M4's. Erg bijzonder om mee te maken, en vooral om zoveel kleuren bij elkaar te zien, vrij uniek. Hier een kleine impressie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s07cuY5n2gf4UkmL-vQoLeqyMDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yp7M5xna15ZK0lx7A6fvTKaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQcEwH_9jBSq0-rQAyoR_NXZhTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LFlPLHmAI4HQcdISDfZHWHt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPKSyFAJYj6lXUbXYEu70oOiGhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfNZJWVfUmJrwSqHajOdZXOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4aSgfUwUpVbZ4s7Tz_q46-EXG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKyllVKNIP5k6WVbXHIdiIfG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sqorpius schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:42:
Afgelopen zaterdag een samenkomst gehad van maar liefst 18! F80 M3's en F82 M4's. Erg bijzonder om mee te maken, en vooral om zoveel kleuren bij elkaar te zien, vrij uniek. Hier een kleine impressie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh. Wow. Veeg me op. :9~ :9~

Gaaf!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
-

[ Voor 100% gewijzigd door PorschefanRoel op 04-03-2024 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
PorschefanRoel schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:04:
Ziet er gaaf uit, maar of het in deze tijd nou zo verstandig is...
Nou inderdaad, niet echt snugger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Nee eens, verstandig was het wellicht niet helemaal. Iedereen moest uiteraard wel t.a.t. 1.5m hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:12
Waarschijnlijk de uitvaart van een huisdier van een van die jongens. Leuk idee, mooie auto’s, maar zeer ongelukkige timing en gewoon dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Zullen we het gezellig houden? Belerende vingertjes zijn wel begrijpelijk, maar in dit topic misplaatst m.i.

Bedankt voor het delen van deze platen @Sqorpius , erg fraai! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:03:
In theorie klopt misschien dat wel... Maar, ik kom toch aardig bedrogen uit als ik mijn F31 naast de Golf Variant van een maat zet :)

Volgens de specificaties verschilt vooral de wielbasis (logisch). Lengte F31, 463 cm. Lengte Golf Variant, 459 cm. En ik durf wel te beweren dat we Golf op de achterbank net zo ruim (lees: krap) is.
Kom er sowieso wel vaker achter dat m'n F31 kleiner is dan ik denk dat hij is en/of andere auto's veel groter zijn dan ik denk dat ze zijn.

Wist je bijvoorbeeld dat een Tesla Model 3 ook 3 cm langer is dan de 3-serie Touring (F31) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
F31 = 495 / 1500
Golf 7 variant = 611 / 1642
Passat = 650 / 1780

Poeh.. das duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Stond laatst ook een ID3 naast mijn 330e bij de laadpalen, die is ook in alle opzichte een stuk groter van buiten en een heeeeel stuk ruimer van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ID3 is een elektrische auto en een 330e is een auto met elektrische aandrijving. Dat scheelt echt bakken met binnenruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Simply1337 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:56:
[...]

Niet om het één of ander, maar dat je kiest er natuurlijk helemaal zelf voor om je privé auto weg te doen wanneer je een (redelijk voordelige) auto van de zaak gaat leasen ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
MadMarky schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:18:
[...]

Niet om het één of ander, maar dat je kiest er natuurlijk helemaal zelf voor om je privé auto weg te doen wanneer je een (redelijk voordelige) auto van de zaak gaat leasen ;)
BMW staat op de zaak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leasen ja. Waarom MOET je anders naar een ID4 als je er zelf inspraak in hebt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
1 woord: bijtelling.

en dan nog niet begonnen over algemene kosten ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Simply1337 op 16-12-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
r0bb schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:17:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring hoor. Altijd opgekeken naar een 3serie en toevallig als leenauto een week gekregen toen mn Model3 een deuk in de deur had. Ik wist niet wat me overkwam wat een timewarp terug naar 1980. Rijgedrag van de Model3 is sowieso bijna niet te evenaren, geloof me. Maar dit is nogal offtopic en hoort meer in het Tesla topic thuis. Terug naar Beleggen dus.
Of in het BMW topic, volgende auto moet dus geen G20 330i worden maar een Model 3 als ik gewoon lekker over bochtige landwegen wil scheuren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Het Fantoom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:48:
Of in het BMW topic, volgende auto moet dus geen G20 330i worden maar een Model 3 als ik gewoon lekker over bochtige landwegen wil scheuren?
Denk dat ie bedoelde dat auto's uit 1980 wel van een fatsoenlijke kwaliteit waren 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Tortelli schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:11:
Raar probleem bij mijn G21 330i, lijkt wel of de optie om navigatie bestemming in te programmeren weg is?
Ga je naar het navigatie scherm en druk je met iDrive naar links krijg je dit menu te zien:
[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik mijn bestemming weer kan invullen? Ook de spraakfunctie lijkt niet te werken (al ken ik die commando's niet zo goed uit mijn hoofd :D).

Edit: ik draai de 07/2020 software versie sinds een maand ofzo. Geen idee of hij dit sindsdien al doet, heb de navigatie al best een poosje niet gebruikt denk ik.
Ik had laatst een bmw leen auto en kon het ook niet vinden. Maar als je op zoeken klikt en dan gewoon de straat begint in te vullen gaat die vanzelf aanvullen en nadenken. Dat werkte bij mij toen. Geen idee of dat de standaard is geworden, vind het huidige in mijn auto wel fijn de scheiding tussen straat, stad, land enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Exterieur+ MBUX/personalisatie = A klasse
Interieur + iDrive + rijden = 1 Serie

Persoonlijk is grootste minpunt van de 1 Serie de neus, van de A klasse de iets te ronde vorm en de toch wel goedkope plastics. Minpunt voor beide auto's vind ik het feit dat je diep in de buidel moet tasten om het enigszins ergens op te laten lijken. Basistrim is echt heel cheap.

In de lease is een goed uitgeruste Ford Focus waarschijnlijk nog goedkoper, alleen heb je dan niet de badge op de neus. Bij ons op de zaak hebben aantal voor de laatste optie gekozen. Leer, panoramadak, verwarmd stuurwiel en stoelen, etc. Prima karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Het Fantoom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:48:
[...]

Ghehe deze vind ik wel aardig van je. Jahoor ik kan met droge ogen zeggen dat ik genoeg ervaring heb met Audi en BMW om een goede vergelijking met de Model 3 te kunnen puur op rijgedrag. T/m 3serie of A4 is de Model3 gewoon echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
In mijn enthousiasme ben ik aan het kijken naar een F32 440i. Omdat ik hier geen grote afstanden mee ga rijden, bedacht ik mij ineens of dit wel zo handig is. Kan ik dan beter voor een 430i kiezen? Is deze hiervoor meer geschikt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:17:
In mijn enthousiasme ben ik aan het kijken naar een F32 440i. Omdat ik hier geen grote afstanden mee ga rijden, bedacht ik mij ineens of dit wel zo handig is. Kan ik dan beter voor een 430i kiezen? Is deze hiervoor meer geschikt?
Neem waarschijnlijk voor e laatste keer de 6 cilinder en Enjoy autorijden nog even :)

Verbruik maakt ook niet uit als je maar weinig rijdt toch ?(smiles per gallon ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
r0bb schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:10:
[...]

Ghehe deze vind ik wel aardig van je. Jahoor ik kan met droge ogen zeggen dat ik genoeg ervaring heb met Audi en BMW om een goede vergelijking met de Model 3 te kunnen puur op rijgedrag. T/m 3serie of A4 is de Model3 gewoon echt beter.
Een logge 5/7 serie rijdt toch niet beter dan alles t/m een 3 serie? Eerder andersom. :)
Denk dat je meer op comfort doelt dan echt sportief rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
kraades schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:17:
Qua geschiktheid maakt het niks uit. De 430i is een 4 cilinder, de 440i een 6 cilinder.
Als het je weinig uitmaakt is een 430i vast een prima auto... maar die heerlijke 6 cilinder zou voor mij juist de doorslag voor een 440i geven.

Rijd zelf een 435i (ook een 6 cilinder dus, maar een paar jaar ouder) en ik heb geen moment gedacht aan een 430i, dan nog eerder een 435d

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
@wd200 @--MP--
Ik was iets te summier. Ik rijd er doordeweeks maar weinig kilometers mee. Misschien 30 km per dag. Korte ritjes. Ik snap dat de beleving van de 6 cilinder een dikke plus is, maar ik feite rijd ik de motor maar net (niet) warm. Gaat dat op een gegeven moment niet ergens fout. Is een 4 cilinder dan toch een betere keuze of maakt dat niet uit.

Nog een andere vraag. Kan ik ook ergens zien. A. Welke accessoires er voor een bepaald modeljaar beschikbaar waren. En B. Welke accessoires er op een bepaald exemplaar zitten? Ik heb vroeger Audi gereden en daar kon je dat ergens opvragen.

Misschien moet ik beter mijn huiswerk doen? Mea culpa...

👉🏻 Blog 👈🏻

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Heeft iemand tips tegen diefstal?
Bij een klant van me een wijk verderop zijn 2 F20's leeggeroofd, ik maak me nu wel zorgen om mijn auto.
Gelukkig verzekerd maar liever voorkomen dan genezen..

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• synx6
  • Laatst online: 23:12
Domih schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:19:
Bij een klant van me een wijk verderop zijn 2 F20's leeggeroofd, ik maak me nu wel zorgen om mijn auto.
In je garage parkeren? Als er een bende actief is en ze hebben het gemunt op bepaalde onderdelen dan kun je weinig doen. Parkeren in een goed verlichte plek, alarm dat werkt en veel kabaal maakt? Buurtapp? Wijkagent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
kraades schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:18:

Nog een andere vraag. Kan ik ook ergens zien. A. Welke accessoires er voor een bepaald modeljaar beschikbaar waren. En B. Welke accessoires er op een bepaald exemplaar zitten? Ik heb vroeger Audi gereden en daar kon je dat ergens opvragen.

A - dat haal je volgens mij alleen uit de brochures/prijslijsten van dat modeljaar.
B - er zijn VIN decoders voor BMW online. Daar vul je de laatste tekens van het VIN in, en krijg je alle opties van die auto af fabriek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
@wd200 @--MP--
Ik was iets te summier. Ik rijd er doordeweeks maar weinig kilometers mee. Misschien 30 km per dag. Korte ritjes. Ik snap dat de beleving van de 6 cilinder een dikke plus is, maar ik feite rijd ik de motor maar net (niet) warm. Gaat dat op een gegeven moment niet ergens fout. Is een 4 cilinder dan toch een betere keuze of maakt dat niet uit.
Heb zelf een 640i, ook bewust voor gekozen omdat deze 6-cilinders heeft.

Rij, zeker nu met Corona, alleen maar heel korte stukjes (4 keer per dag 2km woon-werk). Rij eens per week momenteel (nu ik door Corona geen langere afstanden rijd) express een wat langere afstand (ca 50km), enkel en alleen om de motor en de accu te ontlasten.

Heb hiervoor een 6-cilinder F10 528i, en daarvoor een 6-cilinder Renault Espace gereden. Het enige dat ik gemerkt heb was dat de accu van m'n F10 na een jaar of 4 vervangen moest worden. Weet niet of dat direct gerelateerd was aan het rijden van korte afstanden.

De accu krijgt natuurlijk wel flink op z'n donder. Maar dat is niet erg, want die is vrij eenvoudig te vervangen. Zolang je met koude motor rustig rijdt maakt het voor de levensduur volgens mij niet zo gek veel uit.

Verder is het denk ik vooral een persoonlijke keuze.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sqorpius
Die auto's worden op verschillende manieren opgebroken, maar zijn allemaal te herleiden naar een aantal voorzorgsmaatregelen die je kan treffen:

1.) Uberhaupt geen alarm: Ze slaan je ruit in en maken de deur van binnen open
2.) Wel alarm (SA302 fabrieksalarm) en geen comfort access: Knippen gaten in daken en deuren om de centrale vergrendeling te omzeilen en de CAN-BUS bewaking plat te leggen
3.) Wel alarm en wel comfort access: Ze verlengen het signaal van je sleutel die in het huis ligt. Auto wordt dan dus "gewoon" geopend.

Preventieve maatregelen:

1.) Aftermarket alarmsysteem van Vodafone met 2e authenticatiesleutel. Zonder deze gaat t.a.t. het alarm af. Deze schrikken nog wel het meeste af.
2.) Originele sleutels in een anti RFID tasje/zakje bewaren 's nachts (allebei dus, OOK je reservesleutel)
3.) Indien je geen alarm hebt? Direct eentje laten inbouwen indien je het M-sportstuur en/of navigatie professional hebt en/of de digitale MFID cluster hebt. Dat zijn de voornaamste zaken waar ze voor komen.
4.) Diegene die de luxe hebben om hem fysiek binnen te zetten, is natuurlijk 100% secure. Een gemeenschappelijk afgesloten parkeergarage lijkt te helpen, echter heb ik daar ook al meerdere keren braakschades voorbij zien komen, en dan pakken ze gelijk alle voertuigen die interessant zijn voor ze.

[ Voor 9% gewijzigd door Sqorpius op 17-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
@wd200 @--MP--

Qua warmrijden en korte stukjes is het verhaal niet anders voor en 4 cilinder en een 6 cilinder. Daar moeten ze gewoon tegen kunnen, zo lang je maar niet als een malle gaat trappen terwijl de motor koud is. Af en toe even lekker op temperatuur komen door lange stukken te rijden vind elk blok fijn.

Enige punt is inderdaad zoals gezegd dat je accu wellicht eerder de geest geeft, maar dit geld voor beide modellen.

op bimmer.work kun je op basis van het chassisnummer vinden welke opties er ingebouwd zijn af fabriek per auto. om te kijken wat er beschikbaar was kun je het beste even een pdf prijslijst googlen van het juiste bouwjaar. Welk bouwjaar kijk je naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
@wd200 @--MP--

30km per dag is meer dan voldoende om de 6-cil (N55/S55/B58) motor "warm" te rijden, waarbij je wellicht verwijst naar de olietemperatuur? Die is de 75 graden voorbij na 5-6km met dit weer, waarbij de viscositeit in ieder geval voldoende is om de lagers/lagerschalen etc. van voldoende smering te voorzien. Het verschil van het opwarmen van een 6-cil versus 4-cil is niet heel groot (5.2L olie in de 4-cilinders en 6.5L olie in de 6-cilinders.

A. Lastig, met de LCI's van BMW wijzigen nog wel eens wat dingen, zoals het infotainment systeem etc.
B. Dat kan je via het chassisnummer opvragen. Als je er niet uitkomt, stuur de VIN maar door, dan kan ik je een optielijst toesturen. Meeste "VIN-decoders" zijn offline tegenwoordig.

EDIT: Behalve bimmer.work inderdaad, thanks @--MP--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Sqorpius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:24:
[...]

Die auto's worden op verschillende manieren opgebroken, maar zijn allemaal te herleiden naar een aantal voorzorgsmaatregelen die je kan treffen:

1.) Uberhaupt geen alarm: Ze slaan je ruit in en maken de deur van binnen open
2.) Wel alarm (SA302 fabrieksalarm) en geen comfort access: Knippen gaten in daken en deuren om de centrale vergrendeling te omzeilen en de CAN-BUS bewaking plat te leggen
3.) Wel alarm en wel comfort access: Ze verlengen het signaal van je sleutel die in het huis ligt. Auto wordt dan dus "gewoon" geopend.

Preventieve maatregelen:

1.) Aftermarket alarmsysteem van Vodafone met 2e authenticatiesleutel. Zonder deze gaat t.a.t. het alarm af. Deze schrikken nog wel het meeste af.
2.) Originele sleutels in een anti RFID tasje/zakje bewaren 's nachts (allebei dus, OOK je reservesleutel)
3.) Indien je geen alarm hebt? Direct eentje laten inbouwen indien je het M-sportstuur en/of navigatie professional hebt en/of de digitale MFID cluster hebt. Dat zijn de voornaamste zaken waar ze voor komen.
4.) Diegene die de luxe hebben om hem fysiek binnen te zetten, is natuurlijk 100% secure. Een gemeenschappelijk afgesloten parkeergarage lijkt te helpen, echter heb ik daar ook al meerdere keren braakschades voorbij zien komen, en dan pakken ze gelijk alle voertuigen die interessant zijn voor ze.
Belangrijkste preventieve maatregel (maar ook de lastigste) blijft volgens mij de parkeer & woon situatie.
Op het platteland gaan wonen blijft de beste oplossing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Sqorpius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:38:
[...]

B. Dat kan je via het chassisnummer opvragen. Als je er niet uitkomt, stuur de VIN maar door, dan kan ik je een optielijst toesturen. Meeste "VIN-decoders" zijn offline tegenwoordig.
Net even gecheckt, bimmer.work werkt nog steeds d:)b

• Sqorpius
--MP-- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:39:
[...]

Belangrijkste preventieve maatregel (maar ook de lastigste) blijft volgens mij de parkeer & woon situatie.
Op het platteland gaan wonen blijft de beste oplossing ;)
Yes, dat is zeker de belangrijkste, maar aangezien dat ook iets is waar je in een kort tijdsbestek het minste invloed op hebt, heb ik de overige maar opgenoemd waar je wel relatief snel invloed op kan hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:00:
[...]

Heb zelf een 640i, ook bewust voor gekozen omdat deze 6-cilinders heeft.

Rij, zeker nu met Corona, alleen maar heel korte stukjes (4 keer per dag 2km woon-werk). Rij eens per week momenteel (nu ik door Corona geen langere afstanden rijd) express een wat langere afstand (ca 50km), enkel en alleen om de motor en de accu te ontlasten.
Poeh, daar zou ik de auto niet voor pakken als het dagelijks is. Dan maar de fiets. Afhankelijk van waar je woont is dat misschien zelfs even snel, maar de koudstart is funest voor een auto, dat zou mijn voornaamste reden zijn. Jouw verbruik zal met zulk gebruik ook wel fors zijn; mijn zespitter zuipt als een tempelier in de eerste km's.

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
kaanmijo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Ben zojuist even naar m'n lokale (non-BMW) garage geweest en die zeggen gewoon simpelweg: boor een gaatje op het laagste punt in de unit (dat zit ergens achter de bumper) zodat het water eruit kan lopen. Dat zou het op moeten lossen. Ga ik denk ik binnenkort maar eens proberen, een nieuwe unit moet er toch in als het niet lukt.
Het vocht-issue:

Het werd de afgelopen week erger bij mij.

Naar een lokale BMW-specialist gereden. Die gaf 2 opties: "Nieuwe lamp-unit" of demonteren, drogen, "nachtje voor de kachel" vervolgens afkitten en weer inbouwen.
Uiteindelijk voor de laatse optie gekozen.
Kijken hoe dit gaat.

www.steamloco.info

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Spoetnik385 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:20:
[...]

Het vocht-issue:

Naar een lokale BMW-specialist gereden. Die gaf 2 opties: "Nieuwe lamp-unit" of demonteren, drogen, "nachtje voor de kachel" vervolgens afkitten en weer inbouwen.
Kijken hoe dit gaat.
ik zou redeneren dat wanneer het erger wordt, er ook extra vocht binnenkomt. Wanneer hij dan helemaal droog is, blijft er dus ergens een afsluiting zitten die niet helemaal dicht is..

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
Eagle Creek schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:35:
[...]

ik zou redeneren dat wanneer het erger wordt, er ook extra vocht binnenkomt. Wanneer hij dan helemaal droog is, blijft er dus ergens een afsluiting zitten die niet helemaal dicht is..
Vandaar dat stapje: afkitten (rondom)

www.steamloco.info

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYlft6cjun6JGvmle307wrDgUok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpANXFwcwidf1ftPbJAyWwpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een 'klein' beetje last van condens. Zit net twee maanden een nieuwe unit in.
Maandag gaat ie naar de dealer om het op te lossen.

Het is maar goed dat ik nog tot april 2022 Premium Selection garantie heb...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

_Arthur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:21:
[...]

Denk dat ie bedoelde dat auto's uit 1980 wel van een fatsoenlijke kwaliteit waren 8)
Spoetnik385 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:20:
[...]

Het vocht-issue:

Kijken hoe dit gaat.
Civic09 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:46:
[Afbeelding]

Hier ook een 'klein' beetje last van condens. Zit net twee maanden een nieuwe unit in.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/0e/8b/7d/0e8b7d2c53195177a326670609fcb7ea.jpg

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
Civic09 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:46:
[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde "probleem" met mijn koplampen. Er zitten ontluchtingselementen in beide koplampen om vocht wat verdampt kwijt te kunnen. Dit gebeurt als de (LED/Xenon) koplampen branden. Omdat we nu natuurlijk echt een stuk minder rijden (althans ik), vermoed ik dat het probleem daardoor vergroot wordt.

Na een langer stuk rijden is het weg, en blijft het ook weg totdat de auto weer een periode stilstaat buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik heb al eens gekeken naar het ronde dekseltje aan de bovenzijde van de unit. Dit kun je los draaien maar volgens mij kom je dan nog niet in de behuizing als je de fohn er in laat blazen.

Ik heb de LED-koplampen en die worden niet echt warm om goed te kunnen drogen.
Na een uur rijden zie ik hier dan ook geen enkel verschil.

Waar kan ik die ontluchtingselementen vinden?

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Heb zelf een Alarmklasse 5 laten inbouwen in m'n F32 Msport pakketje; Extra authenticatie, anti jam, een app waarmee je zelf nog controle heb over de startblokkering plus je zit op een alarm centrale voor als er wat gebeurt; geldt in Europa. (abbo kost 250 euro per jaar)
Dit heb ik gedaan ondanks dat die altijd binnen slaapt. Iedereen moet gewoon met zijn tengels van mijn auto afblijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
Civic09 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:22:
Ik heb al eens gekeken naar het ronde dekseltje aan de bovenzijde van de unit. Dit kun je los draaien maar volgens mij kom je dan nog niet in de behuizing als je de fohn er in laat blazen.

Ik heb de LED-koplampen en die worden niet echt warm om goed te kunnen drogen.
Na een uur rijden zie ik hier dan ook geen enkel verschil.

Waar kan ik die ontluchtingselementen vinden?
Nee dat werkt inderdaad niet, ik heb zelf ook de identieke LED-koplampen, als je het dimlicht aanzet worden ze wel degelijk warm, zeker onder de unit waar alle koelvinnen zitten voor de LED-aansturing. Ik zal even kijken of ik een diagram kan vinden van de koplamp zelf, maar ik vermoed dat dit aan de achter/bovenzijde is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sqorpius
Omdat het al een poosje jeukte, en ik echt sinds de introductie van dit stuur ergens in 2008-2009 (E90 Performance reeks) onder de indruk was van het hele hoge geek/gadget/tech/kermis-gehalte, heb ik nu eindelijk ook het BMW M-performance Race Display II stuur in mijn eigen auto gemonteerd. Vraag niet of de kosten opwegen tegen het stuur, dat doet het zeker niet. Het hebben-hebben-gehalte is onwijs hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpSd6Fn7tWWE56Tuud86cRZ6jOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Pn1OulTRG70Hp7abhKOcy6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Sqorpius Wat doet het, behalve een beetje KITT lampjes heen en weer laten gaan?
(Ik denk dat ik het wel weet, maar maak er gerust ook eens een filmpje van)

Signatures zijn voor boomers.

• kipneck
  • Laatst online: 09-09 19:03
Ik ben voor mijn 325xi uit 2011 (e90 LCI) aan hertkijken om een winterset, maar krijg niet erg veel duidelijkheid wat hier nou precies onder moet wat betreft velg en bandenmaat.
Vooral omdat ik een xdrive heb kom ik niet veel informatie tegen.

Heeft iemand hier er misschien ervaring hiermee?

• loeberce
kipneck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:44:
Ik ben voor mijn 325xi uit 2011 (e90 LCI) aan hertkijken om een winterset, maar krijg niet erg veel duidelijkheid wat hier nou precies onder moet wat betreft velg en bandenmaat.

Welke velgen heb je nu dan?

• --MP--
kipneck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:44:

Hoezo niet veel informatie, als je gewoon even zoekt op de af fabriek bandenmaten heb je volgens mij keuze zat.
Xdrive maakt niets uit.

Je moet zelf 2 dingen kiezen, welke diameter je wil, en of je een breedset (bredere achterbanden dan voor) wil of juist niet. Voor grip op sneeuw/glad wegdek/sneeuwkettingen zou een breedset niet perse een goed idee zijn... voor t oog natuurlijk wel 8)

hier staan de meeste OEM sets wel tussen: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464
Mis dan alleen de 194M breedset 17" wat een prima winterset is.

[ Voor 8% gewijzigd door --MP-- op 17-12-2020 15:53 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Over velgen gesproken.. ik vind de 554M velgen erg mooi maar volgens de specs zou die echt alleen voor de F40 1 serie passen. Ik zie dat er in vergelijking met de F20 wel wat verschil in ET waarde is.. maar waarom hij niet op de F20 1 serie zou passen.. ?

• --MP--
Vermoed dat je dan sleufgaten moet maken.

Is de F40 niet overgegaan naar 5x112 ?

• loeberce
Bij de E60/E61 is de ET waarde anders als je xdrive hebt. Het kan dus geen kwaad om even goed te kijken als je andere velgen gaat zoeken, mocht dit bij dit model ook het geval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sqorpius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:38:
Die is de 75 graden voorbij na 5-6km met dit weer
Optimistisch... hier staat de naald pas na 11 à 12 kilometer op 75°C. Misschien komt dat vanwege het feit dat ik een N52 heb, maar zelfs de 95°C wordt pas na 16 kilometer aangetikt. Dan rij ik rustig warm en kom ik niet boven de 3000 rpm. Wel met xHP Stage 3.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sqorpius schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:12:
[...]

Nee dat werkt inderdaad niet, ik heb zelf ook de identieke LED-koplampen, als je het dimlicht aanzet worden ze wel degelijk warm, zeker onder de unit waar alle koelvinnen zitten voor de LED-aansturing. Ik zal even kijken of ik een diagram kan vinden van de koplamp zelf, maar ik vermoed dat dit aan de achter/bovenzijde is.
Vett, welke wagen is het?

• CreativeS
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:25:
Bij de E60/E61 is de ET waarde anders als je xdrive hebt. Het kan dus geen kwaad om even goed te kijken als je andere velgen gaat zoeken, mocht dit bij dit model ook het geval zijn.
Klopt, bij de E6X wel... bijvoorbeeld Style 152:

SeriesModelExceptSizeETWeight
5er E60+4x48x18ET 2014,80
5er E60+4x48x18ET 4311,23

• kipneck
Style 405 18” met zo te zien om elke velg dezelfde band, dus geen breedset.

Deze zijn er door de vorige eigenaar gemonteerd.

• kipneck
--MP-- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:49:
[...]

Hoezo niet veel informatie, als je gewoon even zoekt op de af fabriek bandenmaten heb je volgens mij keuze zat.
Xdrive maakt niets uit.

Je moet zelf 2 dingen kiezen, welke diameter je wil, en of je een breedset (bredere achterbanden dan voor) wil of juist niet. Voor grip op sneeuw/glad wegdek/sneeuwkettingen zou een breedset niet perse een goed idee zijn... voor t oog natuurlijk wel 8)

hier staan de meeste OEM sets wel tussen: https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=464
Mis dan alleen de 194M breedset 17" wat een prima winterset is.
Er werd mij juist een tijd terug verteld dat je met xdrive moest oppassen, hier scheen niet zomaar elke velg op te passen die op de niet xdrive wel passen

• CreativeS
  • Niet online
kipneck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:49:
Er werd mij juist een tijd terug verteld dat je met xdrive moest oppassen, hier scheen niet zomaar elke velg op te passen die op de niet xdrive wel passen
Bij een E9X maakt dat niet uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
Maasluip schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:28:
@Sqorpius Wat doet het, behalve een beetje KITT lampjes heen en weer laten gaan?
(Ik denk dat ik het wel weet, maar maak er gerust ook eens een filmpje van)
Zal er later een filmpje van maken.

Die “KITT” lampjes werken eigenlijk als opschakel indicatie. Dus werken richting een vooraf ingesteld target RPM toe. Je hebt verder weergave diverse sensoren omtrent temperaturen, laptimer, G-meter etc. OLED display in het midden van het stuur geeft dat weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sqorpius
CreativeS schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:27:
[...]

Optimistisch... hier staat de naald pas na 11 à 12 kilometer op 75°C. Misschien komt dat vanwege het feit dat ik een N52 heb, maar zelfs de 95°C wordt pas na 16 kilometer aangetikt. Dan rij ik rustig warm en kom ik niet boven de 3000 rpm. Wel met xHP Stage 3.
N52 is wereld van verschil inderdaad. Atmosferisch, andere oliethermostaat etc. Die worden een stuk minder snel “warm”. Hangt ook af welke olie je gebruikt, 0W30, 5W30, 5W40? In de nieuwere motoren schrijft BMW 0W-30 voor tegenwoordig, te dun naar mijn mening, maar goed, milieuvriendelijker..

[ Voor 9% gewijzigd door Sqorpius op 17-12-2020 18:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vandaag de 330i opgehaald en direct door de keuring gegaan (zonder opmerkingen). Nu staat ie bij de garage voor een kleine beurt en te wachten tot de hele papierwinkel is geregeld. Hopelijk krijgen we dat nog dit jaar rond. :) Het is een 330i High-line uit 2005 met 66.900KM op de teller, de auto is echt perfect onderhouden en er zit geen krasje op of in. Er zat nog een dashcam in met wat footage vanuit Japan, echt lachen. :D

Foto's voor de liefhebbers, direct vanuit de haven net van de boot. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPbMh57Pouixl-zU1huT3BBtZ9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQNUOhoMhjQ5fgLshsqeDgET.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB724yyGyP1Qm2ovuSe3pBM8Hx4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/om9Feze5A9NiBFC2zp9RyXvG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Djx3jUhL4lwypP6TT6KRSKezITo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ED1tooaSt1XENJ6z5mM2ckUG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvxPwx77kn9x5aHZdeTXkhgv0v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAYjOK7b8T5B9n0sonbrEXpR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCCj2907OqoFEs4yqCGVp76lJUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqycHiwTtmwsqmtNdBZOt09y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RvSgg7z0T66IWWIIhhS8VreaE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDL5xENr3MTTIb3edaCr9DED.jpg?f=fotoalbum_tile

• 418O2
Hij komt ook daadwerkelijk uit Japan? Is dat interessant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:56:
Hij komt ook daadwerkelijk uit Japan? Is dat interessant?
Ja met de boot, ze rijden daar vrijwel geen woon-werk en de regels rondom de APK zijn vrij streng. Dus auto's zijn vrij goed onderhouden en hebben weinig kilometers gereden. En over het algemeen zijn het ook vaak de luxe varianten, want dat is status verhogend. :P (Niet zoals in Nederland van die uitgeknepen oude leasebakken met een businesspakketje)

En auto's van deze leeftijd zijn afgeschreven in Japan dus financieel is het ook 'redelijk' interessant. Er komen wel nog heel wat kosten bij kijken maar je komt er wel mee uit ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik dacht dat Japan rhd is. :?

@FiXeR.nl kan je een indicatie van de kosten geven? Klinkt namelijk interessant, maar heb je ook proefritten gemaakt? En hoe overleg je met de verkoper?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
pjot1 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:50:
Ik dacht dat Japan rhd is. :?

@FiXeR.nl kan je een indicatie van de kosten geven? Klinkt namelijk interessant, maar heb je ook proefritten gemaakt? En hoe overleg je met de verkoper?
Een Lhd auto is ook statusverhogend, gekke jongens die Jappaners. Als je The Grand Tour / Top Gear leuk vindt zou je voor de lol ook een James May: Our man in Japan moeten kijken. DM me anders ff als je meer wil weten over het proces. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
Lhd is ook een statussymbool in Japan dacht ik.

Overigens zie ik xenon, maar geen sproeiers. Daar niet verplicht, of aftermarket? Zijn sproeiers niet verplicht bij de NL APK?

Verder leuk ding, maar niet superspeciaal, toch? Automaat, stoelverwarming, bekerhouders, navi prof. Maar standaardstoelen, geen lendesteun, standaard stuur. Hij is niet 'bomvol'.

• CreativeS
  • Niet online
Die 330i is van 2005 en dan zijn de sproeiers niet verplicht. Pas na december 2006.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

CreativeS schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:06:
Die 330i is van 2005 en dan zijn de sproeiers niet verplicht. Pas na december 2006.
En met LED niet meer. Jammer, want dat zou veel helpen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Pannencouque schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:59:
Lhd is ook een statussymbool in Japan dacht ik.

Overigens zie ik xenon, maar geen sproeiers. Daar niet verplicht, of aftermarket? Zijn sproeiers niet verplicht bij de NL APK?

Verder leuk ding, maar niet superspeciaal, toch? Automaat, stoelverwarming, bekerhouders, navi prof. Maar standaardstoelen, geen lendesteun, standaard stuur. Hij is niet 'bomvol'.
Sproeiers zijn verplicht bij auto's vanaf 2006. :)

Hij heeft wel de luxe stoelen met memoryfunctie, alleen geen Lumbar support en mist het 'Sports' stuur. Dat is ook het enige wat mist op de optielijst van de 2005 e90 volgens mij. Hij heeft wel een achteruitrijcamera.

Ik heb sowieso een hekel aan de term 'bomvol' want dat zegt letterlijk niks en staat bij iedere VW Golf op marktplaats. Daarnaast is een 3 serie is sowieso nooit echt 'superspeciaal' toch?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

FiXeR.nl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:42:
[...]

Hij heeft wel de luxe stoelen met memoryfunctie, alleen geen Lumbar support en mist het 'Sports' stuur. Dat is ook het enige wat mist op de optielijst van de 2005 e90 volgens mij. Hij heeft wel een achteruitrijcamera.
Kun je eens een foto maken van het camerabeeld? Ik ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:37:
[...]

Kun je eens een foto maken van het camerabeeld? Ik ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van toen.
Hij staat nu bij de garage, maar ik weet nog wel dat er geen afstandsmarkeringen op het beeldscherm staan. Het is gewoon beeld in 800x480, that's it. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
FiXeR.nl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb sowieso een hekel aan de term 'bomvol' want dat zegt letterlijk niks en staat bij iedere VW Golf op marktplaats. Daarnaast is een 3 serie is sowieso nooit echt 'superspeciaal' toch?
Voor zover ik weet zijn die sproeiers eerst verplicht geweest vanaf 2006 inderdaad maar laterna weer afgeschaft, samen met de automatische hoogteverstelling.
--MP-- schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:23:
Vermoed dat je dan sleufgaten moet maken.

Is de F40 niet overgegaan naar 5x112 ?
Ah ik kon al nergens vinden wat het bij de F20 was.. maar dat zou wel wat kunnen verklaren inderdaad :+
Pagina: 1 ... 97 ... 370 Laatste