Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Zo, na een tijdje getwijfeld te hebben, heb ik toch de knoop doorgehakt en een nieuwe velgen set gekocht en bovendien de auto voorzien van wat "M-performance" aankleding. Geprobeerd om het nog enigszins subtiel te houden, alhoewel dat woord op een M4 wellicht niet echt van toepassing is. Ik heb gekozen voor:
  • Originele 20" 666M "Shadow" Competition velgen (265/30/20 + 285/30/20 PSS)
  • OEM Carbon flaps voor
  • OEM Spoiler lip voor in carrosseriekleur
  • OEM Sideskirts in carrosseriekleur
  • OEM Carbon Diffusor achter
  • OEM Carbon spoiler achter (die moet nog gemonteerd worden)
En zo ziet dat er nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni7iy8C5oC_hEOtIZCvbVzerR9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uO4ZZcbG87IA8Fm7NFCkYjCo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvpKbbN_G0XdS2CZqzoAhzXnGgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgIEakTRuoMmuX7pipFeoa3m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNgDdMYFHwYnlr1sNLmxh9826bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBSwi40UycO7g3SfOQJ7VF9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kALEjxjdTHEsGXwXuqgU8_R2cKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyhTbszJOB2ddlcpIMgvlRsD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQNK2Aas6GmZWn2brEVseB8u5fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXXTzUw46it45OHmWeyQmD6y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIbV6gNCniG9SbRjdyZDzhWRow0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxSmcVPwWzsbe8mPh4YnJkvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YfVcKPeAV4Uim-23IUX8QD1EnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rQZ2HbyGZcNkOW5BEqTINLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Nn6oW2BbU5JVmFOgZ9XJfKk9O0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3e0HzBZzneN1ifASDMpbWkRR.jpg?f=fotoalbum_large

Leebmann24.de had bovendien wat leuke kortingen afgelopen weekend. Dus ook het BMW M-performance II OLED Display stuur is besteld, en komt hopelijk deze week binnen!

[ Voor 38% gewijzigd door Sqorpius op 02-12-2020 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Sqorpius schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:45:
Zo, na een tijdje getwijfeld te hebben, heb ik toch de knoop doorgehakt en een nieuwe velgen set gekocht ...
Wat een geile bak _/-\o_
Mooie foto's ook :)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Vraagje. Ik heb dit voorjaar een nieuwe BMW gekocht uit 2016 en afscheid genomen van mijn 21 jaar oude BMW. Set winterbanden erbij op originele velgen. Die heb ik afgelopen weekend eronder gezet. Echter, deze set beschikt niet over ventielen met velgen sensor (RDC). Nu geconfronteerd met steeds meldingen en een geel lampje dat continue brand. Weet iemand een manier om dit systeem te deactiveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@flyingdutchboy:
"Vanaf 1 november 2014 dient elke nieuw verkochte auto door de fabrikant te zijn voorzien van een TPMS systeem. Toegestaan zijn zowel directe als indirecte systemen, zolang deze voldoen aan de eisen en voorwaarden van de Europese richtlijn ECE-R64. Deze richtlijn beschrijft de functionaliteit van het TPMS systeem, het maakt daarbij niet uit of er gebruik wordt gemaakt van een originele sensor of een aftermarket sensor. TPMS maakt onderdeel uit van de typegoedkeuring van de auto en is daarmee een verplicht onderdeel van de auto. Als bestuurder die je daar rekening mee te houden bij de aanschaf van andere velgen." bron
Beter maar een setje sensoren monteren dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Laatst online: 02-04 15:24
flyingdutchboy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:57:
Vraagje. Ik heb dit voorjaar een nieuwe BMW gekocht uit 2016 en afscheid genomen van mijn 21 jaar oude BMW. Set winterbanden erbij op originele velgen. Die heb ik afgelopen weekend eronder gezet. Echter, deze set beschikt niet over ventielen met velgen sensor (RDC). Nu geconfronteerd met steeds meldingen en een geel lampje dat continue brand. Weet iemand een manier om dit systeem te deactiveren?
Het is uit te coderen, maar officieel is het een veiligheidssysteem wat verplicht is vanaf 2014.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

flyingdutchboy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:57:
Laat dan ook even je verzekering weten dat je een essentieel veiligheidssysteem uitschakeld!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Bedankt voor jullie antwoorden. Een essentieel veiligheidssysteem is voor mij bv ABS. Zonder zou ik nooit in sneeuw of gladde omstandigheden gaan rijden. Dit bandenspannings systeem ziet er meer uit als marketing met een mooi display op de boordcomputer. Bij de andere wielen werkt het ook niet zonder dat ik eerst ben gestopt en reset heb gedrukt. Ik ben toch gewend de spanning regelmatig te checken met mijn fietspomp voorzien van druk meter. Heeft iemand een tip - Eindhoven óf omgeving - waar ik dit eventueel kan laten inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

flyingdutchboy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:43:
Bedankt voor jullie antwoorden. Een essentieel veiligheidssysteem is voor mij bv ABS. Zonder zou ik nooit in sneeuw of gladde omstandigheden gaan rijden. Dit bandenspannings systeem ziet er meer uit als marketing met een mooi display op de boordcomputer. Bij de andere wielen werkt het ook niet zonder dat ik eerst ben gestopt en reset heb gedrukt. Ik ben toch gewend de spanning regelmatig te checken met mijn fietspomp voorzien van druk meter. Heeft iemand een tip - Eindhoven óf omgeving - waar ik dit eventueel kan laten inbouwen
Ik stuur je zometeen een DM!
Maar nog belangrijker, wat voor BMW heb je gekocht??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Bij runflat banden (zoals waarschijnlijk origineel gemonteerd op je BMW) zijn deze sensoren vrij essentieel. Je merkt dan namelijk veel minder goed dat je een lekke band hebt, en de kans is groot dat je te lang door blijft rijden en je band echt kapot gaat.

Als je het uit laat coderen, bedenk je dan wel dat het bij je zomer set ook niet meer werkt.

Ik zou gewoon even die sensoren regelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

--MP-- schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:47:
Bij runflat banden (zoals waarschijnlijk origineel gemonteerd op je BMW) zijn deze sensoren vrij essentieel. Je merkt dan namelijk veel minder goed dat je een lekke band hebt, en de kans is groot dat je te lang door blijft rijden en je band echt kapot gaat.

Als je het uit laat coderen, bedenk je dan wel dat het bij je zomer set ook niet meer werkt.

Sterk argument. HIj zou dan bij de switch naar zomerset dit weer moeten aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:35

Dit inderdaad, wat MP zegt heb ik ook meegemaakt. Rechtsachter een schroef gepakt in de RFT band, geen merkbaar verschil in rijeigenschappen zelfs niet toen er nog maar minder dan 1 bar in de band zat. Tevens is het aan de buitenkant ook niet goed te zien, vooral als je grote wielen hebt dan zakt de wang al helemaal niet meer in bij stilstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
flyingdutchboy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:43:
De meeste bandenboeren kunnen dit gewoon. Toen ik m'n winterbanden bestelde kwam er 180 euro bovenop voor de 4 sensoren.

Dat "stoppen en resetten" hoef je slechts één keer te doen. Meteen nadat de banden (of in jouw geval de sensoren) gemonteerd zijn gewoon resetten en even een minuut of 20 gaan rijden (de auto meldt het wanneer de kalibratie voltooid is). Daarna hoeft dat niet meer en kun je de druk gewoon aflezen in het infotainment, althans bij mijn F20.

cyntax schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:47:
Dit inderdaad, wat MP zegt heb ik ook meegemaakt. Rechtsachter een schroef gepakt in de RFT band, geen merkbaar verschil in rijeigenschappen zelfs niet toen er nog maar minder dan 1 bar in de band zat. Tevens is het aan de buitenkant ook niet goed te zien, vooral als je grote wielen hebt dan zakt de wang al helemaal niet meer in bij stilstand.
Dat geldt niet enkel voor RFT. Pa kreeg amper een maand na aanschaf van z'n auto ook ineens een waarschuwing over de bandendruk rechtsvoor. Hij merkte nog helemaal niks maar stopte voor de zekerheid toch en jawel hoor, spijker erin. Die sensoren hebben door dat de druk weg valt lang voordat er dusdanig veel lucht ontsnapt is dat je het merkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Toevallig zelf een tijdje terug ook gehad met mijn non RFT Pilot Sport 4 banden. Druk was toen teruggevallen van +/- 2.3 -> 2.0. Vooral het tijdsbestek waarin dit gebeurd zorgt voor de trigger van het lampje in het dash.
Ik merkte er namelijk zelf ook vrij weinig van bij het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Vraagje, ik heb nu 16dkm gereden met mijn Michelin Pilot Sport 4 banden (achter 255/35/18). Nu valt het me op dat er nog maar 3/4+-mm opzit en het idee heb dat ie behoorlijk hard slijt.
Nu vraag ik me af hoelang de mensen hier doen met deze band (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
joshje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:03:
Vraagje, ik heb nu 16dkm gereden met mijn Michelin Pilot Sport 4 banden (achter 255/35/18). Nu valt het me op dat er nog maar 3/4+-mm opzit en het idee heb dat ie behoorlijk hard slijt.
Nu vraag ik me af hoelang de mensen hier doen met deze band (ongeveer)?
Hangt er helemaal van af of je veel snelweg rijdt of niet en wat je rijstijl is. Ik heb PS4S onder mijn 335d liggen en die gaan al 40k km mee, en daar zit ook nog 3-4 mm op. Maar ik rijd voornamelijk snelweg en heb een redelijk rustige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:12
1 koplamp is al vervangen wegens heftige condensvorming en valt me op dat de andere ook behoorlijk aangeslagen is. Gisteren gereden en vandaag nog niet helder. Wel behoorlijk vochtig buiten, maar ik vind het niet echt premiumwaardig. Betreft een F31 320i LCI uit 2018. Heb nog tot april 2022 Premium Selection garantie dus maak me geen zorgen, maar fraai is het niet. 'Stand der Technik' of een reden om aan te kaarten bij de dealer?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3zjvvGb/20201203-123456.jpg

Zijn meerdere eigenaren hier met een F3X LCI, herkennen die dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
@joshje De PS4 zijn volgens mij niet gebouwd op duurzaamheid maar de slijtage is vooral afhankelijk van de rijstijl. Mits de slijtage aardig gelijk is over band. Het is ook weer niet extreem volgens mij.

Met mijn vorige Goodyear banden heb ik ongeveer 80k gereden. Maar mijn vrouw, die de meeste km's maakt, en ik rijden alle twee vrij rustig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Civic09 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:31:
1 koplamp is al vervangen wegens heftige condensvorming en valt me op dat de andere ook behoorlijk aangeslagen is. Gisteren gereden en vandaag nog niet helder. Wel behoorlijk vochtig buiten, maar ik vind het niet echt premiumwaardig. Betreft een F31 320i LCI uit 2018. Heb nog tot april 2022 Premium Selection garantie dus maak me geen zorgen, maar fraai is het niet. 'Stand der Technik' of een reden om aan te kaarten bij de dealer?

[Afbeelding]

Zeker aankaarten bij dealer, vervangen ze de module voor je, gewoon onder garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
@Spollie @MrFl0ppY Dat rijstijl afhankelijk is uiteraard logisch. Banden zijn netjes recht afgesleten. Het viel me gewoon op dat er al vrij weinig profiel opzit terwijl ze nog geen jaar oud zijn. Mijn rijstijl is wel sportief en ongeveer 75% binnendoor en 25% snelweg. Ik verwacht dat de banden dus ongeveer wel op zullen zijn bij 25-30k km (en dat vind ik vrij snel).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ze is er weer... Doet wel even pijn. Mijn monteur is van het type "als het toch open ligt doen we het goed", al met al is het een motorrevisie geworden
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij is nu wel zo goed als nieuw ongeveer. Plan was om hem volgend jaar weg te doen, maar dat wordt even uitgesteld vrees ik

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 03-12-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

Eagle Creek

Breathing security

418O2 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:14:

Hij is nu wel zo goed als nieuw ongeveer. Plan was om hem volgend jaar weg te doen, maar dat wordt even uitgesteld vrees ik
Tja, of je doet hem nu juist wel weg, verkoopt hem met een goede prijs onder mom van "net mega onderhoud gehad, verwacht op korte termijn geen dure reparaties".

Rijd je er zelf nu weer een paar jaar mee rond, neemt de kans weer toe dat er andere dure dingen aan zitten te kopen en dat drukt de prijs. Plus de KM's en leeftijd.

Ik zou het als koper wel weten namelijk, je koopt een hele bak zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 03-12-2020 17:37 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Eagle Creek schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:36:
[...]

Tja, of je doet hem nu juist wel weg, verkoopt hem met een goede prijs onder mom van "net mega onderhoud gehad, verwacht op korte termijn geen duren reparaties".
Sja, de km-stand (210dkm) is daar misschien ook net te hoog voor.
Rijd je er zelf nu weer een paar jaar mee rond, neemt de kans weer toe dat er andere dure dingen aan zitten te kopen en dat drukt de prijs. Plus de KM's en leeftijd.
Klopt, maar hij is qua km's en leeftijd toch al over zijn interessante tijd heen (is van 1999). Wel een leuke uitvoering, leuke motor (3.5 v8), maar daar ga ik nooit meer veel voor krijgen.

Even slikken en doorrijden. De TC had het er wel even moeilijk mee toen ik weer ging rijden. Heb weer 3 weken in de 523i gereden en daar moet je toch iets meer in stampen om vooruit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie is er bekend met BMW service inclusive, er is nu namelijk een aanbod om voor 60mnd/100.000KM het onderhoud af te kopen voor mijn G20 330i (2019 mei) en het geldt dus vanaf 1e levering auto. Dus zou nog 3,5 jaar gebruik kunnen maken van deze aanbieding van 799 euro. Standaard prijs voor 48md/80.000KM is ruim 1000 euro, 72mnd/120.000 is ruim 1600 euro ter vergelijk.

Voor details: https://www.bmw.nl/nl/con...mw-service-inclusive.html

Geen idee hoe lang dat aanbod nog geldt, ik denk dat het black friday gerelateerd is, zal dus snel moeten beslissen.

Auto geeft aan pas onderhoud nodig te hebben in mei 2022 of 23.000 KM (remvloeistof iets eerder).
Ik kan niet zo snel vinden wat het onderhoudsplan is, maar lijkt erop dat de auto dat zelf aangeeft wanneer het nodig is.

Wat ik zelf uitreken: nog 42 maanden looptijd, is 33,5 euro per maand. Maar natuurlijk valt niet alles eronder.
Iemand een idee wat een beurt voor een recente BMW 3 serie kost bij de dealer?

Addendum: ik verwacht 15 tot 20K KM per jaar te rijden, maar door corona is dat al een stuk minder dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Quantor op 03-12-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ik denk dat je er wel mee bespaart. Het is voor de dealer ook voordelig omdat ze garantie hebben dat je naar hun toe komt, daarmee bouwen ze een band op en als ze iets vinden wat niet goed werkt, kunnen ze daar geld op verdienen.
De dealer zelf kost het trouwens niks, volgens mij wordt het door BMW Nederland vergoedt aan de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben ook van plan om niet eerder dan over 3,5 jaar naar een andere auto te kijken, waarschijnlijk zelfs later, heb ook 9 jaar in m'n vorige auto (Golf VI GTI) rond gereden.

Ik kom ook niet aan de 100K binnen de 5 jaar normaal gezien.
Zit al in de winkelwagen, nu nog op bestellen klikken ;-)

Besteld, adder onder het gras is wel dat het vervalt als de auto gestolen wordt of total loss wordt verklaard.

[ Voor 16% gewijzigd door Quantor op 03-12-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[Afbeelding]

https://www.bmw.nl/nl/con.../garantievoorwaarden.html
"Verlichting - excl. Lampjes" vallen onder garantie. Beetje onduidelijk of dit onder "lampjes" valt. Maar als je naar een dealer als Breeman gaat, zullen ze geneigd zijn om je in eerste instantie proberen op te laten draaien voor zo'n €1500 om dit probleem op te lossen. Zie:
kaanmijo in "Het grote BMW-topic #14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik had hier in januari last van (post). Bij één koplamp trok het weg. Bij die tweede heb ik het opgelost door er een tijdje een föhn op te zetten...

Daarna is het niet meer teruggekomen overigens. Sinds deze zomer staat m'n auto in een garage in plaats van buiten dus kan er nu niet meer zoveel over zeggen.

Wat ik er toen allemaal over heb gelezen "hoort het er bij", bizar genoeg.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:07:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind zo'n indirecte verlichting van de nieren ook wel erg sjiek staan. En er zijn nog veel andere voorbeelden te noemen van toffe mogelijkheden met verlichting. Echter weten we allemaal dat als we gaan toestaan dat men zelf verlichting gaat monteren we binnen no-time fast and the furious x10 taferelen gaan krijgen.
Wat ik me afvraag: de nieuwe Skoda Enyaq (elektrisch) is leverbaar met een verlichtte grille. Kan alleen niet vinden of dat ook alleen aan staat als je stilstaat, maar lijkt me sterk eigenlijk voor een prijzige optie. Zolang de verlichting gewoon wit/geel is, is het denk ik niet perse verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
Ik zit bij Dusseldorp Zwolle en over het algemeen ben ik daar wel goed over te spreken. Maar goed ze vinden me daar al wel een pietje precies heb ik gemerkt. Wil ook niet meteen als zeikerd overkomen door bij elke kleinigheid lopen te klagen. Anderszijds, hij heeft genoeg centjes gekocht en van een premium merk als BMW mag je ook wel een stukje kwaliteit verwachten. Het is geen Audi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

Eagle Creek

Breathing security

Cyb schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:02:
[...]

https://www.bmw.nl/nl/con.../garantievoorwaarden.html
"Verlichting - excl. Lampjes" vallen onder garantie. Beetje onduidelijk of dit onder "lampjes" valt. Maar als je naar een dealer als Breeman gaat, zullen ze geneigd zijn om je in eerste instantie proberen op te laten draaien voor zo'n €1500 om dit probleem op te lossen. Zie:
Een lampje is een slijtagegevoelig onderdeel waar licht uit komt. Vocht in een unit is geen lamp maar een behuizing,

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:46
Quantor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:31:
Wat ik zelf uitreken: nog 42 maanden looptijd, is 33,5 euro per maand. Maar natuurlijk valt niet alles eronder.
Iemand een idee wat een beurt voor een recente BMW 3 serie kost bij de dealer?

Addendum: ik verwacht 15 tot 20K KM per jaar te rijden, maar door corona is dat al een stuk minder dit jaar.
Bij een F20 diesel:
Bij 30k: Olieservice 185 Interieurfilter 82
Bij 60k: Olieservice 185 Interieurfilter 82 Onderhoudsbeurt 68 Brandstoffilter 91 Luchtfilter 84 Sleutelbatterij 8
Bij 90k: Olieservice 185 Interieurfilter 82
Remvloeistof: 56

Bougies weet ik niet :). Ik denk dat het er dus een beetje op spant of je de 3e beurt wel of niet binnen het contract kunt laten vallen. De onderhoudsinterval is ook nog eens variabel, dus je moet niet te rustig rijden 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door HeldereM op 03-12-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 12-09 23:23

[Afbeelding]

Zolang er geen druppels aan de binnenkant zitten van de koplamp, is er niets aan de hand voor BMW. Dus wordt niet vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 12-09 23:23
Vuurs schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:17:
Na een post een tijdje terug in dit forum over mijn zoektocht naar een F20 inmiddels eentje gevonden en afgelopen zaterdag op kunnen halen :D

Even een snelle foto;
[Afbeelding]

De auto zit vol met opties, en nu druk bezig e.e.a. aan het uitzoeken.

Een van de opties waar ik niet helemaal aan uitkom is 6AK Connecteddrive Services. Ik heb inmiddels een account aangemaakt in de Connected Drive app en chassisnummer ingevoerd. De app geeft de melding om een code ter bevesting van registratie in te voeren. Terug te vinden in iDrive via connected drive --> apps --> BMW messages. In de auto kan ik onder dit menu echter enkel telefoonnummers van klantenservice etc. terugvinden. Lukt me dus niet om de auto te koppelen.

Moet ik daarvoor eerst een Remote Services abonnement afsluiten zoals onderstaand?
[Afbeelding]

Welke mogelijkheden krijg ik daarvoor terug in de app met deze optie in de auto?

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Stuur mij gerust je chassisnummer door via PM. Kan ik morgen kijken welke ConnectedDrive diensten je kan aanschaffen en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ik hou het in de gaten hoe het zich ontwikkeld. De nieuwe koplamp is ook al niet helemaal condensvrij dus vervanging verwacht ik ook geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

BMW_M3 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:54:
Kreeg zojuist een prijsopgave van de dealer voor een grote beurt. Nu staat daarop olie 5w30, maar ik heb in mn hoofd dat dit 0w30 moet zijn.

Heb ik het mis? Voordat ik de dealer erop wijs :X
Gaat om een '17 F30 320i lci met 40k op de klok.

[Afbeelding]
Even terugkoppeling op het olie vraagstuk; beurt ondertussen gehad en er is nu verse 0w30 ingegaan(hopelijk niet alleen op papier :D) . Foutje op de offerte, maar was al gecorrigeerd op de werkbon.

"Freude am fahren" weer

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:18
HeldereM schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:48:
[...]

Bij een F20 diesel:
Bij 30k: Olieservice 185 Interieurfilter 82
Bij 60k: Olieservice 185 Interieurfilter 82 Onderhoudsbeurt 68 Brandstoffilter 91 Luchtfilter 84 Sleutelbatterij 8
Bij 90k: Olieservice 185 Interieurfilter 82
Remvloeistof: 56

Bougies weet ik niet :). Ik denk dat het er dus een beetje op spant of je de 3e beurt wel of niet binnen het contract kunt laten vallen. De onderhoudsinterval is ook nog eens variabel, dus je moet niet te rustig rijden 8)7
Bougies 60k of 4 jaar.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Vraagje;
Als ik een M140i zou importeren, wat zouden dan ongeveer de kosten zijn en hoe zijn die opgebouwd? Iemand die er toevallig ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00
Domih schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:34:
Vraagje;
Als ik een M140i zou importeren, wat zouden dan ongeveer de kosten zijn en hoe zijn die opgebouwd? Iemand die er toevallig ervaring mee heeft?
Dat is afhankelijk van het bouwjaar van de M140i en ook de uitstoot die met of zonder xDrive en met of zonder automaat wat anders is. Toen ik mijn M135i heb laten importeren heb ik voor een indicatie de calculator van Autoweek gebruikt. Niet helemaal accuraat maar wel een vrij goede indicatie: https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

Destijds(zomer 2018) kwam er bij mijn M135i uit 2015 nog zo'n 5k bovenop de koopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59

TommieW

Numa numa.

BMW_M3 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:22:
[...]

Even terugkoppeling op het olie vraagstuk; beurt ondertussen gehad en er is nu verse 0w30 ingegaan(hopelijk niet alleen op papier :D) . Foutje op de offerte, maar was al gecorrigeerd op de werkbon.

"Freude am fahren" weer
Misschien nog een nuttige aanvulling: ik dacht dat er altijd 5W30 in moest. Bij de garage hadden ze er 0W30 ingegooid. Toen ik hiernaar vroeg gaven ze aan dat het allebei kan. Achteraf het boekje gecheckt en dat bevestigd. Dit betreft een 116i N13.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Domih schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:34:
Vraagje;
Kijk eens bij Das Import en dan het M140i aanbod. Krijg je een idee van de getalletjes.

https://www.dasimport.nl/...s=&pk_e=#md-filter-anchor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
_Arthur schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:02:
[...]

Kijk eens bij Das Import en dan het M140i aanbod. Krijg je een idee van de getalletjes.

https://www.dasimport.nl/...s=&pk_e=#md-filter-anchor
Daar zit ook nog wel 3-5k marge op minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

418O2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:12:
Daar zit ook nog wel 3-5k marge op minimaal
Volgens mij niet.

Bij DAS: https://www.dasimport.nl/.../m140i/importeren-5268761
Zelfde auto op mobile.de: https://suchen.mobile.de/...tMail&utm_medium=textlink

Zowel DAS als Mobile vermelden € 23.911,- als aanschaf prijs (ex import etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
_Arthur schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:17:
[...]

Volgens mij niet.

Bij DAS: https://www.dasimport.nl/.../m140i/importeren-5268761
Zelfde auto op mobile.de: https://suchen.mobile.de/...tMail&utm_medium=textlink

Zowel DAS als Mobile vermelden € 23.911,- als aanschaf prijs (ex import etc etc).
Ah oke, kende hun concept niet. Dan hebben zij vrij dunne marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Ja alleen ze rekenen waarschijnlijk veel te veel bpm
‘ Dit is een geautomatiseerde BPM berekening op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag. Vraag hiertoe een offerte aan:’

Heb ook iets gehoord over winterset eronder enzo bij de taxatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
En check ook even de optionele diensten, voor transport en aankoopafwikkeling ben je ook nog 650 euro extra kwijt. Anders moet je de auto zelf in Duitsland op gaan halen en naar Nederland rijden (inclusief gedoe met tijdelijke kentekens en dergelijke).

[ Voor 12% gewijzigd door Spollie op 04-12-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
650 euro voor het ophalen en afwikkelen vind ik niet gek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Is inderdaad niet eens zo gek en ook een stukje gemak en zekerheid. De E60 van mijn broer hebben we zelf uit Duitsland gehaald, maar als je alle kosten optelt zit je ook bijna aan die 650 euro. Brandstof, overnachting in hotel, eten, tijdelijk kenteken, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

418O2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:51:
650 euro voor het ophalen en afwikkelen vind ik niet gek
Is extra he :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA28LXgcr3BEQJqOkeIqIw7AFi4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tbhsFDHvTTV6LXM7SKv4ZIdV.png?f=user_large

Zelf doen is natuurlijk in euro's altijd het goedkoopste. Kost je alleen wat tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door _Arthur op 04-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Domih schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:39:
Ja alleen ze rekenen waarschijnlijk veel te veel bpm
‘ Dit is een geautomatiseerde BPM berekening op basis van de afschrijvingstabel van de Belastingdienst. Een handmatige BPM berekening o.b.v. een waardebepaling leidt voor jonge auto's vaak tot een lager rest-BPM bedrag. Vraag hiertoe een offerte aan:’

Heb ook iets gehoord over winterset eronder enzo bij de taxatie
Dit is inderdaad een indicatie. Als je de dienst afneemt (pakket of los) krijg je wel een "optimale" berekening. Prijzen zijn niet gek, alleen de 200,- euro voor import/douane is een beetje vreemd. Wat dat is praktisch niks. Je maakt een afspraak bij het RDW en de keuring/inschrijving kost €10x,- maar die wordt apart in rekening gebracht. Maar dat zal dan wel de winst zijn voor hen.

Zelf ophalen is natuurlijk het goedkoopste maar vergis je niet in de kosten. Die van mij stond in München en wij zijn met 1 auto heengereden, overnachting en met 2 auto's terug. Dat is dus zo'n 2400km a xx ct. alleen al aan brandstof. 1 Dag vrij moet nemen en koste ook nog eens een zaterdag.

De vorige stond iets dichterbij (Bremen) en dan is het wel in 1 dag te doen.

Maar ach voor een auto die wij 4/5 jaar rijden vind ik het prima om er wat voor op te offeren. Bovendien hebben we er gewoon een avondje München van gemaakt wat ook geen straf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Stancke schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:44:
[...]

Stuur mij gerust je chassisnummer door via PM. Kan ik morgen kijken welke ConnectedDrive diensten je kan aanschaffen en voor welke prijs.
Bedankt voor het aanbod. We zijn inmiddels een aantal dagen verder en ben iets meer verdiept.

Zonder iets aan te schaffen op de website van BMW staan de onderstaande diensten al als geboekt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ScjMf_v99tkij0gnytj3T4loZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MxZlweC2LLSJlvIBIDdUg8rN.png?f=user_large

Het lukt me vanuit de app bestemmingen / berichten naar de auto te sturen. Echter andere functies als auto op slot, lampen laten knipperen ontvangt de auto niet. App blijft tot wel 5 minuten 'versturen' zonder resultaat.

Resultaat van slechte verbinding of trage servers bij BMW?

Verder vind ik de functionaliteiten wel tegenvallen, je kunt bijv. niet zien of de auto al gesloten is, brandstofniveau etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurs op 04-12-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Vuurs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor het aanbod. We zijn inmiddels een aantal dagen verder en ben iets meer verdiept.

Zonder iets aan te schaffen op de website van BMW staan de onderstaande diensten al als geboekt;

[Afbeelding]

Het lukt me vanuit de app bestemmingen / berichten naar de auto te sturen. Echter andere functies als auto op slot, lampen laten knipperen ontvangt de auto niet. App blijft tot wel 5 minuten 'versturen' zonder resultaat.

Verder vind ik de functionaliteiten wel tegenvallen, je kunt bijv. niet zien of de auto al gesloten is, brandstofniveau etc.
Slechte servers helaas. Duurt bij mij ook heel lang :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
MrFl0ppY schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:57:
[...]

Maar ach voor een auto die wij 4/5 jaar rijden vind ik het prima om er wat voor op te offeren. Bovendien hebben we er gewoon een avondje München van gemaakt wat ook geen straf is.
Zo heb ik ooit een setje winterwielen voor een scherpe prijs gescoord op eBay Duitsland. Dat resulteerde in 2 nachten in een hotel in Hamburg+alle bijkomende kosten van een gezellig weekendje weg.

Dure wielen geworden uiteindelijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

--MP-- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:55:
[...]

Zo heb ik ooit een setje winterwielen voor een scherpe prijs gescoord op eBay Duitsland. Dat resulteerde in 2 nachten in een hotel in Hamburg+alle bijkomende kosten van een gezellig weekendje weg.

Dure wielen geworden uiteindelijk :+
Dure wielen of een goedkoop weekendje weg? Glas halfvol of half leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Vuurs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
[...]

[Afbeelding]

Zelfde hier, '14 F20.

Soms werkt het, meestal niet. De servers die voor onze "oude" auto's gebruikt worden zijn traag en de verbinding vanuit de auto is ook niet al te best. Voor nieuwere auto's lijkt het allemaal beter te werken. De app krijgt bij mijn auto ook geen reet binnen. Je zou verbruik, kilometerstand en dat soort dingen moeten kunnen zien, maar de USB synchronisatie is me nog nooit gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sneak peak van de nieuwe M3, M4 en M5 LCI:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het is niet vaker voorgekomen dat ik een M5 echt lelijk vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12

Royale de Luxe

The limit is out there

Ik heb sinds Augustus een Z4 M40i, die nu op de laatste software versie loopt en heb, wat ik denk alvast, issues met de apple CarPlay integratie.

Sinds het begin is de connectie van mijn telefoon eigenlijk helemaal niet goed met de CarPlay module van BMW. Geluid die wegvalt of hapert, CarPlay op iPhone die random heropstart, verbinding met mensen die wegvalt wanneer ik bvb thuis op de oprit aankom enz... ik had al het een en ander zitten opzoeken op het maftige internet en ik heb al wat dingen geprobeerd en laten doen:

- De versterker laten vervangen bij BMW onder garantie en de laatste software laten opzetten.
- 30sec.drukken op de Volume aan uit knop om te resetten.
- Alles gewist van telefoons en opnieuw gepaired
- Andere laadkabels geprobeerd.
- Heel wat andere settings op de iPhone aangepast. enz.
- de T-Mobile W-Lan optie aangevinkt maar niet enabled

Ik heb zelf een iPhone 8 Plus en op mijn mercedes wagen werkte hij altijd goed (qua connectivitiet), desondanks ik daar geen CarPlay op heb.

Ik las dat het kan liggen aan mijn iPhone en de BWM Z4 omdat ze elk andere versies van CarPlay ondersteunen. En de nieuwere iPhones ultrawide screen beter supporteren dan de oudere versies.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hoe hebben jullie dit opgelost? Is er een firmware die kan gedownload worden ergens zoals bij Mercedes die dit soort problemen oplost? of andere oplossing?

Dank je voor de feedback.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Royale de Luxe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:52:
Ik heb sinds Augustus een Z4 M40i, die nu op de laatste software versie loopt en heb, wat ik denk alvast, issues met de apple CarPlay integratie.

Sinds het begin is de connectie van mijn telefoon eigenlijk helemaal niet goed met de CarPlay module van BMW. Geluid die wegvalt of hapert, CarPlay op iPhone die random heropstart, verbinding met mensen die wegvalt wanneer ik bvb thuis op de oprit aankom enz... ik had al het een en ander zitten opzoeken op het maftige internet en ik heb al wat dingen geprobeerd en laten doen:

- De versterker laten vervangen bij BMW onder garantie en de laatste software laten opzetten.
- 30sec.drukken op de Volume aan uit knop om te resetten.
- Alles gewist van telefoons en opnieuw gepaired
- Andere laadkabels geprobeerd.
- Heel wat andere settings op de iPhone aangepast. enz.
- de T-Mobile W-Lan optie aangevinkt maar niet enabled

Ik heb zelf een iPhone 8 Plus en op mijn mercedes wagen werkte hij altijd goed (qua connectivitiet), desondanks ik daar geen CarPlay op heb.

Ik las dat het kan liggen aan mijn iPhone en de BWM Z4 omdat ze elk andere versies van CarPlay ondersteunen. En de nieuwere iPhones ultrawide screen beter supporteren dan de oudere versies.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Hoe hebben jullie dit opgelost? Is er een firmware die kan gedownload worden ergens zoals bij Mercedes die dit soort problemen oplost? of andere oplossing?

Dank je voor de feedback.
Welke iDrive heb je? 6 of 7 (sp15 of 18)? Is mogelijk een WiFi issue als je 7 hebt. De verbinding valt dan random 1 a 2 seconden weg en pakt hem dan weer op. Als je dan muziek hebt, valt het weg en gaat het weer verder. Zal even zoeken waar ik het tegenkwam (iig ergens op een G05 forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Die velgen :X . Zal ik een ander kleurenschema best leuker kunnen worden maar schoonmaken zal een uitdaging zijn.

De matte kleuren vind ik dan wel weer echt gaaf, hopelijk komen die ook door in de normale uitvoeringen. En dan bedoel ik niet como grijs zoals nu het VW concern mee gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Werelds schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:04:
[...]

Zelfde hier, '14 F20.

Soms werkt het, meestal niet. De servers die voor onze "oude" auto's gebruikt worden zijn traag en de verbinding vanuit de auto is ook niet al te best. Voor nieuwere auto's lijkt het allemaal beter te werken. De app krijgt bij mijn auto ook geen reet binnen. Je zou verbruik, kilometerstand en dat soort dingen moeten kunnen zien, maar de USB synchronisatie is me nog nooit gelukt.
In auto's van 2013-2014 was het inderdaad nog beperkt. Bij recentere auto's zie je meer. In mijn vorige auto (F30 2014 met NBT ID4) kon je eigenlijk ook vrij weinig met de remote service / connected diensten. Ik gebruikte toen alleen het op afstand versturen van bestemmingen naar de auto veel en de aanvullende service Real Time Traffic Information om fileinformatie live te krijgen en groen-rood-geel op de wegen te zien op het scherm. Brandstofniveau en kmstand werden alleen overgedragen naar de app als de app op de telefoon geopend was en met een kabel was verbonden aan de auto.

Bij mijn huidige auto (F33 2017 met NBT Evo ID6) kan ik in de app wel draadloos zien wat het brandstofniveau, actuele kmstand, of de deuren/ramen/dak gesloten zijn en de onderhoudsstatus. Werkt zelfs op de app op de Apple watch goed. Connected drive heeft in meer recentere jaren dus veel meer nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
donaldo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:51:
[...]

In auto's van 2013-2014 was het inderdaad nog beperkt. Bij recentere auto's zie je meer. In mijn vorige auto (F30 2014 met NBT ID4) kon je eigenlijk ook vrij weinig met de remote service / connected diensten. Ik gebruikte toen alleen het op afstand versturen van bestemmingen naar de auto veel en de aanvullende service Real Time Traffic Information om fileinformatie live te krijgen en groen-rood-geel op de wegen te zien op het scherm. Brandstofniveau en kmstand werden alleen overgedragen naar de app als de app op de telefoon geopend was en met een kabel was verbonden aan de auto.

Bij mijn huidige auto (F33 2017 met NBT Evo ID6) kan ik in de app wel draadloos zien wat het brandstofniveau, actuele kmstand, of de deuren/ramen/dak gesloten zijn en de onderhoudsstatus. Werkt zelfs op de app op de Apple watch goed. Connected drive heeft in meer recentere jaren dus veel meer nut.
Yep. Echter zelfs met kabel werkt het bij mijn auto dus niet. Of dat nu komt doordat het van oorsprong een Duitse auto is of iets anders weet ik niet. Al van alles geprobeerd, maar ook na de inbraak waarbij ze de hele handel gereset hebben en er dus 0,0 gekoppeld kon zijn werkte dat niet.

Ik ben er verder niet rouwig om, zijn toch enkel gimmicks. RTTI heb je bijvoorbeeld ook niet nodig om waarschuwingen van ongelukken te krijgen bij deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12

Royale de Luxe

The limit is out there

Pepppie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:
[...]

Welke iDrive heb je? 6 of 7 (sp15 of 18)? Is mogelijk een WiFi issue als je 7 hebt. De verbinding valt dan random 1 a 2 seconden weg en pakt hem dan weer op. Als je dan muziek hebt, valt het weg en gaat het weer verder. Zal even zoeken waar ik het tegenkwam (iig ergens op een G05 forum).
Versie 7 voor zover ik weet. Dat zou het inderdaad ook kunnen zijn. Ik ga ook eens zoeken en kijken wat er mogelijk is. Ik zie wel graag die link wanneer je het gevonden hebt!

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
_Arthur schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:28:
[...]

Is extra he :+

[Afbeelding]

Zelf doen is natuurlijk in euro's altijd het goedkoopste. Kost je alleen wat tijd.
Ja als je de tijd die je 'kwijt' bent aan het ophalen meerekend, zijn die ophaaldiensten niet zo gek duur. Maar als je er een gezellig dagje Duitsland van maakt + de nieuwe auto gelijk even testen op de autobahn, is toch ook leuk? ;)

Wat betreft kentekens, ik lees altijd uiteenlopende verhalen. Bij mij regelde de Duitse dealer de exportplaat (Zollkennzeichen), daarmee mag je zo'n 3 weken in Nederland en Duitsland rondrijden, dan heb je zat tijd voor RDW keuring, bpm-betaling en de NL-platen.
Ik zou het de duitse dealer gewoon vragen, die kijken waarschijnlijk niet gek op want er wordt veel geexporteerd.

Voor BPM berekening heb ik https://www.xray.nl/bpm-import-service/ gebruikt, je kunt gratis de BPM berekenen, die krijg je dan direct per mail. Beetje uitproberen met welke opties je allemaal wel of niet aanvinkt, kan honderden euros schelen in de BPM namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Quantor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:40:
Ik ben ook van plan om niet eerder dan over 3,5 jaar naar een andere auto te kijken, waarschijnlijk zelfs later, heb ook 9 jaar in m'n vorige auto (Golf VI GTI) rond gereden.

Ik kom ook niet aan de 100K binnen de 5 jaar normaal gezien.
Zit al in de winkelwagen, nu nog op bestellen klikken ;-)

Besteld, adder onder het gras is wel dat het vervalt als de auto gestolen wordt of total loss wordt verklaard.
Zover mijn kennis gaat kun je dit nemen tot je eerste beurt (september 2021 geeft mijn G21 aan uit okt 2019).
Heb het nog niet genomen maar ga dat wel doen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Begin van dit jaar mijn 4 uit Düsseldorf gehaald. Waar ik eerder gewoon een 3-daags kurrzeit kenteken kocht en daarmee terug vlamde lukte dat nu niet.

hier vlak over de grens kreeg ik te horen dat je alleen nog een kurzzeit kenteken kan kopen in je eigen woonplaats (dus kan niet als Nederlander) of in de plaats waar de auto staat die je gekocht hebt. Dit moet je dan aantonen met een koopcontract.

Zelfs met dat koopcontract kon ik in Düsseldorf geen kurzzeit kenteken krijgen. Dat kon volgens hen alleen een inwoner van Dusseldorf. Of ik moet een inwoner van Dusseldorf garant laten staan voor overtredingen.boetes e.d. Dit formulier heeft de dealer wel voor mij ingevuld, op hun bedrijfsnaam. maar zelfs dit was niet voldoende. Het moest een persoon zijn.

Is dus een stuk meer gedoe geworden sinds dit jaar.

De veiligste oplossing is nog steeds een Zoll-kennzeichten (rode vakje/export plaat) maar hiervoor moet je met de auto fysiek naar een keurings station. Dit is ook niet altijd makkelijk te regelen op afstand. in Dusseldorf was de wachttijd hiervoor een paar weken, en kun je dus niet zelf even een tijd kiezen die uitkomt. Daarnaast ben je dan handelaars platen nodig om daar naartoe te rijden.
Als de verkoper dit wil regelen is dat erg handig, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen die daar op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ofwel, een trailer regelen is by far het makkelijkste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
418O2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:19:
Mwah dat hangt er vanaf, dan moet je ook weer een BE rijbewijs hebben, en een auto die 2500kg plus mag trekken. Beide ontbreken hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:18
418O2 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:19:
Transport zelfs regelen door een transporteur zoals bijv. Logicx. Andere kant van Duitsland was iets van €400. Je krijgt dan wel een periode van wanneer ze hem oppikken, dus geen exacte datum, binnen nu en 2 weken. Tot kort voor de pickup krijg je een exacte datum en tijd incl 30min laadtijd. De auto moet dan wel klaar staan bij de dealer anders gaat de teller wel lopen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dat bedoelde ik. Een trailer, al dan niet door jezelf gereden. 400 euro is dan echt geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
--MP-- schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:01:
De veiligste oplossing is nog steeds een Zoll-kennzeichten (rode vakje/export plaat) maar hiervoor moet je met de auto fysiek naar een keurings station. Dit is ook niet altijd makkelijk te regelen op afstand. in Dusseldorf was de wachttijd hiervoor een paar weken, en kun je dus niet zelf even een tijd kiezen die uitkomt. Daarnaast ben je dan handelaars platen nodig om daar naartoe te rijden.
Als de verkoper dit wil regelen is dat erg handig, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen die daar op zitten te wachten.
Ik zou dit toch eerst gewoon vragen bij de dealer, voordat je de auto gekocht hebt, als onderdeel van de deal zeg maar. Dat is ook de bedoeling van die kentekens zover ik begrepen heb.
Ik werd nog gestopt door de Douane in NL toen ik de grens over reed, maar alles was in orde dus mocht gewoon doorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Of dit:

https://ffbusjehuren.nl/oprijwagen-huren

Misschien scheelt het dat ik goed duits spreek, maar ik heb in Duitsland nog nooit gezeik gehad over een export kenteken. Geen handelaar, garage of dealer die moeilijk deed. En er was altijd een ambt in de buurt (kentekendrukker vaak zelfs in hetzelfde pand).
Alleen de verzekering is wat lastiger. Maar ook die wil men graag regelen, je betaald dan alleen 60-100 (PS: geldig tot aan de grens).
En itt wat beweerd wordt; in NL mag je niet rijden met een export kenteken. Ze doen het wel, maar het mag niet ;)

Voor de RDW keuring vraag je een 1dags kenteken aan bij RDW; gratis en binnen paar minuten geregeld

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bord4kop schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:41:
En itt wat beweerd wordt; in NL mag je niet rijden met een export kenteken. Ze doen het wel, maar het mag niet ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.bimmerportal.nl/forum/images/smilies/popcorn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Cornholio schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:37:
[...]

Ik zou dit toch eerst gewoon vragen bij de dealer, voordat je de auto gekocht hebt, als onderdeel van de deal zeg maar. Dat is ook de bedoeling van die kentekens zover ik begrepen heb.
Ik werd nog gestopt door de Douane in NL toen ik de grens over reed, maar alles was in orde dus mocht gewoon doorrijden :)
Natuurlijk heb ik dat gevraagd, maar zoals aangegeven ben ik nog geen dealer gevonden die dit voor je wil regelen (van de 5x een auto gekocht in DLD).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
bord4kop schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:41:
Of dit:

https://ffbusjehuren.nl/oprijwagen-huren

Misschien scheelt het dat ik goed duits spreek, maar ik heb in Duitsland nog nooit gezeik gehad over een export kenteken. Geen handelaar, garage of dealer die moeilijk deed. En er was altijd een ambt in de buurt (kentekendrukker vaak zelfs in hetzelfde pand).
Alleen de verzekering is wat lastiger. Maar ook die wil men graag regelen, je betaald dan alleen 60-100 (PS: geldig tot aan de grens).

Voor de RDW keuring vraag je een 1dags kenteken aan bij RDW; gratis en binnen paar minuten geregeld
Oprijwagen kan geen fatsoenlijke BMW op, dan zit je weer zwaar overbeladen, met alle kans op gezeik van dien. Voor de MX-5 uit belgie wel gedaan een tijdje geleden, die kennen helemaal geen fatsoenlijk tijdelijk kenteken. (moet je voor naar brussel geloof ik). Zelfs met een MX-5 (kentekengewicht 1112kg) zat ik in de praktijk maar net onder de 3500kg inclusief bestuurder, brandstof, winterwielen etc.

Daarnaast denk ik dat je export kenteken (rode vakje) en 3daags kurzzeit kenteken (gele vakje) door elkaar haalt. 3 daags kenteken was eerder gewoon los te kopen, zonder dat de auto fysiek aanwezig hoefde te zijn. Hier mag je inderdaad niet mee in NL rijden (onder andere omdat hij dus niet aan het voertuig gekoppeld is). Hiervan zijn de regels recent dus veranderd, weet niet van wanneer jou ervaring dateerd? Daarnaast kunnen er verschillen in uitvoering zijn in de verschillende landkreisen, die mogen vrij veel zelf beslissen.

Voor het export kenteken (rode vakje) was altijd al een fysieke keuring/schouwing van het voertuig nodig.
Dit heb ik overigens nog nooit zelf gedaan. Ik eigenlijk altijd de kurzzeit kentekens gebruikt.

Export kenteken (rode vakje) mag je volgens mij wel mee in NL rijden, maar ben je alleen in overtreding mbt. de BPM. hiervoor kun je tijdelijke vrijstelling aanvragen.

Deze had ik trouwens in Hengelo bij iets van goedkopebusjes ofzo gehuurd, was op dat moment het enige wat ik kon vinden. MY GOD zeg wat een bak herrie! Sturen was ook meer zeilen eerste halve slag van het stuur deed sowieso niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKa5j3HbBWX0iR3lScVaxrNLWJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggcyrjKTgFdMQHjbXIdotBiS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door --MP-- op 05-12-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

--MP-- schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:53:
[...]

Oprijwagen kan geen fatsoenlijke BMW op, dan zit je weer zwaar overbeladen, met alle kans op gezeik van dien. Voor de MX-5 uit belgie wel gedaan een tijdje geleden, die kennen helemaal geen fatsoenlijk tijdelijk kenteken. (moet je voor naar brussel geloof ik). Zelfs met een MX-5 (kentekengewicht 1112kg) zat ik in de praktijk maar net onder de 3500kg inclusief bestuurder, brandstof, winterwielen etc.

Daarnaast denk ik dat je export kenteken (rode vakje) en 3daags kurzzeit kenteken (gele vakje) door elkaar haalt. 3 daags kenteken was eerder gewoon los te kopen, zonder dat de auto fysiek aanwezig hoefde te zijn. Hier mag je inderdaad niet mee in NL rijden (onder andere omdat hij dus niet aan het voertuig gekoppeld is). Hiervan zijn de regels recent dus veranderd, weet niet van wanneer jou ervaring dateerd? Daarnaast kunnen er verschillen in uitvoering zijn in de verschillende landkreisen, die mogen vrij veel zelf beslissen.

Voor het export kenteken (rode vakje) was altijd al een fysieke keuring/schouwing van het voertuig nodig.
Dit heb ik overigens nog nooit zelf gedaan. Ik eigenlijk altijd de kurzzeit kentekens gebruikt.

Export kenteken (rode vakje) mag je volgens mij wel mee in NL rijden, maar ben je alleen in overtreding mbt. de BPM. hiervoor kun je tijdelijke vrijstelling aanvragen.

Deze had ik trouwens in Hengelo bij iets van goedkopebusjes ofzo gehuurd, was op dat moment het enige wat ik kon vinden. MY GOD zeg wat een bak herrie! Sturen was ook meer zeilen eerste halve slag van het stuur deed sowieso niks.

[Afbeelding]
Je hebt volkomen gelijk.
En inderdaad, mijn ervaringen zijn van 3 a 4 jaar terug.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
--MP-- schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:53:
Juist. Persoonlijk zou ik er verder ook niet meer mee rijden... gewoon naar huis toe en vanaf huis een dagkenteken regelen voor de RDW keuring. Je hebt dan wel vrijstelling (na aanvraag), maar je hoeft de goden ook niet te verzoeken. Gelukkig wonen wij letterlijk tegen de Duitse grens aan (loopt door het dorp), dus die kilometer door het dorp durf ik nog wel op exportplaten te doen zonder vrijstelling aan te vragen. Maar je moet het allemaal maar net weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Ik kreeg zojuist een bericht in mijn auto (5 serie uit 2015) dat er een terugroepactie is voor mijn auto.
Echter het genoemde nummer staat niet in het rdw register. Geen idee waar het voor is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tinyimg.io/i/0FvvAqY.jpeg
Net 3.5 week in bezit, dit weekend strepen erop gezet en heeft ook verse sloffen gekregen, de achterbanden kwamen uit 2012..
Staat nog chiptuning op het programma en wellicht de middendemper verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
--MP-- schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:01:
[...]

Mijn ervaring is gelukkig anders. Beide keren wilde de verkoper prima die platen (zoll) voor mij regelen. De één rekende er 250 voor, de ander 300. Ik geloof dat de plaat zelf rond de 200 kost incl. verzekering.

En over het wel of niet mag is het internet niet eenduidig. Zover ik weet zijn er contrasterende wetten die voor de onduidelijkheid zorgen. Zo zegt de Nederlandse wet dat je als Nederlander niet met een buitenlands kenteken mag rijden in NL. Maar zegt de EU wet dat een uitgegeven kenteken in de EU altijd geaccepteerd moet worden door de lidstaten. De politie weet dit en accepteren daarom een exportkenteken als je kunt aantonen dat je hem alleen gebruikt om naar huis te rijden. Dus niet om nog 2 weken mee rond te rijden (of op de openbare weg te laten staan!). En inderdaad, formeel moet je ook vrijstelling aanvragen voor de BPM.

De kurzzeitkennzeichen is niet bedoelt voor de export, die wordt niet geaccepteerd/gedoogd in NL.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Techno Overlord schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:42:
Zaterdag eindelijk mijn nieuwe auto ophalen. Ik ruil mijn trusty VW Golf 7 GTI Clubsport in op een BMW F10 535i M-sport uit 2016 met 60k op de teller, altijd dealer onderhouden en ik word de tweede eigenaar. De kleur is Carbon Black en hij staat op originele 19" BMW 343 velgen. Foto's volgen uiteraard. Ik kan niet wachten! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yq9XjgDfTwvOfWhdmmuCpAYCLDw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1YpuRvbOoRMiDTmR9F3LAgE.jpg?f=fotoalbum_medium

Hier een eerste foto. Met name de switch naar achterwielaandrijving is hemels. :9~ Er zit inmiddels een set zwarte M-performance nieren in. Ik heb een BC Racing coilover set (levertijd 4 weken :O ) besteld en ik ga aankomend weekend voor nieuwe deep concave velgen kijken met een nieuwe set breedset banden. Ik ben verpest door alle mooie foto's die ik inmiddels van F10's heb zien langs komen op verschillende fora. Maar ik vind ook dat ie nog iets strakker op de weg mag liggen. Met name bij de wat krappere lange doordraaiers merk ik een duidelijk verschil met mijn oude Golf. Die had ook geen standaard ophanging meer, maar toch. Hij mag buiten de paar cm zakken (niet extreem) ook iets strakker op de weg plakken. Samen met de breedset concave 19 of 20" velgen (kleur Carbon Graphite met Satin finish) ligt ie er straks echt mooi op.

[ Voor 20% gewijzigd door Techno Overlord op 08-12-2020 22:06 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:12
Arjant2 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:22:
Ik kreeg zojuist een bericht in mijn auto (5 serie uit 2015) dat er een terugroepactie is voor mijn auto.
Echter het genoemde nummer staat niet in het rdw register. Geen idee waar het voor is.
Is het een diesel? Kan de EGR koeler recall zijn. Een vriendin kreeg de melding gister ook in haar X4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
zunrob schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:35:
[...]

Is het een diesel? Kan de EGR koeler recall zijn. Een vriendin kreeg de melding gister ook in haar X4.
Diesel ja.
Ik moet nog even bellen morgen, goed dat je mij quote, was het al weer vergeten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Domih

Domih

Domih.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0B0a3Og20EcVzuwtCl8q5jUl0bU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95reu2nTeMFEMWjZbeCK27GN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan eindelijk weer verder met ID6 (op ID4 HeadUnit) testen, er kwamen flink wat dingen tusendoor. Ik hoop snel navigatie werkend te krijgen en te testen.
Volgende stap wordt BMW Online diensten werkend krijgen via ATM.

Nu eerst kijken of ik de Toyota Supra software erop kan krijgen, zou een leuke gimmick zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Arjant2 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:07:
[...]

Diesel ja.
Ik moet nog even bellen morgen, goed dat je mij quote, was het al weer vergeten.
Ben benieuwd. Zij heeft een X4 met het 20d blok. Er is ergens een BMW website waar je kunt zien of er een recall open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
zunrob schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:58:
[...]

Ben benieuwd. Zij heeft een X4 met het 20d blok. Er is ergens een BMW website waar je kunt zien of er een recall open staat.
Gewoon even je kenteken invoeren op https://ovi.rdw.nl/, onderaan zie je dan een kopje 'terugroepacties'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
andyy schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:04:
[Afbeelding]
Net 3.5 week in bezit, dit weekend strepen erop gezet en heeft ook verse sloffen gekregen, de achterbanden kwamen uit 2012..
Staat nog chiptuning op het programma en wellicht de middendemper verwijderen.
Leuke Coupé <3 ! Ik heb zo'n zelfde en heb die laten chippen en onder andere voorzien van een andere uitlaat. Mocht je vragen hebben kun je me wel een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Spollie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:31:
[...]

Gewoon even je kenteken invoeren op https://ovi.rdw.nl/, onderaan zie je dan een kopje 'terugroepacties'.
Klopt, maar daar stond de actie nog niet geregistreerd. Hier wel: https://www.bmw.co.uk/en/.../bmw-vehicle-recalls.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Alleen veiligheid gerelateerde terugroepacties hoeven dacht ik bij het RDW geregistreerd te worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
--MP-- schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:58:
Alleen veiligheid gerelateerde terugroepacties hoeven dacht ik bij het RDW geregistreerd te worden?
Volgens die Engelse BMW site is het inderdaad een safety gerelateerde callback. Dus RDW site loopt achter want daar staat hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Iemand ooit een firmware update laten doen aan de ECU?

Mijn E87 heeft in januari de APK en ik laat bij Story ook meteen een ECU update doen.
Maar kan iemand mij vertellen of hier ook nadelen aan zitten? En of er een kans bestaat dat de ECU gebricked wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik neem aan dat als zij de update uitvoeren ze ook zorgen dat het goedkomt. Als Story hem bricked zullen ze vast zorgen dat het in orde komt. Wat is de reden dat je deze update laat uitvoeren?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Raar probleem bij mijn G21 330i, lijkt wel of de optie om navigatie bestemming in te programmeren weg is?
Ga je naar het navigatie scherm en druk je met iDrive naar links krijg je dit menu te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLabJGNkOthCUBUo3Y4sYAcrWHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgELTSHrpM4enHQNIe6b25dl.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe ik mijn bestemming weer kan invullen? Ook de spraakfunctie lijkt niet te werken (al ken ik die commando's niet zo goed uit mijn hoofd :D).

Edit: ik draai de 07/2020 software versie sinds een maand ofzo. Geen idee of hij dit sindsdien al doet, heb de navigatie al best een poosje niet gebruikt denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Tortelli op 11-12-2020 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@ChopperGunnerNL Die kans is er. Afhankelijk wie de update wil uitvoeren doet de dealer daar heel moeilijk over of is het "een dagje aan de computer".

Toen ik ooit zelf begon over een update was het moord en brand want de ECU zou onherstelbaar kapot kunnen gaan. Gigantische kosten, risico voor mij etc.

Toen ze een terugroepactie hadden omdat ze zich niet aan de uitstootregels hielden was het simpelweg een "dagje aan de computer". Niks om mezelf druk over te maken :+.

Mijn vaste monteur heeft ooit eens de taal omgezet van mijn E91 naar het Nederlands. Duurt idd een lange tijd, een keer verkeert gegaan. Daarna gewoon opnieuw geprobeerd en ging het goed. Wellicht zijn er gevoeligere systemen maar ik denk dat de dealer het gewoon niet graag doet. Ik weet dat ze bij Volvo gewoon standaard de nieuwe software erop zetten bij een grote beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:11:

Iemand enig idee hoe ik mijn bestemming weer kan invullen? Ook de spraakfunctie lijkt niet te werken (al ken ik die commando's niet zo goed uit mijn hoofd :D).

Edit: ik draai de 07/2020 software versie sinds een maand ofzo. Geen idee of hij dit sindsdien al doet, heb de navigatie al best een poosje niet gebruikt denk ik.
Géén idee, maar je zou for now via de MyBMW app kunnen doen. Sinds "Ontvangen bestemmingen" er wel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:35
Techno Overlord schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:50:
[...]

[Afbeelding]

Hier een eerste foto. Met name de switch naar achterwielaandrijving is hemels. :9~ Er zit inmiddels een set zwarte M-performance nieren in. Ik heb een BC Racing coilover set (levertijd 4 weken :O ) besteld en ik ga aankomend weekend voor nieuwe deep concave velgen kijken met een nieuwe set breedset banden. Ik ben verpest door alle mooie foto's die ik inmiddels van F10's heb zien langs komen op verschillende fora. Maar ik vind ook dat ie nog iets strakker op de weg mag liggen. Met name bij de wat krappere lange doordraaiers merk ik een duidelijk verschil met mijn oude Golf. Die had ook geen standaard ophanging meer, maar toch. Hij mag buiten de paar cm zakken (niet extreem) ook iets strakker op de weg plakken. Samen met de breedset concave 19 of 20" velgen (kleur Carbon Graphite met Satin finish) ligt ie er straks echt mooi op.
Merk je een groot verschil tussen de 2 auto”s? Besides the rw vs fw aandrijving? Infotaiment, rijeigenschapen, stoelen?
Zijn wel hele verschillende auto”s maar ben aan het rond kijken voor een f11 535i, al vind ik de golf 7 r (variant) ook een hele geschikte kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
jordy2811 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:52:
Ik neem aan dat als zij de update uitvoeren ze ook zorgen dat het goedkomt. Als Story hem bricked zullen ze vast zorgen dat het in orde komt. Wat is de reden dat je deze update laat uitvoeren?
Geen specifieke reden voor een update maar als er verbeteringen zijn dan zou ik ze wel graag willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Raar probleem bij mijn G21 330i, lijkt wel of de optie om navigatie bestemming in te programmeren weg is?
Ga je naar het navigatie scherm en druk je met iDrive naar links krijg je dit menu te zien:
[Afbeelding]

houd de aan-uit knop eens in for 30-45 seconden om het systeem te rebooten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Snake schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:01:
[...]
houd de aan-uit knop eens in for 30-45 seconden om het systeem te rebooten.
Al gedaan, helpt niet.
graceful schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:34:
[...]

Géén idee, maar je zou for now via de MyBMW app kunnen doen. Sinds "Ontvangen bestemmingen" er wel staat.
Natuurlijk maar dit werkt niet instant en kun je tijdens het rijden ook niet doen.

Zie dat de Europe Live 2020-03 beschikbaar is. Misschien dat ik die maar eens installeer (heb nu de 2020-02 kaarten draaien).

[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 11-12-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:28:
@ChopperGunnerNL Die kans is er. Afhankelijk wie de update wil uitvoeren doet de dealer daar heel moeilijk over of is het "een dagje aan de computer".

Toen ik ooit zelf begon over een update was het moord en brand want de ECU zou onherstelbaar kapot kunnen gaan. Gigantische kosten, risico voor mij etc.

Toen ze een terugroepactie hadden omdat ze zich niet aan de uitstootregels hielden was het simpelweg een "dagje aan de computer". Niks om mezelf druk over te maken :+.

Mijn vaste monteur heeft ooit eens de taal omgezet van mijn E91 naar het Nederlands. Duurt idd een lange tijd, een keer verkeert gegaan. Daarna gewoon opnieuw geprobeerd en ging het goed. Wellicht zijn er gevoeligere systemen maar ik denk dat de dealer het gewoon niet graag doet. Ik weet dat ze bij Volvo gewoon standaard de nieuwe software erop zetten bij een grote beurt.
Ik laat de update doen bij BMW Story in Den Bosch (dealer dus). Dan mag ik aannemen dat als er iets misgaat dat ze dan zelf hier verantwoordelijk voor zijn toch? Niet dat ik straks moet afrekenen voor een ECU die niet meer bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Is inderdaad de 07/2020 update. Ik heb inmiddels aangeleerd om via de app de locaties in te voeren en naar de auto te versturen (als je de locaties in je afspraken (Outlook-agend) hebt, doet hij zelf suggesties door de O365-link).

Overigens werkt 'NAVIGEER NAAR' gewoon prima hier op een G01 en G05. Ik heb uiteraard Carplay uitstaan, want anders werkt het idd niet (dan snapt hij alleen Siri).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kun je met die update dus niet meer op de ouderwetse methode locaties invoeren? 8)7
Als die app nu stabiel zou werken zou dit nog nieteens een groot probleem zijn maar dit soort features weghalen is wel gestoord imo.

Zouden ze mensen richting Android Auto / Carplay willen pushen?
Pagina: 1 ... 96 ... 370 Laatste